Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Dikke kans dat het blok niet verschilt, maar dan zit er in elk geval het netwerk van Honda achter als er iets is.
Slecht idee... Hoe laat?
*Le duik in de facturen* -> 4 jaar geleden voor het laatst gedaan
Je moet ook gvd alles zelf doen.
goh, dat zei ik vier jaar geleden ook al
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Had een vriend van me ook vorig jaar (of daarvoor, weet het niet zeker meer)steveman schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:32:
Vraag je om een grote beurt + vloeistoffen, krijg je grote beurt want remmerij en kvs "hoeft nog niet".
*Le duik in de facturen* -> 4 jaar geleden voor het laatst gedaan
Je moet ook gvd alles zelf doen.
goh, dat zei ik vier jaar geleden ook al
Motor naar een grote motorzaak hier in de omgeving, hij heeft dat ding al 8 jaar en buiten de standaard dingen had-ie er nog nooit iets aan gedaan. Ding weggebracht en aangegeven dat-ie 'm eens grondig aangepakt wilde hebben, incl een ultrasoonbad voor de carburateurs, controle klepspeling, etc. etc.
Bij ophalen bleek dat ze eigenlijk alleen een grote beurt hadden gedaan "Hij loopt hartstikke mooi dus we wilden er niet aan zitten verder"
Bij een 1e generatie R6 snap ik het ergens nog wel, maar van de andere kant... Die standaard grote beurt hadden zij dan ook niet hoeven doen. Want in hoofdzaak was dat niet waarom de motor daar stond.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
KV moet je elk jaar (desnoods elke twee jaar) gewoon meepakken, rem/koppelingsvloeistof hoeft niet altijd. Heb je heel simpel apparaatje voor dat het percentage water meet. Binnen 2 sec. uitsluitsel of het écht nodig is.
Vanuit de garage-kant bekeken: als je helder communiceert is er niets aan de hand.
Anyway, vandaag weer eens lekker erop uit geweest in Luxemburg, wat een heerlijke hobby blijft het toch. Stukje minder lange route als gepland, voelde me niet helemaal lekker voor de lunch en met nog 260km te gaan op dat moment vond ik het niet verstandig om dat helemaal uit te rijden. Dus in Kurviger maar een flink aantal waypoints overgeslagen, maar alsnog 350km gereden. Tegen het einde voelde ik me weer helemaal prima en heb ik me toch prima geamuseerd.
/f/image/PhFIKutMQHgH4zFP30hjA5PI.png?f=fotoalbum_medium)
Wel nog 2 kleine issues gehad die ik niet kon verklaren, krijg op een gegeven moment een oranje vakje met een ! teken op m'n dash. Enigste wat ik merkte was dat m'n CC het niet meer deed, verder niks. En na een aantal stops was de ! weg en deed de CC het weer.. En bij een tankstop herkende ie m'n keyfob niet, alsof die niet in range was, kon 'm wel nog aanzetten met de pincode. Lekker vaag en geheel der verwachting des Italiaans dat beide dingen zichzelf vanzelf oploste..
:strip_exif()/f/image/fYy3MTMuMTeShO7V73hvIMnD.jpg?f=fotoalbum_large)
In Luxemburg lijkt het trouwens net alsof het al herfst is, zoveel verkleuring in de bladeren!
Ten overvloedde: dit is iets dat de dealer waar je het ding in onderhoud hebt moet weten, de klant mag een volslagen a-technisch persoon zijn en alsnog de juiste service ontvangen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Distributiedeksel lekte olie. Bij de hoek van het kleppendeksel.
Nu nog voorvork keerringen en de koppeling deze week.
:strip_exif()/f/image/v7c3V8hhFa8kPfVw9OM0mSKP.jpg?f=fotoalbum_large)
PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
_eLMo_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:08:
Gewoon alles zelf doen, of goeie garagist. Maar goeie garagist is duur ;P
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik neem aan dat je juist precies andersom bedoeld?Willem schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:32:
KV moet je elk jaar (desnoods elke twee jaar) gewoon meepakken, rem/koppelingsvloeistof hoeft niet altijd. Heb je heel simpel apparaatje voor dat het percentage water meet. Binnen 2 sec. uitsluitsel of het écht nodig is.
In de onderhoudsinterval van zo goed als elk voertuig die ik tot nu toe onder handen heb gehad, is het vervangen van remvloeistof eerder/vaker dan de koelvloeistof.
Alles het om een apparaatje gaat, dan kan ik je vertellen dat er ook zo een metertje is voor de koelvloeistof.
Die voor remvloeistof meet het vochtgehalte in die vloeistof. Die voor koelwater meet de vorst beveiliging.
In beide gevallen belangrijke informatie, maar zeer zeker niet de enige reden of voorwaarden om de betreffende vloeistoffen te vervangen.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Koelvloeistof kan je ook meten met ph staafje. Deze verandert naar mate de leeftijd. Voor de motor zal ik ongeveer 2 jaar aanhouden als interval. Remvloeistof en Koppelings vloeistof zou ik jaarlijks doen. ABS units zijn niet goedkoop om te vervangen. Dan maar een halve liter remvloeistof per jaar kopen.Bommes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
[...]
Ik neem aan dat je juist precies andersom bedoeld?
In de onderhoudsinterval van zo goed als elk voertuig die ik tot nu toe onder handen heb gehad, is het vervangen van remvloeistof eerder/vaker dan de koelvloeistof.
Alles het om een apparaatje gaat, dan kan ik je vertellen dat er ook zo een metertje is voor de koelvloeistof.
Die voor remvloeistof meet het vochtgehalte in die vloeistof. Die voor koelwater meet de vorst beveiliging.
In beide gevallen belangrijke informatie, maar zeer zeker niet de enige reden of voorwaarden om de betreffende vloeistoffen te vervangen.
PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Niet per se. Ik doelde op de uitspraak: als het niet nodig is, is het niet nodig. Een metertje in de dot4 om te zien of de vloeistof nog goed is, ook al is het een jaar oud zou voor een monteur een signaal zijn om te zeggen: het is niet nodig.Bommes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
Ik neem aan dat je juist precies andersom bedoeld?
Die laatste zin: couldn't agree more. Je hebt de voorgeschreven onderhoudsinterval, maar vergeet daarnaast de common sense niet. Blijf er daarnaast bij dat garagehouder / monteur verantwoordelijk is voor de inhoud maar ook de communicatie.Bommes:
Mn max is rond de 4 a 5 uur ligt aan het wegdek, niet veel langer want dan is het 3 dagen bijkomen met mn slechte ruggebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Hoe lang houden jullie het meestal vol op de motor op een dag?
Vandaag een ritje van net geen 3 uur gedaan en was er eigenlijk weer klaar mee. Wel een mooi ritje langs de molens in Drenthe.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Slecht idee... Hoe laat?
:strip_exif()/f/image/usdnN1PpF1ES5iJ8eSe6dmW2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/MI2Wt33WRkzvJ3caduYzSuJd.png?f=fotoalbum_large)