• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
GSX-MAN schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:04:
[...]

Gravelwegen in binnen- en buitenland tot ik echt dingen kan, dan kan er altijd nog een binnenband/mousse op? Is dat een optie?
Mousse is alleen een optie als je kalm rijdt, als je snelweg gaat rijden en veel straat dan gaat een mousse dat niet leuk vinden (ik dacht dat fabrikanten het ook afraden)

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

GSX-MAN

de/het/een

Er begint zich een idee te vormen. Duur? Ja, maar niet zo duur als een Ténéré of zo.

Hear me out: we hebben een garage, die van voor naar achter uitloopt om de ronding van de straat te volgen. Achter heb ik dus meer ruimte dan bij de deur:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcaM41eQsn_0clr6neUSdtRE9fk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wrq1nFUno1O52SnKxp2XzBxx.jpg?f=user_large
Blauw zijn stellingkasten, bruin is de werkbank, groen is de trap naar de zolder van de garage, geel zijn de fietsen en zwart is de motor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hS0MN2y7mYMPMnnuq5d8TSOgIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzGeaUemELj9idVTMksVwLuc.jpg?f=fotoalbum_large

Nu... als ik die stellingkasten rechts weghaal, en de werkbank door deze vervang:
Afbeeldingslocatie: https://assets.hbm-machines.com/f/255106/899f1d5b06/ae458d9d47a207f541cb3d476fcb0cc66f7bba12_h132761_02.png/m/1080x0

HBM, ik heb daar 240 cm ruimte, dit is 230.

... dan heb ik ruimte om twee motoren naast elkaar kwijt te kunnen.

Dus dan eerst de garage fixen, en daarna eens kijken naar de fiets. Ik denk nu aan een Himalayan 450.

[ Voor 4% gewijzigd door GSX-MAN op 26-08-2026 14:22 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:35
Om even een heel gevaarlijke uitspraak te doen..

ADV is nu net als wielrennen, je kan gewoon een fiets kopen en plezier hebben, maar veel mensen worden een zwart marketing gat ingetrokken en blijven maar "betere" dingen kopen.

Je hebt geen snoeiharde hardcore built nodig voor plezier, en je hebt geen 1400,- euro tas nodig of flitsende kleding etc. als je een oude XT of XR uit de jaren 70 hebt een een goede rugzak of duffle kom je al een heel eind!

En ook daar een belangrijke les, als je dit gaat doen ga je vallen en schade krijgen, hoe dan ook. Dus een gloednieuwe fiets kan leuk zijn maar grote kans dat je meer schade aan jezelf toebrengt om je motor niet te beschadigen. Oude bak gooi je neer, nieuwe 15K fiets ga je proberen op te vangen of je gaat uitdagingen uit de weg.

Laat je vooral niet helemaal gek maken.

• GSX-MAN
  • Nu online

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:20:

ADV is nu net als wielrennen, je kan gewoon een fiets kopen en plezier hebben, maar veel mensen worden een zwart marketing gat ingetrokken en blijven maar "betere" dingen kopen.

Je hebt geen snoeiharde hardcore built nodig voor plezier, en je hebt geen 1400,- euro tas nodig of flitsende kleding etc. als je een oude XT of XR uit de jaren 70 hebt een een goede rugzak of duffle kom je al een heel eind!

En ook daar een belangrijke les, als je dit gaat doen ga je vallen en schade krijgen, hoe dan ook. Dus een gloednieuwe fiets kan leuk zijn maar grote kans dat je meer schade aan jezelf toebrengt om je motor niet te beschadigen. Oude bak gooi je neer, nieuwe 15K fiets ga je proberen op te vangen of je gaat uitdagingen uit de weg.

Dat. En omdat ik niet ga kamperen, is een duffel met twee spanbanden genoeg voor bagage voor mij.

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN
  • Nu online

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RqOAnMQSF6nX3iZ9VYwHK52y6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2JF7iSFTBOqPECtSxEvy0Wa.jpg?f=fotoalbum_large

Heb mezelf ook verwend met een rugzak laatst.

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN
  • Nu online

GSX-MAN

de/het/een

Slecht idee... Hoe laat?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:20:

Precies. Dat geldt voor veel dingen, voor computers, wielrennen, whatever. Als je een fiets hebt kan je wielrennen, als je een grafische kaart hebt kan je gamen, en als je geen chopper hebt kan je offroad rijden bij wijze van. Ja, gravel ofzo, prima toch voor het begin. En 'details' zoals binnenband ofzo, ja dat komt later allemaal wel.
GSX-MAN schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:20:
Er begint zich een idee te vormen. Duur? Ja, maar niet zo duur als een Ténéré of zo.

Hear me out: we hebben een garage, die van voor naar achter uitloopt om de ronding van de straat te volgen. Achter heb ik dus meer ruimte dan bij de deur:[Afbeelding]
Blauw zijn stellingkasten, bruin is de werkbank, groen is de trap naar de zolder van de garage, geel zijn de fietsen en zwart is de motor.

~[Afbeelding]

Nu... als ik die stellingkasten rechts weghaal, en de werkbank door deze vervang:
[Afbeelding]

HBM, ik heb daar 240 cm ruimte, dit is 230.

... dan heb ik ruimte om twee motoren naast elkaar kwijt te kunnen.

Dus dan eerst de garage fixen, en daarna eens kijken naar de fiets. Ik denk nu aan een Himalayan 450.
Ik zie nu al genoeg ruimte om een extra motor neer te zetten. Ja, die moet je dan wel even opzij/buiten zetten als je gaat knutselen :+ Dat lost zichzelf wel op joh :)

Welke motor heb je nu? Een Tiger 900? In gewicht maakt het dan toch niks uit met die Himalayan (of? Of wil je de Tiger netjes houden zoals @kneusteun zegt?

• GSX-MAN
  • Nu online

GSX-MAN

de/het/een

Aikon schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:43:
noeg ruimte om een extra motor neer te zetten. Ja, die moet je dan wel even opzij/buiten zetten als je gaat knutselen :+ Dat lost zichzelf wel op joh :)

Welke motor heb je nu? Een Tiger 900? In gewicht maakt het dan toch niks uit met die Himalayan (of? Of wil je de Tiger netjes houden zoals @kneusteun zegt?
Tiger 1050. Net zo geschikt als terreinmotor als pakweg een Kawa Versys.

Slecht idee... Hoe laat?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Niet de beste motor nee voor zoiets. Die kawa ziet er wel tof uit. Ik zit zelf naar een X-Country te kijken. Sterker, ik heb het idee dat ik 'em al heb gekocht soms :P

• GSX-MAN
  • Nu online

GSX-MAN

de/het/een

Ook gekeken naar een F650 GS Dakar. Is wel een oudje natuurlijk.

Slecht idee... Hoe laat?

Pagina: 1 ... 66 67 Laatste