• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WhUhBbW_zccN4qFSy55gwIGUXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIBZnGwl8NOhp0iyx9BGbCP4.jpg?f=fotoalbum_large
Na 400 km (waren er nog minder dan ik dacht ) toch maar even gewassen en weer olie ververst. Jaar oud en 400km O-)
Heb 1x getankt afgelopen jaar... Nou ja, morgen koolhydraat vrij dieet en dan vrijdag een pet ct scan en dan hopelijk in april stoppen met de chemo injecties op maandag. Dan wordt het hopelijk iets meer rijden aankomend jaar!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik denk dat ik wel namens iedereen kan zeggen dat we met je mee hopen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Dat klinkt als een heftige periode @charrel man man..
Ik hoop met je mee

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:15
Bommes schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:18:
[...]

Zorg dat je het ding goed vast zet, offroad rammelen ze er vaker vanaf :P
Ik zie tenminste vaak postst voorbij komen op de diverse offroad facebook kanalen, met gevonden of verloren nummerplaten.
Loctite 243 d:)b

… of popnagels :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Chevy454 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:16:
[...]

Loopt die niet gewoon veels te rijk nu? Vlotterbak naald die wat blijft hangen.
Je zou, bij wijze van test, de luchtfilter eruit kunnen nemen ter compensatie van het teveel aan brandstof.
Bougies zien er normaal uit, rijk lopen doet hij niet. Hij walmt ook niet.

De standaard tests uit het boekje heb ik (als voormalig monteur) al wel gedaan, uiteraard. Als eerste :) Evengoed dank voor alle suggesties.

Ondertussen lijkt het erop dat ook de nieuwe brandstofpomp nu dood is. Verder dan een *lklik* komt de pomp niet, geen brandstofdruk en als ik de multimeter erbij pak en weerstand meet kom ik op maximaal 1.3Ohm waar 4-10 binnen spec zit.

De motor is inmiddels geschorst en ik ga er eens rustig over nadenken. In de huidige staat brengt hij natuurlijk geen zak op dus de afweging is nu ofwel een lelijke (maar goed werkende) Div900 erbij te kopen en die te slachten voor reparatie van mijn motor, of sloop in eigen beheer en verkoop van de onderdelen. Zonde, heel erg zonde. Bijna 25 jaar oud, 70k op de teller (weinig voor zo'n toerbuffel), set verse Road6 eronder, in nette staat voor zijn leeftijd. Maar ik ben ook niet voornemens om er geld in te steken voor ik 100% zeker weet welk stuk elektrisch rommel kapot is waardoor nu al 2 brandstofpompen dood zijn 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-04 14:27
SuHwak schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:20:
[...]

Oh joh! Klinkt als geroepen!
Ik heb deze namelijk al liggen:
[Afbeelding]
Stuur maar een DM! Heb er nog genoeg liggen hier dus je kan ze voor het weekend al in huis hebben :)

YouTube: MotorcycleGeek

• Bommes
Destruction schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:28:
[...]

De standaard tests uit het boekje heb ik (als voormalig monteur) al wel gedaan, uiteraard. Als eerste :) Evengoed dank voor alle suggesties.

Ondertussen lijkt het erop dat ook de nieuwe brandstofpomp nu dood is. Verder dan een *lklik* komt de pomp niet, geen brandstofdruk en als ik de multimeter erbij pak en weerstand meet kom ik op maximaal 1.3Ohm waar 4-10 binnen spec zit.

De motor is inmiddels geschorst en ik ga er eens rustig over nadenken. In de huidige staat brengt hij natuurlijk geen zak op dus de afweging is nu ofwel een lelijke (maar goed werkende) Div900 erbij te kopen en die te slachten voor reparatie van mijn motor, of sloop in eigen beheer en verkoop van de onderdelen. Zonde, heel erg zonde. Bijna 25 jaar oud, 70k op de teller (weinig voor zo'n toerbuffel), set verse Road6 eronder, in nette staat voor zijn leeftijd. Maar ik ben ook niet voornemens om er geld in te steken voor ik 100% zeker weet welk stuk elektrisch rommel kapot is waardoor nu al 2 brandstofpompen dood zijn 8)7
Zet er toch eens een andere accu in, of ff met startkabels een dikke auto accu er bij op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:39:
[...]

Zet er toch eens een andere accu in, of ff met startkabels een dikke auto accu er bij op.
De accu komt vers van de lader, maar ook als ik er een vol opgeladen startbooster op zet maakt dat geen enkel verschil.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42
[...]

Heb je het laadcircuit gecontroleerd? Spanningsregelaar zou raar kunnen doen. Bij mijn Div 600 had ik op een gegeven moment problemen met inhouden. Na veel gezoek in carburatie en ontsteking, bleek uiteindelijk de laadspanning maar ca. 12,5 V. Wel genoeg om de accu startbereid te houden, maar niet genoeg om onder belasting altijd een goede vonk te leveren.
De meesten gaan er vanuit dat een kapotte spanningsregelaar altijd een te hoge laadspanning geeft, maar te laag kan dus ook.
Ik kwam er op een gegeven moment achter, omdat hij begon in te houden in het ritme van mijn richtingaanwijzer toen ik langzaam reed... Was al door meerdere motorzaken naar gekeken / aan gewerkt. Bij de laatste had ik het probleem al weer terug voordat ik de straat uit was. Achteraf weet ik waarom, die monteur zette de verlichting uit, terwijl ik die altijd aan had.

iRacing Profiel

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zonde, heel erg zonde. Bijna 25 jaar oud, 70k op de teller (weinig voor zo'n toerbuffel), set verse Road6 eronder, in nette staat voor zijn leeftijd. Maar ik ben ook niet voornemens om er geld in te steken voor ik 100% zeker weet welk stuk elektrisch rommel kapot is waardoor nu al 2 brandstofpompen dood zijn 8)7
Er is hier een R1200RT beschikbaar welke ik zou kunnen kopen en dan de F800GT voor zou kunnen inruilen. Maar dan heb ik 2 RT's en dan moet de R1150RT er ook uit. Diegene waar ik net de koppeling van heb vervangen 8)7.

Soms moet je gewoon keuzes maken om van oude dingen afstand te doen.

* Chevy454 gaat niet voor de R1200RT overigens want zonde van de R1150RT en mist dan het doel.
Het doel van de R1150RT was om te leren rijden met zo een zwaar hok en als die dan beschadigd wordt.. who cares... R1200RT laten vallen is huilen dan.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2026 09:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-04 15:59
Chevy454 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:00:
[...]

Er is hier een R1200RT beschikbaar welke ik zou kunnen kopen en dan de F800GT voor zou kunnen inruilen. Maar dan heb ik 2 RT's en dan moet de R1150RT er ook uit. Diegene waar ik net de koppeling van heb vervangen 8)7.

Soms moet je gewoon keuzes maken om van oude dingen afstand te doen.

* Chevy454 gaat niet voor de R1200RT overigens want zonde van de R1150RT en mist dan het doel.
Het doel van de R1150RT was om te leren rijden met zo een zwaar hok en als die dan beschadigd wordt.. who cares... R1200RT laten vallen is huilen dan.
Zo had ik gisteren de keuze uit een 1200RT met 150000km op de teller, en een 1150RT met 45000 op de teller. Waar het overduidelijk van was dat de 1200 een buitenslaper is geweest, en de 1150 een binnenslaper. De 1150rt is bekend terrein voor me, en doet ook minder pijn als je die beschadigt (want het is een oude motor)...

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uYejZCLOCySwtxzPWm6ItRcTkQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ti9aAgjkw4ay0072rdWQKbBS.jpg?f=fotoalbum_medium

Gister was het zover, hoog tijd om de ketting en tandwielen te vervangen. Eerst goed ingelezen, filmpjes bekeken, werkplaatshandboek erbij, juiste tools gehaald en vol zelfvertrouwen eraan begonnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zyc7bAqZiv9Vnk7XXRTD5u0-xqk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q4Pw0uw7Ed262088ftV6c8BG.jpg?f=fotoalbum_medium
Eerst maar eens beginnen met het voortandwiel los te halen, wat zat dat ding vast zeg, op internet een truukje gezien met de hamer op de sleutel te tikken terwijl je kracht zet maar ding kwam niet los. Bij mij om de hoek zit een autogarage, daar even naartoe en gevraagd of ze met de impactgun het even wilden los halen, dat wilde ze wel doen, dus dat was snel genoeg gebeurd. Ding weer 'handvast' gedraaid en stapvoets terug na huis gereden. Ding weer terug in het hok en toen moest de ketting los. Had voor de lieve som van 55e een kettingpons setje gehaald bij Datona, wat ik ook zou moeten kunnen gebruiken om de ketting te breken. Ik de instructies gevolgd, ding erop en kracht zetten.. geen beweging, nog wat meer kracht... geen beweging, f*cking h*ll. Haal het weer eraf, nog geen deukje in de ketting, maar de kettingpons?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZqWqLthb58uIblgOz1J-fE8pks=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjGIoB3eovAER1PNsskIPog0.jpg?f=fotoalbum_small
Gewoon weten te buigen. :(

Goed, heb een slijptol met nog 1 hele oude disk eraan, die op de ketting gezet en met wat moeite de ketting door. Dan kunnen de tandwielen zo van de assen af worden geschoven, toch? Nope, muurvast. Gelukkig had ik een 'sprocket puller' gekocht op voorhand en daarmee kreeg ik ze beide zonder veel moeite los, de 16e dubbel en dwars waard. Vervolgens het achtertandwiel los halen, maar natuurlijk zit dat ook muur en muur vast dus maar ff geklemd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHGZy18oH2NP3S827_KF8zZzGEU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6AmheKFvImNdHXgzenygs3j.jpg?f=fotoalbum_medium

Alle losse bouten en dingen die terug de motor op ondertussen in een sopje en toen kon ik gaan schoonmaken, ook wel nodig ook, wat een taffeszooi zit daar verstopt zeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxHpXgj2UDpG4657VTyRDkN9zxM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TN8UnQ7VkegA8gi2hM09io46.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPm7K11l9OOShRLwYs3Yr3df9as=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcrZuFa5N8Opigmnc3OMT4Pk.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPMMC81Yx_nR30gVvUEDcG4LAGM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xEAeK6AAE5TRwJtUNGb5MzPN.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fFjyG13-Hy-8ONDENj8Ht3kkfrM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hjFB6vCwp3p0zs7slHFOUSN.jpg?f=fotoalbum_medium

Toen de tandwielen weer geassembleerd, en met het nodige vet weer terug erop, eitje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOXZ3uRqaxNhXsIMtrTpRDxukog=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m5HHoDDgW43Eg1TBPdzfRec4.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eon58sNn2stvdPo5BKNfksFVd4c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icui1wt3jFGJVrsxJtyI8YEb.jpg?f=fotoalbum_medium

Toen kwam het leuke gedeelte... De ketting. |:(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zbqb15psESWEA3WKfqfRJdNXE7w=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/TUUuHYQZHS9H0WhvXHDeKe5e.webp?f=fotoalbum_medium
Erop ging prima, beetje vet erop, x-ringetje en de verbinding was ook zo gemaakt. Maar toen... Het plaatje aan de andere kant erop klemmen, tooltje van Datona erbij, ding erop schroeven wat kracht zetten en klaar.. toch? Oh hell no, met de grootste moeite krijg je de gaatjes op de goede plek en dan moment dat je aanschroeft verschuift ie net weer wat. Zeker een halfuur zitten klooien om dat plaatje erop te krijgen. Goed, aanhouder wint. En dan moet je het uitstekende deel uit elkaar duwen zodat ie het plaatje klemt, dus Datona tooltje weer erbij, ding erop, kracht zetten en... niks. Het bolletje wat er voor moet zorgen dat het uit elkaar gedrukt wordt, is veel te klein en niet bol genoeg, totaal waardeloos.

Ondertussen etenstijd, ik wist dat Louis in Aken de AFAM kettingpons op voorraad had, dus na het avondeten even daarheen gekacheld met het blik. Bij thuiskomst dat ding erop en het was zo gepiept. Alleen weet ik nou niet of het echt genoeg uiteen is gedrukt, het is van 5mm na 5.6mm gegaan.. Daarna nog even de ketting op de goede spanning gezet en toen moest alleen nog even de moeren van de tandwielen op moment worden gezet, 186nm en 230nm. Juist. Met de motor op de zijstandaard kan ik zoveel kracht zetten dat de motor wilt rollen, maar ik haal niet eens de 186nm... Nja, ik heb zoveel kracht gezet dat het vast niet zomaar los komt, en het is geborgd. Dus ik rij zo nog ff voorzichtig richting een motorzaak hier en vraag het hun maar eens. En dan -eindelijk- weer eens een echt ritje maken in de Ardennen!

Fototje van het eindresultaat houden jullie tegoed. Vergeten 8)7

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wild Chocolate schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 00:46:
[...]

Heb je het laadcircuit gecontroleerd? Spanningsregelaar zou raar kunnen doen. Bij mijn Div 600 had ik op een gegeven moment problemen met inhouden. Na veel gezoek in carburatie en ontsteking, bleek uiteindelijk de laadspanning maar ca. 12,5 V. Wel genoeg om de accu startbereid te houden, maar niet genoeg om onder belasting altijd een goede vonk te leveren.
Dat is al gecontroleerd en de ontsteking en spanning zijn goed. Er is iets mis met de aansturing van de brandstofpomp, en dat heeft nu 2 pompen vermoord :/

Dat laatste getuige het feit dat ook de nieuwe pomp zijn weerstand waardes van 4-10ohm (binnen spec) niet meer haalt, en als ik er dmv de startbooster of een andere accu rechtstreeks 12v op zet geeft ook de nieuwe pomp geen brandstof meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 05-03-2026 11:01 ]

• Chevy454
  • Niet online
Pyr0_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:49:
alleen nog even de moeren van de tandwielen op moment worden gezet, 186nm en 230nm. Juist. Met de motor op de zijstandaard kan ik zoveel kracht zetten dat de motor wilt rollen, maar ik haal niet eens de 186nm... Nja, ik heb zoveel kracht gezet dat het vast niet zomaar los komt, en het is geborgd.
Welke moeren moeten zoveel aantrekmoment hebben? De uitgaande as van de bak en de wielmontage achteraan? Want dat is geen kattepis 186Nm...

[edit]
Damn, google en wat ducati fora zeggen dat het effectief 186Nm moet zijn :o

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2026 11:16 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Chevy454 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:11:
[...]

Welke moeren moeten zoveel aantrekmoment hebben? De uitgaande as van de bak en de wielmontage achteraan? Want dat is geen kattepis 186Nm...

[edit]
Dat klinkt inderdaad een beetje als aantrekken tot je e.e.a kapot hoort gaan, en dan iets terug :+

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Pyr0_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 09:49:
[Afbeelding]

Gister was het zover, hoog tijd om de ketting en tandwielen te vervangen. Eerst goed ingelezen, filmpjes bekeken, werkplaatshandboek erbij, juiste tools gehaald en vol zelfvertrouwen eraan begonnen.
[Afbeelding]
Eerst maar eens beginnen met het voortandwiel los te halen, wat zat dat ding vast zeg, op internet een truukje gezien met de hamer op de sleutel te tikken terwijl je kracht zet maar ding kwam niet los. Bij mij om de hoek zit een autogarage, daar even naartoe en gevraagd of ze met de impactgun het even wilden los halen, dat wilde ze wel doen, dus dat was snel genoeg gebeurd. Ding weer 'handvast' gedraaid en stapvoets terug na huis gereden. Ding weer terug in het hok en toen moest de ketting los. Had voor de lieve som van 55e een kettingpons setje gehaald bij Datona, wat ik ook zou moeten kunnen gebruiken om de ketting te breken. Ik de instructies gevolgd, ding erop en kracht zetten.. geen beweging, nog wat meer kracht... geen beweging, f*cking h*ll. Haal het weer eraf, nog geen deukje in de ketting, maar de kettingpons?
[Afbeelding]
Gewoon weten te buigen. :(

Goed, heb een slijptol met nog 1 hele oude disk eraan, die op de ketting gezet en met wat moeite de ketting door. Dan kunnen de tandwielen zo van de assen af worden geschoven, toch? Nope, muurvast. Gelukkig had ik een 'sprocket puller' gekocht op voorhand en daarmee kreeg ik ze beide zonder veel moeite los, de 16e dubbel en dwars waard. Vervolgens het achtertandwiel los halen, maar natuurlijk zit dat ook muur en muur vast dus maar ff geklemd:
[Afbeelding]

Alle losse bouten en dingen die terug de motor op ondertussen in een sopje en toen kon ik gaan schoonmaken, ook wel nodig ook, wat een taffeszooi zit daar verstopt zeg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Toen de tandwielen weer geassembleerd, en met het nodige vet weer terug erop, eitje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Toen kwam het leuke gedeelte... De ketting. |:(
[Afbeelding]
Erop ging prima, beetje vet erop, x-ringetje en de verbinding was ook zo gemaakt. Maar toen... Het plaatje aan de andere kant erop klemmen, tooltje van Datona erbij, ding erop schroeven wat kracht zetten en klaar.. toch? Oh hell no, met de grootste moeite krijg je de gaatjes op de goede plek en dan moment dat je aanschroeft verschuift ie net weer wat. Zeker een halfuur zitten klooien om dat plaatje erop te krijgen. Goed, aanhouder wint. En dan moet je het uitstekende deel uit elkaar duwen zodat ie het plaatje klemt, dus Datona tooltje weer erbij, ding erop, kracht zetten en... niks. Het bolletje wat er voor moet zorgen dat het uit elkaar gedrukt wordt, is veel te klein en niet bol genoeg, totaal waardeloos.

Ondertussen etenstijd, ik wist dat Louis in Aken de AFAM kettingpons op voorraad had, dus na het avondeten even daarheen gekacheld met het blik. Bij thuiskomst dat ding erop en het was zo gepiept. Alleen weet ik nou niet of het echt genoeg uiteen is gedrukt, het is van 5mm na 5.6mm gegaan.. Daarna nog even de ketting op de goede spanning gezet en toen moest alleen nog even de moeren van de tandwielen op moment worden gezet, 186nm en 230nm. Juist. Met de motor op de zijstandaard kan ik zoveel kracht zetten dat de motor wilt rollen, maar ik haal niet eens de 186nm... Nja, ik heb zoveel kracht gezet dat het vast niet zomaar los komt, en het is geborgd. Dus ik rij zo nog ff voorzichtig richting een motorzaak hier en vraag het hun maar eens. En dan -eindelijk- weer eens een echt ritje maken in de Ardennen!

Fototje van het eindresultaat houden jullie tegoed. Vergeten 8)7
Had je bij het breken van de ketting wel aan de drukkende kant de kop van de schakel eraf geslepen? Een geklonken schakel krijg je er inderdaad niet doorheen gedrukt, dat kopje moet je er eerst af slijpen.

Awesome

• Pyr0_
  • Nu online
A13X schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:38:
[...]

Had je bij het breken van de ketting wel aan de drukkende kant de kop van de schakel eraf geslepen? Een geklonken schakel krijg je er inderdaad niet doorheen gedrukt, dat kopje moet je er eerst af slijpen.
Echt? _O-
Dat vertelde ze nergens in de video handleiding |:(

• Pyr0_
  • Nu online
[...]

[edit]
Juist, die ja.
Garages hier hebben geen tijd nu, heb me de digitale meter mee genomen, plaatjes zitten nog exact hetzelfde. Ga er maar van uit dat ik het goed heb gedaan.
Heb zoveel kracht gezet als ik kon, zal ook wel goed zijn neem ik aan..

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Pyr0_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:41:
[...]

Echt? _O-
Dat vertelde ze nergens in de video handleiding |:(
:o

Ja, de kop van 5,6mm staal door een gat van 5mm staal duwen gaat niet echt zonder grof geweld en dat is maar goed ook, pruts ketting als dat niet zo zou zijn.

Awesome

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:22
Pyr0_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 11:43:
[...]

Juist, die ja.
Garages hier hebben geen tijd nu, heb me de digitale meter mee genomen, plaatjes zitten nog exact hetzelfde. Ga er maar van uit dat ik het goed heb gedaan.
Heb zoveel kracht gezet als ik kon, zal ook wel goed zijn neem ik aan..
Zet hem in de versnelling en even een klem op de rem en nog een keer proberen vast te zetten?
Neem aan dat je hem niet zo eenvoudig wegdrukt dus wat even een zetje extra kan geven.

• Joris748
[...]

[edit]
Ik heb hier nog een dop liggen voor de centrale wielmoer van mijn 748: dop 46 mm voor een M38x1,5 moer. Die om de houder van het kettingwiel vast te zetten deed daar niet veel voor onder: dop 41 mm voor een M33x1,5 moer.

En een serieuze momentsleutel :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Joris748 op 05-03-2026 12:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 21:33

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Pyr0_
Ik zie bij het oude voortandwiel wel een borgring/plaatje (omgebogen) zitten maar bij de nieuwe niet..... of kijk ik niet goed/kan ik het niet zien op de foto?
Ja, met zo'n post krijg je natuurlijk heel veel stuurlui aan de wal reacties :+

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Pyr0_
  • Nu online
ollie1965 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:04:
@Pyr0_
Ik zie bij het oude voortandwiel wel een borgring/plaatje (omgebogen) zitten maar bij de nieuwe niet..... of kijk ik niet goed/kan ik het niet zien op de foto?
Ja, met zo'n post krijg je natuurlijk heel veel stuurlui aan de wal reacties :+
Niet op de foto, maar daar zit zeker wel een nieuwe borgring op. ;)

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20:44
@Pyr0_ tijdens het op koppel zetten, is dan niemand in de buurt die even op de motor kan zitten en de rem aantrekken en intrappen?

Voor de rest: ziet er goed uit!

PVoutput

• Pyr0_
  • Nu online
s020506 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:17:
@Pyr0_ tijdens het op koppel zetten, is dan niemand in de buurt die even op de motor kan zitten en de rem aantrekken en intrappen?

Tnx! Nee helaas, einzalganger zijn heeft z'n nadelen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JKsVcbcNXGKc8Mgqx_s0fPIEUZU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pyvu6zqmmZfdChp5VlEALOSv.jpg?f=user_large
Die hadden jullie nog tegoed!

• kneusteun
s020506 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:17:

Tie wrap of spanband

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:44
Holy shit, wel dapper dat je dat daarmee zo bent begonnen, @Pyr0_. _O_

Die ponsdingen voor de motor zijn dus ook gewoon ruk. Die ervaring had ik al met kettingenponsen voor een fietsketting.

• Bommes
Jolke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:50:
Die ponsdingen voor de motor zijn dus ook gewoon ruk. Die ervaring had ik al met kettingenponsen voor een fietsketting.
Dat val wel mee, als je ze tenminste goed gebruikt (sorry @Pyr0_ ) kopje er eerst afslijpen dus en dan de pen er uit drukken.
Of gewoon heel de ketting door slijpen, net zo makkelijk.
Terug dicht klinken/ponzen ff wat vet er op, op de schroefdraad van het pons ding en op de pen.
Dan moet het toch wel werken hoor.
Anders 2 hamers, eentje er achter houden en aan de voorkant op de pen slaan })

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:10
Wild Chocolate schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 00:46:
[...]

De meesten gaan er vanuit dat een kapotte spanningsregelaar altijd een te hoge laadspanning geeft, maar te laag kan dus ook.
Ik kwam er op een gegeven moment achter, omdat hij begon in te houden in het ritme van mijn richtingaanwijzer toen ik langzaam reed... Was al door meerdere motorzaken naar gekeken / aan gewerkt. Bij de laatste had ik het probleem al weer terug voordat ik de straat uit was. Achteraf weet ik waarom, die monteur zette de verlichting uit, terwijl ik die altijd aan had.
Ik heb EXACT hetzelfde gehad met mijn GS500 (Suzuki)
Oorzaak: 1 (van de 3 fase wikkelingen) fase doorgebrand, terwijl de andere 2 het nog deden.
Zelfde resultaat met de knippers :X

• Pyr0_
  • Nu online
Jolke schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:50:
Holy shit, wel dapper dat je dat daarmee zo bent begonnen, @Pyr0_. _O_

Niet perse een klusje waar ik zeg, volgende week, weer zin in heb hoor. 7(8)7

Maar ja @Bommes klopt, detail dat ik dus even gemist had in mn voorbereiding. Maar ook het erop zetten was echt niet zo makkelijk, wellicht met betere tools makkelijker geweest. Gezegde gaat niet voor niks; goed gereedschap is het halve werk.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03
Mooi dat het gelukt is! Niet voor niks overigens dat ik die van Jos Smit heb en aanraadde, die heeft (net zoals die AFAM, welke wel weer heel simpel lijkt) een gesloten kracht weg, ipv zo'n open C style klem.

• Joris748
Pyr0_ schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 13:19:
[...]

Tnx! Nee helaas, einzalganger zijn heeft z'n nadelen :9

[Afbeelding]
Die hadden jullie nog tegoed!
Lekkere goude p0rno ketting :9~

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-04 16:25
Mijn eerste gedachte vanmorgen toen ik het dorpje uit fietste was ook "Misschien niet z'n goed idee". Maar het viel uiteindelijk mee en leverde mooie vergezichten op....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsVfbepU7mmlBT-s7TyXA-WRUao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hm0n1ZPS7lxQBxXEG4PCDRSb.jpg?f=fotoalbum_large

• Pyr0_
  • Nu online
DRAFTER86 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 15:23:
Mooi dat het gelukt is! Niet voor niks overigens dat ik die van Jos Smit heb en aanraadde, die heeft (net zoals die AFAM, welke wel weer heel simpel lijkt) een gesloten kracht weg, ipv zo'n open C style klem.
Ik had ook gwn moeten luisteren, maar het hele grapje was al duur uitgevallen en die van jos was nog eens een tientje duurder...

Het is me gelukt zowel voor als achter op moment te zetten, alleen! Gft bak tegen de muur, motor ertegen en achter (220nm) zo gepiept. Voor was wat lastiger, draai gwn doodleuk het hele blok en achterwiel mee. Dus erop gaan zitten, met 1 voet op de rem duwen en dan in een heel awkward hoek kracht zetten op de momentsleutel. En ja hoor, meest satisfying klik in tijden!

De plaatjes heb ik opgemeten zoals ik al zei, die zijn geen mm verschoven dus ga er maar van uit dat het goed is? Iemand die weet hoeveel mm dat kopje moet zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYEjnVZHbDW4Nm-wfUGSexhU0I4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Lp6YdVZm4JH7OhlNEpeQRvxl.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Pyr0_ op 05-03-2026 16:06 ]

• Bommes
Rieverst schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 16:05:
Mijn eerste gedachte vanmorgen toen ik het dorpje uit fietste was ook "Misschien niet z'n goed idee". Maar het viel uiteindelijk mee en leverde mooie vergezichten op....
[Afbeelding]
Meer Guzzi is meer beter :Y O+

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
s006110 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:53:
Vandaag de FJR ingeruild voor een oude liefde...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

BMW R1150RT uit 2003

Twee jaar, en 40000km op vooruit gegaan. (Deze heeft 'nog maar' 45000km gedraaid, wat dus zo goed als nieuw is in BMW boxerland).

@harley of @LankHoar Graag in de startpost de FJR vervangen voor de BMW
Bijgewerkt! :)

En @harley bedankt voor je opschoonwerk in de HTML van de OP, ziet er een stuk strakker uit zo.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_mSbBuaPJoeZUKj6oY4oHydSdhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrhNnXNAZcswNTJQYoctNgkD.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een rotzooi zeg. Maar de Vevor lift is er.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22R53CNNwAiET2iBUAFzify6fFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mkLTg8HYONjDtKu6V9shHs4W.jpg?f=fotoalbum_large

En zo ziet de donor er na 90 minuten uit.
Enkel nog even de kleine delen verwijderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zE4Jx-Rc_cbdMxrm-amL9p4W0bM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TctR04M3LRRKhvZ6MRhgRkCn.jpg?f=fotoalbum_large

Even.... Even 8)7
Ik heb een echte beitel nodig om deze open te wrikken totdat die breekt. Want door te lassen is er een rand aan de binnenkant van het pookje gekomen welke dus niet over de vertanding van de schakelas komt.
Subframe gaat weg, schokbreker gaat weg. Luchtfilterbak nog in dubio. De tank is beschadigd dus gaat weg. Moet echt dringend opruimen.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2026 22:37 ]

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-04 09:04
Zonder goed gereedschap is een ketting wisselen geknoei. Ik heb een Did ketting pins waar ik ook de ketting mee kan breken. Klusje van een uur

• DRAFTER86
Iemand nog wat tips mbt de Cardo lineup? Ik overweeg een Freecom 4X, vooral voor muziek luisteren en babbelen met een maatje. Range zou dus al snel genoeg moeten zijn denk ik?
Beetje knappe accuduur zou wel fijn zijn ivm vakantie tripjes etc.
Als ik het goed lees links en rechts staat Cardo wat beter aangeschreven dan Sena?

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:21
Dutchgixxer schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:12:
Zonder goed gereedschap is een ketting wisselen geknoei. Ik heb een Did ketting pins waar ik ook de ketting mee kan breken. Klusje van een uur
Ik heb 20 jaar geleden zo'n ding gekocht. De echte, geen goedkope kopie die je tegenwoordig veel ziet. Heb alleen een keer een andere pin moeten kopen omdat DID en andere passing is gaan gebruiken. Zoiets scheelt echt veel tijd (alhoewel eennDuc achternaaf constructie gewoon køt is) en je koopt het voor heel je leven.

• Bommes
DRAFTER86 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:53:
Iemand nog wat tips mbt de Cardo lineup? Ik overweeg een Freecom 4X, vooral voor muziek luisteren en babbelen met een maatje. Range zou dus al snel genoeg moeten zijn denk ik?
Beetje knappe accuduur zou wel fijn zijn ivm vakantie tripjes etc.
Als ik het goed lees links en rechts staat Cardo wat beter aangeschreven dan Sena?
Ik heb een Cardo Freecom 4 jbl, bevalt uitstekend.
Heb geen vergelijk dus kan je daarover niet informeren.
Accuduur is ruim voldoende voor een dag te rijden. Bereik heb ik heb idee van, rijd niet graag met iemand anders zijn/haar stem in mijn helm :P
Ik heb overgings de Duo set, zit in mijn tweede helm gemonteerd.
Daar overgings niet voor gekocht, maar om met mijn vrouw, achterop, te kletsen.
Dat rijmt niet met mijn stelling hierboven ik weet het :9

• kneusteun
Accuduur is bij mij ruim over een dag, ik denk 3 dagen houdt hij het wel vol met beetje lullen.
Muziek alleen echt ruim een week.

Die JBL doppen wil je wel (of zelf wat maken) want die standaard (heeft de vrouw) zijn voor muziek echt erbarmelijk. Die JBL's zijn niet geweldig maar er zit in ieder geval een beetje bass in.

• DRAFTER86
Thanks! Besteld, 316 euro bij Louis, lijkt me een prima deal...
Edit: dat is dus met de Start50 code voor 50 euro korting ;)

[ Voor 33% gewijzigd door DRAFTER86 op 06-03-2026 14:30 ]

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-04 16:32
Ik heb die Cardo Freecom 4X ook. Prima apparaat voor muziek, flitsmeister en navigatie. Maar ik vond de bluetooth connectiviteit met andere (Cardo) sets echt slecht. Constant verbinding die weg valt of dat 1 van de 2 de ander niet kan horen. Zelfs als je maar een paar meter uit elkaar rijd.
Als ik met een maat rij, dan bellen we eigenlijk gewoon via whatsapp. Net zo makkelijk en waar wij komen toch altijd wel 3/4/5g verbinding.
Dus als je veel wilt communiceren, dan zou ik toch eerder voor iets met Mesh gaan ipv Bluetooth.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:14

ozzynator

Nevermind.

DRAFTER86 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:16:
mwah....

https://www.bikeroutfit.n...LZ5vndSPcdJMiTUgiSzZKb2nj

Moette doen.

• Joris748
Mag hopen dat hij voor dat geld de duo heeft, dan is het een leuke deal ;) Adviesprijs van de single is 279 EUR

• RedDragon17
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-04 15:49
Goeiemorgen allemaal,

Lees al jaren mee, maar had geen tweewieler om te laten zien :(
Sinds vorige week heb ik na maanden wachten eindelijk mijn motor kunnen ophalen
Bij deze dan ook het verzoek aan @LankHoar , @harley of @Chakotay om me toe te voegen .
NC750X , bouwjaar 2026, Zuid Holland, omgeving Leiden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGWHf5-RvRL8k8lyJ0R0x6q_Mcg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/We3tgqoL1l4MMvwWHo92yq76.jpg?f=fotoalbum_large

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb op mijn vstrom 650 (ik denk uit 2012, dus wel wat op leeftijd) van de week de sleutel laten zitten.

Ik had nogal wat haast en het betreft een afgesloten plek, dus ik had de motor uitgezet en netjes tegen de klok in de sleutel teruggedraaid. Lichten uit dus en door.

2.5u later kwam ik terug en was de accu leeg. Nu verwachtte ik dat door de sleutel volledig terug te draaien ik alle verbruikers onderbroken had. Is die aanname fout? (Fijn dan hoef ik niet t debuggen en heb ik wschl toch de sleutel niet helemaal teruggedraaid)

Ik ga sowieso van de week ff meten of er stroom loopt zodra je de sleutel in het contact steekt.

• DrivinUCrazy
Kun je door de sleutel nog wat verder door te draaien, het parkeerlicht aan zetten?
Misschien zitten daar zelfs nog wat accessoires op bijgeprikt?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joris748
Boudewijn schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:25:
Ik heb op mijn vstrom 650 (ik denk uit 2012, dus wel wat op leeftijd) van de week de sleutel laten zitten.

Ik had nogal wat haast en het betreft een afgesloten plek, dus ik had de motor uitgezet en netjes tegen de klok in de sleutel teruggedraaid. Lichten uit dus en door.

2.5u later kwam ik terug en was de accu leeg. Nu verwachtte ik dat door de sleutel volledig terug te draaien ik alle verbruikers onderbroken had. Is die aanname fout? (Fijn dan hoef ik niet t debuggen en heb ik wschl toch de sleutel niet helemaal teruggedraaid)

Ik ga sowieso van de week ff meten of er stroom loopt zodra je de sleutel in het contact steekt.
Met contact uit, dus sleutel in de positie dat je hem eruit kunt trekken, zouden alle verbruikers onderbroken moeten zijn. Dus ik verwacht dat je de sleutel niet helemaal teruggedraaid hebt. Heb je ook al eens een lege accu gehad met de sleutel uit het contact?

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:10
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:38:
Kun je door de sleutel nog wat verder door te draaien, het parkeerlicht aan zetten?
Yup, door door te draaien voorbij stop kom je op de parkeerstand (bij Suzuki's)
Dus stadlichtje voor en achterlicht blijven branden, dus dan is je accu na een paar uur wel leeg.....

• Joris748
f2ride2001 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Dus stadlichtje voor en achterlicht blijven branden, dus dan is je accu na een paar uur wel leeg.....
Bingo, te ver doorgedraaid dus.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-04 13:27

geert_s

Gamertag: Brulbak

f2ride2001 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:05:
[...]

Wat een domme functie eigenlijk.. een parkeerlicht waarmee je niet te lang kunt parkeren omdat je accu dan snel leegraakt.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• DrivinUCrazy
Het wordt nog erger als er accessoires worden afgetakt van een geschakelde draad, die nog wel wat reserve overheeft omdat de aangesloten verbruiker niet zo veel trekt. Zoals vaak gedaan wordt, een achterlicht of stadslichtje...

• s006110
Even een algemene opinie peiling. Zoals eerder gemeld heb ik weer een 1150RT gekocht, en op mijn vorige had ik M-Striping gemaakt, om het saaie grijze wat te breken:

Mijn vorige:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMWhYJH3bC0mJhzpNwJnwQ6WX9cEUxvgoyBPU4z60dMvtJkLAyvNXpjAw-aGzSft9VEje3BP9h0PHscap34_bIjW7eEUqeLSYifgxBahqV0P0ppYkuxv7OkFD2OezpL_H-S8gsXkztJmuc5-LxhsMtV0w=w1326-h995-s-no?authuser=0

Nu wil ik weer van die striping aanbrengen, maar het moet wel anders zijn dan de vorige (want het is een andere motor). Nu heb ik twee mock-up's gemaakt, en ben ik benieuwd naar wat feedback en/of andere ideeën
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOtMfZb7r-GK5iiBUZBLZRV-NBXt7tV1jEa1TydY2lZAc87QI5Qh22ly-of2VbS7IhyfgKesXFMfR1JusJxWXLjDnmhWdjkSeFkHyj2yWLjTZmHK-hLFXotewAwliYCumOuGQE_CBobW-WntSz7XdqOdQ=w1326-h995-s-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO_FqEZbKvG259lAqHutG_RoSczsoYaeZ0eidkgyt1AFlVx1MlmN17jDjvAsUtwzgGxWKsE7EEV-S7XPN1xzbJwpM-LDUAuBN7MDfVPhfL9L0oFrWXEyarau8kQogbJ9-ziQSWn3J9RaNV7TKoNUfV8xg=w1326-h995-s-no?authuser=0

(bestickering zit nog niet echt vast, dus daarom zijn ze niet strak)

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:38:
Volgens mij is er een parkeerlichtstand, en inderdaad de voor-vorige eigenaar heeft er van die extra lampjes op gezet. Die zijn al jaren stuk, maar mogelijk wel aangesloten.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Joris748 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Met contact uit, dus sleutel in de positie dat je hem eruit kunt trekken, zouden alle verbruikers onderbroken moeten zijn. Dus ik verwacht dat je de sleutel niet helemaal teruggedraaid hebt. Heb je ook al eens een lege accu gehad met de sleutel uit het contact?
Dat was inderdaad denk ik de stand. Maar mogelijk had ik niet goed teruggedraaid.
Ik ga een dezer dagen eens een amperetang om de pluspool knijpen en dan eens kijken of ik wat kan meten als ik de sleutel in en en uithaal (en niet draai).

• kneusteun
DRAFTER86 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 08:16:
Altijd bij louis DE bestellen, is goedkoper in 90% van de gevallen,.

• kneusteun
NL-RaVeR schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:32:
Ik heb die Cardo Freecom 4X ook. Prima apparaat voor muziek, flitsmeister en navigatie. Maar ik vond de bluetooth connectiviteit met andere (Cardo) sets echt slecht. Constant verbinding die weg valt of dat 1 van de 2 de ander niet kan horen. Zelfs als je maar een paar meter uit elkaar rijd.
Als ik met een maat rij, dan bellen we eigenlijk gewoon via whatsapp. Net zo makkelijk en waar wij komen toch altijd wel 3/4/5g verbinding.
Dus als je veel wilt communiceren, dan zou ik toch eerder voor iets met Mesh gaan ipv Bluetooth.
Ik heb qua afstand niks te klagen.
Carbon helm? antenne goed geplaatst? anders gewoon via een third party app, ik doe veel via discord want oneindig bereik en onbeperkt aantal mensen.

• Joris748
s006110 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:34:
Even een algemene opinie peiling. Zoals eerder gemeld heb ik weer een 1150RT gekocht, en op mijn vorige had ik M-Striping gemaakt, om het saaie grijze wat te breken:

Mijn vorige:
[Afbeelding]

Nu wil ik weer van die striping aanbrengen, maar het moet wel anders zijn dan de vorige (want het is een andere motor). Nu heb ik twee mock-up's gemaakt, en ben ik benieuwd naar wat feedback en/of andere ideeën
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerlijke mening? Ik vind het allemaal niks. Past gewoon niet bij zo'n saaie motor >:) Alsof een 80-jarige ineens hip zou worden met de juiste sneakers :P

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:41
Joris748 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:47:
[...]
Eerlijke mening? Ik vind het allemaal niks. Past gewoon niet bij zo'n saaie motor >:) Alsof een 80-jarige ineens hip zou worden met de juiste sneakers :P
Na zo'n vraag moet je wel eerst het antwoord afwachten hè. :o

Bij die eerste vraag perst je ongezouten mening al wel genoeg door de voegen naar buiten. :P

• DrivinUCrazy
De horizontale striping die je vorige motor had vind ik mooier en beter bij de lijnen van de motor passen. Dat vind ik zowel bij de streep op de kuip, als op de koffers.

Naast dat, vind ik de plaatsing van de schuine strepen ook een gevoel van politie-striping oproepen. Hoewel de kleuren duidelijk daarvan afwijken, bekruipt dat gevoel me wel.

• kneusteun
Ik snap het wel, vind dat ook beetje carbon tuning.
Van die mensen die een V8 sticker op een twingo plakken etc.

• Chevy454
  • Niet online
s006110 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:53:
BMW R1150RT uit 2003

Twee jaar, en 40000km op vooruit gegaan. (Deze heeft 'nog maar' 45000km gedraaid, wat dus zo goed als nieuw is in BMW boxerland).
Ik durf het niet te vragen maar heeft deze een werkende ABS systeem?

• s006110
Chevy454 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:37:
[...]

Ik durf het niet te vragen maar heeft deze een werkende ABS systeem?
Vragen mag altijd… en wonder boven wonder heeft deze een nog werkend ABS systeem… (tevens mijn eerste motor met ABS)

• Chevy454
  • Niet online
s006110 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:43:
Vragen mag altijd… en wonder boven wonder heeft deze een nog werkend ABS systeem… (tevens mijn eerste motor met ABS)
Wünderbar! Bij de mijne moet ik nog de remleidingen vervangen :X
* Chevy454 heeft er 0,0 zin in..

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Chevy454 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:48:
[...]

Wünderbar! Bij de mijne moet ik nog de remleidingen vervangen :X
* Chevy454 heeft er 0,0 zin in..
Je kan ook een 1200 halen :+

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:11

Herman

FP ProMod
s006110 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:34:

Mijn vorige:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Optie 1, mits je de luchthappers netjes kunt krijgen.

Alternatieve bestickering:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L022lKEgHIHZ6cKCFGmZvP1MXco=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4TrrFd1bP2LglnGqo7jHRw54.jpg?f=user_large

Dan gedraagt het verkeer om je heen ineens ook een stuk netter :+

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• s006110
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:26:
De horizontale striping die je vorige motor had vind ik mooier en beter bij de lijnen van de motor passen. Dat vind ik zowel bij de streep op de kuip, als op de koffers.

Naast dat, vind ik de plaatsing van de schuine strepen ook een gevoel van politie-striping oproepen. Hoewel de kleuren duidelijk daarvan afwijken, bekruipt dat gevoel me wel.
ik denk dat je gelijk hebt... maar dan de striping wel iets lager als wat ik had, en dat ze 'vanuit' de ventilatiegaten komen...

• s006110
nog even een mockup gemaakt in paint

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO12E-2c6vGnXdmkv6AdcS9EiCKzfWTln1PICpuVHb3B2g8vGZO8QXiTZXyqJfVl_cdUwK4zn0wBtpZ81K-HgzEO1KUw9D7lBZdp9gScEbFEUZRPVXjpFSSD0AiULHT4Hpleuhu0oZ6hG62gZtIJPmZwQ=w1024-h768-s-no?authuser=0

• s006110
maar de eerste striping zit er op:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMB4E7gPgS76zQ5dSFeNJ_EvJIT53wgt3Q2_5ZEUwIjZxaaeDEILqOh6Hy1YjU3h0WiO4YCt-SzYgOYyZgKV-KYq97T3K59ICD4ZQHKpCi19KJ2KYu1NLaYakCr9p_Hylw2vcwpTxp6_eNTMetSJIUHTA=w1326-h995-s-no?authuser=0

• geert_s

geert_s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCxTjzak6SFcMNPmDkvDCdVUQz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i03ngofMIbWv81NecS9LweCN.png?f=fotoalbum_large
Even de AI-vriend erop losgelaten. hoewel er iets meer is aangepast dan alleen de stickers is het idee wel leuk. Vooral de toevoeging van wat zwarte accenten maakt het meer één geheel. en de strepen iets schuiner en dikker dan je had?

• s006110
geert_s schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:59:
[Afbeelding]
Even de AI-vriend erop losgelaten. hoewel er iets meer is aangepast dan alleen de stickers is het idee wel leuk. Vooral de toevoeging van wat zwarte accenten maakt het meer één geheel. en de strepen iets schuiner en dikker dan je had?
wel leuke suggestie.... ware het niet dat AI even vergeten is dat er precies op de plek van de strepen een luchthapper zit

• s006110
Joris748 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:47:
[...]

haha... dit is voor mij juist de reden om zoiets te doen! Het is zó fout om een RT M-striping te geven, dat ik het wel moet doen!

• geert_s

geert_s

s006110 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:12:
[...]

wel leuke suggestie.... ware het niet dat AI even vergeten is dat er precies op de plek van de strepen een luchthapper zit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1yQVuZQWd72VlqycnmMqMr7ge4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zHsUAJEUO4TCngGLFHRE5ZVZ.png?f=fotoalbum_large Losjes gebaseerd op de M1000RR. Heel losjes.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:54
Valt mij nog mee dat iedereen de motor in principe hetzelfde laat op de artist impressions... @s006110 zo subtiel als je nu op de koffers hebt zitten, vind ik netjes gedaan.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:41
s006110 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:14:
[...]
haha... dit is voor mij juist de reden om zoiets te doen! Het is zó fout om een RT M-striping te geven, dat ik het wel moet doen!
Wat je in paint hebt gemaakt i.c.m. wat op je koffers zit vind ik eigenlijk nog smaakvol. Mist dan weer je doel. -O-

• Joris748
geert_s schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:30:
[...]

[Afbeelding] Losjes gebaseerd op de M1000RR. Heel losjes.
Een complete wrap in de stijl van de WSBK racer van BMW zou wel zo fout zijn dat het weer cool wordt :9

Afbeeldingslocatie: https://www.cyclenews.com/wp-content/uploads/2024/10/2025-bmw-m-1000rr-first-look-and-specs-5-scaled.jpg

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Je kan het ook nog over het midden van voor naar achter laten lopen :P.

• 4x2
  • Laatst online: 05-04 11:29

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRNXjZszs5QPQwnxF62KUo0kAgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8h2KD0Ifsy1B5XySAYvVuxiA.jpg?f=fotoalbum_large
En niet eens de groenbak nodig gehad om alles op moment te zetten :+

leeg

• kneusteun
s006110 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:57:
maar de eerste striping zit er op:

[Afbeelding]
Dat subtiele zo op de koffer vind ik serieus nog wel tof!

• Pyr0_
  • Nu online
4x2 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:21:
[Afbeelding]
En niet eens de groenbak nodig gehad om alles op moment te zetten :+
Doe maar ruig -O-

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57
En wat vergeten jullie? De kentekenstickers...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0YB0KALxaQkxuuJnL33BgAQY9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DAaLy7oj5VT9GTJi1kXrYLGu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ9nuLr6QIHt8UAHMitsVynUJWw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/51GHhNUs2qohpC7RH9zkvwQg.png?f=fotoalbum_large

Vandaag heb ik me maar op één ding gefocust, want ik had maar een dik uur om te trainen op de baan tussen de vrachtwagen-slipcursus in (best grappig om daar doorheen te scheuren though :+). De enige drie die nog niet lekker lopen waren uitwijken, halve draai en achtje en dat uitwijken heb ik vandaag bij de hoorns gevat. Ik denk dat ik hem wel 60+ keer gereden heb, achter elkaar, net zo lang tot ik hem goed had. 53 op de teller, flink douwen want zo'n 21" voorwiel geeft wat weerstand en daarna rondje baan racen om weer bij de startpositie uit te komen. De Twin gaf geen krimp en leek eerlijk gezegd in zijn sas vandaag eens flink 'uitgelaten' te worden. De motor draaide als een naaimachientje, remmen ondanks herhaaldelijk gassen en knijpen soepel en krachtig en het blok kwam lekker los.

Morgenochtend 2 uur baantraining en waarschijnlijk zondagochtend óók, maar dan privé met 2 collega's.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:26

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
RedDragon17 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 10:13:
Goeiemorgen allemaal,

Lees al jaren mee, maar had geen tweewieler om te laten zien :(
Sinds vorige week heb ik na maanden wachten eindelijk mijn motor kunnen ophalen
Bij deze dan ook het verzoek aan @LankHoar , @harley of @Chakotay om me toe te voegen .
NC750X , bouwjaar 2026, Zuid Holland, omgeving Leiden.

[Afbeelding]
Welkom in de OP 8)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• s006110
WilbertNeems schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:45:
[...]

Wat je in paint hebt gemaakt i.c.m. wat op je koffers zit vind ik eigenlijk nog smaakvol. Mist dan weer je doel. -O-
Dat is het uiteindelijk ook geworden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKL2XfZerbKaL-TA1th4zEknTg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0ciAKcH8A96aa5rkjEZfDMx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTPKIK4NGgm4CAl8Ctz1X2ueRXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zonRVYUnoDdqMJkCB6NgXR5C.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2RgNz6ZIVjbPK4iB-DA8Lq2_s0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvLWddbM6Jn2no1lYgETZHbo.jpg?f=fotoalbum_large

In tegenstelling tot mijn vorige RT, heb ik heb nu door iemand laten doen die een stuk meer skills heeft dan ik… ik ben blij met het resultaat

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:27

-tom-562

Oliesjeik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOmtEj1pmO8uYIZjGq1wZvXHqvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MmyLS76wjBWUFFUu56Y2fkZT.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk komt alles los 8)
Begonnen met een Wera philips (want niet Japans; Aprilia/Brembo), hielp niet. Toen toch maar JIS, ook niet. Daarna een slagschroevendraaier met philips bit, hielp ook niet. Uiteindelijk een torx slagvbit er in gehamerd en los gerammeld met een slagmoersleutel :+
Remklauwen (zuigers) voor en achter inmiddels schoon gemaakt en de boel weer gemonteerd met vers ATE vet en de blokken met een likje keramisch vet (hopelijk piepen de remmen voor nu niet meer). Ook meteen staal omvlochten remleidingen gemonteerd.
Nu is het bier op :P en moet ik op m'n werk ff een paar nieuwe M4x20 conische inbusschroeven regelen. Dan kan ik de boel vullen met remvloeistof en ontluchten.
Nu eerst slapen :+

Vaak bu'j te bang!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57
s006110 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 23:00:
[...]

Dat is het uiteindelijk ook geworden. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In tegenstelling tot mijn vorige RT, heb ik heb nu door iemand laten doen die een stuk meer skills heeft dan ik… ik ben blij met het resultaat
En hoeveel harder gaat ie nu?

• Joris748
HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 06:36:
[...]

NC750 territorium 8)

• s006110
HTT-Thalan schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 06:36:
[...]

Flitsend snel

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:04
Mijn 1250 GSA is weer terug van beurtje, dus morgen maar eens mijn eerste rit van het jaar maken.

Ik zat door mijn onderhoudsgeschiedenis te bladeren en besefte me wel dat ik eigenlijk best weinig rijd. Ik heb de motor nu ruim 3 jaar en 9.000km gereden, zo'n 3.000km per jaar dus. Ieder jaar 3 dagen naar de Eifel / Luxemburg zo'n 1.000km en dan nog 2.000km aan losse ritten. Mooi voornemen om dit jaar een wat langere trip te doen en wat langere dagritten.

Een aantal jaar terug reed ik nog wel meer dan het dubbele aantal kilometers aan plezier ritten. Maar toen reed ik veel ritten met vrienden en had ik wat motor maatjes. Nu rij ik alles alleen.

• 4x2
  • Laatst online: 05-04 11:29

4x2

lộn xộn quá

-tom-562 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 00:26:
Begonnen met een Wera philips (want niet Japans; Aprilia/Brembo), hielp niet. Toen toch maar JIS, ook niet.
Ik gebruik m'n Vessel JIS schroevendraaiers voor alle Philips schroeven, heb gemerkt dat ze eigenlijk 99,99% van de tijd beter passen dan de Wera/Stanley Philips schroevendraaiers.

leeg

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:27

-tom-562

Oliesjeik

4x2 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:22:
[...]

Ik gebruik m'n Vessel JIS schroevendraaiers voor alle Philips schroeven, heb gemerkt dat ze eigenlijk 99,99% van de tijd beter passen dan de Wera/Stanley Philips schroevendraaiers.
Ik heb een setje JIS schroevendraaiers van BGS (ooit eens gekregen), wat een pruttel is dat. Gisteren van 1 van de schroevendraaiers gewoon de punt afgebroken met losdraaien 8)7 heb nu weer een goed excuus om gereedschap te kopen :P

Vaak bu'j te bang!

• BasvanS
  • Laatst online: 22:40
Yes, gelukt! Mijn eerste motor gekocht. Op naar vele zonnige KM!

Yamaha Tracer 900 GT uit 2018 met 21.000 KM op de klok:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ney9fQX0qpK60614Zxlq0lWA_Rg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/v0yupRxiKNVSYf9weBg5ijV8.jpg?f=user_large

Mag ook in de Topic start @LankHoar

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GV72rVYlh_EZYj_roMpMHMvdKPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNAQv2Km29jeX1qKblEozYQI.jpg?f=fotoalbum_large
Hij was weer even schoon (oké vanaf een afstandje)
Wat haat ik poetsen….

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Ik wilde al zeggen “ik zie je wel een keer langsrijden dan” maar helaas :+

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 10:01
Vandaag samen met vrouwlief lekker wezen touren, maar ik werd onderweg af en toe knap chagrijnig :(
Auto’s die zonder richting aan te geven voor je afslaan, een treintje auto’s die langs een stilstaande bus komen terwijl we aan komen rijden, en als klap op de vuurpijl twee motorrijders die ons hard inhalen terwijl wij een auto aan het inhalen zijn (op een 60-weg)…

Uiteindelijk wel lekker gereden maar mijn god wat rijden er een hoop sukkels op de weg…

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• ibothead
  • Laatst online: 21:47
BasvanS schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 13:13:
Yes, gelukt! Mijn eerste motor gekocht. Op naar vele zonnige KM!

Yamaha Tracer 900 GT uit 2018 met 21.000 KM op de klok:

[Afbeelding]

Mag ook in de Topic start @LankHoar
jaloers ik wil die ook :+ 8) Zekers in limburg gekocht!

• BasvanS
  • Laatst online: 22:40
ibothead schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:04:
[...]

jaloers ik wil die ook :+ 8) Zekers in limburg gekocht!
Ergens bij Roermond in de buurt idd 🫣 Whooping 196km terug naar huis daarna 🤣

• Bommes
-tom-562 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 00:26:
[Afbeelding]

Uiteindelijk komt alles los 8)
Begonnen met een Wera philips (want niet Japans; Aprilia/Brembo), hielp niet. Toen toch maar JIS, ook niet. Daarna een slagschroevendraaier met philips bit, hielp ook niet. Uiteindelijk een torx slagvbit er in gehamerd en los gerammeld met een slagmoersleutel :+
Remklauwen (zuigers) voor en achter inmiddels schoon gemaakt en de boel weer gemonteerd met vers ATE vet en de blokken met een likje keramisch vet (hopelijk piepen de remmen voor nu niet meer). Ook meteen staal omvlochten remleidingen gemonteerd.
Nu is het bier op :P en moet ik op m'n werk ff een paar nieuwe M4x20 conische inbusschroeven regelen. Dan kan ik de boel vullen met remvloeistof en ontluchten.
Nu eerst slapen :+
Zo.. je weet in iedergeval zeker dat die remvloeistof lekker op leeftijd was :X

Toevallig gisteren aan de Vespa bezig geweest, kappen van het stuur er af.
Ook daar is het duidelijk dat ze het onderhoud niet echt heel precies doen bij de dealer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcpP_JhXBrqD-HMwkQAFRs1TY_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppWOBB3YIJ0KlUOuikOgoKuJ.jpg?f=fotoalbum_large
Ook dat reservoir is nog nooit optie m open geweest.
* Bommes wijst naar groene borglak.
Vespa's is van eind 2022 en heeft net geen 20.000km gereden.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste