• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WhUhBbW_zccN4qFSy55gwIGUXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cIBZnGwl8NOhp0iyx9BGbCP4.jpg?f=fotoalbum_large
Na 400 km (waren er nog minder dan ik dacht ) toch maar even gewassen en weer olie ververst. Jaar oud en 400km O-)
Heb 1x getankt afgelopen jaar... Nou ja, morgen koolhydraat vrij dieet en dan vrijdag een pet ct scan en dan hopelijk in april stoppen met de chemo injecties op maandag. Dan wordt het hopelijk iets meer rijden aankomend jaar!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik denk dat ik wel namens iedereen kan zeggen dat we met je mee hopen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42
Dat klinkt als een heftige periode @charrel man man..
Ik hoop met je mee

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:09
Bommes schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:18:
[...]

Zorg dat je het ding goed vast zet, offroad rammelen ze er vaker vanaf :P
Ik zie tenminste vaak postst voorbij komen op de diverse offroad facebook kanalen, met gevonden of verloren nummerplaten.
Loctite 243 d:)b

… of popnagels :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Chevy454 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:16:
[...]

Loopt die niet gewoon veels te rijk nu? Vlotterbak naald die wat blijft hangen.
Je zou, bij wijze van test, de luchtfilter eruit kunnen nemen ter compensatie van het teveel aan brandstof.
Bougies zien er normaal uit, rijk lopen doet hij niet. Hij walmt ook niet.

De standaard tests uit het boekje heb ik (als voormalig monteur) al wel gedaan, uiteraard. Als eerste :) Evengoed dank voor alle suggesties.

Ondertussen lijkt het erop dat ook de nieuwe brandstofpomp nu dood is. Verder dan een *lklik* komt de pomp niet, geen brandstofdruk en als ik de multimeter erbij pak en weerstand meet kom ik op maximaal 1.3Ohm waar 4-10 binnen spec zit.

De motor is inmiddels geschorst en ik ga er eens rustig over nadenken. In de huidige staat brengt hij natuurlijk geen zak op dus de afweging is nu ofwel een lelijke (maar goed werkende) Div900 erbij te kopen en die te slachten voor reparatie van mijn motor, of sloop in eigen beheer en verkoop van de onderdelen. Zonde, heel erg zonde. Bijna 25 jaar oud, 70k op de teller (weinig voor zo'n toerbuffel), set verse Road6 eronder, in nette staat voor zijn leeftijd. Maar ik ben ook niet voornemens om er geld in te steken voor ik 100% zeker weet welk stuk elektrisch rommel kapot is waardoor nu al 2 brandstofpompen dood zijn 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
SuHwak schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:20:
[...]

Oh joh! Klinkt als geroepen!
Ik heb deze namelijk al liggen:
[Afbeelding]
Stuur maar een DM! Heb er nog genoeg liggen hier dus je kan ze voor het weekend al in huis hebben :)

YouTube: MotorcycleGeek

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42
Destruction schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:28:
[...]

De standaard tests uit het boekje heb ik (als voormalig monteur) al wel gedaan, uiteraard. Als eerste :) Evengoed dank voor alle suggesties.

Ondertussen lijkt het erop dat ook de nieuwe brandstofpomp nu dood is. Verder dan een *lklik* komt de pomp niet, geen brandstofdruk en als ik de multimeter erbij pak en weerstand meet kom ik op maximaal 1.3Ohm waar 4-10 binnen spec zit.

De motor is inmiddels geschorst en ik ga er eens rustig over nadenken. In de huidige staat brengt hij natuurlijk geen zak op dus de afweging is nu ofwel een lelijke (maar goed werkende) Div900 erbij te kopen en die te slachten voor reparatie van mijn motor, of sloop in eigen beheer en verkoop van de onderdelen. Zonde, heel erg zonde. Bijna 25 jaar oud, 70k op de teller (weinig voor zo'n toerbuffel), set verse Road6 eronder, in nette staat voor zijn leeftijd. Maar ik ben ook niet voornemens om er geld in te steken voor ik 100% zeker weet welk stuk elektrisch rommel kapot is waardoor nu al 2 brandstofpompen dood zijn 8)7
Zet er toch eens een andere accu in, of ff met startkabels een dikke auto accu er bij op.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:28

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:39:
[...]

Zet er toch eens een andere accu in, of ff met startkabels een dikke auto accu er bij op.
De accu komt vers van de lader, maar ook als ik er een vol opgeladen startbooster op zet maakt dat geen enkel verschil.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:32
Destruction schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 20:28:
[...]

Heb je het laadcircuit gecontroleerd? Spanningsregelaar zou raar kunnen doen. Bij mijn Div 600 had ik op een gegeven moment problemen met inhouden. Na veel gezoek in carburatie en ontsteking, bleek uiteindelijk de laadspanning maar ca. 12,5 V. Wel genoeg om de accu startbereid te houden, maar niet genoeg om onder belasting altijd een goede vonk te leveren.
De meesten gaan er vanuit dat een kapotte spanningsregelaar altijd een te hoge laadspanning geeft, maar te laag kan dus ook.
Ik kwam er op een gegeven moment achter, omdat hij begon in te houden in het ritme van mijn richtingaanwijzer toen ik langzaam reed... Was al door meerdere motorzaken naar gekeken / aan gewerkt. Bij de laatste had ik het probleem al weer terug voordat ik de straat uit was. Achteraf weet ik waarom, die monteur zette de verlichting uit, terwijl ik die altijd aan had.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste