Ik heb alles waar peut in moet volgedruppeld en toen kon ik precies met 5 lege jerrycans naar de grens toe. Met de auto zelf erbij toch goed voor 133 literDestruction schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:19:
[...]
In een rijtjeshuis, midden in een woonwijk een voorraad benzine aanleggen lijkt mij niet het beste plan![]()
Sowieso staat de Diversion kapot met een volle tank, dus daar is geen brandstof nodig. Ik ga straks nog wel even de PS voltanken straks, maar dat moest sowieso al.
Daarna gepoogd de handpakken op de CB125F te installeren. Daarbij is de tap afgebroken in het gat dat ik had geboord, dus nu is het wachten op een pakketje met daarin een tap extractor, een nieuwe tap en een nieuw taphouder (want die brak ook...). Volgende keer toch maar vloeistof gebruiken bij het tappen
Vandaag alle olie + filter vervangen. Prima te doen.
Nu ligt er nog een probleem om op te lossen maar krijg het niet gevonden op internet: waar wordt de snelheid van mijn motor (v-strom 650 2010) uitgelezen?
Het probleem is namelijk dat de naald van de snelheidsmeter soms alle kanten opschiet en dan erna naar 0km/h. Bij opstarten van de motor lijkt er niets aan de hand, maakt netjes dat halve rondje. En het probleem is niet altijd, lijkt vooral probleem te zijn als ik wat vlotter met het gas ben geweest.
Iemand ervaring mee? Of kan mij laten zien waar op het wiel ik de sensor vind. Ik denk dat het schoonmaken ervan al kan helpen.
Nu ligt er nog een probleem om op te lossen maar krijg het niet gevonden op internet: waar wordt de snelheid van mijn motor (v-strom 650 2010) uitgelezen?
Het probleem is namelijk dat de naald van de snelheidsmeter soms alle kanten opschiet en dan erna naar 0km/h. Bij opstarten van de motor lijkt er niets aan de hand, maakt netjes dat halve rondje. En het probleem is niet altijd, lijkt vooral probleem te zijn als ik wat vlotter met het gas ben geweest.
Iemand ervaring mee? Of kan mij laten zien waar op het wiel ik de sensor vind. Ik denk dat het schoonmaken ervan al kan helpen.
Zoiets?TakeItToTheMax schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:40:
Vandaag alle olie + filter vervangen. Prima te doen.
https://www.reddit.com/r/...m_650_speedo_not_working/
Neen, heb winterstop met de verzekering.Wild Chocolate schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:41:
[...]
Ja, jij hebt toestemming nodig, begrijp ik?
Gefeliciteerd, dan!
Moette doen.
Gelukkig maar. Stel je voor dat de benzine volgende week 10 cent duurder wordt, heb je toch maar mooi 13 eurotjes in de pocket gehouden. En over 3 maamden schrale benzine, is ook wat waard.HTT-Thalan schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:05:
[...]
Ik heb alles waar peut in moet volgedruppeld en toen kon ik precies met 5 lege jerrycans naar de grens toe. Met de auto zelf erbij toch goed voor 133 liter.
Moette doen.
Nee, het verschil was nu zo'n 30 euro met nederland, voor de hoeveelheid die ik vandaag getankt heb. En ik heb het laatste jaar nog geen enkele jerrycan voor langer dan 2 maanden vol gehad.ozzynator schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:03:
[...]
Gelukkig maar. Stel je voor dat de benzine volgende week 10 cent duurder wordt, heb je toch maar mooi 13 eurotjes in de pocket gehouden. En over 3 maamden schrale benzine, is ook wat waard.