• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ja, jij hebt toestemming nodig, begrijp ik?

Gefeliciteerd, dan!

:+

iRacing Profiel

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:09
Destruction schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:19:
[...]

In een rijtjeshuis, midden in een woonwijk een voorraad benzine aanleggen lijkt mij niet het beste plan :+

Sowieso staat de Diversion kapot met een volle tank, dus daar is geen brandstof nodig. Ik ga straks nog wel even de PS voltanken straks, maar dat moest sowieso al.
Ik heb alles waar peut in moet volgedruppeld en toen kon ik precies met 5 lege jerrycans naar de grens toe. Met de auto zelf erbij toch goed voor 133 liter :P.

Daarna gepoogd de handpakken op de CB125F te installeren. Daarbij is de tap afgebroken in het gat dat ik had geboord, dus nu is het wachten op een pakketje met daarin een tap extractor, een nieuwe tap en een nieuw taphouder (want die brak ook...). Volgende keer toch maar vloeistof gebruiken bij het tappen :+.

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 07:28
Vandaag alle olie + filter vervangen. Prima te doen.

Nu ligt er nog een probleem om op te lossen maar krijg het niet gevonden op internet: waar wordt de snelheid van mijn motor (v-strom 650 2010) uitgelezen?

Het probleem is namelijk dat de naald van de snelheidsmeter soms alle kanten opschiet en dan erna naar 0km/h. Bij opstarten van de motor lijkt er niets aan de hand, maakt netjes dat halve rondje. En het probleem is niet altijd, lijkt vooral probleem te zijn als ik wat vlotter met het gas ben geweest.

Iemand ervaring mee? Of kan mij laten zien waar op het wiel ik de sensor vind. Ik denk dat het schoonmaken ervan al kan helpen.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:53
TakeItToTheMax schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:40:
Vandaag alle olie + filter vervangen. Prima te doen.

Nu ligt er nog een probleem om op te lossen maar krijg het niet gevonden op internet: waar wordt de snelheid van mijn motor (v-strom 650 2010) uitgelezen?

Het probleem is namelijk dat de naald van de snelheidsmeter soms alle kanten opschiet en dan erna naar 0km/h. Bij opstarten van de motor lijkt er niets aan de hand, maakt netjes dat halve rondje. En het probleem is niet altijd, lijkt vooral probleem te zijn als ik wat vlotter met het gas ben geweest.

Iemand ervaring mee? Of kan mij laten zien waar op het wiel ik de sensor vind. Ik denk dat het schoonmaken ervan al kan helpen.
Zoiets?
https://www.reddit.com/r/...m_650_speedo_not_working/

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:23

ozzynator

Nevermind.

Wild Chocolate schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:41:
[...]

Ja, jij hebt toestemming nodig, begrijp ik?

Gefeliciteerd, dan!

:+
Neen, heb winterstop met de verzekering.

Moette doen.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

HTT-Thalan schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:05:
[...]

Ik heb alles waar peut in moet volgedruppeld en toen kon ik precies met 5 lege jerrycans naar de grens toe. Met de auto zelf erbij toch goed voor 133 liter :P.
Gelukkig maar. Stel je voor dat de benzine volgende week 10 cent duurder wordt, heb je toch maar mooi 13 eurotjes in de pocket gehouden. En over 3 maamden schrale benzine, is ook wat waard.

Moette doen.

• HTT-Thalan
ozzynator schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:03:
[...]

Gelukkig maar. Stel je voor dat de benzine volgende week 10 cent duurder wordt, heb je toch maar mooi 13 eurotjes in de pocket gehouden. En over 3 maamden schrale benzine, is ook wat waard.
Nee, het verschil was nu zo'n 30 euro met nederland, voor de hoeveelheid die ik vandaag getankt heb. En ik heb het laatste jaar nog geen enkele jerrycan voor langer dan 2 maanden vol gehad.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
charrel schreef op zondag 1 maart 2026 @ 07:03:
@Chevy454 mijn olie in de r1200r blijft gewoon doorzichtig en bruin hoor.
d:)b

Olie wissel bij TME: 3 keer vervangen en dan is die pas schoon.

Maar toen ik in het ver verleden een Z1000 na opbouw ging spoelen met verse olie en de eerste keer starten en meteen aflaten was die mooi zwart. Dus hangt er maar net vanaf wat voor motorblok je hebt want de natte plaat koppeling kan voor verhoogde temperaturen boven het flashpoint zorgen en dan gaat het snel qua kleuring.

De olie van mijn R1150RT was met Eurol olie en die was pikzwart na 1500km.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 01-03-2026 21:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:46
Hoewel het vrijdag vast en zeker warmer was, ging ik vandaag met dit stralende weer de motor echt niet binnen laten staan. Een mooie ronde richting de Eifel, picknick mee, en ten zuiden van Prüm met de voetjes omhoog over de velden uitkijkend genieten van de rust. Er stond wel veel wind, maar dat mocht de pret niet drukken.

Toen door richting het dal van de Ourthe, die net als de meeste riviertjes trouwens érg hoog staat. Via Botrange - Baraque Michel - Eupen ging het weer richting Nederland.
En hoewel ik er zo'n 25km vandaan ben opgegroeid, kwam ik in de hoek waar deze foto is gemaakt vroeger eigenlijk nooit. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLjfPRddwQQYz2gQUqzTH01pt-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDXDdXMSAdGedoNGNR2ZgyC8.jpg?f=fotoalbum_large

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:42

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

HTT-Thalan schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:22:
Iedereen op de hoogte van het nieuws ten aanzien van de straat van Hormuz? Ik denk dat ik vandaag nog maar even gauw een voorraad benzine ga halen...
Definieer "voorraad", want een kratje PET-flessen gaat je niet echt helpen :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

A13X schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:33:
[...]

Overweeg je ook de nieuwe KTM 390 Adventure R? Is ook een mooi ding.
Ik kijk inderdaad weer flink breed, in dit geval inderdaad :)

Ondanks in het verleden 2 BMWF650GS ééncilinders te hebben gehad (1 voor de vrouw 1 voor mij naast de 1150GS voor in de drek) ben ik nooit zo'n fan geweest van een thumper.

Ik wil toch eens ervaren of dat 20 jaar later én (allicht belangrijker) bij een kleinere cilinderinhoud een wat ander karakter heeft waar ik wel vriendjes mee kan worden.

Van de KTM 390's gaat het mij om de 390 Adventure X met de 19"/17' wielcombi. Wel minpunten dat die niet (AFAIK) met spaakvelgen te krijgen is.

Afbeeldingslocatie: https://www.cycleworld.com/resizer/90BRDTmYBQWTzxPlsF9vDLUJ5jE=/1044x675/smart/cloudfront-us-east-1.images.arcpublishing.com/octane/DUPNTUUJ5NEX5O52VBRNTUPBDQ.jpg

Op de menukaart staat namelijk ook de Triumph 400X Scrambler.

Afbeeldingslocatie: https://media.triumphmotorcycles.co.uk/image/upload/f_auto/q_auto:eco/sitecoremedialibrary/media-library/images/motorcycles/modern-classics/t%20series/scrambler%20400%20x/scrambler%20400%20x%20variant%20page%20cgi/bikes-scrambler-400-x-variant-sc-1-1410x793.jpg

De BMW F450GS heeft dan weer een tweecilinder ten opzichte van deze modellen, die staat in elk geval op nr 1 op de proefritlijst.....en natuurlijk in de Trophy edition:

Afbeeldingslocatie: https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9/202510/P90623858/P90623858-the-new-bmw-f-450-gs-600px.jpg

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Blomminator schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:21:
Godsakkenakende.

Blomminator-rant

Wat een heerlijke hobby...
_O- _O- _O-

Ik zou zeggen: accu.

Staat dat ding niet aan de druppellader? :)

Wel bonuspunten voor doorzetten, absolute vedette die je er bent. _/-\o_ d:)b

of bedoel je met :
Blomminator schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:21:

Even starten. Starten = lopen!
En jawel... Nog steeds het motor management lampje.
dat hij nu wel gewoon startte?

[ Voor 26% gewijzigd door Fraggert op 02-03-2026 07:32 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-04 21:53
Ik vind het vooral absurd dat je een CFmoto 800MTX hebt voor 1k meer dan die 450GS.
Dan heb je eigenlijk een KTM 790 met standaard heel wat opties.

• kneusteun
@Bommes Had jij die kaarten van Meppen al?
Die foto... enig idee waar die voor gebruikt wordt?

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04 11:53
Iemand “kenissen” bij Ducati of Triumph om te weten of/welke nieuwe modellen er uitkomen voor 2026?

Never ever financial advice...

• HTT-Thalan
Fraggert schreef op maandag 2 maart 2026 @ 07:17:
[...]

Definieer "voorraad", want een kratje PET-flessen gaat je niet echt helpen :+
Nou, de bulk van de kilometers rijden wij elektrisch op onze eigen zonnestroom, dus ik moet vooral het motorrijden veiligstellen :+.

Even snel gerekend met een voorzichtige 1 op 50 kan ik wel een kilometer of 8750 rijden op de 125cc op de huidige voorraad, als ik zuinig aan doe haal ik de 10k ook nog wel :9.

En ik kan tot mijn vreugde melden dat ik vanmorgen, soit - is wel lekker droog en zonnig weer - de 125 alweer wat in durfde te leunen in de bochten :P.

[ Voor 13% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-03-2026 08:45 ]

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 2 maart 2026 @ 07:56:
Ik vind het vooral absurd dat je een CFmoto 800MTX hebt voor 1k meer dan die 450GS.
Dan heb je eigenlijk een KTM 790 met standaard heel wat opties.
Er zijn zeker wel modellen waar ik mezelf wel op zie rijden en ze zien er tof uit. En toch, het knaagt... Waar zit het addertje?

• kneusteun
@HTT-Thalan misschien voor jou ook leuk (want om de hoek)

4 April een dagje funpark meppen, via noppenforum (https://board.noppenforum...70f2b56d2a5a93b3431709c73)

Misschien ook voor anderen hier wel leuk, Meppen is gewoon een soort speeltuin, dus bospaden, mulzand en heuvels. Alles om beetje te oefenen.

YouTube: Funpark Meppen by motorcycle full film

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:46:
[...]

Er zijn zeker wel modellen waar ik mezelf wel op zie rijden en ze zien er tof uit. En toch, het knaagt... Waar zit het addertje?
Goede vraag... iemand die ik ken had een 450 en was dik tevreden maar wou meer power en die heeft nu de 800.
Enige tot nu toe wat ik hoorde was dat de koppeling mogelijk wat issues heeft, maar geen idee hoe wijd verspreid dat is.

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:46:

4 April een dagje funpark meppen, via noppenforum (https://board.noppenforum...70f2b56d2a5a93b3431709c73)

Misschien ook voor anderen hier wel leuk, Meppen is gewoon een soort speeltuin, dus bospaden, mulzand en heuvels. Alles om beetje te oefenen.

Zou ik wel erg tof vinden, maar dat is 1) mijn verjaardagsweekend en 2) ik moet dan werken. Ik zal eens kijken wat ik kan doen...

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

@DrivinUCrazy lekker bochtje is dat he, zo naar beneden.

Moette doen.

• DrivinUCrazy
@ozzynator Dit zijn pas lekkere bochten, die passen meer in mijn straatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCuuROyKLhB3enmHc5a34cWBDC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZplM1S9544D2W3QLtRgGH4SO.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, ik ben een paar keer omhoog en omlaag gereden. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:22

Destruction

(ex-)Automonteur

ozzynator schreef op zondag 1 maart 2026 @ 17:03:
[...]

En dit inderdaad. Als ik mogelijkheden had om een voorraad benzine veilig en goed op te slaan zou ik het misschien overwegen, mits het genoeg geld scheelt. Maar nu... Ik zie het wel, dan is de benzine maar ietsje duurder.

De volgende ronde tanken met de auto kan ik altijd in Duitsland doen. Die blijven ook niet gevrijwaard van deze ellende, maar er zal nog steeds een interessant prijsverschil zijn. Ik blijf het typisch vinden hoe onze overheid schermt met marktwerking als het heilige systeem, en ondertussen vrijwel dagelijks laat zien van marktwerking geen enkel verstand te hebben :+ Prijs jezelf de markt maar uit, maar dan daarna ook niet klagen en over extra bezuinigingen beginnen... Dan moet je jezelf niet uit de markt prijzen 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Pyr0_
  • Laatst online: 00:32
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:14:

[Afbeelding]

Waar is dit? Vraag dit niet eens voor een vriend >:)

• DrivinUCrazy
Ik neem je wel eens mee. Houden we het ons geheimpje. ;)

• kneusteun
Ik zou gokken ergens vulkaneifel, het asfalt ligt er strak bij en de heuvels zijn nog relatief laag.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-04 13:27

geert_s

Gamertag: Brulbak

kneusteun schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:08:
Ik zou gokken ergens vulkaneifel, het asfalt ligt er strak bij en de heuvels zijn nog relatief laag.
Google Lens zegt Rüsler Pass.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-04 16:25
Aha, het viaduct van Moresnet, daar zou ik beide hobbies, motor en trein, mooi kunnen combineren. Toch maar eens weer naar toe.....

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
Hm, daar was ik vorig jaar vlakbij, bij het drielandenpunt. Volgende keer daar maar even langs. :)

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Rieverst schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:13:
[...]

Aha, het viaduct van Moresnet, daar zou ik beide hobbies, motor en trein, mooi kunnen combineren. Toch maar eens weer naar toe.....
Komen regelmatig treinen vol met Volkswagens overheen.

Moette doen.

• DrivinUCrazy
geert_s schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:09:
[...]

Google Lens zegt Rüsler Pass.
Dat zegt Google Lens ja. :+

Het grappige is, een vriend van mij wist dat weggetje wel te liggen, en heeft dat al eens in een van de vele routes verwerkt. Ik kwam er met mijn eigen routes regelmatig in de buurt, maar dan ook echt gewoon tot in hetzelfde dorp waar 3 wegen bij elkaar komen, maar uit gewoonte draaide ik dan meestal de andere kant op.
Dit weggetje had ik dus niet op het netvlies.
Op de kaart vallen de bochten ook een beetje weg, dus vanaf de kaart zul je het niet snel vinden. :)

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:35:
[...]

Dat zegt Google Lens ja. :+

Het grappige is, een vriend van mij wist dat weggetje wel te liggen, en heeft dat al eens in een van de vele routes verwerkt. Ik kwam er met mijn eigen routes regelmatig in de buurt, maar dan ook echt gewoon tot in hetzelfde dorp waar 3 wegen bij elkaar komen, maar uit gewoonte draaide ik dan meestal de andere kant op.
Dit weggetje had ik dus niet op het netvlies.
Op de kaart vallen de bochten ook een beetje weg, dus vanaf de kaart zul je het niet snel vinden. :)
Herkenbaar, wij hadden dat dus in de Vulkaneifel, 3 dagen aan het rijden en toen we keer via andere route naar het huisje reden kwamen we 200m achter ons huisje een slingerpad van nieuw asfalt met crests tegen _/-\o_
4x heen en weer gejaagd en na het eten nog een paar keer >:)

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-04 21:33

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Destruction schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:32:
[...]

De volgende ronde tanken met de auto kan ik altijd in Duitsland doen. Die blijven ook niet gevrijwaard van deze ellende, maar er zal nog steeds een interessant prijsverschil zijn. Ik blijf het typisch vinden hoe onze overheid schermt met marktwerking als het heilige systeem, en ondertussen vrijwel dagelijks laat zien van marktwerking geen enkel verstand te hebben :+ Prijs jezelf de markt maar uit, maar dan daarna ook niet klagen en over extra bezuinigingen beginnen... Dan moet je jezelf niet uit de markt prijzen 8)7
En als je dan ziet waar dat toe leid.... Ik woon 500 meter van B en dit is de aangrenzende gemeente.
https://wnl.tv/2026/02/18...elt-de-irritatie-toenemen
Gelukkig hebben ze mijn pomp nog niet echt gevonden (klein gehucht), hoogstens 1 wachtende en niet 10-15 en goedkoper dan de bewuste (gefilmde) pomp en die ene verder op. Ja, de meeste grenspomphouders in B weten wel wat prijzen is als je op een goede aanrijroute zit.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• kneusteun
Dat heb je hier bij Gronau ook, allemaal mensen van wat verder in NL komen allemaal naar dezelfde pomp, dikke files en hoop mensen hebben er last van.

De pomp waar ik meestal heen ga is nooit druk, maar die ligt aan de rand van het dorp dus wat minder bekend denk ik.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
Wat dat betreft wel slim hoe Luxemburg het aanpakt: alle tankstations hanteren dezelfde prijs. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 02-03-2026 12:57 ]

• ollie1965

ollie1965

En die trekken B, D en F mee in de grensstreek.
Wonderbaarlijk hoe goedkoop de benzine was in Aubange, maar ja daar kwam ik pas achter toen in Luxemburg (Rodange) aan de pomp stond 8)7

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:19
In mijn zoektocht naar een eerste motor blijf ik maar bij de Yamaha 900 (GT) uitkomen.Omdat er tussen mijn vriendin en mij zo'n 91 KM snelweg (A1) zit zoek ik wel een beetje comfort zonder dat het speelse karakter van een motor helemaal verloren gaat. Elke rit over de veluwe/utrechtse heuvelrug zie ik ook niet zitten ;)

Nu kom je in de regel motoren tegen met een lage of hoge km stand (duhh) maar nu word dit bij deze fiets met name veroorzaakt door het verschil in gebruik: Mooi weer rijders en de woon-werk rijders ;).

Nu kun je vanaf ongeveer 8k een leuke Tracer 900 (GT) kopen uit 2018 met ongeveer 70-80k op de klok. Voor 2k meer (10k) zijn ze 2 jaartjes jonger (zelfde modeljaar) en hebben ze slechts 20k gelopen. Zelf verwacht ik niet meer dan 5k per jaar te rijden. Waar moet ik bij deze keuze aan denken en zijn er nog opties die ik zeker moet afwegen in mijn zoektocht? Zelf zie ik door de bomen het bos niet meer!

Om niet meteen het hele topic te kapen mag inside intel van Yamaha 9/900 (GT) rijders ook via PM gedeeld worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BasvanS op 02-03-2026 13:37 ]

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-04 15:59
Gisteren officieel eigenaar geworden van een nieuw speeltje...

Een Harley Davidson Road King uit 2007:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczO2Ak_Cm8ygl8xxoXn_d57s1DT9rvxzXCo-QdYmh_RshoEve6MstJS2UN5FLsKam_2wLD_iAmLuxL4Ah933oxzkZbi2vRIeHaCZIUdVFCH9uV8aBTQS1fWliwJjwCaLGQaumhgyzufZFJfzFZMAMyyRFw=w1253-h940-s-no?authuser=0

Het was al jaren een droom-motor voor me, en ik kreeg de kans om er eentje aan te schaffen die aan mijn wensen voldeed (standaard Roadking > geen classic, niet zwart, spaakwielen > bij voorkeur een groter voorwiel, injectie, twin-cam)

@harley of @LankHoar, zouden jullie deze willen toevoegen aan de openingspost?

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03

• harley
  • Registratie: Augustus 1999

Hmmm, @Bommes @A13X @_eLMo_ @ToolkiT @Grubeater @ll roel j gaan jullie ook mee ? Vrijdag heen overnachting in de buurt ( bijvoorbeeld motorcamping de motorschuur is dan nog 45 minuten rijden) en zaterdag spelen ?

@s006110 Done, mooie motor. wil eigenlijk ook nog een keer BIG SPOKES in de fatboy maar kan het qua kosten niet aan mezelf verantwoorden ( + er ligt nog voor zo'n 2000+ euro aan onderdelen al klaar om een keer te monteren, maar geen tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door harley op 02-03-2026 15:27 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-04 15:50
Vanaf kerst eigenaar van deze HD Sportster 48 (2016), maar nu eindelijk met een iets betere temperatuur kunnen rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBv_5YOkDNyTBOMNBaZta6RbLtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iCoYXhNV5aB1PjohNm0dwA01.jpg?f=fotoalbum_large

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-04 13:45

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
s006110 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:07:
Gisteren officieel eigenaar geworden van een nieuw speeltje...

Een Harley Davidson Road King uit 2007:
[Afbeelding]

Het was al jaren een droom-motor voor me, en ik kreeg de kans om er eentje aan te schaffen die aan mijn wensen voldeed (standaard Roadking > geen classic, niet zwart, spaakwielen > bij voorkeur een groter voorwiel, injectie, twin-cam)

@harley of @LankHoar, zouden jullie deze willen toevoegen aan de openingspost?
Als dit niet zwart is, wat is het dan wel? Gefeliciteerd met je bike 8)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:55

botoo

💀 too old to die young

Als je het aanwezige vermogen (standaard ~70 pk) er uit wilt halen is een andere uitlaat wel noodzakelijk. Die V&H die er nu onder zitten vreten je vermogen weg. Als je er dB killers in hebt zitten dan is het nog veel erger.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
BasvanS schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:35:
In mijn zoektocht naar een eerste motor blijf ik maar bij de Yamaha 900 (GT) uitkomen.Omdat er tussen mijn vriendin en mij zo'n 91 KM snelweg (A1) zit zoek ik wel een beetje comfort zonder dat het speelse karakter van een motor helemaal verloren gaat. Elke rit over de veluwe/utrechtse heuvelrug zie ik ook niet zitten ;)

Nu kom je in de regel motoren tegen met een lage of hoge km stand (duhh) maar nu word dit bij deze fiets met name veroorzaakt door het verschil in gebruik: Mooi weer rijders en de woon-werk rijders ;).

Nu kun je vanaf ongeveer 8k een leuke Tracer 900 (GT) kopen uit 2018 met ongeveer 70-80k op de klok. Voor 2k meer (10k) zijn ze 2 jaartjes jonger (zelfde modeljaar) en hebben ze slechts 20k gelopen. Zelf verwacht ik niet meer dan 5k per jaar te rijden. Waar moet ik bij deze keuze aan denken en zijn er nog opties die ik zeker moet afwegen in mijn zoektocht? Zelf zie ik door de bomen het bos niet meer!

Om niet meteen het hele topic te kapen mag inside intel van Yamaha 9/900 (GT) rijders ook via PM gedeeld worden ;)
Als ik het goed heb begrepen: Bij de Tracer 900 is op een gegeven moment de GT versie gekomen met een iets langere achterbrug, omdat de motor irritant ging pendelen.
Ik weet niet vanaf welk modeljaar dat is, dat zal rond 2018 zijn schat ik. Maar, mocht je dat fenomeen ervaren op die stukken, lijkt me dat absoluut niet relaxt rijden. Dat specifieke model zou ik dan ook vermijden.
offtopic:
Doen die motoren met 80k nog zo veel ja? ik heb die van mij gisteren op 83k gezet, ik dacht dat die financieel al afgeschreven was.

• s006110
LankHoar schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:43:
[...]

Als dit niet zwart is, wat is het dan wel? Gefeliciteerd met je bike 8)
Donkergrijs, met een rood biesje

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03

• BasvanS
  • Laatst online: 10:19
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:59:
[...]

Als ik het goed heb begrepen: Bij de Tracer 900 is op een gegeven moment de GT versie gekomen met een iets langere achterbrug, omdat de motor irritant ging pendelen.
Ik weet niet vanaf welk modeljaar dat is, dat zal rond 2018 zijn schat ik. Maar, mocht je dat fenomeen ervaren op die stukken, lijkt me dat absoluut niet relaxt rijden. Dat specifieke model zou ik dan ook vermijden.
offtopic:
Doen die motoren met 80k nog zo veel ja? ik heb die van mij gisteren op 83k gezet, ik dacht dat die financieel al afgeschreven was.
Tnx voor de tip! Nu alleen nog even of ik er achter kom of er wel of geen verlengte achterbrug op zit.

Als je hem trouwens in gedachte al hebt afgeschreven wil ik hem wss wel overnemen ;)

• tobasfxp
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-04 15:50
botoo schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:49:
[...]

Als je het aanwezige vermogen (standaard ~70 pk) er uit wilt halen is een andere uitlaat wel noodzakelijk. Die V&H die er nu onder zitten vreten je vermogen weg. Als je er dB killers in hebt zitten dan is het nog veel erger.
Voor het relaxt toeren is dit voldoende, en geen DB killers...... ;)

• DrivinUCrazy
BasvanS schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:01:
[...]

Tnx voor de tip! Nu alleen nog even of ik er achter kom of er wel of geen verlengte achterbrug op zit.

Als je hem trouwens in gedachte al hebt afgeschreven wil ik hem wss wel overnemen ;)
Volgens mij was het verschil juist die GT of niet, maar kijk dat op motor-forum na. Daar staat dat uitgelegd, dacht ik.
Het verschil is 65 mm aan de achterbrug, dus als je weet wat je moet meten kan je er ook zo achter komen.

Het probleem is dat ik geen geschikte opvolger heb, en de motor doet het voor mij nog prima. Dus zo makkelijk komt die Tracer niet van mij af. ;)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@harley leuk idee, maar voor mij wat teveel zandbak met de GSA.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:26
harley schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:24:
[...]

Hmmm, @Bommes @A13X @_eLMo_ @ToolkiT @Grubeater @ll roel j gaan jullie ook mee ? Vrijdag heen overnachting in de buurt ( bijvoorbeeld motorcamping de motorschuur is dan nog 45 minuten rijden) en zaterdag spelen ?

@s006110 Done, mooie motor. wil eigenlijk ook nog een keer BIG SPOKES in de fatboy maar kan het qua kosten niet aan mezelf verantwoorden ( + er ligt nog voor zo'n 2000+ euro aan onderdelen al klaar om een keer te monteren, maar geen tijd.
Nog geen ervaring, dus Meppen gaat hem niet worden. Maar voor overnachting Motorschuur houd ik me aanbevolen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

Is dit nabij dat circuit? Ik vind niet zo 123 dat terrein uit de video namelijk.

Dit ziet er wel echt nice uit voor een dag pret! Ik zeg weer ff de S wielen onder de SM (drz) en gaan 8)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:23
Joris748 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:46:
[...]

Nog geen ervaring, dus Meppen gaat hem niet worden. Maar voor overnachting Motorschuur houd ik me aanbevolen.
Wel de plek om ervaring op te doen :Y
Zeker omdat Erwin er ook bij is, organisator van dat dagje. Op dit forum geen bekende, maar hij kan heel goed rijden, en vooral ook goed uitleggen.

@harley ik was al via die Erwin aangehaakt, zit met hem in Obesitas cross WhatsApp groepje. Ik had ook bedacht om vrijdag heen te rijden, dat in de buurt ergens pitten en dan zaterdag op de baan. Wel met de motor op de aanhanger achter de auto die kant op. Spaart noppen, en als ik dan toch iets sloop aan de motor, kom ik zeker terug thuis. Blijft alles heel, top, maar dan toch in de auto terug is na een dagje op de motor spelen wel zo fijn.
kneusteun schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:02:
@Bommes Had jij die kaarten van Meppen al?
Die foto... enig idee waar die voor gebruikt wordt?
Nee nog geen kaartjes, maar kan niet echt vol daar begrip ik. Dus ik kan later nog wel boeken.
Welke foto?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Bommes
Voor de offroad liefhebbers in het zuiden van NL: https://endurogrensland.be/ritten-2026/paasrit-2026

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ibothead
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 2 maart 2026 @ 08:46:
[...]

ik heb er op proef gereden en als je van trage stront elektronica niks van aan trekt of als je maar iets te hard remt je alarm lichten aanspringen dan zou ik voor een cf gaan.

Vorige week woensdag op een Cf800mt explorer gereden maar nee was kwa alle extra's die er op zitten voor 10,5k niet gecharmeerd 8)7 |:(

• ibothead
  • Nu online
BasvanS schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:35:

ik heb de 900 gehad de non gt en 2018 model en van 10k km gekocht in 2021 voor 9,5. en dacht ook ach ik rij hem niet zo snel naar de 60k 2,5 jaar later stond die daar toch op en verkocht voor 8,5 dingen zijn echt geweldig enigste wat ik miste was CC.
Dus als mijn street triple uit 2021 verkocht is komt er een 900gt versie weer en weer eentje met lage km stand!
Over de achterbrug is het makkelijk alles kwa bouwjaar boven 2018 is lange achterbrug en heb je op snelheid zeg 150+ geen wobbel in je achterbrug
Onderhoud is heel makkelijk zelf te doen _/-\o_ de nieuwere versie is door dealers helaas alleen te onderhouden omdat je dasboard gaat zeuren over onderhoud die je niet kan resetten!
Koffers die ik had waren vondt ik geweldig voor vakanties en weekendjes weg.
Zou wel het comfort zadel kiezen want die is hemels
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2TygLfOEZcKYOCXv_Jd3S6apr9Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aYtEc0wVGgBehFYgFs10R1zD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Azcr_KitehVn7-b9cB7GM5ARrE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57OJLa9JmMGZqF7KlVivP2Ac.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEO2TeaxbWUiQvSFSibMa2d-rgw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdybvUU9Xq9t6D30TNYIpV8Y.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uVrxicsmgwu7pQY-nXhH4VSIEk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r8GJE8YVBIpIMPQl5TN4npfL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2geOQp2LmrPgrlsriwTY564DBks=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibY7nW7FwixGifWmqahrjfLe.jpg?f=fotoalbum_tile

• HTT-Thalan
Bommes schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:40:
[...]

Wel de plek om ervaring op te doen :Y
Zeker omdat Erwin er ook bij is, organisator van dat dagje. Op dit forum geen bekende, maar hij kan heel goed rijden, en vooral ook goed uitleggen.

@harley ik was al via die Erwin aangehaakt, zit met hem in Obesitas cross WhatsApp groepje. Ik had ook bedacht om vrijdag heen te rijden, dat in de buurt ergens pitten en dan zaterdag op de baan. Wel met de motor op de aanhanger achter de auto die kant op. Spaart noppen, en als ik dan toch iets sloop aan de motor, kom ik zeker terug thuis. Blijft alles heel, top, maar dan toch in de auto terug is na een dagje op de motor spelen wel zo fijn.
[...]

Nee nog geen kaartjes, maar kan niet echt vol daar begrip ik. Dus ik kan later nog wel boeken.
Welke foto?
Ja, het idee lonkt ook zeker maar ik krijg maar één vrije zaterdag per maand.. en dat is meestal de laatste. En dan ook nog het weekend van mijn verjaardag, gaat het gezin ook niet leuk vinden dat ze dan niet even dat dagje met me hebben. En normaal zou ik dan zeggen we gaan samen maar zij vinden hier helemaal geen zak aan.

• DrivinUCrazy
ibothead schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:19:
de nieuwere versie is door dealers helaas alleen te onderhouden omdat je dasboard gaat zeuren over onderhoud die je niet kan resetten!
:?
Vanaf welk modeljaar is dat dan? Mijn Tracer 9 GT van 2021 heeft ongeveer maar één keer een dealer gezien, bij de verkoop. De service interval kan ik in het menu gewoon zelf instellen. Meestal vergeet ik dat trouwens, maar ik haal die interval toch nooit. :+

Ik sluit overigens niet uit dat de nieuwste model jaren, zoals de GT+ en zelfs de versie met automaat echt een dealer vereisen. Maar dan had ik wel graag een bron gezien. :)
Voor mij is dat gelijk een showstopper namelijk.

• kneusteun
Koekstra schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:01:
[...]

Is dit nabij dat circuit? Ik vind niet zo 123 dat terrein uit de video namelijk.

Dit ziet er wel echt nice uit voor een dag pret! Ik zeg weer ff de S wielen onder de SM (drz) en gaan 8)
Jup is funpark meppen, vooral te spotten door de koeltoren.

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:40:
[...]

Welke foto?
Je moet een foto van je gezicht doorgeven bij kaart kopen. Zal wel zijn om te checken dat je niet je toegang doorverkoopt ofzo. Het is wat strenger dan furstenau blijkbaar 🫣 begrijpelijk.

• Chevy454
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 19:58:
Project 40: hold.... Hold...... Hold....

Alle moeren welke het motorblok nog aan het frame verbinden zijn ontspannen, dus met wat geluk is dat blok gewisseld volgend weekend.
Ja natuurlijk 8)7
De moeren zijn los maar de assen niet. De swingarm as is natuurlijk vastgeroest aan de bus. Dus radiaal beweegt die fijn maar axiaal ho maar.

* Chevy454 gaat een flinke hamer moeten kopen.

Als de bok er is de motor op de bok zetten, swingarm kaal maken, schokbreker eruit en dan swingarm spanningsvrij proberen te laten hangen. Dan moer op de swingarm as, frame rond de swingarm verwarmen, kruipolie spuiten en flinke tikken geven.

Handig zo een oude fiets....

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ollie1965

ollie1965

Chevy454 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:37:
[...]

* Chevy454 gaat een flinke hamer moeten kopen.
Ik denk dat je eerder geduld nodig hebt en een goede bus IMAL (of vergelijkbaar product) die je me tussenpozen gedurende de dag blijft behandelen voordat je kracht gaat uitoefenen.
En ja er zullen dan alsnog wat keerringen en mogelijk een lager kaduuk zijn.

• Chevy454
  • Niet online
ollie1965 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:44:
Ik denk dat je eerder geduld nodig hebt en een goede bus IMAL (of vergelijkbaar product) die je me tussenpozen gedurende de dag blijft behandelen voordat je kracht gaat uitoefenen.
Ja een paar dagen lang met kruipolie en scherpe tikken op de as blijven doen zal het waarschijnlijk worden.
De 14de moet ofzo moet het blok eruit zijn. Maar nu werkt wel alles even tegen, de motor staat op de zijstandaard dus er staat wat wringend koppel op de as. Misschien zal die wel beter loskomen als die horizontaal op de bok en de swingarm neutral staat opgesteld.

Maar inderdaad, het zal eerder een kwestie van geduld en techniek moeten worden ipv hard rammen. Maar een grotere hamer ga ik wel nodig hebben om toch in enige mate overtuigend over te komen, ander heb ik nog wel een moker :+

• Bommes
kneusteun schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 07:23:
[...]

Je moet een foto van je gezicht doorgeven bij kaart kopen. Zal wel zijn om te checken dat je niet je toegang doorverkoopt ofzo. Het is wat strenger dan furstenau blijkbaar 🫣 begrijpelijk.
Ahaa, ik heb nog geen kaartje gekocht, vandaar dat de foto opmerking geen belletje deed rinkelen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Brandstofpomp vervangen, gelijk ff testen.

Heuj, hij loopt weer op 4 poten *O*

Helaas duurde de vreugde maar kort. Hij slaat gewoon weer af en start daarna niet meer. Carburateurs staan vol brandstof, hij vonkt gewoon, eigenlijk alle ingrediënten die een verbrandingsmotor nodig heeft om normaal te functioneren zijn gewoon aanwezig, maar helaas... :/

Omdat ik er op de korte termijn verder ook geen tijd voor heb is de motor nu geschorst. Aan de ene kant is sleutelen voor mij absoluut een onderdeel van de hobby, aan de andere kant heb ik er weinig zin in en omdat ik al twijfelde om iets anders te gaan kopen wil ik er eens rustig over nadenken.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes
Carbs vervuild @Destruction ?
Staat het ding al lang stil met de zelfde benzine er in?
Accu okay? Laadspanning in orde?

Ik heb vandaag met de Tuareg woon - werk gereden..
En nu slaat de twijfel toe :P -O-
Ga ik op mijn zomer trip met de Vespa, of met de Tuareg.
Die laatste is toch ook wel echt zo een fijn ding. Hoog, ruim 3 keer zoveel vermogen als de Vespa, cruise control, en het gezoem van mijn noppenbanden O+

:? Dus tja..
Gelukkig heb ik nog ff, sterker nog ik heb nog niet eens een datum bedacht om te gaan.
Te vroeg in het seizoen en de echt hoge passen zijn nog gesloten.
Te laat en er is weer met kans op regen en slechter weer.
Onze gezinsvakantie is in de eerste 3 weken van augustus. 6 juli ben ik jarig, dus de eerste week juli valt al af want nu ik 50 wordt zal ik er toch eens aan moeten geloven om het eens een keertje goed te vieren.

Dus of ergens eind juni of eind september.
En dus ook nog een keuze maken over welke motor ik op ga zitten dan

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Bommes schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:26:
Carbs vervuild @Destruction ?
Staat het ding al lang stil met de zelfde benzine er in?
Accu okay? Laadspanning in orde?
Carbs vervuild, heel erg in principe zou dat kunnen maar die kans is niet heel groot. Ik heb de motor eind oktober binnen gezet met een verse (volle) tank E5 erin, en de accu heeft aan de lader gestaan.

Als hij koud is start hij heel goed. Hij loopt dan een minuut of 5, slaat af en wat je daarna ook probeert, starten gaat hij niet meer doen. Vlotterbakken hebben gewoon benzine, hij vonkt goed, het ding heeft eigenlijk geen enkel excuus om dienst te weigeren :?

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt zo. Vorige winters had ik mijn motor(en) niet eens aan een acculader staan en deed ik verder ook geen speciale dingen voor de periode dat het ding binnen stond.

Op dit moment neig ik ernaar het ding op de een of andere manier weer rijdend te maken, en dan de verkoop in. Ik twijelde al over iets anders en ik ben geneigd te denken dat het ding z'n eigen lot bezegeld heeft.

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-03 09:52
Lente in Twente

Ook al vertelde de weermannen dat de winter wel mee vielt, het was toch de langdurige koude wind uit het noorden van de straalstroom die het buiten zijn onaangenaam maakte. 1 maart is de motor weer verzekerd uit de winterstop periode. Vandaag was de koude wind weg. Vandaag voelde het echt lente, dus de motor wakker maken na 4 maanden stilstaan, hij starte direct in één keer. Vandaag beetje rondtoeren in Twente en donderdag wordt het 18 gr. Cl, dan een langere tocht, het voelde weer als vanouds, heerlijk vrij vogeltje.

De GoPro laten lopen op het eeste stuk in 4K op YouTube gezet

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

• Bommes
Zo @LucW2 bijna 3:30min vanaf het moment dat je je handschoenen begint aan te doen tot dat je weg rijd... :o
Ik denk dat ik dan al ruim het dorp uit ben :+
Nee zonder dollen, heerlijk weer inderdaad.

Alhoewel het wel echt oppassen is nu de zon nog laag staat.
Ik zie jou ergens een rotonde op duiken, zo net voor dat rode autotje. Afgezien dat je zelf je eigen snelheid denk ik ook nog niet goed ingeschat had, want je duikt wel heel erg ver tegen het midden van de rotonde aan.
Maar nog belangrijker, zo met de zon in de rug zou ik dat echt niet al te vaak doen als ik jou was :N
Zeker met de grote vrachtwagen die stond te wachten waar achter nog ineens de neus van een auto te vooorschijn kwam op de achterliggende rijbaan. Zeker die auto, die uit de schaduw van die vrachtwagen de zon in komt, tegen het licht in jou moet zien aankomen. Pas daar echt mee op :Y

/Opa preek

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 03-03-2026 20:08 ]

• ibothead
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:56:
[...]

:?
Vanaf welk modeljaar is dat dan? Mijn Tracer 9 GT van 2021 heeft ongeveer maar één keer een dealer gezien, bij de verkoop. De service interval kan ik in het menu gewoon zelf instellen. Meestal vergeet ik dat trouwens, maar ik haal die interval toch nooit. :+

Ik sluit overigens niet uit dat de nieuwste model jaren, zoals de GT+ en zelfs de versie met automaat echt een dealer vereisen. Maar dan had ik wel graag een bron gezien. :)
Voor mij is dat gelijk een showstopper namelijk.
De 2025 model tenminste zekers! Kregen vrienden zekers wel een dikke messenger op het dasboard van interval nodig naar 1000km en konden hem niet weg krijgen voor die de dealer had gezien! Denk dat elke inteval beurt of jaar hij gereset moet worden. Ze hebben de automaat versie van de 9gt vorig jaar augustus gekocht.
mijn Street triple is helaas ook niet zelf te resetten en software pakket voor een dealer kost 900+ euro dus even een onafhandelijke garage kan hem ook niet resetten voor wat centjes :'(

• DrivinUCrazy
Goed om te weten. Misschien kan Texa dit ook resetten, maar ik gok het er niet op. ;)

• Chevy454
  • Niet online
ollie1965 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 08:44:
Nou, dat ging eigenlijk stiekem veel beter als gedacht.
Gisterenochtend met WD40 wat ingespoten voordat ik ging werken.
Om 19.00 met echte kruipolie (welke nog in de doos zat :z ), met de moer op de as wat tikken verkocht en gedraaid. Om 20.00 en 22.00 nog eens herhaald. De bout draaide veel soepeler rond dus de lagers zijn nu gesmeerd (het verkeerde deel want het is de bus die op de bout vast zit maar geeft aan dat de kruipolie er komt). Deze morgen om 06.00 in de pyjama wat meer kruipolie gespoten, gedraaid. Na het ontbijt wat tikjes op de moer gegeven en warempel, er zit beweging in. Hij is 4mm eruit.

Ik had eigenlijk nog wat meer moeten spuiten zodat de olie nog verder erin kon penetreren maar een klein ventje riep dat hij een ochtendkusje wou hebben O+ En toen moesten we naar het werk ;(
Destruction schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:31:
Carbs vervuild, heel erg in principe zou dat kunnen maar die kans is niet heel groot. Ik heb de motor eind oktober binnen gezet met een verse (volle) tank E5 erin, en de accu heeft aan de lader gestaan.

Als hij koud is start hij heel goed. Hij loopt dan een minuut of 5, slaat af en wat je daarna ook probeert, starten gaat hij niet meer doen. Vlotterbakken hebben gewoon benzine, hij vonkt goed, het ding heeft eigenlijk geen enkel excuus om dienst te weigeren :?
Loopt die niet gewoon veels te rijk nu? Vlotterbak naald die wat blijft hangen.
Je zou, bij wijze van test, de luchtfilter eruit kunnen nemen ter compensatie van het teveel aan brandstof.

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 04-03-2026 08:20 ]

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:05:
Zo @LucW2 bijna 3:30min vanaf het moment dat je je handschoenen begint aan te doen tot dat je weg rijd... :o

Ik zie jou ergens een rotonde op duiken, zo net voor dat rode autotje. Afgezien dat je zelf je eigen snelheid denk ik ook nog niet goed ingeschat had, want je duikt wel heel erg ver tegen het midden van de rotonde aan.
Maar nog belangrijker, zo met de zon in de rug zou ik dat echt niet al te vaak doen als ik jou was :N
Zeker met de grote vrachtwagen die stond te wachten waar achter nog ineens de neus van een auto te vooorschijn kwam op de achterliggende rijbaan. Zeker die auto, die uit de schaduw van die vrachtwagen de zon in komt, tegen het licht in jou moet zien aankomen. Pas daar echt mee op :Y

/Opa preek
Idd, viel me ook op. Naast snelheid, plaats op de weg, bochten, roestig begin zeg maar vh seizoen ;-) 1e ritje gehad..dan gaat de volgende meestal stukken soepeler. Zag er veel rijden gisteren, zo te zien ook voor het eerst

[ Voor 5% gewijzigd door Aldusso op 04-03-2026 09:00 ]

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-04 13:27

geert_s

Gamertag: Brulbak

Destruction schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:31:
[...]

Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt zo. Vorige winters had ik mijn motor(en) niet eens aan een acculader staan en deed ik verder ook geen speciale dingen voor de periode dat het ding binnen stond.

Op dit moment neig ik ernaar het ding op de een of andere manier weer rijdend te maken, en dan de verkoop in. Ik twijelde al over iets anders en ik ben geneigd te denken dat het ding z'n eigen lot bezegeld heeft.
Klinkt als een warmteprobleem waardoor iets wat warm wordt uiteindelijk weer faalt, en als het afkoelt weer werkt. Of misschien iets met de ontluchting van je tank? Dat merk je snel genoeg als je de tankdop moeilijk open krijgt nadat hij even heeft gelopen. Of hij loopt inderdaad veel te rijk, misschien een hangende choke? Die verzuipt de motor en dan start ie een tijdje niet? Zou je wel moeten ruiken.

Edit:

ChatGPT geeft een bekend probleem als suggestie:
Pick-up coil (pulse generator) – ZEER bekend

Warmtegevoelige uitval komt voor bij deze generatie Yamaha’s.

Symptoom exact zoals jij beschrijft:
  • Koud start hij perfect
  • Na opwarmen valt hij plots stil
  • Geen herstart mogelijk tot afkoeling
Wat gebeurt er:
  • Interne winding krijgt hogere weerstand warm
  • Signaal naar TCI wordt te zwak
  • Geen ontsteking onder compressie
Belangrijk:
Hij kan nog steeds “vonk” tonen buiten de cilinder, maar onder compressie faalt hij.

[ Voor 18% gewijzigd door geert_s op 04-03-2026 09:26 . Reden: aanvulling ]

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Joris748
Problemen met tankontluchting? Wat gebeurt er als je hem laat lopen met de tankdop open?

[ Voor 49% gewijzigd door Joris748 op 04-03-2026 09:21 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• OxSniperX
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-04 16:27
DrivinUCrazy schreef op maandag 2 maart 2026 @ 10:14:

[Afbeelding]

Waar is dat, ziet er goed uit?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
OxSniperX schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 10:03:
[...]

Waar is dat, ziet er goed uit?
Ziet er uit als de Pfalz onder Kaiserslautern.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• ollie1965

ollie1965

@Chevy454 geduld is een schone zaak ;)

• Chevy454
  • Niet online
Geduld is zeker een schone zaak. Daarom dat ik ook graag low and slow bbq.
Maar de garage loopt vol met spullen links en rechts, overal vuil en nu ook wat kruipolie.
We moeten die belangrijke milestone halen: blok uit het frame. En dan kan de donor frame gewoon buiten in de tuin en kan ik de vloot verplaatsen en de garage eens grondig schrobben...

• SuHwak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-04 14:55
Zojuist geslaagd voor het motor examen 🥳
Deze week mn motor ophalen in Apeldoorn.
Die mag ook meteen op de FP: Kawasaki Vulcan S 650 bj 2020.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQe75N-_toKrTzlbYtJisF_DN7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fvcxl5EGgDGVXUuxc7SpxziZ.jpg?f=fotoalbum_large

Kawasaki Vulcan S (2020)

• HTT-Thalan
De nieuwe - en hopelijk laatste - examendatum voor 1C ofwel bijzondere verrichtingen instructeur A staat met potlood in de agenda. Helaas wel erg vroeg - 08:00 stipt beginnen op het terrein Lelystad.

Vanochtend stond ik om half 9 bij ons op de baan om alles weer even op te frissen. Ditmaal alles op de Twin want de beste motor is je eigen motor. Tot mijn tevredenheid gaan sommige dingen weer helemaal soepel: langzame en snelle slalom zijn perfect, de vertragingsoefening vertrouwd soepel en ook wegrijden parkeervak, parkeeroefening en de verschillende stops gaan me geen issues geven verwacht ik.

Vooral de halve draai, het achtje en de uitwijk zijn, zo oordeel ik, echt beneden de maat. Daar ga ik de komende weken met wat ervaren collega's eens heel hard aan werken, beginnende met aanstaande zaterdagochtend waar ik gewoon weer even lekker mee ga lessen met AVB. Ook afgesproken dat ik de demonstraties ga doen voor de groep cursisten zodat de druk even lekker opgevoerd word, die ga ik immers bij het IBKI volgende maand ook weer voelen...

Daarna de Twin even verzorgd. Ketting staat weer goed nat, bandjes waren nog prima op druk en ook aan de vloeistoffen hoefde ik niks te doen. Heerlijk dat de olie van een blok met 90.000km erop nog steeds brandschoon en zonder een druppel te verbruiken op de peilstok staat. Honda ftw.

@SuHwak gefeliciteerd!!! Net op tijd voor het seizoen!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-04 16:32
SuHwak schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:01:
[Afbeelding]
Gefeliciteerd en welkom bij de club! Toffe motor en meteen lekker weer om te gaan rijden!

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-04 17:50
[Afbeelding]
Gefeliciteerd!!

• Flesdop
  • Nu online
Voor me vrouw een mooie '21 NC750X DCT gevonden, binnenkort samen tourtje doen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0yBYGwU73-GC65RG8P3ipOijRWY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CuJZ1xvv8x0BS7rPdjOMVsqF.jpg?f=user_large

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-03 09:52
Bommes schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:05:

/Opa preek
Ik heb eerst drie maal tegen me zelf gezegd, niet op regeren. Maar je bent misschien geen filmer en op camera ziet het er soms anders uit dan het werkelijk is, een camera heeft moeite met 3D diepte en afstand. een afdaling op een stijle helling kan hij niet goed weergeven. Ik ken de rotonde en ik kan je verzekeren, waar die rode auto rijd zit een strakke knik, daar kan je niet snel doorheen, rij daar regelmatig, je moet terug schakelen en met 30 er doorheen, onmogelijk met die betonnen opstaande afscheiding op het asfalt daar, dat kost je een velg beschadiging.

Die auto achter de vrachtwagen heb ik ook al veel eerder gezien, nog voor hij achter de vrachtwagen kwam, ook die stroken zijn gescheiden en de vrachtauto belemmerd zijn goed zicht, tijdstip was 13.00 in de middag, de zon staat dan niet zo laag meer.

Ik ben (nog) 69 jaar, rij al 51 jaar motor, in mijn eerste motorrijden jaar hardleers de kwetsbaarheid van het motorrijden geleerd en ondervonden, niet mijn schuld, maar als het wat rustiger was gegaan, mij niet was overkomen. Ik ben een rustige toerrijder, die wel van doorrijden houd. Mijn rijervaring zit ook in 20 jaar internationaal vrachtwagen chauffeur in heel Europa, net als het auto en motorrijden ook in heel Europa. Zit op 80% bonus malus met mijn all-risk verzekering al 50 jaar lang, in de auto zit een dongel van mijn ANWB verzekering en krijg elke 3 maanden de maximale korting weer terug in het braaf rijden.

Lekker los gaan doe ik op de motor, op de snelweg kom ik bij nooit, snelheid geeft mij geen beleving. ik toer het liefst op agrarische weggetjes of niet doorgaande binnenwegen, maak zelf ook routes (GPX) in MRA MyRoute en in dag- en reizen tourritten verruil ik de TomTom voor mijn Samsung Tab Active5 tablet, voor net die extra ritten informatie die je anders niet hebt, met meer dan 6 miljoen km ervaring, schadevrij op de weg, weet ik dat het grootste gevaar zit in de eigen vertrouwde omgeving omdat je meer uit vanzelf sprekende routine ervaring handelt, maar op zich heb je wel een punt in je betoog, ben er niet blind of doof voor, meer de camera gaf de werkelijke situatie niet goed weer, maar ik ben blij voor jou dat je gevaarzetting goed inschat _/-\o_ TOP!

foto: augustus 2024, rit terug uit Kroatië, de Felbertaurnstrasse tunnel, de binnendoor route door Oostenrijk, veel gebruikte route door motorrijders naar Slovenië en verder. Mijn motor is geen snelle Jelle, maar een toermotor op zijn stuurkwaliteiten in bochten en zijn motor betrouwbaarheid, de Honda NT700 Deauville.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYJ5giR7YgMR6CELWANSLeeJSf0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/345IgM3LLz6z20cWFhagWCz4.jpg?f=fotoalbum_large

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

• HTT-Thalan
Flesdop schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:18:
Voor me vrouw een mooie '21 NC750X DCT gevonden, binnenkort samen tourtje doen :D

[Afbeelding]
Vergeet niet een hugger op het achterwiel te monteren zodat er geen stukken asfalt tussen het frame blijven hangen 8).

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-04 14:27
[Afbeelding]
Veel plezier! Mocht je ooit de knipperlichten voor LEDs willen vervangen, ik kan daar een adapter voor printen die ik ooit ontworpen heb voor mijn Vulcan S toen. Scheelt je weer boren en schuren en is plug-n-play :)
Afbeeldingslocatie: https://media.printables.com/media/prints/170833/images/1609278_d23cdda4-a791-4ee0-a8fe-225b362993bf/thumbs/inside/1280x960/jpg/pxl_20220414_114908733.webp

YouTube: MotorcycleGeek

• SuHwak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-04 14:55
Leviathius schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 14:09:
[...]

Veel plezier! Mocht je ooit de knipperlichten voor LEDs willen vervangen, ik kan daar een adapter voor printen die ik ooit ontworpen heb voor mijn Vulcan S toen. Scheelt je weer boren en schuren en is plug-n-play :)
[Afbeelding]
Oh joh! Klinkt als geroepen!
Ik heb deze namelijk al liggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hYVDTnz27u5_CelTHpj8RYo6QTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K674cTvFTd2shS6dG6imaYFR.jpg?f=fotoalbum_large

Kawasaki Vulcan S (2020)

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

HTT-Thalan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:53:
[...]

Vergeet niet een hugger op het achterwiel te monteren zodat er geen stukken asfalt tussen het frame blijven hangen 8).
En de wheeliebar niet vergeten, want achterover ga je sowieso.

Moette doen.

• kneusteun
"Ik ben (nog) 69 jaar, rij al 51 jaar motor, in mijn eerste motorrijden jaar hardleers de kwetsbaarheid van het motorrijden geleerd en ondervonden, niet mijn schuld, maar als het wat rustiger was gegaan, mij niet was overkomen. Ik ben een rustige toerrijder, die wel van doorrijden houd. Mijn rijervaring zit ook in 20 jaar internationaal vrachtwagen chauffeur in heel Europa, net als het auto en motorrijden ook in heel Europa. Zit op 80% bonus malus met mijn all-risk verzekering al 50 jaar lang, in de auto zit een dongel van mijn ANWB verzekering en krijg elke 3 maanden de maximale korting weer terug in het braaf rijden."

Niet om je te pesten, maar dat zegt dus allemaal niks.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen enkele garantie in de toekomst.
Mijn pa heeft ook 50+ schade vrije jaren gehad, als brandweer commandant ook genoeg lessen en cursussen over veilig rijden en weet ik al niet wat. Toch is die ook met de motor de sloot in gereden door een "inschattings foutje"

Ik ben het zeker wel met je eens dat camera beelden vertekenen, beide kanten op. Soms lijkt iets snel wat langzaam is en soms lijkt iets langzaam wat snel is, lens en fps maken een hoop verschil.

• 4x2
  • Laatst online: 03-04 13:41

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ag0OuLBnvU24Zw12QknNm186Dpw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hA2Hs1lT9UJ1XdRqyVGrCS6c.jpg?f=fotoalbum_tile

Zo, weer nuttig bezig geweest gisteren en vandaag.
De banden van de MTX voor en achter even omgewisseld voor flinke noppen, hoop dat ie ze dr niet vanaf trekt met dat gigantische 2-takt koppel. Van Kenda K280 naar K270, 2.75x21 voor en 3.50x18 achter, monsterlijk breed :+
Moet alleen de achteras nog vervangen omdat ie weer krom is, maar die zijn nieuw niet meer te krijgen en de imitiatiedingen zijn na 10km krom (als in krom krom)
Heb nu een NOS voorwielas van een oude CR125 bij een Baboon bestelling geduwd, hopelijk past die, anders bestel ik wel ergens een stuk fatsoenlijk assenstaal en duw ik het in de draaibank (zit er nu ook in, maar dat was wat er toevallig lag, ook niet al te stevig dus)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eHjY26h1r3Iz0GT0z1924-Bq1M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pmbMwz7wmDHYSiA592YyrjMm.jpg?f=fotoalbum_tile
En de kentekenplaathouder van de VFR vervangen, heb er altijd iets tegen om met reclame van een motorzaak rond te rijden.

leeg

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-03 14:40

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Drie VFR's versleten. Wat waren dat fijne fietsen.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• Bommes
LucW2 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:46:
[...]

Ik heb eerst drie maal tegen me zelf gezegd, niet op regeren. Maar je bent misschien geen filmer en op camera ziet het er soms anders uit dan het werkelijk is, een camera heeft moeite met 3D diepte en afstand.
Goed dat je wel reageert d:)b En ja, ik gebruik wel regelmatig mijn Gopro
Ik ken de rotonde en ik kan je verzekeren, waar die rode auto rijd zit een strakke knik, daar kan je niet snel doorheen, rij daar regelmatig, je moet terug schakelen en met 30 er doorheen, onmogelijk met die betonnen opstaande afscheiding op het asfalt daar, dat kost je een velg beschadiging.
Check niks mee, maar je bent het wel met mij eens dat je juist even versnelde om voor die rode auto uit te komen? Dat het beeld vertekend eensch, maar het geluid van je motor niet ;)
Die auto achter de vrachtwagen heb ik ook al veel eerder gezien, nog voor hij achter de vrachtwagen kwam, ook die stroken zijn gescheiden en de vrachtauto belemmerd zijn goed zicht, tijdstip was 13.00 in de middag, de zon staat dan niet zo laag meer.
En juist hier zit de gevaarzetting.
Dat heeft niks met jouw rij ervaring te maken, maar alles met de andere weg gebruiker.
Dat jij hun hebt gezien wil nog niet zeggen dat ze jou ook hebben gezien.
Je combineerd op deze rotonde mijn inziens de volgende 4 zaken:
1: Je snelheid is hoger omdat je nog even voor dat rode autotje schiet, ja paste makkelijk maar je versnelt wel.
2: Jij hebt die auto achter de vrachtwagen opgemerkt maar je kunt er niet vanuit gaan dat ze jou wel gezien hebben
3: De zon staat achter jou, dat maakt het zicht lastiger
4: Die auto achter de vrachtwagen is ook precies dat, een auto die uit jou zicht verdwijnt en waarop je dus geen overzicht hebt.
Je geeft dus best veel van de veiligheden die je kunt creëren als motorrijder weg.
met meer dan 6 miljoen km ervaring, schadevrij op de weg, weet ik dat het grootste gevaar zit in de eigen vertrouwde omgeving omdat je meer uit vanzelf sprekende routine ervaring handelt, maar op zich heb je wel een punt in je betoog, ben er niet blind of doof voor, meer de camera gaf de werkelijke situatie niet goed weer, maar ik ben blij voor jou dat je gevaarzetting goed inschat _/-\o_ TOP!
Ik ben blij dat je zo veel ervaring hebt, en dat die schade vrij is. Ook fijn dat je vind dat ik een punt hebt.
Maar je mist wel de nuance: ik heb echt niet de indruk dat ik het allemaal goed inschat en beter weet.
Maar door juist ook naar andere te kijken, te lezen en ervaring op de weg op te doen word ik, ook na vele jaren rijden, nog regelmatig iets wijzer. Wacht dat moet ik anders verwoorden:
Ik word me bewuster van sommige gevaren.
Bewustheid die er juist door ervaring, vele jaren gaat alles goed, er uit slijt.

Dus, in het kort: Ik val je niet aan!
Alhoewel ik wel vind dat je wel heel lang doet over je handschoenen aandoen.. }) :+ ;)
Maar mijn doel was om jou (en meelezers) bewust te maken van de gevaren.
Ben je dat al, mooi! Was je dat nog niet dan ben je dat nu misschien wel?

Niks mee toch? Ik gun je namelijk nog 6 miljoen schade vrije kilometers d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 04-03-2026 15:59 ]

• HTT-Thalan
4x2 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:33:
[Afbeelding]
(...)

En de kentekenplaathouder van de VFR vervangen, heb er altijd iets tegen om met reclame van een motorzaak rond te rijden.
Ok die vind ik leuk! Misschien nog een keer op de Twin plakken :P.

Heb net zelf eindelijk de kentekenplaatsticker voor de CB125F besteld, want ook ik wil geen dealerplaat. De tekst is geworden "als ik later groot bent word ik een Fireblade".

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Vanochtend vol goede moed op de CBF gestapt, want naar een andere vestiging om te werken. Kom ik net voorbij Born in een mistbank, was 1e keer. Snelheid netjes aangepast en gelukkig de winderhandschoenen aan, want die hebben zo'n wisser stripje.
Afijn, hoe dichter bij de Maas (Wessem) hoe erger het werd. Snelheid nog maar een keer aangepast en netjes rechts gaan rijden. Was niet fijn. Zelfs de spiegels waren op een gegeven moment beslagen. Vizier open hielp ook niet, want brildrager.

Hoop het niet veel vaker mee te maken, was geen fijne rit.

Moette doen.

• 4x2
  • Laatst online: 03-04 13:41

4x2

lộn xộn quá

vdr01 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 15:41:
Drie VFR's versleten. Wat waren dat fijne fietsen.
Dit is m'n 9e V4 geloof ik en de 5e VFR (al is dit een Crossrunner, maja, ook een VFR)
HTT-Thalan schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 16:10:
[...]
Ok die vind ik leuk! Misschien nog een keer op de Twin plakken :P.

Heb net zelf eindelijk de kentekenplaatsticker voor de CB125F besteld, want ook ik wil geen dealerplaat. De tekst is geworden "als ik later groot bent word ik een Fireblade".
De AT heeft geen VTEC, m'n Crossrunner wel :P

[ Voor 23% gewijzigd door 4x2 op 04-03-2026 16:39 ]

leeg

• DrivinUCrazy
@ozzynator vanochtend was het ook wel erg mistig inderdaad.
Ik heb het op de motor één keer eerder gehad, op weg naar een VRO training nota bene. In het donker met dichte mist thuis vertrokken, en pas toen de zon op begon te komen trok de mist wat op. Voor de zekerheid de gevarenlichten maar aangezet want ik had weinig vertrouwen in dat rode pitje aan de achterkant.
Echt niet fijn inderdaad. :X

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is een nieuwe versie van de TKC80 uit:
https://www.continental-t...ycle/tires/tkc-80-2ndgen/

Alles zou verbeterd zijn, behalve de prijs en levensduur ;)

Mocht ik idd naar Marokko gaan dan ga ik proberen deze te monteren. Ik zie dat er inmiddels één maat ergens leverbaar is. Lijken me prima bandjes voor wat alles wat ik daar durf te berijden, en ook benieuwd hoe zoveel nop uberhaupt rijdt.

[ Voor 16% gewijzigd door Aikon op 04-03-2026 16:59 ]

• ollie1965

ollie1965

Over teksten op de kentekenplaat. Tegenwoordig is het altijd een blanco exemplaar (meld ik altijd expliciet als ik een motor koop).
In het verleden was ik ook wel van een tekst eronder in kleine letters.
To close! Or am i to slow?

• Joris748
ollie1965 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:02:
Over teksten op de kentekenplaat. Tegenwoordig is het altijd een blanco exemplaar (meld ik altijd expliciet als ik een motor koop).
In het verleden was ik ook wel van een tekst eronder in kleine letters.

[...]
Dat wordt idd mijn eerste hack. Houder van de dealer er tussenuit. Plaat direct op de steun.

• s006110
Vandaag de FJR ingeruild voor een oude liefde...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNWA1p7xjlg8-vzgYIsAk3a5YkEvnNZobuaCUgTiHUPVwMLs_evMFV0kaPNSzQ0TbLyZyx73ec62x_FogpyC5JxbSrqYxUTZ-Ax0rSKV0BJNgAQOJPN7lmfo08wNTZ0QJnZWWDgiK-MCMmClqQtV6wc8Q=w1742-h1307-s-no-gm?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPZzobOg4x55LNcxS9fn4hBsPnVEuIXF1isM3jQpSndHfszsN8ScK1I5r4PNxQJIDXmZ34vVS-MrpCEX12pAkCml3U-5ONd3Y1suc_OYolxcW5ZHo0rc1URV_q3BLaIM8AxTyLuIMydyWKt4BRnnApoGg=w1742-h1307-s-no-gm?authuser=0

BMW R1150RT uit 2003

Twee jaar, en 40000km op vooruit gegaan. (Deze heeft 'nog maar' 45000km gedraaid, wat dus zo goed als nieuw is in BMW boxerland).

@harley of @LankHoar Graag in de startpost de FJR vervangen voor de BMW

• Bommes
Joris748 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 17:38:
[...]

Dat wordt idd mijn eerste hack. Houder van de dealer er tussenuit. Plaat direct op de steun.
Zorg dat je het ding goed vast zet, offroad rammelen ze er vaker vanaf :P
Ik zie tenminste vaak postst voorbij komen op de diverse offroad facebook kanalen, met gevonden of verloren nummerplaten.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste