• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:02:
? @Aikon wat is er met je polsen en/of je motor dat je zo een last krijgt?
Aikon in "Hét grote motortopic - Deel 28 (2026)" ;)

Morgen verlofaanvraag indienen, hopelijk kan ik 3 weekjes vrij krijgen, en dan alles veel te snel regelen voor een rondje Marokko (y) (y) <-- duimen maar ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Aikon op 25-02-2026 21:11 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:27
Bommes schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 21:04:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb nog meer stickers blijkbaar.. :|
Toch meer praten over je eigen motoren dan! :9

YouTube: MotorcycleGeek

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
@BvZwolle ik zie in de TS dat jij een s1000xr rijdt? Hoe bevalt deze? Ik zit te kijken naar deze motor, naast een s1000r en ducati multi v4s.

Heb zelf wat verschillende motoren gereden en het meeste plezier gehad op een brutale 800 en ktm superduke 1290r. Laatste motor was een ktm SD 1290gt maar dat kon mij toch niet zo bekoren. Toch is een naked misschien niet meer voor mij. Wil toch wat meer richting de tour / crossover.

Had jij nog andere opties toen je voor de s1000xr koos?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:17

BM

Admin Softe Goederen
[...]

[Afbeelding]
Komt omdat al deze onderwerpen aan dit topic gekoppeld zijn. Er word geen onderscheid gemaakt waar je daadwerkelijk over post, enkel naar de tags op het topic

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:13
Tribunus schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 22:07:
@BvZwolle ik zie in de TS dat jij een s1000xr rijdt? Hoe bevalt deze? Ik zit te kijken naar deze motor, naast een s1000r en ducati multi v4s.

Heb zelf wat verschillende motoren gereden en het meeste plezier gehad op een brutale 800 en ktm superduke 1290r. Laatste motor was een ktm SD 1290gt maar dat kon mij toch niet zo bekoren. Toch is een naked misschien niet meer voor mij. Wil toch wat meer richting de tour / crossover.

Had jij nog andere opties toen je voor de s1000xr koos?
Tja, wat moet je van een BMW in deze klasse zeggen. Een betere motor zal je niet snel vinden als je het hebt over afwerking, kwaliteit en duurzaamheid. Ik heb 0 problemen met de motor gehad. Ik heb nog niet eerder een motor gereden die me zoveel vertrouwen gaf en dat wordt beaamt door meerdere vrienden die ook een keer op de motor gereden hebben.
Is het allemaal hosanna? Nee hoor. Doordat hij zo goed is, kan hij klinisch aanvoelen. Het wow-effect komt pas, als in Nederland het roze pasje al in gevaar is. De kniehoek voor mij (1,94m) is wat aan de krappe kant. En mijn model 2015/2016 heeft bij 5000 toeren last van trilling in het blok. En dat kan je voelen in je vingers en zakie... Ik heb er overigens geen last van.
Ik ben wel aan het kijken naar iets anders en dat is verrekte lastig. Ik wil binnenkort op een 1290 Duke GT rijden, omdat het iets heel anders is dan de huidige BMW.
Op je vraag of ik nog andere opties had: ja. Ik kwam van de driecilinder Triumphs en de Tiger 900 GT was een serieuze kanshebber, totdat ik de proefrit op de BMW had gemaakt.

Maar jij hebt nu toch een 1290GT? Dan kunnen we wel een keer afspreken en een motorwisseltochtje doen?

[ Voor 3% gewijzigd door BvZwolle op 26-02-2026 08:22 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:29

Vrijdag

De Goede

[...]

[Afbeelding]
Stickers plakken is koppel pakken 😌

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vrijdag schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:48:
[...]

_O- _O- _O-

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:27

A13X

Dude

Vrijdag schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:48:
[...]

Let wel! Deze sticker gaan op een Vespa! Vanaf het moment dat dat ding contact maakt met het plaatwerk, stijgt het vermogen absurd hard.

In mijn optiek is dit het punt waarop een ogenschijnlijk onschuldige scooter verandert in een half-legale raket op twee wielen.

Iets met aerodynamische lijmlaag‑versterking, vortex‑vorming langs het voorspatbord en spontaan koppeltoename die zo extreem is dat je standaard V‑snaren in protest beginnen te roken.

Je vergeet dat een Vespa‑frame nooit ontworpen is voor de gigantische extra trekkracht die een performance‑sticker genereert — waardoor je binnen no‑time het risico loopt op onbedoelde wheelies, frame‑torsie en mogelijk zelfs een lift‑off waar de luchtvaartautoriteit vragen over gaat stellen…

Krachten waarbij een NC zich in een hoekje gaat zitten schamen voor z'n kneuterige koppel.

Dat moeten we niet willen.

@BvZwolle misschien is het teveel koppel maar heb je al eens aan een NC750 gedacht?

[ Voor 8% gewijzigd door A13X op 26-02-2026 11:28 ]

Awesome

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

BvZwolle schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:19:
[...]

Het wow-effect komt pas, als in Nederland het roze pasje al in gevaar is.
[...]
Dat vind ik sowieso een nadeel van een ~1000cc 4-in-lijn. De toename van power die je voelt zodra je écht de powerband in gaat is verslavend, maar dat zit zo hoog in de toeren dat je al in de 1 je rijbewijs al kwijt kan raken (iig, dat was zo met de S1000RR).

Een van de redenen dat ik zo blij met mn R1250RS boxer ben. Minder snel, maar zoveel meer gevoel bij de acceleratie. Daardoor minder het gevoel dat ik me in moet houden. De bocht uitknallen maakt me blijer dan hoge snelheid op rechte stuk.
Ik wil binnenkort op een 1290 Duke GT rijden
Ik hoop dat je er goed op past! Met mn 193cm zaten mn knieën tegen het brede deel van de tank (met T-vorm) ipv in het smallere deel. Ik zat dus voor geen meter.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• BvZwolle
@A13X Die heb ik ook gehad. In DCT uitvoering. Hoe goed Honda ook is, veel saaier kun je niet rijden.
Pasgeleden nog een rondje op een Aprilia Tuono 660 gereden met quickshifter en daar kreeg ik wel een brede grijns van op mijn tronie.
Maar voor een reismotor is dat echt te krap en klein voor mij.

• A13X

A13X

Dude

BvZwolle schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:53:
@A13X Die heb ik ook gehad. In DCT uitvoering. Hoe goed Honda ook is, veel saaier kun je niet rijden.
Pasgeleden nog een rondje op een Aprilia Tuono 660 gereden met quickshifter en daar kreeg ik wel een brede grijns van op mijn tronie.
Maar voor een reismotor is dat echt te krap en klein voor mij.
1290 Super Adventure ook overwogen? Zeker gen 2 met de lage tank rijd erg lekker.

Awesome

• BvZwolle
A13X schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:59:
[...]

1290 Super Adventure ook overwogen? Zeker gen 2 met de lage tank rijd erg lekker.
Nee, als iets nieuws haal, wil ik totaal iets anders dan de S1000XR. En dan vind ik de 1290GT voor nu het beste alternatief. Ik zou ook geen andere kunnen bedenken op dit moment. Of ik moet echt in een hele andere richting gaan zoeken.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-03 18:21
A13X schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:25:
[...]

Let wel! Deze sticker gaan op een Vespa! Vanaf het moment dat dat ding contact maakt met het plaatwerk, stijgt het vermogen absurd hard.

In mijn optiek is dit het punt waarop een ogenschijnlijk onschuldige scooter verandert in een half-legale raket op twee wielen.

Iets met aerodynamische lijmlaag‑versterking, vortex‑vorming langs het voorspatbord en spontaan koppeltoename die zo extreem is dat je standaard V‑snaren in protest beginnen te roken.

Je vergeet dat een Vespa‑frame nooit ontworpen is voor de gigantische extra trekkracht die een performance‑sticker genereert — waardoor je binnen no‑time het risico loopt op onbedoelde wheelies, frame‑torsie en mogelijk zelfs een lift‑off waar de luchtvaartautoriteit vragen over gaat stellen…

Krachten waarbij een NC zich in een hoekje gaat zitten schamen voor z'n kneuterige koppel.

@BvZwolle misschien is het teveel koppel maar heb je al eens aan een NC750 gedacht?
Moet je geen Chinese motor kopen met opgeplakte stickers die niet onder de lak zitten met hoog koppel en hoge snelheid, een scooter rijd niet snel en heeft geen hoge koppel :) of er zit een opvoersetje op. :+

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 03-04 14:06
BvZwolle schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:06:
[...]

Nee, als iets nieuws haal, wil ik totaal iets anders dan de S1000XR. En dan vind ik de 1290GT voor nu het beste alternatief. Ik zou ook geen andere kunnen bedenken op dit moment. Of ik moet echt in een hele andere richting gaan zoeken.
Ninja 1100 SX of de 1000GT van suzuki?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:29

Vrijdag

De Goede

[...]

Kwaliteits post ☝️😎

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• A13X

A13X

Dude

J.E. Weinor schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:16:
[...]

Moet je geen Chinese motor kopen met opgeplakte stickers die niet onder de lak zitten met hoog koppel en hoge snelheid, een scooter rijd niet snel en heeft geen hoge koppel :) of er zit een opvoersetje op. :+
Whoosh.... Je ziet niet de kwaliteitspost die dat was. :+

Awesome

• J.E. Weinor
[quote]noes schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:38:
[...]

Dat vind ik sowieso een nadeel van een ~1000cc 4-in-lijn. De toename van power die je voelt zodra je écht de powerband in gaat is verslavend, maar dat zit zo hoog in de toeren dat je al in de 1 je rijbewijs al kwijt kan raken (iig, dat was zo met de S1000RR).

Er rijd niets fijner dan een vier cilinder in lijn veel soepeler. dan een 2 of 3 pitter
De Ducati multistrada V4 bijv.
Of de Yamaha tracer 9 GT+ maar dat is een 3 pitter revieuws zeer positief.
De motoren met die snavelbekjes vind ik persoonlijk niet mooi.
Tja BMW die heeft ook de nodigde problemen, en ben geen fan van BMW, dat is persoolijk, de BMW K1600 GT een mooie fiets maar mij net te lomp, blijf voorloig op de FJR rijden snel hoge koppel soepel en perfect stuurgedrag,de FJR van yamaha heeft zich wel bewezen, jammer dat Yamaha is gestopt met de FJR de laatst hanteerd van 2020 , dan blijft alleen BMW nog over in dat segment.

• J.E. Weinor
Adder28 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:18:
[...]

KTM 1290 test, moet je wel een goede riijder zijn.
YouTube: KTM superduke 1290 gt TESTRIDE

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:00
J.E. Weinor schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:36:
[...]

Er rijd niets fijner dan een vier cilinder in lijn veel soepeler. dan een 2 of 3 pitter
Tja BMW die heeft ook de nodigde problemen, en ben geen fan van BMW, dat is persoolijk, de BMW K1600 GT een mooie fiets maar mij net te lomp, blijf voorloig op de FJR rijden snel hoge koppel soepel en perfect stuurgedrag,de FJR van yamaha heeft zich wel bewezen, jammer dat Yamaha is gestopt met de FJR de laatst hanteerd van 2020 , dan blijft alleen BMW nog over in dat segment.
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je zegt dat er niets fijner is dan een 4 in lijn en je benoemt vervolgens een 3 in lijn en een V4

Overigens is soort blok wel heel smaakafhankelijk. Ik heb een voorliefde van twins. Waarom? Zo’n soepele 4 in lijn vind ik maar saai.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-04 16:29
Een dikke twin heeft koppel in het werk gebied waar je op straat altijd in rijd. Koppel surfen kan alleen met een dikke twin. een 4 cilinder moet echt boven de 6000rpm gehouden worden voordat er iemand thuis is. Ook leuk werk maar rijdt anders. Ik blijf iig twin rijden of het nu een KTM is of een Ducati maak mij niet zoveel uit. Een BMW komt er bij mij ( nog) niet in :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Had je die gemist? De 390 Adventure is opgesplits in 2 modellen :)

390 Adventure R
390 Adventure X

"Ondanks de grote crisis waar het bedrijf mee te maken heeft, blijft KTM nieuwe modellen voor het jaar 2025 presenteren. Na de lancering van de Enduro R en SMC R in de versies 125 en 390, is nu de 390 Adventure aan de beurt, het instapmodel van de Travel-familie, dat vernieuwd is op het gebied van uiterlijk, rijwielgedeelte en blok. De twee versies zijn: de 390 Adventure R, die meer gericht is op offroad gebruik, met design en kleurstellingen geïnspireerd door de motor die de Dakar heeft gewonnen, WP-ophangingen met lange veerwegen en wielen van 21“/18”; de 390 Adventure X heeft daarentegen een meer straatgerichte benadering en onderscheidt zich door de oranje kunststof onderdelen met speciale graphics en de 19“/17” lichtmetalen velgen."

https://www.motor.nl/nieu...or-offroad-x-voor-asfalt/

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dutchgixxer schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:17:
Een dikke twin heeft koppel in het werk gebied waar je op straat altijd in rijd. Koppel surfen kan alleen met een dikke twin. een 4 cilinder moet echt boven de 6000rpm gehouden worden voordat er iemand thuis is. Ook leuk werk maar rijdt anders. Ik blijf iig twin rijden of het nu een KTM is of een Ducati maak mij niet zoveel uit. Een BMW komt er bij mij ( nog) niet in :)
ieder zijn kopje thee natuurlijk.......gewoon even nieuwsgierig: had je al eens op een 1200/1250GS gereden?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

J.E. Weinor schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:36:
[...]
Ja, een 4-lijn rijdt heel mooi soepel, maar dat maakt m ook een tikkeltje saai als je m niet uitknijpt.

Hoewel ik daar niet zo last van heb met de nog soepeler 6-lijn van de K1600GT, maar dat ding heeft dan ook een powerband die net boven stationair begint :Y
Dutchgixxer schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:17:
[..] Koppel surfen kan alleen met een dikke twin. [..]
Wat bedoel je met koppel surfen? Rijden in lage toeren?

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-04 16:29
Fraggert schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:25:
[...]

ieder zijn kopje thee natuurlijk.......gewoon even nieuwsgierig: had je al eens op een 1200/1250GS gereden?
Zeker mijn maat is BMW addict. Hij rijd nu een GS1300. rijd ook heel mooi. Vind de GSen niet sportief genoeg. Ook vind ik dat het gevoel in de voorband ontbreekt. Moet wel toegeven dat je een GS1250/1300 heel makkelijk snel rijd. Maar niet mijn kopje thee.

Een koppel surfen is schakellui rijden. Veel trekkracht laag in de toeren

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:27

geert_s

Gamertag: Brulbak

[...]

Wacht.. hear me out...
Een NC mét een sticker.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dutchgixxer schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:50:
[...]

Zeker mijn maat is BMW addict. Hij rijd nu een GS1300. rijd ook heel mooi. Vind de GSen niet sportief genoeg. Ook vind ik dat het gevoel in de voorband ontbreekt. Moet wel toegeven dat je een GS1250/1300 heel makkelijk snel rijd. Maar niet mijn kopje thee.
Ah helder......ik kwam namelijk van 2 vier-in-line rijstkokers......een ......je raad het al...Gixxer (R750W) en een Fireblade (900RR SC33).
Mij konden fietsen met een V2 wat minder bekoren, Duc Monster, RSV Mille, SL1000 en VTR SP1.
De boxer vind ik wat eigenschappen daar een beetje tussenin vallen.

ik was ff nieuwsgierig :)

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:04

iMars

Full time prutser

Fraggert schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:24:
[...]

Had je die gemist? De 390 Adventure is opgesplits in 2 modellen :)

390 Adventure R
390 Adventure X

"Ondanks de grote crisis waar het bedrijf mee te maken heeft, blijft KTM nieuwe modellen voor het jaar 2025 presenteren. Na de lancering van de Enduro R en SMC R in de versies 125 en 390, is nu de 390 Adventure aan de beurt, het instapmodel van de Travel-familie, dat vernieuwd is op het gebied van uiterlijk, rijwielgedeelte en blok. De twee versies zijn: de 390 Adventure R, die meer gericht is op offroad gebruik, met design en kleurstellingen geïnspireerd door de motor die de Dakar heeft gewonnen, WP-ophangingen met lange veerwegen en wielen van 21“/18”; de 390 Adventure X heeft daarentegen een meer straatgerichte benadering en onderscheidt zich door de oranje kunststof onderdelen met speciale graphics en de 19“/17” lichtmetalen velgen."

https://www.motor.nl/nieu...or-offroad-x-voor-asfalt/
Waarom niet gewoon zoals de grotere jongens nu ook hebben?:
390 Adventure R
390 Adventure X S

Koop hier mijn P1 reader :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

iMars schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:00:
[...]

Waarom niet gewoon zoals de grotere jongens nu ook hebben?:
390 Adventure R
390 Adventure X S
Als ik hem spreek zal ik het Gottfried even vragen d:)b

editje......beetje flauw..i know.....sorrie...maar ik heb geen idee.

Ik vind op "390 Adventure S" wat google hits vanuit India maar niet echt uitsluitsel of dat type al eens zo genoemd is, dat zou allicht verwarrend werken.

Wel bestond er de 390Adventure SW waarbij de SW voor Spoked Wheels stond, allicht vonden ze dat er te veel op lijken op de een of andere manier.

[ Voor 40% gewijzigd door Fraggert op 26-02-2026 14:15 ]

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:15
noes schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 13:28:
Wat bedoel je met koppel surfen? Rijden in lage toeren?
Waarschijnlijk dat inderdaad, ik herken het in ieder geval wel als zodanig. Bij mijn V-twins merk ik dat het gebied tussen 2500 en 4500 het meeste gebruikt wordt, ook bij even snel inhalen. Gas open en gaan.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

evjatar schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:23:
[...]

Waarschijnlijk dat inderdaad, ik herken het in ieder geval wel als zodanig. Bij mijn V-twins merk ik dat het gebied tussen 2500 en 4500 het meeste gebruikt wordt, ook bij even snel inhalen. Gas open en gaan.
#BRAAAAAAAAP.

• Pyr0_
  • Laatst online: 20:14
Wie kan mij een fatsoenlijk klinksetje aanraden? Op amazon zijn tig setjes te verkrijgen maar heb geen behoefte aan chinesium rotzooi.

Hoeft ook niet gelijk professioneel materiaal te zijn van 100€+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Nee, de GS kan mij ook niet bekoren. Probeer de RS eens :Y
Helder! Maar daar heb je geen twin voor nodig hoor, K1600 is daar héél goed in :Y

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18
Pyr0_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:38:
Wie kan mij een fatsoenlijk klinksetje aanraden? Op amazon zijn tig setjes te verkrijgen maar heb geen behoefte aan chinesium rotzooi.

Ik heb die van Jos Smit. Werkt prima! Volgens mij op aanraden van mensen uit dit topic...

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
[...]

[Afbeelding]
Hoe kom je eigenlijk aan die 'stickers'?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:15
Pyr0_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:38:

Ben super tevreden met de Motion Pro PBR tool. Wel duurder dan 100€ maar dan hoef je nooit meer iets anders te halen voor de rest van je leven, wat mijn voorkeur voor gereedschap altijd is.

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:15
Motion Pro heeft sowieso goede tools. Wel wat aan de prijs, maar als het built for life is, mag dat wat mij betreft ook. De Tri-Drive t-handle is erg fijn om mee te werken, en past goed in een tanktas voor onderweg.

• Joris748
Barista schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:49:
[...]

Hoe kom je eigenlijk aan die 'stickers'?
Ik heb van horen zeggen, dat je daarvoor tot een zeer select, geheim genootschap moet behoren. Leden zullen je nooit vertellen hoe je toe kunt treden, de sleutel tot toetreding ligt schijnbaar op straat. Het is de heilige graal voor motorrijders. Velen hebben gehoord van het bestaan, weinigen zullen hem vinden.

:+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:52:
[...]

Ik heb van horen zeggen, dat je daarvoor tot een zeer select, geheim genootschap moet behoren. Leden zullen je nooit vertellen hoe je toe kunt treden, de sleutel tot toetreding ligt schijnbaar op straat. Het is de heilige graal voor motorrijders. Velen hebben gehoord van het bestaan, weinigen zullen hem vinden.

:+
The first rule of Sticker-club is....... :+

• J.E. Weinor
noes schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:48:
[...]

Nee, de GS kan mij ook niet bekoren. Probeer de RS eens :Y

[...]

Helder! Maar daar heb je geen twin voor nodig hoor, K1600 is daar héél goed in :Y
Dan maar een V max met 1400 blok trekt je de straatstenen er uit :P op de mototorbeurs stond er een bij de v max stand, wat aangepast aan de moderne looks wat een blok voor een betrekkelijk kleine motor, mooi ding., maar niet echt voor lange tochten, heb je vaker pauzes nodig voor onderweg lijkt me.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32

ozzynator

Nevermind.

J.E. Weinor schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 15:21:
[...]

Dan maar een V max met 1400 blok trekt je de straatstenen er uit
Dat komt dus door dat dubbele NC blok wat ze in die motor hebben gemonteerd.

Moette doen.

• BvZwolle
Adder28 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:18:
[...]

Nee, niet mooi en totaal geen interesse. Bedankt voor het meedenken!

• Pyr0_
Thanks voor de tips @DRAFTER86 en @evjatar. Dat motion pro mag mooi spul zijn maar echt te duur voor het simpele gereedschap wat het is. Het hoeft maar een beetje ijzer te verbuigen.

Nog andere tips, zal toch niet de eerste zijn die een beetje betaalbare kettingpons nodig heeft? Zie ook eentje van afam, maar die ziet er zo simpel uit dat het volgens mij een pita is om te gebruiken.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:27

geert_s

Gamertag: Brulbak

Pyr0_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:26:
Thanks voor de tips @DRAFTER86 en @evjatar. Dat motion pro mag mooi spul zijn maar echt te duur voor het simpele gereedschap wat het is. Het hoeft maar een beetje ijzer te verbuigen.

Nog andere tips, zal toch niet de eerste zijn die een beetje betaalbare kettingpons nodig heeft? Zie ook eentje van afam, maar die ziet er zo simpel uit dat het volgens mij een pita is om te gebruiken.
Volgens mij had een vriend van mij laatst eentje bij Datona gehaald voor 50-60 euro ofzo.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17
noes schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:48:
Paar cc minder maar mijn FJ 1200 was ook zo heerlijk apparaat om vanaf net boven stationair door te trekken tot boven in de toeren.

@A13X jij weet uit de groepsapp dat ik dol ben op stikkers.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• BvZwolle
[...]

Ik hoop dat je dat sportief genoeg qua uiterlijk bedoelt? Want een test tussen een M1000XR en de 1300GS met dezelfde rijder viel mooi de kant van de GS op...
YouTube: Battle of the Beasts 🏍 BMW Motorrad's M 1000 XR Vs. R 1300 GS #bmwm...

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 16:56
En ja hoor, de eerste "motorrijder" (lees gek) van dit jaar gespot die in zijn shirt over de weg scheurd. Of ben ik de enige die met grote verbazing daarnaar kijkt?

Gisteren met het lekkere weer uiteraard weer gereden en bij thuiskomst zag ik dat mijn oliepeil op low stond... Maar goed dat ik het vaker controleer. Zag geen olie ergens uitkomen ofzo, dus dan gewoon verbruik?
Vandaag een nieuwe filter + olie van Putoline (is dat wat?) besteld om zelf te gaan vervangen. Nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan 🤡

• cooper_s1
  • Laatst online: 02-04 15:13

cooper_s1

MINI&#039;s rule

TakeItToTheMax schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 17:25:
En ja hoor, de eerste "motorrijder" (lees gek) van dit jaar gespot die in zijn shirt over de weg scheurd. Of ben ik de enige die met grote verbazing daarnaar kijkt?

Gisteren met het lekkere weer uiteraard weer gereden en bij thuiskomst zag ik dat mijn oliepeil op low stond... Maar goed dat ik het vaker controleer. Zag geen olie ergens uitkomen ofzo, dus dan gewoon verbruik?
Vandaag een nieuwe filter + olie van Putoline (is dat wat?) besteld om zelf te gaan vervangen. Nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan 🤡
Putoline heeft voor mijn TDM 900 wel de voorkeur en wordt door clubleden van de TDM club nederland aanbevolen

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:23

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 19:27:
[...]

De benzinekraan staat altijd open, een prime stand heeft hij niet. Wel een elektrische brandstofpomp, en da's ook één van de verdachten :)
Deze verdachte is er gloeiend bij!

Krijgt keurig spanning en brandstof, maar geeft geen druk meer en als ik hem door meet (weerstand) kom ik op 2.5 waar hij bij 4-10 binnen spec zou zitten.

Eerst de PS in orde maken en dan verder met de Diversion.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 21:12
Nou de grote poeha met de Twin is opgelost. Leuk dat een probleem ook eens opgelost kan worden met één van de 69 boutjes uit een recent in de aanbieding gekochte doos van Parkside. Self-locking, uiteraard.

Mijn middenbok is níet origineel en gebruikt een bout met moer om de boel op zijn plek te houden. Die moer was er vanaf gebroken of getrild, geen idee, maar op een goeie (mid)dag zat het dus ineens los en kwam de bok dus scheef te zitten vanwege de veer die de boel op spanning houdt.

Ik had geen zin de hele boel los te halen dus ik heb de bok op kantoor met een breekijzer op zijn plek getrokken en met een elastiek vastgezet. Eenmaal thuis met een geschikt formaat percussief instrument de boel terug op zijn plaats geslagen - wederom met behulp van een roodgekleurd stuk staal van enige lengte, en daarna de bout opnieuw met de eerstgenoemde moer vastgezet.

Omdat ik er toch was, maar gelijk mijn nieuwe schijfremslot mét alarm erop gezet. Dan weet mijn hond in ieder geval in welke richting hij zijn nachtelijke snack kan vinden mocht iemand hem uit de werkplaats proberen mee te nemen.

• Chevy454
  • Niet online
Project 40: een extra sidequest

Soms vind je helemaal niks en soms vind je er gewoon meerdere. En hoewel de timing niet ideaal is moet je soms gewoon ja zeggen. 2 blokken in Duitsland gevonden maar ze op 1 dag halen is niet haalbaar dus dan een halve dag verlof en naar duesseldorf voor een blok wat 80% compleet is.

Dus van 3 blokken moet het wel lukken om 1 goede te maken :Y)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Tribunus
  • Nu online
BvZwolle schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:19:
[...]

Tja, wat moet je van een BMW in deze klasse zeggen. Een betere motor zal je niet snel vinden als je het hebt over afwerking, kwaliteit en duurzaamheid. Ik heb 0 problemen met de motor gehad. Ik heb nog niet eerder een motor gereden die me zoveel vertrouwen gaf en dat wordt beaamt door meerdere vrienden die ook een keer op de motor gereden hebben.
Is het allemaal hosanna? Nee hoor. Doordat hij zo goed is, kan hij klinisch aanvoelen. Het wow-effect komt pas, als in Nederland het roze pasje al in gevaar is. De kniehoek voor mij (1,94m) is wat aan de krappe kant. En mijn model 2015/2016 heeft bij 5000 toeren last van trilling in het blok. En dat kan je voelen in je vingers en zakie... Ik heb er overigens geen last van.
Ik ben wel aan het kijken naar iets anders en dat is verrekte lastig. Ik wil binnenkort op een 1290 Duke GT rijden, omdat het iets heel anders is dan de huidige BMW.
Op je vraag of ik nog andere opties had: ja. Ik kwam van de driecilinder Triumphs en de Tiger 900 GT was een serieuze kanshebber, totdat ik de proefrit op de BMW had gemaakt.

Maar jij hebt nu toch een 1290GT? Dan kunnen we wel een keer afspreken en een motorwisseltochtje doen?
Dank voor je reactie. De 1290gt heb ik niet meer. Die heeft een klein boemsje gehad😉.

Ik had nooit echt veel vertrouwen op die fiets, maar ik zou je niet kunnen vertellen waarom dat was. Ik ben zelf 1.78m dus niet echt lang, en dat brengt denk ik wel wat onzekerheid mee wat betreft een fiets op hoge poten. Lastige is natuurlijk dat de S1000XR ook wat hoger op de poten staat! Proefrit moet natuurlijk sowieso. Ik kijk overigens wel naar een model vanaf ca 2023/2024.

Suzuki, yahama etc kunnen mij niet echt bekoren.

V4S is ook nog steeds een optie, maar die zijn natuurlijk ook niet goedkoop en ook weer hoog op de poten.

Eigenlijk besef ik zelf wel dat ik beter naar een naked kan kijken, maar toch weerhoud mij er iets van om dat serieus te overwegen. Wil toch graag naar een tour/crossover maar ik kan dat gevoel niet goed uitleggen haha..

Dus helaas gaat een proef ritje op elkaars fiets niet 🫣

Groot nadeel van het blok van de s1000xr (en r) is wat jij beschrijft. Je zit voor het echte pit al op illegale snelheden. Dat is natuurlijk met een twin totaal niet van toepassing 😅

• Bommes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQ-MCravU4ZeRXSqlRPbHwhMDoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yImpyxE0dGCRqleN74UEV8YR.jpg?f=fotoalbum_large
Al maanden geleden gekocht maar nu pas tijd gemaakt om ze te monteren.
Wel flink spijt van nu, dat ik daar zo lang mee heb gewacht bedoel ik dan.
Nog niet mee gereden maar ik moest de veer voorspanning bijna volledig op max draaien. Wat overgings geen fijn klusje is als de schokdempers al op de Vespa gemonteerd zitten.

Maar evengoed veer voorspanning is nu zo ver ingedraaid dat het gedeelte van de veer waar de windingen dichter bij elkaar zitten deze al bijna volledig tegen elkaar zitten.
Op mijn vorige Vespa had ik een setje Malossi's achter gemonteerd. Die waren gelijk de origine veren in van die stapjes te verstellen, die had ik echt niet op maximaal staan.
De veren die hier in zitten lijken wel voor een bromfiets met daarop een kind te zijn :o |:(

Morgen maar eens een rondje rijden.
Ik ben benieuwd.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ibothead
  • Laatst online: 16:00
Bommes schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 22:31:
[Afbeelding]
Al maanden geleden gekocht maar nu pas tijd gemaakt om ze te monteren.
Wel flink spijt van nu, dat ik daar zo lang mee heb gewacht bedoel ik dan.
Nog niet mee gereden maar ik moest de veer voorspanning bijna volledig op max draaien. Wat overgings geen fijn klusje is als de schokdempers al op de Vespa gemonteerd zitten.

Maar evengoed veer voorspanning is nu zo ver ingedraaid dat het gedeelte van de veer waar de windingen dichter bij elkaar zitten deze al bijna volledig tegen elkaar zitten.
Op mijn vorige Vespa had ik een setje Malossi's achter gemonteerd. Die waren gelijk de origine veren in van die stapjes te verstellen, die had ik echt niet op maximaal staan.
De veren die hier in zitten lijken wel voor een bromfiets met daarop een kind te zijn :o |:(

Morgen maar eens een rondje rijden.
Ik ben benieuwd.
Toevallig ook niet voor de snorfiets versie van vespa :+ 8)7

• Joris748
In de week van 11 maart ophalen *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRI2evoeFxagSCRv54SwHLV9_o4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wg9JJD3ujD6DrJhrGqpkNAB8.jpg?f=fotoalbum_large

2024 DesertX

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:23
Afgelopen zaterdag eindelijk de nieuwe motor opgehaald.
Een hele opluchting om eindelijk weer te kunnen rijden. De eerste 100km staan er alweer op *O*

Yamaha Tracer 9GT (2023 model) uit 2025.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIWpDw1XaULpYoJ0d6cS6_ZnUmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HuMfuy4NjpLXDrCxcctCKU0J.jpg?f=fotoalbum_large

• Pyr0_
Joris748 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:02:

[Afbeelding]

2024 DesertX
Superdik man, congrats!

• Bommes
Heel gaaf @Joris748 vet ding zeg *O*

• Bommes
@Arcalite ook erg gaaf, lijkt me een heerlijke (sport)Tourer d:)b

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:46
Arcalite schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:06:
Afgelopen zaterdag eindelijk de nieuwe motor opgehaald.
Een hele opluchting om eindelijk weer te kunnen rijden. De eerste 100km staan er alweer op *O*

Yamaha Tracer 9GT (2023 model) uit 2025.
[Afbeelding]
Deze is ook vet hoor. Yamaha's zijn net zo vet als Ducati's.

Alles op twee wielen is vet😜

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

[Afbeelding]

2024 DesertX
Gefeliciteerd, mooie machine!

Dealer in Zaltbommel? Herken de dijk, Oensel volgens mij, ben daar in de buurt opgegroeid.

Moette doen.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-04 21:25

Hegeman

Weet van alles wat

Pyr0_ schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:26:

Ik heb vorig jaar mij ketting ook geponst, goedkoop tooltje van 30 EURO gekocht (Op zoek naar een ketting ponstang voor uw motorfiets? GEKO). Maar dat was helemaal niet, uiteindelijk de afam kunnen lenen en hoewel het er niet zo degelijk uit zag werkt het als een tiet. Dus ik kan die zeker aanraden

• Joris748
ozzynator schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:26:
[...]

Gefeliciteerd, mooie machine!

Dealer in Zaltbommel? Herken de dijk, Oensel volgens mij, ben daar in de buurt opgegroeid.
Yes, jij mag niet meer raden. Is in de buurt van Rossum.

Vanochtend nog een proefrit gemaakt, voordat ik de knoop doorhakte. Wat een vet apparaat, lekker wat dijkjes gepakt. Nog een beetje roestig, na 4 maanden niet gereden te hebben. Maar het ging vanzelf.

[ Voor 24% gewijzigd door Joris748 op 27-02-2026 14:45 ]

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Joris748 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:42:
[...]

Yes, jij mag niet meer raden. Is in de buurt van Rossum.

Vanochtend nog een proefrit gemaakt, voordat ik de knoop doorhakte. Wat een vet apparaat, lekker wat dijkjes gepakt. Nog een beetje roestig, na 4 maanden niet gereden te hebben. Maar het ging vanzelf.
Daar vandaan dus. Is inderdaad een prachtige dijk om te rijden. Volgens mij kun je die tot aan Nijmegen volgen.

[ Voor 29% gewijzigd door ozzynator op 27-02-2026 15:46 ]

Moette doen.

• Bommes
badkuip schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:17:
[...]
Alles op twee wielen is vet😜
:Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y78pbGmzYxBn-wRLT9SqPJ1NRZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG7nlu4LxgDndR5eAFGqn7QU.jpg?f=fotoalbum_large
Zorgen voor niets, vering is echt super.
Even een stukje woon -werk gereden om te testen. 60km/u weg met wat drempels, waarbij voorheen met 60 op de klok over die drempels de vering achter al tegen de eind aanslag kwam.
Nu met de nieuwe Bitubo's gewoon echt goed, niet meer op de eind aanslag, super stabiel. Echt een goede upgrade.
Vanavond maar weer de garage in duiken om de voorkant te vervangen, die nieuwe Bitubo daarvoor ligt al klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkKY-GSVbQGMwvuFmkCMGSb0sU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAVG86BjhCsCtt1BcJo5Nq85.jpg?f=fotoalbum_large

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Ik las de 1e keer biturbo's.... Ik denk die wil NC achtige koppel creëren.

Moette doen.

• Pyr0_
Hegeman schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:29:
[...]

Ik heb vorig jaar mij ketting ook geponst, goedkoop tooltje van 30 EURO gekocht (Op zoek naar een ketting ponstang voor uw motorfiets? GEKO). Maar dat was helemaal niet, uiteindelijk de afam kunnen lenen en hoewel het er niet zo degelijk uit zag werkt het als een tiet. Dus ik kan die zeker aanraden
Ah shit gisteravond dat setje van Datona maar besteld. Waarom werkte dat voor jou niet dan?

• Bommes
Haha inderdaad gek gekozen merknaam @ozzynator :P

• s020506
  • Registratie: April 2019
Pyr0_ schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:04:
[...]

Ah shit gisteravond dat setje van Datona maar besteld. Waarom werkte dat voor jou niet dan?
Welke kettingset ga je erop zetten?

PVoutput

• Chevy454
  • Niet online
Hoe groot is de kans?
Er zijn in 1987 wereldwijd 7500 KLR650A1 gebouw (Aldus Wat-man)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1eyrF5bIQUghkA2Y5gAHb6A1YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sgSEONrIm79XnCGEXXVfH3Yz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu 3 2 KLR650A1 blokken 8)7
En de A1 is de unieke variant vanwege de krukas (zover ik had begrepen).
De uitlaat bocht eraf genomen want staat in de weg voor het verwijderen van het blok. En dan kan je het motorblok identificatie beter lezen. De donor heeft het frame van 1987 maar het blok zegt dat die van 1991 is. Dat is een tegenvaller maar eigenlijk ook wel een meevaller want voor deze zouden er meer delen beschikbaar zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Chevy454 op 27-02-2026 17:10 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Pyr0_
s020506 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:27:
[...]

Welke kettingset ga je erop zetten?
Een gouden blingbling ketting van DID en een achtertandwiel van Supersprox.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-04 21:25

Hegeman

Weet van alles wat

Pyr0_ schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:04:
[...]

Dat zijn van die setjes die onder 100 en 1 namen van de band rollen, het draad die de kracht moest overbrengen was voor de helft maar getapt. Dus elke keer als er spanning op kwam te staan schoot de stift los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVUqahcsLladhhCwVxVzDOP6pck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgRfqlKVrgQdTjjPFGDemCyU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Hegeman op 27-02-2026 16:52 ]

• Pyr0_
Hegeman schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 16:50:
[...]

Dat zijn van die setjes die onder 100 en 1 namen van de band rollen, het draad die de kracht moest overbrengen was voor de helft maar getapt. Dus elke keer als er spanning op kwam te staan schoot de stift los.

[Afbeelding]
Dat is goed shit dan ja. Ga ik op letten als ik het krijg, mss gelijk de afam ook maar bestellen voor de zekerheid, kan er altijd een terug.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:46

[Afbeelding]

2024 DesertX
Gefeliciteerd! Heb 'm afgelopen woensdag nog in de showroom zien staan in Z'bommel, mooi exemplaar :) .

• DRAFTER86

[Afbeelding]

2024 DesertX
Vet ding! Nog hippe spullen erop? Plannen voor mods? Of eerst gewoon kilometers maken?

• Joris748
DRAFTER86 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 17:40:
[...]

Vet ding! Nog hippe spullen erop? Plannen voor mods? Of eerst gewoon kilometers maken?
De originele RVS valbeugel en waterpompbeschermbeugel. En van Perunmoto een bagagerekje en een steun voor de Garmin.

Afbeeldingslocatie: https://www.perunmoto.com/cdn/shop/files/2402_Perunmoto_DesertX_TLR041_2000x.jpg?v=1710082739

Verder zie ik het wel, idd eerst kilometers maken.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zo, de PS staat er weer klaar voor. Tellerkabel vervangen en gelijk ook een nieuwe kabel geplaatst tbv het slot van 't zadel. Die kon niet meer dicht, nu wel. En ook weer open, ja :+

De originele kabel liep een stuk door het frame.. Ik ben benieuwd hoe ze die gemonteerd hebben :?

Als de Diversion 't ook weer doet moet ik de klepspeling van de PS nog checken, dan meteen ff dat beurtje dat ik 'm na aanschaf al had willen geven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 27-02-2026 18:32 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:20
Morgen naar een NC750X DCT kijken voor madam, nog aandachtspuntjes om goed te bekijken behalve het koppel dan :+

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 09:29

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Over kettingponzen gesproken, ik heb er een van Kellermann.
Ziet er precies hetzelfde uit als deze render en is te krijg bij Louis.
Degelijk Duits fabricaat, ik heb er al meerder kettingsets mee vervangen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nog even geduld op beelden van een F450GS testrit, maar dat duurt hopelijk niet lang meer.

op 01:00 hoor je Toad van Visordown hier zeggen dat hij volgende week (i think i”m riding next week) de F450GS gaat testrijden in dit filmpje van de testritten op de nieuwe Kawa KLE500.

YouTube: The Kawasaki KLE500 has been reborn

• A13X

A13X

Dude

Fraggert schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:40:
Nog even geduld op beelden van een F450GS testrit, maar dat duurt hopelijk niet lang meer.

op 01:00 hoor je Toad van Visordown hier zeggen dat hij volgende week (i think i”m riding next week) de F450GS gaat testrijden in dit filmpje van de testritten op de nieuwe Kawa KLE500.

YouTube: The Kawasaki KLE500 has been reborn
Overweeg je ook de nieuwe KTM 390 Adventure R? Is ook een mooi ding.

Awesome

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Flesdop schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:23:
Morgen naar een NC750X DCT kijken voor madam, nog aandachtspuntjes om goed te bekijken behalve het koppel dan :+
De grootte van de glimlach op haar gezicht :*)

• Bommes
A13X schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:33:
[...]

Overweeg je ook de nieuwe KTM 390 Adventure R? Is ook een mooi ding.
Ik hoor wat minder goede dingen over die 390 Adventure.
Alhoewel dat wel de vorige versie is?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, er is een compleet nieuwe 390. Nieuw frame, nieuwe katalysator / uitlaat positionering, hoog spatbord, andere tank, andere remmerij et cetera.

Nieuwe 2026 390 Adventure X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXTBX0a4W_rkkTYACamDo6PtVds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UeHFrQLyzB4rmGTpuEtzXwNq.png?f=fotoalbum_large

2022 390 Adventure
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBhCj96TndArk4YpWXNoIj1H7ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZKnChtwGccEoo29VS0D5n73l.png?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:20
Flesdop schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 20:23:
Nou, geen NC mee naar huis genomen, helaas net voor ons verkocht. Gelukkig wel een proefritje mogen maken om te ervaren en nu op zoek naar een NC! Wordt vervolgd...

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Godsakkenakende. Ik wilde afgelopen vrijdag met de motor naar kantoor. Want ja, je bent een stoere boy en de lentekriebels zijn er! Dus donderdag de hoes eraf, even peinzend kijken of je niks geks ontdekt en alles leek top.
Starten = lopen. De motor dan he. Niet ik.
En verdomme. Motormanagement lampje. Maar waarom?? Zo ging die niet de winter in?!
Googlen. Eerste resultaat. Olie te laag! Ik met m'n pens op de natte oprit. Donderdagavond in t donker. Geen ruk te zien natuurlijk.
Fraulein ging nog naar de winkels dus meteen maar naar de Lidl gestuurd voor olie. Hadden ze niet. Ok. Dan vrijdag met de auto naar werk ..
Vandaag naar de motorwinkel. 2 liter full synthetic 4 stroke gezegend door de paus, volledig biologisch afbreekbaar én vegan klimaatneutrale olie gekocht. Voor een vermogen. Ik steun graag de lokale middenstand. Tuurlijk. En tja. Zonder olie kom je ook nergens. Maar man, wat een geld Dus huppetteeee , gieten naar hartelust. Maar eerst even lunchen. Motor op de bok, kijken.. kijken. Niks. Zaklamp. Niks. Oke. Ietsje rechter. Plankje zagen zodat de motor 100% recht staat.
Niks!
Halve liter olie er in. Starten = lopen. En ineens zie ik olie! En een streepje! Motor uit. Alles zwart.
God oh god.. het zat dus al veel te vol.. daarom zag ik niks!! Ik zat gewoon in de zwarte olie te turen! Maarja. Inmiddels een halve liter meer erbij toegevoegd erin!
Ok. Aftappen dan. Maar hoe. Beetje eruit moet kunnen. Hiervoor bewaar ik altijd de bakjes van het roomijs. Geen probleem. Ik ben een volwassen man. Ik kan dat.
Beschermplaat er af. Aftapplug zoeken. En dat ene ringetje wat hiervoor apart was gelegd in de schuur... Niet te vinden! Ok. Nouja. Morgen wil ik rijden dus dan maar de huidige ring recyclen.
Moet kunnen, bout los dan maar. Olie keurig in t bakje. En t ringetje ook.
Handje in t bakje roomijs.. alles Goor.
Oke, wacht. Eerst m'n nette trui uit! Uit met dat witte wollen vest. Dat is vragen om vlekken.
Het gaat gieten. Bakje vol olie vol met dikke druppels erin... Zeiknatte rug. Nu de truc.
Bout eruit. Olie in t bakje. Ring erop. Bout erin. Even snel. Kom op . Focus.
Ringetje weer in t bakje laten vallen...
Tweede bakje zoeken. Gelukkig eet ik veel roomijs
Ok. Hardere regen. Maarja. Nu stoppen is ook niks. Even afronden dit karwei. Tuurlijk. Volwassen kerel gaat niet stoppen voor wat miezer!
Wacht. Motor schuin. Zo schuin mogelijk. Dan minder olie die eruit spuit. Bout eruit. Ring erop. Bout erin. Aandraaien. 2 bakjes vol - bijna 2 liter. bout strak.
Niet te strak. Laatst een wielbout gebroken met de winterbanden. Toch die momentsleutel kopen nu?!
Ok. Motor weer recht. Oliebakjes naar binnen.. geen deksels?! Waar zijn die deksels! Die Godvergeten deksels!! Oke. De yoghurtbakjes wel. Dan overgieten. Olie op de werkbank. Hey! Daar ligt t ringetje..!
Ok. Olie is veilig. Nu de motor weer recht is.. En jawel. Keurig recht in t glaasje zie ik het oliepeil.
15 euro olie in een yoghurtbakje op de werkbank en nu dus nog een keer dat ringetje fixen. En het aanhaalmoment.
Man man man...
Even starten. Starten = lopen!
En jawel... Nog steeds het motor management lampje.

Wat een heerlijke hobby...

• A13X

A13X

Dude

_eLMo_ schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:24:
Ja, er is een compleet nieuwe 390. Nieuw frame, nieuwe katalysator / uitlaat positionering, hoog spatbord, andere tank, andere remmerij et cetera.

Nieuwe 2026 390 Adventure X
[Afbeelding]

2022 390 Adventure
[Afbeelding]
En dan is er nog de R
Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2025/01/2025-KTM-390-adventure-r-3-1024x817.jpg

En die bedoelde ik, motor technisch hebben een paar software updates gehad waardoor ze beter zouden moeten lopen dan de eerste modellen (van deze generatie).

Awesome

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:39
@Blomminator Heerlijke zelfspot.

Maarre, misschien eerst de foutcode uitlezen voordat je iets gaat doen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pyr0_
@Blomminator hardop moeten lachen van je post. Als je olie echt zo zwart is, wellicht even helemaal aftappen en nieuwe erin (en check ff welke/hoeveel erin moet volgens t boekje). Dan weet je zkr dat dat goed zit.

• Chevy454
  • Niet online
Olie wordt relatief snel zwart dus dat zegt weinig. Eerder hoe dat die stroomt en voelt op je vingers. Maar bij geen idee van leeftijd is het gewoon vervangen.
Project 40: hold.... Hold...... Hold....

Alle moeren welke het motorblok nog aan het frame verbinden zijn ontspannen. Ik wist niet dat de boutjes van de pegs oliegekoeld zijn? Ik heb die bouten met het wringijzer los moeten maken. KLR staat volgens sommigen voor Kawasaki Long Range maar volgens andere ook voor Keep Loctite Ready. In elk geval waren die pegs goed vast.

Maar om het blok eruit te halen moet ik wat hout gaan halen (de vevor crosslift is 10cm te hoog op de laagste stand). En dat kwam dan neer op ongeveer 50 euro inclusief het zaagwerk, dat vond ik wat te gek voor woorden dus heb een extra motorlift besteld (lees, dat blijft tenminste bruikbaar). Deze zou vrijdag aan komen dus met wat geluk is dat blok gewisseld volgend weekend.

Van het originele blok heb ik de gemodificeerde carb gevonden. Dynojet naald en getuned op de K&N filter. Maar die moet worden gereinigd alsook het K&N filter. De uitlaat bocht van de donor is goed maar de bouten van het hitteschild zijn erin afgebroken ;( (Hitteschild zat er ook niet op bij aankoop). Op kleinanzeigen een complete uitlaatbocht gevonden en die gaan we gebruiken.

Morgen het andere blok gaan halen in Zuid Duitsland |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 28-02-2026 20:06 ]

• Bommes
Motormanagement lampje gaat niet branden van een laag olie niveau @Blomminator .

• Bommes
A13X schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:22:
[...]

En dan is er nog de R
[Afbeelding]

En die bedoelde ik, motor technisch hebben een paar software updates gehad waardoor ze beter zouden moeten lopen dan de eerste modellen (van deze generatie).
Deze dus:
.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:05

Rick-Jan

always connected

Bommes schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:13:
Motormanagement lampje gaat niet branden van een laag olie niveau @Blomminator .
Als je maar lang genoeg doorrijdt met te weinig olie wel hoor :9

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:45

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Met dank aan @teacher een stuk over gehoorbescherming toegevoegd aan de OP :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

:Y

Wise enough to play the fool

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:24

charrel

Cortisol4life..

@Chevy454 mijn olie in de r1200r blijft gewoon doorzichtig en bruin hoor. Ook na 10.000km, nu blijft het zeker mooi aanzien ik de 2 afgelopen jaren een oliewissel had na 600km.... Toen was het jaar al om.
Hopelijk in april stoppen met de medicatie zodat ik dit jaar wat meer km's kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 01-03-2026 07:03 ]

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 21:12
Iedereen op de hoogte van het nieuws ten aanzien van de straat van Hormuz? Ik denk dat ik vandaag nog maar even gauw een voorraad benzine ga halen...

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Het mag weer!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mSRIXbMBb97CqNseppuRAyGd2W0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ERTfvdVvoi3WI6IZn3SR5hg.jpg?f=fotoalbum_large

Moette doen.

• Joris748
Mooi apparaat!

En altijd frisse oksels met zo’n stuur

:)

• DRAFTER86
Gelukkig! Mij was niks verteld maar ik heb er vandaag al weer 180km opzitten :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n1TxE3hd-Le-iPcAwxeyso2Zz4M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zS6XhUmY207FY0trP38RicZc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZHVS-DVVS23obcZaRd0cuQEpNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kqVIN50AOOTEN7pT5oYBVBnM.jpg?f=fotoalbum_large

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 1 maart 2026 @ 09:22:
Iedereen op de hoogte van het nieuws ten aanzien van de straat van Hormuz? Ik denk dat ik vandaag nog maar even gauw een voorraad benzine ga halen...
In een rijtjeshuis, midden in een woonwijk een voorraad benzine aanleggen lijkt mij niet het beste plan :+

Sowieso staat de Diversion kapot met een volle tank, dus daar is geen brandstof nodig. Ik ga straks nog wel even de PS voltanken straks, maar dat moest sowieso al.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste