Olie wordt relatief snel zwart dus dat zegt weinig. Eerder hoe dat die stroomt en voelt op je vingers. Maar bij geen idee van leeftijd is het gewoon vervangen.
Project 40: hold.... Hold...... Hold....
Alle moeren welke het motorblok nog aan het frame verbinden zijn ontspannen. Ik wist niet dat de boutjes van de pegs oliegekoeld zijn? Ik heb die bouten met het wringijzer los moeten maken. KLR staat volgens sommigen voor Kawasaki Long Range maar volgens andere ook voor Keep Loctite Ready. In elk geval waren die pegs goed vast.
Maar om het blok eruit te halen moet ik wat hout gaan halen (de vevor crosslift is 10cm te hoog op de laagste stand). En dat kwam dan neer op ongeveer 50 euro inclusief het zaagwerk, dat vond ik wat te gek voor woorden dus heb een extra motorlift besteld (lees, dat blijft tenminste bruikbaar). Deze zou vrijdag aan komen dus met wat geluk is dat blok gewisseld volgend weekend.
Van het originele blok heb ik de gemodificeerde carb gevonden. Dynojet naald en getuned op de K&N filter. Maar die moet worden gereinigd alsook het K&N filter. De uitlaat bocht van de donor is goed maar de bouten van het hitteschild zijn erin afgebroken

(Hitteschild zat er ook niet op bij aankoop). Op kleinanzeigen een complete uitlaatbocht gevonden en die gaan we gebruiken.
Morgen het andere blok gaan halen in Zuid Duitsland
[
Voor 3% gewijzigd door
Chevy454 op 28-02-2026 20:06
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.