@
ollie1965 dat is mooi klote.
Mijn oude tenere (een 2009 xt660z) is ook paar weken geleden gejat.
Ik heb die vorig jaar oktober verkocht aan iemand die nog aan het lessen was en slechts 1 week voor de diefstal geslaagd was, hij had er nog geen 500km mee gereden... hij was all risk verzekerd en heeft meteen weer een andere motor gekocht. 2 dagen daarna bellen ze hem op dat de tenere slechts 5 straten verstopt onder een (andere) motorhoes stond. Helaas wel veel schade want voorkant krom, tank stuur topkoffer contactslotallemaal.zwaar beschadigd. Staat nu weer bij mij voor de schadeexpert maar die is Total loss

Daarom hebben mijn motoren allemaal een losstaande tracker van monimoto. Je hoeft hem maar overeind te zetten en ik word gebeld en krijg dan updates over waar die is. Ook dagelijkse melding dat het systeem nog in orde is. Zelf heb je er geen omkijken naar want je hebt een kleine sleutelhanger en als die in de buurt is gaat het systeem in "rust" modus en meld dus niks, tenzij je via de app hier om vraagt (als de sleutels ook gesloten zouden zijn)
Is minder storingsgevoelig dan airtag en er zitten jaarlijkse kosten aan, maar het geeft mij in ieder geval een klein stukje meer geruststelling, want er wordt toch wat afgejat tegenwoordig en echt niet alleen de jonge of dure motoren blijkbaar.
@
HTT-Thalan bij de
recal staat wat het probleem is.
[
Voor 6% gewijzigd door
harley op 24-02-2026 21:02
]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD