Na van de week de Multi weer met z'n voorwiel te hebben herenigd, en na 2 maanden niet te hebben gereden had ik natuurlijk mega veel zin in een ritje! Gister had ik een dagje vrij en de voorspelling was wat regen in de nacht en een half zonnetje in de middag maar verder droog. Ik sta vol goede moed op, kijk naar buiten en ... zeiknat en miezerregen. Dat ik de halve dag flink chagrijnig was zal niemand verbazen.
Vandaag een split dienst met 1.5 uur 'pauze', maar vandaag was de voorspelling wél heel goed en die kwam ook uit! Snel na huis in m'n pauze, wat eten, motorjeans en lage motorlaarzen aan, daarboven m'n werkkleren (net hemd en gilet) en hop dat ding uit het hok trekken. Even alles na gelopen, bandjes op spanning, ketting even afvegen en verse spray, visuele check en dan hét moment. Toch ff spannend weer het contact aan en kijken of die geen foutmeldingen geeft. Maar nee, alle seinen op groen. Gewoon in 1x starten, en dan dat momentje realiseren hoe fckn bruut dat ding klinkt. Even wennen als je de straat uit rijdt, heupen even los zwiepen, ff in een rustige straat even beetje optrekken en rustig remmen op de nieuwe blokjes wat in te bedden. En toen met een dikke grijns op m'n gezicht naar het werk.
Maar ik was voor 4uur alweer klaar, en ja als je in zuid-limburg woont, dan moet je daar gebruik van maken hé! Dus hup richting de goede oude bekende weg na Vaals (vanaf Gronsveld richting Sint Geertruid, Noorbeek etc de weg blijven volgen). Voor Vaals de grens over richting Gemmenich (en zo te zien heb ik @
ozzynator net gemist vandaag) en na een tankstop richting die 2 heerlijke wegen rond Val'Dieu. Daar kun je een motor ff flink laten zingen, maar wel op tijd van het gas, want die blokjes zijn net nieuw!
En zo realiseer je je in krap 2uur tijd weer waarom je al die tijd zo hebt uitgekeken om weer te rijden, wat is dit genieten zeg. Dat is echt alle tijd, moeite en cent dubbel en dwars waard die ik er instop.