• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ben vandaag ook naar de motorbeurs geweest. Was het vooraf niet van plan, het is ook geen gratis dag geweest :+

Eerder heb ik altijd HJC helmen gehad, ongeveer 2 jaar geleden kocht ik een Scorpion en daar ben ik eigenlijk vanaf dag 1 wisselend tevreden mee geweest. Het gebeurt niet altijd, maar soms na een langere rit begon de helm te klemmen op mijn voorhoofd. Ik heb weer een HJC gekocht, een i91 om precies te zijn. Ik had liever meer keuze gehad in kleur maar uiteindelijk ben ik toch voor de nepagent versie gegaan :P

Die scorpion helm bewaar ik nog, mocht ik weer eens wat rondjes op Assen gaan rijden (dat is wel de bedoeling) kan ik hem daar wel prima gebruiken. Ook een andere motorjas gescoord. Voor een broek rijd ik vd week ff langs motorzaken hier in de buurt. Het was druk op de beurs en ik vond het een beetje lomp om daar te gaan staan of zitten klooien met passen. Maar dan heb ik weer een nieuwe set.

Ik wil daarnaast voor de scooter nog een motor jeans scoren ook. Eens kijken of dat wat wordt.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Destruction schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:25:
Ik heb weer een HJC gekocht, een i91 om precies te zijn.
Ik heb mijne vervangen door een Schubert C5. Ben niet echt tevreden van mijn i91 gehad terwijl de HJC integraal mij het beste was bevallen.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 21-02-2026 22:34 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Chevy454 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:34:
[...]

Ik heb mijne vervangen door een Schubert C5. Ben niet echt tevreden van mijn i91 gehad terwijl de HJC integraal mij het beste was bevallen.
Met even passen weet je nooit hoe het in het echt zal zijn inderdaad, ik heb dat knellen van die Scorpion ook niet gemerkt bij het passen. Met HJC ben ik altijd heel tevreden geweest dus we gaan het zien :) Het is ook geen helm die kapitalen kost dus de drempel om iets anders te kopen als 't toch niet bevalt is niet zo heel hoog natuurlijk :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:06

-tom-562

Oliesjeik

Will_M schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:15:
@-tom-562

Rijd jij nog steeds rond met de K4 GSXR 600 (volgens mij destijds in de regio Gelderland)? Het viel me afgelopen week wederom op dat ik je destijds onder 'Niet Gesorteerd : Niet doorgegeven' heb gezet tijdens het opstellen van die hele lijst.

:o :+
DIe tijden zijn inmiddels voorbij :+ Die GSX-R600 was was eigenlijk mijn mooiste (blauw/wit parelmoer :9~) en tofste motor, maar wel echt de minst praktische motor :') Verkocht toen ik een huis ging kopen. We hebben toen nog eens met GoT een ritje rondom Nijmegen/Arnhem/Kleve gereden (ergens in 2013?), jij nog op je R6. Vanaf Emmerich zijn we er toen nog vol gas vandoor geknald met nog een handvol anderen tot aan de grensovergang (dat was ook de enige keer dat ik v-max heb gereden; 280 op de teller),
Ik rij nu Aprilia Caponord 1000, als 'heropstapper' (huis gekocht, kindjes, etc.), iets comfortabeler maar nog steeds power zat. In de toekomst moet er wel iets van een Caponord 1200 of Multistrada 1200 komen O-) .
Ik ga binnenkort wat nieuwe foto's schieten van de Caponord voor in de topicstart

Vaak bu'j te bang!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aikon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 19:06:
[...]
Ik blijf zoeken... en dan ook zeker met die lange toch richting het oosten in gedachten. Waarmee knal je ook nog fijn een paar duizend km over de steppe? Met al je shit + water + benzine...
Om hier nog even op door te gaan. Vorig jaar had ik een overzichtje gemaakt, waar eigenlijk geen één fiets echt goed uitkwam met mijn eisen. Uiteraard zat daar ook een budget aan, want anders kom je er altijd wel (Norden 701 bijv.). Of een KTM 640 is bijv. qua gewicht/pk heel goed, maar heeft elke 5000km een beurt nodig. Geen ramp, maar ook niet bepaald geweldig. Of iets als een Suzuki DR650SE, maar lijkt me weer net te weinig power hebben voor lange tochten...

Anyway, Bret Tckas heeft recent een video en spreadsheet gemaakt van alle adventure motoren, is wel erg interessant.
YouTube: How to Choose Your Perfect Adventure Motorcycle
https://brettkacs.com/cho...or-toc__heading-anchor-11

Nah ja, ik zal er vast één kopen ooit...

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:55

Vrijdag

De Zwarte

dekeizer schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:29:

- Heel veel drukte bij de offroad motoren. Verbaast me, zoveel TET-rijders zijn er toch niet?
Doorgaans is het enige verschil tussen offroad en caferacer liefhebbers een kaal hoofd versus een knotje.

Nuja, en de prijs van dat ding misschien :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:10
Herman schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:16:
[...]

Uit nieuwsgierigheid: Waarom niet? Wat is jouw bezwaar tegen een zonnevizier? :)
Vooral esthetisch, een donker vizier vind ik mooier.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Over een zonnevizier gesproken, ik vond in de kast mijn oude HJC helm (die van voor de Scorpion) nog terug, bouwjaar 2016 :X Daar zat nog geen zonneklep in dus daar had ik een zonnevizier bij gekocht. Dat vizier bewaar ik. Die helm zelf natuurlijk niet (ik wist ook eigenlijk niet meer dat ik hem nog had).

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-04 19:39

ozzynator

Nevermind.

Destruction schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:52:
Over een zonnevizier gesproken, ik vond in de kast mijn oude HJC helm (die van voor de Scorpion) nog terug, bouwjaar 2016 :X Daar zat nog geen zonneklep in dus daar had ik een zonnevizier bij gekocht. Dat vizier bewaar ik. Die helm zelf natuurlijk niet (ik wist ook eigenlijk niet meer dat ik hem nog had).
Om die bij de volgende ronde, in 2036, alsnog weg te gooien?

Moette doen.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

ozzynator schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:11:
[...]

Om die bij de volgende ronde, in 2036, alsnog weg te gooien?
Ik ben zelf inderdaad niet direct van plan om hem nog te gebruiken, maar het ziet er niet uit alsof dat vizier op geen enkele andere helm zou passen. Vandaar dat ik hem voor nu nog laat liggen :)

Een los vizier neemt natuurlijk ook een stuk minder ruimte in dan wanneer dat vizier nog vast zit aan een antieke en totaal voor gebruik ongeschikte helm :+

Anders zou ik de rug- en tanktas die in diezelfde kast liggen (en die ik ook nooit gebruik eigenlijk) weg moeten gooien volgens dezelfde logica ;) Maar die bewaar ik ook, mocht ik bij een volgende motor niet direct een topkoffer kunnen vinden dan kan ik nog iets met die tassen als nood oplossing.

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-03 19:49
Aikon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:49:
[...]

Om hier nog even op door te gaan. Vorig jaar had ik een overzichtje gemaakt, waar eigenlijk geen één fiets echt goed uitkwam met mijn eisen. Uiteraard zat daar ook een budget aan, want anders kom je er altijd wel (Norden 701 bijv.). Of een KTM 640 is bijv. qua gewicht/pk heel goed, maar heeft elke 5000km een beurt nodig. Geen ramp, maar ook niet bepaald geweldig. Of iets als een Suzuki DR650SE, maar lijkt me weer net te weinig power hebben voor lange tochten...

Anyway, Bret Tckas heeft recent een video en spreadsheet gemaakt van alle adventure motoren, is wel erg interessant.
YouTube: How to Choose Your Perfect Adventure Motorcycle
https://brettkacs.com/cho...or-toc__heading-anchor-11

Nah ja, ik zal er vast één kopen ooit...
Suzuki 800de? Vh gewicht merk je weinig in de praktijk. Ik kan er prima mee knallen op de weg en heb behoorlijk technische stukken gedaan off road. Alleen de vering is standaard te zacht maar is betaalbaar te upgraden.

• Aikon
  • Niet online
@schalk84 Die is net zo zwaar als m'n 1200GS, daar win ik niks mee.

• Joris748
Destruction schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:18:
[...]

Ik ben zelf inderdaad niet direct van plan om hem nog te gebruiken, maar het ziet er niet uit alsof dat vizier op geen enkele andere helm zou passen. Vandaar dat ik hem voor nu nog laat liggen :)

Een los vizier neemt natuurlijk ook een stuk minder ruimte in dan wanneer dat vizier nog vast zit aan een antieke en totaal voor gebruik ongeschikte helm :+

Anders zou ik de rug- en tanktas die in diezelfde kast liggen (en die ik ook nooit gebruik eigenlijk) weg moeten gooien volgens dezelfde logica ;) Maar die bewaar ik ook, mocht ik bij een volgende motor niet direct een topkoffer kunnen vinden dan kan ik nog iets met die tassen als nood oplossing.
En voor je het weet ligt je kast vol met zooi die je waarschijnlijk nooit meer gebruikt. Als het nog wat geld op kan leveren, gaat het hier linea recta op marktplaats.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:48:
[...]

En voor je het weet ligt je kast vol met zooi die je waarschijnlijk nooit meer gebruikt. Als het nog wat geld op kan leveren, gaat het hier linea recta op marktplaats.
Op heel veel andere fronten ben ik de eerste die ongebruikte zooi weg doet of gooit. Dat die (inmiddels) 10 jaar oude helm er nog in stond is een grote uitzondering te noemen.

• Aikon
  • Niet online
Ik zoek twee tasjes om vóór m'n koffers te plaatsen. Eisen zijn waterdicht en geen rits.

Ik had deze Kappa gekregen in Finland, op zich prima, maar al snel gaat de rits kapot vanwege alle viezigheid, en waterdicht was die ook niet uiteindelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6Yc4s2-L5wMXrnZnQs9siW6GLQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRhQNaKQEYpOOnA0COzerJnL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik neig naar de Enduristan variant:
https://www.louis.nl/nl/e...r_article_number=30002810

100% waterdicht iig, maar ik twijfel, ze zijn eigenlijk bedoeld voor óp hun tassysteem, dus met slechts die 2 klittenband riempjes moet ik ze vast zetten aan de passagiervoetsteun en wat daar verder zit aan frame. Dat lukt vast wel, maar zal wel beetje gepruts zijn. Voordeeltje is dat ik ook een tanktas en rol van Enduristan heb, dus kan reserveonderdelen uitwisselen.

Possible pouches zijn al iets beter met de ringetjes aan de zijkant, maar ook stuk duurder, en eigenlijk net te klein ook:
https://giantloopmoto.com...-pouch-motorcycle-luggage

Mosko, 21 brothers en Kriega hebben niks wat voldoet. Iemand een suggestie voor ik die van Enduristan bestel?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:23
Givi GRT730 4 liter

Of de GRT722B met 8 liter

Heb zelf nu nog een goedkoop ali setje, maar de clips zijn wel erg breekbaar helaas, goedkoop is toch duurkoop blijkbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door harley op 22-02-2026 15:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-03 19:49
Aikon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:43:
@schalk84 Die is net zo zwaar als m'n 1200GS, daar win ik niks mee.
Omdat je bang bent dat je hem vaak moet optillen? Ik heb hem vorig jaar 2 weken lang bijna iedere dag een paar keer recht moeten zetten. Vind het niet zo'n probleem. Vooral kwestie van behendigheid. Het is zelfs nog gelukt op een spekgladde betonplaat kniediep in het water met bepakking en 2x op een steile helling tussen de rotsblokken. Je gaat er alleen wel van zweten..

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:03
-tom-562 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:59:
[...] We hebben toen nog eens met GoT een ritje rondom Nijmegen/Arnhem/Kleve gereden (ergens in 2013?), jij nog op je R6.
Daar was ik ook nog bij, op mijn Vespa.
Ook Diekoe die helaas een aantal jaar terug overleden is bij een eenzijdig motor ongeval in Polen op een van zijn bizarre reizen.

Waren nog wel meer Tweaker bij die hier nu nog rond hangen, al dan niet motorloos ondertussen.

Er zijn zelfs nog ergens fotos van volgens mij. Zal de pc eens aanslingeren dadelijk, Ja Ja ik leef nog (gedeeltelijk) uit de cloud. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 22-02-2026 18:24 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:41
Aikon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:34:
Ik zoek twee tasjes om vóór m'n koffers te plaatsen. Eisen zijn waterdicht en geen rits.

Ik had deze Kappa gekregen in Finland, op zich prima, maar al snel gaat de rits kapot vanwege alle viezigheid, en waterdicht was die ook niet uiteindelijk.
[Afbeelding]

Ik neig naar de Enduristan variant:
https://www.louis.nl/nl/e...r_article_number=30002810

100% waterdicht iig, maar ik twijfel, ze zijn eigenlijk bedoeld voor óp hun tassysteem, dus met slechts die 2 klittenband riempjes moet ik ze vast zetten aan de passagiervoetsteun en wat daar verder zit aan frame. Dat lukt vast wel, maar zal wel beetje gepruts zijn. Voordeeltje is dat ik ook een tanktas en rol van Enduristan heb, dus kan reserveonderdelen uitwisselen.

Possible pouches zijn al iets beter met de ringetjes aan de zijkant, maar ook stuk duurder, en eigenlijk net te klein ook:
https://giantloopmoto.com...-pouch-motorcycle-luggage

Mosko, 21 brothers en Kriega hebben niks wat voldoet. Iemand een suggestie voor ik die van Enduristan bestel?
Ik zag op de motorbeurs Bartang staan met het merk 'Turkana', zelf nog niet eerder gezien of van gehoord maar die hebben 1001 verschillende tasjes. Het zag er allemaal heel robuust uit voor een relatief zacht prijsje. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen. Is ook voorzien van een 'echt' MOLLE montage systeem dus als je dat op de juiste manier vlecht gaat het echt niet vanzelf los.
Zoiets: https://www.bartang.eu/nl/bushbaby-utility-pouch.html

• Aikon
  • Niet online
harley schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:47:
Givi GRT730 4 liter

Of de GRT722B met 8 liter

Heb zelf nu nog een goedkoop ali setje, maar de clips zijn wel erg breekbaar helaas, goedkoop is toch duurkoop blijkbaar.
Thanks, ziet er ook goed uit. Ik heb ook enkele Ali tasjes versleten, kan best ok zijn, maar uiteindelijk sta je een keer met een kapotte rits, of door de zon verweerde tas, of wat dan ook. En dat is altijd op een slecht moment, dus ben er nu klaar mee.
schalk84 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:58:
[...]

Omdat je bang bent dat je hem vaak moet optillen? Ik heb hem vorig jaar 2 weken lang bijna iedere dag een paar keer recht moeten zetten. Vind het niet zo'n probleem. Vooral kwestie van behendigheid. Het is zelfs nog gelukt op een spekgladde betonplaat kniediep in het water met bepakking en 2x op een steile helling tussen de rotsblokken. Je gaat er alleen wel van zweten..
Nou, ja ook natuurlijk. Ik kan m'n volgepakte GS prima optillen, maar laten we eerlijk zijn. Als die betonplaat écht spekglad was, krijg je niks opgetild. En als het bloedheet is zweet je je dood, en als het de 5e keer die dag is... Tja, ik zou graag een lichtere motor willen. Gewoon voor álle voordelen die daar bij horen.
cyntax schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:29:
[...]

Ik zag op de motorbeurs Bartang staan met het merk 'Turkana', zelf nog niet eerder gezien of van gehoord maar die hebben 1001 verschillende tasjes. Het zag er allemaal heel robuust uit voor een relatief zacht prijsje. Dus dat zou je ook nog kunnen overwegen. Is ook voorzien van een 'echt' MOLLE montage systeem dus als je dat op de juiste manier vlecht gaat het echt niet vanzelf los.
Dat ziet er goed uit, lekker simpel. Met een spinnetje/rokstrap door die MOLLE (weer wat geleerd) krijg ik het vast wel uhh vast. Wel moet er een aparte zak in om hem echt waterdicht te krijgen. En precies waarvoor ik (althans 1 vd 2) het ga gebruiken: benzinebrander + flesje.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
Nou, de Multi is weer straatwaardig! Van de week al een hele middag bezig geweest met de rem cilinders schoon te maken, in te vetten en zorgen dat ze vrij kunnen bewegen. Dat was écht een rotwerkje, duimen erop kapot geduwt en nog gingen ze niet allemaal écht even soepel in en uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oepEQQyTVnogpBQJOoQa0rSguXU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vNRLunAbpE9tu4a5knYbvg3G.jpg?f=fotoalbum_medium
Voor. (nu ik deze foto beter bekijk had ik ze hier al eens met remmenreiniger getracht schoon te maken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thp1_z-IRR67XcO7VP7HiokCiOU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wCeLx04OJrxiEeoqfvB9B2ja.jpg?f=fotoalbum_medium
Na, althans de linker klauw is hier gedaan. Rechter alleen oppervlakkig schoongemaakt op dit punt.

De hele reutemeteut schoongemaakt, en ingevet volgens het Ducati werkplaatshandboek. Wiel gemonteerd, nieuwe remblokjes, klauwen om de schijven, volgens specs dingen begonnen te torque'n en toen viel me dit op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orRrF0sfB4dVpomvga6eSnTJWLU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUsrvBhSyfctwkgC9vERSeVQ.jpg?f=fotoalbum_medium
Schijf liep (weer*) aan. Dit was donderdag tegen het avondeten aan, ik had er meer dan genoeg van en dus de boel de boel gelaten. Vandaag weer verder.

Ondertussen bedacht waar dit aan kan liggen; feitelijk gezien maar 2 manieren; 1. de cilinders komen niet evenredig na buiten en 2. poot aan die kant staat niet 100% goed op de as.

Het was een combinatie van; vandaag begonnen met de cilinders terug te duwen, terug erop even goed vastgehouden richting 1 kant en met de andere hand de rem pompen en toen zag ik dat ze beide ongeveer goed zaten. Maar de klauw zat nog steeds tegen de schijf, &*&*^!#... Klauw losgedraaid en beginnen te hameren tegen de vooras, geen beweging in te krijgen... Natuurlijk, ding staat op de paddockstand, hij veert gewoon terug... Ok voorwiel op de grond, nog steeds geen beweging. Einde raad begin ik zelf maar eens tegen de (binnenkant) van de remschijf te duwen tegenover de poot, en jawel poot gaat gewoon op en neer over de as maar veert gelijk terug... Dus met 1 hand vast houden en de ander de pinchbolt een beetje aandraaien. Remklauw weer ff handvast en jawel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUdHzmIS-DF1bN2MnlOXo9mci5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmBu0VE1YMDOEcRnwBJwggHK.jpg?f=fotoalbum_medium
:*)

De hele zooi fatsoenlijk volgens het boekje op moment gezet en lunchtijd!

Maar ik had de smaak te pakken, en een roadlok klaar liggen om gemonteerd te worden, dat ook maar ff gelijk gedaan. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUEglsXmWqtyO_AdkGDK7ocRgfk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fq9LbUC80vlrede1jphXVTv9.jpg?f=fotoalbum_medium
Het rood vloekt wel een beetje bij het Ducati rood, maar goed.

Toen nog even de fohn erbij gepakt en wat stickers verwijdert, de Ducati Herzele stickers gingen makkelijk en lijmresten lieten zich goed verwijderen. Maar de grotere witte stickers lieten flinke lijmresten achter, maar ik meen dat @Bommes me ooit een tip gaf voor een goede verwijderaar? (die de lak niet aantast?), maar wat was dat nou ook alweer 8)7

All in all, geslaagd dagje. Komende week wordt het prima weer dus hopelijk kan ik dan even er op uit!

(* weer want dit was ook al het geval na een voorband wissel voor m'n vakantie, toen net optijd opgemerkt en weten te fixen)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 13:16
cyntax schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:29:
[...]

Turkana is een merk opgericht door Michnus en Elsebie, een van oorsprong Zuid-Afrikaans stel wat op de motor de wereld rondtrekt. Ze komen met enige regelmaat voorbij in de Adventure Rider Radio podcast. Ondanks dat er vast het een en ander aan marketing aan zal hangen geloof ik best dat ze weten waar ze over praten, temeer gezien ze hun eigen spullen ook testen en gebruiken op hun trips.
https://turkanagear.com/bit-about-us-the-turkana-gang

Ook hun blog is vaak wel leuk leesvoer: https://www.pikipikioverland.com/

• Bommes
@Pyr0_ Ambersil label remover.
Maar daar ben ik via een voormalig werkgever aangekomen. Dus geen idee of het als particulier ergens fatsoenlijk te bestellen is.

Er zijn erg veel middeltjes, die gewoon goed werken. Meeste gaan ook echt je lak niet aantasten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pyr0_ schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:59:
Nou, de Multi is weer straatwaardig! Van de week al een hele middag bezig geweest met de rem cilinders schoon te maken, in te vetten en zorgen dat ze vrij kunnen bewegen. Dat was écht een rotwerkje, duimen erop kapot geduwt en nog gingen ze niet allemaal écht even soepel in en uit.
[Afbeelding]
Voor. (nu ik deze foto beter bekijk had ik ze hier al eens met remmenreiniger getracht schoon te maken)
[Afbeelding]
Na, althans de linker klauw is hier gedaan. Rechter alleen oppervlakkig schoongemaakt op dit punt.

De hele reutemeteut schoongemaakt, en ingevet volgens het Ducati werkplaatshandboek. Wiel gemonteerd, nieuwe remblokjes, klauwen om de schijven, volgens specs dingen begonnen te torque'n en toen viel me dit op:
[Afbeelding]
Schijf liep (weer*) aan. Dit was donderdag tegen het avondeten aan, ik had er meer dan genoeg van en dus de boel de boel gelaten. Vandaag weer verder.

Ondertussen bedacht waar dit aan kan liggen; feitelijk gezien maar 2 manieren; 1. de cilinders komen niet evenredig na buiten en 2. poot aan die kant staat niet 100% goed op de as.

Het was een combinatie van; vandaag begonnen met de cilinders terug te duwen, terug erop even goed vastgehouden richting 1 kant en met de andere hand de rem pompen en toen zag ik dat ze beide ongeveer goed zaten. Maar de klauw zat nog steeds tegen de schijf, &*&*^!#... Klauw losgedraaid en beginnen te hameren tegen de vooras, geen beweging in te krijgen... Natuurlijk, ding staat op de paddockstand, hij veert gewoon terug... Ok voorwiel op de grond, nog steeds geen beweging. Einde raad begin ik zelf maar eens tegen de (binnenkant) van de remschijf te duwen tegenover de poot, en jawel poot gaat gewoon op en neer over de as maar veert gelijk terug... Dus met 1 hand vast houden en de ander de pinchbolt een beetje aandraaien. Remklauw weer ff handvast en jawel:

[Afbeelding]

Maar ik had de smaak te pakken, en een roadlok klaar liggen om gemonteerd te worden, dat ook maar ff gelijk gedaan. 8)
[Afbeelding]

Toen nog even de fohn erbij gepakt en wat stickers verwijdert, de Ducati Herzele stickers gingen makkelijk en lijmresten lieten zich goed verwijderen. Maar de grotere witte stickers lieten flinke lijmresten achter, maar ik meen dat @Bommes me ooit een tip gaf voor een goede verwijderaar? (die de lak niet aantast?), maar wat was dat nou ook alweer 8)7

All in all, geslaagd dagje. Komende week wordt het prima weer dus hopelijk kan ik dan even er op uit!

(* weer want dit was ook al het geval na een voorband wissel voor m'n vakantie, toen net optijd opgemerkt en weten te fixen)
Petroleum werkt erg goed. Een veelgebruikte soort is wd40. Voor andere dingen gebruik ik het overigens totaal niet ;)

• Bommes
@Aikon de echte Unicorn reis en offroad motor bestaat niet.
Maar als je nou de uiterste van de mogelijkheden afschaaft. Dus geen 170km/u of harder over de snelweg. Niet de meest narly single trail tegen een berg op.
Dan blijft er gewoon veel over, waarvoor een adv motor zo rond de 200kg echt wel meer dan geschikt is.
Een Tenere, (alhoewel die wel wat lastiger op te tillen is), een F900GS, 890 Adventure, Transalp (met wat mods) Tuareg, en tig Chinesium varianten in allerlei merken.

Toevallig hadden we het in de ABR Tweakers app groep hier ook over vanavond.

De echt extremen in gebruik, maar ook in motoren moet je gewoon weg strepen.
Dus geen superlichte 1 cilinder rally motoren bijvoorbeeld de AJP PR7. Lijkt me een geweldig ding, maar niet voor het West Europa gebruik. Lees: mogelijk veel snelweg om ergens te komen.
Maar ook een echt te zwaar, met het gewicht te hoog uitgevoerde Honda Africa Twin Adventure Sport.
Een GS is ook zwaar, heel zwaar, maar heeft het gewicht al weer een stuk lager zitten.
Toch zou het heel eerlijk niet mijn keuze zijn. Maar dat komt omdat ik misschien de weegschaal juist wel in de richting van dat narly single trail paadje laat doorslaan.
Dus eerder voor lichter zou kiezen met de daarbij behorende compromissen.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

@Pyr0_ knap dat je het allemaal zelf hebt gedaan, scheelt een berg duiten en ik denk dat het je een hoop voldoening geeft.

Moette doen.

• Pyr0_
ozzynator schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:33:
@Pyr0_ knap dat je het allemaal zelf hebt gedaan, scheelt een berg duiten en ik denk dat het je een hoop voldoening geeft.
Thanks! En als je dat maar weet, nu maar hopen dat ik alles goed heb gedaan, zal het snel genoeg merken :7

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Pyr0_
De andere middeltjes werken ook en dit lijkt misschien raar maar Leukotape remover of Limisan pro.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-04 19:58
Ah, hier waren jullie... ik loop al het hele weekend te zoeken. :D

Mooi al die plaatjes weer van motoren. Komende week wordt het hier 16 graden met zon. Moest meteen aan dit plaatje denken:

Afbeeldingslocatie: https://honda-crosstourer.de/forum/core/attachment/5300-moped-zum-ausmalen-jpg/

(vrij vertaald: een kleurplaat voor iedereen met een seizoenskenteken 8))

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:58:
@Aikon de echte Unicorn reis en offroad motor bestaat niet.
Maar als je nou de uiterste van de mogelijkheden afschaaft. Dus geen 170km/u of harder over de snelweg. Niet de meest narly single trail tegen een berg op.
Dan blijft er gewoon veel over, waarvoor een adv motor zo rond de 200kg echt wel meer dan geschikt is.
Een Tenere, (alhoewel die wel wat lastiger op te tillen is), een F900GS, 890 Adventure, Transalp (met wat mods) Tuareg, en tig Chinesium varianten in allerlei merken.

Toevallig hadden we het in de ABR Tweakers app groep hier ook over vanavond.

De echt extremen in gebruik, maar ook in motoren moet je gewoon weg strepen.
Dus geen superlichte 1 cilinder rally motoren bijvoorbeeld de AJP PR7. Lijkt me een geweldig ding, maar niet voor het West Europa gebruik. Lees: mogelijk veel snelweg om ergens te komen.
Maar ook een echt te zwaar, met het gewicht te hoog uitgevoerde Honda Africa Twin Adventure Sport.
Een GS is ook zwaar, heel zwaar, maar heeft het gewicht al weer een stuk lager zitten.
Toch zou het heel eerlijk niet mijn keuze zijn. Maar dat komt omdat ik misschien de weegschaal juist wel in de richting van dat narly single trail paadje laat doorslaan.
Dus eerder voor lichter zou kiezen met de daarbij behorende compromissen.
Ik zoek die extremen ook helemaal niet. 120 op de snelweg, op een normale manier, is prima. Meest gekke paadjes sla ik sowieso over in m'n eentje. Rally motor met interval in uren, wel het laatste wat ik zoek op reis.

Mijn oude GS is ook gewoon niet 'heel zwaar', hij weegt 225kg nat, de f900gs 219kg, '25 tenere 700 208kg. En dan heeft de gs nog 4-5 liter meer benzine bij. Met de boxer die het zwaartepunt laag houdt, en het tillen makkelijk, zie ik weinig verschil.

Ik snap dat ik puur specs vergelijk, wellicht is de praktijk heel anders, zou graag eens een t700 oid in het echt ervaren hoor. Maar daarom zoek ik iets wat significant lichter is, zeg onder de 175kg. Die x-country is 150kg, maak me daarbij alleen zorgen over onderdelen. Tikkie duur ook, maar dat moet dan maar. Maar om nou voor 10-20kg een andere motor te kopen...

Ik ben trouwens niet getrouwd met bmw of de gs hoor ;) En er is echt wel iets wat aan de eisen voldoet, bijv. de Norden 701, echter valt die dan weer buiten budget helaas. Of een Suzuki DR650SE. Ooit...

[ Voor 4% gewijzigd door Aikon op 23-02-2026 07:07 ]

• Bommes
Aikon schreef op maandag 23 februari 2026 @ 06:43:
Maar daarom zoek ik iets wat significant lichter is, zeg onder de 175kg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/727yhU1tbTHz19YZgAd-KXFRBW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09X8IUX6FFJhCZHKr98heUZi.jpg?f=fotoalbum_large
Fantic Caballero Rally, vol getankt 165kg.
.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-04 18:05
Dan CRF300 nog voor echt allround en licht gewicht. Misschien niet de snelste (geen idee in vergelijking met de cabellero)
Maar bewezen bulletproof en tal van moois voor te krijgen.

Als je toch wat meer snelweg wil zou een cf450MT kunnen werken, maar ook die is met 110 a 120 op de snelweg ook wel de max.

Of een andere weg een DRZ400 (oude) en die netjes maken, net wat meer puff dan een crf300, maar wel wat meer oude techniek.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21:00
Pyr0_ schreef op zondag 22 februari 2026 @ 18:59:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi werk, goed bezig!

Over die remschijf, dat had ik laatst ook. Toen ik de moer van de vooras op moment zette, liep hij net een beetje aan. Die moer nog een keertje op vast draaien met hetzelfde moment zorgde ervoor dat hij vrij kwam. Mooi dat je dat ook opgelost hebt.

PVoutput

• Joris748
Plannen voor de zomervakantie beginnen vorm te krijgen. Als de kinderen bij hun moeder zijn, wil ik een solotripje van ca 8 dagen maken. Last minute, zodat ik naar het goede weer kan rijden. Een van de opties is om via Zweden naar Noorwegen te rijden en dan wat Nationale parken in het zuiden aan te doen. Terug via de ferry naar Hirthals en dan de laatste 1,5 dag via de Deense westkust naar huis.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-04 17:50
kneusteun schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:09:
Dan CRF300 nog voor echt allround en licht gewicht. Misschien niet de snelste (geen idee in vergelijking met de cabellero)

Als je toch wat meer snelweg wil zou een cf450MT kunnen werken, maar ook die is met 110 a 120 op de snelweg ook wel de max.

Of een andere weg een DRZ400 (oude) en die netjes maken, net wat meer puff dan een crf300, maar wel wat meer oude techniek.
Een cf450mt is niet echt geschikt voor woon-werkverkeer denk ik he? Lijkt me niet bevordelijk als het motortje constant zo hard moet draaien.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Joris748
Jampot007 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:09:
[...]

Een cf450mt is niet echt geschikt voor woon-werkverkeer denk ik he? Lijkt me niet bevordelijk als het motortje constant zo hard moet draaien.
Ding loopt 150-160 km/h op topsnelheid. Lijkt me dus geen enkel probleem om 100-110 km/h te rijden op de snelweg. Je zit dan op 2/3 van het maximum toerental.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:23

A13X

Dude

[...]

Hard? Als in toerental? Hij draait hetzelfde toerental als de meeste motoren 5,5-7k bij 100-120km/u. Dat doet mijn Norden ook, je knijpt hem ook niet uit om op die snelheden te rijden dus lijkt mij weinig aan de hand. Het is geen 125cc 1 cilinder op max toeren.

Probleem wat ik met de 450mt heb is dat hij niet zoveel lichter is dan z'n grotere broer en concurrenten. 195kg ish vs. 215-230kg.

[ Voor 11% gewijzigd door A13X op 23-02-2026 11:29 ]

Awesome

• kneusteun
[...]

Dat gaat prima hoor, zou wat zijn als een 2 cil 450cc niet voor woonwerk kon.
Bekende van mij doet het voor 60km heen/terug dagelijks.

• Fraggert
  • Laatst online: 07:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:46:
Als het dan echt zo belangrijk is om minder zwaar onderweg te zijn dan haal gewoon zo een crf 300 ding waar Itchy Boobs mee door Zuid Amerika en Afrika is gegaan. Of een KTM 450.
whoehahahahaha _O- ik moest teruglezen want ik dacht ff dat ik het verkeerd las, maar nee hoor :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:18:
[...]

Ding loopt 150-160 km/h op topsnelheid. Lijkt me dus geen enkel probleem om 100-110 km/h te rijden op de snelweg. Je zit dan op 2/3 van het maximum toerental.
Ik heb proefgereden op de 450MT, ding rijd prima, ziet er goed uit en ook op de snelweg staat die zijn mannetje meer dan genoeg hoor.

Hij stond bij mij op de lijst als vervanger voor mijn R1200GS maar ik heb niks met zo'n hoog 21' voorwiel maar dat licht aan mij. Aankomend voorjaar wil ik ter vergelijk nog eens op een TA gaan rijden of een T700 ofzo.

Grote kanshebber (behoudens proeftrit) voor mij is de nieuwe 450GS.

• Joris748
Fraggert schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:15:
[...]

Ik heb proefgereden op de 450MT, ding rijd prima, ziet er goed uit en ook op de snelweg staat die zijn mannetje meer dan genoeg hoor.

Hij stond bij mij op de lijst als vervanger voor mijn R1200GS maar ik heb niks met zo'n hoog 21' voorwiel maar dat licht aan mij. Aankomend voorjaar wil ik ter vergelijk nog eens op een TA gaan rijden of een T700 ofzo.

Grote kanshebber (behoudens proeftrit) voor mij is de nieuwe 450GS.
Wat heb je tegen een 21" voorwiel? Ik heb heel mijn motorleven met 17" voorwielen gereden. Uitgebreide proefrit gemaakt met een DesertX met 21" voorwiel en het zat me totaal niet in de weg. Het brede stuur geeft genoeg hefboom.

Edit: ow wacht, heb 3 jaar op een Yamaha FJ600 met 18" wielen gereden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 23-02-2026 12:31 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:21:
[...]

Wat heb je tegen een 21" voorwiel? Ik heb heel mijn motorleven met 17" voorwielen gereden. Uitgebreide proefrit gemaakt met een DesertX met 21" voorwiel en het zat me totaal niet in de weg. Het brede stuur geeft genoeg hefboom.
Het kan aan de motor i.c.m. met de opgelegde band te maken te hebben maar ik vind het spul wat zwabberig aanvoelen en niet lekker de bocht in vallen. Dat zal echt puur persoonlijk zijn hoor want hele volksstammen hebben nergens last van op hun T700's, AfricaTwins en weet ik wat er allemaal rond rijd.

Ik heb (na een zwikje racers) 2 stuks F650GS gehad, een 1150GSA en nu een 1200GS, allemaal met 19inch voorwiel en diverse banden op gehad, van TKC80, Tourances tot en met RoadAttack4, en geen van die combi's liet me dat voelen.

Vandaar ook dat die TransAlp nog op mijn proefrit-lijstje staat....met wat ik lees en hoor is dat met afstand de motor die het strakst stuur met 21 in het vooronder vziw.

disclaimert...ik ben geen circuitkoning of TET-topper :+

• Bommes
Fraggert schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:29:
Vandaar ook dat die TransAlp nog op mijn proefrit-lijstje staat....met wat ik lees en hoor is dat met afstand de motor die het strakst stuur met 21 in het vooronder vziw.
Kuch Tuareg kuch :)

• Joris748
[...]

Het kan aan de motor i.c.m. met de opgelegde band te maken te hebben maar ik vind het spul wat zwabberig aanvoelen en niet lekker de bocht in vallen. Dat zal echt puur persoonlijk zijn hoor want hele volksstammen hebben nergens last van op hun T700's, AfricaTwins en weet ik wat er allemaal rond rijd.

Ik heb (na een zwikje racers) 2 stuks F650GS gehad, een 1150GSA en nu een 1200GS, allemaal met 19inch voorwiel en diverse banden op gehad, van TKC80, Tourances tot en met RoadAttack4, en geen van die combi's liet me dat voelen.
Ja, ik heb met gasten gereden met T700's en 690's. Poeh, die gingen akelig hard op bochtig asfalt. Aan de motor lag het niet.
Schijnt dat de DesertX nog beter stuurt >:)
Ik ook niet :P

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Qua looks zeker _/-\o_

Ik wil de 1200GS inruilen op een wat lichtere machine (en iets moderner, ze is uit 2009) maar ik weet niet goed of en hoeveel ik nog zou gaan rijden dus inruilen op een wat meer gangbaar merk/model is allicht verstandiger maar zover is het allemaal nog niet.

Ik ben geen 1-cilinder-fan gebleken uit mijn ervaring met de F650's maar die techniek heeft ook niet stilgestaan dus een keer naar Leusden voor een rondje op een Triumph 400X staat ook nog in de planning
Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:34:
[...]

Ja, ik heb met gasten gereden met T700's en 690's. Poeh, die gingen akelig hard op bochtig asfalt. Aan de motor lag het niet.

[...]

Schijnt dat de DesertX nog beter stuurt >:)

[...]

Ik ook niet :P
Dat ben ik me bewust hoor :) De T700 staat sinds de introductie dan ook hoog op mijn kwijl-lijst. _/-\o_

Dan denk ik eerder dat het een Multistrada V2 wordt ;) .......en ondanks dat ik nog nooit een knie aan de grond heb gehad (opzettelijk dan) ben ik van de generatie die de Perfomance Bikes nog als blad las toen de Hypermotard op de markt kwam.....ik kan het dan ook bijna nooit laten om daar even op te gaan zitten als ik die in een showroom zie staan :X .

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-04 11:02
Will_M schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:18:
[...]

Hangt veel af van de personen welke er vóór je aan de beurt zijn gekomen.... Vraag maar aan @NLDViane >:)
Uurtje dicht geweest, ambulancetaxi is in de tussentijd langs geweest, fijn roesje gehad, top service!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:06

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:26:
[...]

Daar was ik ook nog bij, op mijn Vespa.
Ook Diekoe die helaas een aantal jaar terug overleden is bij een eenzijdig motor ongeval in Polen op een van zijn bizarre reizen.

Waren nog wel meer Tweaker bij die hier nu nog rond hangen, al dan niet motorloos ondertussen.

Er zijn zelfs nog ergens fotos van volgens mij. Zal de pc eens aanslingeren dadelijk, Ja Ja ik leef nog (gedeeltelijk) uit de cloud. :P
Dat was 'diekooy' toch? Bizarre trips maakte die altijd ja! Rip!

Ben benieuwd of je nog foto's vindt.

Gisteren wat onderhoudsspullen voor m'n Caponord besteld; olie + filter, remvloeistof en een setje staalomvlochten remleidingen (voor). Hopelijk krijg ik dan wat meer 'bite' voor.
Als het goed is krijg ik aankomende week ook mijn zelf ontworpen middenbok binnen voor de Caponord (de lucht in via de holle as van de achterbrug), en kan ik een kant vrij van de grond krijgen 8) Dus binnenkort ook een nieuwe tandwiel+kettingset monteren en een paar nieuwe bandjes.
Heb nu mijn oog laten vallen op de Michelin Anakee Adventure 2, net nieuw op de markt en de handvol reviews zijn vrij positief. Ik wil een 80/20 band, omdat ik ook een keer een stukje TET (en dan niet vol in de blubber) wil ga pakken

Vaak bu'j te bang!

• Joris748
Fraggert schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:44:
[...]

Qua looks zeker _/-\o_

Ik wil de 1200GS inruilen op een wat lichtere machine (en iets moderner, ze is uit 2009) maar ik weet niet goed of en hoeveel ik nog zou gaan rijden dus inruilen op een wat meer gangbaar merk/model is allicht verstandiger maar zover is het allemaal nog niet.

Ik ben geen 1-cilinder-fan gebleken uit mijn ervaring met de F650's maar die techniek heeft ook niet stilgestaan dus een keer naar Leusden voor een rondje op een Triumph 400X staat ook nog in de planning

[...]

Dat ben ik me bewust hoor :) De T700 staat sinds de introductie dan ook hoog op mijn kwijl-lijst. _/-\o_

Dan denk ik eerder dat het een Multistrada V2 wordt ;) .......en ondanks dat ik nog nooit een knie aan de grond heb gehad (opzettelijk dan) ben ik van de generatie die de Perfomance Bikes nog als blad las toen de Hypermotard op de markt kwam.....ik kan het dan ook bijna nooit laten om daar even op te gaan zitten als ik die in een showroom zie staan :X .
Ik heb ook jaren geroepen dat ik na mijn supersport/superbike avonturen zou overstappen op een Multistrada 950/V2. Daar ook een keer een proefrit mee gemaakt en ik was helemaal lyrisch. Zou zo'n ding achter elkaar gekocht hebben ... totdat ik uit nieuwsgierigheid op een DesertX stapte. Lekker rauw en een motor waarop je een beetje je best moet doen om door te rijden. Ergo het gaat niet meteen lomp hard. Wil je niet aan het twijfelen brengen, maar binnenkort staat er hier een DesertX 8)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-04 16:41

geert_s

Gamertag: Brulbak

Ik heb erop gereden, zo'n Multistrada v2. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar ik was er helemaal niet zo van onder de indruk. Na een half uurtje rijden toch wel tot de conclusie gekomen dat ik liever weer op mijn eigen motor terug naar huis wou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jObSYGVX0WVfuXbdxwHQiNRhE3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4cblY6S9wTYX8k3M05YZYP2.jpg?f=fotoalbum_large

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:37:
[...]

Ik heb ook jaren geroepen dat ik na mijn supersport/superbike avonturen zou overstappen op een Multistrada 950/V2. Daar ook een keer een proefrit mee gemaakt en ik was helemaal lyrisch. Zou zo'n ding achter elkaar gekocht hebben ... totdat ik uit nieuwsgierigheid op een DesertX stapte. Lekker rauw en een motor waarop je een beetje je best moet doen om door te rijden. Ergo het gaat niet meteen lomp hard. Wil je niet aan het twijfelen brengen, maar binnenkort staat er hier een DesertX 8)
oewh.....het is ook wel een bijzonder gaaf ding om te zien...zeker weer even wat anders.

Dat filmpje van RyanF9 was liet ook al wel genoeg zien hoe capabel dat ding is _/-\o_

Sidenote....naast een wat lichtere machine kijk ik daarbij ook wel even naar een prijskaartje :P

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:46:
Ik heb erop gereden, zo'n Multistrada v2. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar ik was er helemaal niet zo van onder de indruk. Na een half uurtje rijden toch wel tot de conclusie gekomen dat ik liever weer op mijn eigen motor terug naar huis wou.

[Afbeelding]
en waar reed je mee terug? een 1200GS?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:23

A13X

Dude

Fraggert schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:57:
[...]

oewh.....het is ook wel een bijzonder gaaf ding om te zien...zeker weer even wat anders.

Dat filmpje van RyanF9 was liet ook al wel genoeg zien hoe capabel dat ding is _/-\o_

Sidenote....naast een wat lichtere machine kijk ik daarbij ook wel even naar een prijskaartje :P
Husqvarna Norden 901! Haartje lichter, zelfde vermogen, laag zwaartepunt door tank en afhankelijk van de versie ook iets goedkoper.

Awesome

• Joris748
geert_s schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:46:

[Afbeelding]
Wat verwachtte je ervan? En wat viel je tegen?

• geert_s

geert_s

Fraggert schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:58:
[...]

en waar reed je mee terug? een 1200GS?
Op deze, de Honda CB1000R Neo sports caféAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4h51VTkjkLGBqvahFTvGiR1uuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bufPqk9DgfydVxidiIO7ig7s.jpg?f=fotoalbum_large

• geert_s

geert_s

Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 14:55:
[...]

Wat verwachtte je ervan? En wat viel je tegen?
Wat ik verwachtte is een goede vraag.. een soort van unieke beleving die toch een beetje aan het merk Ducati kleeft. Maar hij heeft minder vermogen en koppel dan mijn motor, en staat uiteraard ook wat hoger op de poten. Ik had verwacht dat ik dat fijner/comfortabeler zou vinden, maar al met al miste ik juist een beetje beleving in de motor en kon ik in die korte tijd ook niet echt wennen aan het hoger zitten op de motor.

• Joris748
geert_s schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:45:
[...]

Wat ik verwachtte is een goede vraag.. een soort van unieke beleving die toch een beetje aan het merk Ducati kleeft. Maar hij heeft minder vermogen en koppel dan mijn motor, en staat uiteraard ook wat hoger op de poten. Ik had verwacht dat ik dat fijner/comfortabeler zou vinden, maar al met al miste ik juist een beetje beleving in de motor en kon ik in die korte tijd ook niet echt wennen aan het hoger zitten op de motor.
Ducati beleving is vooral het motorkarakter van de L-twin. En met 890 blok is dat een stuk minder geworden, rijdt meer als een Japanner. Dus ik kan je teleurstelling wel voorstellen. Het 950 desmoblok, wat ook in de 2022-2025 DesertX zit, is een stuk ongepolijster.

Minder vermogen en minder koppel: ja, dat klopt. De V2 vraagt veel meer om op toeren gereden te worden. Ik was eigenlijk heel snel gewend aan de zit. Stapte vanaf mijn RSV Mille direct op de Multistrada V2 en was eigenlijk na een paar bochten al gewend en kon er meteen lekker mee sturen. Scheelt misschien wel dat de RSV Mille geen allemansvriendje is en dat ik daardoor weinig tijd nodig had om te wennen aan een gemakkelijk sturende motor.

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8ovO2mVeJsCKpziYPss3ZWYCRM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzjSKrTArH1uoTAvOhapc8Et.jpg?f=fotoalbum_large
Deze stond op de beurs…. Stond wel even te kwijlen

• Aikon
  • Niet online
Leuk ding. Weinig opties voor bagage, maar daar is vast iets op te verzinnen.
kneusteun schreef op maandag 23 februari 2026 @ 08:09:
Zeker een prima ding, maar toch wel echt tikkie langzaam en underpowered. Ook uit eigen hand gehoord van iemand, komt gewoon tekort voor het mooi. Wel lange interval geloof ik.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-04 18:15
Aikon schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:19:
[...]

Checkpoint Chaser rijdt daar volgens mij op naar Kuala Lumpur. Die heeft daar de nodige Mosko baggage op dat ding gekregen, volgens mij in haar eerst filmpje goed te zien: YouTube: Riding THIS bike 20.000km from Amsterdam to Kuala Lumpur. My ULTIMAT...

• Bommes
@diabyte dat was ze inderdaad die met zo een ding de wereld aan het rond rijden is. Was haar naam vergeten, tijdje gevolgd op YouTube maar ik kreeg wel een beetje (veel) jeuk van de 1 op 1 Itchy Boobs copy.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-04 18:15
Bommes schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:51:
@diabyte dat was ze inderdaad die met zo een ding de wereld aan het rond rijden is. Was haar naam vergeten, tijdje gevolgd op YouTube maar ik kreeg wel een beetje (veel) jeuk van de 1 op 1 Itchy Boobs copy.
Ja, hier hetzelfde. Ik vond het ook een (slechte) poging op ItchyBoots te lijken, weinig originaliteit. Ben daarom ook gestopt met kijken. Goed, ze doet verder wel de reis waar ik alleen van kan dromen, dus niks anders dan respect maar kan me er niet toe zetten het te blijven volgen.

• Aikon
  • Niet online
diabyte schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:38:
[...]

Checkpoint Chaser rijdt daar volgens mij op naar Kuala Lumpur. Die heeft de nodige Mosko baggage op dat ding gekregen, volgens mij in haar eerst filmpje goed te zien: YouTube: Riding THIS bike 20.000km from Amsterdam to Kuala Lumpur. My ULTIMAT...
Grappig, ja gaat dus (uiteraard) prima.

Ze heeft haar crossbril ook met klitteband vast zitten valt me op. Zou dat handig zijn?

Ja, Itchy Boots, verschrikkelijk zowel in positieve als negatieve zin. Je weet al dat de eerste paar seconden volledig clickbait zijn, maar ze reist wel door de landen waar ik ook doorheen wil reizen. Maar sinds ik door haar filmpjes ook door Irak ben gereist, en diezelfde punten (want ja, er zijn maar zoveel bezienswaardigheden in zo'n land) heb aangedaan kan ik het nog minder serieus nemen. "Stopped by armed Iraqi border patrol!" Uhh, ja, duh, dat doen ze bij de border. En dan geef je je paspoort, en dan mag je door met een lach. Stiekem kijk ik het toch nog weleens als ik indoor fiets ofzo, het blijft me inspireren. Maar de Pamir route lijkt wel erg populair te worden... Ik moet gaan opschieten :o

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
@Aikon ik wacht het reisverslag wel af

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:07

jeroenathome

Een regel tekst

Aikon schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:03:
[...]

Maar sinds ik door haar filmpjes ook door Irak ben gereist, en diezelfde punten (want ja, er zijn maar zoveel bezienswaardigheden in zo'n land) heb aangedaan kan ik het nog minder serieus nemen. "Stopped by armed Iraqi border patrol!" Uhh, ja, duh, dat doen ze bij de border.
Dit gevoel had ik ook toen Noraly door zuid-Amerika ging. Het leek wel of ik de beelden eerder had gezien. Na dat ik Floortje Dessing weer op reis zag, wist ik ineens waar ik de beelden eerder had gezien. Nu nog zoveel mogelijk dezelfde plekken bezoeken op de motor + nog andere waar zij niet snel naar toe zou gaan.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
diabyte schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:38:
[...]

Checkpoint Chaser rijdt daar volgens mij op naar Kuala Lumpur. Die heeft daar de nodige Mosko baggage op dat ding gekregen, volgens mij in haar eerst filmpje goed te zien: YouTube: Riding THIS bike 20.000km from Amsterdam to Kuala Lumpur. My ULTIMAT...
_O- Heeft een Yamaha met 63.000km, die "moet" ze verkopen, want als ze daar 20.000km op gaat rijden gaat hij vast stuk. Koopt dan een random chinees ding _O-

Niks tegen chinees per se hoor, maar dit was gewoon sponsoring.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Joris748
Die Pamir Highway staat ook op mijn verlanglijst :9

Vanmiddag nog ff met een collega zitten bomen over mijn mogelijke Noorwegen/Zweden trip in de zomer. Plannetje wordt al concreter. Volgens die collega zijn de TET routes in het Zuidoosten van Zweden en Zuiden van Noorwegen niet zo heel uitdagend. Dus het lijkt me wel gaaf om flinke stukken van S-05, S-03 en N-01 te rijden. En dan afhankelijk van hoe lang het duurt en hoeveel tijd ik heb, stukken asfalt te pakken. Geen vast programma, maar kijken hoe het gaat. En afbreken als het weer tijd is om naar huis te gaan.

• Bommes
Aikon schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:03:
[...]
Ja, Itchy Boots, verschrikkelijk zowel in positieve als negatieve zin.
Alhoewel ik niet echt een hele grote fan ben van Itchy is dat niet wat ik schreef in mijn bericht.
Ik kreeg een beetje veel jeuk van Itchy's copycat, die Checkpoin Chaser. Route, camera setup, montage, manier van spreken/voice over. Vermoed dat ze bij Itchy een vloggers training heeft gevolgd.

Ga toch de eerste video vlog van Checkpoint achtervolger terug kijken over haar motor/setup.
_eLMo_ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:14:
[...]

_O- Heeft een Yamaha met 63.000km, die "moet" ze verkopen, want als ze daar 20.000km op gaat rijden gaat hij vast stuk. Koopt dan een random chinees ding _O-

Haha ja heel bijzonder he, je ziet het wel vaker. Hebben ze gewoon een goede motor, moet er perse een compleet nieuwe/andere wereld reis geschikte motor komen.
Dat is gewoon elke motor, er zijn gasten die al jaren aan het rond reizen zijn op een ouwe Vespa, of DR650 of zo iets.

• Joris748
Bommes schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:26:
[...]

Alhoewel ik niet echt een hele grote fan ben van Itchy is dat niet wat ik schreef in mijn bericht.
Ik kreeg een beetje veel jeuk van Itchy's copycat, die Checkpoin Chaser. Route, camera setup, montage, manier van spreken/voice over. Vermoed dat ze bij Itchy een vloggers training heeft gevolgd.

Ga toch de eerste video vlog van Checkpoint achtervolger terug kijken over haar motor/setup.

[...]

Haha ja heel bijzonder he, je ziet het wel vaker. Hebben ze gewoon een goede motor, moet er perse een compleet nieuwe/andere wereld reis geschikte motor komen.
Dat is gewoon elke motor, er zijn gasten die al jaren aan het rond reizen zijn op een ouwe Vespa, of DR650 of zo iets.
Precies, Sjaak Lucassen is met een R1 de halve wereld rondgereisd.
Tegenwoordig heeft een KTM 1390 al meer pk :X

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

İk had hetzelfde met een demo fiets bij Goedhart, neefje heeft echter de 450mt gekocht en heb die ook gereden. Was totaal anders dan de demo fiets, niet zo stug en viel wel "normaal" in de bochten.

Niet dat ik de mijn huidige (Tracer 9 GT) ervoor zou inruilen, daarvoor mis ik de quickshifter en toch ook de cruisecontrol 😄

• Aikon
  • Niet online
Ik heb er een uitgebreid reisverslag van, maar was niet met de motor, dus nergens online gezet. Als iemand interesse heeft, stuur maar een dm.
Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:18:
Die Pamir Highway staat ook op mijn verlanglijst :9

Vanmiddag nog ff met een collega zitten bomen over mijn mogelijke Noorwegen/Zweden trip in de zomer. Plannetje wordt al concreter. Volgens die collega zijn de TET routes in het Zuidoosten van Zweden en Zuiden van Noorwegen niet zo heel uitdagend. Dus het lijkt me wel gaaf om flinke stukken van S-05, S-03 en N-01 te rijden. En dan afhankelijk van hoe lang het duurt en hoeveel tijd ik heb, stukken asfalt te pakken. Geen vast programma, maar kijken hoe het gaat. En afbreken als het weer tijd is om naar huis te gaan.
Tja, niet uitdagend? Nee, maar wel een stuk uitdagender dan veel andere wegen in Zweden imo. In Noorwegen is erg weinig TET, en veel tolwegen en korte stukjes. Ik zie e-nummers op google maps, niet wat jij noemt, dus weet niet precies welke je bedoeld. Ik vond de TET routes Zweden erg gaaf. Mooi, afwisselend, leuk rijden. Zie m'n reisverslag (daar issie weer) ;) Maar 8 dagen, ik vind het erg weinig voor het noorden, maar alles kan.
Bommes schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:26:
[...]

[...]

Oh ja, Itchy geeft training ofzo :D Dan krijg je copy cats. Aan de andere kant, er zijn ook maar zoveel manieren om een motorvlog te doen.

Met fietsers heb ik het ook veel gezien, de meest aftandse fietsen, geen versnellingen, geen klikpedalen, met de meest simpele tassen etc. En gewoon continenten doorkruisen he. Alles kan uiteindelijk :)

• ollie1965

ollie1965

Aikon schreef op maandag 23 februari 2026 @ 22:27:
[...]

Met fietsers heb ik het ook veel gezien, de meest aftandse fietsen, geen versnellingen, geen klikpedalen, met de meest simpele tassen etc. En gewoon continenten doorkruisen he. Alles kan uiteindelijk :)
Ach ken je de meest mooie/extreme reiziger ooit (ieder geval die ik ken).
Rond 2000 voor het eerst van gehoord en nu blijkt dat hij eindelijk gestopt is met reizen na .... wat was het 50 jaar?
Enfin als je een Netflix account hebt "The man who wanted to see it all" vrij saaie docu overigens naar mijn mening

En zijn uitrusting? De fiets waar hij op gestart is in '62 met kanvas tassen en een "topkoffer"
Wikipedia: Heinz Stücke – Wikipedia

• Aikon
  • Niet online
ollie1965 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 23:05:
[...]

Ach ken je de meest mooie/extreme reiziger ooit (ieder geval die ik ken).
Rond 2000 voor het eerst van gehoord en nu blijkt dat hij eindelijk gestopt is met reizen na .... wat was het 50 jaar?
Enfin als je een Netflix account hebt "The man who wanted to see it all" vrij saaie docu overigens naar mijn mening

En zijn uitrusting? De fiets waar hij op gestart is in '62 met kanvas tassen en een "topkoffer"
Wikipedia: Heinz Stücke – Wikipedia
Jazeker, álle landen ter wereld befietst. Wat een held. En ook niet terugkomen voor 'ie klaar was he... Ik vond de docu erg tof.

• kneusteun
beyazz06 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:44:
[...]

İk had hetzelfde met een demo fiets bij Goedhart, neefje heeft echter de 450mt gekocht en heb die ook gereden. Was totaal anders dan de demo fiets, niet zo stug en viel wel "normaal" in de bochten.

Niet dat ik de mijn huidige (Tracer 9 GT) ervoor zou inruilen, daarvoor mis ik de quickshifter en toch ook de cruisecontrol 😄
Beide dezelfde banden ook?
Want ook dat kan behoorlijk verschil maken.

• kneusteun
Aikon schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:19:
[...]

[...]

Zeker een prima ding, maar toch wel echt tikkie langzaam en underpowered. Ook uit eigen hand gehoord van iemand, komt gewoon tekort voor het mooi. Wel lange interval geloof ik.
Die snelheid is alleen op de snelweg een ding.
Op het zand gok ik dat je achter de fiets moet aanrennen ;)

• Joris748
Aikon schreef op maandag 23 februari 2026 @ 22:27:
*knip*

[...]

Tja, niet uitdagend? Nee, maar wel een stuk uitdagender dan veel andere wegen in Zweden imo. In Noorwegen is erg weinig TET, en veel tolwegen en korte stukjes. Ik zie e-nummers op google maps, niet wat jij noemt, dus weet niet precies welke je bedoeld. Ik vond de TET routes Zweden erg gaaf. Mooi, afwisselend, leuk rijden. Zie m'n reisverslag (daar issie weer) ;) Maar 8 dagen, ik vind het erg weinig voor het noorden, maar alles kan.

*knip*
Ik zie het ook meer als een testcase, niet als een reis waar ik het maximale uit moet halen. Ik ben in 2 dagen in Zweden en ben in 2 dagen weer thuis. Dan heb ik 4 dagen om wat stukken TET te doen. En inderdaad, misschien is het te uitdagend en moet ik na 1 of 2 dagen al concluderen dat het niet veel uithaalt en dat het niks voor mij is. Of dat ik nog wat meer moet gaan oefenen. Of ik ben helemaal om en ga een langere reis plannen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uhESaeUERovov6bn1HX8f6PRBA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8XOFfi17xQg4gHjvicsvtWP.jpg?f=fotoalbum_large

• ollie1965

ollie1965

Nou het is gebeurd.... voor de deur van mijn schoonouders.
Mocht iemand een blauw gele Ténéré World Raid 72-MZ-GG zien.

Gelijk 112 bellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jJQ6_t1GcC7Ggq6bA72dNCztqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRSFJsfSoj2XHLFg697PZNUT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fDwiQ3Go6VNW4uXDbetqoautZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChDVuXfv5RDqaf7xdjnFV1DP.jpg?f=fotoalbum_large

2 sloten en aan elkaar helpt dus niet zelfs bij iemand pal voor de deur

• Joris748
ollie1965 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:00:

Gelijk 112 bellen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kloten zeg :( Die gaan we helaas niet zien, staat allang achter in een busje onderweg naar ik weet niet waar ;( Hopelijk ben je goed verzekerd.

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 07:44:
[...]

Die snelheid is alleen op de snelweg een ding.
Op het zand gok ik dat je achter de fiets moet aanrennen ;)
Ja, snelweg uiteraard, maar ook bergop met bagage valt het erg tegen wat ik begreep. Er zou een crf400/450 moeten zijn :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31

Gelijk 112 bellen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat helpt helaas niet; je hebt er wel alles aan gedaan om ze tegen te houden.
In welke regio is dit gebeurd?

Waarschijnlijk staat die al in een busje en de grens over, maar kan ook zijn dat die (relatief in de buurt) in een garage staat af te koelen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@ollie1965 Dat is mooi klote ja :( Hopelijk had je de motor goed verzekerd. De kans dat je 'm terug vind is niet heel groot. En als ze ermee gereden hebben is het ook ernstig de vraag of je 'm wel terug moet willen vinden... :/

En wat o.a @DrivinUCrazy al schrijft, hij is waarschijnlijk al de grens over. Open grenzen kent zijn voordelen, maar zeker ook zijn nadelen. En hier in NL zijn de straffen ook dermate laag dat 't dieventuig absoluut niet afschrikt om gewoon door te gaan met jatten.

• ollie1965

ollie1965

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:45:
[...]

Dat helpt helaas niet; je hebt er wel alles aan gedaan om ze tegen te houden.
In welke regio is dit gebeurd?

Waarschijnlijk staat die al in een busje en de grens over, maar kan ook zijn dat die (relatief in de buurt) in een garage staat af te koelen.
Ik weet het
Zuid-west West-Brabant, 500meter van de Belgische grens dus die is al lang en breed weg.
Maar meestal stalt men gestolen goed eerst in een opslag om pas later te vervoeren. Tenzij het een "op bestelling" is.

Enfin, de laatste modificatie ligt nog klaar bij de dealer.... 4000km lol en trots down de drain

[ Voor 7% gewijzigd door ollie1965 op 24-02-2026 09:00 ]

• kneusteun
Aikon schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:18:
[...]

Ja, snelweg uiteraard, maar ook bergop met bagage valt het erg tegen wat ik begreep. Er zou een crf400/450 moeten zijn :)
Nee, die dingen gaan juist als een malle bergop, Riemann heeft een Thailand tour gedaan met wat vrienden (staat op YT) en die jagen door met die dingen niet normaal, ook juist het hele bergop verhaal zijn ze van onder de indruk. Ze hebben dan geen bagage maar ze jagen wel met een giga snelheid overal op,overheen etc.

Het is voornamelijk de top snelheid die op asfalt snel bereikt is geloof ik.

• geert_s

geert_s

Destruction schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 08:55:
@ollie1965 Dat is mooi klote ja :( Hopelijk had je de motor goed verzekerd. De kans dat je 'm terug vind is niet heel groot. En als ze ermee gereden hebben is het ook ernstig de vraag of je 'm wel terug moet willen vinden... :/

En wat o.a @DrivinUCrazy al schrijft, hij is waarschijnlijk al de grens over. Open grenzen kent zijn voordelen, maar zeker ook zijn nadelen. En hier in NL zijn de straffen ook dermate laag dat 't dieventuig absoluut niet afschrikt om gewoon door te gaan met jatten.
Laatst is de ZH2 van mijn collega op kantoor voor de deur gestolen. Dat is vrij zeker tijdens de lunch gebeurd, want voor de lunch stond hij er, na de lunch niet meer. Politie doet niks (Rotterdam). Doe maar online aangifte voor de verzekering.

Het is voor het duiventuig ook wel érg makkelijk om ergens mee weg te komen. Op tv zie je dan dat politie Rotterdam achter een gestolen fatbike aangaan, maar de ervaring in het echie is toch anders.

• geert_s

geert_s

_eLMo_ schreef op maandag 23 februari 2026 @ 21:14:
[...]

Ach, we hebben allemaal mindere smoesjes verzonnen om iets nieuws te kopen toch? ;)

• kneusteun
geert_s schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:01:
[...]

Ach, we hebben allemaal mindere smoesjes verzonnen om iets nieuws te kopen toch? ;)
Denk dat er door haar weinig gekocht wordt ;)
Voornamelijk sponsoring.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:00:
[...]

Laatst is de ZH2 van mijn collega op kantoor voor de deur gestolen. Dat is vrij zeker tijdens de lunch gebeurd, want voor de lunch stond hij er, na de lunch niet meer. Politie doet niks (Rotterdam). Doe maar online aangifte voor de verzekering.

Het is voor het duiventuig ook wel érg makkelijk om ergens mee weg te komen. Op tv zie je dan dat politie Rotterdam achter een gestolen fatbike aangaan, maar de ervaring in het echie is toch anders.
Dat klopt. Hier in de wijk hebben we al jaren dieventuig dat s'nachts aan autodeuren (niet alleen autodeuren overigens...) voelt om te kijken of er iets toevallig niet is afgesloten. De halve straat heeft inmiddels camera's hangen (mijzelf incluus) en elke keer wordt er keurig melding gedaan bij de politie. Recent alleen al hier in de straat 4 auto's open gebroken en verspreid in de wijk nog minstens 6 auto's...

Maar ondanks alle meldingen, camerabeelden en daardoor o.a een heel duidelijk signalement... De Politie doet absoluut niets. Zelfs de wijkagent is nog te beroerd om contact op te nemen als je hem benaderd. De Politie hekelt het imagoprobleem dat ze hebben, maar ze doen er ondertussen absoluut niks aan om iets aan dat imago te veranderen :/

Reminds me dat ik de wijkagent nog maar eens moet gaan stalken... Dat hij niet op mij reageert en zelfs geen contact opneemt met slachtoffers van auto inbraken is veelzeggend en ultiem belachelijk. Dan wil ik ook wel wijkagent worden, niets doen en wel lekker salaris opstrijken.. :r /rant.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 24-02-2026 09:15 ]

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Destruction schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:06:

Reminds me dat ik de wijkagent nog maar eens moet gaan stalken... Dat hij niet op mij reageert en zelfs geen contact opneemt met slachtoffers van auto inbraken is veelzeggend en ultiem belachelijk. Dan wil ik ook wel wijkagent worden, niets doen en wel lekker salaris opstrijken.. :r /rant.
Hier niet anders. Zijn druk met van alles te posten op het Instagram, want dan ben je lekker zichtbaar en benaderbaar voor de burger.

Moette doen.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-04 15:05
Maar owee als je het recht in eigen hand neemt, dan staan ze er in 20 seconden..........................
Been there, done that, got the t-shirt. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door f2ride2001 op 24-02-2026 09:27 ]

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

Gelijk 112 bellen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat klote zeg. :( Weet je ook hoe ze hem hebben meegenomen? Alsin; wat had je (nog meer) kunnen doen om het te voorkomen?

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@ollie1965 is die FJR dan ook in de bus getilt, of is de ketting doorgeslepen?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

f2ride2001 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:27:
Maar owee als je het recht in eigen hand neemt, dan staan ze er in 20 seconden..........................
Been there, done that, got the t-shirt. |:(
Ik en een aantal buren hebben inmiddels wel laten weten dat "wij ons het recht voorhouden onze eigendommen te beschermen als de Politie hierin nalatig blijft." Hoeveel rechten we er daadwerkelijk aan kunnen ontlenen is afwachten, maar er gaat wel een "Niet achteraf komen janken, beboeten of arresteren als we de dader(s) zelf weten te overmeesteren." boodschap vanuit. Tegelijkertijd zet het de vrij letterlijke woorden "Wij zijn de lakse houding van de Politie méér dan zat, aan welke kant staat u eigenlijk?!" wel wat kracht bij :+

• ollie1965

ollie1965

RBH schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:28:
[...]

Wat klote zeg. :( Weet je ook hoe ze hem hebben meegenomen? Alsin; wat had je (nog meer) kunnen doen om het te voorkomen?
Ketting slot aan het achterwiel schakel kapot op de grond (daar lag hij met de FJR samen aan vast) voor de rest geen sporen terwijl ze strak tegen elkaar stonden met rechts ervan een auto er strak tegen. Niks gevonden van het schijfremslot.
Waarschijnlijk dus een rolbok en in een bus.
Meer kunnen doen? Ja alarm, want 2 ART-4 sloten is dus te weinig. Maar zoals altijd, te gek voor woorden.
_eLMo_ schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:30:
@ollie1965 is die FJR dan ook in de bus getilt, of is de ketting doorgeslepen?
Het lijkt geknipt, FJR staat er nog met een schijfremslot en het andere kettingslot. Sta je dan met je goed gedrag en 5 ART sloten....

• geert_s

geert_s

ollie1965 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Ketting slot aan het achterwiel schakel kapot op de grond (daar lag hij met de FJR samen aan vast) voor de rest geen sporen terwijl ze strak tegen elkaar stonden met rechts ervan een auto er strak tegen. Niks gevonden van het schijfremslot.
Meer kunnen doen? Ja alarm, want 2 ART-4 sloten is dus te weinig. Maar zoals altijd, te gek voor woorden.

[...]

Het lijkt geknipt, FJR staat er nog met een schijfremslot en het andere kettingslot. Sta je dan met je goed gedrag en 5 ART sloten....
Dan had je ook niet veel meer kunnen doen, behalve hem in de woonkamer stallen of bewakers inhuren. Extra sloten of zelfs verankering aan een paal of grondanker hadden geen verschil gemaakt.

• Joris748
[...]

[...]

Enige wat ik nog kan bedenken is om de ketting niet op de grond te leggen. Dan is er geen goede stevige ondergrond om het slot door te knippen. Al zal dat hoogstens vertragend hebben gewerkt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Als dat knipgereedschap elektrisch was, maakt zelfs dát niet uit.
Vergelijkbaar met zo'n tang om dikke kabels door te knippen, dat gebeurt ook al lang niet meer met spierkracht.

Zoiets bijvoorbeeld: https://mastertools.nl/nl...betonstaalschaar-dsc163zk (geen idee of dit er daadwerkelijk doorheen komt)
Ik ken het fenomeen eerder van de koperdieven; die kabels worden regelmatig netter afgeknipt dan onze monteurs het zelf doen tijdens de klus, omdat niet iedere monteur zo'n elektrische schaar in de bus heeft liggen. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02-04 17:50
[...]

[...]

Poeh balen man! Alleen een alarm had je dan eigenlijk kunnen redden in dit geval.

Of je moet zo'n airtag ergens in je motor verstoppen. Maarja dan heb je de locatie en moet je nog maar hopen dat instanties er iets mee kunnen.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

Laatst las ik ook al over inbraken bij verschillende Brandweer kazernes, die scharen waar ze auto's mee openknippen, binnen 2 seconden heb je zo'n ketting doorgeknipt en is de motor los natuurlijk..

• Chevy454
  • Niet online
@ollie1965 Hebben ze die in een bus getild of mee weg gereden?

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 24-02-2026 10:13 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chevy454
  • Niet online
Jampot007 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:09:
Of je moet zo'n airtag ergens in je motor verstoppen. Maarja dan heb je de locatie en moet je nog maar hopen dat instanties er iets mee kunnen.
Een airtag hebben ze helaas ook zo snel verwijderd.
Tenzij bij de batterij van de R1150RT, dat kreng krijg ik zelfs er niet meer zonder vloeken eruit :+

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 24-02-2026 10:15 ]

• Joris748
Jampot007 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 10:09:
[...]

Poeh balen man! Alleen een alarm had je dan eigenlijk kunnen redden in dit geval.

En dan vervoeren ze hem in een kooi van Faraday. Verwacht dat er geen enkel signaal naar buiten komt, als je hem achter in de laadbak van een Mercedes Sprinter vervoert. En die lui zijn zo professioneel, dat ze er ook wel voor zorgen dat hun telefoons geen verbinding kunnen maken met de Airtag.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste