• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:41:
Dat is inwendig ook gewoon een NC750 blok :+
Dat No Cum motorblok mag niet eens in dezelfde gietmal. De 72 graden hoek van de Vmax blijft iets mythisch. Er stonden wel een paar leuke bij de Vmax club vond ik.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joris748 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:41:
[...]

Dat is inwendig ook gewoon een NC750 blok :+
Ga jij nu een Yamaha Vmax met een Honda vergelijken? :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
cyntax schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:35:
[...]

Probeer ook de Airoh Commander 2, is nu echt in trek bij alle adventure rijders :p. Super lichte en comfortabele helm. Ik gebruik zelf nog de Hornet ADV maar moet binnenkort ook aan upgraden vanwege de leeftijd van die helm.
Thx, zal die ook eens gaan bekijken!
Bespaar je geld op de Tech 7 en neem geen Drystar. De normale kan ook wel tegen wat regen en als je echt door diepe plassen gaat raggen dan komt het sowieso via de bovenkant erin en gaat het er niet meer uit door de Drystar. Dat stugge wil je juist wanneer je onverhard gaat rijden, beschermt je enkels en het went. Ik vind de Tech 7 juist nog super comfortabel vergeleken met de Tech 10 :P.

Net ook even weer bier lopen drinken op de beurs, gezellig praatje gemaakt met wat bekende op de BMW stand. Verder was er maar weinig kleding of andere zaken te halen. Dat viel dit jaar wel tegen. Alleen de merkenzaal was het bezoeken waard.
Heb een voorkeur voor Drystar ivm lange tijd rijden in de regen. Zeker als de temperaturen wat lager zijn. Heb geen hekel aan in de regen rijden, wel aan natte voeten.

Was de eerste keer dat ik een endurolaars aan had. Had wel verwacht dat ze stug zouden zijn, maar niet zo stug. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn. Pasvorm was wel goed.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
  • Nu online
Will_M schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:44:
[...]

Ga jij nu een Yamaha Vmax met een Honda vergelijken? :'(
Was ik vergeten erbij te zeggen dat dat NC750 blok teruggetuned is? Waar de Vmax astmatisch wordt, sleurt de orginele NC750 nog een paar duizend toeren door. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Joris748 op 19-02-2026 22:51 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-03 13:44
Ben in de markt voor motorlaarzen, ga deze zomer de eerste keer wat offroad werk doen. Wil dat zeker niet met de motorsneaker doen die ik voor woon/werk gebruik. Tot nu toe spreken de Alpinestars Corozal V2 me wel aan. Is het waard om naar de beurs te gaan (woon in Utrecht dus makkie) voor aanbiedingen of zijn de huidige kortingen online basically hetzelfde?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:32
R1chardTM schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:56:
Ben in de markt voor motorlaarzen, ga deze zomer de eerste keer wat offroad werk doen. Wil dat zeker niet met de motorsneaker doen die ik voor woon/werk gebruik. Tot nu toe spreken de Alpinestars Corozal V2 me wel aan. Is het waard om naar de beurs te gaan (woon in Utrecht dus makkie) voor aanbiedingen of zijn de huidige kortingen online basically hetzelfde?
Dat is gewoon een weg tour laars, dan kun je net zo goed met je motor sneakers gaan offroaden.
Serieus gewoon nee, te weinig protectie voor je enkels en je voeten bij offroaden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• R1chardTM
Bommes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:59:
[...]

Dat is gewoon een weg tour laars, dan kun je net zo goed met je motor sneakers gaan offroaden.
Serieus gewoon nee, te weinig protectie voor je enkels en je voeten bij offroaden.
Oke thx, goed om te weten. Ga me nog maar eens goed inlezen dan.

• Bommes
Sorry, om je een beetje op weg te helpen @R1chardTM
https://www.24mx.nl/produ...gaerne-gx1_pid-PM-4948332
Kost je ook nog minder maar heb je wel echt een gerenommeerd merk/offroad laars.
Iets minder heftig: een Forma Adventure laars
https://www.fc-moto.de/ep...TCWkd5FuSedUaAkQ7EALw_wcB

Zelfs die laatste is offroad een betere keuze dan wat jij linkte.
Natuurlijk alles in verhouding met wat je gaat doen, maar echt zo een laars van voornamelijk leer, met maar 2 gespen voegt niet veel toe aan bescherming.
Dan heb je echt een hardere kunststof "schaal" nodig, meer gespen, stuggere zool.
Ga je lekker veel op de weg rijden, af en toe een zandpaadje dan kun je net zo een Forma Adventure boot ook best goed wegkomen. Maar zelfs dat is eigenijk al een compromis voor de bescherming van enkels en voeten.

[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 19-02-2026 23:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@R1chardTM bedoel je met offroad: modder, zand, single track, tussen bommen door, of een gravel weggetje? Verschillende stijlen kunnen met verschillende hoeveelheid protectie. Ja meer protectie is beter als je valt of een tak door je voet heen wil, maar als je daardoor dan niet meer naar dat kasteeltje kan lopen… aka, “adventure”, “dual sport” of “enduro” (of crossen) zit nogal verschil in qua risico grootte.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• R1chardTM
@Bommes Geen probleem hoor, hoor juist liever dat er betere keuzes zijn.

@_eLMo_ Na een hele leuke trip Noorwegen vorig jaar, waar we uiteindelijk met niet geschikte motoren op toch wel erg leuke gravel/bergpaden terecht kwamen om mooie slaapplekken te vinden. Volgende vakantie wordt Frankrijk om daar kennis gaan maken met wat meer offroad routes. Dus idee is dat we het wel schappelijk willen houden binnen ons kunnen opzoek naar wat mooie routes die goed te doen zijn en uiteindelijk als dat lekkar gaat wat meer uitdaging opzoeken. Maar gaat dus echt niet super hardcore worden.

Misschien is offroad dan niet het goede woord, 7(8)7.

[ Voor 4% gewijzigd door R1chardTM op 19-02-2026 23:36 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:47
Koop leatt en geen alpinestars en bespaar nog meer.
Droge voeten in de regen? Ja je kan voor dry star gaan, maar bijna bij iedereen zijn de partial dry star. Dus hou rekening met door lekken.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:18

jeroenathome

Een regel tekst

Voor meer uitleg voor een geschikte adventure laars heeft Brett Kacs een handige video. Een eenvoudige regel maakte mij aan het lachen. Zit adventure in de naam, dan is het niet geschikt.

YouTube: Forma Terra Evo boot review: How to score a boot for offroad use and...

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56
jeroenathome schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 06:18:
Voor meer uitleg voor een geschikte adventure laars heeft Brett Kacs een handige video. Een eenvoudige regel maakte mij aan het lachen. Zit adventure in de naam, dan is het niet geschikt.

YouTube: Forma Terra Evo boot review: How to score a boot for offroad use and...
Ik heb Brett hoog zitten maar voor hem is het wel al snel "niet goed" hoor. Ik rij al jaren off road met de forma adventure en die transalp is daar al vaak op terecht gekomen. Nooit wat aan de hand (voet) gehad.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:20
jeroenathome schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 06:18:

Ha ik wilde net hetzelfde filmpje maar dan van Big Rock Moto aanraden: YouTube: Don't Buy Dual Sport or Adventure Motorcycle Boots Before Watching This
Als ik het me goed herinner plaatst hij de Alpinestars Toucan wel tussen de adventure (weinig tot geen extra protectie t.o.v. weg laarzen) en de cross laarzen.
Ik ben zelf overigens zeer content met mijn Tech 7's (non Drystar). Kan er de hele dag in rond hobbelen, ook op de camping etc. Enige is dat ze nogal piepen als je boodschappen aan het doen bent in een klein supermarktje in de Elzas :9

Weet niet of je in de buurt woont, maar ik kan je Termaat in Nijmegen aanraden. Daar heb ik mijn laarzen en pak (Bogota) vandaan, en het is gewoon een zeer fijne winkel. Zou jammer zijn als die het moet afleggen tegen de grote dozenschuivers :)

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Nijmegen is meer als een uur rijden. Tevens heb ik goede contacten met de motorzaak waar ik de motor heb gekocht.
Misschien morgen richting Zutphen naar mkc moto. Via de KNMV nog kortingbonnen gekregen die ik wil gebruiken.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn ervaring met de Tech 7 is heel anders: zo lek als een mandje. Soms voel ik het bij de eerste plas al... En drogen duurt lang bij lagere temperaturen. Verder wel erg fijn. Ik had ze gekocht voor een warme reis, maar voor Scandinavië had ik andere laarzen moeten hebben.

Over drystar hoor ik goede verhalen, maar niet dus?

• Aikon
  • Niet online
R1chardTM schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 23:30:
@Bommes Geen probleem hoor, hoor juist liever dat er betere keuzes zijn.

@_eLMo_ Na een hele leuke trip Noorwegen vorig jaar, waar we uiteindelijk met niet geschikte motoren op toch wel erg leuke gravel/bergpaden terecht kwamen om mooie slaapplekken te vinden. Volgende vakantie wordt Frankrijk om daar kennis gaan maken met wat meer offroad routes. Dus idee is dat we het wel schappelijk willen houden binnen ons kunnen opzoek naar wat mooie routes die goed te doen zijn en uiteindelijk als dat lekkar gaat wat meer uitdaging opzoeken. Maar gaat dus echt niet super hardcore worden.

Misschien is offroad dan niet het goede woord, 7(8)7.
Niet flauw, maar het gaat er niet om hoe hardcore het wordt. Maar hoevaak je valt. In mijn geval, eerste keer TET Frankrijk, heel vaak en was erg blij met goede laarzen.

• kneusteun
DRAFTER86 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 06:47:
[...]

Ha ik wilde net hetzelfde filmpje maar dan van Big Rock Moto aanraden: YouTube: Don't Buy Dual Sport or Adventure Motorcycle Boots Before Watching This
Kan er de hele dag in rond hobbelen, ook op de camping etc. Enige is dat ze nogal piepen als je boodschappen aan het doen bent in een klein supermarktje in de Elzas :9
Altijd mooi als je inderdaad ergens loopt met je muziek aan en niet doorhebt dat iedereen naar jouw gepiep loopt te luisteren.
Had in Duitsland een omaatje die mij aantikte en zei "volgens mij heb je een beetje olie nodig, jouw botten piepen harder dan die van mij" _/-\o_

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03 21:26

lord_fh

PS5

Gister avond op de Motorbeurs geweest.
Ik moet zeggen dat ik het wel wat tam vond ook qua occasion stands, ik weet het niet, ik had het idee dat het rustiger is dan vorig jaar, maar dat kan ook tussen m'n oren zitten.

Dan de vraag; kan iemand mij vertellen wat het verhaal is van AL die F900GS motoren van 2024 met tussen de 700 en 3000km die te koop stonden ? zijn dat allemaal ex demo motoren van de introductie ? allemaal in de rood/wit/blauw met gouden velgen kleur en navi voorbereiding. Zelfde gold een beetje voor de 900XR's.

en nog een leuke:

de Omgekeerde voorvork van de KLE500 bij Kawasaki :9 :9 :9 :9 :9 , lang leve google translate :+ :+ :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n9io-6bwSOwnPjDOVFh44im1_dA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/76fI6uHjGgYJ3NZOllUaleOe.jpg?f=fotoalbum_large

K rij nu een DL1000 van 2003,maar zon F900GS lijkt me een mooie opvolger ooit. 8)

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 23:08:
Sorry, om je een beetje op weg te helpen @R1chardTM
https://www.24mx.nl/produ...gaerne-gx1_pid-PM-4948332
Kost je ook nog minder maar heb je wel echt een gerenommeerd merk/offroad laars.
Iets minder heftig: een Forma Adventure laars
https://www.fc-moto.de/ep...TCWkd5FuSedUaAkQ7EALw_wcB

Zelfs die laatste is offroad een betere keuze dan wat jij linkte.
Natuurlijk alles in verhouding met wat je gaat doen, maar echt zo een laars van voornamelijk leer, met maar 2 gespen voegt niet veel toe aan bescherming.
Dan heb je echt een hardere kunststof "schaal" nodig, meer gespen, stuggere zool.
Ga je lekker veel op de weg rijden, af en toe een zandpaadje dan kun je net zo een Forma Adventure boot ook best goed wegkomen. Maar zelfs dat is eigenijk al een compromis voor de bescherming van enkels en voeten.
Helemaal eens!
ADV rijders zijn er gewoon in veel maten en soorten, als je beetje de paden aftokkelt dan is een dikke tech7/10 misschien een beetje overkill.
Maar als men zet "ja die moet je hebben want veiligste" moet men dan inderdaad ook meteen airbag, kniebraces, neck brace, bodyarmor etc. hebben...... dan ben je twee keer de prijs van je motor kwijt voor je op je "veiligst" bent.

Ik heb jaren met gewoon stevige schoenen en sneakers gereden, en mijn enkels zijn mij dankbaar voor het kopen van goede laarzen. Onderschat inderdaad niet de klappen die je krijgt.

Kortom, elke laars is al beter als niks.
Let trouwens vooral op pasmaat, de merken verschillen bijna net zoveel als de voeten van mensen.

Vorig jaar nog een enorme smakker gemaakt waarbij mijn voeten onder de motor kwamen, mijn laarzen werkte goed maar mijn knieen kregen behoorlijk op hun donder! dus vergeet niet dat als je enkel niet breekt, je schenen of knienen de lul zijn ;)

• kneusteun
lord_fh schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 07:57:
Ik moet zeggen dat ik het wel wat tam vond ook qua occasion stands, ik weet het niet, ik had het idee dat het rustiger is dan vorig jaar, maar dat kan ook tussen m'n oren zitten.

Dan de vraag; kan iemand mij vertellen wat het verhaal is van AL die F900GS motoren van 2024 met tussen de 700 en 3000km die te koop stonden ? zijn dat allemaal ex demo motoren van de introductie ? allemaal in de rood/wit/blauw met gouden velgen kleur en navi voorbereiding. Zelfde gold een beetje voor de 900XR's.

en nog een leuke:

de Omgekeerde voorvork van de KLE500 bij Kawasaki :9 :9 :9 :9 :9 , lang leve google translate :+ :+ :+

[Afbeelding]

K rij nu een DL1000 van 2003,maar zon F900GS lijkt me een mooie opvolger ooit. 8)
Veel test motoren zijn inderdaad op NL kenteken gezet omdat ze dan makkelijk meer opbrengen bij verkoop dam menig ander Europees land.

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:52
Nieuw topic, dus ik lees ook weer mee. Maar wat is er met de openings post aan de hand dat ie de hele lay-out (iig voor mij) verkloot? Zo ziet het eruit op iPad: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usMkRbZo134nyxhh4MOkqNz-g6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NF1BDqFJ70uym8rzBu6JyWIE.png?f=fotoalbum_large

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
Die stonden vooral bij handelaren die veel (demo) motoren importeren uit het buitenland. Die hebben een trucje waarmee ze amper BPM over vrij nieuwe motoren hoeven te betalen wat uiteindelijk hun marge wordt. Hoeft niets mis te zijn met die import motoren maar dat lage BPM bedrag kan mogelijk voor problemen zorgen als je later je motor weer gaat verkopen of inruilen. Daarnaast kan je geen verlengde fabrieksgarantie en/of meerjarigonderhoudscontract afsluiten op die motoren.

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-03 13:40
DRAFTER86 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 06:47:
[...]

Als ik het me goed herinner plaatst hij de Alpinestars Toucan wel tussen de adventure (weinig tot geen extra protectie t.o.v. weg laarzen) en de cross laarzen.
Ik ben zelf overigens zeer content met mijn Tech 7's (non Drystar). Kan er de hele dag in rond hobbelen, ook op de camping etc. Enige is dat ze nogal piepen als je boodschappen aan het doen bent in een klein supermarktje in de Elzas :9

Weet niet of je in de buurt woont, maar ik kan je Termaat in Nijmegen aanraden. Daar heb ik mijn laarzen en pak (Bogota) vandaan, en het is gewoon een zeer fijne winkel. Zou jammer zijn als die het moet afleggen tegen de grote dozenschuivers :)
Ik heb de toucan en die zitten tussen de adventure laarzen en de tech 7 in. Valt nog net een stukje mee te lopen en fors betere bescherming dan bijv de corozal en sidi adventure. De beste echte adventure laars qua bescherming voordat je bij mx laarzen uitkomt imo.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:45
Van deze specifieke motoren weet ik het niet, maar veel motoren die voor de persintroductie worden gebruikt worden inderdaad in Nederland op kenteken gezet.
Zo heb ik bij Motoport Veldhoven al een R9 gezien voordat de persintroductie geweest was in Zuid-Europa. En nee, dat was niet helemaal de bedoeling. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bommes
@Joris748 wilde jij nog opzoek naar een offroad/Adventure Helm?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPm8lw0FVPv3XJp6GFKBc61JkNM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdkIONulrP2YiGc6si9Ff1GL.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.24mx.nl/outlet/helmen

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 20-02-2026 09:00 ]

• BvZwolle
  • Laatst online: 23:36
Ik zou vandaag met mijn zoon naar de motorbeurs gaan. Helaas ben ik ziek en hij te jong om alleen te gaan.

Wie heeft er belang bij 2 gratis avondkaarten?

Vergeven @Barista. Veel plezier!

[ Voor 13% gewijzigd door BvZwolle op 20-02-2026 10:40 ]

• Bommes
Ik dacht je gaat ons vragen je zoon mee te nemen @BvZwolle _O-

• BvZwolle
Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:09:
Ik dacht je gaat ons vragen je zoon mee te nemen @BvZwolle _O-
Mag ook, hahah. Wel ophalen omgeving Kampen.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:58

ozzynator

Nevermind.

cyntax schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:42:
[...]
Hoeft niets mis te zijn met die import motoren maar dat lage BPM bedrag kan mogelijk voor problemen zorgen
Waarschijnlijk trucje met de btw die je bij import niet hoeft te betalen. Als je dan ex btw inkoopt van een andere handelaar heb je al 21% van de prijs waar je geen bpm over hoeft te betalen.

Moette doen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Tommy-D schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:13:
Nieuw topic, dus ik lees ook weer mee. Maar wat is er met de openings post aan de hand dat ie de hele lay-out (iig voor mij) verkloot? Zo ziet het eruit op iPad: [Afbeelding]
Nee, zo goed lees je dus niet mee:
noes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:01:
@LankHoar / @Chakotay de tabel in de TS is een beetje uit verband getrokken doordat het plaatje van de motor van @JL Koppelle niet goed geplaatst is.
;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:52
noes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:30:
[...]

Nee, zo goed lees je dus niet mee:

[...]

;)
LOL duidelijk nog niet wakker, daar heb ik gewoon overheen gelezen dus. Ik ga me weer zitten schamen in een hoekje. :X

• LucW2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-03 09:52
Ik kom uit Twente
Hengelo Overijssel
- Honda NT700 Deauville (2014)
- Suzuki AN250 Burgman (pekelfiets)
Rij motor sinds 1975 en ben nu 69 jaar, dus veel motorervaring.
Toerrijder & Motorvakanties
Ben geen club rijder maar vrije rijder, rij wel diverse toer clubritten in Twente omgeving. Maak ook zelf GPX routes met MRA MyRoute. Beheer een facebookgroep Vrije MotorRoutes vanuit Twente
Overal wel in Europa geweest op de motor, meest in Kroatië (mijn favoriet)
Mijn navigatie is een Samsung Active5 tablet waar MRA MyRoute en Navigation Next op zit (lifetime in beiden) Heb daar een uitgebreid review overgeschreven.
Ik rij veel solo, maar ook in kleine groepjes die zelfde rijstijl hebben van recreatief maar wel doorrijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k814WkyIuLejdYY5U8EcpnlYjb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJ0qLAVSKaytCiCSzZHcMHDs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kifJ88TVTa7CdyKUIiXs6ZJqwHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZnisfzGWwGOqwnC1eoQGdhp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uV9XZobVaSU8HArxowFtxUFyPvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9WS75VsElILRH8KiPoNreCIi.jpg?f=fotoalbum_large

Ben geen specs-nerd, maar praktisch ingesteld.

• Bommes
Hi @LucW2 welkom in het motor topic.
Je rijd en jaar langer motor dan ik oud ben :P

• LucW2
Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:57:
Hi @LucW2 welkom in het motor topic.
Je rijd en jaar langer motor dan ik oud ben :P
Dat gebeurt op een gegeven moment bij het ouder worden :X :*)
De kunst is dat je dit ook zelf een keer meemaakt met anderen, dan ben je goed bezig.
Ik heb alle rijbewijzen en ook vele kilometers in die rijbewijzen, hoe meer rijbewijzen je hebt, hoe beter je zelf gaat rijden en anticiperen in het verkeer van korte lontjes en telefoonjunckies. 8)

• DrivinUCrazy
Je kunt wel láng je rijbewijs hebben, maar dat geeft je nog geen rij-ervaring.
In dit geval blijkt die rij-ervaring echter wél. Mijn gebruik en rijstijl komt redelijk overeen zo te lezen, maar ik lig nog wat jaartjes op je achter.
Ik ben benieuwd naar al je avonturen! :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• LucW2
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:06:
Je kunt wel láng je rijbewijs hebben, maar dat geeft je nog geen rij-ervaring.
In dit geval blijkt die rij-ervaring echter wél. Mijn gebruik en rijstijl komt redelijk overeen zo te lezen, maar ik lig nog wat jaartjes op je achter.
Ik ben benieuwd naar al je avonturen! :)
6 miljoen kilometers verdeeld over motor, auto en vrachtwagen. Rijden is altijd mijn hobby geweest. Mijn laatste rit in buitenland was naar Kroatië augustus 2024, héén met 2 dames erbij, terug alleen en in 1 ruk. Is dat verstandig in 1 ruk, nee, echt niet, de eerste 1000 km gaat wel, maar daarna was het afzien. Ik hou van doorrijden, veel binnendoor. Een volgende keer (2027 planning) ga ik met de autotrein van Dusseldorf naar Villach, veel relaxter en slapen in de trein. Kosten? Zelfde kosten als je 3 reisdagen neemt heen en terug. Soms komt de wijsheid in eigenwijs zijn naar boven.

Ik heb geleerd in motorrijden, laat iedereen zich zelf zijn. Solo rijd anders dan in groepjes, in groepjes is het aanpassen in niet te veel compromis sluiten, je zoekt elkaar in rijstijl. Dat is niet makkelijk, bij de één is het budget riant, bij de ander soms niet. Dat is de reden dat ik veel solo rij of met enkele maten die goed afgestemd zijn in zelfde rijden en willen, niet gaan piepen van 2 uur zere kont op het zadel. Zadelpijn ken ik niet, zelfs na 1000 km niet op 1 dag, heb gewoon een standaard zadel, maar wel goede motorkleding, je moet je lekker voelen en 1 zijn met je motor. Mijn Honda 700 Deauville is een bewuste keuze uit mijn motorervaring, een stuurmans motor met cardan en oer betrouwbaar, waar je niet moe op wordt op slingerwegen. Een toerrijder koopt zijn motor op zijn eigenschappen, mooi is een bijkomstigheid, onderhoud is jouw en mijn veiligheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBBge4zv_sA7dDAg8k4-b0qvVZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1D0XJh1moaeVIYqvAhxMfnf3.jpg?f=fotoalbum_largeFoto: van links naar rechts: 700 cc, 900 cc 650 cc. De zware is niet de ware, de eigenschappen van de motor moet bij je passen, niet het uiterlijk. Ik kom met beide benen op de straat, rij alleen op asfalt, hou mij redelijk aan de snelheid. Het gaat niet om welke motor je hebt, maar wat je er mee doet _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door LucW2 op 20-02-2026 11:48 ]

• DrivinUCrazy
Wauw wat een wijsheden. _/-\o_

Deze vind ik wel de leukste trouwens:
LucW2 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 11:29:
Soms komt de wijsheid in eigenwijs zijn naar boven.
Bij sommigen duurt dat wel wat langer dan bij de ander. O-)

En de grootste waarheid:
Het gaat niet om welke motor je hebt, maar wat je er mee doet _/-\o_
Bij ons rijdt er een bont gezelschap in de groepjes, maar inderdaad, de rijstijlen die op elkaar aansluiten zoeken zich wel op. De motoren vertegenwoordigen ook zo'n beetje alles, van een Bandit 1250 tot een splinternieuwe R1300GS, en van een naked Z1000 tot een K1600GTL toerbuffel. Alleen choppers ontbreken. Maar stuk voor stuk zijn de motoren niet de zwakste schakel, en de rijders aan elkaar gewaagd. ;)

• kneusteun
Sowieso hilarisch wat je op de beurs hoort.
Mijn vriendin was aan het proefzitten op de CF450MT en dan kerels ernaast staan met uitspraken:

"is mij veel te weinig power"
"Ik denk niet dat ik hiermee de tet af kan"
"voelt beetje als speelgoed"
"geen echte adv want maar de helft van de cc's die je nodig hebt"

Zelf bij de tuareg, T7 en f900 hoorde ik dergelijke uitspraken.....

• BvZwolle
@LucW2 toevallig staat dit jaar een motortrip van Slovenië, Bosnië en Kroatië op het programma.
We waren van plan om met de aanhanger die kant op te rijden, maar de autotrein klinkt heel verleidelijk. Waar is dat te boeken?

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:22:
Mijn vriendin was aan het proefzitten op de CF450MT en dan kerels ernaast staan met uitspraken:

Hoe meer een motor als speelgoed aanvoelt hoe meer lol je ermee kan hebben!

• DrivinUCrazy

Dat zijn degenen die denken dat ze een 1300GS nodig hebben, met noppenbanden, triple black uitrusting, alle koffers er op... Om bij mooi weer de A2 trajectcontrole te kunnen rijden. ;)
Ik kan altijd alleen maar lachen om dat soort reacties en sterke verhalen, want serieus nemen kan ik het echt niet.

• LucW2
BvZwolle schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 14:23:
@LucW2 toevallig staat dit jaar een motortrip van Slovenië, Bosnië en Kroatië op het programma.
We waren van plan om met de aanhanger die kant op te rijden, maar de autotrein klinkt heel verleidelijk. Waar is dat te boeken?
Er zijn meerdere aanbieders daarin, dus let op de prijzen, de Duitse aanbieder (NL-Site) vind je in HIER
Je moet 2 uur voor vertrek aanmelden in Dusseldorf trein vertrekt om 20.00 en komt om 07.00 in Villach aan. Mooie route vind je HIER vanaf Twente:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JwOpcZHq-4WgQxLMOXTPjYiUxaw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/olGzrckJB4wVbfcJofs20bu3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door LucW2 op 20-02-2026 15:13 ]

• DrivinUCrazy
Ik blijf het veel geld vinden, maar als je vrije dagen beperkt zijn en je hiermee sneller op de plaats van bestemming bent, is het wel een serieuze optie.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:18
@LankHoar als je dan toch bezig bent.... deze mag worden toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0h69U0QGVUyFX0RZo9m9wrvQ9UY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xLinDRnzLwWH8tAlVjvFuKlO.jpg?f=fotoalbum_large

Ducati DesertX. Omgeving Den Bosch, Noord Brabant.

• LucW2
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:15:
Ik blijf het veel geld vinden, maar als je vrije dagen beperkt zijn en je hiermee sneller op de plaats van bestemming bent, is het wel een serieuze optie.
Het is niet duurder of goedkoper dan zelf rijden, denk aan overnachtingen, brandstof, pauzestops, reken 3 overnachtingen héén en drie terug inclusief alles ben je net zo duur uit. Je hebt het saaie stuk niet vanaf Bamberg naar Kufstein over de snelweg (daar binnendoor schiet al helemaal niet op, kost je 1 extra reisdag) ik heb het een paar keer uitgerekend met eerder reizen, de kosten zijn vrijwel gelijk, nu boek je een enorme tijdswinst, een week korter!

afbeelding mijn gpx route bestand van autotreinstation in Villach naar Vrsar als eerste dagrit, alles binnendoor, dus geen Vignet of tol. Route zijn openbaar gedeeld, vind je HIER klein stukje door Italië heen, naar Slovenië (natuurpark) 30 km alleen maar kronkels en Slovenië en Kroatië is goedkoopste tanken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wPVkOogg_eMWCFaaoV1gpQZs9bc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VS7rSIkVbQcBm99MYivSdkFF.png?f=fotoalbum_large

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-03 20:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

L** verhalen van personen die iets van masculiniteit (om)hoog proberen te houden (pun intended 😀)

Echt, met mimder CC heb je meer lol en kom je verder.
Ooit met een XT600Z met bepakking (3DS voor de kenners) ooit een CBR600 kwijt gereden op de route naar de groene hel (iets met Nordschliefe).

Oké als dat een zekere H.A., G.R., P.H., en P.T. zouden zeggen dan neem ik het wel aan >:)
wie kan de initialen vertalen?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• kneusteun
Ik deed even een testje en kwam op 800+ euro uit voor de trein Düsseldorf naar Oostenrijk.

Dat zou dan voor augustus dit jaar zijn, ik heb het idee dat het dus nog best kan lonen om de tent te pakken en zelfs een Airbnb.

Maar welkom! Nog iemand uit pluskut!

• DrivinUCrazy
@LucW2 Zeker, je moet alles meetellen inclusief overnachtingen, eten, enzovoort. Je bent alleen al 200 euro kwijt aan brandstof als je dat zelf rijdt. En ik tel ook 1mm profiel per 1000km; daar kun je zelfs óók een getal aan hangen. :) Ik snap de keuze ook wel, en het is ook geen waarde-oordeel.

Ik denk wel (weet het wel zeker) dat ik aan 2 overnachtingen genoeg heb om tot in Villach te komen. Hier en daar een beetje snelweg, maar als het kan zo min mogelijk. Dan zou ik meer B-wegen door Duitsland nemen dan ik gewend ben, maar ok.

Alleen, ik ga op vakantie in plaats van op de vlucht. De Alpen vind ik juist machtig mooi, daar wil ik niet doorheen jagen. Waarschijnlijk zou ik daar een 3e overnachting erbij doen, maar dat is omdat ik het wil niet omdat het moet.
Zou ik met de trein door de Alpen gaan, dan zie ik daar juist heel erg weinig van, zeker omdat je dit in het donker doet en veel tunnels hebt. :)

Naar Spanje hebben we bewust met een trailer gedaan omdat ik het vertik om 1300km snelweg te rijden. Dat zou vervolgens te veel tijd gaan kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-02-2026 16:08 ]

• LucW2
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 16:06:
@LucW2
Zou ik met de trein door de Alpen gaan, dan zie ik daar juist heel erg weinig van, zeker omdat je dit in het donker doet en veel tunnels hebt. :)
Je hebt ook de Insbruck optie in de autoslaaptrein

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:11
Ik heb ook de beurs bezocht. Leuk om naar motoren te kijken en proefzitten. Kleding heb ik toch maar niet gekocht want veel te druk.

Vooral naar de adventure motoren gekeken. CFMOTO mt motoren wel mooie dingen! Alleen dat stuur is bijna een fietsstuurtje zo iel terwijl de stuurkolom juist best groot is waardoor je voorruit erg ver weg zit?

Nieuwe Africa Twin vond ik de mooiste eigenlijk. Maar buiten budget. Nieuw transalp viel me iets tegen in het echt. BMW GS vind ik ook eigenlijk minder mooi doordat die motor zover uitsteekt aan weerszijden

Verrassing voor mij de Suzuki vstrom DEs. In het opvallend geel mooie machines.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Bommes
@Jampot007 de Tuareg ook bekeken/proef gezeten?
Tenminste ik schat in dat die ongeveer gelijk geprijst is aan een Vstrom 800?

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

Robert Baldinger heeft ooit een leuke uitspraak gedaan in een van zijn video's: Er is nog nooit een adventure/ offroad rijder geweest die een zwaardere motor wil. Wel een lichtere.

Zegt genoeg over de kwaliteiten van de personen met zulke uitspraken.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:11
Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:09:
Taureq niet. Wel nog wat meer, Tenere 700 wel. Die lijkt redelijk op de Tuareq? Of heeft de Tuareq nog unieke voordelen?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Waaj
  • Niet online
Heeft iemand toevallig de BMW F450 GS op de beurs gezien, ik ben er wel benieuwd naar. Ik moet m'n vriendin nog een allroad aansmeren aanraden en ben daar wel benieuwd naar. :)

• HTT-Thalan
Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:09:
Ik zag dat ding staan op de Beurs in een best toffe paarse kleurstelling en twijfelde nog of ik jou een foto moest sturen.

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
@Waaj
Ik ben vrij zeker dat die bij BMW staat als demo op de beurs, als in dat ik hem heb gezien, staat aan de buitenrand

[ Voor 28% gewijzigd door Excliber op 20-02-2026 19:40 ]

• Bommes
Jampot007 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:09:
[...]

Taureq niet. Wel nog wat meer, Tenere 700 wel. Die lijkt redelijk op de Tuareq? Of heeft de Tuareq nog unieke voordelen?
Betere vering vanuit de fabriek, en vooral het gewicht lager. Cruise Control, en diverse rijmodi. Alhoewel de Tenere dat laatste ook wel heeft tegenwoordig toch??

@HTT-Thalan tja, nu kun je die foto niet meer maken toch :'(

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
@Waaj Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAbOUfGUoWNaA6C2DvU4oAt59EU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UrYtEKCb2HoFkTVeUdmR0ygg.png?f=user_large

Volgens mij de tweede aan de linkerzijde

• Bommes
Waaj schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:33:
Heeft iemand toevallig de BMW F450 GS op de beurs gezien, ik ben er wel benieuwd naar. Ik moet m'n vriendin nog een allroad aansmeren aanraden en ben daar wel benieuwd naar. :)
Best een leuke motor, maar met de juiste opties, spaakwielen en nog wat meer offroad goodies wordt het ding wel erg duur voor wat het is.

• kneusteun
Waaj schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:33:
Ja, mijn vriendin vond hem zo lelijk dat ze hem niet eens wou proefzitten.
En eerlijk, hij stond er in een rode kleurstelling en ik was ook best wel disappointed, ik vond de looks van het concept erg tof.

Maar @Bommes de appie heeft ook flink wat meer power! das belangrijk ;)

Sowieso vraag ik mij af of mensen die beginnen met allroad rijden niet veeeeeel meer gebaat zijn bij een crf300/cf450/kove300 om te starten. Veel makkelijker om mee te beginnen en veel minder kostbaar dan een zware machine platgooien. 2 jaartjes en dan naar wat zwaarders gaan zou denk ik de leercurve wel helpen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:30
@noes
@_Drum_
@c-nan
@_eLMo_
@Rubman
@Bubbles
@FcAalst
@s006110
@WiLLoW_TieN
@geert_s
@diabyte
@Will_M
@418O2
@JL Koppelle
@Hompu
@HTT-Thalan
@Gringjammer
@moguez ( welke provincie kan ik je indelen ? )
@Daniel L.

al jullie verzoeken zijn weer bijgewerkt.
Blijkbaar moet de hele startpost op de schop want hij kan niet goed overweg met de nieuwe editor

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:04
Daniel L. schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:22:
@LankHoar als je dan toch bezig bent.... deze mag worden toegevoegd:

[Afbeelding]

Ducati DesertX. Omgeving Den Bosch, Noord Brabant.
[Ziet foto]

Het woord 'omgeving' is natuurlijk relatief :+

• Chevy454
  • Niet online
Project 40: doet die het of doet die het niet :?

De carb was gisteren gedemonteerd. Vandaag terug in elkaar gezet en wat benzine (150ml) uit de SV650S gehaald en in mijn testreservoir gemikt.

Eerst even pruttelen voor oliedruk en toen starten. En hij liep maar de choke bleef hangen denk ik want hij ging te hoog in toeren (geen luchtfilter helpt ook niet :+ ) Dus contact uit en de motor ging niet uit :? OK, emergency stop dan en hij vonkt niet meer. Het toerental zakte en de start motor ging aan. Wtf is dit nu weer :?

Uiteindelijk is mijn kleine batterij te zwak geweest, de motor ging uit en meteen die batterij verwijderd. Die was dus erg warm wat geen goed teken is. De startmotorrelais moet zijn blijven plakken denk ik (Vanaf 1990 doet de CDI de starter bedienen maar dit is een pre 1990 model?)

Dus dat was wel even iets nieuws om mee te maken.

Maar het donorblok draaide soepel rond en dus kunnen we aan de demontage gaan beginnen dit weekend. *O*

Geen idee hoe dat aan te pakken want woensdag mooi weer om te rijden maar geen zin om overal onderdelen doorheen de garage te hebben slingeren...
Kut, besef net dat de motor verzopen is door het starten zonder vonk ;( Dus de bougie is eraan.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 20-02-2026 22:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08:18
Melkunie schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:45:
[...]

[Ziet foto]

Het woord 'omgeving' is natuurlijk relatief :+
Héél zuidelijk Den Bosch :*)

• Bommes
Bij de Pettelaar rechtsaf en dan een stukje door toch?

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-03 20:23
HTT-Thalan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:11:
[...]

Zeker, maar nu heb ik keuze waar ik hem ga kopen :P. Als de beurs de goeie maat heeft met direct meenemen voor dezelfde prijs... en anders bel ik bakker op en haal ik hem daar. Garantie is een goed punt maar bij deze vesten wordt sowieso alles opgestuurd dus ik wordt sowieso niet in de winkel geholpen als er wat is, daar til ik dus nu iets minder zwaar aan.

@Uberdude kun je toch gewoon ouderwets schakelen?

@Bubbles Wat een ultravet ding O+ <3.

Marktplaats vond het onlangs een goed idee mij deze te laten zien:

https://www.marktplaats.n...D3tBlWF54AfXi_5pP5BtHurmm

Maar dat mooie ding kost meer dan 40k :'(.
Jazeker kan gelukkig gewoon schakelen, toevallig vandaag een mailtje binnen gehad dat de nieuwe klaar ligt dus ff afspraakje in plannen :D

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
Zo ook dit deeltje gevonden en jawel ik kan me wel vinden op een cf moto 800mt sport met spaakwielen voor 10k.

Komende woensdag test ritje van 2 uur geboekt bij de dealer!

• moguez
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-03 12:31
harley schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:25:
@noes
@_Drum_
@c-nan
@_eLMo_
@Rubman
@Bubbles
@FcAalst
@s006110
@WiLLoW_TieN
@geert_s
@diabyte
@Will_M
@418O2
@JL Koppelle
@Hompu
@HTT-Thalan
@Gringjammer
@Daniel L.

Blijkbaar moet de hele startpost op de schop want hij kan niet goed overweg met de nieuwe editor
@harley Antwerpen! thx

Goodwe GW10K-ET/10*375 NW+10*375 ZO@13° tilt. 7/7.5kw pylontech

• Waaj
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!
Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:52:
[...]

Best een leuke motor, maar met de juiste opties, spaakwielen en nog wat meer offroad goodies wordt het ding wel erg duur voor wat het is.
Dat luxe dealerpaleis moet ook ergens van betaald worden :+
kneusteun schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:03:
[...]

En eerlijk, hij stond er in een rode kleurstelling en ik was ook best wel disappointed, ik vond de looks van het concept erg tof.
Oeps, dat kan nog wel een probleem worden dan :X

Sowieso vraag ik mij af of mensen die beginnen met allroad rijden niet veeeeeel meer gebaat zijn bij een crf300/cf450/kove300 om te starten. Veel makkelijker om mee te beginnen en veel minder kostbaar dan een zware machine platgooien. 2 jaartjes en dan naar wat zwaarders gaan zou denk ik de leercurve wel helpen.
crf 300 vind ze te hoog, iets chinees te onbetrouwbaar, himalayan te zwaar ....
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Bommes
[...]

Zo een CF Moto 450MT is best dikke prima, veel zooi ook al voor te krijgen via de diverse alom bekende Chinese verkoop kanalen.
Maar 175kg droog, dat vind ik niet eens zo heel erg lichtgewicht.
Paar crasbars er op, degelijke bashplate tank vol en je zit ook al weer aan de 200kg.

Als het dan echt zo belangrijk is om minder zwaar onderweg te zijn dan haal gewoon zo een crf 300 ding waar Itchy Boobs mee door Zuid Amerika en Afrika is gegaan. Of een KTM 450.

Trouwens maatje van mij heeft pas zo een CF 800MT-X gekocht, al tot 2 keer toe terug naar de dealer gemoeten voor zijn koppeling. Slipt bij beetje serieuzer door gassen offroad meteen door. Staat nu al weer 2 weken bij de dealer.
Leuk zo een goedkope fiets, maar niet als de dealer dit soort zaken niet kan fixen. En de importeur niet echt mee wil werken.
Ik begreep dat er nu 16 van die 800mtx'en zijn verkocht in NL. Daarvan staan er al 4 stil met koppeling problemen. Oorzaak iets met een te klein olie kaanaal naar de koppeling en te slappe veren.
Blok zou gelijk moeten zijn aan dat van de KTM 790 maar de koppeling is in ieder geval al niet gelijk want een KTM 790 koppeling past er niet in.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:15
Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:46:
[...]

Zo een CF Moto 450MT is best dikke prima, veel zooi ook al voor te krijgen via de diverse alom bekende Chinese verkoop kanalen.
Paar crasbars er op, degelijke bashplate tank vol en je zit ook al weer aan de 200kg.

Als het dan echt zo belangrijk is om minder zwaar onderweg te zijn dan haal gewoon zo een crf 300 ding waar Itchy Boobs mee door Zuid Amerika en Afrika is gegaan. Of een KTM 450.

Trouwens maatje van mij heeft pas zo een CF 800MT-X gekocht, al tot 2 keer toe terug naar de dealer gemoeten voor zijn koppeling. Slipt bij beetje serieuzer door gassen offroad meteen door. Staat nu al weer 2 weken bij de dealer.
Leuk zo een goedkope fiets, maar niet als de dealer dit soort zaken niet kan fixen. En de importeur niet echt mee wil werken.
Ik begreep dat er nu 16 van die 800mtx'en zijn verkocht in NL. Daarvan staan er al 4 stil met koppeling problemen. Oorzaak iets met een te klein olie kaanaal naar de koppeling en te slappe veren.
Blok zou gelijk moeten zijn aan dat van de KTM 790 maar de koppeling is in ieder geval al niet gelijk want een KTM 790 koppeling past er niet in.
Whut 16 pas verkocht! ik ga woensdag dus op de 800mt proef rijden hopelijk meer dan 2 uur en heb echter het idee via fb tenminste dat er al 500+ van die versie is verkocht

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 22:46:
[...]

Uiteindelijk ook een CRf300 op laagste stand geprobeerd op de beurs, en dat was meteen goed, met beide voeten tegelijk met de tenen aan de vloer en enkele voet zelfs plat.
Eigenaresse was klant bij mijn garage en die gaf binnenkort een lezing over haar reizen. Konden we mooi nog even keer langskomen.

De CF459MT vond ze wel leuk, maar nog net te hoog met normale zadel, en ze wou inderdaad iets lichters omdat ze ook wel zelf de motor rechtop wil krijgen.

Wat betreft de 800MT ken ik 1 iemand met zo'n ding en was er super tevreden over, volgens mij nog geen klachten. Maar met de 450 hoor ik ook al wel iets meer wisselende verhalen. Toch wel iets minder quality control misschien?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-03 18:18

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 20:25:
@noes
@_Drum_
@c-nan
@_eLMo_
@Rubman
@Bubbles
@FcAalst
@s006110
@WiLLoW_TieN
@geert_s
@diabyte
@Will_M
@418O2
@JL Koppelle
@Hompu
@HTT-Thalan
@Gringjammer
@Daniel L.

Hartelijk dank voor deze monster-edit!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Joris748
  • Nu online
[...]

Dat is ook wel iets wat ik in mijn achterhoofd heb, een DesertX is een hele handvol om mee te beginnen. Misschien wel teveel, maar we gaan het zien. Ga wel wat trainingen doen.

• SuHwak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:41

De F900GS is als winnaar uitgeroepen in Motoplus 04/2026 van de 19 geteste middenklasse adventure motoren.

• Bommes
ibothead schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 23:27:
[...]

Whut 16 pas verkocht! ik ga woensdag dus op de 800mt proef rijden hopelijk meer dan 2 uur en heb echter het idee via fb tenminste dat er al 500+ van die versie is verkocht
Ik heb het over de mt X de offroad versie.
Dat zal motorisch niet anders zijn dan de normale 800mt.
Bij offroaden gebruik je de koppeling wat anders dan op de weg, meer slippend, wordt dus een heel stuk warmer.
Daar kan het ding blijkbaar niet tegen.

• Bommes
SuHwak schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:20:
[...]

De F900GS is als winnaar uitgeroepen in Motoplus 04/2026 van de 19 geteste middenklasse adventure motoren.
Op de weg? Wat grind paadjes of ook echt serieus offroaden?

• Bommes
Joris748 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 00:01:
[...]

Dat is ook wel iets wat ik in mijn achterhoofd heb, een DesertX is een hele handvol om mee te beginnen. Misschien wel teveel, maar we gaan het zien. Ga wel wat trainingen doen.
Paar honderd euro aan een of meerdere cursussen is vaak beter gespendeerd dan de zoveelste accessoire uit de Touratech catalogus :P
Dat eerste heb je echt iets aan, het tweede is leuk voor bij de Starbucks 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 21-02-2026 08:25 ]

• SuHwak
Bommes schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:21:
[...]

Uit de introductie van de tests (staat in 03/2026, waarvan je er zo een kan meenemen bij de motoplus stand op de beurs) waarbij ze dus in 03/2026 beginnen met 8 A2s en 7 maal XXLs, staat:
"Eerst nog even iets over het verloop van de [test] (...). Het gaat niet zozeer om de vergelijking tussen de modellen, maar meer om te controleren of de afzonderlijke modellen echt de belofte van goede rijeigenschappen, uitstekende prestaties in bochtenwerk op asfalt en een comfortabel gevoel op onverharde wegen waarmaken. (...) Om dat te achterhalen reden we dagenlang over de talrijke wegen rondom het Spaanse Granada door talloze bochtencombinaties en over grind- en offroad-wegen van de categorie 'uitdagend'. Om gelijke kansen voor iedereen te waarborgen, staan alle deelnemers op Bridgestone Battlax Adventure Trail AT41 banden."

De rest zou je, als je op de beurs er een (de 03) hebt meegepakt in het magazine kunnen lezen, of als je geabboneerd bent, op de website. De 04 waar de F900GS in staat zou inmiddels in de winkel moeten liggen.

• dekeizer
  • Laatst online: 11-03 13:46
Voor wie de beurs nog gaat bezoeken (of daar al is), paar korte ervaringen.
- Het proefrijdparcours is ideaal om motoren te testen - maar uiteraard klein dus vooral goed om een eerste indruk te krijgen. Meerdere rondjes geen probleem, en als je al binnen bent, kun je rustig van merk naar merk. Heb zelf drie motoren getest (alledrie DCT, was benieuwd hoe het in de praktijkt werkt ook tussen de modellen). Achteraf had ik meer willen testrijden (bijv Zero).
- Kleding kopen: poeh. Voelt als een bezoekje aan de doldwaze dagen van de Bijenkorf, op een zaterdag om 13:00 uur. Maar goed, merkte dat de prijzen vaak wel echt laag zijn en het aanbod is heel ruim zodat je makkelijk van alles kunt passen. Ben zelf met een broek weggelopen die ik afgelopen tijd steeds net te duur vond, maar op de beurs echt heel OK qua prijs.
- Heel veel drukte bij de offroad motoren. Verbaast me, zoveel TET-rijders zijn er toch niet?
- En even geglimlacht om iemand die een proefrit op een HD Panamerica wilde maken. Nadat de motor drie keer afsloeg, lukte het 'm draaiend te krijgen. Hoe bestaat het dat mensen bereid zijn 25K voor zo'n ding neer te tellen. (maar dit is persoonlijk, uiteraard!)

• kneusteun
[...]

Het is noga een uitslag en test.
Weer alles over 1 kam, en als een versys meedoet als contender dan weet je al genoeg 😆

• Bommes
@kneusteun nou ja die BMW F900gs is wel eens een serieus goede offroader van wat ik er van gezien en gelezen heb.
Maar ook wel echt een heel pak duurder dan de Tenere/Tuareg en zeker de nieuwe Chinese golf aan concurrentie.

@SuHwak vroeger wel abbo op de motorplus gehad. Maar op een gegeven moment maakte ik het plasticje niet meer open en verdwenen ze zo op de oud papier stapel. Abbo dus maar opgezegd.
Misschien dat ik deze dan wel even heel bij de lokale Bruna.

• Joris748
  • Nu online
Dat was een duur onbetaalbaar dagje. Zowat mijn complete gear bij elkaar geshopt bij Termaat.

Bionic Pro V3 Plasma
Afbeeldingslocatie: https://www.quadest.net/39006-superlarge_default/chaqueta-de-proteccion-bionic-pro-v3-plasma-alpinestars.jpg

Bogota Pro Drystar jas
Afbeeldingslocatie: https://motoport.si/wp-content/uploads/2022/12/3207023-6055-fr_bogota-pro-drystar-jacket_ml.jpg

Bogota Pro Drystar broek (extra lang, daarom in saai zwart)
Afbeeldingslocatie: https://eu.alpinestars.com/cdn/shop/files/3226923-1100-fr_bogota-pro-drystar-3seasons-pants_85153468-0225-4959-b93d-aae6e3b01a35.png?v=1721818456&width=1080

Tech 7 Enduro Drystar
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/6894/85AD/8341/BD2A/7388/AC1E/1419/0A95/2010526_1558_fr_tech_7_enduro_drystar.jpg

Rukka Tour-R goretex handschoenen
Afbeeldingslocatie: https://www.fc-moto.de/WebRoot/FCMotoDB/Shops/10207048/6936/EF08/F44F/758D/BFF4/AC1E/1411/CFD9/toure_r_2.jpeg

Ook de Airoh Commander 2 en de Arai Tour X5 op mijn hoofd gehad. Airoh Commander twee gaat hem niet worden, ik wil geen zonnevizier. Arai Tour X5 zat als gegoten, maar is helaas niet met meekleurend vizier verkrijgbaar. Ga nog een keer uitgebreid de tijd nemen om Klim Krios Pro en de Leatt Adv 8.5 te passen.

Oh ja, en een optie op een 2024 DesertX *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Joris748 op 21-02-2026 15:04 ]

• kneusteun
Bommes schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:51:
@kneusteun nou ja die BMW F900gs is wel eens een serieus goede offroader van wat ik er van gezien en gelezen heb.
Maar ook wel echt een heel pak duurder dan de Tenere/Tuareg en zeker de nieuwe Chinese golf aan concurrentie.

@SuHwak vroeger wel abbo op de motorplus gehad. Maar op een gegeven moment maakte ik het plasticje niet meer open en verdwenen ze zo op de oud papier stapel. Abbo dus maar opgezegd.
Misschien dat ik deze dan wel even heel bij de lokale Bruna.
Die 900 is supervet, maar het was meer een indicatie over de test.
Sorry maar een versus is gewoon een toermotor en niet echt een adv toch?

Edit: zit net even te bladderen het was niet de versys maar Honda nx500

[ Voor 5% gewijzigd door kneusteun op 21-02-2026 15:34 ]

• Joris748
  • Nu online
Bommes schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:24:
[...]

Paar honderd euro aan een of meerdere cursussen is vaak beter gespendeerd dan de zoveelste accessoire uit de Touratech catalogus :P
Dat eerste heb je echt iets aan, het tweede is leuk voor bij de Starbucks 8)
Absoluut. Heb nu al zin om wat trainingen gaan te volgen! Even beginnen met de absolute basistechnieken.

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:23:
[...]

Die 900 is supervet, maar het was meer een indicatie over de test.
Sorry maar een versus is gewoon een toermotor en niet echt een adv toch?

Edit: zit net even te bladderen het was niet de versys maar Honda nx500
Versys is idd het antwoord van Kawasaki op de Tracer. Voor adventure kom je uit op de wedergeboorte van de KLE500. Leek me een leuke fiets! Als dat ding een beetje aanslaat verwacht ik op termijn wel een KLE700-800.

• Joris748
  • Nu online
Maatje van me is een beetje van slag van het uitfaseren van de FJR1300. Hij werd wel heel blij van de Suzuki GSX-S1000GT. Voor de gemiddelde hoogpoter heeft hij te lage pootjes.

• kneusteun
zou dan niet de KLR gewoon een update krijgen of KLR700

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joris748 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:45:
[...]

Versys is idd het antwoord van Kawasaki op de Tracer. Voor adventure kom je uit op de wedergeboorte van de KLE500. Leek me een leuke fiets! Als dat ding een beetje aanslaat verwacht ik op termijn wel een KLE700-800.
Volgens mij is het precies andersom? De Kawasaki Versys serie was er voor zover ik weet véél eerder dan dat de Tracer serie door Yamaha op de markt gebracht is als 'semi All-Road' model van de FZ / MT serie (2007 voor Kawasaki vs. 2015 voor Yamaha).

Letterlijk en figuurlijk dus een 'Tracer' :*) >:)

• DrivinUCrazy
De Versys serie was er inderdaad eerder. En toch heb ik de Versys op de een of andere manier nooit als concurrent gezien voor de Tracer. (of andersom, take your pick ;) )

De Suzuki GSXS1000GX en de Honda CB1000GT wel, dat zijn wat mij betreft gewoon de Suzuki en Honda Tracer. Wat voor mij dat onderscheid maakt kan ik zelf ook niet goed benoemen. :)

En dan heeft BMW nog de F900XR, die voor mij absoluut geen concurrent is voor de Tracer. Technisch misschien wel, maar wat Yamaha er standaard op aanbiedt moet je bij BMW nog los erbij kopen, en dan prijst die zichzelf uit de markt.

[ Voor 26% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-02-2026 18:07 ]

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
dekeizer schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:29:
Voor wie de beurs nog gaat bezoeken (of daar al is), paar korte ervaringen.
- Het proefrijdparcours is ideaal om motoren te testen - maar uiteraard klein dus vooral goed om een eerste indruk te krijgen. Meerdere rondjes geen probleem, en als je al binnen bent, kun je rustig van merk naar merk. Heb zelf drie motoren getest (alledrie DCT, was benieuwd hoe het in de praktijkt werkt ook tussen de modellen). Achteraf had ik meer willen testrijden (bijv Zero).
- Kleding kopen: poeh. Voelt als een bezoekje aan de doldwaze dagen van de Bijenkorf, op een zaterdag om 13:00 uur. Maar goed, merkte dat de prijzen vaak wel echt laag zijn en het aanbod is heel ruim zodat je makkelijk van alles kunt passen. Ben zelf met een broek weggelopen die ik afgelopen tijd steeds net te duur vond, maar op de beurs echt heel OK qua prijs.
- Heel veel drukte bij de offroad motoren. Verbaast me, zoveel TET-rijders zijn er toch niet?
- En even geglimlacht om iemand die een proefrit op een HD Panamerica wilde maken. Nadat de motor drie keer afsloeg, lukte het 'm draaiend te krijgen. Hoe bestaat het dat mensen bereid zijn 25K voor zo'n ding neer te tellen. (maar dit is persoonlijk, uiteraard!)
Enig idee van- en tot hoe laat dat parcours open is?

Toen ik er donderdagmiddag was, was het (al) gesloten.
Wellicht voor volgend jaar.

🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

henkNL schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:13:
[...]

Hangt veel af van de personen welke er vóór je aan de beurt zijn gekomen.... Vraag maar aan @NLDViane >:)

• SuHwak
henkNL schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:13:
[...]

Donderdag was het de hele dag dicht, tot tenminste 15.00, toen ik weer naar huiswaarts ging. Wel zag ik mensen rond die tijd zich inschrijven meen ik.

• Aikon
  • Niet online
[...]

Nee Adventure blijkbaar. Dat punt wou ik ook maken, er is nogal een verschil tussen echt offroad, of "Adventure". Dus ergens heen rijden in comfort, en dan met meer of minder bepakking over meer of minder serieuze onverharde paadjes knallen. En weer terug. En liefst de rest van het jaar woonwerk.

Precies wat ik doe dus :+ Het aloude compromis. En wat je zegt, die cfmoto is echt niet zo licht. En ik twijfel toch over de kwaliteit, en zeker lange termijn ondersteuning. Bij bijv. BMW kan je tot in de lengte van dagen onderdelen bestellen, die voor vele modellen geschikt zijn. Ik geloof nooit dat cfmoto enigszins in de buurt gaat komen daarmee.

Ik zou echt wel graag een lichtere motor willen, die fatsoenlijk met bepakking op de snelweg meekomt etc. Ik kwam toen enigszins uit op een bmw xcountry (150kg en toch 53pk), maar dat is juist weer een van de weinige bmw's waarvan de onderdelen heel schaars zijn...

Ik blijf zoeken... en dan ook zeker met die lange toch richting het oosten in gedachten. Waarmee knal je ook nog fijn een paar duizend km over de steppe? Met al je shit + water + benzine...

[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 21-02-2026 19:12 ]

• HTT-Thalan
dekeizer schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:29:
(...)

Ja! De prijzen zijn soms niet heel veel lager dan online (mijn broek vond ik achteraf online voor ongeveer dezelfde prijs) maar je kunt soms direct met de importeur/fabrikant spreken (in mijn geval de Benelux verantwoordelijke voor John Doe), het is fijn om het hele assortiment en ook gelijk dat van andere winkels/fabrikanten op één plek te vergelijken en de ervaring is ook gewoon heel leuk op zo'n beurs.
Nee, maar heel veel mensen kopen omdat ze het imago ambiëren, omdat ze denken dat het er met die motor wel van gaat komen, of puur omdat ze hoger/comfortabeler zijn dan de zoveelste naked of racer.
Nou, dat is het he. Mensen maken 95% van de tijd emotionele keuzes en gaan die achteraf rationaliseren. Het concept 'Amerika' trekt vele mensen met een imago van vrijheid en avontuur, dat is niet alleen hier zo: In Zweden heb je hele communities van mensen die Amerikaans kleden, rijden en eten. Ik zou zo'n HD nooit overwegen maar ik zou om vergelijkbare redenen waarschijnlijk ook nooit een chopper/bobber van elk ander merk rijden omdat het gewoon mijn stijl niet is. Een supersport trekt me ook helemaal niet.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:19

-tom-562

Oliesjeik

Vandaag ook maar even rustig wezen shoppen bij motorcentrum Eibergen/Voordeelhelmen.nl
Het is geworden:
Afbeeldingslocatie: https://revitsport.com/cdn/shop/files/091224094030_83598068084653206.jpg
Revit Tornado 4 H2O jas, met uitneembare voeringen (thermo en regen, ook los te dragen en de regen voering kan ook over de hele jas heen) en die in de zomer te dragen is als doorwaaijas

Afbeeldingslocatie: https://revitsport.com/cdn/shop/files/091224095005_83598068084661427_8a9681eb-afb4-4e6d-8ca5-d629a3d60de9.jpg
Tornado 4 H2O broek, in het zwart (ik vond het anders wel erg wit)

Afbeeldingslocatie: https://revitsport.com/cdn/shop/files/060125115511_83598068085063056.jpg
Revit Sand 5 handschoenen

Ze hadden mooie kortingen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 21-02-2026 19:41 ]

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@-tom-562

Rijd jij nog steeds rond met de K4 GSXR 600 (volgens mij destijds in de regio Gelderland)? Het viel me afgelopen week wederom op dat ik je destijds onder 'Niet Gesorteerd : Niet doorgegeven' heb gezet tijdens het opstellen van die hele lijst.

:o :+

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 21-02-2026 20:17 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Joris748 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 15:01:
(…) Airoh Commander twee gaat hem niet worden, ik wil geen zonnevizier. (...)
Uit nieuwsgierigheid: Waarom niet? Wat is jouw bezwaar tegen een zonnevizier? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-03 19:23

lohost

iemand had al localhost :-(

SuHwak schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 19:01:
[...]

Donderdag was het de hele dag dicht, tot tenminste 15.00, toen ik weer naar huiswaarts ging. Wel zag ik mensen rond die tijd zich inschrijven meen ik.
Ja, ze gingen pas erg laat open donderdag. Uiteindelijk om een uur of 20 nog een paar motoren kunnen proberen.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste