• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:41:
Dat is inwendig ook gewoon een NC750 blok :+
Dat No Cum motorblok mag niet eens in dezelfde gietmal. De 72 graden hoek van de Vmax blijft iets mythisch. Er stonden wel een paar leuke bij de Vmax club vond ik.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joris748 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:41:
[...]

Dat is inwendig ook gewoon een NC750 blok :+
Ga jij nu een Yamaha Vmax met een Honda vergelijken? :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
cyntax schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:35:
[...]

Probeer ook de Airoh Commander 2, is nu echt in trek bij alle adventure rijders :p. Super lichte en comfortabele helm. Ik gebruik zelf nog de Hornet ADV maar moet binnenkort ook aan upgraden vanwege de leeftijd van die helm.
Thx, zal die ook eens gaan bekijken!
Bespaar je geld op de Tech 7 en neem geen Drystar. De normale kan ook wel tegen wat regen en als je echt door diepe plassen gaat raggen dan komt het sowieso via de bovenkant erin en gaat het er niet meer uit door de Drystar. Dat stugge wil je juist wanneer je onverhard gaat rijden, beschermt je enkels en het went. Ik vind de Tech 7 juist nog super comfortabel vergeleken met de Tech 10 :P.

Net ook even weer bier lopen drinken op de beurs, gezellig praatje gemaakt met wat bekende op de BMW stand. Verder was er maar weinig kleding of andere zaken te halen. Dat viel dit jaar wel tegen. Alleen de merkenzaal was het bezoeken waard.
Heb een voorkeur voor Drystar ivm lange tijd rijden in de regen. Zeker als de temperaturen wat lager zijn. Heb geen hekel aan in de regen rijden, wel aan natte voeten.

Was de eerste keer dat ik een endurolaars aan had. Had wel verwacht dat ze stug zouden zijn, maar niet zo stug. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn. Pasvorm was wel goed.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Will_M schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:44:
[...]

Ga jij nu een Yamaha Vmax met een Honda vergelijken? :'(
Was ik vergeten erbij te zeggen dat dat NC750 blok teruggetuned is? Waar de Vmax astmatisch wordt, sleurt de orginele NC750 nog een paar duizend toeren door. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Joris748 op 19-02-2026 22:51 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:24
Ben in de markt voor motorlaarzen, ga deze zomer de eerste keer wat offroad werk doen. Wil dat zeker niet met de motorsneaker doen die ik voor woon/werk gebruik. Tot nu toe spreken de Alpinestars Corozal V2 me wel aan. Is het waard om naar de beurs te gaan (woon in Utrecht dus makkie) voor aanbiedingen of zijn de huidige kortingen online basically hetzelfde?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12
R1chardTM schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:56:
Ben in de markt voor motorlaarzen, ga deze zomer de eerste keer wat offroad werk doen. Wil dat zeker niet met de motorsneaker doen die ik voor woon/werk gebruik. Tot nu toe spreken de Alpinestars Corozal V2 me wel aan. Is het waard om naar de beurs te gaan (woon in Utrecht dus makkie) voor aanbiedingen of zijn de huidige kortingen online basically hetzelfde?
Dat is gewoon een weg tour laars, dan kun je net zo goed met je motor sneakers gaan offroaden.
Serieus gewoon nee, te weinig protectie voor je enkels en je voeten bij offroaden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• R1chardTM
Bommes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:59:
[...]

Dat is gewoon een weg tour laars, dan kun je net zo goed met je motor sneakers gaan offroaden.
Serieus gewoon nee, te weinig protectie voor je enkels en je voeten bij offroaden.
Oke thx, goed om te weten. Ga me nog maar eens goed inlezen dan.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:12
Sorry, om je een beetje op weg te helpen @R1chardTM
https://www.24mx.nl/produ...gaerne-gx1_pid-PM-4948332
Kost je ook nog minder maar heb je wel echt een gerenommeerd merk/offroad laars.
Iets minder heftig: een Forma Adventure laars
https://www.fc-moto.de/ep...TCWkd5FuSedUaAkQ7EALw_wcB

Zelfs die laatste is offroad een betere keuze dan wat jij linkte.
Natuurlijk alles in verhouding met wat je gaat doen, maar echt zo een laars van voornamelijk leer, met maar 2 gespen voegt niet veel toe aan bescherming.
Dan heb je echt een hardere kunststof "schaal" nodig, meer gespen, stuggere zool.
Ga je lekker veel op de weg rijden, af en toe een zandpaadje dan kun je net zo een Forma Adventure boot ook best goed wegkomen. Maar zelfs dat is eigenijk al een compromis voor de bescherming van enkels en voeten.

[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 19-02-2026 23:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@R1chardTM bedoel je met offroad: modder, zand, single track, tussen bommen door, of een gravel weggetje? Verschillende stijlen kunnen met verschillende hoeveelheid protectie. Ja meer protectie is beter als je valt of een tak door je voet heen wil, maar als je daardoor dan niet meer naar dat kasteeltje kan lopen… aka, “adventure”, “dual sport” of “enduro” (of crossen) zit nogal verschil in qua risico grootte.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• R1chardTM
@Bommes Geen probleem hoor, hoor juist liever dat er betere keuzes zijn.

@_eLMo_ Na een hele leuke trip Noorwegen vorig jaar, waar we uiteindelijk met niet geschikte motoren op toch wel erg leuke gravel/bergpaden terecht kwamen om mooie slaapplekken te vinden. Volgende vakantie wordt Frankrijk om daar kennis gaan maken met wat meer offroad routes. Dus idee is dat we het wel schappelijk willen houden binnen ons kunnen opzoek naar wat mooie routes die goed te doen zijn en uiteindelijk als dat lekkar gaat wat meer uitdaging opzoeken. Maar gaat dus echt niet super hardcore worden.

Misschien is offroad dan niet het goede woord, 7(8)7.

[ Voor 4% gewijzigd door R1chardTM op 19-02-2026 23:36 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:01
Koop leatt en geen alpinestars en bespaar nog meer.
Droge voeten in de regen? Ja je kan voor dry star gaan, maar bijna bij iedereen zijn de partial dry star. Dus hou rekening met door lekken.
Pagina: 1 2 Laatste