Even een verslagje van de afgelopen dagen:
Woensdag voor m'n A geslaagd, donderdag ochtend meteen naar gemeentehuis Capelle a/d IJssel om met spoed m'n rijbewijs aan te vragen (die paar tientjes extra kunnen er ook nog wel bij). Met motor kleding aan, helm in de arm vrijdag ochtend rijbewijs opgehaald, meteen door met OV naar Premium (nu ACN) Motors te Apeldoorn. 2 uur later daar aangekomen, en een klein uurtje later (administratie afhandelen ed) stond ik weer buiten met mijn eerste motor. Zoals eerder al vermeld, de Kawasaki Vulcan S 2020.
Eerst maar eens lekker de langzame bochten opgezocht.
Omdat het anders wel heul erg lang ging duren dat ik weer thuis was, vervolgens de snelweg opgezocht. Ondanks het windscherm toch wel erg last van buffeting(?). Toch maar eens binnenkort kijken of een andere helm want ik heb 't idee dat m'n Scorpion Exo 491 toch iets te ruim zit. Kan me niet voorstellen dat het normaal is, als ik jullie zonder windscherm veel sneller zie gaan.
Bijna thuis, onderschat ik de enorme drempels op de Bostelweg, en wordt bijna letterlijk gelanceerd. Gelukkig kom ik weer goed recht op de 2 bandjes terecht, maar dat was niet voor herhaling vatbaar.
Thuis aangekomen, krijg m nauwelijks (met de paniers) door de tuindeur, maargoed. Geparkeerd in de tuin, zie ik ineens dat m'n kentekenplaat mist. 😱
Bijde schroeven zitten er nog, met plastic restanten, geen plaat. Betekend dat ik dus alsnog niet dit weekend met de motor kan, en zelfs waarschijnlijk niet begin van de week. Moet namelijk het kentekenbewijs nog met de post krijgen voordat een vervanging kan worden aangevraagd.
Zit niets anders op dan maar alvast wat te klussen. Wilde toch de knipperlichten ervan vervangen, de koplamp, en een alie expres android auto schermpje. Die avond krijg ik een ingeving en ga met de auto kijken langs die verdraaide drempels, of het daar niet is afgebroken. Maar helaas, kan niets vinden in het inmiddels donker.
Baal de volgende ochtend nog steeds als een stekker en bel de dealer om ze te informeren over het voorval. Gezien de reclame op de houder zou een vinder de dealer weleens kunnen bellen dat ze m gevonden hebben. Ik acht de kans klein, ga er ergens vanuit dat ik m op de snelweg al verloren was.
Maar warempel 🥳 iemand heeft m gevonden, meldt later die dag de dealer mij! De goeie vader die belde (en z'n zoon die de vondst daadwerkelijk had gedaan), had m inderdaad aan de bostelweg, Nieuwerkerk gevonden. En zei woonden niet eens zoveel van mij vandaan. Ik was bereid naar Groningen te rijden (met de auto) als het moest, maar gelukkig was ik met een half uur weer thuis. Andere plek op de houder gevonden, ringetjes en moertjes juiste manier gemonteerd, en ik mocht weer!
Meteen even langs familie en kennissen om 'm te laten zien.
Vanochtend (brr koud) op en neer naar Eindhoven voor een spreekbeurt voor m'n kerk, weg terug was aangenamer, hier en daar kwam de zon door. Nog even langs mijn schoonouders voor lunch, en thuis weer voldaan aangekomen. Genoten van het zonnetje, al wordt het nu snel weer kouder nu dat de avond valt.
Morgen weer op en neer naar Veldhoven, ditmaal voor m'n werk. Zal s'ochtends weer fris zijn, maar de middag weer lekker in de zon.
Klopt het dat snelweg bereik voor een Vulcan S maar 225 km is op een tank? Reed heen 120, terug gem 110. Er ging zo'n 10 liter 98 in.