• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:59
Ok, ik heb even wat meedenk hulp nodig: ik zoek een mooie manier om wat 12V accesoires te connecten. Ik wil de onschakelde 10A voeding via een relais geschakeld maken adhv de geschakelde 1A voeding. Beide zitten in de koplamp behuizing, dus niet volledig vochtvrij, maar ook zeker niet vol in de regen. Ik wil hier mijn 12V socket, GPS voeding en wellicht in de toekomst nog wat mistlampen aanhangen. Opzich ben ik hier best handig mee en heb het ook al wel eerder gedaan, maar ik zoek een mooie manier om de connecties van die verschillende accesoires te maken. Idealiter kan dat ook weer los, en is het ook mogelijk er later nog wat bij te prikken. Ik wil niet zo'n complex power distributie ding als alle Amerikanen hebben, maar vind mijn eerste idee van WAGO's ook net wat te gebeund....
Iemand de gouden tip? Ik heb al wat gezocht op busbar, connector terminal etc maar nog geen gouden ei...

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:34
BasvanS schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:14:
[...]

Ergens bij Roermond in de buurt idd 🫣 Whooping 196km terug naar huis daarna 🤣
ik zag hem ook staan, hier woon ik gelukkig iets dichterbij en hopelijk heeft die binnenkort een blauwe versie er staan

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19

Rick-Jan

always connected

DRAFTER86 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:24:
Ok, ik heb even wat meedenk hulp nodig: ik zoek een mooie manier om wat 12V accesoires te connecten. Ik wil de onschakelde 10A voeding via een relais geschakeld maken adhv de geschakelde 1A voeding. Beide zitten in de koplamp behuizing, dus niet volledig vochtvrij, maar ook zeker niet vol in de regen. Ik wil hier mijn 12V socket, GPS voeding en wellicht in de toekomst nog wat mistlampen aanhangen. Opzich ben ik hier best handig mee en heb het ook al wel eerder gedaan, maar ik zoek een mooie manier om de connecties van die verschillende accesoires te maken. Idealiter kan dat ook weer los, en is het ook mogelijk er later nog wat bij te prikken. Ik wil niet zo'n complex power distributie ding als alle Amerikanen hebben, maar vind mijn eerste idee van WAGO's ook net wat te gebeund....
Iemand de gouden tip? Ik heb al wat gezocht op busbar, connector terminal etc maar nog geen gouden ei...
Healtech thunderbox? Niet bepaald complex en schakelt netjes uit bij afzetten contact.

https://www.healtech-electronics.com/products/tb/

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:08

ozzynator

Nevermind.

ibothead schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:04:
[...]

jaloers ik wil die ook :+ 8) Zekers in limburg gekocht!
Nu je het zegt, dat is bij Ruud.

Moette doen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: the game is on

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oqU_rzY0mnn-iCTkASCj1hOyCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bOHvdHdnlv0odF0RR8qAQ3Mz.jpg?f=fotoalbum_large

Even deze schakelpook eraf halen. Die las daar kan geen kwaad. Maar loskomen wou die niet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jsqF5AxuF44vRAxDHLet9GlQqx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTNWXlGHcEo8dUS7Q83wLUhy.jpg?f=fotoalbum_large

Ingekort om beter met de dremel erbij te komen om de spanning eraf te halen om die te kunnen open splijten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGkRqk3AR4ln62S6y1tSf6rl5lE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ot0Ze5EZAkMrnjrCqV3cxG6T.jpg?f=fotoalbum_large

In totaal 2,5 uur later!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQPJdbqHdjtpkAmuS4XyGevfNqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmH6nclrmM5euaQq1WUpCSGz.jpg?f=fotoalbum_large

Deze was door het lassen gaan vervormen en kwam er dus niet meer over de groef.

Morgen even met mijn schakelpook voelen of alles nog goed werkt :X

Ook even op de andere vevor bok geplaatst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDhtw86fuqK1nuhCDrh7QgXmE88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qO4BxYDBi2tPEJuAW7aKI71.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik kan nu eindelijk de vloer gaan schrobben want vanaf dit punt is het enkel opbouwen (nadat het blok uit het frame is getild en in het ander frame is gemonteerd)

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 07-03-2026 20:03 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:59
Rick-Jan schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:12:
[...]

Healtech thunderbox? Niet bepaald complex en schakelt netjes uit bij afzetten contact.

https://www.healtech-electronics.com/products/tb/
Interessant, dat lijkt gewoon een slim relais? En ze gebruiken ook gewoon WAGO's... Ik zoek juist een makkelijke, robuuste, meer poorts connectie box oid. Naja, ik denk dat het gewoon WAGO's met isolatie tape en krimpkous gaat worden.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:31
In plaats van wago's en tapen (leuk voor een testje, niet voor definitief), zou ik nette stekkerverbindingen maken. Bijvoorbeeld met AMP superseal connectoren. Daar desnoods een Y-splitter mee maken zodat je meerdere accessoires kunt aansluiten.

Met bullet connectors kan het ook, is wel compacter. :)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-03-2026 20:32 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:09
Als je het goed wilt doen, moet je het zelf doen. Is mij al jaren geleden vlug geleerd............

[ Voor 3% gewijzigd door f2ride2001 op 07-03-2026 20:56 ]

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:44
DRAFTER86 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:24:
Ik heb er 1tje van Quadlock voor de draadloze lader, je zou hier de USB vanaf kunnen knippen en dat netjes wegwerken:
https://www.quadlockcase....-12v-to-usb-smart-adaptor

Ding is geschakeld op “uit” / “aan” / “accuspanning > 14v = aan”

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06
Weet iemand hoe dat zit met het registreren op motor-forum.nl en account vereisten? Elk account dat ik maak word steevast geweigerd. In contact komen met iemand lukt natuurlijk niet want, geweigerd account... Via het contactformulier geen reactie, waarschijnlijk omdat mijn emailadres dus geweigerd is. Beetje jammer.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Destruction

(ex-)Automonteur

-MD- schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:18:
Weet iemand hoe dat zit met het registreren op motor-forum.nl en account vereisten? Elk account dat ik maak word steevast geweigerd. In contact komen met iemand lukt natuurlijk niet want, geweigerd account... Via het contactformulier geen reactie, waarschijnlijk omdat mijn emailadres dus geweigerd is. Beetje jammer.
Hangt @duderuud hier nog rond? Die is volgens mij administrator op MF en kan je vast verder helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 07-03-2026 22:54 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:19

Rick-Jan

always connected

Volgens mij was er onderhoud op de website vanavond....

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste