• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

HTT-Thalan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:11:
[...]

John Doe heeft ook meerdere AAA modellen kleding.
Dit ging even om doorwaaiopties, die van John Doe zijn meer gewone zomerjassen volgens mij. Maar ik ken ze ook niet allemaal natuurlijk.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:02
Hier ixs venture air. Met alle protectie, waait prima door als je alle ritsen los gooit, maar idd met temp boven de 35 graden voel je het toch niet meer.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hier BMW Swartberg Air (€400). Met kleur ipv saai, en met hele dikke protectors.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwEt3oMVK2169r0ojlkYcFpI60c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c0vSvsK7cU4TxJ9YmVWPobAo.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jO69oRZFs2_Zkxm0Lr_fmnYTBcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HYhns3txymUoELh7wYk82eay.jpg?f=fotoalbum_large

Werkte goed t/m 37 graden.

[ Voor 41% gewijzigd door _eLMo_ op 22-06-2026 17:59 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Koekstra schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:31:
Kogel is door de kerk, de DRZ gaat er uit.

[Afbeelding]

Hoewel de funfactor enorm is, en de machine zelf natuurlijk bulletproof, gebruik ik hem te weinig en mag hij plaats maken voor iets ouders.

Stiekem wil ik altijd nog eens een vooroorlogse fiets hebben, lijkt me fantastisch. D'r komt wel weer '2e' fiets terug uiteraard, maar kan zomaar een zundapp motorfiets of jaren 50/60 vespa motorfiets worden. <3
Inmiddels staat t beestje op marktplaats te wachten naar een nieuwe eigenaar die er hopelijk net zoveel plezier mee heeft als ik heb gehad <3

https://link.marktplaats....aign=socialbuttons_seller

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:48
Gezien de AA meeting weer van start is, die discussie was hier laatst ook al, toch eens gekeken wat mijn Roadskin jeans voor rating hadden: bleek ook AAA. Met 50/100 meter glijden op de snelweg zou ik mij trouwens vooral zorgen maken om de vangrail (lees: rasp).

• pietjepuk01
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58
HTT-Thalan schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:11:
[...]

John Doe heeft ook meerdere AAA modellen kleding.
Ik heb inderdaad een AAA John-Doe broek. Vandaag was het wel warm (want zit een zacht laagje aan de binnenkant wat het nogal warm kan maken), maar zit verder redelijk soepel, soepeler dan mijn AA Revit jeans.

Specifiek doorwaai is (denk ik) lastig AAA-rated te maken in broeken iig, omdat mesh nu eenmaal niet snel protectie biedt. Ik zie nu dat mijn Richa jas ook 'maar' A-rating heeft. Kan ook komen door de hoeveelheid mesh erin. Ik was in de veronderstelling dat het hoger was..

[ Voor 26% gewijzigd door pietjepuk01 op 22-06-2026 20:45 ]

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:51

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:59

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Pyr0_
Mooi om elke dag wat te lezen over je trip.
Een beetje (very much) off-topic
Er is soms wel enige verwarring bij mij over "hoogste", maar dat komt een beetje door mijn normalisatie/definitie afwijking (iets met Tweaker).
Eerst praat je over een pass en de routes die je reed waren ook een pass naar mijn mening, en soms over een weg. Enfin volgens mij is Cime de la Bonnette geen pas maar een rondweg om de top.... om vervolgens langs de andere kant weer af te dalen. Dus als je zoiets wilt mee tellen als hoogste dan raad ik je aan volgende keer naar de Sierre Nevada te gaan en de 3300 aan te tikken en weer terug te rijden , met pech kom je niet hoger dan 2500-2800 meter als er in het voorjaar weer even sneeuw valt.

Oh, en dan heb ik het alleen over Europese wegen die we vanuit west-Europees perspectief zien. Je kunt hoger komen in de Kaukasus, niet altijd geasfalteerd, (tot 5642 meter is wel eens gedaan), maar ja dan ga je een land/gebied in dat op dit moment niet echt fijn is om als West-Europeaan te komen
En als off-road rijden je ding is en je kunt er wat van dan kan je wel tot boven de 6000 uit komen op een T7 in de Andes :+
En die hoogste berg... tja ook ergens in de Kaukasus regio

/ en weer terug naar je mooie reisverslagen

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58
Cime de la Bonette is de hoogste doorgaande geasfalteerde weg in Europa met 2802m.
De pas, Col de la Bonette is met 2715m de vier na hoogste.
De weg die jij beschrijft @ollie1965 in Spanje is doodlopend.

Meer info: Wikipedia: List of highest paved roads in Europe

Mijn vorige Vespa op de Cime de la Bonette in 2013
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBrrVa7xl4zzW_-gVSxJTG8S580=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kE43jc6urqnPStvpPmWegqsq.jpg?f=user_large
Daarna nog meerdere keren over heen gekomen, met verschillende motoren.
De Vespa op die foto is er zeker 5 of 6 keer over heen geweest.

[ Voor 35% gewijzigd door Bommes op 22-06-2026 23:05 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ollie1965

ollie1965

Bommes schreef op maandag 22 juni 2026 @ 23:00:
Cime de la Bonette is de hoogste doorgaande geasfalteerde weg in Europa met 2802m.
Dat is wel een echte verplas doorgaande geasfalteerde weg die is aangelegd.
De weg die jij beschrijft @ollie1965 in Spanje is doodlopend.
Klopt ik ken deze en andere "hoogste" weg/pass/doorgaande weg (hoogste geasfalteerde weg ooit bereden door mij is Rutta 11). Het zijn vaak verplas wedstrijden van presidenten/regeringsleiders/name it.
In andere culturen doen ze dat met vlaggenmasten....Yep vlaggenmasten

Oke, tussen Frankrijk en Italie zit er met de passen een behoorlijk verleden achter (iets met oorlog...).

/ Ollie stopt met het off-topic gedeelte voordat er weer een break aankomt :+

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvJY4_FrFLGvTuidwt5uHgutBbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27peuKjqF2zhF2rx8HauGJ5t.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GMaUYMVc019H-v-XG4ys6_QgQaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eWZAWtbLycT9kpZ6k6WaADtP.jpg?f=fotoalbum_large

Hoezo offtopic? Colle del Sommelier.

• Pyr0_
ollie1965 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:16:
@Pyr0_
Mooi om elke dag wat te lezen over je trip.
Een beetje (very much) off-topic
Er is soms wel enige verwarring bij mij over "hoogste", maar dat komt een beetje door mijn normalisatie/definitie afwijking (iets met Tweaker).
Eerst praat je over een pass en de routes die je reed waren ook een pass naar mijn mening, en soms over een weg. Enfin volgens mij is Cime de la Bonnette geen pas maar een rondweg om de top.... om vervolgens langs de andere kant weer af te dalen. Dus als je zoiets wilt mee tellen als hoogste dan raad ik je aan volgende keer naar de Sierre Nevada te gaan en de 3300 aan te tikken en weer terug te rijden , met pech kom je niet hoger dan 2500-2800 meter als er in het voorjaar weer even sneeuw valt.

Oh, en dan heb ik het alleen over Europese wegen die we vanuit west-Europees perspectief zien. Je kunt hoger komen in de Kaukasus, niet altijd geasfalteerd, (tot 5642 meter is wel eens gedaan), maar ja dan ga je een land/gebied in dat op dit moment niet echt fijn is om als West-Europeaan te komen
En als off-road rijden je ding is en je kunt er wat van dan kan je wel tot boven de 6000 uit komen op een T7 in de Andes :+
En die hoogste berg... tja ook ergens in de Kaukasus regio

/ en weer terug naar je mooie reisverslagen
Inderdaad wel des tweakers om daar eem opmerking over te krijgen. _O-

Ik heb het in mn blog dan ook eerst over hoogste weg, en in die daarna over de hoogste pas. Toch 2 verschillende dingen. In Europa, wat voor de meeste mensen west-Europa inhoud natuurlijk, dat leek me ook erg onnodig erbij te vermelden.
Al had ik wellicht kunnen vermelden dat het dan over geasfalteerde wegen gaat maar ook dat vondt ik onnodig, dat is voor de meeste mensen vanzelfsprekend.

En natuurlijk is de Bonette alleen maar aangelegd om die titel te krijgen, maakt het niet minder gaaf. Voor mij een van de meest indrukwekkende plekken die ik gezien heb!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
pietjepuk01 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 20:42:
Ik zie nu dat mijn Richa jas ook 'maar' A-rating heeft. Kan ook komen door de hoeveelheid mesh erin. Ik was in de veronderstelling dat het hoger was..
Mijn Difi jas een broek van MotoPort zijn ook maar A rating. De volgende gaat een Rev-IT H2O Tornado worden denk ik. Dit pak is nu ook al bijna 2 jaar oud zo blijkt

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het een beetje druk, dus niet veel tijd voor Tweakers. Maar een beetje opscheppen kan altijd natuurlijk, 3000 meter hoog onderhoudsweg: :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WgShEyqhvGLWu3dUw8qa7UODZjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hHiCcGzsFhmq8srGufjDfKDW.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes
Oohh verplas wedstrijdjes, als die als thema hoge bergen hebben doe ik graag mee O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42q-EBoaXqdXPmYAPzZ2WNN1lD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zsKLLxE2o3lgklo48TWgfoxg.jpg?f=fotoalbum_large

Kom er maar in @harley met een foto van jou, de gehuurde Enfield en een willekeurige pas in de Himalaya :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:04
In noord India ga je wel tot 5 km hoog :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjMnT7JoDYt7taFarcAT-IJUtxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oby6vSZbv8eF8DUodRMVjjnp.jpg?f=fotoalbum_large

En nog de tip van de dag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOdRzPyFxHoFJeQI8mY4m__0yMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcTklBu70NPfqt1FPqT1psPN.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Oeh, mag ik ook meedoen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8azy_qo7dztBmPuRNjm3DQjZASw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VIakHFStvb1qmxI9rsjNtthU.jpg?f=fotoalbum_large

Geen pas maar juist een dal ergens tussen Nakeela la en Lachung La 8)

Sorry voor de matige kwaliteit maar dit is nog een plaatje uit het pré-digitale tijdperk.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:57

-tom-562

Oliesjeik

Chevy454 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:24:
[...]

Mijn Difi jas een broek van MotoPort zijn ook maar A rating. De volgende gaat een Rev-IT H2O Tornado worden denk ik. Dit pak is nu ook al bijna 2 jaar oud zo blijkt
Gewoon doen :P Ik heb er ook met wat kouder weer al mee gereden (7 graden o.i.d.) en dat was prima te doen. Nu heb ik alle voeringen er uit. Ik heb de zwarte broek en witte jas. Helemaal wit vond ik een erg hoog Charlie Boorman gehalte hebben :P

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 20:44
Je bedoeld zoiets @Bommes
De bergen zijn we in Nepal in geweest tijdens de india reis. Naar Muktinat, maar marokko had ook mooie bergenwegen hoor !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMDNxjwScCtyMdWmrVRu0kDmhRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/riM3Gih49rEQRUlRYeEZx5Ld.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EkYc2OJkoj81F9X4d7ya5c_hCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISLdfhkVIDYIeZwJfwvYALbW.jpg?f=fotoalbum_large

.

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:51

PeteSplit

ik weet het niet

Dit is mijn hoogste punt met de motor (2770 m, in oktober 2011). Ik had de motor ook op de foto willen zetten. maar er kwam toch wel verkeer langs en dan stond ik in de weg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-Ic_AOmdOqISYjnLD8_75e3Lh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2ZWRwZmcJ5eWp4ZVhSJ8dIR.jpg?f=fotoalbum_large

Dan maar iets verder, de motor op de foto, bij la dame du lac Chevril, voorbij Val d'Isere

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hTRX_DGFMYKvGt213swprKEJuI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKfgUaFycDsndOb2eT3x4l8e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door PeteSplit op 23-06-2026 09:54 ]

LG (5kW AWHP R32) / ESPhome (ESP32) / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard (1 PiB 2kW) / Home Assistant (NUC) / BMW K13 F8

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:32

Vrijdag

De Goede

jeroenathome schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:03:
@Vrijdag Ik kan niet achterhalen of er een omvormer in de houder van de tomtom zit. Als er een omvormer in zit dan kan de accu langzaam leeglopen als je deze direct op de accu aansluit. Als dit alleen een directe verbinding is zou het goed moeten gaan.
Er zit wel een soort "dockingstation" bij waar ik de Rider in klik en die is dan weer verbonden met de stroomkabel. Daarmee maak ik alles ook vast aan de mount. De hele constructie (minus die mount/klem) neem ik ook altijd mee, dus de stroomkabel hangt dan altijd onaangesloten aan het stuur middels tie-rips.
noes schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:24:
[...]

Trek bedrading naar geschakelde groep. Dan krijgt de navi alleen stroom als de motor op contact staat. Je kan dit doen door bedrading naar zekeringkast te trekken en daar piggyback zekering te monteren, of een afsplitsing maken van bijv de stadslichten. Enige nadeel: veel motoren zetten alle stroomverbruikers uit als ze starten. Dit zorgt dan ook voor een reboot van de navi.

Alternatief een waterdicht schakelaartje in de bedrading zetten en de bedrading naar de accu permanent (met zekering!) aangesloten laten. Zelf schakelaartje omzetten, stuk minder moeite dan de accupolen los/vast.
Dat zou ook wel een mogelijkheid kunnen zijn. Nu heb ik weinig verstand van die elektra maar dat klinkt als een klusje voor in de zomer. Zat ook al te denken aan een andere navi en dan een usb aansluiting ergens in klussen.
BvZwolle schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:53:
@Vrijdag ik heb net een TomTom 550 gekocht. Ik kom van een TomTom 400, die nu op de motor van mijn vrouw zit, en dat is echt een verademing. Ze zijn nieuw vanaf €239 te koop. Ik zou het zeker overwegen.

Qua techniek: ik heb op de Speed Triple een Healtech Thunderbox geïnstalleerd. Dat is een superhandig apparaat om 3 extra stroomverbruikers op aan te sluiten. De box zelf sluit je op de accu aan en hij regelt zelf dat hij na, ik dacht, een minuut uitschakelt nadat het contact uitgeschakeld wordt.
Ja dat is ook nog wel een idee. Zat te kijken naar de Rider 550 of de Garmin XT. Wat ik vooral belangrijk vind is gratis levenslange (voor zover mogelijk) kaartupdates en eenvoudig routes in kunnen laden. Verder rij ik niet onverhard en heb geen behoefte aan bluetooth of telefoonconnectiviteit. Zag ook wel navi's die op basis van je telefoon werken maar aangezien in een ruim zes jaar oude fluttelefoon heb met continu wegvallende bluetooth en een snel leeglopende batterij zie ik dat niet als een optie. Nu is mijn budget zo ongeveer max €300 (liever goedkoper, want ik moet ook nog nieuwe hdd's voor mijn DS414 :P ) en daar is vast wel wat voor te vinden.

Zo'n Thunderbox klinkt ook wel interessant, daar ga ik me eens in verdiepen. Zou wel handig zijn als ik naast een navi ook mijn telefoon kan opladen als ik die in de tanktas heb.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:06
Ik word heel erg blij van al die bergenfoto's. Someday ga ik daar ook staan.

• _eLMo_
  • Niet online
Adder28 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:41:
Ik word heel erg blij van al die bergenfoto's. Someday ga ik daar ook staan.
Gewoon week vrij nemen en heen rijden :) Bovenop de Colle del Sommellier (hoogst bereikbare pas, offroad cq gravel / stenig) stond ook een Yamaha FJR1300, gewoon omdat het kan hahaha.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:28

Herman

FP ProMod
PeteSplit schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:46:
Dit is mijn hoogste punt met de motor (2770 m, in oktober 2011). Ik had de motor ook op de foto willen zetten. maar er kwam toch wel verkeer langs en dan stond ik in de weg.

[Afbeelding]
(...)
Helaas... Dan telt ie niet :N

:+

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Ohja, als je een doorwaai jas en een technische longsleeve draagt, vergeet ook niet je Macna koelvest!

Macna Bro's unite! 🤜🤛

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Adder28
_eLMo_ schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:45:
[...]

Gewoon week vrij nemen en heen rijden :) Bovenop de Colle del Sommellier (hoogst bereikbare pas, offroad cq gravel / stenig) stond ook een Yamaha FJR1300, gewoon omdat het kan hahaha.
Weekje vrij nemen gaat nu lastig wegens verscheidene zaken in het privé leven, maar ik werk ernaartoe om het te doen. Vooral nu nog limieten van mezelf aan het testen in afstanden en gear.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

Vrijdag schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:47:
Ohja, als je een doorwaai jas en een technische longsleeve draagt, vergeet ook niet je Macna koelvest!

Macna Bro's unite! 🤜🤛
Ik zit er met de weer ook echt weer naar te kijken, maar vroeg mezelf af of er mensen zijn die ervaring hebben met zulke droge vs natte vesten.

Ik ben benieuwd of de meerprijs van een vest waar je het water ingiet het waard is tov van vesten die je onderdompelt

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Adder28 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:49:
[...]

Weekje vrij nemen gaat nu lastig wegens verscheidene zaken in het privé leven, maar ik werk ernaartoe om het te doen. Vooral nu nog limieten van mezelf aan het testen in afstanden en gear.
Herkenbaar, zelf met een zieke moeder waarbij ik het mezelf niet zover kan brengen om heel lang weg te gaan of. Echt paar dagen reizen weg zit om dan in noodgeval terug te komen. Maar zelf ook alles bij elkaar aan het verzamelen voor het moment dat het zou kunnen.

Pas ook een training offroad gedaan om meer vertrouwen te krijgen bij het rijden.

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:44
Inmiddels mijn AVB gehaald. Had mezelf niet laten slagen, maar volgens de CBR-meneer was alles in 1x goed, dus tja. Op de terugweg de instructeur kwijtgeraakt, dus in mijn eentje een heel stuk snelweg, afslag, binnendoor, weer snelweg en terug naar de rijschool. Was niet de bedoeling, ik beschouw het maar als een intro op AVD.

Ondertussen hier ook even loeren naar al die kleding, gadgets en andere noodzakelijkheden. Tweede hypotheek voor zowel de aanschaf als de opslag aangevraagd.

• Bommes
Lucht doorstroming is key bij die cooling vesten. Dus werkt het beste met een doorwaai jas.
De vesten die je nat maakt doen ook dat met je lijf, ze zijn klam en nat als je ze aandoet.
Ik was toevallig ook net aan het kijken, chatgpt geeft wel wat gebruikers ervaringen maar niet echt een duidelijke voorkeur voor de natte dompel vesten vs die waar je het water in giet.
Meeste positieve motor ervaringen volgens de zelfde ai:
Macna Dry Cooling Vest evo

Ik vertrek a.s. zaterdag richting de Alpen. Plaats in het midden ergens van mijn eerste dag route, Dyon, geeft als verwachting 39 graden voor die dag.
Ik heb een fatsoenlijke Difi doorwaai jas, ga het daar bij houden. Nog meer lagen zie ik niet zitten . Doorwaai jasje, Tshirt, colletje nat maken, flink drinken, en regelmatig gewoon ff stoppen. Dan moet die 750km van dag 1 ook wel lukken, hoop ik :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 23-06-2026 10:59 ]

• Adder28
fdees schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:54:
[...]

Herkenbaar, zelf met een zieke moeder waarbij ik het mezelf niet zover kan brengen om heel lang weg te gaan of. Echt paar dagen reizen weg zit om dan in noodgeval terug te komen. Maar zelf ook alles bij elkaar aan het verzamelen voor het moment dat het zou kunnen.

Pas ook een training offroad gedaan om meer vertrouwen te krijgen bij het rijden.
Thanks, dat is het momenteel ook wel qua het deel van licht reizen en dicht genoeg om snel terug te zijn. We zien wel, uitstel is wel geen afstel, het leven is te kort om het niet te doen.

• Adder28
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:58:
Ik vertrek a.s. zaterdag richting de Alpen. Plaats in het midden ergens van mijn eerste dag route, Dyon, geeft als verwachting 39 graden voor die dag.
Ik heb een fatsoenlijke Difi doorwaai jas, ga het daar bij houden. Nog meer lagen zie ik niet zitten . Doorwaai jasje, Tshirt, colletje nat maken, flink drinken, en regelmatig gewoon ff stoppen. Dan moet die 750km van dag 1 ook wel lukken, hoop ik :P
Een theorie die ik nog eens moet uitproberen, is de helm af en toe spoelen met koud water onderweg, zodat het hoofd koel blijft. Ook speciaal voor een lichte kleur helm gekozen omdat zwart te makkelijk warmte opneemt.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

fdees schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:52:
[...]

Ik zit er met de weer ook echt weer naar te kijken, maar vroeg mezelf af of er mensen zijn die ervaring hebben met zulke droge vs natte vesten.

Ik ben benieuwd of de meerprijs van een vest waar je het water ingiet het waard is tov van vesten die je onderdompelt
Voordeel van dit vest is dat je niet nat wordt en als het water is verdampt kan je het eenvoudig weer aanvullen. Je moet wel een doorwaai jas hebben en dus technisch/thermo geleidend ondergoed dragen voor maximaal effect. Onder mijn Revit Ignition is het in de zomer echt wel fijn. Nu heb ik ook een naked (GSR-600) dus ik zit sowieso vol in de wind. Heb je een kuip/ruitje, dan zal het effect veel minder zijn.

Ga je echt in de woestijn ofzo rijden is een shirt in water dompelen wellicht effectiever. Maar dat zijn contreien waar ik geen motor ga rijden :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Adder28 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:01:
[...]

Een theorie die ik nog eens moet uitproberen, is de helm af en toe spoelen met koud water onderweg, zodat het hoofd koel blijft. Ook speciaal voor een lichte kleur helm gekozen omdat zwart te makkelijk warmte opneemt.
Kan je dan niet beter een baclava balaclava nat maken en die dan op doen, eventueel gecombineerd met een colletje wat je nat maakt? Liners van helmen kan je doorgaans er tegenwoordig uithalen, dus die kan je later dan weer drogen/wassen.

Als je niet genoeg airflow in je helm hebt zou het dan wel weer kunnen gaan broeien, dat is misschien ook niet heel fijn.

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31

RBH

Even een vraagje betreft dit, ik zag dit gisteravond na een stukje touren in de achterband zitten. Vanochtend koud de bandendruk gemeten, stond op 2.25 bar, volgens de handleiding moet dat op 2.7 bar staan. Geen idee hoelang dit er al in zit. Wat zouden jullie zeggen, band wisselen of voorlopig zo laten? Ik neig naar wisselen (iets met het enige dat wat contact maakt met het wegdek niet gaan besparen zeg maar) :-(

Ga de bandendruk sowieso nog even in de gaten houden, kijken wat hij vanavond en morgenochtend zegt..

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k6rmBx9g/IMG-8733.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SXzpfFpT/IMG-8734.jpg

• s020506
RBH schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:09:
Even een vraagje betreft dit, ik zag dit gisteravond na een stukje touren in de achterband zitten. Vanochtend koud de bandendruk gemeten, stond op 2.25 bar, volgens de handleiding moet dat op 2.7 bar staan. Geen idee hoelang dit er al in zit. Wat zouden jullie zeggen, band wisselen of voorlopig zo laten? Ik neig naar wisselen (iets met het enige dat wat contact maakt met het wegdek niet gaan besparen zeg maar) :-(

Ga de bandendruk sowieso nog even in de gaten houden, kijken wat hij vanavond en morgenochtend zegt..

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ding eruit, prop erin en de band verder oprijden. Bij de bandenboer een parapluutje erin kan ook, als je dat fijner vind.

Zo lang je de druk een beetje in de gaten houdt, is alles een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door s020506 op 23-06-2026 11:21 ]

PVoutput

• Adder28
Vrijdag schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:08:
[...]

Kan je dan niet beter een baclava balaclava nat maken en die dan op doen, eventueel gecombineerd met een colletje wat je nat maakt? Liners van helmen kan je doorgaans er tegenwoordig uithalen, dus die kan je later dan weer drogen/wassen.

Als je niet genoeg airflow in je helm hebt zou het dan wel weer kunnen gaan broeien, dat is misschien ook niet heel fijn.
Probleem is dat je outer shell dan nog altijd warm is, en met weinig wind in je helm blijft het vocht wel zitten.

Nu, het is een theorie, ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

• Waaj
  • Niet online
fdees schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:54:
[...]

[...]
Veel sterkte met de situatie. Wij hebben ook jarenlang rekening moeten houden met een zieke ouder. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat wij in geval van nood vanuit een groot deel van Europa binnen 24 uur terug in Nederland kunnen zijn, desnoods door de motoren ergens te dumpen en het vliegtuig terug te pakken. Dat gaf ons de mentale rust om toch (wat) verder en langer weg te durven gaan.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:03

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Naar de bandenboer ermee. Band eraf, van binnenuit plakken en band er weer op.

Zelf een prop erin steken is een noodoplossing om thuis te komen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• RBH

RBH

Dank, da's een optie waar ik niet aan gedacht had. Ga dat maar even oppakken deze week. :)

• Bommes
[...]

Dat zou ik dus niet doen, het vocht kan er niet echt uit dat gaat alleen maar broeien.
Lichte helm helpt.
Veel ventilatie helm, bijvoorbeeld zo een ADV helm helpt
Colletje om je nek nat maken
Klep open en zonnebril of zo een licht gele rijders bril op, zodat er wind in kan.
Alhoewel dat bij 30 en meer graden gewoon warm aanvoelt dus dan is dicht soms zelfs iets fijner.

Ik heb Scorpion systeem/klap helm, wit, met het kinstuk open is het ook een goed gekeurde pothelm, open rijden mag dus. Ja ik weet het discussie over je kin op het asfalt, ieder zijn keuze.
Daarnaast heb ik voor offroad een ADV helm van Bell, mega veel ventilatie, groter vizier zodat er een cross brill in past, fijn ding. Wel meer herrie, want ja meer lucht er in is meer herrie..

Net alvast begonnen met zooi bij elkaar zoeken en in/op de Vespa binden.
In de bagagebak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSRWFxNA_cSrVegKxhP17ommX34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/djJkKle0PQciVL6nSaEumuJB.jpg?f=fotoalbum_large
  • Stoeltje
  • brandertje + gasflesje
  • RVS mok en plastic drinkbeker
  • bestek
  • regen broek en jas
  • gereedschap
  • stokken en haringen van mijn tentje
  • reserve handschoenen
  • tent/haring hamertje
  • spuitbusje smeervet
  • mini rolletje duct-tape
  • multitool leatherman
  • klein trechtertje om benzine uit mijn reserve flesje in de tank te kunnen gieten
  • reserve spanbanje
  • extra colletje
Voor op het dragertje een kleine tas met daarin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfupSKzv6Z2IXHPsVNuJRYxLYcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjYrsI9qNjtY5r1hrxfExin2.jpg?f=fotoalbum_large
  • Slaapzak
  • Slaapmatje
  • kussen
In een losse tas achter op het zadel neem ik mee:
  • Tent
  • flip flop slipper (blijft tenslotte een Vespa dus riding in style)
  • Licht gewicht paar schoenen
  • Extra jas
  • Picknuck kleedje
In de topkoffer komt de kleding en toiletzooi.
Losse rugzak aan de bagage haak met water drink zak (zo een camel bag ding) wat te snacken, mijn portemonnee, zakmesje, papieren, enz.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:43

jeroenathome

Een regel tekst

@fdees Ik heb een koelvest waar je water in giet. Ben er zeer tevreden over. Ik gebruik het ook voor woon-werk en dan wil je niet met een natte shirt op het werk aankomen.

Meestal is het na 2 of 3 dagen bijvullen om te blijven koelen. Voor alle oplossingen geldt dat hoe meer wind er door kan gaan hoe beter de koeling werkt.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• fdees

fdees

Trust me I'm an Engineer

Lucht doorstroming is key bij die cooling vesten. Dus werkt het beste met een doorwaai jas.
De vesten die je nat maakt doen ook dat met je lijf, ze zijn klam en nat als je ze aandoet.
Ik was toevallig ook net aan het kijken, chatgpt geeft wel wat gebruikers ervaringen maar niet echt een duidelijke voorkeur voor de natte dompel vesten vs die waar je het water in giet.

Nice, dat niet klam zijn klinkt wel als een groot voordeel
Vrijdag schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:04:
[...]

Voordeel van dit vest is dat je niet nat wordt en als het water is verdampt kan je het eenvoudig weer aanvullen. Je moet wel een doorwaai jas hebben en dus technisch/thermo geleidend ondergoed dragen voor maximaal effect. Onder mijn Revit Ignition is het in de zomer echt wel fijn. Nu heb ik ook een naked (GSR-600) dus ik zit sowieso vol in de wind. Heb je een kuip/ruitje, dan zal het effect veel minder zijn.

Ga je echt in de woestijn ofzo rijden is een shirt in water dompelen wellicht effectiever. Maar dat zijn contreien waar ik geen motor ga rijden :P
Woestijn zie je mij ook niet, althans mijn scrambler vind dat misschien wel leuk >:) . maar zelf zie het zelf als een prettig aanvulling als je langer weg gaat en ik texiele jas mee hebt dan is dit een makkelijkere toevoeging dan een complete doorwaaijas. Mijn scrambler is wind ook geen probleem
jeroenathome schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:45:
@fdees Ik heb een koelvest waar je water in giet. Ben er zeer tevreden over. Ik gebruik het ook voor woon-werk en dan wil je niet met een natte shirt op het werk aankomen.

Meestal is het na 2 of 3 dagen bijvullen om te blijven koelen. Voor alle oplossingen geldt dat hoe meer wind er door kan gaan hoe beter de koeling werkt.
klinkt goed, zeker met dagen als vandaag is het wel.

Ga er denk ik eens een bestellen. Lijkt mij ook wel fijn als je gewoon bezig bent thuis met deze temperaturen zonder airco, ventilator in de buurt zal ook wel (minder) werken. Of met sporten om daarna weer af te koelen, je creert dan een toch wat extra warmte en om dan weer af te koelen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joris748 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 11:24:
[...]

Naar de bandenboer ermee. Band eraf, van binnenuit plakken en band er weer op.

Zelf een prop erin steken is een noodoplossing om thuis te komen.
En er daarna nog 8k km op rijden :9 - of iig, zo ging dat met mn RT.

Zo'n veter met lijm erin gaat er heus niet zomaar uit. Zou het niet doen met mijn rijstijl icm de straten die ik afgelopen week heb gereden (ik zat ook in de bergen), of op t circuit, maar voor normaal straat rijden binnen NL werkt het prima. Wel de bandenspanning zeer regelmatig checken.
[...]

Denk dat mn communicatiesetje dat niet op prijs stelt. En ik vermoed dat het gaat broeien, stinken en schuren. Hoewel mn helm al nat genoeg wordt van het zweet... col nat maken doet al heel veel. Verder zoveel mogelijk blijven rijden en als je moet stoppen - kies een plek in de schaduw.
Vrijdag schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:41:

[...]

Dat zou ook wel een mogelijkheid kunnen zijn. Nu heb ik weinig verstand van die elektra maar dat klinkt als een klusje voor in de zomer. Zat ook al te denken aan een andere navi en dan een usb aansluiting ergens in klussen.

[...]

Zo'n Thunderbox klinkt ook wel interessant, daar ga ik me eens in verdiepen. Zou wel handig zijn als ik naast een navi ook mijn telefoon kan opladen als ik die in de tanktas heb.
Zo'n thunderbox lijkt wel mooie oplossing, maar vind ik wat overkill als je alleen navi en USB aansluiting wil hebben. Dat kan allebei prima aan een geschakelde (en gezekerde) plus, bijv die van stadslichten of koplamp. Wil je ook handvatverwarming of ben je bang in t donker - dan heb je wel wat meer power nodig.

[ Voor 58% gewijzigd door noes op 23-06-2026 13:21 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Adder28
Ik was nog een klein maar belangrijk detail vergeten, de helm spoelen langs de BUITENkant :) De buitenschaal afkoelen dus.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Adder28 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:43:
Ik was nog een klein maar belangrijk detail vergeten, de helm spoelen langs de BUITENkant :) De buitenschaal afkoelen dus.
Die zal binnen een minuutje rijden weer droog zijn.

• Fraggert
  • Laatst online: 20:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kanseleur schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:55:
Inmiddels mijn AVB gehaald. Had mezelf niet laten slagen, maar volgens de CBR-meneer was alles in 1x goed, dus tja. Op de terugweg de instructeur kwijtgeraakt, dus in mijn eentje een heel stuk snelweg, afslag, binnendoor, weer snelweg en terug naar de rijschool. Was niet de bedoeling, ik beschouw het maar als een intro op AVD.
ow hilarisch, dat heb ik ook een keer gehad........met een andere lesser de snelweg op....tenminste dat was het plan.....tot ik dus de invoegstrook opging en invoegde in het verkeer terwijl mijn mede-cursist besloot de motor op de vluchtstrook te zetten omdat ze niet durfde.

Uiteindelijk is de instructeur met haar in het kielzog de snelweg opgegaan en ik was relatief laat weer op de rijschool want ik ging toeristisch terug wist niet helemaal goed meer goed hoe ik bij de rijschool kon komen :+ .

anyway.....congrats met de AVB *O* *O* *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Joris748
Haha, is me zelfs gebeurt tijdens het examen. De examinator had me verteld dat hij wilde zien dat ik gebruik maak van de acceleratie van een motor.

Enfin, vanwege wegwerkzaamheden ging kort na de kruising de rijbaan van twee naar één rijstroken. Dus ik zet hem links bij de verkeerslichten en geef genoeg gas om voor de eerste auto in te kunnen voegen. Instructeur en examinator lukte dat niet met de auto (pre turbo VW Golf diesel) :9 Vervolgens kom ik buiten bereik van de porto en toen was ik ze kwijt :+

Wel geslaagd overigens, want ik had precies gedaan wat hij vroeg en we waren al op de terugweg naar het CBR. Was maar goed ook, want ik had geen herexamen meer kunnen doen voor invoering van het faserijbewijs in 1996.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06 20:11

Youk

Volvo For Life

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar op hoeveel stond de druk voordat je ging rijden? Mooi dat de handleiding zegt 2.7 bar, maar als ie daarvoor ook al maar op slechts 2.25 bar stond heb je misschien zelfs geen lek. Wie zegt dat het door de band door is? Misschien eerst eens een beetje zeepsop op spuiten om te zien of je luchtbelletjes krijgt. Zo neen, gewoon doorrijden zonder probleem. Zo ja, even langs de bandenboer voor een parapluutje.

Volvo Classic Club Belgium

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:30
noes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:15:
Zo'n thunderbox lijkt wel mooie oplossing, maar vind ik wat overkill als je alleen navi en USB aansluiting wil hebben. Dat kan allebei prima aan een geschakelde (en gezekerde) plus, bijv die van stadslichten of koplamp. Wil je ook handvatverwarming of ben je bang in t donker - dan heb je wel wat meer power nodig.
Waarom overkill? Het is een makkelijke manier om een geschakelde en gezekerde stroomvoorziening te creëren. Je kunt hem automatisch laten bepalen wanneer hij inschakelt op basis van ingangsvoltage (>13.5V uit m'n hoofd) of op basis van een bestaand geschakeld circuit zoals een standaard relais. Of je het de aanschafprijs waard vindt is een ander verhaal natuurlijk...
Ik heb er in ieder geval één in de Tiger zitten voor de handvatverwarming en de telefoonlader, maar vooral omdat ik anders het spul vergeet uit te zetten en de accu leeg trek ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mvn23 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:40:
[...]

Waarom overkill? [...]

Of je het de aanschafprijs waard vindt is een ander verhaal natuurlijk...
[...]
Nou, ja, dat dus ;)

Het zal prima spul zijn, maar kan veel meer dan je nodig hebt als je alleen navi en telefoon wil aansluiten. En daar betaal je ook voor.

[ Voor 21% gewijzigd door noes op 23-06-2026 14:47 ]

• Joris748
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:03:
[...]

Dat zou ik dus niet doen, het vocht kan er niet echt uit dat gaat alleen maar broeien.
Lichte helm helpt.
Veel ventilatie helm, bijvoorbeeld zo een ADV helm helpt
Colletje om je nek nat maken
Klep open en zonnebril of zo een licht gele rijders bril op, zodat er wind in kan.
Alhoewel dat bij 30 en meer graden gewoon warm aanvoelt dus dan is dicht soms zelfs iets fijner.

Ik heb Scorpion systeem/klap helm, wit, met het kinstuk open is het ook een goed gekeurde pothelm, open rijden mag dus. Ja ik weet het discussie over je kin op het asfalt, ieder zijn keuze.
Daarnaast heb ik voor offroad een ADV helm van Bell, mega veel ventilatie, groter vizier zodat er een cross brill in past, fijn ding. Wel meer herrie, want ja meer lucht er in is meer herrie..

Net alvast begonnen met zooi bij elkaar zoeken en in/op de Vespa binden.
In de bagagebak:
[Afbeelding]
  • Stoeltje
  • brandertje + gasflesje
  • RVS mok en plastic drinkbeker
  • bestek
  • regen broek en jas
  • gereedschap
  • stokken en haringen van mijn tentje
  • reserve handschoenen
  • tent/haring hamertje
  • spuitbusje smeervet
  • mini rolletje duct-tape
  • multitool leatherman
  • klein trechtertje om benzine uit mijn reserve flesje in de tank te kunnen gieten
  • reserve spanbanje
  • extra colletje
Voor op het dragertje een kleine tas met daarin:
[Afbeelding]
  • Slaapzak
  • Slaapmatje
  • kussen
In een losse tas achter op het zadel neem ik mee:
  • Tent
  • flip flop slipper (blijft tenslotte een Vespa dus riding in style)
  • Licht gewicht paar schoenen
  • Extra jas
  • Picknuck kleedje
In de topkoffer komt de kleding en toiletzooi.
Losse rugzak aan de bagage haak met water drink zak (zo een camel bag ding) wat te snacken, mijn portemonnee, zakmesje, papieren, enz.
Weet je zeker dat je de Tuareg laat staan en de Vespa pakt? >:)

Veel plezier ;)

• Barista
Joris748 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:03:
[...]

Weet je zeker dat je de Tuareg laat staan en de Vesp pakt? >:)

Veel plezier ;)
Met die bodemloze put onder het zadel biedt de Vespa wel ineens een usp boven de Tuareg.

• Bommes
Joris748 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:03:
[...]

Weet je zeker dat je de Tuareg laat staan en de Vesp pakt? >:)

Veel plezier ;)
Tot 15:02 uur wel..

• Bommes
Barista schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:34:
[...]

Met die bodemloze put onder het zadel biedt de Vespa wel ineens een usp boven de Tuareg.
En de Tuareg wordt, zoals alle moderne enorm arm lopende motoren echt blaf heet.
De Vespa vast ook maar daar voel ik niks van, bij de Tuareg daarintegen worden de beentjes wel echt heel warm.
Oh en er zitten nog serieuze noppen op de Tuareg, enkeltje Alpen via de snelweg met deze temperaturen zijn die wel echt oprookt voordat mijn trip goed en wel begint.

• Pyr0_
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:50:
[...]

En de Tuareg wordt, zoals alle moderne enorm arm lopende motoren echt blaf heet.
De Vespa vast ook maar daar voel ik niks van, bij de Tuareg daarintegen worden de beentjes wel echt heel warm.
Oh en er zitten nog serieuze noppen op de Tuareg, enkeltje Alpen via de snelweg met deze temperaturen zijn die wel echt oprookt voordat mijn trip goed en wel begint.
Ah joh, tis pas dinsdag. Garagist ff lief aankijken en je hebt zo nieuwe bandjes toch ;)

Beter pak je indd de Vespa, ik kan bevestigen dat het met 37c op de snelweg toch echt serieus geen pretje is... heb vandaag zo'n 200-250km (te lui om te checken) snelweg gedaan langs Milaan af en dat was echt afzien. Ben zowat om de 50km gestopt om m'n shirtje en col zeiknat te maken maar zelfs dan, dat is de eerste 5m lekker en dan voel je het haast niet meer.
Maar goed, ik heb ook dat overleefd al is t hier op de camping met 29c en geen zuchtje wind eigenlijk ook niet eens prettig te noemen. Maar hey, ik zit tenminse in Italië af te zien, volgens mij is het in NL nog een tandje warmer... ben blij dat ik dat ff mis >:)

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag met de SV650 gereden. 50km en op het einde was ik in een lekkere flow qua sturen. Maar het was slechts 27C hier. Het lederen pak met het Helly Hansen shirt werkte goed.

Morgen met de R1200GS wat kilometers naar het werk maken. Ben benieuwd hoe dat gaat met het textiel pak. En dan moet ik nog eens de RT nemen om te rijden. Waarschijnlijk ergens in Augustus en dan tot November als het lukt.
Wie heeft er al eens met een tandbeugel + helm gereden?
* Chevy454 is van die paradontities af maar moet aan een beugel ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 23-06-2026 21:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bommes
@Pyr0_ wel vet jaloers op jouw tripje, heerlijk. Ja warm en naar jouw zin wat te veel haarspeltbochten. Maar gewoon lekker lang onderweg, tof!!

Hier weer wat verder met inpakken, kleding in de topkoffer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34NxEc8V4PBZEcH0NfAQ6EWIibg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/154nVtlsoY1F9uvX8wvlQUPk.jpg?f=fotoalbum_large
  • Alle kleding die mee gaat zit er in, op mijn favoriete kortebroek na. Die moet ik ngo eerst even uitwassen :P
  • Handoek, zelfs ook nog een XL reis badlaken van Nomad lag voor een tientje in de Bonusbak bij de AH.
  • EHBO setje
  • Zaklamp
  • pakkoffie
  • Reservehandschoenen
Nog meer dan genoeg ruimte voor een stokbrood onderweg en een pot Nutella.
Misschien kan zelfs mijn koeltasje met een paar koude pinten nog wel mee.

Alleen nog aan twijfelen; to GoPro or not to GoPro.
Geen zin in om al die extra meuk ook nog mee te nemen, maar goed misschien toch maar doen, kan ik nog wat leuke shots maken op een bergpas ergens.

• Pyr0_
Bommes schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:53:
@Pyr0_ wel vet jaloers op jouw tripje, heerlijk. Ja warm en naar jouw zin wat te veel haarspeltbochten. Maar gewoon lekker lang onderweg, tof!!

[Afbeelding]
  • Alle kleding die mee gaat zit er in, op mijn favoriete kortebroek na. Die moet ik ngo eerst even uitwassen :P
  • Handoek, zelfs ook nog een XL reis badlaken van Nomad lag voor een tientje in de Bonusbak bij de AH.
  • EHBO setje
  • Zaklamp
  • pakkoffie
  • Reservehandschoenen

Geen zin in om al die extra meuk ook nog mee te nemen, maar goed misschien toch maar doen, kan ik nog wat leuke shots maken op een bergpas ergens.
Het is ook echt genieten. Soms vergeet ik dat 'in the heat of the moment (/day)' maar heb echt al heel wat pinch yourself momentjes gehad. Zit nu lekker in t ritme en heb echt nog geen zin om naar huis te gaan ;)

Vandaag was wel echt afzien zoals ik al zei, verslagje staat weer online (klik).

Uitzicht op t einde maakte alles weer goed. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F60Y53HElB6WCiH6cRBMH78cboU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EvkpOSGGcvW8Ory3qWBfPG5k.jpg?f=fotoalbum_large

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:09
Een collega van ons heeft een motorongeluk gehad en is nu (gelukkig) herstellende. Dat heeft ons wel 2 motoren gekost die nu total loss zijn. Silver lining: we mogen nu wat nieuwe motoren testen. Ik heb vandaag dus proefgereden op een hagelnieuwe CFMoto 800MT. Ik heb hem meegenomen op onze baan voor wat bijzondere verrichtingen, gassen schakelen en remmen.

Mijn conclusie: Ik vind het helemaal niks _O-.

De motor is mooi om te zien en zit best comfortabel. Maar reeds na het starten werd ik begroet met een onrustig lopende, nerveuze twin met een geluid dat ik niet helemaal kan plaatsen. Geen diepe grom, maar ook geen soepel naaimachientje. Beetje vleesch noch visch.

Eenmaal 'off the line' is de gasrespons wanneer koud erg ruk. Dat verbeterde wel nadat de motor warm werd maar hij blijft nerveus. Ik gok een doelbewuste keuze: als je 'ervandoor' wil gaat het ding als de brandweer dus het sportieve zit er zeker in. Maar zodra je fijngevoelig werk wilt, m.a.w. koppeling-gas-rem door de langzame slalom zijn ook de koppeling en voetrem bíjna digitaal in de bediening.

Mijn collega heeft hem specifiek op wat bochtjes getest en was er ook niet over te spreken. Eenmaal op de CC bleef het ding in de bocht 'hangen' zonder rechtop te trekken zodra je stopt met duwen. Geen idee of dat zo hoort of niet, maar we kwamen al snel tot de conclusie dat we deze motor geen beginnersmodelletje vinden.

De oude motoren waren 650 V-stroms maar die zijn niet meer leverbaar. Er staat dus nu een V-strom 800 in de garage om te testen maar daar kwam ik in de drukte van de dag niet meer aan toe. Mijn collega vond hem wel 'veel beter' dan de CFMoto doch iets zwaarder in stuurgevoel.

We hadden een meerderheidsvoorkeur voor de nieuwe Transalp 750, maar de kant-en-klaarprijs als lesmotor (beugels, uitrusting etc) kwam daarvan ruim 4k boven de CFmoto uit, de V-strom slechts 2k daarboven en de V-stroms hebben zich minstens zo betrouwbaar bewezen als de aanwezige CB650R's dus ik denk dat we daar niet voor zullen kiezen. De CFmoto vertrouwen we bovendien niet als langdurige betrouwbare keuze.

We gaan het zien...

• ibothead
  • Laatst online: 16:14

ik heb zo dompel vest en dry vest!
Dompel vest met 35++ oven op de motor voorkeur! Ja het is klam en verkoelend meteen vanaf moment 1 maar koelt je lichaam gemiddeld 1,5 uur max voor je gevoel 10 graden kouder met doorwaaijas en broek

Zo dry vest van macna is vindt ik max 5 graden gevoel verkoeling en werkt vindt ik naar het water lauw is zeer slecht!
Geef wel een veel langere verkoeling, ik draag nu op mijn werk ivm 50% van de tijd in deze hitte in de zon sta dat koelvest wat ik onder dompel en het werkt fantasties! Alleen ik moet hem dus elk uur wel bij een klant even weer goed nat maken

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:32

[Afbeelding]
  • EHBO setje
  • Zaklamp
  • pakkoffie
  • Reservehandschoenen

Ik merk zelf dat ik eigenlijk op vakantie nooit tot bijna niks film met de GoPro. Het gehusseld en gesleep (camera ergens neerzetten, langsscheuren, weer ophalen) en power management is iets wat ik niet voor de fun doe. Telefoon mee en wat toffe foto’s! Ben op vakantie niet aan het werk.

Het gaat om de herinneringen en niet om de likes is mijn motto. Ook zit je vaak met GB’s aan film waar je nooit meer naar kijkt.

mocht je nu met wat meer lui gaan dan zou ik nog twijfelen omdat je dan makkelijk wat shots van je mede reiziger kan maken. En andersom.

Dag gezegd hebbende lees ik met plezier je verslagen 👍

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:03:
Een collega van ons heeft een motorongeluk gehad en is nu (gelukkig) herstellende. Dat heeft ons wel 2 motoren gekost die nu total loss zijn. Silver lining: we mogen nu wat nieuwe motoren testen. Ik heb vandaag dus proefgereden op een hagelnieuwe CFMoto 800MT. Ik heb hem meegenomen op onze baan voor wat bijzondere verrichtingen, gassen schakelen en remmen.

Mijn conclusie: Ik vind het helemaal niks _O-.

De motor is mooi om te zien en zit best comfortabel. Maar reeds na het starten werd ik begroet met een onrustig lopende, nerveuze twin met een geluid dat ik niet helemaal kan plaatsen. Geen diepe grom, maar ook geen soepel naaimachientje. Beetje vleesch noch visch.

Eenmaal 'off the line' is de gasrespons wanneer koud erg ruk. Dat verbeterde wel nadat de motor warm werd maar hij blijft nerveus. Ik gok een doelbewuste keuze: als je 'ervandoor' wil gaat het ding als de brandweer dus het sportieve zit er zeker in. Maar zodra je fijngevoelig werk wilt, m.a.w. koppeling-gas-rem door de langzame slalom zijn ook de koppeling en voetrem bíjna digitaal in de bediening.

Mijn collega heeft hem specifiek op wat bochtjes getest en was er ook niet over te spreken. Eenmaal op de CC bleef het ding in de bocht 'hangen' zonder rechtop te trekken zodra je stopt met duwen. Geen idee of dat zo hoort of niet, maar we kwamen al snel tot de conclusie dat we deze motor geen beginnersmodelletje vinden.

De oude motoren waren 650 V-stroms maar die zijn niet meer leverbaar. Er staat dus nu een V-strom 800 in de garage om te testen maar daar kwam ik in de drukte van de dag niet meer aan toe. Mijn collega vond hem wel 'veel beter' dan de CFMoto doch iets zwaarder in stuurgevoel.

We hadden een meerderheidsvoorkeur voor de nieuwe Transalp 750, maar de kant-en-klaarprijs als lesmotor (beugels, uitrusting etc) kwam daarvan ruim 4k boven de CFmoto uit, de V-strom slechts 2k daarboven en de V-stroms hebben zich minstens zo betrouwbaar bewezen als de aanwezige CB650R's dus ik denk dat we daar niet voor zullen kiezen. De CFmoto vertrouwen we bovendien niet als langdurige betrouwbare keuze.

We gaan het zien...
Iemand die ik ken is helemaal gek op die cf, maar ik lees ook over koppeling issues. Tot nu toe hoor ik van CF eigenaren nog weinig slechts. Behalve dat gekut met betalingen voor opties die eerder gratis waren.

Ga binnenkort de motor even naar garage brengen voor beurtje en krijg dan de kove 800 x rally demo mee 👍 met hoop aanpassingen. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt. Lijkt me een erg tof ding.

• s020506
ibothead schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:09:
[...]

ik heb zo dompel vest en dry vest!
Dompel vest met 35++ oven op de motor voorkeur! Ja het is klam en verkoelend meteen vanaf moment 1 maar koelt je lichaam gemiddeld 1,5 uur max voor je gevoel 10 graden kouder met doorwaaijas en broek

Zo dry vest van macna is vindt ik max 5 graden gevoel verkoeling en werkt vindt ik naar het water lauw is zeer slecht!
Geef wel een veel langere verkoeling, ik draag nu op mijn werk ivm 50% van de tijd in deze hitte in de zon sta dat koelvest wat ik onder dompel en het werkt fantasties! Alleen ik moet hem dus elk uur wel bij een klant even weer goed nat maken
Die vesten zijn wel mooie dingen. Maar ik vraag me dan af of je niet gewoon een t-shirt nat kunt maken en aan kan doen. Of maakt het wel echt verschil?

PVoutput

• geert_s

geert_s

s020506 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 07:32:
[...]

Die vesten zijn wel mooie dingen. Maar ik vraag me dan af of je niet gewoon een t-shirt nat kunt maken en aan kan doen. Of maakt het wel echt verschil?
Een nat shirt is natuurlijk heel dun en binnen 5 minuten opgedroogd met dit weer. Dat zet niet echt zoden aan de dijk.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:39

[Afbeelding]
  • EHBO setje
  • Zaklamp
  • pakkoffie
  • Reservehandschoenen

Ik heb een GoPro, en ik merk op vakanties: ik heb geen zin om met die GoPro bezig te zijn. Ná de vakanties heb ik geen zin om te gaan bewerken.

Dus, voor mij is de telefoon the way to go.

Nu wel met een aanvulling: een DJI Neo 2 drone. In principe bedoeld als instapmodel, en wordt in de markt gezet voor de vloggers. Het ding volgt je ook tijdens het lopen en fietsen. (Met de RC2 remote control die duurder is dan de drone, kan die ook actief voertuigen tracken tot 40 km/h)
Die gebruik ik nu als handsfree selfie camera of om een shot te maken waar ik zelf te voet niet kan komen. Geen controller voor nodig, hoogstens een telefoon. En zelfs dat eigenlijk niet eens.

Dan maakt het ook niet uit dat de accu's maar 12-15 minuten meegaan. Ik ga niet lang vliegen, het is een foto maken en het ding weer wegstoppen.
Minpuntje: het ding wordt snel te heet waarna die weigert (en/of neerstort). Met deze temperaturen durf ik dan ook geen grote vluchten aan waar ik er zelf niet meer bij kan als die crasht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ga binnenkort op een lange motortrip, ca 7000/8000 km in totaliteit en zit even in dubio wat ik met de banden moet:

Voorband:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYSstvFQthxMbWFWum6gUAKMjxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dGBLnMwt76x49PZlka1oKFZ.jpg?f=fotoalbum_large

Achterband:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXQoN04VnuINtHAFz5esgZSyQ2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvAtj2gZShwW80Lmzd0UQeZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Voorband ben ik van plan te vervangen, op de achterband zit er mi nog voldoende/genoeg rubber.

Wat is echter weidsheid? Nu enkel de voorband vervangen en bij terugkomst beiden vervangen of nu direct beiden vervangen?

• ollie1965

ollie1965

De GoPro (of andere actioncamera's), daar zit ik dan net aan te denken. Waarom?

In het verleden een dikke analoge camera bij (later DSLR) in een paraattas en lenzen in de kist. Veel gedoe en tijd om een fatsoenlijke foto te maken.
Uiteindelijk met verbeterde kwaliteit een compact camera gekocht (powershot achtig), mede omdat dia's > foto's > digitale foto's steeds minder mijn ding werden.
En nu de laatste jaren, gewoon de telefoon. Maar ja, toch weer een jas openritsen, pakken, handschoenen uit, bedienen en weer in omgekeerde volgorde.
Nu ik recent gezien heb dat de kwaliteit van de (betere) actioncam's veel beter is geworden dacht ik aan een mount op de motor met een permanente voeding (via contact) ook wel iets zou kunnen zijn.

Maar de hoofdmoot zal zijn motorrijden voor het plezier en een beetje aanvullende foto's voor de herinnering.... of het incidenteel stoefen/verplassen hier :+ _O-

[ Voor 0% gewijzigd door ollie1965 op 24-06-2026 11:22 . Reden: typo ]

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@beyazz06 Als je richting de bergen gaat wordt aangeraden om de tocht te beginnen met nieuwe banden. Je kan er ook voor kiezen om tijdens de reis ergens lokaal de banden te laten vervangen. Je kan de bandenboer in nl vragen of de huidigebanden opgeslagen kunnen worden tot de nieuwe versleten zijn.

Afhankelijk van de rijstijl kan je zelfs een nieuwe banden met 8000 km oprijden. Dus vervangen zou ik zeker doen. Al meerdere keren gehad dat ik de banden vervangen heb terwijl er nog voldoende profiel op zat. Ik wil zonder zorgen rondrijden op vakantie. Niet dat ik mij druk moet maken om een garage te vinden die tijd heeft.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat is de dot code? Zien er ook wat ouder uit al.

Ik zou ook geen risico nemen

• RBH

RBH

Youk schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:36:
[...]

Maar op hoeveel stond de druk voordat je ging rijden? Mooi dat de handleiding zegt 2.7 bar, maar als ie daarvoor ook al maar op slechts 2.25 bar stond heb je misschien zelfs geen lek. Wie zegt dat het door de band door is? Misschien eerst eens een beetje zeepsop op spuiten om te zien of je luchtbelletjes krijgt. Zo neen, gewoon doorrijden zonder probleem. Zo ja, even langs de bandenboer voor een parapluutje.
Nog niet met zeepsop geprobeerd, wel zojuist nog even gemeten. In 24 uur gedaald van 2.7 naar 2.5 bar, dus ja, zal wel een klein lekje in zitten. Zal er eens mee naar de bandenboer fietsen.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:53
Aansluitend op de GoPro ja/nee punten:

Ik neem graag mijn actioncamera mee, vooral omdat ik later a) graag de beelden terugkijk en b) het gevoel van de trip nog een keer wil ervaren (zover dat kan). Op social media plempen doe ik niet, het is meer op YT plaatsen zodat ik het vrienden ook makkelijk kan laten zien.

Nu heb ik een DJI Action 2, een best kleine camera, en een aantal mounts die ik graag gebruik: helm (bij de kin), stuur, en een clip om vanuit andere POVs te filmen. Ja het is af en toe bewust dat ding aan- en uitzetten, maar ik merk dat dat een soort automatisme is geworden. Het levert (meestal) leuke beelden op :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

beyazz06 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:16:
Ik ga binnenkort op een lange motortrip, ca 7000/8000 km in totaliteit en zit even in dubio wat ik met de banden moet:

Voorband:

[Afbeelding]

Achterband:

[Afbeelding]

Voorband ben ik van plan te vervangen, op de achterband zit er mi nog voldoende/genoeg rubber.

Wat is echter weidsheid? Nu enkel de voorband vervangen en bij terugkomst beiden vervangen of nu direct beiden vervangen?
Als je nu twijfelt, lekker laten vervangen nu. Kan je ze nog even inrijden en ga je met een gerust gevoel op reis. Niets zo kut als tijdens je vakantie je continu zorgen maken of denken "red ik/redden de banden dit nog". Of in de middle of nowhere op zoek moeten naar een garage die je van nieuwe banden kan voorzien.

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 24-06-2026 12:13 ]

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

In de actioncam discussie.

Mijn eerste motorvakantie heb ik bijna geen foto's kunnen maken doordat de overige reizigers alleen drinkpauze hielden. Daarna de insta360 x4 aangeschaft in combinatie met de remote preview. Kan nu rijdent opnames of foto's maken. Indien nodig worden de opnames na de rit bewerkt en gedeeld.

Mijn advies is ook om naast de actioncam ook de afstandsbediening erbij te nemen.

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:31
Hoi allemaal, ik kijk al een tijdje mee hier en zit nu zelf met een vraag. Ik heb een motor op het oog voor mijn vriendin. Het gaat om een Honda CMX500 Rebel uit 2021, met zo'n 400km op de teller (geen typo). Dat betekent o.a. dat het hele onderhoudsschema voor de eerste kms nog gevolgd moet worden (geen probleem), maar zijn er andere dingen waar ik me bewust van moet zijn/op moet letten bij een motor die zo weinig gebruikt is gedurende 5 jaar?

De reden dat we deze motor overwegen, en enig (oplosbaar) risico kunnen accepteren, is een combinatie van een goede prijs en erg beperkt tweedehands aanbod op redelijke afstand hier in Noorwegen. Het gaat overigens om particuliere tweedehands, dus geen dealergaranties o.i.d.

Is er iemand die positieve/negatieve ervaringen of inzichten heeft met motors die lang stil hebben gestaan?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:23
De jas die ik sinds kort gekocht heb, isoleerde zo goed, dat als ik de jas aantrok in een ruimte met airco, werd het na een half uurtje rijden pas onaangenaam warm. Begin van deze week - pas - de wintervoering eruit gehaald.

• Adder28
Als hij lang stilgestaan heeft maar al die tijd goed onderhouden geweest is (batterijlader/banden pompen/...) zou dat ok moeten zijn. Als hij daar 4 jaar gestaan heeft, dan zou ik hem alleen kopen als je iemand meeneemt die iets weet van techniek van motoren.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13:02
jeroenathome schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:23:
In de actioncam discussie.

Mijn eerste motorvakantie heb ik bijna geen foto's kunnen maken doordat de overige reizigers alleen drinkpauze hielden. Daarna de insta360 x4 aangeschaft in combinatie met de remote preview. Kan nu rijdent opnames of foto's maken. Indien nodig worden de opnames na de rit bewerkt en gedeeld.

Mijn advies is ook om naast de actioncam ook de afstandsbediening erbij te nemen.
Dit inderdaad. Ik heb sinds kort de Insta360 X4 Air en voor twee tientjes een bluetooth remote gekocht die op mijn stuur zit. Leuk om nét even snel dat mooie stuk / die leuke actie te kunnen vastleggen. Overigens film ik altijd maar een paar minuten maximaal. Ik ga toch geen ellenlange stukken terugkijken of editten. Meer voor een korte sfeerimpressie. Voordeel van een 360 camera is dat je ook een mooi stuk omgeving mee kan nemen (en niet alleen dat kleine stukje weg voor je).

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:53
@LeoA
Zou me juist niet zo druk maken, met zo'n nieuwe motor lijkt me de kans op corrossie e.d. geen probleem.

Wel belangrijk om voor het in gebruik nemen de olie te vervangen. Zou wel eens een Honda-dealer vragen hoe het zit met de inloopperiode en of dat model geleverd wordt met andere olie voor de inloopperiode. Als je goed wil zitten doe je het best de inloopperiode opnieuw met dus nieuwe specifieke inloopolie indien van toepassing.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Voorband:

[Afbeelding]

Achterband:

[Afbeelding]

Lekker lange trip! Weet niet wat je rijstijl is, en wat het beoogde gebruik is? Maar ik verslijt een set banden iedere 7-8k km, dus zou zeker nieuwe steken voor en achter. Deze kan je wel bewaren, zijn nog goed genoeg. Of gebruikt verkopen, voor iemand die ze zelf monteren kan is dit de moeite nog wel waard.

De Michelins en Bridgestones slijt ik net naast het hardere stuk te hard af, wat de levensduur flink verkort. Continental is tot nu toe mijn merk gebleken, die hebben niet zo'n hard/zacht grens net naast het midden, maar hebben een geleidelijk verloop. En rijden het fijnste :*)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LeoA schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 12:27:
Hoi allemaal, ik kijk al een tijdje mee hier en zit nu zelf met een vraag. Ik heb een motor op het oog voor mijn vriendin. Het gaat om een Honda CMX500 Rebel uit 2021, met zo'n 400km op de teller (geen typo). Dat betekent o.a. dat het hele onderhoudsschema voor de eerste kms nog gevolgd moet worden (geen probleem), maar zijn er andere dingen waar ik me bewust van moet zijn/op moet letten bij een motor die zo weinig gebruikt is gedurende 5 jaar?

De reden dat we deze motor overwegen, en enig (oplosbaar) risico kunnen accepteren, is een combinatie van een goede prijs en erg beperkt tweedehands aanbod op redelijke afstand hier in Noorwegen. Het gaat overigens om particuliere tweedehands, dus geen dealergaranties o.i.d.

Is er iemand die positieve/negatieve ervaringen of inzichten heeft met motors die lang stil hebben gestaan?
Lang stilgestaan, maar ook bijna nieuw. Zou het ook wel aandurven :Y - vooral als de motor binnen stond.

Sowieso: olie+filter vervangen, remvloeistof vervangen, banden goed in de gaten houden of vervangen.

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:46
@LeoA

My 2cents,

Ik zou op droogtescheuren letten en het kan zijn dat de voorvork keeringen lekken als die langer stil heeft gestaan.

Voor mijn motor was dat €100,- per kant all in (dus €200,- in totaal).

En verder eens met @WilbertNeems @noes en @Adder28

[ Voor 3% gewijzigd door Excliber op 24-06-2026 13:24 ]

• Waaj
  • Niet online
@LeoA Ik zou hem sowieso een beurtje laten geven bij een dealer om alle vloeistoffen te laten verversen. Accu is misschien ook niet goed meer. En hou er rekening mee dat de banden misschien vervangen moeten worden omdat ze een platte kant kunnen hebben van het stilstaan. Maar dat zijn allemaal normale onderhoudspuntjes, ik zou het wel aandurven.

Is het die Rebel in Trondheim? Die ziet er op de foto's prima uit, en meerdere foto's uit een garagebox zo te zien dus waarschijnlijk steeds binnen gestaan inderdaad.

Ik vind het trouwens knap dat je in een land waar 4 keer de eerste doorgaande weg rechtsaf resulteert in een rondje van >300km als je niet oppast, maar 471km rijdt in 5 jaar tijd :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:09
De eerste tank aan kilometers is gemeten op Igor. Daarbij in ogenschouw nemende dat ik nooit boven de ~75km/u ben gekomen, voornamelijk korte ritjes (woon/werk, 10km enkele rit) met lekker weer: 1 op 12.5 _O-. En dat is aannemende dat de dagteller geen enorme afwijking heeft maar dat is denk ik niet het geval :P. Bizar hoog verbruik voor een 35pk fietsje natuurlijk, maar het draagt flink wat gewicht mee, naar verluid zijn de carbs overgemeten en dus inefficient en het is allemaal techniek uit WW2, dus wat wil je :9.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:40

Destruction

(ex-)Automonteur

Lol, dat doet 't koekblik hier ook gemiddeld :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

4x2

lộn xộn quá

Ik heb nog een 25L LPG ringtank liggen :+

leeg

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8O8SjFJK7NY6gLlub3TVOxIPGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BsjXeN8CS4ltETcjKTAXFUxl.jpg?f=fotoalbum_large Vanavond een diner date, ik dacht eerst Oostenrijks… tot ie zijn mond lostrok en bleek uit Australië te komen (common mistake). Hij doet vanaf London een tour door Europa, in 5 jaar heb ie 200.000km gereden, dus dat wordt mooi lullen straks 👌

• LeoA
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:31
Bedankt voor de geruststellende reacties :*) zou mooi zijn als het inderdaad beperkt blijft tot normaal onderhoud. Morgen eens kijken hoe de motor eruit ziet.
Waaj schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:54:
Is het die Rebel in Trondheim? Die ziet er op de foto's prima uit, en meerdere foto's uit een garagebox zo te zien dus waarschijnlijk steeds binnen gestaan inderdaad.

Ik vind het trouwens knap dat je in een land waar 4 keer de eerste doorgaande weg rechtsaf resulteert in een rondje van >300km als je niet oppast, maar 471km rijdt in 5 jaar tijd :+
Haha, ja, die is het inderdaad. Ben ook wel een beetje benieuwd naar het verhaal erachter, misschien iemand met de ambitie om te leren rijden (dat kan in noorwegen blijkbaar grotendeels zonder les, met een bekende die 5+ jaar een rijbewijs heeft) die het toch opgegeven heeft ofzo

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:01:
Vanavond een diner date, ik dacht eerst Oostenrijks… tot ie zijn mond lostrok en bleek uit Australië te komen (common mistake).
Die heb ik ooit gehad met een ex-collega, die dacht dat KTM uit Australie kwam, toen ik 'm de wrede waarheid vertelde keek ie bijzonder sip.
Niet het meest heldere licht ooit, had, vervelend genoeg, wel dezelfde roepnaam als ik...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD1BCewOLKMn68fm5aS18jK77Kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGx0y2D3ICJkZeLroNE6NMeq.jpg?f=fotoalbum_large

Melkfles alert, maar de Alpinestars Tech 7 die ik met m'n dronken ballen op marktplaats heb gekocht zijn binnen en zitten prima.
Iemand Tech1 kopen in maat 12 (46-47)? Modder kan ik er naar wens op laten zitten.

leeg

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:01:
[Afbeelding] Vanavond een diner date, ik dacht eerst Oostenrijks… tot ie zijn mond lostrok en bleek uit Australië te komen (common mistake). Hij doet vanaf London een tour door Europa, in 5 jaar heb ie 200.000km gereden, dus dat wordt mooi lullen straks 👌
Volgens mij ben ik hem vorig jaar bij het ABR festival in England bij het tankstation tegen gekomen.
Vraag hem maar of hij daar geweest is in 2025.
Onze ontmoeting was te kort voor hem om te herinneren maar dat ik iemand daarvandaan heb ontmoet op zijn eigen motor weet ik me dan weer wel te herinneren. Volgens mij op zondag, de laatste dag van het festival bij het tankstation in de hoek van het festival terrein.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 24-06-2026 17:38 ]

• Loei123
  • Laatst online: 16:31
Is het nog beter om de motor nu binnen te laten ivm het gestrooide zout en eventuele gladheid daardoor of rijden jullie allemaal lekker door?

• Excliber
Loei123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:42:
Is het nog beter om de motor nu binnen te laten ivm het gestrooide zout en eventuele gladheid daardoor of rijden jullie allemaal lekker door?
Hoe bedoelt u dit?

Ik rijd in de winter door maar volgens mij het gros van de rijders niet. Maar ik denk dat ik uw vraag niet goed begrijp😁

• Loei123
  • Laatst online: 16:31
Excliber schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:44:
[...]

Hoe bedoelt u dit?

Ik rijd in de winter door maar volgens mij het gros van de rijders niet. Maar ik denk dat ik uw vraag niet goed begrijp😁
Er is in verschillende delen van Nederland gestrooid om het asfalt te koelen.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:39

Voorband:

[Afbeelding]

Achterband:

[Afbeelding]

Mijn stelregel is: op vakantie? Nieuwe banden.

Maar ja, na 8k heb ik ze sowieso altijd al op. Maar ook als ik een vakantie van 4k km in het verschiet heb, en dat zou theoretisch moeten kunnen... Dan nóg gok ik het er niet op.

Je komt lekkerder wegen tegen en laat je wat meer gaan, het asfalt is er anders, je geeft vaker gas en remt vaker en harder in bergachtige omgevingen, met bagage...
En in de laatste millimeters is de band vatbaarder voor beschadigingen omdat er simpelweg minder rubber nog op zit.

Ik laat ze nog wel eens wisselen, en met banden met nog voldoende restprofiel leg ik die nog even in de garage. En zo niet, dan is het jammer...

Banden wisselen op vakantie probeer ik te voorkomen. Zelfs als het ingepland is, is het een verloren dag. Je maakt een afspraak, kunt om 11 uur terecht, dan zijn ze toch nog bezig met een ander, dan de lunch, siësta, rond 14:30 gaat jouw motor eens naar binnen en om 15:30 sta je pas bij de kassa om af te rekenen. Mañana mañana, maar toch zonde van een vakantiedag.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Excliber
Loei123 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:45:
[...]

Nou moet ik toch eerlijk toegeven dat ik niet wist dat dit een ding is, sorry 😅

Zo leer je elke dag weer wat nieuws😄

[ Voor 7% gewijzigd door Excliber op 24-06-2026 17:51 ]

• geert_s

geert_s

Excliber schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:51:
[...]

Nou moet ik toch eerlijk toegeven dat ik niet wist dat dit een ding is, sorry 😅

Zo leer je elke dag weer wat nieuws😄
Ha ik dacht ook dat het sarcastisch was met die bloedhitte. Weer wat geleerd. En verder is het effect op de motor bij gebrek aan vocht wel een stuk minder lijkt me. Je kunt hem altijd even afspoelen na gebruik.

Niet dat ik met 36+ graden nog op de motor stap.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mijn maat verkoopt zijn BMW K75. Ik vind em cool, maar ja, heb al een voertuig.
Misschien heeft iemand hier interesse. Ik weet niets verder van de motor, behalve dat hij altijd enthousiast is.

• Chevy454
  • Niet online
geert_s schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 19:00:
Je kunt hem altijd even afspoelen na gebruik.
Dat zal dan wel moeten. Ik heb in elk geval geen strooiwagen gezien.
Niet dat ik met 36+ graden nog op de motor stap.
Het was goed te doen rond 12.30 vandaag. Morgen rond 14.30 ben ik wel benieuwd.

• Chevy454
  • Niet online
Weet je ook waar?

• Barista
[...]

https://rijkswaterstaatstrooit.nl/

Waarom zou dat niet op deze kaart staan dan? Er staat dat er vandaag 0kg zout is gestrooid.
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste