• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je het warm vindt moet je gewoon harder rijden >:)

Au serieux: ik heb ook AVD gedaan met een instructeur die nu en dan koude blikjes fris en flesjes water aangaf. Zeker als je 10km/u rijdt op een parkeerterrein is dat lekker bakken...

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Boudewijn schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:56:
Als je het warm vindt moet je gewoon harder rijden >:)

Au serieux: ik heb ook AVD gedaan met een instructeur die nu en dan koude blikjes fris en flesjes water aangaf. Zeker als je 10km/u rijdt op een parkeerterrein is dat lekker bakken...
Die examens kunnen ze dan beter annuleren, maar dat is mijn mening. Ik merkte dat ik al na een kwartier/ half uur zo gaar was als een konijn.

En ook al rijd je 200 met dit weer... De wind is zo warm dat het gewoon niet koelt. Niks an. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 12:59 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dit was les, geen examen, dus ging gewoon door. Examen was ook goed warm, maar wel 's ochtends meen ik.

  • Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik deed vanmorgen mee aan een vossenjacht op school van de kinderen… mooi excuus om de motor te gaan wassen :P

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ik vind het heerlijk als het zulk weer is als nu om sochtends bij zonsopkomst te rijden. Echt prachtig. :) en lekker. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 13:06 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stalensnuitje schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:04:
Ik deed vanmorgen mee aan een vossenjacht op school van de kinderen… mooi excuus om de motor te gaan wassen :P
Vossenjacht moet je 's nachts doen en niet op een motor. Dat mag helemaal niet.


* Boudewijn , de motorrijdende jager rent

  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Even een rant, maar was is nou het idee van je helm afzetten bij het tanken? Alsof ik 20-30 euro brandstof meeneem met mijn kenteken vol in beeld. Systeemhelm open wordt bij sommige bemande tankstations hier ook niet geaccepteerd. Nog meer reden om alleen de onbemande stations te gebruiken.

Om positief af te sluiten, wel lekker warm weer al om nog even een rondje te rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door SL65 op 19-06-2026 13:31 ]


  • DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
Met een helm op de inhoud van de kassa meenemen? Tankstations worden nog wel eens overvallen, geloof ik.

En er is één kenteken vol in beeld. Dat wil niet zeggen dat dit ook het juiste bijbehorende kenteken is. Daar komen ze achteraf pas achter. ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-06-2026 13:34 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Mja. Plus de motor kan natuurlijk ook gewoon gejat zijn. Of een vals kenteken hebben.

Ze hebben sinds kort hier dat beleid ook trouwens.

Liep normaal gesproken ook "gewoon" met mn helm op naar binnen, maar nu willen ze dus idd dat je je helm afdoet.

En idd met als gevolg dat ik ook sneller bij een onbemand station tank.

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 13:36 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Tja hoeveel cash ligt er nog, maar bedoel meer dat ik er moe van word dat ik alsnog alles af moet zetten voordat überhaupt de pomp wordt vrijgegeven. Dacht met een systeemhelm hier minder last van te hebben…

  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ze geven de pomp hier wel vrij. Dat dan weer wel.

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

4x2

lộn xộn quá

Helm afzetten lijkt me, ook in het geval van een systeemhelm, een vorm van fatsoen en je maakt het personeel niet onodig nerveus, die staan er ook maar voor een hongerloontje.
Bevalt dat niet dan moet je onbemand tanken.

Ik weiger overigens wel om m'n helm eerst af te geven voor ik ga tanken, dan rijd ik gewoon verder (maar die vraag heb ik nog nooit gehad)

leeg


  • Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:54
Format-C schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:35:
Mja. Plus de motor kan natuurlijk ook gewoon gejat zijn. Of een vals kenteken hebben.

Ze hebben sinds kort hier dat beleid ook trouwens.

Liep normaal gesproken ook "gewoon" met mn helm op naar binnen, maar nu willen ze dus idd dat je je helm afdoet.

En idd met als gevolg dat ik ook sneller bij een onbemand station tank.
Ik heb helm ophouden bij afrekenen altijd heel asociaal (excuzez-le-mot) gevonden. In een gesprek zorgen we dat we elkaars gezicht kunnen zien.

Tijdens het tanken zelf vind ik het een beetje dubieus. Enige argument dat ik me kan voorstellen is dat je ook het gezicht in beeld wilt hebben bij een doorrijder.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Als je 3x per week bij hetzelfde station tankt dan weten ze inmiddels wel wie je bent toch? Tenminste hier staat altijd hetzelfde personeel. Tank er ook nog met de auto. En ga er door de wasstraat, en ik spuit mn motor er schoon, koop er peuken voor mn vriendin. (En ik woon hier in een "gat")

Maar doe m nu idd maar gewoon af.
Bij een onbekend station doe ik mn sowieso wel af trouwens hoor. . ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 13:57 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
Een open systeemhelm is niet heel veel anders als wat je een motoragent ziet doen, maar goed zal het hierbij laten.

Met het mooie weer nu ga ik misschien eens zo’n zonsopkomst rit proberen. Scheelt ook een hoop drukte rond de kust.

[ Voor 35% gewijzigd door SL65 op 19-06-2026 13:59 ]


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

SL65 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:58:


Met het mooie weer nu ga ik misschien eens zo’n zonsopkomst rit proberen. Scheelt ook een hoop drukte rond de kust.
Echt een aanrader. Is mooi, rustgevend en je hebt de hele weg voor jezelf. :)

En je ziet een hoop "beesten" die wakker worden en rondvliegen en lopen. En "mooi licht". :) (Wel rekening met herten, eenden, en hazen e.d. houden als je ergens woont/rijdt waar veel wilde beesten lopen)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 14:05 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jywvnHEjVrDtXFQhPGIaF_xBbVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhcj2JgRLXEf5vte3OOL14vh.jpg?f=fotoalbum_large Al tijden op zoek voor een motor om mijn vrouw over te halen tochtjes te maken. Een getunede Aprilia Pegaso Strada is daar niet zo geschikt voor.

Deze BMW r1150rt met 66k op de teller overgenomen met een ABS storing. Morgen lees ik hem uit en als het niet easy peasy op te lossen is doe ik een ABS delete. Prijs was echt......fantastisch laag. Terug naar huis gereden en manman wat is dat toch relaxed rijden zeg. Wow!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Ziet er (nog) erg mooi uit! :)

Edit: @wowly mss is gewoon de abs sensor stuk.

[ Voor 46% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 14:20 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

4x2

lộn xộn quá

Bij die types? 0,0001% kans dat dat het enige is :+

leeg


  • rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:25
ollie1965 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:57:
[...]

Off-topic: check zelf je eigen adres met regels op de kaart op omgevingsloket
En nee dat is niet altijd een vaste maat, een vast percentage bebouwing en een zelfde bouwvlak voor alle overheden.....
M/isschien iets off-topic, maar is het niet handiger om iemand te verwijzen naar de vergunningcheck of de tegel op de homepage om te checken of een schuur of carport vergunningvrij is?
https://omgevingswet.over...-uitbouw-bijgebouw-bouwen

Regels op de kaart kan nogal een doolhof zijn aan regels. Die juridische regels zijn in de vergunningcheck (als het goed is) in wat meer begrijpelijke vragen vertaald.

  • Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Volgens vergunningscheck moet ik bij wijze van spreken al een vergunning aanvragen om m'n ramen te wassen dus dat is ook een waardeloze bron.

  • wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:34
4x2 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:57:
Bij die types? 0,0001% kans dat dat het enige is :+
Hahaha, true! Eerste generatie ABS systemen van BMW gaat bijna allemaal stuk door druksensoren die het begeven en niet meer los te krijgen zijn. Enkele bedrijven bouwen ze na en vragen dan exorbitante bedragen voor herstel.

Ik geloof dat deze modellen ook zijn geleverd zonder ABS, en velen halen de ABS pomp er uit om deze te verkopen als hij nog werkt, omdat ze de remmen niet vertrouwen. Dat ABS kan namelijk zomaar de geest geven en moet je dan alsnog remmen heb je "residueel" remmen. Oftewel: minimale remkracht als je maximaal in de remmen knijpt....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw


  • cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56
@SL65 Ik ben wel eens aangesproken geweest door een baliedame bij een tankstation in Utrecht Overvecht. Daar liep ik naar binnen met een opgeklapte systeemhelm wat haar direct behoorlijk overstuur maakte. Een week daarvoor was ze namelijk nog beroofd door lui met een helm op dus ik begrijp wel dat ze het niet chill vinden.

Sindsdien doe ik altijd mijn helm af of tank ik bij onbemenste stations.

  • Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:53
Boudewijn schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:23:
[...]

Vossenjacht moet je 's nachts doen en niet op een motor. Dat mag helemaal niet.


* Boudewijn , de motorrijdende jager rent
Als je het lokale nieuws hier vanochtend hebt gezien/gehoord weet je dat je nu geen grappen over schieten mag maken }>

  • DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:00
4x2 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:51:
Helm afzetten lijkt me, ook in het geval van een systeemhelm, een vorm van fatsoen en je maakt het personeel niet onodig nerveus, die staan er ook maar voor een hongerloontje.
Bevalt dat niet dan moet je onbemand tanken.

Ik weiger overigens wel om m'n helm eerst af te geven voor ik ga tanken, dan rijd ik gewoon verder (maar die vraag heb ik nog nooit gehad)
Oh ja, een keer in Duitsland gehad inderdaad. Dan niet he. Zo dringend hoef ik maar zelden te tanken. :w

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.


  • Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stalensnuitje schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:38:
[...]

Als je het lokale nieuws hier vanochtend hebt gezien/gehoord weet je dat je nu geen grappen over schieten mag maken }>
Ik maak nooit grappen.

  • ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:01

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

rykers schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:03:
[...]

Regels op de kaart kan nogal een doolhof zijn aan regels. Die juridische regels zijn in de vergunningcheck (als het goed is) in wat meer begrijpelijke vragen vertaald.
Maar het geeft geen garantie op (het is geen toestemming/besluit), het is een richting. Voor uitsluitsel moet je of de regels lezen/analyseren of een aanvraag doen en een vinkje halen.
Yep.... Komt vaker voor dan je denkt

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet


  • 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

4x2

lộn xộn quá

wowly schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:11:
[...]
Ik geloof dat deze modellen ook zijn geleverd zonder ABS, en velen halen de ABS pomp er uit om deze te verkopen als hij nog werkt, omdat ze de remmen niet vertrouwen. Dat ABS kan namelijk zomaar de geest geven en moet je dan alsnog remmen heb je "residueel" remmen. Oftewel: minimale remkracht als je maximaal in de remmen knijpt....
Weet het, heb een R1200RT gehad :+
Die heb ik uiteindelijk ook door moeten lussen, heb toen volgens mij maar 1 nieuw stukje harde leiding hoeven maken, de rest was creatief zijn met wat je hebt.

leeg


  • HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21
cyntax schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:33:
@SL65 Ik ben wel eens aangesproken geweest door een baliedame bij een tankstation in Utrecht Overvecht. Daar liep ik naar binnen met een opgeklapte systeemhelm wat haar direct behoorlijk overstuur maakte. Een week daarvoor was ze namelijk nog beroofd door lui met een helm op dus ik begrijp wel dat ze het niet chill vinden.

Sindsdien doe ik altijd mijn helm af of tank ik bij onbemenste stations.
Als ik op snelheid van het gas af ga krijg ik van die klappen uit de uitlaat.

Niet bij Tankstation Overvecht doen dus :+?

  • rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:25
ollie1965 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:29:
[...]

Maar het geeft geen garantie op (het is geen toestemming/besluit), het is een richting. Voor uitsluitsel moet je of de regels lezen/analyseren of een aanvraag doen en een vinkje halen.


[...]

Yep.... Komt vaker voor dan je denkt
Formeel is het een service product met een disclaimer inderdaad, maar gezien de uitgebreide vulling door alle overheidslagen moet ik nog zien dat een handhavingsactie slaagt als je naar eer en geweten de uitkomst volgt.

Als het echt geen waarde heeft zouden we als alle overheidslagen samen niet alle moeite doen om de juridische regels om te zetten naar (meer) begrijpelijke vragen.
Het is nu eenmaal niet iedereen gegeven de juridische regels te begrijpen. Omzetten met AI tools geeft ook nog (te) vaak bijzondere resultaten.


On topic: ik moet toch op zoek naar een doorwaaipak als ik vaker met deze temperaturen ga rijden. Na een klein uurtje A12 dreef ik mijn 4 seizoenen pak aardig uit.

  • mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:30
Was idd goed warm vandaag! Vanochtend in het Sauerland wakker geworden, maat uitgezwaaid die eerder thuis moest zijn en vervolgens naar de Vulkaaneifel gedreven. Bij aankomst op de camping eerst een half uur in de schaduw bij zitten komen van de hitte voordat we ook maar iets konden... Inmiddels is het met behulp van een buitje gelukkig wat afgekoeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bOobEKZlNx8u2DggavLzdI9GGDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VG8tGNG3hTFr7AuUIzK3lCMK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdpTPgb5S80kQpRtDoNFZtRwkw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zh5ioVHFqStvcn1mTza8U87P.jpg?f=fotoalbum_large

  • Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:25
Wat betereft rijden met heet weer: ik ben influenced door Rocketman op YouTube. Hij raadt 'Zerofit' aan. Redelijk prijzige onderkleding (140 voor shirt en broek). Ik twijfel er vaak over met dagen zoals deze maar heb het nog niet aangedurfd omdat ik toch bang ben voor marketing Bullsh....

  • ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:43

ozzynator

Nevermind.

Ik ken het niet, maar heb zelf een Pando broek en shell. Shirtje er onder en longsleeve er over. Heerlijk in de vroege ochtend. Overdag ga ik niet rijden met dit weer.

Moette doen.


  • pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-06 08:26
Ik heb midden augustus door Zuid-Frankrijk gereden, 35 graden en warmer. Met een doorwaaibroek en jas is dat prima te doen. Zodra je in de zon langer dan een paar minuten stil komt te staan wordt het zweten maar dat zou het ook zijn zonder dat pak aan.

Volgende week heb ik 4 dagen in de Eifel staan en de weersverwachtingen zeggen ook dat het 30+ graden gaat zijn. Goed drinken evt wat zouttabletten als je veel zout verliest met zweten dan is het prima te doen 8-)

iracing profiel


  • Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
Ook hier was het vandaag een strijd tegen de hitte.. Maar de Gorges du Verdon zijn zeker aan te raden!

Hoewel deze foto op een totaal andere plek genomen is, maar tis de enigste waar de motor ook op staat..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jg2yx_rc8xuOYVPLRQYX8xk9v-Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/0cHPDBnM80deCE0ewHnJf5by.jpg?f=user_large

Linkje naar het verslag.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyr0_ op 19-06-2026 22:15 ]


  • botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

botoo

💀 too old to die young

rykers schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:03:
. Na een klein uurtje A12 dreef ik mijn 4 seizoenen pak aardig uit.
4 seizoenen betekent eigenlijk dat het niet goed is voor welk seizoen dan ook.

Met het warme weer gebruik ik een leren doorwaai jas, als ik vroeg vertrek doe ik daar een leren vest overheen die ik later op de dag uitdoe en achter me vastbind.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀


  • 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

4x2

lộn xộn quá

Ik ben vanmiddag een paar keer gewoon lekker op de steuntjes gaan staan, meer wind op de vette pens, meer koeling, meer plezier.

leeg


  • Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:54
botoo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:20:
[...]

4 seizoenen betekent eigenlijk dat het niet goed is voor welk seizoen dan ook.

Met het warme weer gebruik ik een leren doorwaai jas, als ik vroeg vertrek doe ik daar een leren vest overheen die ik later op de dag uitdoe en achter me vastbind.
Precies dat. Was vandaag om 13u thuis en was wat blij met mijn jas waarvan ik grote meshpanelen open kan zetten. Voor die keren dat ik de regen rijd, trek er wel een regenliner overheen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?


  • Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vanmiddag met t zweet op m'n lijf door een enorme gigafile van Utrecht naar Den Haag gereden. Ik vind tussen de file door altijd best spannend/intensief. Gewoon echt goed opletten.

En vanavond van Den Haag naar Lelystad. Was 2x intens genieten... T ging echt goed los. En in Lelystad (bestemming) sowieso denk ik. Een auto in de berm vlak voor de afrit. Eentje naast de rotonde. En in de straat ligt een boom om. En ook veel takken op de weg ook, wat ideaal,l is, want je ziet niets met die enorme regen op je vizier. Kreeg ook meerdere NL alerts . " Extreem weer . Blijf binnen. Ga niet de weg op." Ja, das lekker als je al op de snelweg zit...

https://nos.nl/artikel/26...van-het-land-blijf-binnen

Dus ja. Was lekker dagje zo... Maar heb mn regenpak (overall) flink getest. Werkt top! Tot ik met wat verzitten en wiebelen blijkbaar de klittenband flap niet (meer?) dicht had en alles m'n kruis in stroomde. En m'n laarsjes zijn dus zeker niet waterdicht want ik kan m'n sokken uitwringen. Geen last van omdat het nu 482 graden op de schaal van Tyfusheet is, maar dat is niet handig voor een motorvakantie...

Met een verfrist zaakje en enigszins klaar ermee de drempel over.

  • ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:43

ozzynator

Nevermind.

Ik was toch wakker, dus lekker om 7 uur een ritje gemaakt. Heerlijk, geen drommen wielrenners of wandelaars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xcv_5WO_9s5sPJK-7VMvshzK8wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FW5WPVZcX7dtzSAsIIiUDCDw.jpg?f=fotoalbum_large

Moette doen.


  • Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:38
4x2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:25:
Ik ben vanmiddag een paar keer gewoon lekker op de steuntjes gaan staan, meer wind op de vette pens, meer koeling, meer plezier.
Dat dus... rechtop staan met 80 km/u geeft weer meer koeling. De tering wat een hitte... gisteren nog even een rondje Scheveningen gedaan.
Overigens het nieuwe ruitje van Puig bevalt goed. Bovenkant ruit is precies de hoogte mijn vizier, dus ik moet heel iets gebogen zitten op de snelweg en zit dan lekker uit de wind. Kan zowaar mijn vizier omhoog doen voor koeling. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/koJAIjmJOBYjErFqAfesL3WmWq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UxFk2PfKTkzR6xwGJURAuMwz.jpg?f=fotoalbum_large

  • Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik kijk er al naar uit om binnenkort in het volledig leder op Venray te gaan rijden :X de middag sessie natuurlijk. 8)7

* Chevy454 gaat morgen op de SV maar alvast eens wennen aan die temperaturen

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.


  • Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Pyr0_ schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:15:
Ook hier was het vandaag een strijd tegen de hitte.. Maar de Gorges du Verdon zijn zeker aan te raden!

Hoewel deze foto op een totaal andere plek genomen is, maar tis de enigste waar de motor ook op staat..

[Afbeelding]

Linkje naar het verslag.
Zei je toch dat het prachtig is die Gorges om te rijden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.


  • O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:55
Kudo's voor mijn gemeente. Er was iets aan de weg gedaan waardoor er een brede strook glad bitumen overbleef, precies in een bocht. Mooi over de hele breedte van de weg en zo'n 30 á 40 cm breed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a9yXP7N.jpeg

De eerste keer dat ik eroverheen reed had ik niets in de gaten dus toen ik m'n achterwiel voelde glijden dacht ik dat ik gewoon te enthousiast door de bocht was gegaan. De dag erna heb ik dus wat beter opgelet en wat rustiger de bocht genomen maar m'n wiel gleed weer weg. Dus een fotootje gemaakt en een melding ingediend. En nu, drie weken later, hebben ze er een strookje fatsoenlijk asfalt neergelegd *O*

  • SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Bommes schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:19:
[...]

Zei je toch dat het prachtig is die Gorges om te rijden.
Dat wist ik al, ik woon op minder dan 15 km van de Gorges de la Dordogne. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door SpongeRob op 20-06-2026 15:11 ]

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."


  • 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vl51VbJ0QtqyitkkSOc84DUGsr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZjFPdpm9ZWMaCgtTOSBDYdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6koA4WrZugRxY4knSFQROT8eABc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrDdON1Fv1dDvj9mSSWtNrd3.jpg?f=fotoalbum_large

Had wat onderhoudsdingetjes bij Baboon besteld en toen ook meteen een 2e hands Givi tanktas voor de VFR en 2e hands topkoffertje met grondplaat mee laten komen voor de MTX, staat fantastisch :+
De Tanktas op de VFR zit vast met de tankring van een Africa Twin, de tas is daar ook specifiek voor gemaakt, maja, de VFR lijkt er nogal op, dus dat bleek aardig goed te passen.

Bij de VFR zat een SW-motech tas, maar dat vond ik een nutteloos baggerding (en de rits was kapot)

leeg


  • botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

botoo

💀 too old to die young

Bij Ali twee carbon afdekpanelen voor de accu besteld, waren in de aanbieding en ik heb geen invoerrechten en btw hoeven betalen. Ze passen zoals verwacht precies net niet, maar als ik de gaatjes iets aanpas (zit sowieso buiten zicht) en een armpje iets omzet dan moet het helemaal goedkomen.

Ik ben al twee jaar naar die dingen op zoek, zijn moeilijk te verkrijgen en achterlijk duur (voor mijn model 4 keer zo duur als voor een nieuwere Harley, en ik vond € 800 wel wat overdreven. Nu ben ik voor € 250 klaar.


Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vImxKYJ5xab9kT_KPHMmzEw6DK8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gGMu4iOnj8RDqy4wIq7zmwJ7.jpg?f=user_large

En ja, het is carbon, geen carbon-look ABS. Maakt voor het gewicht niets uit, maar ik vind echt carbon gewoon heel mooi :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀


  • _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@botoo bij Ali draag je tegenwoordig standaard BTW en import af. Dus je had ze al betaald ;)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen


  • Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vanmorgen de moed verzameld en op de motor naar Louis in Assen getourd. Binnendoor. Want snelwegen zijn deprimerend. Maar dan duurt alles knetterend lang. Dus na 2 uur kon ik eindelijk naar binnen. Water drinken en de blaas leven waren inmiddels belangrijker dan inkopen.

Allereerst een accu --> usb-A stekkertje gepakt zodat ik wat kan opladen tijdens t rijden. Twijfel nog of ik voor op het stuur ga, en dan laden in de tanktas. Of gewoon lekker achter op t rek en in de bagage laden...

Daarna met een verkoper gekletst en mn verhaal gedaan. En die kwam met een puike laarsje op de proppen. Waterdicht ("ja, goed, eens slaat het door, alleen mx laarzen zijn écht waterdicht"), stevig en comfortabel. En .. dat waren min of meer de laarsjes die ik aanhad! Ik deed ze uit, geneerde me enigszins voor de geur en vergeleek. Neef en nicht van elkaar. Besloten de boel de boel te laten, geld in m'n zak te houden.

En zo reed ik voor enkel een spuitbusje ketttingvet en een usb-ding weer 2 uur terug. Tikje schraal achterste. Later even op de racefiets en aardig zadelpijn. Hopelijk is dat ook iets wat snel wegtrekt...

  • rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:25
botoo schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 00:20:
[...]

4 seizoenen betekent eigenlijk dat het niet goed is voor welk seizoen dan ook.

Met het warme weer gebruik ik een leren doorwaai jas, als ik vroeg vertrek doe ik daar een leren vest overheen die ik later op de dag uitdoe en achter me vastbind.
Mijn Lindstrands Myrtorp / Myrvik set bevalt de meeste tijd wel prima. Alleen bij vorst is het wel koud omdat de mouwen de derde isolatieplaat nog hebben. Een extra regenjas werkt dan voldoende als extra laag.

Alleen met warmte is het openzetten van de pockets met mesh niet echt genoeg. Regen laag moet ik toch al los meenemen omdat die er dan uit is. Dus dan is het denk ik handiger voor de echt warme dagen een echte doorwaaijas te kopen .

Zijn daar aanraders voor?

  • 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
https://pandomoto.com/pro...-weight-motorcycle-jacket

Vriend van me heeft dit. Ook een leuk concept. Kan met een t shirt eronder als het erg warm is. Of een shirt/overhemd erover als het iets minder warm is. Niet goedkoop, wel veilig

  • botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

botoo

💀 too old to die young

_eLMo_ schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:42:
@botoo bij Ali draag je tegenwoordig standaard BTW en import af. Dus je had ze al betaald ;)
Dacht ik ook maar deze keer niet, de btw werd (tot mijn verassing) expliciet van het bedrag afgehaald.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀


  • Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
Geen motor plaatje deze keer, enige foto's van de motor waren in een wasbox of parkeergarage... dan toch maar deze, imo de gaafste foto van gister.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57B37FXON_BuVwqS-DCRZcTKHJU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DUgOxagqzNXJ29ic5JfvNvzs.jpg?f=user_large
Linkje verslag.

  • rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:25
418O2 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:09:
https://pandomoto.com/pro...-weight-motorcycle-jacket

Vriend van me heeft dit. Ook een leuk concept. Kan met een t shirt eronder als het erg warm is. Of een shirt/overhemd erover als het iets minder warm is. Niet goedkoop, wel veilig
Die Pando spullen zijn wel erg mooi, maar aangezien ik vooral wat zoek voor woon-werk zoek ik toch een boven laag. Plezier ritjes stel ik wel even uit tot wat meer aangename temperaturen :)

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Pyr0_ schreef op zondag 21 juni 2026 @ 06:37:
Geen motor plaatje deze keer, enige foto's van de motor waren in een wasbox of parkeergarage... dan toch maar deze, imo de gaafste foto van gister.

[Afbeelding]
Linkje verslag.
Getsie, je zou er toch moeten wonen. :P

I love it when a plan comes together :7


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Tis vandaag wel lekker rij weer. :)

Stuk "koeler" dan gisteren. De wind is wat koeler. :)

Net even de muggen van eergisteren eraf gespoten, tankje volgegooid, doekje eroverheen gehaald....


Zo nog maar even weer met 11500 explosies per minuut een tankje leegfikken.

Heerlijk! :D

(Edit: voor mensen met een motor met een kuip: keramische coating is echt een aanrader. Wat is dat toch makkelijk schoonmaken... echt een verademing. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :) )
Pyr0_ schreef op zondag 21 juni 2026 @ 06:37:
Geen motor plaatje deze keer, enige foto's van de motor waren in een wasbox of parkeergarage... dan toch maar deze, imo de gaafste foto van gister.

[Afbeelding]
Linkje verslag.
Bah wat heb je het toch vervelend zeg.

(Mooie fotos en leuke verslagen om te lezen! (y) )

Lees dat jouw Ducje ook een aardig heethoofdje is. (Die van mij ook hoor, maar heb hem nog niet hoger dan 94C oid gezien).
WeirdScience schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:14:
[...]


Getsie, je zou er toch moeten wonen. :P
Wat een straf idd. Haha. :9

Edit: bling bling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30CrGC-vtt449nTxarki_phsN6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IfIj98kWE9kgVp979kuXbEhR.jpg?f=fotoalbum_large

:*) :7

[ Voor 91% gewijzigd door Format-C op 21-06-2026 15:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:54

Vrijdag

De Goede

Aangezien hier mensen met verstand van elektronica zitten:

Ik heb een hele oude Tomtom Rider, uit 2013. Zo oud, dat het "nieuwe stuk" A4 er niet eens in staat. Maar buiten dat is het nog een redelijk functionerend apparaat. Nu is de ingebouwde accu dood, dus het werkt alleen maar als het is aangesloten op de accu van mijn motor. Omdat het een vrij oud toestel is, zit dat stroomkabeltje met twee lusjes aan mijn accu.

Nu koppel ik elke keer dat ik de navi wil gebruiken die lusjes aan de accu maar dat vind ik, hoe klein de klus ook is, gewoon gedoe en laat het liever zitten. Maar nu vroeg ik mij af of dit nu ook de accu leeg kan trekken als de navi niet is aangesloten. Voorlopig zal ik het met deze navi moeten doen, dus een moderne versie met usb aansluiting zit er nog niet in.

Ja, er mag hard gelachen worden :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!


  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Ik ga over 4 dagen naar Noord India voor een 10 daagse motortour door de Himalaya.

Iemand ervaring met een onderrugbrace? Ik heb de neiging om te vaak inelkaar gezakt op de motor te zitten zeker met lange en vermoeiende ritten, zoals dit ook gaat worden.

  • WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Kan het zijn dat (iig) het rechter voorpootje wat olie 'lekt' ?

I love it when a plan comes together :7


  • Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Chevy454 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:46:
Ik kijk er al naar uit om binnenkort in het volledig leder op Venray te gaan rijden :X de middag sessie natuurlijk. 8)7

* Chevy454 gaat morgen op de SV maar alvast eens wennen aan die temperaturen
SV650 staat met volle batterij, de banden zijn gecontroleerd maar het ontbreekt me echt aan alle zin om ook maar een meter te gaan rijden vandaag. Het feit dat mijn vrouw en onze kleine zoon een uil aan het vangen zijn in de slaapkamer en ik niet aan mijn motorpak kan zonder boze gezichten te krijgen helpt ook niet :+

Helly Hansen the crew long sleeve 2.0 is ook binnen. Deze als onderlaag voor het motorpak.

* Chevy454 gaat maar een keer bankhangen en straks de BBQ aansteken :P

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.


  • jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:58

jeroenathome

Een regel tekst

@Vrijdag Ik kan niet achterhalen of er een omvormer in de houder van de tomtom zit. Als er een omvormer in zit dan kan de accu langzaam leeglopen als je deze direct op de accu aansluit. Als dit alleen een directe verbinding is zou het goed moeten gaan.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.


  • Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

WeirdScience schreef op zondag 21 juni 2026 @ 14:42:
[...]


Kan het zijn dat (iig) het rechter voorpootje wat olie 'lekt' ?
Nee..daar zit een tie-wrap om, om te kijken hoever mijn voorvering inveert. (Om adh daarvan de voorvering af te stellen) (Ben zelf nogal "groot en zwaar") :p

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 21-06-2026 15:08 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV


  • noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:52:
Aangezien hier mensen met verstand van elektronica zitten:

Ik heb een hele oude Tomtom Rider, uit 2013. Zo oud, dat het "nieuwe stuk" A4 er niet eens in staat. Maar buiten dat is het nog een redelijk functionerend apparaat. Nu is de ingebouwde accu dood, dus het werkt alleen maar als het is aangesloten op de accu van mijn motor. Omdat het een vrij oud toestel is, zit dat stroomkabeltje met twee lusjes aan mijn accu.

Nu koppel ik elke keer dat ik de navi wil gebruiken die lusjes aan de accu maar dat vind ik, hoe klein de klus ook is, gewoon gedoe en laat het liever zitten. Maar nu vroeg ik mij af of dit nu ook de accu leeg kan trekken als de navi niet is aangesloten. Voorlopig zal ik het met deze navi moeten doen, dus een moderne versie met usb aansluiting zit er nog niet in.

Ja, er mag hard gelachen worden :P
Trek bedrading naar geschakelde groep. Dan krijgt de navi alleen stroom als de motor op contact staat. Je kan dit doen door bedrading naar zekeringkast te trekken en daar piggyback zekering te monteren, of een afsplitsing maken van bijv de stadslichten. Enige nadeel: veel motoren zetten alle stroomverbruikers uit als ze starten. Dit zorgt dan ook voor een reboot van de navi.

Alternatief een waterdicht schakelaartje in de bedrading zetten en de bedrading naar de accu permanent (met zekering!) aangesloten laten. Zelf schakelaartje omzetten, stuk minder moeite dan de accupolen los/vast.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i


  • kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:32
Pyr0_ schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:15:
Ook hier was het vandaag een strijd tegen de hitte.. Maar de Gorges du Verdon zijn zeker aan te raden!

Hoewel deze foto op een totaal andere plek genomen is, maar tis de enigste waar de motor ook op staat..

[Afbeelding]

Linkje naar het verslag.
Wij zitten iets lager nu, eerst baalde ik nog hard dat we met de auto waren. Maar het is hier zo heet dat ik eigenlijk wel blij ben. Morgen wordt het 42 graden! Ik snap al die lui hier wel een beetje met hun t-shirts, anders val je gewoon dood om..

  • Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:59
kneusteun schreef op zondag 21 juni 2026 @ 15:49:
[...]

Wij zitten iets lager nu, eerst baalde ik nog hard dat we met de auto waren. Maar het is hier zo heet dat ik eigenlijk wel blij ben. Morgen wordt het 42 graden! Ik snap al die lui hier wel een beetje met hun t-shirts, anders val je gewoon dood om..
Ja op zulke momenten twijfel je toch aan je ATGATT volharding he... Ik heb gister in Monaco wel de jas laten openhangen, dat was echt wel nodig. Maar toen ik opeens een semi snelweg opdraaide was ik er toch niet gerust op en heb ik em al rijdend op de CC dicht geritst.

Dat gezegd hebbende, rij met deze warmte wel regelmatig met de rits een stuk(je) open, vang je toch net wat meer lucht als met alleen de mesh panelen.

Af en toe kijk ik best met een jaloerse blik naar de koekblikken met airco, maarja dan trek ik weer eens aan de gashendel en ben ik die gedachte zo weer kwijt :)

  • BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@Vrijdag ik heb net een TomTom 550 gekocht. Ik kom van een TomTom 400, die nu op de motor van mijn vrouw zit, en dat is echt een verademing. Ze zijn nieuw vanaf €239 te koop. Ik zou het zeker overwegen.

Qua techniek: ik heb op de Speed Triple een Healtech Thunderbox geïnstalleerd. Dat is een superhandig apparaat om 3 extra stroomverbruikers op aan te sluiten. De box zelf sluit je op de accu aan en hij regelt zelf dat hij na, ik dacht, een minuut uitschakelt nadat het contact uitgeschakeld wordt.

  • botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:56

botoo

💀 too old to die young

ramrodwillem schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:56:
Ik ga over 4 dagen naar Noord India voor een 10 daagse motortour door de Himalaya.

Iemand ervaring met een onderrugbrace? Ik heb de neiging om te vaak inelkaar gezakt op de motor te zitten zeker met lange en vermoeiende ritten, zoals dit ook gaat worden.
Lijkt me niet het beste om dat op deze korte termijn als oplossing mee te nemen, daar zou ik liever eerst in de buurt van huis een paar uur mee gaan rijden, het zou moeten helpen maar het kan ook averechts werken (en dan zit je in India).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀


  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
botoo schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:04:
[...]

Lijkt me niet het beste om dat op deze korte termijn als oplossing mee te nemen, daar zou ik liever eerst in de buurt van huis een paar uur mee gaan rijden, het zou moeten helpen maar het kan ook averechts werken (en dan zit je in India).
Thx maar hoe moet ik dat zien, averechts werken, zijn er rijders die met het dragen van een brace problemen krijgen?

  • Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:54
ramrodwillem schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:56:
Ik ga over 4 dagen naar Noord India voor een 10 daagse motortour door de Himalaya.

Iemand ervaring met een onderrugbrace? Ik heb de neiging om te vaak inelkaar gezakt op de motor te zitten zeker met lange en vermoeiende ritten, zoals dit ook gaat worden.
Je bedoelt een niergordel? Gewoon omdoen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?


  • evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:48
ramrodwillem schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:13:
[...]

Thx maar hoe moet ik dat zien, averechts werken, zijn er rijders die met het dragen van een brace problemen krijgen?
Ik heb geen ervaring met niergordels, maar je kunt natuurlijk altijd last krijgen van drukplekken, minder beweeglijkheid, warmte, en dan zijn er vast nog dingen die ik zo snel niet kan verzinnen. Ik zou zoiets altijd thuis testen voor je het meesleept op een lange reis, straks heb je m mee om na een dag of twee te concluderen dat je het niet fijn vindt en dan neemt ie alleen maar ruimte in in je tas. Ook geen ramp natuurlijk, maar fatsoenlijk passen in de winkel en er een paar uur mee gaan rijden voor vertrek zou ik fijner vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door evil_lemon op 21-06-2026 18:24 ]


  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Joris748 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:22:
[...]

Je bedoelt een niergordel? Gewoon omdoen. Baat het niet, dan schaadt het niet.
Nee dat lijkt mij ook, en zoveel ruimte neemt het niet in, wou het maar gewoon proberen, ritten van zo,n 8 uur per dag over niet als te beste wegen voor een behoorlijk gedeelte lijkt het me het proberen waard.

  • Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:54
evil_lemon schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:23:
[...]

Ik heb geen ervaring met niergordels, maar je kunt natuurlijk altijd last krijgen van drukplekken, minder beweeglijkheid, warmte, en dan zijn er vast nog dingen die ik zo snel niet kan verzinnen. Ik zou zoiets altijd thuis testen voor je het meesleept op een lange reis, straks heb je m mee om na een dag of twee te concluderen dat je het niet fijn vindt en dan neemt ie alleen maar ruimte in in je tas. Ook geen ramp natuurlijk, maar fatsoenlijk passen in de winkel en er een paar uur mee gaan rijden voor vertrek zou ik fijner vinden.
Het is gewoon een simpele elastische band. Daar kan niet heel veel verkeerd mee gaan.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?


  • evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:48
Joris748 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 20:09:
[...]

Het is gewoon een simpele elastische band. Daar kan niet heel veel verkeerd mee gaan.
Oh nee, verkeerd zeker niet. Ik zou er alleen thuis even een keer een tijdje mee gaan rijden, omdat ik t zonde zou vinden het ding mee te nemen en er vervolgens snel achter te komen dat ik t helemaal niet fijn vind. Maar als dat je niks boeit, lekker meenemen en dragen, en als t niet bevalt kan ie altijd in je tas :)

  • evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:48
En veel belangrijker nog: fijne reis alvast!

[ Voor 83% gewijzigd door evil_lemon op 21-06-2026 20:16 ]


  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Ja thx, net 1 besteld, ben benieuwd of het wat gaat helpen.

  • Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 21:02
Deze week had ik helaas storingsdienst dus even de motor pakken om een rondje te gaan rijden zat er niet in. Aangezien ik bereikbaar moet zijn en eventueel op tijd in de bus moet springen om erop uit te gaan.

Dan maar sleutelen in de tuin aan de motor. Nieuwe banden zitten er al onder. BT32 GT’s zijn het geworden. Remvloeistof en koppelings vloeistof ververst. Oude alarm eruit gehaald. Bedrading gerepareerd zodat mijn achterlicht het weer doet zonder dat de zekering springt. Koelvloeistof ververst. Diverse bouten netjes gemaakt. Tanktas en topkoffer gedemonteerd. Paar keer de motor gewassen en gepoetst. Al met al toch nog lekker bezig geweest.

Vanaf morgen zit mijn storingsdienst erop en als het wat afgekoeld is in de avond zal ik weer is een rondje gaan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGH9YyBhbH73Ebk57i4-g9dXLNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L3leLWpziAeflElZQsSpn3BG.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy


  • kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:32
Niergordel is echt voor langer saaie stukken een verlichting! En inderdaad ik ben ook zo’n garnaal die dan gekromd gaat hangen en dat ga je voelen!!!

  • Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:30

Destruction

(ex-)Automonteur

Lang motor rijden voel ik na 2 hernia's sowieso wel :/ Realisatie dat het hierdoor niet van een gedroomde motor reis komt is een dingetje. Zolang ik maar kan blijven rijden :)

Een niergordel heb ik ook liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 22-06-2026 06:43 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.


  • Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:36
Wat ik persoonlijk merkte is dat met ook een hernia gehad te hebben een naked (MotoMorini Corsaro, Aprilia Tuono maar ook een BMW GS), ik met lange ritten onderuit gezakt ging zitten, wat de pest was voor mijn rug. Voor mij is een racer ideaal qua zit(/lig)houding. Gelukkig is dat voor iedereen anders. Zo’n niergordel ben ik wel nieuwsgierig naar. Geeft dat enige ondersteuning in de onderrug?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden


  • Nico95
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-06 13:15

  • ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Willem schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:33:
Wat ik persoonlijk merkte is dat met ook een hernia gehad te hebben een naked (MotoMorini Corsaro, Aprilia Tuono maar ook een BMW GS), ik met lange ritten onderuit gezakt ging zitten, wat de pest was voor mijn rug. Voor mij is een racer ideaal qua zit(/lig)houding. Gelukkig is dat voor iedereen anders. Zo’n niergordel ben ik wel nieuwsgierig naar. Geeft dat enige ondersteuning in de onderrug?
Dat is waarom ik het heb gekocht en waar het mede voor bedoeld is, ik laat mijn ervaringen hier wel even weten.

  • geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

ramrodwillem schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:01:
[...]

Dat is waarom ik het heb gekocht en waar het mede voor bedoeld is, ik laat mijn ervaringen hier wel even weten.
Ik heb toevallig gisteren een nieuwe gekocht. De oude was een maatje te klein geworden :o

Het geeft echt veel ondersteuning in de onderrug, maar er zit wel verschil in merk/type en prijs. Dit is zo'n ding dat je echt even moet passen in een winkel, want de juiste maat en pasvorm maakt het verschil tussen irritatie en ondersteuning.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19


  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren ondanks de hitte toch nog 140 km gereden (mooi wat tijd voor mezelf op vaderdag :P). Alle voeringen uit mijn RevIt Tornado gehaald zodat ik een doorwaaipak had. Dat is toch wel lekker :o Vooral als ik ging staan was het alsof ik in een koude airco stond (de Caponord heeft vrij veel windbescherming), en af en toe wijdbeens zitten helpt ook goed 8) Ik denk dat het op een naked bike echt heerlijk is.
Overigens genoeg malloten gezien in een shirtje en korte broek (vooral rondom Nijmegen/Arnhem) 8)7

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

-tom-562 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 09:50:
Gisteren ondanks de hitte toch nog 140 km gereden (mooi wat tijd voor mezelf op vaderdag :P). Alle voeringen uit mijn RevIt Tornado gehaald zodat ik een doorwaaipak had. Dat is toch wel lekker :o Vooral als ik ging staan was het alsof ik in een koude airco stond (de Caponord heeft vrij veel windbescherming), en af en toe wijdbeens zitten helpt ook goed 8) Ik denk dat het op een naked bike echt heerlijk is.
Overigens genoeg malloten gezien in een shirtje en korte broek (vooral rondom Nijmegen/Arnhem) 8)7
Ik heb vanochtend al lekker een stukje gereden naar werk op de naked. Heerlijk in de doorwaasjas, doorwaaischoenen, doorwaaihandschoenen en gewone motorjeans. Vanmiddag op de terugweg zal het wel gewoon weer als een warme föhn aanvoelen. Boven de 30 graden vind ik het op de motor gewoon te heet.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19


  • rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-06 13:45
geert_s schreef op maandag 22 juni 2026 @ 10:15:
[...]

Ik heb vanochtend al lekker een stukje gereden naar werk op de naked. Heerlijk in de doorwaasjas, doorwaaischoenen, doorwaaihandschoenen en gewone motorjeans. Vanmiddag op de terugweg zal het wel gewoon weer als een warme föhn aanvoelen. Boven de 30 graden vind ik het op de motor gewoon te heet.
En wat voor merk en type? Ik ben ook opzoek naar een doorwaai jas, broek en schoenen.
Aankomend weekend rijden in Duitsland waar het 37 graden gaat worden

  • fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

rodiee schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:43:
[...]

En wat voor merk en type? Ik ben ook opzoek naar een doorwaai jas, broek en schoenen.
Aankomend weekend rijden in Duitsland waar het 37 graden gaat worden
Zelf heb ik een revit tracer doorwaaijas en ook een jeans van revit. Maar beste kan je even naar een zaak gaan om het te passen, kost misschien wat meer tijd maar dan weet je ook dat het past en goed zit.

Heb zelf sinds dit seizoen ook schoenen die doorluchten en dat is scheelt qua zweten wel met deze temperatuur. Zijn TCX IKASU. Heb qua lengte en breedte waren ze goed, maar vond dat voet te veel ruimte had in hoogte, dus heb er een inlegzooltje in gedaan en nu zitten ze echt helemaal top.


Maar bij die temperaturen gaat alles nog heet zijn omdat de wind warm is, misschien een koelvest zoeken?

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future


  • geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

Broek is een monolayer van John Doe, handschoenen van Five, jas van Richa, schoenen TCX Street 3 Air.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19


  • Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:49
Wat @fdees zegt inderdaad. Ik heb hier ook een doorwaai jas van Rev'it, maar met deze temperaturen helpt dat eigenlijk alleen om droog te blijven wanneer je hard genoeg gaat. Dus ja, het is beter dan geen doorwaaijas, maar mij zie je niet op de motor tenzij het echt niet anders kan :+

Een koelvest is dan wellicht een mooie toevoeging, maar geen ervaring mee.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW


  • kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:32
Let wel op dat veel van die revit doorwaai jassen niet altijd geschikt zijn voor snelweg.

Viel mij laatst weer op dat er best wat enkel A zijn.

  • geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

kneusteun schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:31:
Let wel op dat veel van die revit doorwaai jassen niet altijd geschikt zijn voor snelweg.

Viel mij laatst weer op dat er best wat enkel A zijn.
Jep die Richa van mij is ook enkel A. Heb er wel een fatsoenlijke rugprotector ingedaan, maar alsnog zal hij niet enorm slijtvast zijn, zeker niet ten opzichte van dikkere leren of textiele jassen met AA of AAA-rating. Het is ook maar een dun mesh-laagje natuurlijk, hoe slijtvast kun je dat maken..

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19


  • ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 00:55
Thalaron schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:28:
Wat @fdees zegt inderdaad. Ik heb hier ook een doorwaai jas van Rev'it, maar met deze temperaturen helpt dat eigenlijk alleen om droog te blijven wanneer je hard genoeg gaat. Dus ja, het is beter dan geen doorwaaijas, maar mij zie je niet op de motor tenzij het echt niet anders kan :+

Een koelvest is dan wellicht een mooie toevoeging, maar geen ervaring mee.
Een koelvest vind ik wel lekker, merk dat het koelt. Niet ijskoud maar gewoon aangenamer.

Vorig jaar is die van mijn (waarschijnlijk) lek gegaan en dus water in de broek maar dat is ook geen probleem met dit weer :+

  • Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:46
Bedankt voor alle leuke reacties op de Fazer😄

Zelf heb ik als doorwaai jas een Rev’it! Airwave 4 die is AA rated en is voor mij een groot verschil met mijn jas waarbij er wat panelen open kunnen.

Heb er wel een rugprotector ingezet.

[ Voor 3% gewijzigd door Excliber op 22-06-2026 14:41 ]


  • Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:06
Maakt dat A of AA zoveel uit als je sliert op de snelweg?

  • geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

Adder28 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:53:
Maakt dat A of AA zoveel uit als je sliert op de snelweg?
Probeer het eens uit en houd ons op de hoogte :+

Edit:
Oké ik was ook wel benieuwd, dus even wat vragen aan de bekende chat gesteld:

Een ruwe inschatting die vaak door veiligheidsexperts wordt gehanteerd:
  • A: ongeveer 10–30 meter reserve op zwaar belaste zones.
  • AA: ongeveer 30–60 meter reserve.
  • AAA: 60+ meter, soms ruim boven 100 meter afhankelijk van materiaal.
Zie deze getallen niet als officiële waarden maar als een orde van grootte.
Een concreet voorbeeld
Stel:
  • Je glijdt vanaf 100 km/u tot stilstand.
  • Vertraging door asfalt ongeveer 0,6–0,8 g.
Dan kom je al snel op een glijafstand van 50 tot 80 meter voordat je stilstaat.


Vrij vertaald: met A ben je sowieso de lul, met AA is er nog een kans redelijk weg te komen, maar AAA is op de snelweg toch eigenlijk echt wel aan te bevelen.

[ Voor 67% gewijzigd door geert_s op 22-06-2026 15:02 ]

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19


  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:22

-tom-562

Oliesjeik

Liever gewoon genoeg protectie zou ik zeggen. Mijn Rev'It Tornado is ook AA rated.
Ik heb ook nog een paar Rev'It jeans (Reed), die is zelfs AAA, maar die is echt een stuk warmer dan de de Tornado broek

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:06
Ik ben van hetzelfde laken een broek, probeer ook om de zoveel tijd zeker de helm bv te vervangen om het risico op falen bij een ongeluk te verminderen. Maar ik vroeg me gewoon af hoe groot het verschil was, gezien ik deze week bv met mijn revit mesh op de autostrade reed.

Op protectie staat in mijn ogen geen prijs, liever teveel dokken dat je veiliger uit een crash komt.

EDIT: Ik zie dat er nog maar weinig AAA is, vermoedelijk is dat een redelijk nieuwe Tier in het systeem?

[ Voor 12% gewijzigd door Adder28 op 22-06-2026 15:38 ]


  • geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:48

geert_s

Gamertag: Brulbak

Adder28 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:37:
Ik ben van hetzelfde laken een broek, probeer ook om de zoveel tijd zeker de helm bv te vervangen om het risico op falen bij een ongeluk te verminderen. Maar ik vroeg me gewoon af hoe groot het verschil was, gezien ik deze week bv met mijn revit mesh op de autostrade reed.

Op protectie staat in mijn ogen geen prijs, liever teveel dokken dat je veiliger uit een crash komt.

EDIT: Ik zie dat er nog maar weinig AAA is, vermoedelijk is dat een redelijk nieuwe Tier in het systeem?
Nee, het is gewoon veel moeilijker om eraan te voldoen.

Suggesties (die ik zelf allemaal niet heb, benieuwd naar ervaringen!):
Pando Moto Commando UH
Pando Moto Stealth
Bowtex Elite Shirt
Knox Honister

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19


  • HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:21
geert_s schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:48:
[...]

Nee, het is gewoon veel moeilijker om eraan te voldoen.

Suggesties (die ik zelf allemaal niet heb, benieuwd naar ervaringen!):
Pando Moto Commando UH
Pando Moto Stealth
Bowtex Elite Shirt
Knox Honister
John Doe heeft ook meerdere AAA modellen kleding.

  • ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:43

ozzynator

Nevermind.

geert_s schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:48:
[...]

Nee, het is gewoon veel moeilijker om eraan te voldoen.

Suggesties (die ik zelf allemaal niet heb, benieuwd naar ervaringen!):
Pando Moto Commando UH
Pando Moto Stealth
Bowtex Elite Shirt
Knox Honister
Hier een Pando broek en shell, beiden tripple A. Grootste voordeel vind ik zelf, ik kan er (net als afgelopen zaterdag) een longsleeve overheen doen, of in het najaar mijn lekkere warme Carhartt jas. Staat bij mijn HD net wat sjieker dan mijn Alpinestarts Andes V4. Vind ik zelf.

Ervaring met de protectie heb ik gelukkig niet, maar voel me wel veiliger dan met alleen mijn mesh (A) jack aan.

Moette doen.

Pagina: 1 ... 48 ... 50 Laatste