• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:29
Daniel L. schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:27:
[Afbeelding]

Nog één laatste ritje voordat ik woensdag aan mijn meniscus geopereerd wordt. Die hoopte ik tot na het seizoen te kunnen doorschuiven maar het lot bepaalde anders 🙈. Dat wordt 4-6 weken afzien, vrees ik…
Mooi ding! Ik heb afgelopen vrijdag een handtekening gezet onder een KTM Adventure R 1190. Ik was het weekend aan het rondneuzen en zo'n tasje aan de valbeugel lijkt me best handig. Welke heb jij? 6 liter? Ik heb liever een slagje kleiner, denk ik.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 08:50
Ik ben weer terug van een weekend motorkamperen in Luxemburg. Ontzettend genoten. Op steenworp afstand en toch een heel ander omgeving. Hierbij foto's, een kaartje en de link naar het gpx-bestand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVZXJBmAWvaUrXnaMXwSYEh1t1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcJiMjlWr2GbCgrlvkbqWyGQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1iu2_GfV8F0DoukA-OzH2RkriA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RONfiA0RXCQRzyxq8Xr3GfRy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_ppybk--kXr4sQAIxtBf5UyLmY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AGqBY6Uj1IG6QqC62HEcf9U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puEtWwZYbkK56MtoBlJQ03QsgNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VlIrIpqCBe4dqaYAJ1aWyVa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xD0_A-ElprfzPIwwQTHlnixwZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D6lWTltLtcuiwxwH49imrb9L.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29heHNdQQHRqcg0zFHmjLUPLcKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Ys51evsWQweNZI2Yo4zSs7Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWkgw_93whI9U3_qmvOIQhwbIN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G0stNO74dEXNeOmK7qbpl4Io.jpg?f=fotoalbum_large

GPX op Google Drive

[ Voor 66% gewijzigd door badkuip op 15-06-2026 11:45 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:48
Hmmm link naar gpx werkt hier (jammergenoeg) niet!

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 08:50
Willem schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:05:
Probeer het nog eens alsjeblieft. Heb het bestand op Google Drive gezet.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:54
Willem schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:05:
@badkuip

Ik denk laatste deel vanaf de /? uit de link verwijderen en hij gaat automagisch downloaden.

Mooi rondje btw

link werkt nu wel

[ Voor 4% gewijzigd door mr_zippey op 15-06-2026 15:30 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UqGRM2Of1govUenIEr2n0LWY34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNGppP6wZXMZfi6XjuHA2upM.jpg?f=fotoalbum_large Nu stapel korting 😂

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Vorig jaar met de roadtrip door Schotland ben ik op mijn mederijder geklapt (lang verhaal kort: 1 way lane, een schot die aan de kant ging en de duitser daarachter die daar niet op wilde wachten. Noodstop, beetje gravel en ik was te laat).

Toen ik vol adrenaline de bocht maakte voor een parkeerplaats nam ik een deel van een bosje mee, waar dus een dikke rots verstopt zat 8)7 :z

Kon er allemaal wel bij, hele zij koffer meegenomen. Maar goed, ik gebruik die zijkoffers bijna niet, dus dat ding heeft een jaar op de plank gelegen. Aangezien er een lang weekend Luxemburg op de planning staat (mocht er aanraders qua mooie routes hebben..... O-) ) toch maar even aan de slag gegaan:

Van (de krullen even weggeschuurd destijds, maar moest echt met plamuur aan de slag):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GmH1y7S_w8LMPseeT3z9ifoqGJ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8OMVMQmBZx0B45xJy2zSpvXX.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpR8bJruwlQFQDmHcUkpTyUinsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kYonw40KfQAFqmLfeuQsJLLb.jpg?f=fotoalbum_large

Prima wat mij betreft, het KTM plastic heeft een rare kleurcode, dus maar gewoon zwarte bumperspray gepakt en de hele deksel meegenomen. Het aluminum is lastig te herstellen, dus dat laat ik maar zo, koffer is wat mij betreft toch afgeschreven.

Edit: Ah, @badkuip die sla ik even op ;)

K to the KillaZ

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33

Herman

FP ProMod
KillaZ schreef op maandag 15 juni 2026 @ 16:12:
(...) Aangezien er een lang weekend Luxemburg op de planning staat (mocht er aanraders qua mooie routes hebben..... O-) ) (...)
Zie enkele reacties boven je ;)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@Herman Ik zag hem na de post inderdaad! Vandaar de edit :) O-)

[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 15-06-2026 16:19 ]

K to the KillaZ

• Willem
  • Laatst online: 20:48
badkuip schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:45:
[...]

Probeer het nog eens alsjeblieft. Heb het bestand op Google Drive gezet.
Yes, doet 't! d:)b

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:10
Siedo schreef op maandag 15 juni 2026 @ 10:38:
[...]

Mooi ding! Ik heb afgelopen vrijdag een handtekening gezet onder een KTM Adventure R 1190. Ik was het weekend aan het rondneuzen en zo'n tasje aan de valbeugel lijkt me best handig. Welke heb jij? 6 liter? Ik heb liever een slagje kleiner, denk ik.
Dank! En gefeliciteerd met je aankoop!
Dit zijn de 6 liter tassen inderdaad. Ik vind ze perfect qua formaat, ze zitten toch snel vol ;) .

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:35
HTT-Thalan schreef op maandag 15 juni 2026 @ 07:02:
[...]

Klaagde jij niet pas over te weinig opbergruimte op/in je motor?
Daar heb ik geen actieve herinnering aan :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:29
Was weer een dagje hoor. Ik had niet gedacht dit te zeggen, maar het zwarte woud moet wel heel goed zijn qua stuurmanswegen om de Vogezen te toppen, wat een gebied hier!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVSHvyf7DSw87kjocxpr58KWm3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70ynhtOlWtDwHZe1F46LtYKR.jpg?f=fotoalbum_large

Linkje naar het verslag.

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:24
@Pyr0_

Is dit de tanktas die u gebruikt? https://www.louis.nl/nl/vanucci-tanktas-tanklock-sportivo-5-8-l-10070021

Verliest deze veel ruimte door de tankring of valt dat mee bij dit model?

Alvast dank

• Pyr0_
Excliber schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:51:
@Pyr0_

Is dit de tanktas die u gebruikt? https://www.louis.nl/nl/vanucci-tanktas-tanklock-sportivo-5-8-l-10070021

Verliest deze veel ruimte door de tankring of valt dat mee bij dit model?

Alvast dank
Klopt, en nee giviring modellen hebben de tankring allemaal onderop gemonteerd en zijn redelijk plat. Een van de redenen dat ik swmotech tassen heb laten staan is omdat ze zoveel ruimte verliezen door de tankring..
Fijne tanktas dit btw, alleen niet waterdicht zonder zak (maar dat vindt je zwz niet gauw).

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:02

ozzynator

Nevermind.

Fijne tas inderdaad, heb die ook op de Honda. Enige minpunt, maar dat kan aan mijn verwachtingen liggen, ik vind hem wat onstabiel, als in wiebelig zeg maar.

Moette doen.

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:29
Daniel L. schreef op maandag 15 juni 2026 @ 19:12:
[...]

Dank! En gefeliciteerd met je aankoop!
Dit zijn de 6 liter tassen inderdaad. Ik vind ze perfect qua formaat, ze zitten toch snel vol ;) .
Bedankt! Dat de ruimte snel gebruikt gaat worden, maak ik me ook geen zorgen om. Mijn idee is dat best wel 'fors' lijkt aan de motor. Maar misschien valt het mee, vandaar de nieuwsgierigheid.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Die gaat een rondje TET doen, dat zie je zo! :+

I love it when a plan comes together :7

• Excliber
Pyr0_ schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 07:43:
[...]

Klopt, en nee giviring modellen hebben de tankring allemaal onderop gemonteerd en zijn redelijk plat. Een van de redenen dat ik swmotech tassen heb laten staan is omdat ze zoveel ruimte verliezen door de tankring..
Fijne tanktas dit btw, alleen niet waterdicht zonder zak (maar dat vindt je zwz niet gauw).
Dank u wel dan ga ik die bestellen 😁

• Excliber
Heeft iemand hier ervaring met louis.nl webshop? Ik vindt het vreemd dat ze een geboortedatum eisen ook als gast aankoop dus ik wil ze bellen om te vragen waar dat voor nodig is maar het nummer op de webshop is niet in gebruik…

• Excliber
En nog even een plaatje, ik ben sinds twee weken de trotse eigenaar van een 2007 FZ6 Fazer 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXd58idPRyFjwi7WhQdNaG5aSmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/meEAlE8o600ejwcXkooS4yrt.jpg?f=fotoalbum_large

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Excliber schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:10:
Heeft iemand hier ervaring met louis.nl webshop? Ik vindt het vreemd dat ze een geboortedatum eisen ook als gast aankoop dus ik wil ze bellen om te vragen waar dat voor nodig is maar het nummer op de webshop is niet in gebruik…
Wat houdt je tegen om een nep datum in te voeren?

Prima shop, maar je kan online bestellingen niet in de winkel ruilen of retourneren, dat is een beetje gek

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Goede

Excliber schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:15:
En nog even een plaatje, ik ben sinds twee weken de trotse eigenaar van een 2007 FZ6 Fazer 😁

[Afbeelding]
De snelle uitvoering 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 20:10
Siedo schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:53:
[...]

Bedankt! Dat de ruimte snel gebruikt gaat worden, maak ik me ook geen zorgen om. Mijn idee is dat best wel 'fors' lijkt aan de motor. Maar misschien valt het mee, vandaar de nieuwsgierigheid.
Ik vind het meevallen qua grootte, maar dat is erg subjectief natuurlijk. Ze functioneren ook prima als extra 'crash-protector' als je een keertje omgaat, weet ik uit ervaring :)

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:17:
[...]

Prima shop, maar je kan online bestellingen niet in de winkel ruilen of retourneren, dat is een beetje gek
Het is alweer een tijd geleden, maar dat heb ik toch wel eens gedaan met een slot wat ik had besteld, maar niet lekker over de remschijf was te plaatsen.
Was in Tilburg geen probleem.

• 418O2
  • Niet online
Blabla13 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:03:
[...]

Het is alweer een tijd geleden, maar dat heb ik toch wel eens gedaan met een slot wat ik had besteld, maar niet lekker over de remschijf was te plaatsen.
Was in Tilburg geen probleem.
Een vriend wou dat doen in Assen en die hadden liever dat je het zelf opstuurde want dat zouden zij anders ook los moeten doen. Dat was dit seizoen nog. Wellicht een onwelwillende werknemer in dat geval

• Excliber
418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:17:
[...]

Op zich vrij weinig maar het kriebelt een beetje als dat soort (in mijn optiek) onnodige info verijst is, als dan ook het telefoonnummer niet in gebruik lijkt dan wil ik graag ff checken.

Bedankt voor de reacties en extra toelichting

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-06 16:25
Pyr0_ schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:21:
Was weer een dagje hoor. Ik had niet gedacht dit te zeggen, maar het zwarte woud moet wel heel goed zijn qua stuurmanswegen om de Vogezen te toppen, wat een gebied hier!
[Afbeelding]

Linkje naar het verslag.
Nice, veel plezier! :w

Mooi dat je langs Le Linge bent gereden. Dat soort gedenkplaatsen zie je daar veel.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:35
[Afbeelding]

Linkje naar het verslag.
Ik ben zondag gekomen van onze laatste "Triples on Tour" tochtje. Donderdag weg, eerst stuk snelweg, vanaf Koblenz binnendoor naar Saarbrücken, weer een stukje autoroute omlaag en stop 1 op de camping in Celles-sur-Plaine. Vrijdagochtend k*tweer, de regenvoering van m'n pak hield mijn lijf en benen behoorlijk droog, maar wel ouderwets doorweekte handen en voeten want ik had niet gerekend op zó veel water O-) Desondanks wel een flink rondje gedaan die dag, juist ook door de Vogezen. Eind van de middag doorgestoken naar Waldshut op de D-CH grens. Zaterdag was prachtig, ruime route door het Schwarzwald omhoog gedaan, net onder Pforzheim overnacht. En zondag weer afgewisseld: eerst stuk Autobahn, tussendoor nog een stukje Sauerland meegepakt en tot slot weer met een rechte lijn naar huis. 2100km/26u48 in 4 dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BP0ctrDRYGN7LUBy3lpuIqu-G-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haBGGnfDOU3TjWIMKVfbFQtv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ka8wSxG7ll56if_ja1dUZHBub3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7VjBBQNBwMbJt80GKXTQ6eKg.jpg?f=fotoalbum_large

Oh ja, onderweg nog iemand tegengekomen die de bocht net ff gemist had... zelf boven gebleven, maar de fiets lag een metertje of 5-6 lager :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNGhlV9vSXWxe_1Uae2EEPptqtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqhQsgTHH6awYGG7Q9z1JurW.jpg?f=fotoalbum_large

PS: oh ja, daarom begon ik de typen: ik heb het uitzicht in de Vogezen dit keer even gemist vanwege de wolken waar ik in zat :+ Schwarzwald had veelal bredere wegen en wat langere bochtensecties. En allemachtig veel dorpjes. Vogezen-stuk waar wij reden was in elk geval langere secties waartussen je niks tegenkomt, met smallere wegen en krappere bochtjes. Meer bergachtig vergeleken met de heuvels in het Schwarzwald zeg maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Stalensnuitje op 16-06-2026 15:10 ]

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

418O2 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 14:04:
[...]

Een vriend wou dat doen in Assen en die hadden liever dat je het zelf opstuurde want dat zouden zij anders ook los moeten doen. Dat was dit seizoen nog. Wellicht een onwelwillende werknemer in dat geval
haha, ik had in maart dus die tanktas bij de NL webshop besteld omdat het goedkoper was dan bij het filiaal in Aken (hier om de hoek). En zo een ring voor de uitlaat, ik weet even niet hoe dat spul heet, maar dat grijze wat dussen een bocht en de demper zit. Paste niet natuurlijk. Dus ik lekker in Aken naar de winkel om te ruilen. Hadden andere maten niet op voorraad. Dus moest er een credit komen.

Hele systeem vast, want niemand kon dat verwerken. Uiteindelijk niets geruild maar iets anders gekocht en de inruilprijs met dat artikel verrekend in de kassa. Denk dat ze dat nu nog niet voor elkaar hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door ozzynator op 16-06-2026 15:24 ]

Moette doen.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
[Afbeelding]

Linkje naar het verslag.
Met plezier gelezen. :) En wat kan natuur & landschap adembenemend mooi zijn! Bedankt voor het delen. :)

I love it when a plan comes together :7

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:16

[Afbeelding]
Mooie kleur! Ik had een heel zwarte en vond hem heerlijk rijden. Laag in de toeren lekker rustig, hoog in de toeren nog verrassend fel.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:57

Destruction

(ex-)Automonteur

Mbt Louis, geen ervaring met de fysieke winkel maar ik heb er wel naar tevredenheid een aantal keren besteld. Recent nog een setje GIVI sloten, scheelt weer een sleutel aan het motor bosje als je 1 sleutel hebt die op beide topkoffers (van de Diversion en de PS) passen :)

In de ideale wereld had ik ook graag 2 ketting (art 5 ivm verzekering) sloten die op 1 sleutel werken, maar da's waarschijnlijk iets lastiger te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 16-06-2026 15:44 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

[Afbeelding]
Leuk, mijn eerste motor was exact die, maar een jaar ouder. Heb ik veel plezier mee gehad. Enjoy!

F1Pool.net | Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023)

• Pyr0_
Jullie zijn niet de enige die het warm (gaan?) hebben, met 30c hier eist toch een goede uitrusting! En dan nog is het afzien als je niet kan doorrijden...

Ik heb me de Alpinestars Bogota broek en jas gehaald en ik moet zeggen dat ik best tevreden ben met ze. De panelen laten een goede hoeveelheid lucht door. Zo goed als een doorwaai-jas is het niet, maar het komt in de buurt en dat is high-praise voor een jas die je ook weer dicht kan ritsen en prima aan kan met temperaturen tussen de 5c en 30c... Ik heb me vlak voor vertrek ook nog de Rev'it Dirt 4 handschoenen gehaald, en ook daar erg tevreden mee.
Nu alleen m'n helm nog eens upgraden, de ventilatie van de Schubert C3 Pro laat toch best te wensen over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/topV6KYiO7Fj2GGrtMWWGVgvzJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dedFCQdpzfJJeL3zejlbeeGi.jpg?f=fotoalbum_large

Verslag staat ook weer online. :)

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Destruction schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:42:

In de ideale wereld had ik ook graag 2 ketting (art 5 ivm verzekering) sloten die op 1 sleutel werken, maar da's waarschijnlijk iets lastiger te vinden.
Volgens mij is Abus je vriendje https://www.abus.com/nl/Assortiment/Motorfiets/Ketting-slot-combinaties-Motorfiets/GRANIT-Power-XS-67-10KS-Black-Loop klap Tips eens uit…..

Maar ART 5? Bij mij was 4 de eis

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ja, bij mij ook. Nog even gecheckt :)

Thanks voor de tip! Ga ik nog naar kijken.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:32

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vanmiddag met de voorbereiding bezig geweest voor een weekend TT Assen.

Op de VFR heb ik spandbanden gemonterd met zeilringen aan het eindstuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ht9k2BliwAzEvNEYeBm44m7jmE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inKXAsmtrQ3fQV0gugvCUo5y.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_J14O4hf2tIVwp8DkosmVA3dtQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUqwaMAzjF1ApQR3TJ0OMYQf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ej-6TFAfMB4zB3ilT4fwrhDiNxs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yo1Q12ppWRWTEQEt7z7b669A.jpg?f=fotoalbum_tile
Volgens mij wel geslaagd :)

En lekker budget vriendelijk.

Alleen kreeg ik vanavond te horen van mijn rijmaatje dat zijn motorblok is vastgelopen, dus hoogst waarschijnlijk geen TT :(

[ Voor 0% gewijzigd door Slayer op 17-06-2026 00:00 . Reden: typo ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Aikon
  • Niet online
Dat zal ongetwijfeld goed blijven vastzitten, maar als je vaker gaat zijn rokstraps echt ideaal :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QSAos01WSSGRD8bq0qFexu5khRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m8bRA7APAnFuYMzZ7988wnGJ.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, ik kan weer een paar duizend kilometer verder _O-.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:53
Kleine update:
  • Crashbars en Loneriders MTL9 fitted
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHD9C0wiqh0tx9uBv974P_Yu3ZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9erb0Xj4Cnd9YzOSTp5RoWI.jpg?f=fotoalbum_large

Never ever financial advice...

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:15
Iets totaal anders, maar ik ben curieus hoe de huidige generatie van motoren gaat verouderen. Het zit vol tech en sensoren, gaat dat nog altijd even goed draaien in 10-15 jaar zoals alle oude 1150-1200 GS/RT's?

Ik heb nu al soms dat mijn elektronische vering op mijn versys 1000SE teveel is en of dat geen miserie gaat zijn in 10 jaar voor onderdelen en allerhande.

[ Voor 27% gewijzigd door Adder28 op 17-06-2026 09:44 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:53
Goeie vraag, maar volgens mij is het antwoord hetzelfde als bij auto's.

Ik hoor vaak mensen zeggen dat al die technologie niet nodig is. Dat klopt ook wel, maar het kan wel degelijk helpen. In het begin werd over ABS ook gezegd dat het enkel iets was voor mensen die niet konden rijden. Ik denk echter dat we het er ondertussen allemaal over eens zijn dat ABS in de overgrote meerderheid van de situaties een echte meerwaarde biedt.

Met al die extra technologie is het voor mij hetzelfde. Ik heb er niet specifiek achter gezocht, maar sommige zaken zijn gewoon erg handig in het dagelijks gebruik. En als je toch een nieuwe motor koopt, dan heb ik liever recente technologie dan technologie die ondertussen al wat verouderd is.

Voor sommigen maakt dat het prijskaartje natuurlijk te hoog. Dan komt de tweedehandsmarkt in beeld: moderne technologie die al een paar jaar oud is en daardoor een stuk betaalbaarder wordt en we er allemaal kunnen van genieten.

Never ever financial advice...

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:00

geert_s

Gamertag: Brulbak

Adder28 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:43:
Iets totaal anders, maar ik ben curieus hoe de huidige generatie van motoren gaat verouderen. Het zit vol tech en sensoren, gaat dat nog altijd even goed draaien in 10-15 jaar zoals alle oude 1150-1200 GS/RT's?

Ik heb nu al soms dat mijn elektronische vering op mijn versys 1000SE teveel is en of dat geen miserie gaat zijn in 10 jaar voor onderdelen en allerhande.
Zoals met alles: wat er niet is kan ook niet stuk gaan. Het is hopen dat het blijft werken of simpel te repareren is, maar alle onderdelen hebben hun eigen levensduur. In de tussentijd heeft het allemaal wel zijn functie natuurlijk.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Adder28
Maar denken jullie dat het allemaal ook makkelijk 10-15 jaar gaat meegaan als de oudere machines die we hier zien passeren. Recent nog een fazer gezien hier van begot 20 jaar oud, kan een R1300 dat halen?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Adder28 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:43:

Ik verwacht dat het vergelijkbaar is met oudere auto's, waarbij je dus wel diagnose apparatuur nodig gaat hebben om sommige dingen nog zelf te kunnen doen. * Destruction moet tzt maar eens kijken wat het Delphi alternatief is voor motoren :P

@Slayer Ook een TT camping meepakken dus? Ben zelf jaren bij de haar geweest, totdat het daar wat te streng werd. Vrienden van me gaan er wel weer naartoe, en ik denk dat ik nog wel een avond op de camping ga kijken ook. Maar in ieder geval dit jaar sla ik een halve week zuipen en BBQ'en over :+

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 17-06-2026 11:57 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Adder28 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:12:
Maar denken jullie dat het allemaal ook makkelijk 10-15 jaar gaat meegaan als de oudere machines die we hier zien passeren. Recent nog een fazer gezien hier van begot 20 jaar oud, kan een R1300 dat halen?
Niet met dezelfde kosten, maar een R1300 is ook geen Fazer. Bij mijn 1200GS LC klapten de ESA poten bij 80.000km, bij mijn pa klapte zijn veerpoten op de R1250RT al bij 30.000km (4 jaar oud, dus we beschouwen het maar als incident, maar wel buiten garantie en zeer beperkte coulance).

Als je geen tech wil, moet je een basisversie kopen, dan is het onderhoud ook goedkoper. Je kan een BMW R1300 nog gewoon zonder ESA kopen en zonder centrale vergrendeling. Keyless is wel standaard tegenwoordig, maar ik denk niet dat dat foutgevoeliger is dan een ouderwetse sleutel met startonderbreking.

Wat ik zelf het meest kwalijke vind is dat BMW nu geen werkplaatshandboeken meer verschaft, en veel "codes" (accu wisselen en inleren, veerpoten hoogte calibratie, ABS pomp spoelen et cetera) die je vroeger via CAN kon doen nu achter een versleuteling zitten waar je met hobby apparatuur niet meer bij kan. Dat gaat deze voertuigen fataal worden lijkt me.

Nu mail ik mijn dealer 3-4x per jaar met de vraag wat het aanhaalmoment is van bepaalde bouten. Tot nu toe geven ze netjes antwoord met screenshots uit het BMW programma :')

[ Voor 26% gewijzigd door _eLMo_ op 17-06-2026 12:06 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:35
Adder28 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:12:
Werd al gezegd, maar vergelijk het met auto’s: daar zie je nu al dat mensen bepaalde zaken niet meer laten fixen omdat het bedrag t voor hen niet waard is. Tot het moment dat je bij APK afkeur komt en zo’n ding Total loss is obv elektronica die alleen volledig vervangen kan worden. En koop je nu een Mercedes of BMW voor 20k, die voor 100k in de showroom staat, dan heb je “dus” ook meer/duurdere van dat soort akkefietjes, denk aan kapotte luchtvering ofzo.

En dan blijft de eigenaar over: heb je een liefhebber die het ervoor over heeft of iemand die dacht voor een habbekrats een dikke bak te kunnen rijden? Bij motoren verwacht ik die eerste categorie vaker te zien, zeker bij de puur recreatieve rijders.

• Adder28
Stalensnuitje schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 12:02:
[...]

Werd al gezegd, maar vergelijk het met auto’s: daar zie je nu al dat mensen bepaalde zaken niet meer laten fixen omdat het bedrag t voor hen niet waard is. Tot het moment dat je bij APK afkeur komt en zo’n ding Total loss is obv elektronica die alleen volledig vervangen kan worden. En koop je nu een Mercedes of BMW voor 20k, die voor 100k in de showroom staat, dan heb je “dus” ook meer/duurdere van dat soort akkefietjes, denk aan kapotte luchtvering ofzo.
Ikzelf heb zoiets voor ja. Mijn Golf 7 Diesel 2015 zijn infotainment-scherm is gebarsten door het vervoeren van houten palen. Alles werkt nog behalve het touchgedeelte. Denk je bij jezelf, schermpje vervangen en klaar! Nonono, 1500€ voor de hele unit en het hele dashboard moet eruit. Op een auto die 6 jaar geleden 10.000€ kostte. Ondertussen rij ik dus met een gebarsten scherm. Keuring nog nooit iets gezegd. De BMW 7 reeks is ook zoiets, "ultimate depreciation machine" :)

Ikzelf zit in de IT (zoals zovelen hier) en ik heb toch liever minder tech dan meer tech op mijn motor. Had ik echt de keuze gehad, was het een versys S ipv een SE geweest (zonder elektronische vering), maar dat heb je helaas niet te kiezen als je tweedehands zoekt en het meerendeel de SE is.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:35

4x2

lộn xộn quá

TLDR: zolang je geen houten palen gaat vervoeren komt het wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 17-06-2026 14:58 ]

leeg

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15
Ik lees graag reisverhalen en met regelmaat lees ik dat mensen met oude motoren pech krijgen op reis. Ze kiezen specifiek voor die oude motoren omdat er weinig 'tech' op zit. Maar intussen staan ze vaak stil door allerhande problemen met die motoren.

Zelf heb ik meer dan 100.000km op moderne full-option GSA's gereden. Van Andalusie tot aan de Noordkaap, ik heb nog nooit elektronische of andere problemen gehad onderweg. Dus geen idee waar die spookverhalen vandaan komen.

Voor tech is het niet anders dan de reguliere mechanische componenten. Af en toe preventief vervangen en je hebt er jaren plezier van. Elektronische vering moet je gewoon na een bepaald aantal kilometers onderhouden, net zoals 'normale' vering. Dat veel mensen dat niet doen en dat het meestal goed gaat is een ander verhaal.

[ Voor 25% gewijzigd door cyntax op 17-06-2026 15:25 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

cyntax schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:20:
Ik lees graag reisverhalen en met regelmaat lees ik dat mensen met oude motoren pech krijgen op reis. Ze kiezen specifiek voor die oude motoren omdat er weinig 'tech' op zit. Maar intussen staan ze vaak stil door allerhande problemen met die motoren.
Het punt is niet zo zeer of oudere motoren vaker stuk gaan dan moderne, maar hoe goed het reparabel is als er wat stuk gaat voor de doe het zelver :)

• 418O2
  • Niet online
Of voor een monteur in Oezbekistan

• _eLMo_
  • Niet online

• 418O2
  • Niet online
die hebben exact 1 eigen werkplaats dus daar moet je dan ook maar net in de buurt zijn

• _eLMo_
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:20:
[...]

die hebben exact 1 eigen werkplaats dus daar moet je dan ook maar net in de buurt zijn
Elke motor bestaat uit boutjes en onderdelen, ook een BMW. Mijn ervaring tot dusver (250.000 op GS’en) gelijk aan @cyntax . Langste wat ik stilgestaan in die tijd is: niet.

[ Voor 18% gewijzigd door _eLMo_ op 17-06-2026 16:23 ]

• 418O2
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:22:
[...]

Elke motor bestaat uit boutjes en onderdelen, ook een BMW.
maar niet elke motor bestaat uit een miljoen draadjes, chips, regelunits, sensoren en whatnot. Die hulpvaardige schapenboer met een gereedschapset gaat echt je motor niet kunnen uitlezen, maar kan misschien wel brandstofleidingkje fiksen

• _eLMo_
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:23:
[...]

maar niet elke motor bestaat uit een miljoen draadjes, chips, regelunits, sensoren en whatnot. Die hulpvaardige schapenboer met een gereedschapset gaat echt je motor niet kunnen uitlezen, maar kan misschien wel brandstofleidingkje fiksen
Maar wat gaat er kapot onderweg ;) Ik heb altijd voor de zekerheid een OBD dongle bij (die elke garagist heeft tegenwoordig), en kan je zo zien wat er mis is en repareren.

Een schapenboer komt niet aan mijn fiets, dan laat ik ‘m wel afslepen ;P Ik kan zelf genoeg, en met de dealer aan de telefoon nog veel meer.

[ Voor 24% gewijzigd door _eLMo_ op 17-06-2026 16:29 ]

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:32

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Destruction schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:42:
[...]

Ik verwacht dat het vergelijkbaar is met oudere auto's, waarbij je dus wel diagnose apparatuur nodig gaat hebben om sommige dingen nog zelf te kunnen doen. * Destruction moet tzt maar eens kijken wat het Delphi alternatief is voor motoren :P

@Slayer Ook een TT camping meepakken dus? Ben zelf jaren bij de haar geweest, totdat het daar wat te streng werd. Vrienden van me gaan er wel weer naartoe, en ik denk dat ik nog wel een avond op de camping ga kijken ook. Maar in ieder geval dit jaar sla ik een halve week zuipen en BBQ'en over :+
@Destruction Ik denk niet dat het doorgaat; de motor van mijn rijdermaatje staat nu in de werkplaats; het motorblok is vastgelopen...

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Bommes

Zelf heb ik meer dan 100.000km op moderne full-option GSA's gereden. Van Andalusie tot aan de Noordkaap, ik heb nog nooit elektronische of andere problemen gehad onderweg. Dus geen idee waar die spookverhalen vandaan komen.

Voor tech is het niet anders dan de reguliere mechanische componenten. Af en toe preventief vervangen en je hebt er jaren plezier van. Elektronische vering moet je gewoon na een bepaald aantal kilometers onderhouden, net zoals 'normale' vering. Dat veel mensen dat niet doen en dat het meestal goed gaat is een ander verhaal.
Maar nu vergelijk je een oude motor met een bijna nieuwe. Natuurlijk heeft die laatste en hogere betrouwbaarheid. Dus dat is een totaal oneerlijke vergelijking.
Want mijn inziens komt die hogere betrouwbaarheid niet door de betere componenten of de surplus aan elektronica. Maar door het bijna nieuw zijn van die motor en al die componenten.

Ik wil die full options GSA over 40 jaar ook wel eens testen op betrouwbaarheid.
Want dan zal het wat dat betreft niet heel veel beter zijn dan die van een nu 40 jaar oude motor.

En er zijn in beide parken, oud of nieuw gewoon altijd motoren die veel storingen hebben. Een jaren 80 Guzzi of Ducati is nou niet echt een betrouwbare partner. Maar dat is bijvoorbeeld een nieuw Ducati Multi strada ook niet altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 17-06-2026 16:58 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• _eLMo_
  • Niet online
Die full options GSA is over 40 jaar al lang naar de sloop :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3evcqsbQ_UoSpXeWC8ksInpDl2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozkLzC0YAsvmPrJ1wkykkUWo.jpg?f=fotoalbum_large

Teveel kilometers natuurlijk Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 15:59:
Het punt is niet zo zeer of oudere motoren vaker stuk gaan dan moderne, maar hoe goed het reparabel is als er wat stuk gaat voor de doe het zelver :)
Aangezien we vandaag al (teveel) diagnosetesters hebben is het maar de vraag of dat later nog beschikbaar gaat zijn. Of nog werkende te krijgen. Een hex911 op Windows 46? Ik weet het niet en het zal ook niet meer belangrijk zijn.

In elk geval, elke motor is CO2 ziek vandaag maar we halen nu zoveel vermogen eruit tov vroeger dat het een wonder op zich genoemd mag worden.

Maar zijn de nieuwe beter als de oudere? Sommigen zaken zijn nog nooit veranderd zoals de doohickey op de KLR650 Gen 3 welke vanaf 1984 nog hetzelfde is als bij de KL600. Dat is al 40 jaar hetzelfde en er zijn weinig verbeteringen aan doorgevoerd.

De Suzuki 650 motor van de SV650 van 1999 is in zijn vorm vandaag nog steeds in gebruik met wat aanpassingen. Ik denk dat het wel snor zit met de meeste dingen.

De geheel nieuwe motoren, ja dat zullen we over 15 jaar zien :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2026 18:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:15
Bommes schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:56:
[...]

Maar nu vergelijk je een oude motor met een bijna nieuwe. Natuurlijk heeft die laatste en hogere betrouwbaarheid. Dus dat is een totaal oneerlijke vergelijking.
Want mijn inziens komt die hogere betrouwbaarheid niet door de betere componenten of de surplus aan elektronica. Maar door het bijna nieuw zijn van die motor en al die componenten.

Ik wil die full options GSA over 40 jaar ook wel eens testen op betrouwbaarheid.
Want dan zal het wat dat betreft niet heel veel beter zijn dan die van een nu 40 jaar oude motor.

En er zijn in beide parken, oud of nieuw gewoon altijd motoren die veel storingen hebben. Een jaren 80 Guzzi of Ducati is nou niet echt een betrouwbare partner. Maar dat is bijvoorbeeld een nieuw Ducati Multi strada ook niet altijd.
Klopt, mijn vergelijking is een beetje krom. Maar af en toe kom ik lui tegen die lopen te klagen hoe kut wel niet al die elektronica is op moderne motoren. Dat die binnen de kortste keren vol storingen zitten en dat ze de voorkeur hebben voor oude motoren met weinig electronica. Daar was mijn reactie op gebaseerd. Ik verwacht ook dat Itchy Boots bijvoorbeeld veel minder problemen onderweg zou hebben gehad als ze gewoon voor een T7 of Tuareg was gegaan. Maarja dat trekt geen views.

Over 40 jaar liggen mijn motoren zeker al op de sloop net als die van @_eLMo_ :p.

[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 17-06-2026 20:22 ]

• Aikon
  • Niet online

Ik heb eigenlijk wel wat probleemjes gehad onderweg op mijn '09 1200GS. Tijdens de 60K vakantiekilometers bijv. keerringen lek, rem vastgelopen, tps, benzinepompbehuizingaansluiting gescheurd, accu defect. Allemaal niks met elektronica te maken op de tps na, en die gaf dan weer net geen foutmelding in het systeem... Ook thuis bijv. wel een kapotte demper, maar dan weer niet het elektronische gedeelte. Of uitgedroogde rubbers, tja, dat heb je niet op een nieuwe motor, maar is niks anders dan goed onderhoud. Maar wat is oud? Mijn motor ken ik nu wel helemaal, als ik een andere zou kopen zou ik bang zijn voor verborgen gebreken.

Dat gezegd hebbende... die achterrem die vastliep, is toch nog niet gerepareerd, dus vandaag weer teruggebracht. Gelukkig wel weekendje Eifel kunnen doen. Ik heb nog een maand voor de volgende vakantie. En vanochtend was m'n accu leeg... 4volt. Kan bijna niet anders dan dat ik iets vergeten ben, op contact heb laten staan ofzo... Gelijk een nieuwe erin gestopt.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Slayer schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:29:
[...]

@Destruction Ik denk niet dat het doorgaat; de motor van mijn rijdermaatje staat nu in de werkplaats; het motorblok is vastgelopen...
Natuurlijk wil je daar graag op de motor naartoe, maar op deze toon dikgedrukt reageren alsof het onmogelijk is per auto naar een TT camping en/of de race te gaan is natuurlijk onzin.

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 17-06-2026 21:01 ]

• Pyr0_
Zo'n dag als vandaag... daar doe je het toch gewoon voor...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhLRXgFj3rklfydn2iAE-yNXib8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoFow1WLjw0sRKoy6VK1hBeN.jpg?f=fotoalbum_large

Linkje na het verslag.

• mvn23
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:29
Dan ook maar een paar vakantiekiekjes van mijn kant, ik zit midden in een midweekje Harz/Sauerland. Veel geluk met het weer, nog vrijwel geen regen gehad ondanks dat we regelmatig wat buien voorbij hebben zien trekken in de verte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQ5wXSbgTW0JhoOomu1OjaeefBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OC4SfBw7jnjRGQEnT9gVVbyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODA4APmClpq7q1PEHzy_ASZL7D0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6EI2vi5p7CHiycNJ107JdcJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-WM8UvnXqbDiWQjFdfvFuCZSzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndIZPCAhWw61S0LLk3m9yPDk.jpg?f=fotoalbum_large

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Hoe meer vakantiekiekjes, hoe beter!

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

okee @Barista , een vakantiekiekje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eF22eqZVvTAs2bsGHJMobhNa-kg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kh2GgCZy1M3h3vLQ2Xb4zx5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ozzynator op 18-06-2026 10:22 ]

Moette doen.

• Adder28
ik zie veel van die nieuwe cruisers met V2-V4, zelfs een I4 voorbijkomen in de lichtere categorien, en vaak zien ze er heel mooi uit. Als ze er over ettelijke jaren nog altijd zo goed en betrouwbaar uitzien, ga ik blij zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Adder28 op 18-06-2026 12:35 ]

• Barista
  • Nu online
Hier in de buurt staat een CM 450MT en die staat altijd buiten zonder motorhoes. Dat is denk ik best typerend hoe er met goedkope spullen wordt omgegaan. Over ettelijke jaren zal dat geen mooie machine meer zijn maar dat ligt niet aan de fabrikant.

• Adder28
Bwah, hier vlakbij staan meerdere motos zonder hoes in regen en wind. En dat zijn geen moto's van 5000€. Dat ligt niet aan de goedkope machines maar aan de mensen die gewoon geen zorg dragen voor hun gerief.

Ook genoeg smartphones van 1000-1500€ waar geen zorg voor gedragen wordt.

• _eLMo_
  • Niet online
Adder28 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:17:
Bwah, hier vlakbij staan meerdere motos zonder hoes in regen en wind. En dat zijn geen moto's van 5000€. Dat ligt niet aan de goedkope machines maar aan de mensen die gewoon geen zorg dragen voor hun gerief.

Ook genoeg smartphones van 1000-1500€ waar geen zorg voor gedragen wordt.
Mijn 1300 staat ook buiten onder de hoes (En 3 sloten), maar dat komt omdat ik van de gemeente geen afdak mag bouwen, en een vergunningsaanvraag voor een andere deur in de (kleine) schuur kost €2000 met 0 garantie of het dan mag. |:( En achterom past hij niet (yes I tried).

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 18-06-2026 16:05 ]

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:30
_eLMo_ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:04:
[...]

Mijn 1300 staat ook buiten onder de hoes (En 3 sloten), maar dat komt omdat ik van de gemeente geen afdak mag bouwen, en een vergunningsaanvraag voor een andere deur in de (kleine) schuur kost €2000 met 0 garantie of het dan mag. |:( En achterom past hij niet (yes I tried).
Da's dan wel een beetje een pestgemeentje, imho. Wel echt balen dat je in principe wel de mogelijkheid hebt, maar het op deze manier niet kan.

• SinergyX
  • Laatst online: 20:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Theorie in de pocket, laatste les voor de 3 weken vakantie gedaan, eindelijk begint alles 'te klikken'.

Na de vakantie nog 2 lessen voordat AVB aan de beurt is, grappig dat ik me daar niet zo druk over maak, juist meer over de warmte. Ik heb nu 2 lessen gehad met ~25 graden, als je dan continue rondjes op een parkeerplaats aan het doen ben, wordt het wel extreem warm, hopelijk zal de AVB dag stukje koeler zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Gefeliciteerd!

Warmte is een emotie, moet je niet bij nadenken... Nee grapje, met dit weer is motorfietsen gewoon afzien. Zeker als het "moet".

Moette doen.

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:17
_eLMo_ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:04:
[...]

Nooit geweten dat een bredere deur in een eigen bouwwerk vergunningsplichtig was.

Misschien nog een keer onder een levensbestendige ingang voor als iemand rolstoelafhankelijk wordt proberen. Niet dat er aanleiding is (dat ik weet) maar je kunt het maar vast hebben?

Of in het kader van een beter isolerende deur?

• _eLMo_
  • Niet online
Blabla13 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:17:
[...]

Nooit geweten dat een bredere deur in een eigen bouwwerk vergunningsplichtig was.

Misschien nog een keer onder een levensbestendige ingang voor als iemand rolstoelafhankelijk wordt proberen. Niet dat er aanleiding is (dat ik weet) maar je kunt het maar vast hebben?

Of in het kader van een beter isolerende deur?
Doel gaat het niet om, zicht gevel en men wil voor dat ze maar nadenken over het idee constructietekeningen met detail tekeningen van de aansluitingen van alles. Gezien de voorkant van de schuur (gevel) ingezaagd moet worden tot het schuine dak (dat vanaf nok huis doorloopt tot ~2m30 hoog op de schuur) is dat veel werk en veel tekening.

Het is een groenlinks gemeente, dus mijn eerste poging was al voor elektrische motor, grote investering, droog zetten, laden. Optie 1 was deur, optie 2 was solar carport.

Ik ga niet 1% van de aanschafwaarde van m’n huis uitgeven zodat de gemeente me uberhaupt kan vertellen of dit in de lijn der mogelijkheden ligt.

Als er 3 andere voorbeelden zijn in de buurt (onvergund), moet de gemeente het aannemen als bestaande situatie. Er zijn er nu 2, dus nog even , of iemand anders vinden die dit ook wil ;)

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 18-06-2026 17:29 ]

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Momenteel rijd ik met een setje "leren" hoge schoenen/laarsje (waar ligt de grens?). Over de enkel, stevige zool, niet echt waterdicht maar goed voor een stevige bui.

Nu wil ik deze zomer een motortrip doen en vraag me af wat handig is. Enerzijds ben ik gierig en deze schoenen zijn oke. Ze zitten goed en doen wat moet. Anderzijds. Veel km's, meer kans op gekkigheid en regen..

Andere kant, ik heb ooit enorme harde laarzen - van die skischoenen) geleend van @GSX-MAN voor een dagje off-road.. en die zaten ruk en liepen Ruk. En ik ga niet een collectie schoenen meenemen voor de avond/supermarkt/dagje rust.

Dan het vervolg - is er een winkel met goede sortering hierin regio grûn/Zwolle. Ik heb deze zaterdag wel wat tijd en moet toch in Zwolle zijn... Dus wellicht eea te combineren.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 16:21:
Theorie in de pocket, laatste les voor de 3 weken vakantie gedaan, eindelijk begint alles 'te klikken'.

Na de vakantie nog 2 lessen voordat AVB aan de beurt is, grappig dat ik me daar niet zo druk over maak, juist meer over de warmte. Ik heb nu 2 lessen gehad met ~25 graden, als je dan continue rondjes op een parkeerplaats aan het doen ben, wordt het wel extreem warm, hopelijk zal de AVB dag stukje koeler zijn.
Een doorwaaijas koop je al voor ~ €150, en dan bij voorkeur in een lichte kleur (donkere kleuren absorberen warmte). Nu zal dat ook niet heel veel doen als je stil staat op een parkeerplaats maar alle beetjes helpen. En een colletje nat maken met water helpt ook trouwens.

• Waaj
  • Niet online
@Blomminator mkc-moto of Louis in Assen?

• Aikon
  • Niet online
Blomminator schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:28:
Momenteel rijd ik met een setje "leren" hoge schoenen/laarsje (waar ligt de grens?). Over de enkel, stevige zool, niet echt waterdicht maar goed voor een stevige bui.

Nu wil ik deze zomer een motortrip doen en vraag me af wat handig is. Enerzijds ben ik gierig en deze schoenen zijn oke. Ze zitten goed en doen wat moet. Anderzijds. Veel km's, meer kans op gekkigheid en regen..

Andere kant, ik heb ooit enorme harde laarzen - van die skischoenen) geleend van @GSX-MAN voor een dagje off-road.. en die zaten ruk en liepen Ruk. En ik ga niet een collectie schoenen meenemen voor de avond/supermarkt/dagje rust.

Dan het vervolg - is er een winkel met goede sortering hierin regio grûn/Zwolle. Ik heb deze zaterdag wel wat tijd en moet toch in Zwolle zijn... Dus wellicht eea te combineren.
Waar ga je heen en ga je off road?

Ik denk ergens zonnig en asfalt? Dan lekker die laarzen houden, na die ene bui - meer dan een stevige bui dus - drogen ze vast snel zat weer op. Je hebt desnoods ook van die hoezen voor om je laarzen. Ik heb nog ongebruikte liggen mocht je interesse hebben. Persoonlijk neem ik wel altijd goede schoenen mee, kost veel ruimte maar voor mij wel een must.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Hier staat de motor (~2K) momenteel in de schuur, meestal staat hij samen met de PS (~ 700,- ?)onder 't afdak. Dat afdak wilde ik eerst helemaal dicht maken, maar toen bleek dat ik in dat geval een vergunning nodig had. Toen heb ik hem gebouwd met één zijkant geheel open en heb ik ervoor gezorgd dat meer dan een bepaald percentage (ik weet het ff niet meer exact) van de tuin gewoon tuin is gebleven, en het niet een geheel afgesloten bouwwerk is. En toen had ik geen vergunning nodig. Dan maar niet dicht :+

Ouder spul (De Diversion zou in de oude regeling per volgende week vrijdag MRB vrij geworden zijn) maar ik ga er wel zuinig mee om. Die PS, dat beken ik direct. Ik wil technisch goed voor 't ding zorgen, maar optisch doe ik er helemaal niets aan en hij gaat ook gewoon door de pekel enzo.

De Diversion staat momenteel in de schuur ipv onder het afdak omdat er laatst windstoten en hagel zou komen en ik wil die motor netjes houden :) Om die reden komt dat ding in de pekeltijd dus ook niet buiten, daar heb ik de PS min of meer voor gekocht en ondertussen is dat ding ongeveer een daily geworden :P

[ Voor 40% gewijzigd door Destruction op 18-06-2026 23:57 ]

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Aikon schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 18:26:
[...]

Waar ga je heen en ga je off road?

Ik denk ergens zonnig en asfalt? Dan lekker die laarzen houden, na die ene bui - meer dan een stevige bui dus - drogen ze vast snel zat weer op. Je hebt desnoods ook van die hoezen voor om je laarzen. Ik heb nog ongebruikte liggen mocht je interesse hebben. Persoonlijk neem ik wel altijd goede schoenen mee, kost veel ruimte maar voor mij wel een must.
Mhoa, Niet echt. Ik vertrek hier, maar ga naar hoge Zweden. Dus daar is het wel frisjes en kan op slechter weer. Ik ga niet modder/bagger/Dakar doen, maarrrr in Zweden zijn natuurlijk wel wat mooie gravelwegen. Dat is niet offroad, maar geen asfalt.

• Bommes
Ik heb al een paar jaar een paar Hey Dude schoenen. Wegen vind niks en nemen weinig ruimte in, die gaan dus altijd mee op motor vakantie.
Omdat ik ook altijd ga kamperen en ik niet van vieze camping douche vloeren houd gaan er ook altijd nog een paar flipflops mee.
Daarnaast alleen mijn motorboots die passen bij het doek van de trip: offroad dan mijn MX laarzen, op de weg mijn leren laarzen. En om een beetje kleur in de garderobe te krijgen heb ik laatst een paartje rood witte motor sneakers gekocht. Aankomende Vespa trip gaan die aan (y)

• Barista
  • Nu online
Ik rij op m'n oldtimer brommer met Falco Caspar Browns. Tot noch toe niet lang mee gewandeld. Maar laatst wel een dag aangehad en ze zaten eigenlijk de hele dag prima. Kan mij best voorstellen dat je hierop ook korte hikes kunt doen.

Op mn Transalp rijd ik altijd met Sidi Adventure 2 laarzen. Ook al rijd ik nooit offroad, geven ze mij wel een veilig gevoel, lees: ook al komt mijn been onder de motor, m'n enkel blijft wel heel (hoop ik).

Als je naar het noorden gaat (rondom Zwolle) zit je vlakbij Ten Kate en Voordeelhelmen. Beiden winkels met een breed assortiment.

• Pyr0_
Het was me het dagje wel weer hoor, weer een flinke bak (regen) ervaring rijker! Linkje verslag :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-IFqvg_2zc-J_QZyMKfG80tuK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l6WaSnxHT2jbz29MgIEHg48o.jpg?f=fotoalbum_large

Om even kort in te haken op de 'laarzen' discussie. Ik kan alleen maar aanraden het 1x goed te doen en te investeren. Ik heb me een paar Daytona laarzen in de aanbieding gekocht, redelijke hoge dingen. Maar nog steeds soepel zat en mega comfortabel. 10 jaar lange garantie en je voelt aan alles dat het kwaliteit is. Een paar Alpinestars konden daar echt niet aan tippen.

• Aikon
  • Niet online
Blomminator schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:30:
[...]

Mhoa, Niet echt. Ik vertrek hier, maar ga naar hoge Zweden. Dus daar is het wel frisjes en kan op slechter weer. Ik ga niet modder/bagger/Dakar doen, maarrrr in Zweden zijn natuurlijk wel wat mooie gravelwegen. Dat is niet offroad, maar geen asfalt.
In dat geval goede laarzen (en kleding) aanschaffen. Kan alle kanten op, en ook meerdere dagen slecht weer. Waterdichte sokken zijn wellicht ook fijn.

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:49

Mijn ervaring is dat dit echt 100x beter wordt zodra je met je AVD begint. De AVB lessen vond ik met 24 graden en zon al bloedheet, nu ik de weg op mag is het echt een stuk beter uit te houden (in Zuid-Limburg, dus al een paar keer boven de 30 aangetikt tijdens de les). Ik heb tijdens de AVB ook nagedacht over een doorwaai jas, maar nu toch geconcludeerd dat mijn all season jas met luchtritsen open op de weg best prima te doen is, dus kan ik die investering nog even uitstellen. Rijbewijs, alle spullen en straks de motor is immers al duur zat.

• Waaj
  • Niet online
Blomminator schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:30:
[...]

Leuk, waar ergens in Zweden?

Ik ken je budget niet maar een paar waterdichte laarzen is goud waard. Daar kom je vooral achter als je aan het einde van een natte dag je laarzen vol met wc-papier aan het proppen bent of met een geleende föhn aan het droog blazen bent en de volgende dag alsnog plastic zakken om je voeten moet doen omdat ze nog steeds niet droog zijn.

Ik heb zelf goede ervaringen met de Daytona Road Star GTX van Louis. Soepele toerlaars waarmee je ook nog een stukje kan lopen. In Groningen zit ook nog FME-Moto (voorheen Motorplaza). Als je wat stevigers en hogers zoekt dan hebben zij bijvoorbeeld nog deze BMW-laarzen. En voor de rest een winkel binnenlopen een een lekker zittende waterdichte laars zoeken :)

[edit] Ik heb volgens mij ruim 10 jaar met de daytona's gereden voor ze versleten waren (waarvan meerdere jaren > 25.000km per jaar), en ook met mijn vorige paar BMW-laarzen heb ik een jaar of 10 gereden voordat ze begonnen te lekken. Dus het loont ook om in een paar goede laarzen te investeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Waaj op 18-06-2026 23:18 ]

• kneusteun
Barista schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 14:44:
Hier in de buurt staat een CM 450MT en die staat altijd buiten zonder motorhoes. Dat is denk ik best typerend hoe er met goedkope spullen wordt omgegaan. Over ettelijke jaren zal dat geen mooie machine meer zijn maar dat ligt niet aan de fabrikant.
Ja zijn motoren die toch wel vaker wat lomp gebruikt worden.

Mijn tenere staat in principe altijd droog, ,maar wel met een laag modder en al flink wat schade, ik wil immers wel een beetje lol hebben :)

• kneusteun
Blomminator schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 17:28:

Vergeet niet dat laarzen net als helmen zijn, iedereen heeft een net andere voet. Ik draag eigenlijk alleen nog maar leatts mx, mijn leren laarzen aan iemand gegeven die het even niet breed had.

Die leatts kan ik prima hele dagen op lopen en kamperen.

En ja soms ook wel eens sneakers.

• Pyr0_
Waaj schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 23:06:
[...]

Leuk, waar ergens in Zweden?

Ik ken je budget niet maar een paar waterdichte laarzen is goud waard. Daar kom je vooral achter als je aan het einde van een natte dag je laarzen vol met wc-papier aan het proppen bent of met een geleende föhn aan het droog blazen bent en de volgende dag alsnog plastic zakken om je voeten moet doen omdat ze nog steeds niet droog zijn.

Ik heb zelf goede ervaringen met de Daytona Road Star GTX van Louis. Soepele toerlaars waarmee je ook nog een stukje kan lopen. In Groningen zit ook nog FME-Moto (voorheen Motorplaza). Als je wat stevigers en hogers zoekt dan hebben zij bijvoorbeeld nog deze BMW-laarzen. En voor de rest een winkel binnenlopen een een lekker zittende waterdichte laars zoeken :)

[edit] Ik heb volgens mij ruim 10 jaar met de daytona's gereden voor ze versleten waren (waarvan meerdere jaren > 25.000km per jaar), en ook met mijn vorige paar BMW-laarzen heb ik een jaar of 10 gereden voordat ze begonnen te lekken. Dus het loont ook om in een paar goede laarzen te investeren.
Dat is ook toevallig, dat zijn precies de laarzen die ik ook gekocht had, en het dus over had 3 posts daarvoor. Aanrader dus :)

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Destruction schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:26:
Hier staat de motor (~2K) momenteel in de schuur, meestal staat hij samen met de PS (~ 700,- ?)onder 't afdak. Dat afdak wilde ik eerst helemaal dicht maken, maar toen bleek dat ik in dat geval een vergunning nodig had.
Grappig, hier is het zo, dat als het naast je huis is en achter de lijn van de voorgevel, dat het vergunningsvrij is. Wij hebben dus ook de open carport dicht gemaakt om de motorfietsen wat veiliger maar vooral droog te stallen. Ze passen er nog steeds niet allemaal in, maar dat is niet erg met de oversteek aan de voorkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLBSk_klZOhfILtmtwu2o7_2XPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqZiAmYuaK2bwENamUb91Zho.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door ozzynator op 19-06-2026 10:18 ]

Moette doen.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:50
ozzynator schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:57:
[...]

Grappig, hier is het zo, dat als het naast je huis is en achter de lijn van de voorgevel, dat het vergunningsvrij is. Wij hebben dus ook de open carport dicht gemaakt om de motorfietsen wat veiliger maar vooral droog te stallen. Ze passen er nog steeds niet allemaal in, maar dat is niet erg met de oversteek aan de voorkant.

[Afbeelding]
Zover ik weet moet je bij vergunningsvrij bouwen een meter achter de voorgevelrooilijn blijven. Zoiets zou in mijn gemeente al vergunningsplichtig zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:35

4x2

lộn xộn quá

Pyr0_ schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:11:
Een paar Alpinestars konden daar echt niet aan tippen.
Mijn Alpinestars goretex touringlaarzen van 150-200€ (toendertijd) zijn 12 jaar oud en kan ik prima de hele dag op lopen (en doe dat ook vaak zat als ik de motor naar het werk pak)
Heb ook een jaar of 2 terug een paar IXS laarzen gekocht omdat de Astars zo oud werden , maar die heb ik eigenlijk zelden aan :+
Ik neem, als ik een keer een weekendje weg ga met de motor (wat veel te weinig is) ook eigenlijk nooit losse schoenen mee, de laarzen zijn wat warm, maar het zij zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfHnIBOn1s-2B1LWus7VGAqFskc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaC6QNto3fEtYg7ZEQXIIv6u.jpg?f=fotoalbum_large

En in ander nieuws: De windbescherming van de Crossrunner was best ok met het (Puig) ruitje in de hoogste stand, maar ik was benieuwd of het beter kon. Dus na wat zoekwerk een opzetruitje gevonden op ali met permanente bevestiging ipv die klembeugeltjes, besteld, ennnn, natuurlijk, het waren toch de klembeugeltjes...
Naja, in totaal 30% vd aanschafprijs teruggekregen en maar even nieuwe beugeltjes getekend en geprint.
Mooie positie van het ruitje gevonden, maar de verstelfunctie liep soms los op slechte wegen.
Dus nog wat getekend, de hoek/afstand overgenomen en nu zit ie gewoon met een permanente bevestiging.

En het werkt fantastisch, gisteren kon ik heerlijk rustig met 130-140 naar huis rijden met de ruit in de laagste stand :*)

Mocht iemand het ook willen printen:
https://www.thingiverse.com/thing:7371795

leeg

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Joris748 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:53:
[...]

Zover ik weet moet je bij vergunningsvrij bouwen een meter achter de voorgevelrooilijn blijven. Zoiets zou in mijn gemeente al vergunningsplichtig zijn.
Off-topic: check zelf je eigen adres met regels op de kaart op omgevingsloket
En nee dat is niet altijd een vaste maat, een vast percentage bebouwing en een zelfde bouwvlak voor alle overheden.....

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Joris748 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:53:
[...]

De carport stond er al toen ik daar ging wonen in 2003, dat zal er ook mee te maken hebben. Konden sowieso niet tot voor dicht maken ivm de voordeur in de zijgevel.

Moette doen.

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Format-C

Tracing Rays

Gefeliciteerd! :)

Ik had mijn AVB examen terwijl het ~30C was. En toen ik moest afrijden was het óók ~28/30C. Dat was idd niet best. Gaat ten koste van de concentratie.

Edit: ook een paar lessen van 2u gehad rond de 28-30C, maar dan heb je het na een half uur al wel gehad. Pfff. Was gewoon gevaarlijk imho. Brandde volledig weg in mijn zwarte motorkleding en met helm op.

Hopelijk voor je is het onder de 25C. Rond de 20C is ideaal en heerlijk. :)

Kameraad van mij is ook aan het lessen en die moet ook op voor zijn AVB, maar ik heb begrepen dat er nog steeds mega lange wachtlijsten (maandenlang) zijn bij het CBR voor deze examens. Dat is iig hier in de provincie Groningen zo. (Edit: maar mss ligt dat ook aan de locatie/ rijschool en hoe druk die het hebben) (Mijn kameraad lest in Winschoten). Hij heeft nu al 4 weken geen lessen gehad "op terrein" door die lange wachtlijsten. Theorie heeft hij al wel.

-gisteten heb ik zelf nog flink wat kilometers gemaakt. Was nog goed te doen qua warmte, maar vandaag (overdag) laat ik m staan. :)

Damn wat is het warm buiten. :o Misschien vanavond vlak voordat t donker wordt nog even een rondje. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 19-06-2026 12:48 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Pagina: 1 ... 47 ... 50 Laatste