Die staat ook zeker op de rol! Zeker na deze eerste paar ritten is het me direct duidelijk geworden dat les nemen écht nodig is. Het 'gewoon ermee rijden' is echt niet moeilijk, ik moet (wil) vooral leren wat je moet doen als het allemaal even wat minder mooi gaat: te hard een bocht in, uitwijken, noodstop, wat nou als die bak gaat vliegen, en ga zo maar door. Waardevolle levensreddende kennis.
Na goed, vandaag dus mijn eerste rit in de stromende regen

. Het is gewoon erg dom van me dat ik die losers bij buienradar maar blijf vertrouwen. Ik wist dat er rond 8 uur even regen zou zijn (deze hele dag blijven checken) maar dat begon dus al om half 8 waardoor ik te laat was om Igor even de garage in te douwen bij de rijschool. Daarna klaarde het (zoals voorspeld) weer op maar een kwartier later kwam het alsnog met bakken uit de lucht zetten. Het is dat ik een dekje over het span heb anders had ik er nu karpers in kunnen houden

. Nu ook een flinke remtest bij nat weer uitgevoerd. Het eerste wiel dat ging schuiven was het zijspan wil, en dat trok dus ook iets naar voren. Dat is ook het slechtste wiel (qua leeftijd) dus ik denk dat ik ook daar misschien een wat recenter rubbertje wil monteren

.
Het viel me ook op dat het 'accu spanning' lampje knippert tijdens het rijden (eerste rit bij minder dan fel daglicht). Het flikkert af en aan een keertje, maar vooral bij richting aangeven, en dan ook 'in ritme'. Kunnen spoken zijn maar kan natuurlijk ook zijn dat het laadcircuit zwak is (dynamo) dus dat ga ik binnenkort eens testen met een multimeter.
Verder natuurlijk veel bekijks gehad. Iedereen vind zoiets grappig om te zien rijden.
Wat betreft dat gewicht in het zijspan: Het advies wat ik van een officiele trainer kreeg (Koops uit Assen, tientallen jaren ervaring als zijspan instructeur) is max 15kg gewicht in het span op de passagiersstoel. Binnen de lijnen van het frame dus. Leeg is ook prima, zeker niet direct met (te) veel gewicht willen gaan rijden. De neus van het span zit gewoon zwaar buiten de lijn dus daar ga ik echt geen gewicht in leggen.
Last but not least: De naam is besloten. Er is unaniem over gestemd binnen ons gezin (ik bracht de stem namens de hond uit natuurlijk):
Die ga ik binnenkort even mooi achterop het span bevestigen.