Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Ik ben mijne verder aan het blacklinen, en ik wil de standaard uitlaat vervangen door een zwart exemplaar. Akrapovic, HP Corse staan reeds op mijn lijstje.
Tnx.RBH schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:16:
[...]
Ik moet toch wat vaker naar het oosten rijden om deze te spotten, wat een unit.
Heb m nu 3 jaar, en vind hem nog net zo mooi als de dag dat ik m kreeg. Pron op wielen.
Deze doe ik nooit meer weg.
Als je een keer in de buurt van Appingedam (meest noordoostelijk uithoekje van NL) bent dan dm me maar. Dan staat de koffie klaar. Ben altijd in de buurt behalve op dinsdagen.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 08-06-2026 13:52 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Eigenlijk is dat ook niet helemaal goed. Je wilt eigenlijk een paar heat cycles hebben.DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:13:
Ik herken dat eigenlijk niet zo, dat je nog wat ritjes moet maken om de kilometers er op te zetten.
Bij degenen die ik ken is het eerder 'vrijdag ophalen, dinsdag 1000km beurt'. Want maandag is de zaak natuurlijk dicht.
Maargoed, ik zie hier ook heel vaak motoren die net in elkaar zijn gezet: 10 minuten warm draaien en dan meteen 100% vollast draaien. Ik krijg er altijd een beetje de kriebels van.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Over dat ding achteraan: ja het is veel mooier zonder, ook zonder heel die pizza voor nr plaat etc.. Echter ben ik deze keer niet van plan hier iets aan te doen, want ik wil er ook langere tripjes mee doen, en dan loop je al gauw mogelijks tegen boetes of wat dan ook in andere landen, dus... we laten het zo.
@Willianv dat is de Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Deze heeft drie standen en ik ben er heel tevreden van. De garage heeft hem echter verkeerd besteld, want het hexagon-uitlaatstuk moest ook zwart zijn en dat hebben ze vergeten aan te vinken. Vrijdag hopelijk goed nieuws dat dit nog aangepast kan worden.
Die Akra vind ik eerlijk gezegd weggegooid geld als je geen decat doet. Dan ben je bovendien niet meer straatlegaal, wat voor mij echt een no go is. Ik heb heel wat avonden besteed aan kijken, luisteren, lezen en vergelijken, en deze kwam voor mij uiteindelijk als de mooiste en beste keuze naar voren.
@Chevy454 klopt, dat is ook mijn visie. Alleen staat het nergens in steen gebeiteld. Iedereen doet natuurlijk wat hij zelf wil.
Thanks @Fraggert !
[ Voor 15% gewijzigd door kazzzdafke op 08-06-2026 14:52 ]
Never ever financial advice...
Uitlaat-talkkazzzdafke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:50:
@Format-C wat @rows zegt: het is vooral dat koppel dat je voelt. Die pk's zijn voor de topsnelheid, en dat boeit me eerlijk gezegd geen reet meer. Maar dat koppel is HEEL verslavend
Over dat ding achteraan: ja het is veel mooier zonder, ook zonder heel die pizza voor nr plaat etc.. Echter ben ik deze keer niet van plan hier iets aan te doen, want ik wil er ook langere tripjes mee doen, en dan loop je al gauw mogelijks tegen boetes of wat dan ook in andere landen, dus... we laten het zo.
@Willianv dat is de Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Deze heeft drie standen en ik ben er heel tevreden van. De garage heeft hem echter verkeerd besteld, want het hexagon-uitlaatstuk moest ook zwart zijn en dat hebben ze vergeten aan te vinken. Vrijdag hopelijk goed nieuws dat dit nog aangepast kan worden.
Die Akra vind ik eerlijk gezegd weggegooid geld als je geen decat doet. Dan ben je bovendien niet meer straatlegaal, wat voor mij echt een no go is. Ik heb heel wat avonden besteed aan kijken, luisteren, lezen en vergelijken, en deze kwam voor mij uiteindelijk als de mooiste en beste keuze naar voren.
@Chevy454 klopt, dat is ook mijn visie. Alleen staat het nergens in steen gebeiteld. Iedereen doet natuurlijk wat hij zelf wil.
Thanks @Fraggert !
- Gekeurd/Legaal, geen ge-piep met de police
- Bass, vooral diepe bas
- Niet luid, wil geen herrie, maar een mooie zachte diepe bas.
En helemaal eens met de koppel! Dat is voor mij het mooiste is qua gevoel. Snelheid is "niks"
Hoe lang moet de motor afkoelen tot het geldt als een heat cycle?Chevy454 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:28:
[...]
Eigenlijk is dat ook niet helemaal goed. Je wilt eigenlijk een paar heat cycles hebben.
Maargoed, ik zie hier ook heel vaak motoren die net in elkaar zijn gezet: 10 minuten warm draaien en dan meteen 100% vollast draaien. Ik krijg er altijd een beetje de kriebels van.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Je zit altijd met de verschillende temperaturen. Zo kan je koelwater warm zijn terwijl de olie nog koud is (bij het opwarmen). Bij het afkoelen gedraagd alles zich als een grote massa dus is het niet eenduidig om te zeggen wanneer iets koud genoeg. Maar een paar uur er tussen is wel aan te raden omdat de materialen de tijd krijgen om zich te zetten.DrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:00:
Hoe lang moet de motor afkoelen tot het geldt als een heat cycle?
[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2026 15:14 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Misschien is SC Project nog iets voor je? Ik koop ook alleen street legal en heb zelfs de standaard akra die BMW levert achterwege gelaten ten behoeve de sc project uitlaat. Geluid is geweldig, hoe subjectief dat ook mag zijn. Ik heb wel een hele andere motor dan jij (BMW S1000R).iMars schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:57:
[...]
Uitlaat-talkIk ben momenteel ook aan het kijken voor een andere uitlaat op mijn 2020 1290SAR. Het enige wat ik wil is:
Ik zit nu te kijken naar Remux 8 (de Remus 8 2.0 is er alleen voor EUR5, en niet voor mijn EUR4 helaas).
- Bass, vooral diepe bas
En helemaal eens met de koppel! Dat is voor mij het mooiste is qua gevoel. Snelheid is "niks"
Dank voor de suggestie, maar deze is bij mij afgevallen vanwege dat ik (persoonlijk) de uitlaat minder mooi vind staan op een GS.rows schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:33:
[...]
Misschien is SC Project nog iets voor je? Ik koop ook alleen street legal en heb zelfs de standaard akra die BMW levert achterwege gelaten ten behoeve de sc project uitlaat. Geluid is geweldig, hoe subjectief dat ook mag zijn. Ik heb wel een hele andere motor dan jij (BMW S1000R).
Mooie uitlaat, maar wat een prijs.....kazzzdafke schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:50:
@Willianv dat is de Dr. Jekyll & Mr. Hyde. Deze heeft drie standen en ik ben er heel tevreden van.
Dat kan ik niet verkopen aan mezelf. Zeker niet omdat ik het met name om het cosmetische de uitlaat wil vervangen. Geluid hoeft van mij niet harder.
Is er ook voor de R1300 zie ik.
Ik moest ook nog serieus doorrijden voor mijn doen: 1100km in 3 weken, dat was meer dan ik in de 3 jaar ervoor had gedaanDrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:13:
Ik herken dat eigenlijk niet zo, dat je nog wat ritjes moet maken om de kilometers er op te zetten.
Bij degenen die ik ken is het eerder 'vrijdag ophalen, dinsdag 1000km beurt'. Want maandag is de zaak natuurlijk dicht.
Ophalen bij de dealer met 5km op de teller thuis. Tassen er op, en de volgende dag naar Italië om daar bij een lokale Guzzi dealer de eerste beurt te laten doenDrivinUCrazy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:13:
Zo iets??
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Wilde ik ook wel, maar zonder BA Baraccus skills duurde het ook nog even voordat ik een bagagerekje in elkaar geflanst hadBommes schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:43:
[...]
Ophalen bij de dealer met 5km op de teller thuis. Tassen er op, en de volgende dag naar Italië om daar bij een lokale Guzzi dealer de eerste beurt te laten doen
Zo iets??
Ik denk dat ik pillen moet gaan slikken om dat vol te houden idd om dat adhd brein enigszins onder controle te houden. Ik ben ook echt wel een hardrijder zeg ik met enige schaamte. Ben toevallig nu ook bezig met een airback vest voor nog een beetje (schijn) veiligheid.Stalensnuitje schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:44:
@kazzzdafke hoe erg moest jij je inhouden bij het inrijden dan? Ik vond vooral de eerste 100 mijl afzien, max 3500rpm betekende 90 in 6Nu nog 40km totdat er weer 1000 bij op mag en dan tegen de tijd dat we bij Maastricht de grens over tokkelen (Harz out, kutweer dit weekend…) kunnen we echt los
[Afbeelding]
Ik zoek dus ook die bass... en dat krijg ik alleen zonder db-killer en dat is niet te doen.iMars schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:57:
[...]
Uitlaat-talkIk ben momenteel ook aan het kijken voor een andere uitlaat op mijn 2020 1290SAR. Het enige wat ik wil is:
Ik zit nu te kijken naar Remux 8 (de Remus 8 2.0 is er alleen voor EUR5, en niet voor mijn EUR4 helaas).
- Bass, vooral diepe bas
Inmiddels db-killers met een binnenmaat van 32m, dit was 25, maar eigenlijk geen (noemenswaardig) verschil..
Is hier nog wat aan te doen of wordt het gewoon weer een nieuwe kopen? (de vorige was ook na een jaar op, best zonde van een broek van 180 euro). Bij een nieuwe ga ik wel naar een duurder merk kijken, of zijn die net zo gevoelig hiervoor?
Kijk anders eens bij Biker Outfit in Amsterdam, die hebben heel vaak Revit in de aanbieding en die hebben prima waterdichte (zover dat bestaat) kleding. Een ook vaak samples van Revit voor de helft van de prijs. Je krijgt dan alleen geen garantie meer.Boudewijn schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:39:
Ik rijd op dit moment met een Richa Camargue Evo motorbroek, en deze is na ongeveer 9 maanden dagelijks gebruik behoorlijk aan het lekken. Met name in de tussen mijn bovenbenen en onderbuik, daar waar je horizontale been overgaat in je verticale buik. Niet gek, dat deel buigt natuurlijk telkens, en ik vermoed dat de coating daar niet meer waterdicht is. Net voor de 2e keer in een week goed nat geworden, en het is niet mijn rits (rond mijn kruis was het allemaal droog, het komt puur uit deze hoek).
Is hier nog wat aan te doen of wordt het gewoon weer een nieuwe kopen? (de vorige was ook na een jaar op, best zonde van een broek van 180 euro). Bij een nieuwe ga ik wel naar een duurder merk kijken, of zijn die net zo gevoelig hiervoor?
[ Voor 4% gewijzigd door rows op 08-06-2026 18:47 ]
Wat heb je zelf exact gedaan?Pyr0_ schreef op zondag 7 juni 2026 @ 21:02:
&#&!Q(#&! hoe genaaid ben ik....
Denk net ff leuk laatste rondje rond de kerk te doen voordat ik donderdag vertrek richting z-frankrijk... afgelopen week nieuwe bandjes gemonteerd en toen viel me al op dat het voorwiel wat stroef draaide en pads wat aanliepen. Maar ik dacht 'joh met wat rijden komt dat wel weer los'. Niet dus. Ik net na een paar km ding maar eens aan de kant gezet voor een inspectie, en ff met m'n hand tegen de schijven en jawel, hartstikke warme, zo niet hete schijven. Nog een paar km gereden en erop gelet niet de voorrem te gebruiken, en alleen met de achterrem tot stilstand gekomen en nog eens gevoeld, tering heet...
Ik heb dus in het voorjaar de remcilinders allemaal zo goed en kwaad als het kon schoon gemaakt en ingevet (met het juiste vet), precies om dit te voorkomen. En nu dit, 4 dagen voor m'n vakantie, nja beter hier dan ergens in z-Frankrijk. Morgen maar eens de motorzaak bellen en kijken wat die zegt, maar ik ben bang dat de conclusie gaat zijn dat die remklauwen uit elkaar moeten en écht schoon gemaakt moeten worden met nieuwe seals. En dat zal dus geen klusje zijn wat ie ff tussendoor doet denk ik zo...
Ik heb met heel wat moeite de scheldwoorden grotendeels uit de tekst weten te laten, maar jullie kunnen je voorstellen hoe ik nu erbij zit...
Helemaal uit elkaar gehad of niet?
Dat is van een Triumph?Stalensnuitje schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:44:
@kazzzdafke hoe erg moest jij je inhouden bij het inrijden dan? Ik vond vooral de eerste 100 mijl afzien, max 3500rpm betekende 90 in 6Nu nog 40km totdat er weer 1000 bij op mag en dan tegen de tijd dat we bij Maastricht de grens over tokkelen (Harz out, kutweer dit weekend…) kunnen we echt los
[Afbeelding]
Officieel zegt BMW: niet boven de 5000 rpm tot 1000km.
Dat lap ik mooi aan mijn laars. Iedere motor is anders, maar ik hou me bij elke nieuwe motor wel aan een aantal vaste principes:
- Ik laat hem ongeveer 30 seconden tot maximaal 1 minuut stationair draaien.
- Daarna vertrek ik en accelereer ik heel rustig.
- Ik probeer zoveel mogelijk te schakelen, met gebruik van de koppeling.
- Ik probeer nooit langer dan 20 à 30 seconden dezelfde snelheid aan te houden. Dat is tegenwoordig niet eenvoudig met alle trajectcontroles en snelheidsbeperkingen.
- Ik vermijd absoluut om vanuit te lage toeren op te trekken en daarbij veel koppel te vragen van de motor.
- Van 0 tot 150 km: maximaal 4.000 rpm.
- Van 150 tot 300 km: maximaal 4.500 rpm.
- Van 300 tot 600 km: maximaal 5.500 rpm en heel af en toe eens 6.000 rpm. Vanaf ongeveer 500 km al eens wat steviger accelereren.
- Vanaf 700 km regelmatig tot 7.000 rpm, goed doortrekken en eigenlijk al redelijk hooligan rijden. Dat was zondag dus. Ik heb er toen ook wat stukken autostrade tussen gestoken om in vijfde en zesde versnelling eens richting die 7.000 rpm te gaan.
Dat doet toch deugd na al die ellendige eerste kilometers. 😄
Nee dat is een ander blok. Nieuwer. En op de V2 zit veel meer en geavanceerdere electronica. En heeft net wat meer power. Standaard. Die ik heb is ahw een afgeleide van de 1299 /1199 maar dan met minder CC. Daarom zou hij ook iets "duurzamer" moeten zijn omdat het blok dan minder te lijden heeft. Een 1299 heeft ~215pk.rows schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:20:
Heeft die Panigale 899 hetzelfde blok als de V2 streetfighter van 2024? Daar heb ik toen een middag op rondgestuurd en was een leuke motor om op te rijden.
Ik vind een V2 Street fighter ook wel erg mooi.
[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 08-06-2026 19:30 ]
:strip_exif()/f/image/7rGn6XktCFxzERixrfWmBYVW.jpg?f=fotoalbum_large)