WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:47
Oooh ik weet niet of ik dat ga trekken, half 9 op zondagochtend. Maar wel een vette spot, dankjewel! Ik overleg het met vrouwlief.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:47
WilbertNeems schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:02:
[...]

De naam van de opleiding: Full Control Zijspan. Een contradictio in terminis. :P

Wel heel leuk zo'n zijspan, maar de kans op onverwachte dingen is nooit lager met een zijspan.
Ik denk dat alle pk's bij mij niet meer aanwezig zijn na al die jaren en het was al niet veel, hoe erg kan het zijn :+.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:56
HTT-Thalan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:26:
[...]

Oooh ik weet niet of ik dat ga trekken, half 9 op zondagochtend. Maar wel een vette spot, dankjewel! Ik overleg het met vrouwlief.
Ga eerst eens lekker aankloten op een parkeerterrein of jullie oefenterrein. Het is niet bepaald een intimiderend apparaat en de snelheid zijn niet heel hoog.

Tips:
  • Bij gas los gaat hij linksaf en blijft het achterwiel bij de grond
  • Bij gas bij gaat hij rechtsaf (al zal het effect met met 25 pk minder zijn dan met 145 pk) en blijft het zijspanwiel bij de grond
  • Bij sturen naar rechts wil het zijspanwiel omhoog (daarom trekkende motor)
  • Bij (te lomp) sturen naar links komt het achterwiel omhoog (daarom motorrem gebruiken)
@harley kan je vast meer tips geven

* Joris748 heeft vroeger eens een zijspancursus gevolgd en wat ervaring met de FJR1300 met EML bak van zijn pa.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 04-06-2026 10:55 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:44

-tom-562

Oliesjeik

Lachen, zo'n Ural! Heb ~10 jaar geleden eens een middagje met zo'n ding gereden. Behoorlijk antiek en je moet geen haast hebben (en ook neit bumperkleven want je staat sneller stil door af te remmen met je schoenen!).
Het rijden had ik snel door en na een uurtje reed ik al op 2 wielen door de bocht 8) Volgens mij moet je wel van sleutelen houden, want origineel Russisch zijn ze niet zo heel best.

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:10
Bijpassend filmpje:

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:15
HTT-Thalan schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 20:46:
Nou, de grote bekendmaking :P. Ik kan zo ondertussen mijn eigen (deel van de) startpost gaan beginnen maar heb mijn vrouw plechtig moeten beloven dat het nu écht klaar is met verzamelen. En ik ben blij met elke motorfiets die ik heb en rij. Ik geniet van de kneuterige ritjes op de 125, het legaal straatracen met de 500 en de troon die de 1000cc AT is, maar dit is wel een beetje een jongensdroom die uitkomt.

U ziet hier dus staan in originele staat (voorzover dat gezegd kan worden van een Russisch namaakproduct) een 1990 Ural IMZ zijspan.
Leuke toevoeging aan de collectie. Dan hoor je nu ook bij de club van n > 3 :P

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:33

geert_s

Gamertag: Brulbak

Barista schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 13:35:
Mochten jullie voor komende zondag nog geen plannen hebben: in Wageningen wordt de Hondadag georganiseerd, zie: https://www.hondavereniging.nl/home

Het is speciaal voor Honda motor-/bromfietsen tot 125cc. Je kunt het terrein gratis op als bezoeker en vanaf 11u start de rit. Het belooft een drukke editie te worden met 550 aanmeldingen!

Locatie: Fletcher Hotel-Restaurant De Wageningsche Berg Generaal Foulkesweg 96, 6703 DS Wageningen
Zouden ze geloven dat een CB 1000R een brommer is? plak ik wel even een stickertje over de laatste 0.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:02
Aikon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 15:44:
@Bommes @fdees Inmiddels ben ik op vakantie geweest met mijn Enduristan tanktas (Sicilië van laatst dus), en had toch wat lekkage. Die tanktas kan je nog omhoog trekken, en extra volume creeëren, die tail bag niet. Anyway, de rits lijkt hetzelfde. Hebben jullie weleens lekkage gehad door die rits?

Ik had ook weleens water echt in de tas gehad, maar ik denk eigenlijk dat een waterfles het stijgen/dalen en de luchtdruk niet helemaal aan kon. Want als het door de rits lekt, zou het daarna nog over die rand op de foto moeten zijn gegaan, en dat is niet logisch.

Het was ook wat wisselend, de ene keer met flinke regen wel die rand nat, de andere kant. Wat zijn jullie ervaringen?

[Afbeelding]
In alle tassen druk ik altijd nog steeds dingen in drybags.

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:57
Joris748 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:32:
[...]
  • Bij gas los gaat hij linksaf en blijft het achterwiel bij de grond
  • Bij gas bij gaat hij rechtsaf (al zal het effect met met 25 pk minder zijn dan met 145 pk) en blijft het zijspanwiel bij de grond
  • Bij sturen naar rechts wil het zijspanwiel omhoog (daarom trekkende motor)
  • Bij (te lomp) sturen naar links komt het achterwiel omhoog (daarom motorrem
Na mijn eerste trip met een zijspan kreeg ik te horen dat 80% van de zijspanrijders iets overkomt tijdens de eerste rit....... Ik als ervaringsdeskundige met n=n+1 8) _/-\o_

Het ging mis bij tip 3, automatisch ga je corrigeren met remmen en dan geld tip 1. Uiteindelijk had ik water in de carburateurs en kroos in de koplamp..... ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Rieverst op 04-06-2026 11:28 ]

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste