• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:11

iMars

Full time prutser

WilbertNeems schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:36:
[...]

Op een reparatiestreep snap ik. Maar zoals @iMars lijkt aan te geven zorgt hij ook op asfalt in bocht niet voor veel vetrouwen, en dat lees ik dus wel eens vaker.

Moet het zelf ervaren denk ik. Alleen nog kiezen tussen de kleine chevrons Trail en grote chevrons Trail +.
Moet erbij zeggen dat dat meestal op rotondes zijn, met een normaal wegdek (geen reparatieplekken, dan begrijp ik het wel) en tijdens koudere en natte dagen. Nou zegt dat ook niet alles, vraag maar aan @HTT-Thalan over zijn rotonde ervaringen :+ ;) :(:)

Met de trailraid voor nu betere ervaringen, maar maakt meer lawaai en weet nog niet hoeveel km deze mee gaan (schijnen nog al snel te slijten).

Koop hier mijn P1 reader :)

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:15

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Joris748 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:52:
Laten we gewoon lekker stoppen met dat bingo geouwehoer. Het is een logisch dat ieder onderwerp om de zoveel tijd terug komt, zeker in zo'n breed topic. Laten we gewoon op elkaar blijven reageren en elkaar helpen met onze vragen en antwoorden.
Wil niet zeggen dat we de vragen niet beantwoorden, meer een fun element. En die fun gaat ook weer weg na verloop van tijd, net zoals gratis drop eten in een dropjes fabriek*, de eerste weken is leuk daarna heb je er af en toe nog zin in.

* Ollie heeft als tijdelijk werk in een heel grijs verleden in een dropjes fabriek gewerkt

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Motea is gewoon een (Chineze) dozenschuiver met een fancy website. Ik zou ze gewoon direct van aliexpress aftrekken.
Ik heb 15 jaar geleden een setje Chinese 'Pazzo's' gemonteerd van 'the2wheels.com', dat was toen een van de bekendere webshops voor die nep Pazzo hendels, uit China. Heeft altijd prima gefunctioneerd en was spelingsvrij.
Motea heeft trouwens haast elke dag wel een andere kortingscode, ik heb ze voorbij zien komen van 20%, 30%, 35%, 40% en laatst zelfs 45%. En de standaard prijzen blijven altijd hetzelfde, het loont dus om even te wachten tot minimaal 40% zou ikz eggen
Dat is nu

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

RBH

-tom-562 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Motea is gewoon een (Chineze) dozenschuiver met een fancy website. Ik zou ze gewoon direct van aliexpress aftrekken.
Ik heb 15 jaar geleden een setje Chinese 'Pazzo's' gemonteerd van 'the2wheels.com', dat was toen een van de bekendere webshops voor die nep Pazzo hendels, uit China. Heeft altijd prima gefunctioneerd en was spelingsvrij.
Motea heeft trouwens haast elke dag wel een andere kortingscode, ik heb ze voorbij zien komen van 20%, 30%, 35%, 40% en laatst zelfs 45%. En de standaard prijzen blijven altijd hetzelfde, het loont dus om even te wachten tot minimaal 40% zou ikz eggen
Jep, dat is me inmiddels ook wel duidelijk. :) Heb dus ook bij Probrake nieuwe hendels gekocht, die zijn fantastisch. :)

• 418O2
  • Nu online
RBH schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:02:
[...]

Jep, dat is me inmiddels ook wel duidelijk. :) Heb dus ook bij Probrake nieuwe hendels gekocht, die zijn fantastisch. :)
Scheelt ook maar een paar tientjes. Ga er zelf ook over nadenken, de standaard hendels zijn wel erg lomp

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
WeirdScience schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:10:
[...]

Over een bandenpomp gesproken..
Google maar eens op: bluetooth bandenpomp en/of draadloze bandenpomp

Op te laden via usb en naar wens zijn ze met display te verkrijgen om de bandenspanning uit te lezen.
Bluetooth bandenpomp? Die pompt de band op via Bluetooth en je hoeft geen ventiel te gebruiken?!?!? Ben heel benieuwd

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
kneusteun schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Bluetooth bandenpomp? Die pompt de band op via Bluetooth en je hoeft geen ventiel te gebruiken?!?!? Ben heel benieuwd
Ik ben ook in de race! Lijkt me een ideaal apparaat :+

Wat is de toegevoegde waarde van bluetooth op zo'n apparaat? 7(8)7

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• 418O2
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:35:
[...]

Ik ben ook in de race! Lijkt me een ideaal apparaat :+

Wat is de toegevoegde waarde van bluetooth op zo'n apparaat? 7(8)7
Ach pest die arme man niet zo. We snappen allemaal wel wat hij bedoelt

• Joris748
418O2 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:37:
[...]

Ach pest die arme man niet zo. We snappen allemaal wel wat hij bedoelt
Ik heb geen flauw idee wat hij zou bedoelen met "bluetooth bandenpomp," anders dan een bandenpomp waarmee je druk in kunt stellen en af kunt lezen met een crappy app op je telefoon ;)

Maar ik laat me verrassen :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

geert_s schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:02:
[...]

Ik ben gestopt met hem bijhouden, want mensen (waaronder ikzelf) werden het zat. Maar wellicht wel leuk om naar te verwijzen in de TS als er een onderwerp voorbijkomt, in plaats van alles daadwerkelijk af te stempelen.
Ik bedoelde het een beetje als een soort TL;DR voor het hele topic.
Een plaatje lezen mensen eerder dan een TS van enkele kantjes.

@Joris748 Waarschijnlijk wordt er USB C ipv Bluetooth bedoelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Grubeater op 01-06-2026 12:48 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• 418O2
  • Nu online
Joris748 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:46:
[...]

Ik heb geen flauw idee wat hij zou bedoelen met "bluetooth bandenpomp," anders dan een bandenpomp waarmee je druk in kunt stellen en af kunt lezen met een crappy app op je telefoon ;)

Maar ik laat me verrassen :)
Draadloze/kabelloze pomp. Neem aan dat je die wel eens hebt gezien

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 01-06-2026 12:48 ]

• Joris748
418O2 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:47:
[...]

Draadloze/kabelloze pomp. Neem aan dat je die wel eens hebt gezien
Die ken ik zeker. Maar de link met bluetooth ontging me totaal.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20
Ach, er bestaan ook tandenborstels met bluetooth. Dus waarom niet een pomp? 8)7

Note to self: als het stoeprandje dat je omlaag wil, hoger is dan de ruimte tussen grond en uitlaat, ook wel de grondspeling genoemd... Genoeg overtuiging gebruiken om naar beneden te gaan. Anders hoor je een schrapend geluid en kiep je om. O-)
De handkap en spiegel zijn allebei wat ervaring rijker, dus dat is zo opgelost. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:16

geert_s

Gamertag: Brulbak

DrivinUCrazy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:08:
Ach, er bestaan ook tandenborstels met bluetooth. Dus waarom niet een pomp? 8)7

Note to self: als het stoeprandje dat je omlaag wil, hoger is dan de ruimte tussen grond en uitlaat, ook wel de grondspeling genoemd... Genoeg overtuiging gebruiken om naar beneden te gaan. Anders hoor je een schrapend geluid en kiep je om. O-)
De handkap en spiegel zijn allebei wat ervaring rijker, dus dat is zo opgelost. ;)
De lulligste manier, samen met het vergeten schijfremslot.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• 418O2
  • Nu online
geert_s schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:18:
[...]

De lulligste manier, samen met het vergeten schijfremslot.
Of het bochtje naar links als je je standaardschakelaar hebt uitgeschakeld

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Laat ik het toelichten:

In de video waar ik het miezerig kleine pompje voorbij zag komen en er vol ongeloof naar keek, werdt er de vraag gesteld hoe het werkt.....waarop de eigenaar antwoordde dat het via bluetooth werkt. Datgene nam ik dus voor waarheid aan. Met de gedachte dat er geen display aanwezig is (dat was duidelijk waarneembaar vanwege het mini formaat) en dat dus 'mogelijk' de benodigde druk in te stellen zou zijn via een crappy app. ;)

Anyways, ik heb er nog eens op gezocht (ong. 15 minuten) en bij alle specificaties die heb bekeken....niets over bluetooth. Helaas, boer'n kaas.
-
Maar goed, ik zal een linkje erbij posten naar 1 die er feilloos zo uitziet als welke ik gezien heb. Met een klein stukje naar beneden scrollen, nog meer smaken.

https://www.amazon.com/dp/B0CY5B8C8Y?tag=bicycling-auto-20
-
Met hier een linkje naar een site die er een zwikkie van getest heeft en er wat cons & pro's bij vermeld.

https://www.bicycling.com...ctric-mini-inflator-test/

-
Naar de rest die vermakelijk greageerd hebben; Bedankt! _O-

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIgtKjLw-aLIIrANRYlvqwQGc8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzDLhHfgw3LuYN3IESrpN8ga.jpg?f=fotoalbum_large

Al dan niet voor de bingo: plaatje met brug O+

Vanmorgen maar eens een rondje ZW-Friesland gedaan, kon me niet heugen dat ik daar ooit eerder gereden had O-) Tellerstand is bíjna 1000, dus donderdag mag ie voor de eerste service. Hopen dat het weerbericht nog een beetje bijtrekt :X

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:53
Inderdaad en inderdaad, maar dan dus de combinatie van de twee als het even kan :)

• 418O2
  • Nu online
theredone51 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:53:
[...]

Inderdaad en inderdaad, maar dan dus de combinatie van de twee als het even kan :)
Maar wat maakt het een dual sports helm? Ruimte voor goggles of een zonneklep?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
iMars schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Moet erbij zeggen dat dat meestal op rotondes zijn, met een normaal wegdek (geen reparatieplekken, dan begrijp ik het wel) en tijdens koudere en natte dagen. Nou zegt dat ook niet alles, vraag maar aan @HTT-Thalan over zijn rotonde ervaringen :+ ;) :(:)

Met de trailraid voor nu betere ervaringen, maar maakt meer lawaai en weet nog niet hoeveel km deze mee gaan (schijnen nog al snel te slijten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6NdiMQHTNXMAIHtuSYBLm-VwkQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h1jpgC4oUx7NDcVqitBh7YvW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQVHs63t8oWs5RBG7JrLjYQpTdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLewFhAggaL5OkN1FmeBJk4j.png?f=fotoalbum_large

Foto's genomen direct na het ongeluk. Bij heel goed kijken zie ik een miniscule 'regenboog' vlek op het asfalt, dus wellicht diesel of olie, maar deze rotondes zijn over het algemeen spekglad bij nat weer en dat was ook te merken bij het rechtzetten van de motor. Gemeente doet alsof er niks aan de hand is, ondanks dat er maandelijks mensen op hun bek gaan hier.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@HTT-Thalan
Als er echt "maandelijks" mensen op hun bek gaan......
Dan heb je toch een casus om te (laten) handhaven. Een wegdek moet een bepaalde "stroefheid", "stroefheid" ... (verschillende soorten dus) hebben, voldoet het daar niet aan dan heeft men een probleem.
Dus je zou eens kunnen opvragen bij de gemeente:
  • hoeveel ongevallen zijn het laatste jaar geregistreerd op punt X
  • Zijn er meldingen geweest van vervuild wegdek
  • Voldoet het wegdek aan de stroefheids vereisten of zijn deze wel eens gemeten
    • Indien gemeten, graag informatie over deze meting.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
ollie1965 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:15:
@HTT-Thalan
Als er echt "maandelijks" mensen op hun bek gaan......
Dan heb je toch een casus om te (laten) handhaven. Een wegdek moet een bepaalde "stroefheid", "stroefheid" ... (verschillende soorten dus) hebben, voldoet het daar niet aan dan heeft men een probleem.
Dus je zou eens kunnen opvragen bij de gemeente:
  • hoeveel ongevallen zijn het laatste jaar geregistreerd op punt X
  • Zijn er meldingen geweest van vervuild wegdek
  • Voldoet het wegdek aan de stroefheids vereisten of zijn deze wel eens gemeten
    • Indien gemeten, graag informatie over deze meting.
De gemeente ontkent alle kennis van vorige ongelukken, beweert dat er nooit meldingen zijn geweest. Toen ik door bleef drukken (periodiek updates vragen) kwam er steeds geen reactie. Laatste update is van 2 maanden geleden toen er volgens hen gewacht werd op een offerte voor een stroefheidsmeting...

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Joris748 @ollie1965 geslapen net na Parijs zodat ik niet de periferie had in de maandag ochtendspits.

Nu inmiddels thuis van net achter Leon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBt0zG8teYkA-xQBRIHehOmnAlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gztDQLjEXJrEThlDtTKXLE3.jpg?f=fotoalbum_large

135km/h op de teller, ongeveer 130km/h GPS gereden waar dat mocht.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 01-06-2026 15:21 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
theredone51 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:53:
[...]

Kheb zojuist een klein half uur rondgesnuffeld en zie dat de dual-sport flip up helmen wel bestaan, maar idd geen enkel spoor van het merk shoei. :F

Wel kwam ik deze tegen waarbij het aardig cunstomizable is. Wel meerdere, maar om deze mogelijkheid sprak het mij het meeste aan..dus, delen. :)

https://scorpionexo.com/na/product/exo-at960-solid/
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste