• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:25
Blomminator schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:48:
Ja, met de angst dat ik nu een vakje ga afstrepen.. heb ik toch een vraag.
Ik heb een Enfield Himalayan 411. Niet de grootste motor.. maar ik ga er toch mee op tour in augustus. Kortom, ik ben druk doende met navi, tassen, regenkleding en meer poespas.

Nu was ik enkele weken geleden bij Bartang in Harskamp om de tassen op te halen. En hij zei.. Ja, je moet de vering nog stellen dan wel he! Als ik zo kijk heb je nog wel ruimte. Nou, ik heb de Enfield zo meegenomen.. opgestapt en heb nog nergens ooit naar gekeken.

Ik ben 186 lang en toch een ruime 90 kilo, en er komt dus straks een zut aan rotzooi op de achterkant te hangen. En met hopelijk veel kilometers te gaan. Maar moet ik dan iets met de vering? Of gewoon laten? En dan, als ik iets zou doen, wat merk ik er dan van?

En dan natuurlijk tot slot - wat zou ik dan moeten doen? Kan ik dat uberhaupt zelf?
YouTube is je vriend in deze... Bekijk dit kanaal maar eens en zoek op 'sag': YouTube: Simple sag trick for better bike handling #suspension #short

Maar mijn tip is vooral om de achterkant niet te zwaar te maken en hoe dichter de bagage op jouw rug zit, hoe beter.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:58:
Via de kust of middendoor? Veel plezier iig. :)
Ik twijfel nog of ik de ACT Pyreneeën aan het begin pak (rijden op Perpignan), of aan het eind (rijden op Biarritz).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als dat je doel is en het weer is nu goed, zou ik hem maar gelijk doen.

• _eLMo_
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:54:
Als dat je doel is en het weer is nu goed, zou ik hem maar gelijk doen.
Een van de doelen, ik wil ook de ACT in Portugal rijden, en langs de Gorafe woestijn. Als ik 'm op het eind doe is het mooiere verdeling onroad / offroad, dus ik denk dat ik dat doe.

T/m portugal onroad, dan in Portugal ACT, dan in Spanje weer onroad tot Pyreneën oostkant, en dan offroad door Pyreneën tot west kant.

Ben ik ook eerder in de Gorafe woestijn, waar het alleen maar heter wordt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 22-05-2026 23:14 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:35
mkrmr schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 18:38:
[...]

Kwam je nog tegen vanmiddag bij Lieshout, vlakbij de brug. :w Dacht al, dat moet Bommes zijn met z'n speciale Vespa.
Had ik jou ook kunnen zien/herkennen/opgemerkt??

Heb wel wat motoren zien rijden naar niet echt opgeslagen waar, wat een en wanneer.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:15
Stalensnuitje schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:24:
[...]

Print ‘ie ook metaal eigenlijk? Probeer een beugeltje te fabriceren om een Trident 660 rekje pas te maken op m’n 800, maar het is allemaal net krap.

Iemand nog betere beunhaastips? O-)
Dat laten we doen, nog iets te dure hobby.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
MichielK71 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:43:
[...]

Als je helmen tests leest op bijvoorbeeld Moto Plus dan maak ik op dat de ene helm beter aerodynamisch gevormd is dan de ander. Dit resulteert bij hogere snelheden (zeg boven de 100 Km/u) dat de ene helm gaat schudden en bij de ander merk je dan nog niks.
&
418O2 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:54:
[...]

En daarbij zit er behoorlijk wat verschil in gewicht tussen verschillende types helm. Als er een halve kilo extra aan je nek sleurt merk je dat ook wel
&
mvn23 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:56:
@Kanseleur bij het uitzoeken van een helm zou ik vooral letten op of hij lekker zit. Eventuele nadelen qua aerodynamica en/of geluid zijn vaak met gedrag/houding - omlaag achterom kijken bijvoorbeeld - en oordoppen - sowieso een aanrader - wel op te lossen. Als de helm niet lekker zit is dat niet altijd zo makkelijk op te lossen. Daarnaast heeft dat ook veel meer effect op je rijgedrag en -plezier.
Ik heb zelf een beetje een eihoofd, dus mijn eerste helm zat te strak op mijn voorhoofd. Hierdoor werd motorrijden na ~2 uur al snel ondraaglijk. Bij latere helmen heb ik hier beter op gelet en is dit geen probleem meer. Sommige merken en winkels kunnen eventuele drukpunten na aanschaf nog wegwerken, dus vraag hier ook zeker naar!
@geert_s

Dit leest voor mij alszijnde Helmhulp. Dus toch weer een vakje van de bingokaart afstrepen??

I love it when a plan comes together :7

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 00:03:
[...]

Had ik jou ook kunnen zien/herkennen/opgemerkt??

Heb wel wat motoren zien rijden naar niet echt opgeslagen waar, wat een en wanneer.
Hier bij de afslag, ik ging rechtsaf naar Aarle Rixtel, jij ging linksaf richting Nuenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RWMa5PPLWTPjw4lchs1GsEi8v2s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sw3gSGGoB6uyBltD9IUSqas.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyzOAVqSd6GMsdI7XZwrRyJDM60=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOTQEsfcLefYaIXCEoLAijPE.jpg?f=fotoalbum_tile

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:17

Format-C

Tracing Rays

Is het EINDELIKK heerlijk motor weer,ben ik gisteren op de spoedeisende hulp geopereerd waardoor ik de komende 4 weken niet kan rijden. :/

/Best wel verdrietig. Maar t is niet anders. Straks de motor maar aan de druppellader hangen. En de zomer begint net... Dus er komen vast nog dagen genoeg voor mij dat ik wel weer kan rijden. Maar nu eerst een week of 3 plat.

Voor de mensen die wel gaan rijden dit weekend heel veel plezier. Toen ik zonet naar huis mocht waren er al veel motoren op de weg! Over een afstand van 25km minstens 25 motoren tegengekomen. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 23-05-2026 12:51 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

kneusteun schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:03:
[...]

Dat is nog misschien best een leuke tussen oplossing!
Hij staat op mijn shortlist voor de World Raid.
Voordeel, de basis heb je dus eventuele verbeteringen kun je van daaruit oppakken.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• ollie1965

ollie1965

_eLMo_ schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:34:
[Afbeelding]

Klaar om te vertrekken voor een maand naar Spanje / Portugal. Heenroute nog even kijken.
Midden door, Brussel recht naar beneden, Noord-Frankrijk glooiend, mogelijk nog met bloeiende (koolzaad)velden. Dan door naar het centraal massief, rubber snuiven in Clermont-Ferrand, verder binnendoor richting Millau niet over de brug maar lekker een van de oude routes pakken. Van daaruit ligt de route link/rechtsom mooi open.

Portugal, volgend jaar nog eens doen paar jaar geleden niet aan toegekomen vanwege te veel kronkelwegen in Spanje

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben even de werkplaats aan het uit- en opruimen plus schoonmaken, want er moet extra ruimte gecrëeerd worden. Ik stel voor dat de verantwoordelijke mensen ook alvast ruimte maken in de TS 8).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHAVtit2vqxdvKNrSx3xjKMGmtM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zU5IteHV2BRDzigxRIlESyjr.png?f=fotoalbum_large

• Flesdop
  • Laatst online: 13:34
Ik moet ook plek maken maar dan in de kledingkast, vandaag een boven en onderkant Tornado 4 H2O gekocht. Me nu oude doorwaaier is te groot geworden voor me. Ook me niet doorwaaier is aan de grote kant geworden dus beide nu mooi gecombineerd in 1 pak. Later vandaag maar proberen :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:48

Destruction

(ex-)Automonteur

Gisteren wel op pad geweest met de motor. En dat was al bepaald niet koud :P Ik moet straks nog wel op pad, maar ik denk toch dat ik voor de airco in het koekblik kies eigenlijk.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:36
@Format-C beterschap!

Vandaag bij de (voor mij nieuwe) motorzaak in de buurt geweest, even vragen of ze mij kunnen helpen met importeren van mijn motor. Die van mijn vrouw is geen probleem, maar mijn motor heeft geen typegoedkeuringsnummer… dus die moet een ‘vollabname’ bij de TÜV door.

Maar de vriendelijke motormeneer gaat mij helpen, dus met een beetje geluk kan ik met een paar weken ook de weg op :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

WTF hoe moeilijk kan je iets simpels (air filter vervangen) maken yamaha??

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:46
HTT-Thalan schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 14:18:
Ik ben even de werkplaats aan het uit- en opruimen plus schoonmaken, want er moet extra ruimte gecrëeerd worden. Ik stel voor dat de verantwoordelijke mensen ook alvast ruimte maken in de TS 8).

[Afbeelding]
Heeft de hond een doorslaggevende stem uitgedeeld aangaande een zekere motor met zijspan?

• HTT-Thalan
  • Nu online
LaborGardens schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 17:08:
[...]

Heeft de hond een doorslaggevende stem uitgedeeld aangaande een zekere motor met zijspan?
Sir Woofus McStinkybutt heeft mij niet vergezeld bij de bezichtiging en is momenteel op de kids aan het passen in de achtertuin. Ik kan slechts melden dat ik niet heb gekocht waar ik eerder naar keek en dat u allen nog even in varierende mate van spanning zult moeten afwachten. De dealer heeft me wel veel wijzer gemaakt over wat ik wel en niet moet willen en in dat advies ben ik meegegaan.

• ollie1965

ollie1965

Ach er worden er maar tig duizend per jaar van gemaakt voor de Aziatische markt.
Hoe dan een dummy omhulsel om de tank terwijl dat met een tank en iets meer uitsparing een luchtfilter onder kan ( alá Ténéré 3DS, midden niks voor een luchtfilter en zijwanden voor de benzine)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 14:07

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4X5nmcSWkvwCC8wDQwxMT5JseTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qG97HiD3MVrvS5BFTn30CsUX.jpg?f=fotoalbum_large

Even snel op en neer geweest naar een camping net boven Bitburg ergens met een maat van me.
Vrijdagmorgen weg, dr volledig binnendoor heen gebuffeld, zooi opgezet, 3 lauwe BVO's opgedronken, daarna toch maar koude weizen & schnitzel in het campingrestaurant ter convertering aangeboden en total loss in bed geflikkerd
Om 6u 's morgens semi-paniekerig de kleren aangedaan en naar het pleehok gecrepeerd (ik ben echt geen 20 meer, al hielp het niet dat ik 2 dagen daarvoor met bakfiets, hond en mezelf 2m omlaag was geflikkerd in de bramenstruiken toen ik wat al te enthousiast een gravelpad pakte met dat ding...)
Daarna nog even gesnurkt, weer wakker geworden, opgeruimd, de tent in de kliko gegooid (was al een paar jaar oud en rook niet echt fris meer), richting Gerolstein gereden, ruim een uur bij de bakker gezeten en weer binnendoor terug richting het zonnige noorden.

Nog even bij Louis Aken gestopt omdat we dr semi langs kwamen en daarna nog wat binnendoor geprutteld en bij Maasbracht de snelweg op voor het laatste stukje naar huis.

Crossrunner bevalt eigenlijk best prima, vering is wat zompig, maar dat mag ook na 90k, maar dr zit tenminste goed gang in als je 'm doortrekt, ooit wel fijn bij de plaag genaamd campers...

leeg

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

@4x2 even langs hyperpro dus

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Voorlopig doe ik er denk ik niks aan, iedere keer als ik iets aan de vering vervang zet ik 'm daarna te koop :+

leeg

• Bommes
mkrmr schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 12:39:
[...]

Hier bij de afslag, ik ging rechtsaf naar Aarle Rixtel, jij ging linksaf richting Nuenen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Staat me vaag iets van bij, zat een jaren 90 supersport voor mij, of dan toch 1 auto voor me. Maar ik heb jou niet echt actief opgeslagen in het ram geheugen sorry.
Maar je woont hier ook in de buurt dan?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-07 09:38
Motorrijders die wat langer zijn: wat voor motor rijden jullie? Ik (1m87) begin te denken dat mijn MT07 toch iets te klein is voor me, maar vindt de wat hogere motoren niet echt bij mij passen. Welke motoren zijn geschikt voor de langere rijders?

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:06
Tenere. Africa twin, GS, triumph, alle wat hogere motoren :-)

Welk segment zoek je?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik zou je lengte invoeren op cycle ergo (@geert_s -> ook weer afgevinkt)

leeg

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

de Foarsitter schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:29:
Motorrijders die wat langer zijn: wat voor motor rijden jullie? Ik (1m87) begin te denken dat mijn MT07 toch iets te klein is voor me, maar vindt de wat hogere motoren niet echt bij mij passen. Welke motoren zijn geschikt voor de langere rijders?
Ik rij een superduke 990 en ben 1.96. Heb geen hele lange benen dus dat scheelt wel wat

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:43
Vandaag een ritje van 225 km gedaan met lunch onderweg van Manresa naar Barcelona onderlangs Montserrat door en daarna weer terug maar dan bovenlangs Montserrat naar Manresa. Beverly ging fantastisch! Zonnig en rond de 30 graden maar met een zomer motorfietsjas prima te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ae1VKZ66NLOm8SEdnY4zdROh71w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icgCEivoqoFhNycliROuiaqc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUoEWol-rNfI4YyCZjZq2wE7ryA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcUjM0OWGXLR1eAQ2AEsutWI.jpg?f=fotoalbum_large

Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST

• _eLMo_
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_cy4GQfqVHXFax3L5WzWRgjPy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQOhGfPG4TAyfw6PmHzVrUYv.jpg?f=fotoalbum_large

In een dag ~950km snelweg. Vanaf hier binnendoor.
Op naar Pico’s de Europa en daarna ACT Portugal.

• ollie1965

ollie1965

@_eLMo_
Ik zie Galicië ook met stops staan, Weet niet wat je hebt af/aan gevinkt en of je er doorheen wil knallen (denk dat je Santiago de Compostella wel hebt aangevinkt). Vanuit het "einde van de wereld" langs de kust naar beneden is ook wel mooi.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

ozzynator

Nevermind.

HD Softail Streetbob en een Honda CBF1000F. En inderdaad, een mt07 is (te) klein.

Moette doen.

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:23
Ik ben 1m88 en ben begonnen op een MT-09. Daar eigenlijk nooit issues mee gehad qua zitpositie en best wat kilometers mee gemaakt.

Uiteindelijk wel een grotere, hogere motor gekocht en zou sindsdien nooit meer teruggaan naar een naken. Weleens wat nakeds geprobeerd weer, want die vind ik een stuk gaver, maar alles voelde krap en reed een stuk minder fijn. Nog een tijdje een GSX-S750 erbij gehad, maar daar reed ik toch een stuk minder graag mee. Enkel wat korte ritjes van 1-2 uurtjes.

Er zijn ook wel wat sportievere grotere/hogere opties mocht dat een wens zijn.

• RBH
  • Laatst online: 14:01

RBH

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 18:58:
[...]

Heeft probrake.de iets voor je erbij zitten? Die heb ik op de Tracer, omdat dat de enige waren die om de knoppen-armaturen heen pasten. Met Duitse goedkeuring er op staan, dus helemaal prima. :)
Thanks voor deze tip! Heb een setje (rem en koppelingshendels) besteld daar. Kwaliteit is echt heerlijk, monteren was een eitje, pasvorm was perfect. Ziet er ook echt heel mooi uit, aanrader! :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk dat je juist blij zult zijn met een wat hogere motor waar je fatsoenlijk op kunt zitten :)

Laat ik het zo zeggen, dat bankstel waar ik nu op rijdt (Diversion 900) was ook niet bepaald mijn droom motor ofzo :P Maar hij past wel goed bij mijn lengte en de zithouding die ik "nodig" heb op een motor (iets met 2 hernia's in het verleden, geen buikschuivers meer voor mij).

Uiteindelijk blijft het altijd wel een beetje puzzelen voordat je echt dé motor gevonden hebt (da's mij tot nu toe ook nog niet echt gelukt moet ik zeggen). Ik ging van bankstel naar sportiever en terug naar bankstel, en nu zoek ik (rustig aan...) iets waarop ik dezelfde zithouding heb als de Diversion, maar dat wat minder weegt voor wat meer fun tijdens het rijden. En ja, wie weet ben ik zo'n ding over een paar jaar ook wel weer zat en wil ik weer een wat lompere motor. Geen idee :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 20:04:
[...]

Staat me vaag iets van bij, zat een jaren 90 supersport voor mij, of dan toch 1 auto voor me. Maar ik heb jou niet echt actief opgeslagen in het ram geheugen sorry.
Maar je woont hier ook in de buurt dan?
Klopt, die Supersport sloeg voor mij af. En ja ik woon in de buurt, in Helmond.

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-07 09:38
VidaR-9 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 10:14:
[...]

Ik ben 1m88 en ben begonnen op een MT-09. Daar eigenlijk nooit issues mee gehad qua zitpositie en best wat kilometers mee gemaakt.

Uiteindelijk wel een grotere, hogere motor gekocht en zou sindsdien nooit meer teruggaan naar een naken. Weleens wat nakeds geprobeerd weer, want die vind ik een stuk gaver, maar alles voelde krap en reed een stuk minder fijn. Nog een tijdje een GSX-S750 erbij gehad, maar daar reed ik toch een stuk minder graag mee. Enkel wat korte ritjes van 1-2 uurtjes.

Er zijn ook wel wat sportievere grotere/hogere opties mocht dat een wens zijn.
Zeker! Welke modellen heb je dan in gedachten?

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-07 21:59
de Foarsitter schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:14:
[...]

ktm super adventure zit ook wel gang in!

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-07 07:03
Ik ben 1 98 lang, rijd op dit moment een goldwing1800, harley fatboy en bmw f850gs.
Die laatste heeft een verhoogd zadel, stuur en verlaagde voetsteunen. De voorganger een tenere 660 was standaard al redelijk hoog maar ook daar een hoger zadel en lagere voetsteunen.
Geld eigenlijk voor vrijwel al mijn vorige motoren dat ik er wel iets aan aanpas om de houding te verbeteren.
(Voorgaande zijn geweest : Suzuki gs500e, RF600R, GSX600R, Honda goldwing 1200, goldwing 1500, cb400, Buell xb9sx, Buell xb12ss, Harley-davidson vrcr street rod)

Maar zelfs de goldwing lijkt klein als ik erop zit.

[ Voor 13% gewijzigd door harley op 24-05-2026 14:31 ]

.

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 17:43
streamnl schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:57:
[...]

De Kriega bevalt me zo goed dat ik ook de us30 ga kopen.
ik zou dan ook voor de rinowalk tasjes kijken 30 liter is veel goedkoper daar en nog zelfs beter ivm geen witte binnentas en is geritst ipv klittenband O-) https://nl.aliexpress.com/item/1005005900946259.html?

[ Voor 22% gewijzigd door ibothead op 24-05-2026 18:58 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ibothead schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:32:
[...]

ik zou dan ook voor de rinowalk tasjes kijken 30 liter is veel goedkoper daar en nog zelfs beter ivm geen witte binnentas en is geritst ipv klittenband O-)
Kun je niet nóg meer persoonlijke gegevens van jezelf in één linkje naar AliExpress kwijt? :'(

Alles achter het éérste '?' (karakter) in zo'n linkje is alléén maar om de link te kunnen herleiden naar JOUW (persoonlijke) gegevens.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005900946259.html was al voldoende om naar het artikel ansich te linken.

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 24-05-2026 18:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ibothead
Will_M schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:40:
[...]

Kun je niet nóg meer persoonlijke gegevens van jezelf in één linkje naar AliExpress kwijt? :'(

Alles achter het éérste '?' (karakter) in zo'n linkje is alléén maar om de link te kunnen herleiden naar JOUW (persoonlijke) gegevens.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005900946259.html was al voldoende om naar het artikel ansich te linken.
ooh oeps wist ik niet heb gewoon op delen geklikt en kreeg die link

• ibothead
Maar we zijn weer terug van nog een weekend luxemburg was wel verdomme benauwd vandaag zelfs met doorwaai pak en koelvest en alles zeikennat aan shirt en koll gemaakt al waren die naar 30 min weer kurk droog. Zelfs het bovenste stuwmeer bij vianden was goed leeg al in de middag en heet niet normaal.
Daarom ook maar vandaag naar huis gegaan want 4dagen was meer dan genoeg, en ging kapot al vandaag van de hitte ;) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OloRKhzh3CiDQ0g_cU9Pu9cwcYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTmEHoyrzSwFxOAuF3ffd3sc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door ibothead op 24-05-2026 18:57 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Vond het eigenlijk best prima te doen op de motor vandaag :) Diversion is weer 200km verder.

Je moet niet al te lang stil staan natuurlijk. Da's een ding :p

• ibothead
Destruction schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:58:
Vond het eigenlijk best prima te doen op de motor vandaag :) Diversion is weer 200km verder.

Je moet niet al te lang stil staan natuurlijk. Da's een ding :p
nou 32 graden vindt ik ook echt wel te warm zelfs met 130 op de snelweg vanaf spa Francorchamps was niet extreem lekker! ik heb wel 2 liter water op en toen ging het weer een beetje met de laatste tankstop in bels

• Flesdop
  • Laatst online: 13:34
Vandaag lekke band gereden, gelukkig op tijd gewaarschuwd door de sensoren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdtgSGv81f5lhHsYm4ltAr4DwaQ=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F71MKNdUxiXnyWSpzbYYBNqo.jpg?f=fotoalbum_small

Dus gauw een prop er in, zonder lijm want die was helemaal uitgedroogd. Lucht er in en was toch dicht, lekker verder sturen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUHYaVcJKsMgsfJr50oKPabg780=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5LKoT6jTxVRzrtB6dRLzT81.jpg?f=fotoalbum_small

Heb al nieuw setje rubber besteld want met deze banden gaat het krap worden om me reis af te kunnen maken dus zou deze mee naar huis nemen om ze vervolgens later nog eens op te rijden. Nog maar eens over nadenken of dat nog gaat lonen want de prop moet op zn minst een paraplutje worden dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Flesdop op 24-05-2026 19:55 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-07 08:41
Een uur zitten kijken, minstens 100 van die dingen gezien, maar geen @Bommes :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udquW3h26l3alkDX7p-_JaM-FII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCEp8YT7CiRhKgZ91X01mt0k.jpg?f=fotoalbum_large
Er zaten hele leuke exemplaren tussen, van heel oud tot splinternieuw. Ze hadden een ritje vanuit Houthalen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:23
de Foarsitter schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:14:
[...]

S1000XR bijv

Maar alles hangt ook af van budget uiteraard.

• Pyr0_
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQbGrIoitB1zQ2G4m-7s7cbHA58=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SWZgwtpHnuaHp9hLpDM9FU5k.jpg?f=fotoalbum_medium

Hé hé, eindelijk m'n route af. Had 'm grotendeels natuurlijk al laten zien maar heb nu ook het laatste stuk in de Dolomieten uitgestippeld. Plan om op 1 camping meerdere dagtrips te doen maar in de prullenbak gegooid, en ipv daarvan een 3tal keer 2 of 3 nachten. Heb 1 'rustdag' ingepland met een korte rit en kabelbaan tripje maar de rest laat ik aan het moment over. Heb tijd genoeg iig. Nog een beetje aan het twijfelen over de laatste dag, daar heb ik nu 2 opties (577&640km - over Vervier of via Luxemburg/Luik) maar dat is wel merendeel snelweg, wie weet doe ik die ook in 2 dagen opsplitsten, zie ik dan wel.

Begint toch wel echt te kriebelen... nog een goede 2 weken en dan begint m'n vakantie. Hopen op goed weer zodat ik snel kan vertrekken, wat onderweg gebeurt (qua weer) zie ik dan wel weer.

Wou deze week m'n banden gaan wisselen, is de garage net deze week dicht |:(

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 21:38
Vanavond even een blokkie om geweest.

Ik zie veel foto's van motoren bij een bepaalde brug. Die heb ik hier niet in de aanbieding, wel een molen.

Misschien kunnen we nu een wedstrijdje "parkeer je motor bij een molen doen"?

Ik hoop op mooie foto's.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8CBKF3NlZxbhURs1mbS7jInYU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9zQMHxeCIY6cJa4jAiDY74PO.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes
badkuip schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:10:
Vanavond even een blokkie om geweest.

Ik zie veel foto's van motoren bij een bepaalde brug. Die heb ik hier niet in de aanbieding, wel een molen.

Misschien kunnen we nu een wedstrijdje "parkeer je motor bij een molen doen"?

Ik hoop op mooie foto's.

[Afbeelding]
Voor de rijders hier in de buurt:
https://www.myrouteapp.com/route/open/2076402
Alvast eentje van mij uit den oude Doosch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtEMBRiLNG8Mc9RQ14y-f_jIJyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aauho1ssMv6HXK0WRcV5u71T.jpg?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
In de Eifel en bij de Moezel heb ik wel héél veel gele platen gezien vandaag. Zelf heb ik zo'n 655km daar gereden vandaag, uit en thuis.

Aan de GS die plotseling dicht achter me zat op de L16 bij Mürlenbach: ik was daar even raar aan het doen omdat ik iets zag flitsen vanuit de bomen, dus ik ben nog een keer teruggereden om eens goed te kijken. Ik denk dat het gezichtsbedrog is geweest door schaduwwerking en de zon tussen de bladeren door.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 17:24
Bommes schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:29:
[...]

Voor de rijders hier in de buurt:
https://www.myrouteapp.com/route/open/2076402
Alvast eentje van mij uit den oude Doosch
[Afbeelding]
Mooie route, daar kunnen nog wel wat meer mooie lokale molens bij :)

Is voor mij mooi in de buurt voor een leuk stukje sturen.

• Bommes
Thedr schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:09:
[...]

Mooie route, daar kunnen nog wel wat meer mooie lokale molens bij :)

Is voor mij mooi in de buurt voor een leuk stukje sturen.
Klopt, molens zat hier in de buurt. Maar zo is de route nog te doen in de avond na het eten, voor het echt donker is.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 24-05-2026 23:12 ]

• ozzynator
  • Nu online

ozzynator

Nevermind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6bC8OXF5LvYDhYCS8lxPT-rKHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmHgVTZo2KKKznHmWaEdhUaX.jpg?f=fotoalbum_largeAlstublieft @badkuip

Mijn vorige motor, met molens.

Moette doen.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik reed vandaag met de motor van Lelystad naar Zevenhuizen...

Ingepakt. Oordoppen. Kevlar handschoenen. High visibility vestje. Alles goretex. Waterproof. Winddicht. Stootvast. Laarzen tot mn liezen. Buff. Bivakmuts. Niergordel. Twee zonnebrillen en een mondkapje.

Ik was BULLETPROOF!

En dan wordt je ingehaald door een hufter die met 145 door de linkerbaan knalt. En nouja.. 145... Hmm vooruit. Dat is nog tot daaraan toe...

Maar in nondeju! een tshirt en korte broek. Nog net geen flipflops...

Ik heb vandaag denk ik 25 mensen gezien - op de snelweg - in een shirtje. Eentje met een dame.. Achterop in een topje en hotpants. En ook gewoon 135! Kilo. En dan is een hotpants gewoon een slecht idee.

Op een schaal van 'zacht matras' en 'gloeiende pook door je bilnaad' - hoeveel pijn heb je al je dan op je muil gaat?!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Blomminator schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:26:
hoeveel pijn heb je al je dan op je muil gaat?!
Geen :?
Mensen zijn (eigen)wijs en leren hun lesje wel op een dag. Karma komt altijd langs.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik weet niet zo iemand nog veel voelt nadat hij/zij in een broodje-filet-americain-zonder-broodje is veranderd. Tsja wmb gevalletje eigen risico/keuze. De risico's en consequenties zijn vrij duidelijk.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:28

botoo

💀 too old to die young

FlipFlop/korte broek/T shirt/ etc is ook niet mijn idee maar als je veel meer naar het zuiden gaat is het wel de gangbare kledij. Zijn onze verre zuiderburen dan domme ganzen? Of weegt het gemak van luchtig gekleed zijn dan op tegen het potentiele ongemak bij een valpartij?

Motorrijden is risicovoller dan in een koekblik zitten maar dat doen we toch, zijn wij dan ook domme ganzen?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik reed vandaag in de bergen op Sicilië en zag daar inderdaad veel bmw1200gs'en. Niemand handschoenen, veel wifebeaters... En je dan op een 60 weg inhalen....waar ik al 80 rijd :X

Idem voor blinde bochten enzo. Ach ja andere risicoperceptie.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Potentieel ongemak... Da's wel het understatement van het jaar so far .

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik doe mee voor de molen bij motor foto. Deze is ook al oud, maar was onderweg naar een klant in de ochtend. (Vorige motor)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9oncGLG2ByCeuUGSdRmNJMNNmTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqSZRLXDrV1qvZIEDl8gHLNq.jpg?f=fotoalbum_large Had ik dit geweten, dan was ik vrijdag onderweg nog even gestopt voor nieuwe foto's 8-)

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik draag ook elke keer “gewoon” mijn uitrusting op de motor.

Het was even zoeken waar/ van wie ik het filmpje zag, die zei dat het onzin is.

Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armor van FortNine

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 25-05-2026 07:01 ]

Meer dan ik dacht...

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:27

jeroenathome

Een regel tekst

ibothead schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:32:
[...]

ik zou dan ook voor de rinowalk tasjes kijken 30 liter is veel goedkoper daar en nog zelfs beter ivm geen witte binnentas en is geritst ipv klittenband
In maart een Kriega R30 rugtas aangeschaft en ben juist blij met de witte binnentas. Bij mijn kofferset zitten zwarte binnentassen, maar regelmatig kan ik iets niet vinden in het zwarte gat wat de binnentas veroorzaakt.

Bedankt voor de rhinowalk tip. Ik zit eraan te denken om over te stappen op soft luggage, maar weet nog niet wat het gaat worden. Neem dit mee in de overweging.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:58:
In de Eifel en bij de Moezel heb ik wel héél veel gele platen gezien vandaag. Zelf heb ik zo'n 655km daar gereden vandaag, uit en thuis.

Aan de GS die plotseling dicht achter me zat op de L16 bij Mürlenbach: ik was daar even raar aan het doen omdat ik iets zag flitsen vanuit de bomen, dus ik ben nog een keer teruggereden om eens goed te kijken. Ik denk dat het gezichtsbedrog is geweest door schaduwwerking en de zon tussen de bladeren door.
Nou ik kwam gisteren thuis van 2de vakantie en had een mooie paarse brief op de mat!
19km te hard op 9 mei rond weert! En vriendin die mee was rond Heerlen heenweg afgelopen donderdag in Heerlen 23 te te hard. Weer zuur geld ;( Hopelijk genoeg extra wegenbelasting betaald dit seizoen weer!!!

• ibothead
jeroenathome schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:00:
[...]

In maart een Kriega R30 rugtas aangeschaft en ben juist blij met de witte binnentas. Bij mijn kofferset zitten zwarte binnentassen, maar regelmatig kan ik iets niet vinden in het zwarte gat wat de binnentas veroorzaakt.

Bedankt voor de rhinowalk tip. Ik zit eraan te denken om over te stappen op soft luggage, maar weet nog niet wat het gaat worden. Neem dit mee in de overweging.
ik vondt het witte te besmettelijk ;) ben dus wel blij met het gele binnen voering

• ollie1965

ollie1965

Boudewijn schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:46:
Tsja wmb gevalletje eigen risico/keuze. De risico's en consequenties zijn vrij duidelijk.
Zo zie ik hem niet, het is ook mijn eigen risico….. maar dan wel van de zorgverzekering die omhoog gaat door ongevallen door dit soort acties. Jammer dat er, net zoals in sommige landen, geen verplichting is tot het dragen van minimale bescherming.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ollie1965 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:16:
[...]

Zo zie ik hem niet, het is ook mijn eigen risico….. maar dan wel van de zorgverzekering die omhoog gaat door ongevallen door dit soort acties. Jammer dat er, net zoals in sommige landen, geen verplichting is tot het dragen van minimale bescherming.
Tsja dat is een lastige. De zorgverzekering van de gemiddelde burger wordt ook duurder doordat wij motor rijden. Of bier drinken, of sigaretten roken, of ongezond voedsel eten.

Ook allemaal dingen die voor 1 individu meerwaarde bieden maar voor het collectief nadelig zijn.

Wmb zou het ook verplicht mogen worden overigens.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Wmb niet, ik wil in staat zijn om met m'n elektrische reeszplee naar de supermarkt op en neer te rijden in m'n gewone kleren (met helm allicht)
Zow, kledingdiscussie ook weer gehad (@geert_s)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtwbK2hGx8ZClv7HVTtwEr3dK9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94qRH3Ufd8cx4oMNdNj3jONa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_SJmZZwAjHFyKIZohe7Fjn1T8Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zs9qMDAzSHcCTxq3YInGXDme.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFe2GNvyGTLnn0pjfHEyTDkazwA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDM0glULnRAZuEfM0ZFjGvgZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7oEQ17RZWyulFtbFVBkirNpos0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yk6v7liuFXXP5MVxK3Or6aAP.jpg?f=fotoalbum_large

Zow, dat projectje bij de MTX80 lijkt nu eindelijk fatsoenlijk te werken, een programmeerbare ontsteking en een functionele dynamo.
Van boven naar onder:
1: Ontstekingsplaat getekend en via een 10-tal 3D geprinte varianten passend gekregen en daarna in aluminium laten printen.
2: Pickup van het vliegwiel raakte net het blok, dus maar wat ruimte gemaakt met een freesje.
3: Positie van de pickup bleek verkeerd te zijn, dus de originele dr af gedraaid, een nieuw plaatje dr op gelast en dat weer mooi rond gedraaid.
4: Zooi fantastisch mooi weggefrommeld in het frame (de uitlaat loopt daar dus ook nog langs)

Resultaat: ik kan met een LED koplamp rijden, hij laad eindelijk fatsoenlijk en door de ontsteking kan ik weer met de originele dubbelwandige uitlaat rijden (die een stuk stiller is en wat rustiger loopt) met de ontsteking lekker vroeg onderin en netjes verlatend bovenin zodat ie niet kapot pingelt en voorbij de 7000 toeren wil.
Net nog even getest: loopt iig zonder al teveel moeite 90km/u en je kunt 'm met 30 in de 6 zetten met 3000 toeren en hij pakt gewoon op (hard gaat het niet, maar hij trekt het wel)

Grote blij, weer een projectje minder (al verzin ik vast wel weer iets nieuws bij dat hok)

leeg

• aveenhuysen
  • Laatst online: 10:43
Ik 190 cm had eerst een VFR 750 F RC 36 (1996) en daarna een Kawasaki Z750 (2008) en op beide motoren paste ik perfect. Bij de Z750 was de zithoogte best wel hoog, maar prima fiets voor allerlei soorten ritten (snelweg iets minder vanaf 160 km/h 8) )

Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
jeroenathome schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:00:
[...]

Ik kijk geregeld video's van Adam Riemann en zag deze constructie op zijn motor(s) en vind het het meest praktische van wat ik tot dusver heb gezien.

https://moskomoto.eu/products/reckless-80l-v4-0

https://lonerider.com/nl/collections/soft-luggage

Edit: Lone Rider is het juiste merk wat ik eigenlijk zocht

[ Voor 10% gewijzigd door WeirdScience op 26-05-2026 11:36 ]

I love it when a plan comes together :7

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
ibothead schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Nou ik kwam gisteren thuis van 2de vakantie en had een mooie paarse brief op de mat!
19km te hard op 9 mei rond weert! En vriendin die mee was rond Heerlen heenweg afgelopen donderdag in Heerlen 23 te te hard. Weer zuur geld ;( Hopelijk genoeg extra wegenbelasting betaald dit seizoen weer!!!
Ai, dat zijn dure!
2 gokjes:
Weert, A2 ter hoogte van het La Place restaurant. Daar staan ze altijd vanaf de bruggen (ervoor, erna) of vanaf de vangrail te flitsen.

Heerlen, de 'stadsautobaan' zoals die in de volksmond heet, de N281. Die flitsers staan in de middenberm. Als het die niet waren kan ik misschien ook nog post verwachten, hoewel ik op die stukken normaal niet zo hard rijd vanwege dit risico.

Ik krijg ook nog post uit Duitsland hoor, die flits heb ik vorige week in mijn gezicht gezien dus dat was prijs.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ollie1965 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:16:
[...]

Jammer dat er, net zoals in sommige landen, geen verplichting is tot het dragen van minimale bescherming.
Heb in die discussie eigenlijk altijd begrepen dat - zeker op afstand - niet te controleren is of het goedgekeurde kleding is of niet. En personeel om alle motorrijders aan de kant te zetten om alles na te kijken is er ook niet.

Wat mij betreft mogen mensen die open geschuurd zijn na een val met een motor zonder beschermende kleding gewoon zelf de rekening krijgen voor alle kosten. Vergelijkbaar met hoe in Duitsland winterbanden onder je auto niet verplicht zijn, maar je wel vrijwel altijd de schuld van een evt. aanrijding krijgt als blijkt dat je geen winterbanden onder je auto had :P

Mocht er een verplichting komen, dan koop ik er een kevlar jeans bij denk. Dat was ik voor die scooter toch al van plan. Motorjas, handschoenen en helm heb ik sowieso altijd aan en op :)

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Voor helmen zijn er ook nauwelijks regels. Voor kleding is dat ook te doen.

Tegenwoordig heb je voor heel fatsoenlijke prijzen wel leuke chinos of jeans die redelijk wat veiligheid bieden

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Molens, die heb ik ook wel een paar op de foto ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLtJMG8eDfSOcQfHBL6eKz9qbMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krvX4Vnq8OpoSK9TpizqfyUj.jpg?f=fotoalbum_large

• ollie1965

ollie1965

Destruction schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:56:
[...]

Vergelijkbaar met hoe in Duitsland winterbanden onder je auto niet verplicht zijn, maar je wel vrijwel altijd de schuld van een evt. aanrijding krijgt als blijkt dat je geen winterbanden onder je auto had :P
En net zoals te snel rijden en dan achterin knallen (met dank aan de Porsche rijder in D die dacht dat de auto met sleurhut moest betalen die hij torpedeerde en ging procederen)

• ollie1965

ollie1965

Oké, oké een windmolen...
30 jaar later

• _eLMo_
  • Niet online
Oude foto’s is makkelijk hè, het leuke van de brug was dat je er heen moest!

Rijden jullie! Vanaf nu alleen nog nieuwe foto’s met molens })

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 25-05-2026 14:34 ]

• harley
Wilde vandaag de molenroute van @Bommes rijden. Maar om een of andere reden is osmand niet meer via android auto zichtbaar..... de route via de tontom app was maar 6km in Nuenen op en neer en was er na ruim half uur aankloten in de zon klaar om te gaan er wel klaar mee.
Binnendoor route naar de melkfabriek aangezet via waze en zo maar paar km gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3v2HxCAcK54YehQEmmSrqYXlFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUd6B42r8dHxPzIVxm9sa3Zp.jpg?f=fotoalbum_large

.

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:48:
[...]

Ai, dat zijn dure!
2 gokjes:
Weert, A2 ter hoogte van het La Place restaurant. Daar staan ze altijd vanaf de bruggen (ervoor, erna) of vanaf de vangrail te flitsen.

Heerlen, de 'stadsautobaan' zoals die in de volksmond heet, de N281. Die flitsers staan in de middenberm. Als het die niet waren kan ik misschien ook nog post verwachten, hoewel ik op die stukken normaal niet zo hard rijd vanwege dit risico.

Ik krijg ook nog post uit Duitsland hoor, die flits heb ik vorige week in mijn gezicht gezien dus dat was prijs.
yes die boetes zijn zuur en ze mogen er lekker 8 termijnen op wachten >:) O-) Ze stonden er niet volgens flitsmeister helaas dus niks gehoord om half 9 smorgens

• Format-C
  • Laatst online: 13:17

Format-C

Tracing Rays

mkrmr schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:27:
Molens, die heb ik ook wel een paar op de foto ;)

[Afbeelding]
Hier kom ik later nog even op terug met een leuke foto. :)

(Zodra ik weer kan rijden) 8)
DrivinUCrazy schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:48:
[...]

Ai, dat zijn dure!
2 gokjes:

Daarom rij ik (nagenoeg) alleen te hard op (vooral) lange rechte landweggetjes/stukken (in mijn omgeving) met heel veel overzicht (en liefst zonder bomen of vangrails of andere obstakels) , en bij voorkeur zaterdag of zondag ochtend om ~0600u. (De heenreis even een check hoe het erbij ligt, en de terugreis even op het gas }) )

Als ik 8 seconden aan het gas hang rij ik 200. :o :D :X

Rij trouwens ook niet te hard op plekken die ik niet ken. Of waar ik nooit geweest ben.

[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 25-05-2026 18:15 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ozzynator
  • Nu online

ozzynator

Nevermind.

Moette doen.

• Joris748
Zo, de kinderen zijn weer terug naar hun moeder. Net nog even 10 seconden erover gedacht om de motor nog ff te pakken ... was lang genoeg om te bedenken dat het veel te heet is :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:14
Vandaag weer de Elfstedentocht gereden. Derde keer voor mij en het was een prachtige editie. Mooie route, alles goed geregeld en fantastisch weer. Nu spierpijn :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qiam6MajeZnINcxChxtJSrWP7PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo6Ufjb09BopXVgSUCfQovOg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4ECXoFe-FFKwdauq0SyKTv6W3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/shF7CAHjtsBtY3iHzOFhYNUW.jpg?f=fotoalbum_large

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:21

Herman

FP ProMod
streamnl schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:00:
Ik draag ook elke keer “gewoon” mijn uitrusting op de motor.

Het was even zoeken waar/ van wie ik het filmpje zag, die zei dat het onzin is.

Why I Stopped Wearing Motorcycle Body Armor van FortNine
De video wordt in de comments compleet afgebrand. In dat item slaat Ryan de plank mis. Helaas hebben ze de video niet ingetrokken. Als voorbeeld van de vele reacties op die video:
As an orthopaedic surgeon (and a motociclist) I can say that its easier (and got better results) to fix lower Energy fracture than higher energy fractures... So, the benefit of using this gear may not protect you from having that fracture in the first place, but may shield you from months of reabilitation and permanent pain and limitation.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• harley
ArjenIsM3 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:26:
Vandaag weer de Elfstedentocht gereden. Derde keer voor mij en het was een prachtige editie. Mooie route, alles goed geregeld en fantastisch weer. Nu spierpijn :X

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die stond voor mij eigenlijk ook op de planning maar afgelopen week kaartje verkocht.
Zag het nog ff niet zitten om zo ver heen terug en de route in 2 dagen te rijden. Nog te snel vermoeid daarvoor. Volgend jaar nieuwe kans.

.

• Joris748
Herman schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:28:
[...]

De video wordt in de comments compleet afgebrand. In dat item slaat Ryan de plank mis. Helaas hebben ze de video niet ingetrokken. Als voorbeeld van de vele reacties op die video:

[...]
Dat was ook mijn idee bij die video. Hij draagt geen protectie, omdat die in zijn ogen niet goed genoeg is. Totaal voorbijgaand aan wat protectie wel voorkomt.

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Joris748 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:11:
[...]

Dat was ook mijn idee bij die video. Hij draagt geen protectie, omdat die in zijn ogen niet goed genoeg is. Totaal voorbijgaand aan wat protectie wel voorkomt.
Inderdaad, ik vond het ook al apart. En met zijn bereik is het ook nog eens een gevaarlijke uiting

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vandaag lekker dagje Eifel gedaan. Was weer heerlijk.
520 km uit en thuis op de klokken gezet.

Blijft een mooi gebied om te rijden, en dat relatief dicht bij huis.

• Bommes
ibothead schreef op maandag 25 mei 2026 @ 17:43:
[...]

yes die boetes zijn zuur en ze mogen er lekker 8 termijnen op wachten >:) O-) Ze stonden er niet volgens flitsmeister helaas dus niks gehoord om half 9 smorgens
Als je bewust te hard rijd, en daar een boete voor krijgt, gewoon betalen.
Dat maximaal rekken met termijnen, terwijl je wel centen zat hebt voor een nieuwe motor :N . Rijd dan gewoon niet te hard of zo, en doe je dat toch gaan dan niet klagen op een forum dat je een boete hebt.

Billen branden blaren zitten })

• ozzynator
  • Nu online

ozzynator

Nevermind.

Inderdaad. En er ligt totaal niemand wakker van dat je in 8x betaald. Je moet het nog zelf in de gaten houden ook. Of een half uur werk hebben om alles in te stellen bij de bank.

Is overigens vaak door die €9,- die er bij komt enkele centen goedkoper. Kan ook een reden zijn.

Moette doen.

• streamnl
  • Niet online
harley schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:22:
Wilde vandaag de molenroute van @Bommes rijden. Maar om een of andere reden is osmand niet meer via android auto zichtbaar..... de route via de tontom app was maar 6km in Nuenen op en neer en was er na ruim half uur aankloten in de zon klaar om te gaan er wel klaar mee.
Binnendoor route naar de melkfabriek aangezet via waze en zo maar paar km gemaakt.
[Afbeelding]
Ik woon redelijk in de buurt (iets onder Eindhoven) en heb dacht ik toch al de meest gekke /leuke dingen gezien op de motor wat in de buurt is. Maar die koe ken ik niet.

Waar is dat ergens? Ik wil ook een foto van een koe met mijn motor. :+

Meer dan ik dacht...

• harley
Buitengebied van Elsbeek (zijpad van het muggenstraatje) , iets onder Tilburg

https://maps.app.goo.gl/nwbaeDU2wgWmTChr6?g_st=ac

Is op de tet pagina wel een bekende. Want zit niet aan een verharde weg (maar heel goed begaanbare zandweg)

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 25-05-2026 22:01 ]

.

• streamnl
  • Niet online
harley schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:59:
Buitengebied van Elsbeek (Beerendijk, 5085 NK Esbeek) , iets onder Tilburg

https://maps.app.goo.gl/nwbaeDU2wgWmTChr6?g_st=ac

Is op de tet pagina wel een bekende. Want zit niet aan een verharde weg (maar heel goed begaanbare zandweg)
Top! Thanks en maar 12 min rijden vanuit mijn werk. Ideaal.

Edit: ik denk… dat er deze week een nieuwe foto van die koe komt :+

[ Voor 3% gewijzigd door streamnl op 25-05-2026 22:04 ]

Meer dan ik dacht...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ik een boete binnen krijg (komt de laatste jaren eigenlijk niet meer voor) check ik vaak wel ff of alles klopt. Foto? Ijk rapportje?

Dat laatste zeker niet altijd, maar de foto is standaard. Ik heb het met de auto vaak meegemaakt. Toen nog opvragen, krijg je hem opgestuurd en dan zie je een auto van een ander merk met een 3 ipv een 8 in het kenteken. Dat soort onzin. Als je alles gewoon blind betaald betaal (en beken, want wet Mulder) je dan een boete (overtreding) die helemaal niet voor jou bestemd was/die jij niet hebt begaan. De echte overtreder is je dankbaar, dat dan weer wel :+

[ Voor 23% gewijzigd door Destruction op 25-05-2026 23:46 ]

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Tsja.... Een vlogger. Dat zegt helaas al heel veel :/

Ik ben wel eens wat van die vloggers tegen gekomen op YT en het was stoerdoenerij, gevaarlijk rijgedrag en vreemd taalgebruik dat de klok sloeg. Geef mijn portie maar aan fikkie.

Als je dan leest dat die gast nu op een fatbike rond rijdt en video's maakt.... :')

• 418O2
  • Niet online

418O2

u mad?

Alle motovloggers (of dashcammers) rijden rond om de idioot uit te hangen of anderen het leven zo moeilijk mogelijk te maken voor content. Als ik een helmcamera zie (of "grappige" helmmutsen dan weet ik wel genoeg... 200kmu wheeliend door de bebouwde kom, dan ben je echt niet lekker. En als je aan zijn gofundme doneert trouwens ook niet

(Serieuze types a la itchyboots (waar ik overigens ook niet naar kan kijken om andere redenen) uitgezonderd)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 00:28:
Alle motovloggers (of dashcammers) rijden rond om de idioot uit te hangen of anderen het leven zo moeilijk mogelijk te maken voor content.
Ik heb een dashcam in de auto. Maar die hangt daar alleen en uitsluitend om vast te leggen wat er gebeurd. Mocht ik een kamikaze piloot met suïcidale neigingen op een fatbike tegen komen dan staat tenminste nog op beeld dat ik er zelf absoluut helemaal niets aan had kunnen doen om de aanrijding te voorkomen, en heb ik een heel miniscule kans dat ze me gedeeltelijk aansprakelijk stellen ipv volledig aansprakelijk....

Mijn eigen rijgedrag wordt er 0,0 anders van, of ik nu met of zonder camera rond rijdt. Voor de motor overigens ook niet. Ik heb daar geen (vorm van een) dashcam maar ik heb wel eens wat getest met een actioncam en een helm mount. Maar dan ben ik gewoon een motorrit aan het vastleggen zoals sommige andere mensen hun vakantie filmen. Het verschil is natuurlijk dat dat beeld materiaal niet op youtube komt, ik heb daar geen behoefte aan. Bij het woordje "vlog' denk ik aan het geluid dat je maakt bij het braken :+

* Destruction deed als hobby ooit wel wat met filmen en monteren, af en toe zo'n ritje filmen is natuurlijk wel een manier om aan beeld materiaal te komen om dan weer mee te gaan zitten klooien in een edit programma.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 26-05-2026 00:47 ]

Pagina: 1 ... 39 ... 54 Laatste