• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:08
Blomminator schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:48:
Ja, met de angst dat ik nu een vakje ga afstrepen.. heb ik toch een vraag.
Ik heb een Enfield Himalayan 411. Niet de grootste motor.. maar ik ga er toch mee op tour in augustus. Kortom, ik ben druk doende met navi, tassen, regenkleding en meer poespas.

Nu was ik enkele weken geleden bij Bartang in Harskamp om de tassen op te halen. En hij zei.. Ja, je moet de vering nog stellen dan wel he! Als ik zo kijk heb je nog wel ruimte. Nou, ik heb de Enfield zo meegenomen.. opgestapt en heb nog nergens ooit naar gekeken.

Ik ben 186 lang en toch een ruime 90 kilo, en er komt dus straks een zut aan rotzooi op de achterkant te hangen. En met hopelijk veel kilometers te gaan. Maar moet ik dan iets met de vering? Of gewoon laten? En dan, als ik iets zou doen, wat merk ik er dan van?

En dan natuurlijk tot slot - wat zou ik dan moeten doen? Kan ik dat uberhaupt zelf?
YouTube is je vriend in deze... Bekijk dit kanaal maar eens en zoek op 'sag': YouTube: Simple sag trick for better bike handling #suspension #short

Maar mijn tip is vooral om de achterkant niet te zwaar te maken en hoe dichter de bagage op jouw rug zit, hoe beter.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:58:
Via de kust of middendoor? Veel plezier iig. :)
Ik twijfel nog of ik de ACT Pyreneeën aan het begin pak (rijden op Perpignan), of aan het eind (rijden op Biarritz).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als dat je doel is en het weer is nu goed, zou ik hem maar gelijk doen.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Aikon schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 22:54:
Als dat je doel is en het weer is nu goed, zou ik hem maar gelijk doen.
Een van de doelen, ik wil ook de ACT in Portugal rijden, en langs de Gorafe woestijn. Als ik 'm op het eind doe is het mooiere verdeling onroad / offroad, dus ik denk dat ik dat doe.

T/m portugal onroad, dan in Portugal ACT, dan in Spanje weer onroad tot Pyreneën oostkant, en dan offroad door Pyreneën tot west kant.

Ben ik ook eerder in de Gorafe woestijn, waar het alleen maar heter wordt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door _eLMo_ op 22-05-2026 23:14 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

Pagina: 1 ... 38 39 Laatste