Zonder verder gehinderd te zijn met enige kennis over de nc750, maakt Givi niet een tankring ervoor?RedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:02:
Ik heb een vraag aan jullie / graag jullie input over het volgende :
Ik wil graag een kleine tanktas om telefoon / portemonnee / sleutels etc in te doen.
Aangezien ik een nc750 heb, en die een "frunk" van plastic heeft, is magnetisch dus niet mogelijk, tanktassen met een strap loop je te hannesen om die los te klikken als je even van je motor afstapt, die klik on tassen met een flange zoals van SW motech worden helaas niet gemaakt voor mijn motor en een leg bag is niet mijn ding.
Nu zat ik te bedenken : Is het mogelijk om van die 3m stickers ( met een ijzer plaatje erin ) te plakken op de furnk, zodat je dus een magnetische tas erop kunt hangen ? Of zijn die niet sterk genoeg hiervoor ?
Givi maakte wel een tanktas voor eerdere modellen van de nc750, de Givi EA116, maar deze schijnt niet op latere modellen te passen. Uit welk jaar is je fiets @RedDragon17 ?
Het voordeel is natuurlijk wel dat je die tanktas kan laten zitten als je tankt, want je tankt onder de buddyseat toch? Ik haal m'n tanktas er bijna nooit af, haal alleen waardevolle spullen eruit. Of wellicht kan je de spulletjes in bijv. zo'n nylon tasje doen ín de tanktas, en neem je dat tasje alleen mee? Ook wat praktischer misschien om met een tanktasje rond te lopen.RedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:02:
Ik wil graag een kleine tanktas om telefoon / portemonnee / sleutels etc in te doen.
Aangezien ik een nc750 heb, en die een "frunk" van plastic heeft, is magnetisch dus niet mogelijk, tanktassen met een strap loop je te hannesen om die los te klikken als je even van je motor afstapt, die klik on tassen met een flange zoals van SW motech worden helaas niet gemaakt voor mijn motor en een leg bag is niet mijn ding.
Nu zat ik te bedenken : Is het mogelijk om van die 3m stickers ( met een ijzer plaatje erin ) te plakken op de furnk, zodat je dus een magnetische tas erop kunt hangen ? Of zijn die niet sterk genoeg hiervoor ?
De NC modellen hebben de tank onder de buddy zitten. Waar jij de tank verwacht zit hier een frunk waar oa een helm in past.Pyr0_ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:05:
[...]
Zonder verder gehinderd te zijn met enige kennis over de nc750, maakt Givi niet een tankring ervoor?
Geheel in lijn met de Tweakers traditie, een antwoord op een vraag die je helemaal niet stelt
Als die Frunk er is, waarom dan toch nog een tanktas??
[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 21-05-2026 07:50 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hier nog steeds de trotse (eerste) eigenaar van de Cagiva (2006). En ik zal vermoedelijk nog wel enkele jaren de eigenaar blijven.Bommes schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 19:33:
[...]
Dat is serieus lang in bezit, heb nog nooit een voertuig zo lang gehad.
(Al moet ik wel toegeven dat ik dit jaar al op verschillende motorsites met de “configure settings/knop” aan het spelen ben…)
Inmiddels heb ik “eigen” mening over de Kriega us10. Supertas, had ik eerder moeten kopen. En het staat (vind ik) ook bij mijn motor.
Ik vraag me nu af waarom ik zo lang met een rugzak heb rondgereden.
De Kriega bevalt me zo goed dat ik ook de us30 ga kopen.
Frunk kan je niet openmaken zonder de motor uit te zetten, dus een tanktas kan handig zijn om even snel wat drinken ofzo er uit te halen.Bommes schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:49:
Geheel in lijn met de Tweakers traditie, een antwoord op een vraag die je helemaal niet stelt![]()
Al kun je natuurlijk ook een schakelaar over het contact zetten met een solenoid/motortje ofzo om het slot open te trekken.
leeg
Je hoofd iets rustiger draaien vermindert de klap en je nekspieren krijgen de kans om rustiger tegenspanning te geven.Kanseleur schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:45:
Als de vraag hier niet goed past, dan haal ik 'm weg, het is een beginnersvraag: ik ben nog aan het lessen (AVB), daarbij rij ik ook een stukje 80-90km/h om bij het terreintje te komen. Bij het over mijn schouder kijken merk ik toch best wel een klap van de wind tegen mijn helm. Ik neem aan dat dat meer wordt als je 120-130 rijdt. Ik vond bij zoeken dat de helm zelf, een bivakmuts, een goed windscherm op je motor en je schouder ook meedraaien kunnen helpen.
Ook kan je je kin wat naar beneden houden, dan ben je gestroomlijnder.
En uiteindelijk moet je gewoon je nekspieren trainen, zoals Max Verstappen 😎
[ Voor 7% gewijzigd door Wild Chocolate op 21-05-2026 08:50 ]
Als je de US30 op het oog hebt, kijk dan ook eens naar de US40. Die kun je verkleinen tot ook ca. 30 liter en hij kan van beide kanten open. Je moet zo te zien wel een losse schouderband zoeken.streamnl schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:57:
[...]
Daarover heb ik getwijfeld.O88088 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:56:
[...]
Als je de US30 op het oog hebt, kijk dan ook eens naar de US40. Die kun je verkleinen tot ook ca. 30 liter en hij kan van beide kanten open. Je moet zo te zien wel een losse schouderband zoeken.
Ik heb de 30 en de 40 op mijn motor gehad bij een showroom, om te zien hoe dat eruit ziet. Ik vond de 40 te lomp ogen (als ie vol zit) voor mijn motor. Tot nu toe was mijn rugzak (30L met heel veel vakjes) voldoende voor mijn meerdaagse trips, dus ik verwacht dat de 30 met daarop de 10, meer dan voldoende is.
Dus ik heb bij de winkel eerst de 10 gekocht om te kijken of ik zo'n tas fijn om later eventueel de uitbreiding ook te kopen.
Dan moet je wel de NASA kwaliteit pakken, want het "gewone" 3M assortiment kan die krachten nooit van z'n leven aan.RedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:02:
Aangezien ik een nc750 heb
Is het mogelijk om van die 3m stickers
Moette doen.
correct, echter niet voor het 2025 en 2026 model ( @mvn23 )Pyr0_ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:05:
[...]
Zonder verder gehinderd te zijn met enige kennis over de nc750, maakt Givi niet een tankring ervoor?
Aangezien die alleen open kan door dezelfde sleutel te gebruiken waarmee je de motor start. Op zich zou dat kunnen, maar als ik thuis kom , of op kantoor heb ik afstandsbedieningen nodig om de poorten te openen. Als je dan iedere keer je motor eerst af moet zetten om je frunk open te maken is dat niet handig.Bommes schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:49:
Geheel in lijn met de Tweakers traditie, een antwoord op een vraag die je helemaal niet stelt![]()
bij mij zat de schouderband er gewoon bij.O88088 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:56:
[...]
Als je de US30 op het oog hebt, kijk dan ook eens naar de US40. Die kun je verkleinen tot ook ca. 30 liter en hij kan van beide kanten open. Je moet zo te zien wel een losse schouderband zoeken.
en inderdaad, doe de 40 ipv de 30. Kan je zo klein maken als je wil, en 2 kanten open is ideaal. Meerprijs valt ook wel mee.
... not as I do.
Ik moest 2x lezen... waarom stond die vriendin in de winterstalling?Aikon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:29:
Vanmiddag een collega laten rijden op de motor van een vriendin die hier in de winterstalling staat: een heuse NC750. Ze had 20 jaar niet gereden, behalve een dagje crossen 2 jaar terug. Ondanks het monsterlijk koppel ging het haar prima af. Was weer erg leuk om weer eens te rijden, en leuk om samen te rijden. Al moet ze natuurlijk wel even wat vlotter de bochten weer door als ze de smaak te pakken heeftWe gaan binnenkort hopelijk even 2 daagjes ergen kamperen, Eiffel ofzo.
Tijd voor meer foto's weer, nog 2 maanden en het is zomervakantie!
[Afbeelding]
NC750 heb ik 2 jaar geleden proefgereden, toen ik een nieuwe motor zocht. Ik vond hem saai rijden, weinig koppel en door de automaat kon je ook lekker optrekken bij het stoplicht. Die opslag waar eigenlijk de tank hoort, vond wel weer handig.
/edit: gefeliciteerd, @ToolkiT.
Oei, pas op wat je zegt hier, dat is heiligschennis!Jolke schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:34:
[...]
NC750 heb ik 2 jaar geleden proefgereden, toen ik een nieuwe motor zocht. Ik vond hem saai rijden, weinig koppel en...
Ik heb online ergens gezien dat iemand een soort grondplaat had geprint waar je zo tankring op kan bevestigen. Volgens mij heeft die ook gaten door het deksel geboord.RedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:02:
Zoiets heeft een maat van me inderdaad gedaan bij z'n 700X, is ook een (opzich prima) optie, je moet alleen gaten boren.
De makkelijkste manier is een extra sleutel laten slijpen zonder werkende startblokkering en die in het frunk slot duwen.
Moet je er wel aan denken om die er weer uit te halen als je wegloopt (touwtje aan de normale sleutel of net wat je verzint)
De makkelijkste manier is een extra sleutel laten slijpen zonder werkende startblokkering en die in het frunk slot duwen.
Moet je er wel aan denken om die er weer uit te halen als je wegloopt (touwtje aan de normale sleutel of net wat je verzint)
leeg
Klopt, een gast uit de UK heeft zelf een onderstel gemaakt. Ziet er best goed uit. Die houd ik zeker in mijn achterhoofd als laatste oplossing aangezien ik niet vies ben van wat kluswerk, maar om nu direct gaten te gaan boren in mijn splinternieuwe motor...Flesdop schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:00:
[...]
Ik heb online ergens gezien dat iemand een soort grondplaat had geprint waar je zo tankring op kan bevestigen. Volgens mij heeft die ook gaten door het deksel geboord.
Is dit wildkamperen?Aikon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 20:29:
Vanmiddag een collega laten rijden op de motor van een vriendin die hier in de winterstalling staat: een heuse NC750. Ze had 20 jaar niet gereden, behalve een dagje crossen 2 jaar terug. Ondanks het monsterlijk koppel ging het haar prima af. Was weer erg leuk om weer eens te rijden, en leuk om samen te rijden. Al moet ze natuurlijk wel even wat vlotter de bochten weer door als ze de smaak te pakken heeftWe gaan binnenkort hopelijk even 2 daagjes ergen kamperen, Eiffel ofzo.
Tijd voor meer foto's weer, nog 2 maanden en het is zomervakantie!
[Afbeelding]
Is een (kleine) tailbag een optie? Indien er geen passende tanktas te vinden is?RedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:02:
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ik heb achterop een SHAD 48 topcase zitten, daar is helaas geen plek meer.Joris748 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:52:
[...]
Is een (kleine) tailbag een optie? Indien er geen passende tanktas te vinden is?
Je hebt een topkoffer waar twee integraalhelmen in passen en daar past geen "telefoon / portemonnee / sleutels, etc" bij? Dan vraag ik me af wat de etc. isRedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:10:
[...]
Ik heb achterop een SHAD 48 topcase zitten, daar is helaas geen plek meer.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Natuurlijk passen ze daar wel in. Het gaat er mij om dat ik niet iedere keer als ik thuis kom/wegga, of op kantoor kom/wegga af moet stappen, koffer openen om sleutels te pakken en afstandsbedieningen...Joris748 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:19:
[...]
Je hebt een topkoffer waar twee integraalhelmen in passen en daar past geen "telefoon / portemonnee / sleutels, etc" bij? Dan vraag ik me af wat de etc. is
heb je daar geen broekzak voor?RedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:32:
[...]
Natuurlijk passen ze daar wel in. Het gaat er mij om dat ik niet iedere keer als ik thuis kom/wegga, of op kantoor kom/wegga af moet stappen, koffer openen om sleutels te pakken en afstandsbedieningen...
3M VHB tape is wel megasterk! maar het probleem is denk ik dat je tank niet vlak is (ga ik even vanuit). En die tape plakt ook veel liever op metaal. Voor kunststof moet je vaak een primer gebruiken.
Ik heb een heuptasje gekocht gisteren voor kleine zaken mee te kunnen nemen. Telefoon, pasje garagedeur, navi, snacks, m'n drugs medicijnen...Als ik de motor neerzet, kan ik weglopen zonder te graven naar dingen, of ze vergeten. Nog niet getest, maar sowieso... een man op een motor met een Fanny pack. Dat kan eigenlijk enkel een succes zijn.RedDragon17 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:32:
[...]
Natuurlijk passen ze daar wel in. Het gaat er mij om dat ik niet iedere keer als ik thuis kom/wegga, of op kantoor kom/wegga af moet stappen, koffer openen om sleutels te pakken en afstandsbedieningen...
Waar was het? in Duitsland en Frankrijk mag je "bivakeren" dus dan is dit volgens mij nog toegestaan
Ik loop het risico in een bingovak te belanden maareh is dit hendig spul om je ketting te smeren?
https://www.nonpaints.com/nl/castrol-transmax-axle-epx-80w90-versnellingsbak-olie-1-liter?_gl=
ik wil eigenlijk ook nog een goedkoop setje bandenlichters en torx sleutels om een 'gereedschap voor onderweg' setje te maken
https://www.nonpaints.com/nl/castrol-transmax-axle-epx-80w90-versnellingsbak-olie-1-liter?_gl=
ik wil eigenlijk ook nog een goedkoop setje bandenlichters en torx sleutels om een 'gereedschap voor onderweg' setje te maken
[ Voor 17% gewijzigd door Jampot007 op 21-05-2026 13:00 ]
@RedDragon17 Je kan ook een stuurtas overwegen. Dat gebruik ik meestal op reizen voor zaken zoals papieren, pen, handgel, wisselgeld, zonnebril, mobiel als die opgeladen moet worden.
Op mijn vorige motor:
Op mijn vorige motor:
[ Voor 53% gewijzigd door cyntax op 21-05-2026 12:25 ]
Dat wou ik ook nog even testen, lijkt me wel chiller dan een tanktas, zeker bij de T7 vanwege de hoge tank.cyntax schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:23:
@RedDragon17 Je kan ook een stuurtas overwegen. Dat gebruik ik meestal op reizen voor zaken zoals papieren, pen, handgel, wisselgeld, zonnebril, mobiel als die opgeladen moet worden.
Op mijn vorige motor:
[Afbeelding]
Dat is een goeie optie ! Daar had ik nog niet eens aan gedachtcyntax schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:23:
Op mijn vorige motor:
[Afbeelding]
Thnx !
Idd. Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Ik heb gehoord dat er in de Eifel plekken zijn en dat bivakkeren is toegestaan. Ik heb ook begrepen dat bivakkeren en kamperen twee verschillende dingen zijn en dat wanneer je een tent opzet het al snel gezien wordt als kamperen en niet meer als bivakkeren...kneusteun schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:01:
[...]
Waar was het? in Duitsland en Frankrijk mag je "bivakeren" dus dan is dit volgens mij nog toegestaan
Ze moeten je ook vinden in het bos. Duitsland is groot. 
Campers die op een openbare parkeerplaats staan, willen ze nog wel eens wegsturen. Maar dat valt dan ook wel op.
Campers die op een openbare parkeerplaats staan, willen ze nog wel eens wegsturen. Maar dat valt dan ook wel op.
Iemand met een Tracer 9/900 die mij kan helpen met het vinden van het bevestigingsmateriaal van de originele voorruit.
De orignele voorruit heb ik, maar de het bevestigings materiaal van de Puig ruit die er nu bij zit lijkt niet geschikt voor de origenele. Wellicht is enkel het toevoegen van een ruberen 'washer' voldoende om trillingen en schade te voorkomen. Misschien dan zelfs aan beide zijde van de ruit? De bout maat zou gelijk moeten zijn.
De orignele voorruit heb ik, maar de het bevestigings materiaal van de Puig ruit die er nu bij zit lijkt niet geschikt voor de origenele. Wellicht is enkel het toevoegen van een ruberen 'washer' voldoende om trillingen en schade te voorkomen. Misschien dan zelfs aan beide zijde van de ruit? De bout maat zou gelijk moeten zijn.
Ik snap je vraag niet helemaal. Als het om die rubberen bouten gaat: cmsnl.com, komt wel verzendkosten bij.
Maar, als je iets anders zoekt, gewoon naar de bouwmarkt?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is echt super chill, ik vind een tanktas maar niks, die zit op een GS ook enorm in de weg als je onverhard om een maximale stuuruitslag vraagt, het beperkt je bewegingsruimte en je zit altijd te kloten bij het tanken.kneusteun schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:27:
[...]
Dat wou ik ook nog even testen, lijkt me wel chiller dan een tanktas, zeker bij de T7 vanwege de hoge tank.
Als ik echt FAFO-acties ga uithalen met een grote kans op vallen dan haal ik ook alles uit mijn broekzakken en prop ik alles in die stuurtas.
Moet prima werken. Vrijwel iedere olie van rond de 80W is geschikt. Bij moderne kettingen hoeft het alleen maar vocht weg te houden van je ketting zodat hij niet verroest.Jampot007 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:02:
Ik loop het risico in een bingovak te belanden maareh is dit hendig spul om je ketting te smeren?
Ik zoek dus naar de manier waarop Yamaha Origineel bedacht heeft dat dit scherm op de motor bevestigd moet worden dan weet ik welke onderdelen ik daarvoor moet bestellen, het bevestigingsmateriaal van de PUIG past nietDrivinUCrazy schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:18:
Ik snap je vraag niet helemaal. Als het om die rubberen bouten gaat: cmsnl.com, komt wel verzendkosten bij.
Het prijsverschil is voor mij ook niet de reden om voor de 30 te kiezen, het gaat puur om de looks.Clush schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:21:
[...]
bij mij zat de schouderband er gewoon bij.
en inderdaad, doe de 40 ipv de 30. Kan je zo klein maken als je wil, en 2 kanten open is ideaal. Meerprijs valt ook wel mee.
De 40 vond ik volledig ingepakt (met een opvulkussen) echt te lomp ogen. Als je die ruimte toch niet helemaal benut, kun je (dacht ik) naar mijn idee net zo goed de 30 nemen.
Ik stap nu over van één rugzak van 30L met veel te veel vakjes (waardoor je hem lastig efficiënt kunt inpakken), naar een combinatie van twee tassen: één van 10L en één van 30L. Dat in combinatie met van die packing cubes (love them), moet dat helemaal goed komen. En anders kom ik jullie hier alsnog gelijk geven
In ieder geval, bedankt voor de tip
@BasvanS Hier kun je de originele bouwtekeningen van Yamaha vinden, met onderdeelnummers. https://ypec-sss.yamaha-m...bf-45bf-81ba-b46167a61f3c
Als je de prijzen wil weten, kun je bij motorcyclespareparts.eu of cmsnl.com terecht. Kleine onderdelen bestel ik daar soms ook zelf.
In mijn ervaring: motorcyclespareparts geeft een goede indicatie van de prijzen zoals ze ook bij de dealers zijn. Meestal heb ik de juiste artikelnummers en bijbehorende prijzen al opgezocht voordat mijn vaste monteur aan de slag gaat; dan weten we allebei al waar we aan toe zijn en hoef ik niet verrast te worden.
Als je de prijzen wil weten, kun je bij motorcyclespareparts.eu of cmsnl.com terecht. Kleine onderdelen bestel ik daar soms ook zelf.
In mijn ervaring: motorcyclespareparts geeft een goede indicatie van de prijzen zoals ze ook bij de dealers zijn. Meestal heb ik de juiste artikelnummers en bijbehorende prijzen al opgezocht voordat mijn vaste monteur aan de slag gaat; dan weten we allebei al waar we aan toe zijn en hoef ik niet verrast te worden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Sja, counterpoint, als je die ruimte toch niet helemaal benut is ie niet vol en dus ook niet lomp.streamnl schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:47:
[...]
Het prijsverschil is voor mij ook niet de reden om voor de 30 te kiezen, het gaat puur om de looks.![]()
De 40 vond ik volledig ingepakt (met een opvulkussen) echt te lomp ogen. Als je die ruimte toch niet helemaal benut, kun je (dacht ik) naar mijn idee net zo goed de 30 nemen.
Maar dan heb je voor die ene keer dat je de ruimte wel nodig hebt wel de optie.
... not as I do.
Iemand hier aanraders voor een zijkofferset voor een Yamaha Mt-07?
Ik zou vooral bij SW-Motech kijken. Of je beter af bent met koffers (Urban serie?) of tassen, weet ik dan weer niet, maar ze hebben ze wel allebei.
Ik weet twee mensen met een wat lichtere motor vergelijkbaar met een MT-07, en die zijn bij SW-Motech geslaagd.
Ik weet twee mensen met een wat lichtere motor vergelijkbaar met een MT-07, en die zijn bij SW-Motech geslaagd.
In Duitsland mag je alleen bivakeren op een aantal toegewezen plekken. In Frankrijk alleen op een uur lopen vd weg. Lekker vaag. In de hooggebergten dus alleen? Dit was in Italië, dus het was strikt genomen illegaal. Op zo'n vrijgemaakte strook onder de hoogspanningsmasten. Zo lang ze je niet zien mag het gewoon.kneusteun schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 12:01:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 21-05-2026 17:10 ]
Als je helmen tests leest op bijvoorbeeld Moto Plus dan maak ik op dat de ene helm beter aerodynamisch gevormd is dan de ander. Dit resulteert bij hogere snelheden (zeg boven de 100 Km/u) dat de ene helm gaat schudden en bij de ander merk je dan nog niks.Kanseleur schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:45:
Als de vraag hier niet goed past, dan haal ik 'm weg, het is een beginnersvraag: ik ben nog aan het lessen (AVB), daarbij rij ik ook een stukje 80-90km/h om bij het terreintje te komen. Bij het over mijn schouder kijken merk ik toch best wel een klap van de wind tegen mijn helm. Ik neem aan dat dat meer wordt als je 120-130 rijdt. Ik vond bij zoeken dat de helm zelf, een bivakmuts, een goed windscherm op je motor en je schouder ook meedraaien kunnen helpen.
Ik heb nog geen eigen spullen, maar die ga ik richting het examen wel langzamerhand aanschaffen. Zijn er nog dingen in gedrag die kunnen helpen een klap van de wind op te vangen?
En daarbij zit er behoorlijk wat verschil in gewicht tussen verschillende types helm. Als er een halve kilo extra aan je nek sleurt merk je dat ook welMichielK71 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:43:
[...]
Als je helmen tests leest op bijvoorbeeld Moto Plus dan maak ik op dat de ene helm beter aerodynamisch gevormd is dan de ander. Dit resulteert bij hogere snelheden (zeg boven de 100 Km/u) dat de ene helm gaat schudden en bij de ander merk je dan nog niks.
@Kanseleur bij het uitzoeken van een helm zou ik vooral letten op of hij lekker zit. Eventuele nadelen qua aerodynamica en/of geluid zijn vaak met gedrag/houding - omlaag achterom kijken bijvoorbeeld - en oordoppen - sowieso een aanrader - wel op te lossen. Als de helm niet lekker zit is dat niet altijd zo makkelijk op te lossen. Daarnaast heeft dat ook veel meer effect op je rijgedrag en -plezier.
Ik heb zelf een beetje een eihoofd, dus mijn eerste helm zat te strak op mijn voorhoofd. Hierdoor werd motorrijden na ~2 uur al snel ondraaglijk. Bij latere helmen heb ik hier beter op gelet en is dit geen probleem meer. Sommige merken en winkels kunnen eventuele drukpunten na aanschaf nog wegwerken, dus vraag hier ook zeker naar!
Ik heb zelf een beetje een eihoofd, dus mijn eerste helm zat te strak op mijn voorhoofd. Hierdoor werd motorrijden na ~2 uur al snel ondraaglijk. Bij latere helmen heb ik hier beter op gelet en is dit geen probleem meer. Sommige merken en winkels kunnen eventuele drukpunten na aanschaf nog wegwerken, dus vraag hier ook zeker naar!
Ik heb een Kriega Drypack 30L. Maar nu is de rubber toplaag aan het uitdrogen. Het is korrelig en plakkerig, alsof het de onderkant is van een sticker zeg maar. Ik heb er weinig geks mee gedaan, wel een paar keer mee op een motorweekend mee weggeweest en daar ook nog wel eens een bui mee gepakt, maar verder ligt dat ding gewoon in de kast. Volgens mij heb ik er nog net garantie op, moet ik eens kijken of ik de bon nog heb. Het zal wel een N=1 zijn maar ik ben nu aan het kijken naar een ander merk. Wel weer 30L want dat is gewoon makkelijk.streamnl schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 07:57:
[...]
Inmiddels heb ik “eigen” mening over de Kriega us10. Supertas, had ik eerder moeten kopen. En het staat (vind ik) ook bij mijn motor.
Ik vraag me nu af waarom ik zo lang met een rugzak heb rondgereden.
@RedDragon17 Als ik gewoon een stukje ga rijden heb ik een beentasje. Daar gaat mijn portemonnee, sleutels en reserve oordopjes in. Vind ik praktischer dan een tank- of tailbag, want je stapt af en je hoeft je geen zorgen te maken dat je iets vergeet. En een nektasje is natuurlijk Entartet en mag alleen als je een MP3 rijdt
Zeg maar dit idee: https://www.bol.com/nl/nl/p/t-voyager-waterdichte-motor-scooter-opbergtas-tas-heuptas-bevestiging-1-8l/9300000188335883/
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ziet er wel praktisch uit, heb ik ook naar gekeken. Nu heb ik seatpipes, is het materiaal een beetje bestand tegen hitte?Mikejux schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 16:37:
[Afbeelding] Heb zelf op de mt-07 tracer de zijtassen van sw motech. Bevallen uitstekend. Zitten alleen niet vast vast. Voor eventuele diefstal.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Je kan ook gewoon een sleutel bijmaken. Daarmee kun je niet wegrijden want hij mist de HISS sensor maar prima voor het slot in de frunk...4x2 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:09:
[...]
Frunk kan je niet openmaken zonder de motor uit te zetten, dus een tanktas kan handig zijn om even snel wat drinken ofzo er uit te halen.
Al kun je natuurlijk ook een schakelaar over het contact zetten met een solenoid/motortje ofzo om het slot open te trekken.
Dat gaat bij mij allemaal in m'n jaszakken. En dan heb ik nog ruimte over ook.Vrijdag schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:19:
[...]
@RedDragon17 Als ik gewoon een stukje ga rijden heb ik een beentasje. Daar gaat mijn portemonnee, sleutels en reserve oordopjes in. Vind ik praktischer dan een tank- of tailbag, want je stapt af en je hoeft je geen zorgen te maken dat je iets vergeet.
Ik heb vanmiddag mijn AVB gehaald
! Heb er zin in om nu meer op de weg te gaan lessen, en ik ben vooral blij dat ik nooit meer achtjes hoef te draaien
Gefeliciteerd. Ik zou juist wel willen dat ik soms nog eens een 8'tje draaide. Straatje keren, wat je eigenlijk doet, is best handig te beheersen. Maar ik snap ook dat je nu graag de weg op wilt.
Die achtjes gaan je nog van pas komen als je haarspelbochten gaat rijden laterevil_lemon schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:04:
Ik heb vanmiddag mijn AVB gehaald! Heb er zin in om nu meer op de weg te gaan lessen, en ik ben vooral blij dat ik nooit meer achtjes hoef te draaien
Maar dat zijn halve draaien, die zijn minder erg dan 8tjes. Ik snap zeker dat ze nuttig zijn hoor, en wil ze straks met een eigen motor ook echt wel weer even ergens oefenen, maar voor nu ben ik vooral blij dat ik van die parkeerplaats af benHTT-Thalan schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:09:
[...]
Die achtjes gaan je nog van pas komen als je haarspelbochten gaat rijden later.
Het 'voordeel' aan een achtje is dat je niet alleen je halve draai moet maken maar ook moet zorgen dat je juist uitkomt voor de volgende bocht, als je puur een haarspeld zou pakken zou die halve draai wel lukken, maar vervolgens ben je dan weer zo'n prutskut die op de baan van de tegenliggers terecht komt 
:strip_exif()/f/image/IXR0LypG62PyYSMTnviqfczn.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een accesoire teruggevonden en er dit keer een passende fles bij gekocht (het enige passende wat ik een paar jaar terug had was een potje bulgogi saus ofzo
)
:strip_exif()/f/image/IXR0LypG62PyYSMTnviqfczn.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag een accesoire teruggevonden en er dit keer een passende fles bij gekocht (het enige passende wat ik een paar jaar terug had was een potje bulgogi saus ofzo
leeg
Nederlandstalig auto- en motorforum?
Bedankt @Bulldog bedankt voor het sluiten toen
https://www.motor-forum.n...um-is-25-geworden.483471/
[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 21-05-2026 21:36 ]
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
"Carros heeft een gastenboek"-tom-562 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:33:
Throwback... Gastenboeken
Zit even terug te kijken … ben lid geworden op 11 december 2001-tom-562 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 21:33:
Wel mooie herinneringen aan die tijd. Heeft mijn wereld echt vergroot. Relaties gekregen, mensen leren kennen waar ik nu nog contact mee heb.
Zal ergens in 2004 ontstaan zijn na wat onenigheid in de crew en tussen de modjes. Er zijn toen vooral mensen van het eerste uur meeverhuisd. Ik vond het een leuke club mensen. Weet eerlijk gezegd niet meer wanneer het ter ziele is gegaan. Heeft toch een flink aantal jaren bestaan.418O2 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:19:
Motormaf had ik nooit van gehoord. Heeft dat lang bestaan?
Ah oke. Was voor mijn tijd dan. Ben volgens mij rond 2008-2009 voor het eerst gaan lessenJoris748 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:26:
[...]
Zal ergens in 2004 ontstaan zijn na wat onenigheid in de crew en tussen de modjes. Er zijn toen vooral mensen van het eerste uur meeverhuisd. Ik vond het een leuke club mensen. Weet eerlijk gezegd niet meer wanneer het ter ziele is gegaan. Heeft toch een flink aantal jaren bestaan.
Normaal moet er wel luchtstroom tussen de uitlaten en de tassen zitten lijkt me. De steuntje die erbij horen zorgen er normaal voor dat de tassen ver genoeg weg staan.Vrijdag schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:22:
[...]
Ziet er wel praktisch uit, heb ik ook naar gekeken. Nu heb ik seatpipes, is het materiaal een beetje bestand tegen hitte?
Dan ben ik wel heel erg benieuwd naar hetgeen waar je nu naar kijkt. Ik las hoofdzakelijk alleen maar goeie verhalen over de Kriega en zelf ben ik (tot nu toe) ook erg tevreden over de 10.Vrijdag schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:19:
[...]
Ik heb een Kriega Drypack 30L. Maar nu is de rubber toplaag aan het uitdrogen. Het is korrelig en plakkerig, alsof het de onderkant is van een sticker zeg maar. Ik heb er weinig geks mee gedaan, wel een paar keer mee op een motorweekend mee weggeweest en daar ook nog wel eens een bui mee gepakt, maar verder ligt dat ding gewoon in de kast. Volgens mij heb ik er nog net garantie op, moet ik eens kijken of ik de bon nog heb. Het zal wel een N=1 zijn maar ik ben nu aan het kijken naar een ander merk. Wel weer 30L want dat is gewoon makkelijk.
@RedDragon17 Als ik gewoon een stukje ga rijden heb ik een beentasje. Daar gaat mijn portemonnee, sleutels en reserve oordopjes in. Vind ik praktischer dan een tank- of tailbag, want je stapt af en je hoeft je geen zorgen te maken dat je iets vergeet. En een nektasje is natuurlijk Entartet en mag alleen als je een MP3 rijdt![]()
Zeg maar dit idee: https://www.bol.com/nl/nl/p/t-voyager-waterdichte-motor-scooter-opbergtas-tas-heuptas-bevestiging-1-8l/9300000188335883/
Zijn er ook motor-Tweakers met een 3D-printer? 
Kwam dit ding tegen, en als rechtgeaard Triumph-fan lijkt me toch gaaf (en praktisch opgeruimd) voor in de garage
Kwam dit ding tegen, en als rechtgeaard Triumph-fan lijkt me toch gaaf (en praktisch opgeruimd) voor in de garage
Ik las Trump-fanStalensnuitje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:58:
Ik heb 2 printers staan en heb voor de Bulldog wel één en ander geprint destijds. Voor de Tiger (nog) niet. Ik ben nog wel van plan om iets te printen waarmee zowel mijn vader's (zijn fiets staat bij mij in de garage gestald) als mijn eigen koffers aan de muur gehangen kunnen worden.Stalensnuitje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:58:
@mvn23 ik heb de koffers opgehangen aan een draadeind (ik meen rond 6).
Twee klossen per koffer gezaagd, gat rond 8 geboord en vervolgens het draadeind erin gefietst.
De koffers hangen aan de muur op het draadeind in hun beugels waarmee ze onder de buddy aan de motor hangen
Twee klossen per koffer gezaagd, gat rond 8 geboord en vervolgens het draadeind erin gefietst.
De koffers hangen aan de muur op het draadeind in hun beugels waarmee ze onder de buddy aan de motor hangen
Jazeker, een heel batterij.Stalensnuitje schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 23:58:
Print regelmatig dingen voor de motor of de motoren van anderen, vooral kleine dingen voor bagage of houders. Ook helm hangers etc.
Heb ook de beschikking over een 1mx1m printer, maar helaas heeft nog niemand een kappenset of rally toren file geupload, en tekenen heb ik geen tijd voor
Heb je hier foto's van? Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, maar misschien kan ik er wat mee. Pa heeft een F800ST met OEM koffers (zij en top), ik heb SW Motech Trax zijkoffers voor mijn Tiger 800.Kalevandaal schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:47:
@mvn23 ik heb de koffers opgehangen aan een draadeind (ik meen rond 6).
Iedereen bedankt voor de suggesties. Ga nog eens goed nadenken wat het gaat worden. Zodra er iets op / aan zit post ik wel een foto-tje
Die Guido heeft ook een Rally torentje op zijn T7 maar die was dacht ik niet geprint maar met de waterjet gesneden uit een of ander kunststof soort.kneusteun schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:50:
[...]
Jazeker, een heel batterij.
Print regelmatig dingen voor de motor of de motoren van anderen, vooral kleine dingen voor bagage of houders. Ook helm hangers etc.
Heb ook de beschikking over een 1mx1m printer, maar helaas heeft nog niemand een kappenset of rally toren file geupload, en tekenen heb ik geen tijd voor
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gisteren toch een lekker rondje gereden door de Spessart. Mooi gebied, tussen Frankfurt en Würzburg, direct naast de A3 naar München. Natuurlijk weer geen plaatjes gemaakt, want te druk met genieten.
in other news...
ik ben nu officieel een bikerdad!
Thing1 heeft haar CBT (Compulasary Basic Training) gehaald en haar eerste motor gekocht:
/f/image/I9fYjDfPJMALyOboslTT1LL6.png?f=fotoalbum_large)
Een Yahmaha XSR125
/f/image/FLKNgImnTr7uigDvHHZ3gXwo.png?f=fotoalbum_large)
Leuke beginners motor.. full size ipv 3/4 wat veel 125cc zijn..
Gisteren heb ik haar opgehaald van werk en zijn we rondje wezen rijden.. zelfs wat stukken greenlane meegenomen
/f/image/Sz0p4NifOxjp17fJW5vMfVtP.png?f=fotoalbum_large)
ik ben nu officieel een bikerdad!
Thing1 heeft haar CBT (Compulasary Basic Training) gehaald en haar eerste motor gekocht:
/f/image/I9fYjDfPJMALyOboslTT1LL6.png?f=fotoalbum_large)
Een Yahmaha XSR125
/f/image/FLKNgImnTr7uigDvHHZ3gXwo.png?f=fotoalbum_large)
Leuke beginners motor.. full size ipv 3/4 wat veel 125cc zijn..
Gisteren heb ik haar opgehaald van werk en zijn we rondje wezen rijden.. zelfs wat stukken greenlane meegenomen
/f/image/Sz0p4NifOxjp17fJW5vMfVtP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door ToolkiT op 22-05-2026 18:11 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Wat een dag, prachtig weer (en prachtig weer voor de boeg) en zojuist geslaagd voor mijn AVD! Genieten dit!! 🥳
Nu stoppies oefenen anders hoor je er niet bij!RBH schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:04:
Wat een dag, prachtig weer (en prachtig weer voor de boeg) en zojuist geslaagd voor mijn AVD! Genieten dit!! 🥳
Gefeliciteerd!
Hartstikke goed! Nu nóg meer vrijheid!RBH schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 12:04:
Maar is dit nou de goede kant?
Maakt niet uit hij staat er!
Euh @geert_s is dat een vakje, of was hij al geweest?
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Ja, dit is de kant van het bord wat er niet meer is, dus de goede.ollie1965 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:01:
[...]
Moette doen.
Zeker een vakje, gek genoeg hadden we die nog niet!ollie1965 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:01:
[...]
Grappig dat de meeste 'klassiekers' juist niet genoemd zijn, alsof ze een soort gemeden worden inmiddels
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Zijn er nog mensen die volgend weekend een kijkje gaan nemen bij het Riders Festival in Rosmalen?
https://ridersfest.nl/
Het is voor mij om de hoek en ik heb een kindvrij weekend. Dus ik denk dat ik wel even ga.
Het is voor mij om de hoek en ik heb een kindvrij weekend. Dus ik denk dat ik wel even ga.
Joris748 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 13:53:
Zijn er nog mensen die volgend weekend een kijkje gaan nemen bij het Riders Festival in Rosmalen?
Dat was vakje 14 :)Ik wil er ook graag heen, maar moet even kijken of de thuissituatie het toelaat. Zo ja, ga ik waarschijnlijk zondag.
Gisteren ook maar even een selfie gemaakt ergens in de landelijke omgeving van mijn dorp na het ophalen.
De topcase gaat er wel vanaf. Vind ik maar niks en nog nooit gehad op een scooter of motor.
De topcase gaat er wel vanaf. Vind ik maar niks en nog nooit gehad op een scooter of motor.
[ Voor 10% gewijzigd door aveenhuysen op 22-05-2026 14:07 ]
Kaptein50 - MB50 - Happy50 - GT750 - CB750C - VFR750F - Variant50 - SH100 - SH150 - Password250 - Z750 - Liberty50 - ST125LC - HD200 - BeverlyS300HPE - 368G - Beverly350ST
@geert_s telt dit als luide uitlaat discussie voor de bingo?ToolkiT schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:02:
zo, slinger de discussie generaton maar even aan![]()
[Afbeelding]
Alleen als er iemand op ingaatevil_lemon schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 14:08:
[...]
@geert_s telt dit als luide uitlaat discussie voor de bingo?
Klopt.Bommes schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:59:
[...]
Die Guido heeft ook een Rally torentje op zijn T7 maar die was dacht ik niet geprint maar met de waterjet gesneden uit een of ander kunststof soort.
Ze zijn er ook al geprint, maar die geven natuurlijk hun files niet weg. Maar voordeel is wel dat je dus bij een crash enkele delen kan vervangen, niet alles kapot dan print je de stukken nieuw die je nodig hebt.
Rally tower staat laag op de wishlist, binnenkort even gaan overleggen wat er eerst gaat gebeuren. Eigenlijk wil ik die hoge uitlaat, maar ik baal nog steeds dat ik dan een akra wegdoe om een mivv te plaatsen....
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Kwam je nog tegen vanmiddag bij Lieshout, vlakbij de brug.
Print ‘ie ook metaal eigenlijk? Probeer een beugeltje te fabriceren om een Trident 660 rekje pas te maken op m’n 800, maar het is allemaal net krap.kneusteun schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 07:50:
[...]
Jazeker, een heel batterij.
Iemand nog betere beunhaastips?
Ja, met de angst dat ik nu een vakje ga afstrepen.. heb ik toch een vraag.
Ik heb een Enfield Himalayan 411. Niet de grootste motor.. maar ik ga er toch mee op tour in augustus. Kortom, ik ben druk doende met navi, tassen, regenkleding en meer poespas.
Nu was ik enkele weken geleden bij Bartang in Harskamp om de tassen op te halen. En hij zei.. Ja, je moet de vering nog stellen dan wel he! Als ik zo kijk heb je nog wel ruimte. Nou, ik heb de Enfield zo meegenomen.. opgestapt en heb nog nergens ooit naar gekeken.
Ik ben 186 lang en toch een ruime 90 kilo, en er komt dus straks een zut aan rotzooi op de achterkant te hangen. En met hopelijk veel kilometers te gaan. Maar moet ik dan iets met de vering? Of gewoon laten? En dan, als ik iets zou doen, wat merk ik er dan van?
En dan natuurlijk tot slot - wat zou ik dan moeten doen? Kan ik dat uberhaupt zelf?
Ik heb een Enfield Himalayan 411. Niet de grootste motor.. maar ik ga er toch mee op tour in augustus. Kortom, ik ben druk doende met navi, tassen, regenkleding en meer poespas.
Nu was ik enkele weken geleden bij Bartang in Harskamp om de tassen op te halen. En hij zei.. Ja, je moet de vering nog stellen dan wel he! Als ik zo kijk heb je nog wel ruimte. Nou, ik heb de Enfield zo meegenomen.. opgestapt en heb nog nergens ooit naar gekeken.
Ik ben 186 lang en toch een ruime 90 kilo, en er komt dus straks een zut aan rotzooi op de achterkant te hangen. En met hopelijk veel kilometers te gaan. Maar moet ik dan iets met de vering? Of gewoon laten? En dan, als ik iets zou doen, wat merk ik er dan van?
En dan natuurlijk tot slot - wat zou ik dan moeten doen? Kan ik dat uberhaupt zelf?
Jij woonde toch ook in Maastricht? Ik heb dit bedrijf (BRS suspension works linkje) al een tijdje gebookmarked, alleen nog niet echt de noodzaak gevoeld om er daadwerkelijk eens een afspraak te maken. Kan wellicht geen kwaad eens contact op te nemen.Blomminator schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 20:48:
Ja, met de angst dat ik nu een vakje ga afstrepen.. heb ik toch een vraag.
Huh nee! Lelystad! Das wel.. anders.Pyr0_ schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 21:03:
[...]
Jij woonde toch ook in Maastricht? Ik heb dit bedrijf (BRS suspension works linkje) al een tijdje gebookmarked, alleen nog niet echt de noodzaak gevoeld om er daadwerkelijk eens een afspraak te maken. Kan wellicht geen kwaad eens contact op te nemen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
:strip_exif()/f/image/Gm088LBCgxEY3FwH69srJEWc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/omozBS7OMiif6jLc94dSWqz9.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/hbcCSV6v6tqydfEEEGZ3d9l1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RW8x2SfL6XBJUjlGq3tCz7UQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/XYXRCg30aWNeTpIgR5QVDhwl.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f1mjsbPgOUk7B2ld6aZ9LfyD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7p3VONXz4JkyZVp5tnn92yKZ.jpg?f=fotoalbum_large)