• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:58
mvn23 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:15:
[...]

Ik rij zelf het liefst zo min mogelijk snelweg, dus ben vorig jaar binnendoor vanuit de Achterhoek naar de Eifel gereden. Zeg maar ongeveer parallel aan de grens, aan de Duitse kant. Niet heel bijzonder qua route, maar wat mij betreft beter dan snelweg. Je moet er alleen iets meer tijd voor inplannen.

Hier is het plan ook om bij mooi weer halverwege Juni richting Luxemburg te rijden, maar dan op doorreis naar de Vogezen om via het Schwarzwald terug omhoog te rijden. Tot slot het Moezeldal terug naar Luxemburg en dan weer naar huis.
Bedankt voor de tip. We hebben nu gesetteld op de snelwegroute langs de Duitse grens. Dus we doen snelweg Gennep - Moers, dan Monmchengladbach, langs de twee dagmijnen, dan Aken en vanaf daar binnendoor de Eifel naar Luxemburg.

Intussen verder gegaan met het uitzetten van de rit van dag 2,de rondrit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apyFactTFmG4nD6acHjzHDSVyzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9qUnLKj5yj9Lc9MlU2x1bJJj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een mooie route gemaakt in Myroute (MRA). Vanaf Kautenbach linksom naar Esch-sur-Sure, nog verder linksom, dan naar Ettelbruck, Bourscheid, Vianden, Duitxland in en dan via Hoscheid terug naar de camping in Kautenbach.

Ettelbruck, Vianden en het deel in Duitsland ken ik wel, maar de hele lus rondom Esch-sur-Sure is nieuw voor me.

Ik heb een geel puntje geplaatst om daar de route af te kunnen snijden. Als we met de tijd niet uitkomen dan slaan we de lus in Duitsland over. Ik weet alleen niet zeker of dit gele punt meekomt wanneer ik deze route als een track inlaadt op mijn XT2.

Weet iemand of het mogelijk is om een punt aan te geven waarmee je op de XT2 kan zien dat hier besloten moet worden om de route in te korten/af te snijden?

Een tekst erbij op de XT2 zou het allermooiste zijn maar als het met een kleurtje of symbooltje kan dan is het ook goed.

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:51
Je kunt een waypoint maken deze zal zichtbaar zijn op de kaart kun je via tread meeladen

• badkuip
Pyr0_ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:
[...]

Als je niet zo vaak in de Ardennen komt zou ik bij Visé er af gaan, ik heb laatst een deel van de route gemaakt voor iemand die iets vergelijkbaars wou doen. Zo beperk je snelweg tot het minimum en heb je meteen wat leuke wegen en omgeving te pakken.

Alleen kurviger wil ff m'n routes niet laden dus die heb je nog van me tegoed.

Edit: Gevonden:

[...]
Deze onthoud ik voor een volgende keer!

• badkuip
Dutchgixxer schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:01:
Je kunt een waypoint maken deze zal zichtbaar zijn op de kaart kun je via tread meeladen
Ja, maar dit is een waypoint. Alle punten zijn volgens mij Routepunten (Nederlands voor waypoint). Wat bedoel je eigenlijk?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:38:
Bij de oliegekoelde 1200's moet het met de gaskabels en het verboten schroefje, stelt niet zo heel veel voor.
Maar volgens mij heeft de LC variant TBW, dus dan zou je het puur met software moeten doen.
De oil heads kan je idd mechanisch doen. Ik heb een LC met die stappenmotoren.

Het verboden schroefje op mijn R1150RT zou ik eens aan kunnen draaien maar mijn bypass moet ik eerst in orde maken alvorens we daaraan gaan werken.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:37
badkuip schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:55:
[...]

Bedankt voor de tip. We hebben nu gesetteld op de snelwegroute langs de Duitse grens. Dus we doen snelweg Gennep - Moers, dan Monmchengladbach, langs de twee dagmijnen, dan Aken en vanaf daar binnendoor de Eifel naar Luxemburg.

Intussen verder gegaan met het uitzetten van de rit van dag 2,de rondrit.

[Afbeelding]

Ik heb een mooie route gemaakt in Myroute (MRA). Vanaf Kautenbach linksom naar Esch-sur-Sure, nog verder linksom, dan naar Ettelbruck, Bourscheid, Vianden, Duitxland in en dan via Hoscheid terug naar de camping in Kautenbach.

Ettelbruck, Vianden en het deel in Duitsland ken ik wel, maar de hele lus rondom Esch-sur-Sure is nieuw voor me.

Ik heb een geel puntje geplaatst om daar de route af te kunnen snijden. Als we met de tijd niet uitkomen dan slaan we de lus in Duitsland over. Ik weet alleen niet zeker of dit gele punt meekomt wanneer ik deze route als een track inlaadt op mijn XT2.

Weet iemand of het mogelijk is om een punt aan te geven waarmee je op de XT2 kan zien dat hier besloten moet worden om de route in te korten/af te snijden?

Een tekst erbij op de XT2 zou het allermooiste zijn maar als het met een kleurtje of symbooltje kan dan is het ook goed.
Joh, dat ga je makkelijk halen. Je hebt een paar technische stukjes er in zitten, maar het grootste deel kun je prima doorrijden. Ik schat zo'n 6-6,5u rijtijd? Tenzij je ook nog dingen wil gaan bezichtigen natuurlijk, dan wordt het een ander verhaal.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• badkuip
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:15:
[...]

Joh, dat ga je makkelijk halen. Je hebt een paar technische stukjes er in zitten, maar het grootste deel kun je prima doorrijden. Ik schat zo'n 6-6,5u rijtijd? Tenzij je ook nog dingen wil gaan bezichtigen natuurlijk, dan wordt het een ander verhaal.
Je kent ons niet :P . Het wil wel eens gebeuren dat we langzaam opstaan en rustig ontbijten.Eitje bakken bij de tent.

Route is nu 210KM en de tijd die ervoor staat is 3,5 uur.

Heb je misschien nog een tip om de route nog mooier te maken?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:37
Ik had de route langer geschat, eigenlijk. Daar verkeek ik me wel op. Maar als je rustig aan doet, en dan op 210km mikt, prima toch. :)
Je kunt daar niet veel fout doen met de route.

Ik vind dat stukje van Roth an der Our naar Wallendorf, rechts langs de Sûre wel mooi. (dat weggetje loopt zelfs door tot Bollendorf, maar dat ligt dan wel erg uit jullie richting) Niet de grote weg aan Luxemburgse kant, maar het kleine weggetje aan de Duitse kant. Maar eigenlijk is er al helemaal niets mis met je route.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• badkuip
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 11:40:
Ik had de route langer geschat, eigenlijk. Daar verkeek ik me wel op. Maar als je rustig aan doet, en dan op 210km mikt, prima toch. :)
Je kunt daar niet veel fout doen met de route.

Ik vind dat stukje van Roth an der Our naar Wallendorf, rechts langs de Sûre wel mooi. (dat weggetje loopt zelfs door tot Bollendorf, maar dat ligt dan wel erg uit jullie richting) Niet de grote weg aan Luxemburgse kant, maar het kleine weggetje aan de Duitse kant. Maar eigenlijk is er al helemaal niets mis met je route.
Bedankt voor de suggestie. Ik heb het stuk van Roth tot aan Wallendorf erin opgenomen. het is maar 9KM extra

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-_uf1Em98aJ6-Dzn6zK-gNaGBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwskKgmW8Wc496C8T5HIXv2O.jpg?f=fotoalbum_large

Als blijkt dat de route niet teveel foutjes bevat dan zal ik de GPX half juni hier posten zodat jullie die ook kunnen rijden.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Willianv schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 09:13:
[...]

De Tracers hebben we even heel kort bekeken, maar deze vind ze absoluut niet mooi. De reviews zijn echter wel zeer lovend over deze machines.
Dat komt denk ik 80% door het blok.

Vond de oude versie niet heel spannend, de nieuwe lijkt nu al gedateerd gek genoeg.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:43
Aikon schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 07:43:
[...]

Nou dan heb je het in 1 - 2 uurtjes wel gezien hoor. Ik weet dat iedereen z'n eigen stijl vakantie hebt, maar denk wel dat het goed is te beseffen dat als je een route 15 km inkort omdat die anders te lang is, je ook je koffiestops kan gaan plannen. Die duren meestal langer ;) Ik zit aan de andere kant, ik plan echt heel weinig, alleen de highlights. Maar kijk uit dat je niet doorslaat, in die drie weken kan je ook nog prima wat vooruit plannen adhv tips die je onderweg krijgt of het weer bijv. Heb je ook een echte rustdag, ik weet niet hoe oud je bent... En als je wat mist pak je dat gewoon met een volgende vakantie weer mee :)
1-2 uurtjes rondlopen is echt meer dan voldoende voor mij. Koffiestops plan ik af en toe ook O-) Als ik toevallig een leuk plekje tegenkom met plannen dan plant ik gewoon een tussenstop marker.

Ik ben ondertussen 35, ben ook niet van plan iedere dag door te gaan, maar juist m'n rustdagen ga ik wel laten aankomen op spontaniteit, hangt ook beetje af van de camping, omgeving, mezelf, het weer etc. Ik heb gelukkig de ruimte om wat langer onderweg te zijn, heb 4.5week vrij dus geen haast. :)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Leeftijd is maar een nummer.....

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:11
kneusteun schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 13:41:
Leeftijd is maar een nummer.....
... en de gevangenis is maar een kamer :+

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:21
Willianv schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:32:
[...]

Hmm, dit is natuurlijk een reactie die je liever niet zou krijgen...maar toch dank daarvoor!
Het was me inmiddels ook al opgevallen dat de Triumph om wat voor reden daan ook, toch minder populair lijkt als je afgaat op opgeslagen favorieten op o.a. marktplaats.

De kawa was vooraf ook onze favoriet, maar de Versys vind ze te traag, de Z900 te zenuwachtig.
Als ertussen, de Honda CB650R? Die is sneller dan de versys, maar minder pk dan de Z900. Ook eens kijken naar de GSX8R en afgeleiden van suzuki?

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YfInZ_Oe2jGPJ1m0G-WgpR1nxow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQhSGnaoMIB5EVyofYDAnqwz.jpg?f=fotoalbum_large

Wat heb ik me toch weer op de hals gehaald om die Shadow om te beunen naar diesel en kettingaandrijving :+

leeg

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012

geert_s

Gamertag: Brulbak

4x2 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 16:38:
[Afbeelding]

Wat heb ik me toch weer op de hals gehaald om die Shadow om te beunen naar diesel en kettingaandrijving :+
En mag ik hem al afstrepen van de bingokaart? Of ben je nog in de ontkenningfase? :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Adder28 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:22:
[...]

Na 2 Triumphs en ervaringen met meerdere dealers, zeg ik: wegblijven. Heel teleurgesteld van de kwaliteit, de restwaarde is, ondanks dat ze roepen een premium merk te zijn, even hoog als een gewone japanner, de marketing doet veel maar ze doen het alleen maar voor de centen, niet "for the ride".

Kawa zou mijn eerste keuze zijn (van die 2 modellen vind je hopen 2dehands) en anders de F900xr
Ben benieuwd met welke modellen en dealers je dan ervaring hebt? Ik "ken" zelf maar 1 dealer en heb vorige week mijn tweede Triumph (de 7e binnen de directe familie) opgehaald en hier juist helemaal geen teleurstelling. Lekker eigenwijs en de triple is een heerlijkheid. Maar goed, ik ben misschien niet onbevooroordeeld O-)
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste