Bedankt voor de tip. We hebben nu gesetteld op de snelwegroute langs de Duitse grens. Dus we doen snelweg Gennep - Moers, dan Monmchengladbach, langs de twee dagmijnen, dan Aken en vanaf daar binnendoor de Eifel naar Luxemburg.mvn23 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:15:
[...]
Ik rij zelf het liefst zo min mogelijk snelweg, dus ben vorig jaar binnendoor vanuit de Achterhoek naar de Eifel gereden. Zeg maar ongeveer parallel aan de grens, aan de Duitse kant. Niet heel bijzonder qua route, maar wat mij betreft beter dan snelweg. Je moet er alleen iets meer tijd voor inplannen.
Hier is het plan ook om bij mooi weer halverwege Juni richting Luxemburg te rijden, maar dan op doorreis naar de Vogezen om via het Schwarzwald terug omhoog te rijden. Tot slot het Moezeldal terug naar Luxemburg en dan weer naar huis.
Intussen verder gegaan met het uitzetten van de rit van dag 2,de rondrit.
Ik heb een mooie route gemaakt in Myroute (MRA). Vanaf Kautenbach linksom naar Esch-sur-Sure, nog verder linksom, dan naar Ettelbruck, Bourscheid, Vianden, Duitxland in en dan via Hoscheid terug naar de camping in Kautenbach.
Ettelbruck, Vianden en het deel in Duitsland ken ik wel, maar de hele lus rondom Esch-sur-Sure is nieuw voor me.
Ik heb een geel puntje geplaatst om daar de route af te kunnen snijden. Als we met de tijd niet uitkomen dan slaan we de lus in Duitsland over. Ik weet alleen niet zeker of dit gele punt meekomt wanneer ik deze route als een track inlaadt op mijn XT2.
Weet iemand of het mogelijk is om een punt aan te geven waarmee je op de XT2 kan zien dat hier besloten moet worden om de route in te korten/af te snijden?
Een tekst erbij op de XT2 zou het allermooiste zijn maar als het met een kleurtje of symbooltje kan dan is het ook goed.
:strip_exif()/f/image/AwskKgmW8Wc496C8T5HIXv2O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FQhSGnaoMIB5EVyofYDAnqwz.jpg?f=fotoalbum_large)