Leuk, maar ik rij liever met propere motor gearVrijdag schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:21:
[YouTube: 2025 Distinguished Gentleman's Ride - Official Global Wrap Up Video]
Gaan er nog Tweakers mee rijden met een lokale rit? Ik rij mee in Den HaagHopelijk is het morgen wel droog, want dat posed beter
Niet zonder (motor)pak, sorry.Vrijdag schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:21:
[YouTube: 2025 Distinguished Gentleman's Ride - Official Global Wrap Up Video]
Gaan er nog Tweakers mee rijden met een lokale rit? Ik rij mee in Den HaagHopelijk is het morgen wel droog, want dat posed beter
Ik overweeg om wat spullen van NiceCNC te kopen (floorboards en axle nut covers) omdat ik het wel mooi spul vind. Ik zocht wat ervaringen en kwam deze post tegen. Hoe bevalt jou de kwaliteit?Chevy454 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:41:
Project 40: achterrem monteren.
Een paar weken geleden, misschien zelfs 2 maand geleden, de achterrem uit elkaar getrokken en nu voorbereiden. Het achterwiel is nog bij de bandenboer dus hebben we de klauw provisorisch geklemd met wat karton om het systeem te vullen en te ontluchten. Maar ik liep tegen een probleem aan, het scharnierpunt van het rempedaal ligt nog bij mijn vader. Gelukkig had ik die donor delen nog en heb ik die gereinigd en gemonteerd (wat niet zo evident was want deze moet het pedaal naar boven trekken dus moest goed gemonteerd worden).
Ik zou het liefste verse remvloeistof gebruiken maar ik had een voorgevoel.
[Afbeelding]
Nasty stuff. Er kwam grijze remvloeistof van de hoofdremcilinder en de leidingen uit. Dus zonde om 75ml aan vers remvloeistof te gebruiken. Ik had een potje van 2 jaar oud nog liggen en was nog redelijk voor deze toepassing.
Wanneer de ketting en het achterwiel er is dan kunnen we alles van het subframe afwerken.
We hebben ook de koelwater thermobob bypass van NiceCNC half gemonteerd want ik was niet geheel blij met mijn originele ventilator. Deze was door de vorige eigenaar gebeund, ik heb gelukkig nog de donor ventilator. Dus moet ik wat gaan aanpassen om het in orde te maken alvorens we het koelsysteem kunnen afwerken.
Doel voor volgende week: koelsysteem afwerken. Start relais monteren. Uitlaat eraan hangen.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Zou het eventueel mogelijk zijn wat bij te bestellen? of zijn er geen shipping costs?LankHoar schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:35:
[...]
Ik overweeg om wat spullen van NiceCNC te kopen (floorboards en axle nut covers) omdat ik het wel mooi spul vind. Ik zocht wat ervaringen en kwam deze post tegen. Hoe bevalt jou de kwaliteit?
edit:
ik ging er van uit dat dat blauw van cnc matched met de rally blauw, maar kan nergens een voorbeeld vinden 🥲
ik ging er van uit dat dat blauw van cnc matched met de rally blauw, maar kan nergens een voorbeeld vinden 🥲
[ Voor 8% gewijzigd door kneusteun op 17-05-2026 17:54 ]
De afgelopen dagen heb ik me een beetje georiënteerd op de mogelijkheid om een tracker in mijn motor te bouwen. Ik ben hierbij het liefst zo min mogelijk afhankelijk van een derde partij, echter voor een dataverbinding (4G) lijkt het onvermijdelijk om een simkaart van een derde te gebruiken. Dit is wat mij betreft prima, mits ik zelf een provider kan kiezen.
Waar ik tot nu toe op uit kom: een Sinotrack ST-901L of ST-907L is voor een paar tientjes bij Aliexpress te bestellen. Hier wil ik dan een IoT sim van KeepGo in steken voor de 4G verbinding. $13 voor 500MB is relatief duur voor data, maar dit zijn een hoop GPS updates en zou lang mee moeten gaan (de bundel is onbeperkt geldig).
De Sinotrack trackers zijn via SMS te configureren om met Traccar te werken. Dit wil ik thuis zelf hosten. De trackers rapporteren naar een IP en poort, dus een statisch IP is vereist en heb ik beschikbaar. Het enige probleem wat ik hier zie is dat de KeepGo sims geen telefoonnummer hebben, dus voor de config SMSjes zal ik tijdelijk een andere sim in de tracker moeten steken.
Hoe doen jullie dit? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke setup? Is dit misschien een apart topic waard?
Waar ik tot nu toe op uit kom: een Sinotrack ST-901L of ST-907L is voor een paar tientjes bij Aliexpress te bestellen. Hier wil ik dan een IoT sim van KeepGo in steken voor de 4G verbinding. $13 voor 500MB is relatief duur voor data, maar dit zijn een hoop GPS updates en zou lang mee moeten gaan (de bundel is onbeperkt geldig).
De Sinotrack trackers zijn via SMS te configureren om met Traccar te werken. Dit wil ik thuis zelf hosten. De trackers rapporteren naar een IP en poort, dus een statisch IP is vereist en heb ik beschikbaar. Het enige probleem wat ik hier zie is dat de KeepGo sims geen telefoonnummer hebben, dus voor de config SMSjes zal ik tijdelijk een andere sim in de tracker moeten steken.
Hoe doen jullie dit? Heeft iemand ervaring met een soortgelijke setup? Is dit misschien een apart topic waard?
@mvn23 apart topic is misschien wel handig, voor autos werkt het hetzelfde lijkt me
fwiw; ik heb een tracker van Monimoto. Paar euro per maand en geen omkijken meer naar.mvn23 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:34:
De afgelopen dagen heb ik me een beetje georiënteerd op de mogelijkheid om een tracker in mijn motor te bouwen. Ik ben hierbij het liefst zo min mogelijk afhankelijk van een derde partij, echter voor een dataverbinding (4G) lijkt het onvermijdelijk om een simkaart van een derde te gebruiken. Dit is wat mij betreft prima, mits ik zelf een provider kan kiezen.
Werkt dmv een keyfob die id buurt moet zijn, werkt erg goed.
Dat mag zeker! Kan altijd kijken wat het verschil is met shipping costs. Moeten we de import verdelen naar ratio. Ook minder handling fees daarvoor dan lijkt me.kneusteun schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:45:
[...]
Zou het eventueel mogelijk zijn wat bij te bestellen? of zijn er geen shipping costs?edit:
@mvn23 Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Monimoto 9 zeer goed werkt. De € 39,00 per jaar voor de belverbinding is peanuts. Het is de beste investering voor de motor gebleken na de ervaring begin mei. Toen werd mijn motor gestolen in Dublin. Dankzij de Monimoto is de motor teruggevonden en naar ik mag aannemen iemand gearresteerd doordat de motor bij hem in de schuur stond. Helaas wel de vakantie ten einde.
Je krijgt bij een bewegingsmelding een telefoon vanuit Litouwen +37 en iets later wordt de locatie doorgegeven. Dit blijft die minsten 30 minuten doen, tenzij je een langere periode instelt. Nog niet geprobeerd om de diefstal via de app te melden. Geen idee of dit werkt binnen de EU. Dankzij de 'fob' (bijzondere naam) kan je zelf wel rijden zonder een melding te krijgen. Je kan meerdere fob's per tracker ingeven via de app. Volgens de fabrikant dien je 1 keer per jaar de accu op te laden. Dit is afhankelijk van hoeveel meldingen de tracker moet versturen.
Je krijgt bij een bewegingsmelding een telefoon vanuit Litouwen +37 en iets later wordt de locatie doorgegeven. Dit blijft die minsten 30 minuten doen, tenzij je een langere periode instelt. Nog niet geprobeerd om de diefstal via de app te melden. Geen idee of dit werkt binnen de EU. Dankzij de 'fob' (bijzondere naam) kan je zelf wel rijden zonder een melding te krijgen. Je kan meerdere fob's per tracker ingeven via de app. Volgens de fabrikant dien je 1 keer per jaar de accu op te laden. Dit is afhankelijk van hoeveel meldingen de tracker moet versturen.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Zover ik zie geen problemen maargoed, wat kan ik zeggen na 5 warm up cycles? De tand des tijds is nog niet voorbij gekomen.LankHoar schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:35:
Ik overweeg om wat spullen van NiceCNC te kopen. Ik zocht wat ervaringen en kwam deze post tegen. Hoe bevalt jou de kwaliteit?
Voor wat het kost: je neemt een risico met Chinesium maar de kwaliteit is er dan ook naar maar valt me niet tegen tot nu maar ik rijd dan ook niet vrijwillig in de regen. Mensen met de doorzichtige oil filtercap hebben wel nare ervaringen.
[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 17-05-2026 19:49 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb van de week de Monimoto 9 besteld aangezien we over een paar weken een paar dagen gaan rijden in Duitsland.jeroenathome schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:32:
@mvn23 Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de Monimoto 9 zeer goed werkt. De € 39,00 per jaar voor de belverbinding is peanuts. Het is de beste investering voor de motor gebleken na de ervaring begin mei. Toen werd mijn motor gestolen in Dublin. Dankzij de Monimoto is de motor teruggevonden en naar ik mag aannemen iemand gearresteerd doordat de motor bij hem in de schuur stond. Helaas wel de vakantie ten einde.
Blijkbaar heeft het hotel geen afgesloten stalling en gaan we iig de motoren aanmekaar vast maken.
Ik wilde iets meer "zekerheid" vandaar de Monimoto.
Ben ook erg benieuwd hoe gevoelig deze is bij beweging en daarvan een melding geeft.
probeer nog even uit te zoeken, want wilde eigenlijk alleen een lullig abs kapje, die is 12,- maar ik kan geen color match vinden. Blijkbaar niemand met nicecnc op een rallyLankHoar schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:16:
[...]
Dat mag zeker! Kan altijd kijken wat het verschil is met shipping costs. Moeten we de import verdelen naar ratio. Ook minder handling fees daarvoor dan lijkt me.
Prima. Ik denk dat ik eind komende week if na het weekend ga bestellen. Ik zie wel een DM verschijnen mocht je dat willen.kneusteun schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:26:
[...]
probeer nog even uit te zoeken, want wilde eigenlijk alleen een lullig abs kapje, die is 12,- maar ik kan geen color match vinden. Blijkbaar niemand met nicecnc op een rally
NIet extreem gevoelig dat er een melding komt als een auto langs rijdt of iemand even een stoot tegen de motor geeft. Alleen als er meerdere seconden beweging wordt geconstateerd komt de melding. Dit kan tot een minuut duren. De locatie komt nog later binnen.fonias schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:13:
[...]
Ik heb van de week de Monimoto 9 besteld aangezien we over een paar weken een paar dagen gaan rijden in Duitsland.
Blijkbaar heeft het hotel geen afgesloten stalling en gaan we iig de motoren aanmekaar vast maken.
Ik wilde iets meer "zekerheid" vandaar de Monimoto.
Ben ook erg benieuwd hoe gevoelig deze is bij beweging en daarvan een melding geeft.
@mvn23 @fonias
Ik heb ook monimoto de 7 en 9 in gebruik.
Zijn nog nooit per ongeluk afgegaan tenzij echt eigen schuld. Motor overeind zetten zonder de fob in de buurt en ik word al gebeld met een meldingen de moto7 gaan de batterijen circa 2 jaar mee met dagelijkse melding over de huidige locatie. De moto9 zit nu op 9 maanden op 1 lading
Ik heb ook monimoto de 7 en 9 in gebruik.
Zijn nog nooit per ongeluk afgegaan tenzij echt eigen schuld. Motor overeind zetten zonder de fob in de buurt en ik word al gebeld met een meldingen de moto7 gaan de batterijen circa 2 jaar mee met dagelijkse melding over de huidige locatie. De moto9 zit nu op 9 maanden op 1 lading
.
Vet hoor zo een lange trip, mega jaloers hier.Pyr0_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:01:
[...]
[Afbeelding]
Klik voor (heel) groot.
Beetje cursed omdat ik alles in 1 afbeelding wou krijgen, maar goed genoeg lijkt me. Heb driehoekjes geplaatst bij de stops.
Van wat ik er zo van kan zien op de schermafdruk.
- Slim dat je Annecy ontwijkt, niet te doen die drukte daar.
- Bij Sain Jean de Maurienne kan ik het niet goed zien of je deze mee pakt?
- Ten zuiden van Barcelonette sla je de Col de Allos over, bewust?
- Castellane is een leuk dorpje om te overnachten, zie dat je overnachting er net voor zit.
- Heel gaaf dat je de Gorges du Verdon aan beide zijde heen en weer rijd, erg gaaf sturen daar.
- Ten noorden van Sospel pak je, als het goed zie Col du Turini mee, hele goede keuze, een van de gaafste daar in die hoek.
- Vanuit Briancon ga je via de Pain del Colle Italie in, thanks voor de tip, die had ik nog niet gezien, ik had/heb ik mijn route de weg via Claviere.
- Vanuit Aosta naar het meer van Iseo maak je een goede keuze, stuk snelweg pakken, daar is niet veel te beleven aan mooie weggetjes, snel door heen akkeren dus.
- Stuk ten oosten van Trento had ik al wat over gereageerd, niet veel tips daar, dat stuk van de Dolomieten ben ik niet zo bekend.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@Pyr0_ Nee, de updatesnelheid van de monimoto 9 is te laag (1 positie/min. of minder).
Daarvoor zal je een andere tracker moeten gebruiken. Jouw telefoon is hier geschikt voor. Mijn familie kon mijn volgen via polarsteps. Werkt zeer goed en je hebt meteen de mogelijkheid om foto's en video's plaatsen.
Daarvoor zal je een andere tracker moeten gebruiken. Jouw telefoon is hier geschikt voor. Mijn familie kon mijn volgen via polarsteps. Werkt zeer goed en je hebt meteen de mogelijkheid om foto's en video's plaatsen.
Goed idee om naar ratio te verdelen!. Ik ben namelijk een stuk minder verstandig dan jijLankHoar schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:16:
[...]
Dat mag zeker! Kan altijd kijken wat het verschil is met shipping costs. Moeten we de import verdelen naar ratio. Ook minder handling fees daarvoor dan lijkt me.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Jouw verhaal eerder in dit topic was inderdaad ook één van de redenen dat ik hier naar aan het kijken ben. Fijn dat de motor in ieder geval terecht is, ondanks de schade en het gedoe wat je er nu mee hebt...jeroenathome schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:32:
Dat met die keyfob is interessant, dan heb je gelijk feedback als er iets aan de hand is. En dat de accu lekker lang meegaat is ook fijn, dan hoeft ie niet aan de accu van de motor.Je krijgt bij een bewegingsmelding een telefoon vanuit Litouwen +37 en iets later wordt de locatie doorgegeven. Dit blijft die minsten 30 minuten doen, tenzij je een langere periode instelt. Nog niet geprobeerd om de diefstal via de app te melden. Geen idee of dit werkt binnen de EU. Dankzij de 'fob' (bijzondere naam) kan je zelf wel rijden zonder een melding te krijgen. Je kan meerdere fob's per tracker ingeven via de app. Volgens de fabrikant dien je 1 keer per jaar de accu op te laden. Dit is afhankelijk van hoeveel meldingen de tracker moet versturen.
Echter, het onafhankelijkheidsaspect van een self-hosted oplossing is voor mij best belangrijk. Daarnaast kan Traccar met Home Assistant integreren zodat ik er ook geen losse app voor hoef te installeren.
Het mooist zou zijn als ik met die combinatie een soortgelijke oplossing kan maken. De Sinotrack heeft functionaliteit voor "Shock Alarm" en "ACC On Alarm", maar geen idee of dat ook via 4G werkt (de manual heeft het enkel over SMS). De accuduur is ook een dingetje, hij zou een paar uur op de interne batterij moeten kunnen overleven als de accu van de motor losgekoppeld wordt. Misschien zijn er andere devices die langer mee gaan... Ik zoek nog even verder en maak er misschien wel een apart topic van.
@Pyr0_ De Sinotrack is misschien meer geschikt voor live tracking. Deze kan verschillende reporting intervals aanhouden afhankelijk van of je motor op contact staat ja dan te nee. Het minimale interval is 10 seconden.
Omdat we nu de F800GT gaan verkopen toch eens overlegd wat wenselijk is met de andere motoren. Met de Suzuki wou ik graag eens op circuit gaan dus laten we dat nu maar gewoon doen.
Ingeschreven bij motorcircuittraining.nl voor in Venray te rijden. Eens kijken hoe dat bevalt met die SV650S.
Ingeschreven bij motorcircuittraining.nl voor in Venray te rijden. Eens kijken hoe dat bevalt met die SV650S.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Venray is een leuk circuit voor als je meer technisch wil leren rijden. Erg veel ruimte om "te knallen" is er niet (maar dat vind ik dan ook niet interessant), wel lekker veel bochtjes en natuurlijk de verkanting.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb net een interessante review gevonden van de Minimoto 9. Deze website heeft meerdere interessante reviews, ook van andere trackers. Vind je vast interessant om mee te nemen. En tag me alsjeblieft wanneer je hier onderzoek naar gedaan hebt, ik wil dit eigenlijk ook graag. Heb zoveel mods aan mijn bike inmiddels dat ik hem echt graag terug wil, ook al is ie beschadigd. Alvast bedanktmvn23 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:59:
[...]
Jouw verhaal eerder in dit topic was inderdaad ook één van de redenen dat ik hier naar aan het kijken ben. Fijn dat de motor in ieder geval terecht is, ondanks de schade en het gedoe wat je er nu mee hebt...
[...]
Dat met die keyfob is interessant, dan heb je gelijk feedback als er iets aan de hand is. En dat de accu lekker lang meegaat is ook fijn, dan hoeft ie niet aan de accu van de motor.
Echter, het onafhankelijkheidsaspect van een self-hosted oplossing is voor mij best belangrijk. Daarnaast kan Traccar met Home Assistant integreren zodat ik er ook geen losse app voor hoef te installeren.
Het mooist zou zijn als ik met die combinatie een soortgelijke oplossing kan maken. De Sinotrack heeft functionaliteit voor "Shock Alarm" en "ACC On Alarm", maar geen idee of dat ook via 4G werkt (de manual heeft het enkel over SMS). De accuduur is ook een dingetje, hij zou een paar uur op de interne batterij moeten kunnen overleven als de accu van de motor losgekoppeld wordt. Misschien zijn er andere devices die langer mee gaan... Ik zoek nog even verder en maak er misschien wel een apart topic van.
@Pyr0_ De Sinotrack is misschien meer geschikt voor live tracking. Deze kan verschillende reporting intervals aanhouden afhankelijk van of je motor op contact staat ja dan te nee. Het minimale interval is 10 seconden.
https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/reviews/products/security/trackers/monimoto-9-review-tracker
Hangt er vanaf hoe lang. Ik heb mijn motor in het buitenland gekocht en die was een paar dagen onderweg. Toen veel met LiveTrack enzo gespeeld maar na 2/3 dagen was toen de batterij wel leeg. Als het om minder dan een dag gaat lukt het wel. Maar helemaal real time is het niet. Hij update gewoon vaker, rond de 1 a 2 minuten.Pyr0_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:06:
Kun je zo'n monimoto ook gebruiken als live tracker voor derden?
...
Qua Monaco bezoeken: op zich is het maar klein, dus in een paar uur heb je het misschien wel gezien? Het is er erg veilig, dus wellicht gewoon motor parkeren en een rondje lopen?Pyr0_ schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 22:42:
Even een vraag aan de ervaren (Alpen) reizigers hier. Ik wil in juni 3 weken weg. Ik heb m'n reis tot aan dag 13 ondertussen wel bij elkaar geklikt. Alleen ik ben een beetje 'gestrand' bij het plannen in de Dolomieten.
M'n routes daar tot nu toe. Heen kom ik vanuit de onderste rode stippellijn, en dan de 2 rondjes apart gepland.
[Afbeelding]
Ik heb op dag 7 een dubbele overnachting gepland om Monaco te bezoeken zonder alle bagage mee te hoeven slepen. Dan was het idee midden in de Dolomieten een camping uit te zoeken (vanaf dag 12) waar ik ook 2 of 3 (4?) nachten kon blijven zodat ik een beetje een break krijg van het reizen. Idee opgedaan om eens met een gondel naar de top van een berg te gaan en daar me te vergapen (als ik niet in m'n broek heb gescheten van de hoogtevrees in de gondel...), evt gecombineerd met een korte rit of een wandeling ofzo.
Verder heb ik heb het idee opgedaan om in de buurt van München een camping te vinden en dan zowel BMW Welt als Eagle's nest te bezoeken, aan beide zal ik wel een dag kwijt zijn. Hoe ik van daar uit weer thuis kom ben ik ook nog niet over uit, al denk ik dat ik daar wel 2 dagen voor uit trek.
Dat betekent dat ik zo'n 3 (of 4) dagen over heb om te plannen in de Dolomieten zelf, dus ik ben een beetje op zoek naar wijsheid en ervaringen, zoek ik een goede camping uit en doe ik van daaruit dagritten? Liefste zou ik dan een camping pakken die wat boxen aantikt; in een dorpje met supermarkt/restaurants, niet té toeristisch, zwembad zou wel lekker zijn, niet te hoog zodat snachts niet m'n ballen er af vriezen. Dat soort dingen. Dit blijkt echter makkelijker gezegd dan gevonden.
Kan ook meer oostelijk gaan. Ergens wil ik eigenlijk ook wel beetje 'cultuur snuiven' van Italië, dat land heeft toch een fantastische historie, maar ik weet niet of je dan juist meer naar het binnenland moet?
Teveel opties (iets met bomen en bos) en ik heb de ervaring niet als het opeens niet aankomt om van A naar B te rijden. Routes plannen kan ik wel, daaromheen blijkt toch lastiger.
Dus, veel te lang verhaal, maar ik zit hier al weken mee en kom geen steek verder. Beetje een 'writersblock' maar dan voor het plannen.Wie helpt me verder met wat tips, aanbevelingen, routes, not done's, juist wel doen, zeg het maar. Ik sta open voor alles.
Alpen heb je een mooie route, Dolomieten ken ik niet zo. Gewoon op je af laten komen?
Nou, we zijn nu ingeschreven. We gaan er wat leuks van maken. Nu merk ik wel dat mijn Berik motorpak geen rugbeschermer heeft en ook niet de mogelijkheid heeft tot. Dus gaan we dat maar eerst fixen bij Louis Tilburg. En misschien ook maar een nieuwe integraal helm.Vrijdag schreef op zondag 17 mei 2026 @ 23:38:
Venray is een leuk circuit voor als je meer technisch wil leren rijden. Erg veel ruimte om "te knallen" is er niet (maar dat vind ik dan ook niet interessant), wel lekker veel bochtjes en natuurlijk de verkanting.
En dan nu YouTube videos bekijken voor het circuit te leren kennen. We hebben 8 weken en ik moet toch echt eens met de Suzuki rijden.
In een jaar tijd maar 600km gereden
Til daar niet te zwaar aan, je zult achter een instructeur aan rijden verwacht ik, dus probeer gewoon de lijnen te rijden die je instructeur ook rijdt (en dat zal hij/zij waarschijnlijk ook wel zeggen).Chevy454 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:00:
[...]En dan nu YouTube videos bekijken voor het circuit te leren kennen. We hebben 8 weken en ik moet toch echt eens met de Suzuki rijden.
Verder heb ik het al vaker genoemd als mensen een bochtentraining gaan doen, maar vergeet niet te drinken. Drink meer als je je normaal gesproken zou doen. Die eerste paar sessies gaan altijd wel, maar de laatste paar sessies komen mensen vaak de man met de hamer tegen, -zeker- als ze niet genoeg hebben gegeten en gedronken.
Inderdaad, het is de Nordschleife niet. Na een sessie achter een voorrijder ken je het baantje wel. Daarbij is er vooral aandacht voor lijnen rijden en niet voor snelheid. Dus tegen de tijd dat de snelheid echt opgebouwd gaat worden, ben je ook alweer een paar sessies verder.UTwizard schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:38:
[...]
Til daar niet te zwaar aan, je zult achter een instructeur aan rijden verwacht ik, dus probeer gewoon de lijnen te rijden die je instructeur ook rijdt (en dat zal hij/zij waarschijnlijk ook wel zeggen).
Verder heb ik het al vaker genoemd als mensen een bochtentraining gaan doen, maar vergeet niet te drinken. Drink meer als je je normaal gesproken zou doen. Die eerste paar sessies gaan altijd wel, maar de laatste paar sessies komen mensen vaak de man met de hamer tegen, -zeker- als ze niet genoeg hebben gegeten en gedronken.
Goed eten en goed drinken. Leer jezelf aan om een bepaalde hoeveelheid te drinken. Bijvoorbeeld 500 ml tussen twee sessies. Maak evt een dorstlesser aan (bv met poeder van Isostar) om ook de zouten aan te vullen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Check.LankHoar schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:01:
[...]
@geert_s ik zie een motor waarvan de glimmende kant niet meer boven is. Weer een stapje dichter bij bingo
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ziet er uit als een leuk stukje sturen! Doet me deels denken aan mijn road trip door Zwitserland in 2021. Even wat foto's uit de oude doos halen.Pyr0_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:01:
[...]
[Afbeelding]
Klik voor (heel) groot.
Beetje cursed omdat ik alles in 1 afbeelding wou krijgen, maar goed genoeg lijkt me. Heb driehoekjes geplaatst bij de stops.
:strip_exif()/f/image/jVZuvBtiJVs2SeJEwxMTvKBw.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was bij Lausanne, bij het meer. Prachtig.
:strip_exif()/f/image/cjh6YgYKYIjK0lKEVG73VjLR.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was meer de bergen in, waar precies weet ik niet meer, wel ook die omgeving.
:strip_exif()/f/image/x021Fq8vstmCU1dOvFTQF75h.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was langs de grens met Frankrijk, exacte locatie weet ik ook niet meer. Was erg mooi rijden en leuke bochtjes, en dingen als watervallen dus.
:strip_exif()/f/image/qX4vd7X667ZenvcPNiwEuixz.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit was een bergpas. Wat een rust daar. Reed er alleen en hoorde ook geen verkeer ofzo. Heerlijk.
Nu ik dit zo schrijf, bedenk ik me dat ik eigenlijk helemaal niet meer de exacte locaties weet. Ik vind het heerlijk om spontaan dingen te bezoeken, maar dan nu een paar jaar later dan weet ik niet meer waar het allemaal was, toch wel jammer ergens.
Allemaal verhalen over trackers, ik zat zelf eens te denken, zou ik mijn motor überhaupt terugwillen na diefstal? ik weet het oprecht niet.
Mijn fiets is precies hoe ik hem hebben wil, hartstikke blij mee. maar toch als je ziet hoe fietsen gestolen worden, kapot stuurslot en wat nog meer + het idee, ik weet het niet..
aan de andere kant, uitbetaald worden en vervanging zoeken, weet je ook niet wat je treft.
zo even een hersenspinsel die hopelijk voor goed in de hersenen blijft
Mijn fiets is precies hoe ik hem hebben wil, hartstikke blij mee. maar toch als je ziet hoe fietsen gestolen worden, kapot stuurslot en wat nog meer + het idee, ik weet het niet..
aan de andere kant, uitbetaald worden en vervanging zoeken, weet je ook niet wat je treft.
zo even een hersenspinsel die hopelijk voor goed in de hersenen blijft
Als ik een kleine duit in het zakje mag doen: als je echt heel erg gehecht bent aan je motorfiets, de accessoires en zaken die je misschien wel hebt aangepast zou je een taxatie kunnen overwegen. Het vervelende bij zowel diefstal als een ongeluk wat niet jouw fout is (en je bent niet all-risk verzekerd) is dat schade-experts op zoek gaan naar de dagwaarde. Dat is in veel gevallen veel lager dan dat jij "er in" hebt gestopt. Dus als je na diefstal of schade écht schadeloos gesteld wil worden zou een taxatie daar zeker bij helpen.
Vanuit eigen ervaring: Mijn motor is twintig jaar geleden gestolen. Alles rond met de verzekering, ze zouden gaan uitkeren, krijg ik een belletje van de politie: "Uw motor is gevonden: u kunt hem komen ophalen". Wat bleek: ze konden niet met het schijfremslot overweg (het slot waarmee hij aan een lantarenpaal vast stond was wel doorgezaagd), dus hebben ze hem -ik vermoed- uit het busje zo ergens de bosjes in getieft. Resultaat: verschillende kuipwerk gebroken/kapot maar vooral: verzekering keerde uiteraard geen gelden meer uit ivm met diefstal maar ook geen bedrag dat de schade vergoed (want: gevolg van diefstal, geen vandalisme). Hoe krom wil je het hebben. Lang verhaal kort: je bent altijd de sjaak. Als pleister op de wonde zou je dus een taxatie kunnen overwegen.
En als je een low profile tracker zou willen zou je een Airtag of aanverwant kunnen overwegen. Heb zelf een keer zo'n keychain en pasje set gekocht. Het pasje zit in mijn portomonnee, de keychain heb ik altijd bij me. Nadeel: er moet voor exacte locatiebepaling altijd een iPhone of ander Apple product in de buurt zijn. Voordeel: dat is meestal wel het geval. Nadeel: geen gps locatie, voordeel: goedkope oplossing.
Vanuit eigen ervaring: Mijn motor is twintig jaar geleden gestolen. Alles rond met de verzekering, ze zouden gaan uitkeren, krijg ik een belletje van de politie: "Uw motor is gevonden: u kunt hem komen ophalen". Wat bleek: ze konden niet met het schijfremslot overweg (het slot waarmee hij aan een lantarenpaal vast stond was wel doorgezaagd), dus hebben ze hem -ik vermoed- uit het busje zo ergens de bosjes in getieft. Resultaat: verschillende kuipwerk gebroken/kapot maar vooral: verzekering keerde uiteraard geen gelden meer uit ivm met diefstal maar ook geen bedrag dat de schade vergoed (want: gevolg van diefstal, geen vandalisme). Hoe krom wil je het hebben. Lang verhaal kort: je bent altijd de sjaak. Als pleister op de wonde zou je dus een taxatie kunnen overwegen.
En als je een low profile tracker zou willen zou je een Airtag of aanverwant kunnen overwegen. Heb zelf een keer zo'n keychain en pasje set gekocht. Het pasje zit in mijn portomonnee, de keychain heb ik altijd bij me. Nadeel: er moet voor exacte locatiebepaling altijd een iPhone of ander Apple product in de buurt zijn. Voordeel: dat is meestal wel het geval. Nadeel: geen gps locatie, voordeel: goedkope oplossing.
Nog tips voor in Monaco zelf? Heb een route uitgezet wat het f1 circuit volgt maar verder ook niets.Aikon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 07:40:
[...]
Qua Monaco bezoeken: op zich is het maar klein, dus in een paar uur heb je het misschien wel gezien? Het is er erg veilig, dus wellicht gewoon motor parkeren en een rondje lopen?
Alpen heb je een mooie route, Dolomieten ken ik niet zo. Gewoon op je af laten komen?
Een kleine tip in de Vogezen:Pyr0_ schreef op zondag 17 mei 2026 @ 14:01:
[...]
[Afbeelding]
Klik voor (heel) groot.
Col du Linge + memorial
Dan naar Munster rijden en de D27 naar de Grand Ballon nemen.
Qua Monaco de route rijden die ze bij F1 rijden, tunnel, zwembad, casino, etc...
Veel km's die je gaat rijden. Hoe zijn je banden?
Thanks! Ook @Bommes heb vanavond of morgen pas tijd om fatsoenlijk in jullie tips te duiken achter de pc, maar dat ga ik zeker doen!Jolke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Een kleine tip in de Vogezen:
Col du Linge + memorial
Qua Monaco de route rijden die ze bij F1 rijden, tunnel, zwembad, casino, etc...
Veel km's die je gaat rijden. Hoe zijn je banden?
Gaan nieuwe banden onder, heb m'n lesje wel geleerd vorig jaar.
Trouwens de Pirelli Angel GT2 achterband zit er nu zo'n 5k onder en zit ook al op de slijtage indicators
@Willem @Nico95 het verhaal over dagwaarde vs taxatie heb ik vorig jaar bij mijn onafhankelijke verzekeringsagent voorgelegd. Mijn bike heeft echt al veel mods, en als je kijkt naar de kosten voor materiaal + arbeidsloon dan tikt het echt aan. Hij adviseerde toen om nog geen taxatie te doen, maar extra's te laten mee verzekeren voor X bedrag, en goed bonnetjes/afschriften van Marktplaats etc. te bewaren. Arbeidsloon hoef je niet mee te rekenen, dat wordt sowieso wel vergoed gaf hij aan. Mocht de investering nog groter worden, dan is een taxatie op een gegeven moment wel interessant zei hij. Maar hij gaf ook aan dat je de juiste taxateur moet hebben die verstand heeft van de spullen die jij gemonteerd hebt. Neem mijn kuip: een T-sport kuip kun je op Motea voor 100 euro ofzo kopen, maar die van mij is van Death Suppliers, komt uit de VS, en heeft incl. douane en shipping rond de 500 gekost, en is niet meer te verkrijgen. Er staat geen merkje op de kuip, dus moet je echt aan de details/bouwkwaliteit zien.
Verder zou ik mijn motor zeker terug willen na een diefstal. Ik weet precies wat ik aan deze motor heb. De afgelopen 3 jaar heb ik er mee naar Oekraïne, tweemaal naar Litouwen etc. gereden, soms 5K per trip. Ze heeft me nog nooit in de steek gelaten, op wat kleinigheid na (het blijft een Harley hé
). Dus ook al is de bike compleet gestript, het liefst bouw ik hem dan gewoon opnieuw op met (grotendeels) verzekeringsgeld.
Verder zou ik mijn motor zeker terug willen na een diefstal. Ik weet precies wat ik aan deze motor heb. De afgelopen 3 jaar heb ik er mee naar Oekraïne, tweemaal naar Litouwen etc. gereden, soms 5K per trip. Ze heeft me nog nooit in de steek gelaten, op wat kleinigheid na (het blijft een Harley hé
Dan heb je vermoedelijk een vrij uhh pittige rijstijl?Pyr0_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:34:
[...]
Thanks! Ook @Bommes heb vanavond of morgen pas tijd om fatsoenlijk in jullie tips te duiken achter de pc, maar dat ga ik zeker doen!
Gaan nieuwe banden onder, heb m'n lesje wel geleerd vorig jaar.
Trouwens de Pirelli Angel GT2 achterband zit er nu zo'n 5k onder en zit ook al op de slijtage indicators
Ik heb meerdere keren gelezen dat dankzij de anti-stalking meldingen van Apple de airtags snel worden verwijderd als de motor wordt gestolen. Er zijn zelfs jammers beschikbaar die airtags buiten werking zetten. Airtags zijn zeker niet de beste oplossing om de motor terug te vinden.Willem schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:56:
Dank voor de tip! Ziet er inderdaad wel uit als mooi spul, maar eens even naar kijken..DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 18:58:
[...]
Heeft probrake.de iets voor je erbij zitten? Die heb ik op de Tracer, omdat dat de enige waren die om de knoppen-armaturen heen pasten. Met Duitse goedkeuring er op staan, dus helemaal prima.
Thanks, dat wordt hem dan maar niet idd..harley schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:07:
[...]
Ja zeker ervaring mee, zaten op mijn buell XB12SS toen ik die kocht, en een week erna lagen ze eraf. Pasvorm is het net niet, waardoor de rempomp niet werkte zoals het hoort. Is ook niet zo gek, want motea is niets anders dan een "luxe" aliexpress verkoopsite met eigen merkjes op chinese spullen. Dat kan goede kwaliteit zijn, kan ook rotzooi zijn, helaas viel die hendels in de laatste categorie. Zelfde geld voor hun middenbokken, passen gewoon net niet lekker en dan ben je 2x zo lang bezig om hem te monteren, en dan staat de motor niet eens stabiel. Kun je beter iets meer uitgeven voor kwaliteit. ( LSL, PSR, PUIG, Gilles bijvoorbeeld)
Wellicht dat ik in de tussentijd eerst gewoon voor de standaard OEM versie ga, dan kan hij nog een keertje vallen.
Mijn antwoord op die vraag is: Nee. Ik zou niet willen dat hij gestolen wordt, maar als dat dan gebeurd hoop ik dat hij definitief weg blijft.Nico95 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 09:42:
Allemaal verhalen over trackers, ik zat zelf eens te denken, zou ik mijn motor überhaupt terugwillen na diefstal? ik weet het oprecht niet.
Wat @Willem omschrijft heb ik een keer gehad met een brommer. Ik zou daar ook geld voor gaan krijgen en toen werd de brommer gevonden. Meer dan inleveren bij het oud ijzer kon ik er niet meer mee, maar ik kreeg geen cent uitgekeerd omdat de brommer terug was
Het is me ook een keer met een auto gebeurd. Daar heb ik wel geld voor gehad. Afgezet tegen alles dat je kwijt bent (niet alleen de auto zelf maar ook de wat duurdere radio en andere spullen die je standaard in je auto laat liggen) stelde het helemaal niets voor maar het is meer dan niks. Blijft wel een heel rare gewaarwording als je aankomt op de plek waar je je auto (in dit geval) had geparkeerd en hij staat er niet meer. De andere plekken die je langs loopt "Stond-ie dan hier ergens?" voordat je je beseft dat het ding toch echt is gejat en je aangifte moet gaan doen
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Wel nee joh, stroef asfaltgeert_s schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:52:
[...]
Dan heb je vermoedelijk een vrij uhh pittige rijstijl?
Of hij moet op diëetgeert_s schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:52:
[...]
Dan heb je vermoedelijk een vrij uhh pittige rijstijl?
@Chevy454 Had ik nou laatst ergens gelezen dat jij op zoek was naar een BMW specialist? (ik zie het bericht nu zo snel niet terug)
https://www.aartmanmotorservice.nl/, zit in Weert. Dat is voor jou goed te doen. Ik ken die zelf niet, maar mijn collega's dan weer wel en die zijn erg tevreden.
https://www.aartmanmotorservice.nl/, zit in Weert. Dat is voor jou goed te doen. Ik ken die zelf niet, maar mijn collega's dan weer wel en die zijn erg tevreden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik was daar ook met MCT. Een paar jaar geleden toen ik de Hawk nog had. Ik heb die dag vier keer getankt. Toen ik wegreed van huis, vlak voor het circuit (bij Tamoil Vredepeel), na het circuit rijden en toen ik weer thuis wasChevy454 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 08:00:
[...]
Nou, we zijn nu ingeschreven. We gaan er wat leuks van maken. Nu merk ik wel dat mijn Berik motorpak geen rugbeschermer heeft en ook niet de mogelijkheid heeft tot. Dus gaan we dat maar eerst fixen bij Louis Tilburg. En misschien ook maar een nieuwe integraal helm.
En dan nu YouTube videos bekijken voor het circuit te leren kennen. We hebben 8 weken en ik moet toch echt eens met de Suzuki rijden.
In een jaar tijd maar 600km gereden
Het was toen ook behoorlijk warm en hoewel ik volledig doorwaai aan had met thermo ondergoed was het toch best een pittige dag. Veel drinken is inderdaad een goede tip. Op de terugweg heb ik volgens mij drie keer een pauze moment genomen omdat ik echt heel moe was. Even stoppen bij een tankstation, een Mars/Snickers reep eten en wat water drinken was echt wel nodig voor mij. Terugrit heeft zowat een uur langer geduurd dan de heenrit 😅
Vond het een leukere baan dan Zandvoort, dat was mij teveel op snelheid gericht. En ik rij niet heel snel
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Airtags of devices die met die techniek werken. Zoals een bankpasje. Die hebben een lange battery lifetime en je kunt ze op een onmogelijk te vinden plek 'monteren'.jeroenathome schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:55:
[...]
Ik heb meerdere keren gelezen dat dankzij de anti-stalking meldingen van Apple de airtags snel worden verwijderd als de motor wordt gestolen. Er zijn zelfs jammers beschikbaar die airtags buiten werking zetten. Airtags zijn zeker niet de beste oplossing om de motor terug te vinden.
Ik kom hier niet zo maar binnenvallen, ben vooral een lezer.
Maar nu toch een vraag; mijn vrouw heeft afgelopen dagen proefgereden op een 5-tal motoren (Kawa Versys 650, Kawa Z900, Triumph Tiger Sport 660, BMW F800GS en een BMW F900XR nadat ze 20 jaar niet gereden heeft.
Ze is eigenlijk best gecharmeerd geworden van Triumph, maar ikzelf ben niet zo bekend met dit merk.
Heeft iemand hier misschien ervaring met dit merk? Afwerking vond ik oké, service interval van 16k km ook prima, alleen cockpitje is wat oubollig.
Maar nu toch een vraag; mijn vrouw heeft afgelopen dagen proefgereden op een 5-tal motoren (Kawa Versys 650, Kawa Z900, Triumph Tiger Sport 660, BMW F800GS en een BMW F900XR nadat ze 20 jaar niet gereden heeft.
Ze is eigenlijk best gecharmeerd geworden van Triumph, maar ikzelf ben niet zo bekend met dit merk.
Heeft iemand hier misschien ervaring met dit merk? Afwerking vond ik oké, service interval van 16k km ook prima, alleen cockpitje is wat oubollig.
@DrivinUCrazy , Stefan ken ik. Die doet nu een klusje voor mij want ik heb (nog) geen diagnostic tester. Hij mag wel even naar de GS kijken want ik mis 17pk 
Al zal das pas gebeuren nadat ik met de SV in Venray heb gereden want ik wil me nu even focussen om de SV goed te beheersen. (Waarschijnlijk gaat de GS eind van de maand wel even naar Stefan om het gewoon gedaan te hebben
)
@Vrijdag : een kleinere baan leek me leuker om bochten te nemen als een full size racebaan.
Al zal das pas gebeuren nadat ik met de SV in Venray heb gereden want ik wil me nu even focussen om de SV goed te beheersen. (Waarschijnlijk gaat de GS eind van de maand wel even naar Stefan om het gewoon gedaan te hebben
@Vrijdag : een kleinere baan leek me leuker om bochten te nemen als een full size racebaan.
[ Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 18-05-2026 13:01 ]
Ik heb 1 ervaring, is ook mijn eerste motor (Triumph 1200 Explorer uit 2012, 3 cilinder, gekocht met 54k op de teller). Heb hiervoor meerdere proefritten gemaakt op 1, 2, 3 en 4 cilindersWillianv schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:54:
Heb nu 12k afgelegd in 3 jaar, geen bijzonderheden te melden.
Als in, origineel geleverd met verminderd vermogen (108 ipv 125)?Chevy454 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:56:
@DrivinUCrazy , Stefan ken ik. Die doet nu een klusje voor mij want ik heb (nog) geen diagnostic tester. Hij mag wel even naar de GS kijken want ik mis 17pk
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Dé antenne-innovatie voor de korte golf
En daar zijn we weer voor de bingo! @geert_s
Ik heb de Anakee II eronder en die liggen er nu 10k km onder. Er zit nog zo 3 mm op, dus binnenkort maar eens op zoek naar nieuw rubber. Conti Trail Attack 3 werd me aangeraden voor mijn F750GS, vooral omdat die veel km's meegaan. Iemand ervaring met deze band?
Vond een ietwat sportievere band onder mijn VTR wel prettig, ik reed toch niet in de regen, maar met deze GS rijd ik gewoon ook als het regent. En in het eerste jaar heb ik al ruim 6000 km gereden, iets wat ik met die VTR nauwelijks haalde. Kortom hardere compound en ook nog goed in de regen.
Niet perse, ik had mn motor op de startlijn geparkeerd, omgekleed achter t kerkje in bocht 1. Idd gewoon het curcuit volgen, dan heb je t meeste gehad. Met de motor mag je niet langs het casino trouwens. Alleen zie je dan niet het kasteel vd prins op de heuvel, die ben ik vergeten toen ik er was.Pyr0_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:14:
[...]
Nog tips voor in Monaco zelf? Heb een route uitgezet wat het f1 circuit volgt maar verder ook niets.
Ik heb een Givi tanktas met ring gekregen, maar hij past niet op mijn AT vanwege de stuuruitslag. Ondanks het kleine formaat (Micro, de kleinste) raakt het stuur zowel links als rechts de tanktas en beperkt zo dus de stuuractie, en dat wil ik uiteraard niet.
Op mijn CB500 past hij niet bovendien heeft die een andere oplossing en de CB125F heeft niet eens een optie tot tankring want die heeft gewoon losse tank dop met sleutel die eruit komt.
Nu zag ik een MP advertentie van een CB500X en daar zie ik dit:
:strip_exif()/f/image/j1AZDsui2YoQwMM23tpVPG81.png?f=user_large)
Ik heb geen idee hoe zoiets heet en waar je het kan krijgen. Heb gezocht op lowering kit, hover kit (schijnt iets met lakbescherming te maken te hebben) of of 'extension' maar krijg geen hits op iets wat ik kan bestellen. De afbeelding is van een CB500X dus zo'n extensie past waarschijnlijk 1 op 1 op mijn AT.
Iemand het verlossende antwoord?
Op mijn CB500 past hij niet bovendien heeft die een andere oplossing en de CB125F heeft niet eens een optie tot tankring want die heeft gewoon losse tank dop met sleutel die eruit komt.
:strip_exif()/f/image/j1AZDsui2YoQwMM23tpVPG81.png?f=user_large)
Ik heb geen idee hoe zoiets heet en waar je het kan krijgen. Heb gezocht op lowering kit, hover kit (schijnt iets met lakbescherming te maken te hebben) of of 'extension' maar krijg geen hits op iets wat ik kan bestellen. De afbeelding is van een CB500X dus zo'n extensie past waarschijnlijk 1 op 1 op mijn AT.
@HTT-Thalan Ook gezocht op Givi tankbag bracket? Of Tankbag Flange? Ook assembly kit ben ik tegengekomen.
Na 2 Triumphs en ervaringen met meerdere dealers, zeg ik: wegblijven. Heel teleurgesteld van de kwaliteit, de restwaarde is, ondanks dat ze roepen een premium merk te zijn, even hoog als een gewone japanner, de marketing doet veel maar ze doen het alleen maar voor de centen, niet "for the ride".Willianv schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:54:
Kawa zou mijn eerste keuze zijn (van die 2 modellen vind je hopen 2dehands) en anders de F900xr
[ Voor 5% gewijzigd door Adder28 op 18-05-2026 15:23 ]
Google image search geeft deze: https://www.ebay.co.uk/itm/196621641493HTT-Thalan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:12:
Ik heb een Givi tanktas met ring gekregen, maar hij past niet op mijn AT vanwege de stuuruitslag. Ondanks het kleine formaat (Micro, de kleinste) raakt het stuur zowel links als rechts de tanktas en beperkt zo dus de stuuractie, en dat wil ik uiteraard niet.
[Afbeelding]
het is schijnbaar een SW Motech Quick Lock EVO tank ring flange. Dus.
Deze ervaring met Triumph deel ik helemaal niet. Ik heb zelf verschillende positieve ervaringen met verschillende Triumph modellen en ook in de sociale kringen ken ik mensen met ervaring met Triumph, ook eigenlijk altijd positief.Adder28 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:22:
[...]
Na 2 Triumphs en ervaringen met meerdere dealers, zeg ik: wegblijven. Heel teleurgesteld van de kwaliteit, de restwaarde is, ondanks dat ze roepen een premium merk te zijn, even hoog als een gewone japanner, de marketing doet veel maar ze doen het alleen maar voor de centen, niet "for the ride".
Kawa zou mijn eerste keuze zijn (van die 2 modellen vind je hopen 2dehands) en anders de F900xr
Daarnaast kunnen de Japanners wat leren van de gebruikte hardware op zelfs de instap-Triumphs. Fatsoenlijke banden af-fabriek? Check. Staal-omvlochten remleidingen? Check. Vering die goed gedempt is -en- bedoeld is voor het gewicht van de gemiddelde Europeaan? Check. Gasrespons is ook nagenoeg perfect, zelfs bij de huidige Euro5+ modellen.
Jolke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Ik heb de Anakee II eronder en die liggen er nu 10k km onder. Er zit nog zo 3 mm op, dus binnenkort maar eens op zoek naar nieuw rubber. Conti Trail Attack 3 werd me aangeraden voor mijn F750GS, vooral omdat die veel km's meegaan. Iemand ervaring met deze band?
Vond een ietwat sportievere band onder mijn VTR wel prettig, ik reed toch niet in de regen, maar met deze GS rijd ik gewoon ook als het regent. En in het eerste jaar heb ik al ruim 6000 km gereden, iets wat ik met die VTR nauwelijks haalde. Kortom hardere compound en ook nog goed in de regen.
Check.En als antwoord op je vraag, de trail attack 3 zou lang mee moeten gaan, goed grip moeten hebben op nat wegdek en redelijk sportief moeten rijden dus volgens mij zit je daarmee goed. Misschien dat de Michelin Road 6 net iets langer mee gaat, en bijvoorbeeld een Pirelli Scorpion Trail 3 wat sportiever aanvoelt. Het is maar net wat je belangrijker vindt. Is sportiever/speelser of levensduur belangrijker?
En @jeroenathomegeert_s schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:22:
[...]
Google image search geeft deze: https://www.ebay.co.uk/itm/196621641493
het is schijnbaar een SW Motech Quick Lock EVO tank ring flange. Dus.
Thanks. Ik dacht dat reverse search alleen met originele afbeeldingen werkte, ik heb een uitsnede van een MP advertentie gepost hier
Dat kan het geval zijn als ik de VIN controleer.MerijnB schreef op maandag 18 mei 2026 @ 13:36:
Als in, origineel geleverd met verminderd vermogen (108 ipv 125)?
Naar eigenlijk merk je bij gewoon gebruik niet want de winst zit boven de 6500 - 7000rpm. Waar je met normaal gebruik niet komt
Waarom dan de F900XR? Als er een merk is dat hard roept dat ze premium zijn is het BMW wel.Adder28 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:22:
[...]
Na 2 Triumphs en ervaringen met meerdere dealers, zeg ik: wegblijven. Heel teleurgesteld van de kwaliteit, de restwaarde is, ondanks dat ze roepen een premium merk te zijn, even hoog als een gewone japanner, de marketing doet veel maar ze doen het alleen maar voor de centen, niet "for the ride".
@Willianv Ik mis eigenlijk de Tracers van Yamaha in dit rijtje. Toen ik de Tracer 9 kocht, en ja 2021 is al even geleden, heb ik met een schuin oog ook naar de F900XR gekeken. Maar de Tracer had meer standaard opties dan de BMW, én was gunstiger geprijsd. Neem daarbij ook een soepeler lopend blok, en je bent al een heel eind in de keuze.
Toen heb ik ook iemand op Youtube gezien (ik meen een Duitser) die ze allebei in bezit heeft gehad, en uiteindelijk de XR weer heeft laten staan.
Ik zeg er wel bij: de nieuwere Tracer 9 is mij simpelweg te duur geworden, met snufjes die ik nooit ga gebruiken. Model 2021-2023 is de sweet spot.
De Tracer 7 kan overigens óók leuk zijn. Dáár zou ik haar eens op laten proefrijden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen, ik ben wel een Zuiderling (BE) dus het kan verschillen. Echter zijn er meerdere mensen in mijn kring die miserie gehad hebben met zowel modellen als met dealers en daardoor het merk afgezworen hebben.UTwizard schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:29:
[...]
Deze ervaring met Triumph deel ik helemaal niet. Ik heb zelf verschillende positieve ervaringen met verschillende Triumph modellen en ook in de sociale kringen ken ik mensen met ervaring met Triumph, ook eigenlijk altijd positief.
Daarnaast kunnen de Japanners wat leren van de gebruikte hardware op zelfs de instap-Triumphs. Fatsoenlijke banden af-fabriek? Check. Staal-omvlochten remleidingen? Check. Vering die goed gedempt is -en- bedoeld is voor het gewicht van de gemiddelde Europeaan? Check. Gasrespons is ook nagenoeg perfect, zelfs bij de huidige Euro5+ modellen.
Om maar te zeggen: mijn street twin zijn verf bladert volledig af van het blok sinds ik 1x benzine erop gemorst heb, de banden van de street twin af fabriek zijn een ramp op nat wegdek, De spiegels zijn al volledig bekrast puur door het afwrijven met mijn handschoen als het regende, mijn tiger 900 had een probleem met de vering (bekend op het internet gezien ik een hele tread vond) maar wat de dealer staalhard ontkende. De tiger ook 1x in de pekel gereden en heel de onderkant was een totale roestplek, de bonneville T120 van een kameraad had een gekend probleem met de koppeling die al rond de 15k km optrad waardoor je de hele koppeling mocht vervangen
joh.... wij van WC eend adviseren WC eend. Waar ik werk maken wij ook de "Rolss-Royce" onder de binnenmuurstenen. Doen we ook niet om de aarde te redden.Adder28 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:22:
[...]
de marketing doet veel maar ze doen het alleen maar voor de centen
Moette doen.
Ik vraag het, omdat mijn R1200R hetzelfde heeft (Franse import), maar ik heb tot nu toe begrepen dat alleen een dealer dit kan aanpassen en das dan niet gratis zeg maar.Chevy454 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:55:
[...]
Dat kan het geval zijn als ik de VIN controleer.
Naar eigenlijk merk je bij gewoon gebruik niet want de winst zit boven de 6500 - 7000rpm. Waar je met normaal gebruik niet komt
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Ik ben zelf in de Belgische automotive bezig geweest en je hebt gelijk. Het is vooral heel erg afhankelijk hoe goed je dealer is en die zijn bedroevend slecht in het algemeen.Adder28 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:10:
Ik ben wel een Zuiderling (BE) dus het kan verschillen.
Wat je wilt bereiken lijkt me duidelijk, je wilt meer vermogen maar wat weerhoud je? Met andere woorden: Wat is het probleem wat je wilt oplossen?MerijnB schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:45:
maar ik heb tot nu toe begrepen dat alleen een dealer dit kan aanpassen en das dan niet gratis zeg maar.
km's vs grip welke kies je?Jolke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Het is heel simpel, grip in de regen staat bijna haaks op hardere compound.
Sta daar echt van te kijken, maat van me had paar snoeiharde banden voor zijn CF gevonden, hij moest en zou ze hebben want misschien wel 20k.
Maand later heeft ie ze eronder en zit ie te klagen dat op nat asfalt hij er 0 vertrouwen in heeft
Ik begrijp dat jij 'iemand' (Stefan) wil laten kijken naar het verminderde vermogen, heb jij dan de ervaring dat dit door iemand anders dan een dealer kan worden gedaan?Chevy454 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:51:
[...]
Wat je wilt bereiken lijkt me duidelijk, je wilt meer vermogen maar wat weerhoud je? Met andere woorden: Wat is het probleem wat je wilt oplossen?
Same here. Doe mij maar wat meer grip, en dan een iets kortere levensduur. Ik rijdt toch geen 30k km per jaar oid.kneusteun schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:00:
[...]
km's vs grip welke kies je?
Het is heel simpel, grip in de regen staat bijna haaks op hardere compound.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Oh ja, nieuwe banden bestellen, thanks voor de reminder. 
Deze zitten er nu sinds 18 maart onder, maar ook al weer 6.000km. Dan gaat het al weer hard; nog maar 3,5mm over.
Dan leg ik ze nog wel even in de garage om later te laten monteren. Kan ik nu mooi nog binnen de actieperiode van Michelin gebruik maken van de cashback actie.
Deze zitten er nu sinds 18 maart onder, maar ook al weer 6.000km. Dan gaat het al weer hard; nog maar 3,5mm over.
Dan leg ik ze nog wel even in de garage om later te laten monteren. Kan ik nu mooi nog binnen de actieperiode van Michelin gebruik maken van de cashback actie.
Zit me ondertussen af te vragen of ik niet beter alvast nóg een achterband bestel, die nieuwe zal na de vakantie ook ver op zijn ben ik bang... En met die cashback scheelt het toch best.DrivinUCrazy schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:44:
Oh ja, nieuwe banden bestellen, thanks voor de reminder.
Ja maar wel 20k levensduurkneusteun schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:00:
sorry maar dat leek mij obvious.
Waarschijnlijk veel meer als 20k als je er niet mee rijdt
Mijn collega en ik hadden overwogen om een boek te schrijven maar niemand zou ons geloven van de obvious dingen die we zien tijdens de ontwikkeling van een powertrain.
[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 18-05-2026 18:35 ]
Let wel even goed op de voorwaarden. 2 deelnames per huishouden (nou ja, daar is nog wel eenvoudig omheen te werken), maar ook dat de banden op één factuur moeten staan en zo.Pyr0_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:08:
[...]
Zit me ondertussen af te vragen of ik niet beter alvast nóg een achterband bestel, die nieuwe zal na de vakantie ook ver op zijn ben ik bang... En met die cashback scheelt het toch best.
Oeiii banden! Mijn Mitas E07+ achterband is ook al flink afgesleten na 6000km, dus van 9 naar 4.5mm op het slijtagestreepje. Moet dus weer een nieuwe op voor de zomervakantie. De voorband is maar 1~1,5 mm kleiner geworden. Zo'n groot verschil in slijtage heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk. Ik vond de band wel fijn. In nat en kou niet helemaal top, maar goed, lijkt me ook logisch. Verder erg fijn, voor mij toch ook echt wel verrassend hoe goed zo'n nop op het asfalt is.
Gister een compressor gehaald, dus ik ga weer zelf monteren. Hopelijk word ik er nog handig in ook.
Gister een compressor gehaald, dus ik ga weer zelf monteren. Hopelijk word ik er nog handig in ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Aikon op 18-05-2026 20:12 ]
@Aikon de E7 is toch niet echt een nop?
Dat is op zijn best een 70/30 band (hadden we deze discussie al @geert_s ?)
Ze leven lang, zijn op droog en harder onverhard best fatsoenlijk. Maar wordt het mul of nat dan ben je nergens meer.
Een erg goede reis allrounder voor in de droge periodes zeg maar
Waar je serieus wat kilometers op kunt zetten, zeker in vergelijking met de 50/50 banden zoals een TKC80.
Ze leven lang, zijn op droog en harder onverhard best fatsoenlijk. Maar wordt het mul of nat dan ben je nergens meer.
Een erg goede reis allrounder voor in de droge periodes zeg maar
Waar je serieus wat kilometers op kunt zetten, zeker in vergelijking met de 50/50 banden zoals een TKC80.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik verwachtte al zoiets
60/40 zeggen ze. Tja, wat is nop? Ik zie losse blokjes en het is niet alleen voor asfalt, dus ik noem het nop, maar nee, niet écht nop. Voor mij de meest noppige band die ik heb gehad iig
Lijkt me dat je op asfalt alles behalve blij word van een noppenband? Ik had ooit een brommer op noppen banden en die heb ik er vrij snel af gegooid omdat het nou niet echt prettig reed. Zelfs met die beperkte snelheden al niet.
De gemiddelde brommerband met noppen was dan ook behoorlijk waardeloos. Zover ik me kan herinneren waren die allemaal best vierkant, met verkeerd geplaatste noppen en van knoerthard rubber.Destruction schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:56:
Lijkt me dat je op asfalt alles behalve blij word van een noppenband? Ik had ooit een brommer op noppen banden en die heb ik er vrij snel af gegooid omdat het nou niet echt prettig reed. Zelfs met die beperkte snelheden al niet.
Een moderne 50/50 band kun je daar niet mee vergelijken.
Ik ken noppenbanden alleen van de mountainbike, en dat rijdt dusdanig anders dan een raceband op m'n racefiets, dat mijn verwachtingen voor noppen op een motor ronduit slecht waren. Ik begon met TKC70, toen trail mission en nu dan de E-07+. Telkens iets meer nop, en het rijdt nog steeds fantastisch. Ik hoor weleens dat mensen dit soort banden kopen voor de looks, maar alleen asfalt rijden, maar zo fantastisch rijden ze dan ook zeker weer niet
@HTT-Thalan
Een aantal hebben je al getipt, dus nog even kijken bij Givi zelf maar ik zet mijn geld op SW Motech.
Die leveren voor wel zoveel verschillende modellen beugels en dat ook nog eens OEM voor verschillende merken.
Want die tanktas van Yamaha met tankring en/of beugel is echt niet van Yamaha maar gewoon van SW Motech.
Dus kijk daar eens en kijk of iets past of redelijk pasbaar is te maken.
Een aantal hebben je al getipt, dus nog even kijken bij Givi zelf maar ik zet mijn geld op SW Motech.
Die leveren voor wel zoveel verschillende modellen beugels en dat ook nog eens OEM voor verschillende merken.
Want die tanktas van Yamaha met tankring en/of beugel is echt niet van Yamaha maar gewoon van SW Motech.
Dus kijk daar eens en kijk of iets past of redelijk pasbaar is te maken.
[ Voor 24% gewijzigd door ollie1965 op 18-05-2026 21:23 ]
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Ben ff de reacties doorgelopen en probeer chronologisch te reageren. Thanks voor de bijdragen btw, wordt gewaardeerd.
"Gewoon op me af laten komen" is niet persé mijn stijl, heb graag iets van een plan c.q. richting van te voren, improviseren doe je ter plekke toch wel.
@LankHoar Tip: zet locatie aan in je foto instellingen, dan wordt er automatisch de gps locatie bij de metadata opgeslagen.
(Drukke) steden vermijd ik standaard, daar vindt ik echt geen hol aan.
Wat je linkt pak ik inderdaad niet mee, met als reden dat ik zulke smalle weggetjes over het algemeen liever vermijd. Bovendien snap ik niet wat mensen vinden aan hairpins, zeker als ze zo smal zijn vindt ik ze eerder irritant dan wat anders. Maar ieder z'n ding hoor.

De Gorges du Verdon wordt ook wel de grand canyon genoemd, dus daar ben ik wel heel benieuwd naar!
Pian del Colle ook bewust meegepakt, dat leek me leuker rijden dan de hoofdweg daar.
Heb maar besloten andersom te gaan plannen, eerst maar eens de laatste 4 dagen en dan kijken wat er over blijft. Heb nog een dikke 3.5 week, moet lukken!
De San Boldo pas en de tip van @Bommes (Cima Della Mandria) liggen redelijk bij elkaar in de buurt, heb ze even opgeslagen en ga kijken of en hoe ik het verwerk in de route. En de Passo Rollo had ik al erin zitten. Thanks!
Zeker ook autoliefhebber, alleen niet persé zulke hele oude auto's, plus ik wil het BMW museum al meepakken en daar trek ik al een volle dag voor uit.ozzynator schreef op zondag 17 mei 2026 @ 15:15:
@Pyr0_ ik weet niet in hoeverre je van de auto's bent, maar je komt praktisch langs de Bugatti fabriek met museum. Ik zou er mijn voordeel mee doen.
Aikon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 07:40:
[...]
Qua Monaco bezoeken: op zich is het maar klein, dus in een paar uur heb je het misschien wel gezien? Het is er erg veilig, dus wellicht gewoon motor parkeren en een rondje lopen?
Zat zelf ook al te denken de motor ergens te parkeren en te voet wat rond te lopen, ben bang dat ik het snel gezien heb, steden en drukte is niet mijn ding zeg maar. Maar ik ben 'in de buurt' en wil het gewoon van m'n bucketlist afstrepen.Aikon schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:02:
[...]
Niet perse, ik had mn motor op de startlijn geparkeerd, omgekleed achter t kerkje in bocht 1. Idd gewoon het curcuit volgen, dan heb je t meeste gehad. Met de motor mag je niet langs het casino trouwens. Alleen zie je dan niet het kasteel vd prins op de heuvel, die ben ik vergeten toen ik er was.
"Gewoon op me af laten komen" is niet persé mijn stijl, heb graag iets van een plan c.q. richting van te voren, improviseren doe je ter plekke toch wel.
@LankHoar Tip: zet locatie aan in je foto instellingen, dan wordt er automatisch de gps locatie bij de metadata opgeslagen.
Goeie tip, WW1 & 2 dingen zijn altijd zeer interessant! Al werd me de route die dag wel erg lang (305km) dus heb even op een andere plek wat meer rechtstreeks gepland, nog steeds een hele lange route tho, 290km, wel de optie om het laatste stuk snelweg te doen.Jolke schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:28:
[...]
Een kleine tip in de Vogezen:
Col du Linge + memorial
Ik kijk er tegelijk naar uit en tegenop, ook de eerste keer dat ik zolang weg ga hoor, maar fuck it, je leeft maar 1 keer en ik heb nu de mogelijkheid dus ga het gewoon doen. Improvise, adapt, overcome denk ik dan.Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:09:
[...]
Vet hoor zo een lange trip, mega jaloers hier.
Van wat ik er zo van kan zien op de schermafdruk.
• Slim dat je Annecy ontwijkt, niet te doen die drukte daar.
• Bij Sain Jean de Maurienne kan ik het niet goed zien of je deze mee pakt?
Wat je linkt pak ik inderdaad niet mee, met als reden dat ik zulke smalle weggetjes over het algemeen liever vermijd. Bovendien snap ik niet wat mensen vinden aan hairpins, zeker als ze zo smal zijn vindt ik ze eerder irritant dan wat anders. Maar ieder z'n ding hoor.
Destijds vast bewust gedaan. Beweegredenen: onbekend. Doch als ik nu opnieuw kijk dan is de Allos een vrij smalle weg met redelijk slecht en oud asfalt, en de andere pas heeft óók wel heel indrukwekkende uitzichten. Meestal baseer ik daar m'n keuzes op. Ik laat em even staan.Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:09:
• Ten zuiden van Barcelonette sla je de Col de Allos over, bewust?
Castellane is een goede tip, maar de dag erheen is al 280km dus zou dan echt te lang worden.Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:09:
• Castellane is een leuk dorpje om te overnachten, zie dat je overnachting er net voor zit.
• Heel gaaf dat je de Gorges du Verdon aan beide zijde heen en weer rijd, erg gaaf sturen daar.
De Gorges du Verdon wordt ook wel de grand canyon genoemd, dus daar ben ik wel heel benieuwd naar!
De Col Du Turini inderdaad bewust meegepakt op de dag dat ik na Monaco ga, die zag er zó gaaf uit!Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:09:
• Ten noorden van Sospel pak je, als het goed zie Col du Turini mee, hele goede keuze, een van de gaafste daar in die hoek.
• Vanuit Briancon ga je via de Pain del Colle Italie in, thanks voor de tip, die had ik nog niet gezien, ik had/heb ik mijn route de weg via Claviere.
Pian del Colle ook bewust meegepakt, dat leek me leuker rijden dan de hoofdweg daar.
Snelweg inderdaad ook bewust gedaan inderdaad, alternatief is helemaal via Zwitserland langs de grote meren. Niet alleen heb ik dat vorig jaar al deels gedaan, en zoveel opties qua route heb je dan niet, dat was ook niet bepaald lekker door rijden. Dat gaan ik niet nog eens doen dus.Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:09:
• Vanuit Aosta naar het meer van Iseo maak je een goede keuze, stuk snelweg pakken, daar is niet veel te beleven aan mooie weggetjes, snel door heen akkeren dus.
• Stuk ten oosten van Trento had ik al wat over gereageerd, niet veel tips daar, dat stuk van de Dolomieten ben ik niet zo bekend.
[/list]
Stuur me anders ff een DM dan wisselen we mailadressen uit, kunnen we onze GPXen met elkaar delen.
Heb maar besloten andersom te gaan plannen, eerst maar eens de laatste 4 dagen en dan kijken wat er over blijft. Heb nog een dikke 3.5 week, moet lukken!
Hoppa, deze avond mijn vervroegde verjaardagscadeau geïnstalleerd (ik ben pas in september jarig). Een HJC 50B intercom (een Sena 50R dus
).
Muziek klinkt helemaal niet verkeerd zo, ik ben benieuwd hoe het klinkt op de motor
Muziek klinkt helemaal niet verkeerd zo, ik ben benieuwd hoe het klinkt op de motor
Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>
Met oordoppen in en tegen 120km/u hoor je er weinig meer van-tom-562 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:35:
Hoppa, deze avond mijn vervroegde verjaardagscadeau geïnstalleerd (ik ben pas in september jarig). Een HJC 50B intercom (een Sena 50R dus).
Ik zit vrij goed uit de windruis! Laatst een BMW GS schermpje op mijn Caponord geplaatst, die bulderde in eerste instantie wel heel erg. Ik heb toen 4 kleine rubber deurstopjes (10mm hoog) geplaatst, probleem opgelost. Geen gebulder meerHTT-Thalan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:37:
[...]
Met oordoppen in en tegen 120km/u hoor je er weinig meer van. Heb zelf de 51 in een RPHA-91 helm.
Ik denk (hoop
Lees hier maar ff, die Freek is een aardige vent waar je gerust langs kunt gaan. Er zijn nog 1of 2 andere foru,leden die ook synchroniseren , beetje afhankelijk van je woonplaats, die kom je in dat topic wel tegen nog.Chevy454 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:58:
[...]
Heb met meer mensen gesproken en men is nogal gemengd over de lokale BMW dealer. Ik ben op het moment niet erg te spreken over de kwaliteit van werk. Zo is het rempedaal erg laaang voordat die grijpt. Maar dat fixen we wel.
Ik zit niet op het GS forum. Heb je een linkje?
Maar je kan altijd het adresje doorsturen voor het syncen indien ik het niet zelf kan doen.
Topic: https://www.bmwgsclub.nl/...stellen-wat-een-verschil/
Laat maar weten of ik hem moet vragen jou zijn telefoonnummer te geven.
[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 19-05-2026 07:07 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Mocht je nog geen oordoppen dragen, ik heb oprecht het gevoel dat je met oordoppen (3M 1100 hier) "beter" de muziek hoort dan zonder-tom-562 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:35:
Hoppa, deze avond mijn vervroegde verjaardagscadeau geïnstalleerd (ik ben pas in september jarig). Een HJC 50B intercom (een Sena 50R dus).
Ah dat syncen doe ik ook op mijn R1150RT maar ik doe dat met de bypass schroeven voor stationair. Voor de R1200GS moet ik even uitvogelen hoe dat te doen want je hebt idd die GS911 nodig voor die stationair stappen motoren, waarschijnlijk eerst eens meten.Fraggert schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 06:57:
Lees hier maar ff.
Nou dan heb je het in 1 - 2 uurtjes wel gezien hoor. Ik weet dat iedereen z'n eigen stijl vakantie hebt, maar denk wel dat het goed is te beseffen dat als je een route 15 km inkort omdat die anders te lang is, je ook je koffiestops kan gaan plannen. Die duren meestal langerPyr0_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:19:
Zat zelf ook al te denken de motor ergens te parkeren en te voet wat rond te lopen, ben bang dat ik het snel gezien heb, steden en drukte is niet mijn ding zeg maar. Maar ik ben 'in de buurt' en wil het gewoon van m'n bucketlist afstrepen.![]()
In weze hetzelfde op de 1200, volgens mij hoef je niet perse iets met die stappen motoren te doen met syncen. Hoe dan ook, goed syncen is een absolute must, echt een enorm verschilChevy454 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 07:20:
[...]
Ah dat syncen doe ik ook op mijn R1150RT maar ik doe dat met de bypass schroeven voor stationair. Voor de R1200GS moet ik even uitvogelen hoe dat te doen want je hebt idd die GS911 nodig voor die stationair stappen motoren, waarschijnlijk eerst eens meten.
Zit je op een naked? Met dezelfde helm en 21B kan ik met 160 nog prima muziek luisteren. Nou ja, prima. Ik kan dan nog muziek luisterenHTT-Thalan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:37:
[...]
Met oordoppen in en tegen 120km/u hoor je er weinig meer van. Heb zelf de 51 in een RPHA-91 helm.
Ik heb Alpine op maat doppen. Ik verwacht dat het muziek luisteren dan nog beter gaat, aangezien die een groot gedeelte van de windruis wegfilteren.Sinny schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 07:08:
[...]
Mocht je nog geen oordoppen dragen, ik heb oprecht het gevoel dat je met oordoppen (3M 1100 hier) "beter" de muziek hoort dan zondertuurlijk minder hard, maar mijn Ali setje (Asmax S1) versta ik prima
Ben net naar m'n werk gereden met de motor (en muziek aan), echt heerlijk
Jep, we hadden heb al afgestempeldBommes schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:24:
@Aikon de E7 is toch niet echt een nop?
Een erg goede reis allrounder voor in de droge periodes zeg maar![]()
Hmm, dit is natuurlijk een reactie die je liever niet zou krijgen...maar toch dank daarvoor!Adder28 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:22:
[...]
Het was me inmiddels ook al opgevallen dat de Triumph om wat voor reden daan ook, toch minder populair lijkt als je afgaat op opgeslagen favorieten op o.a. marktplaats.
De kawa was vooraf ook onze favoriet, maar de Versys vind ze te traag, de Z900 te zenuwachtig.
Ik houd juist wel van die hele smalle weggetjes, en haarspeld bochtjes. Heerlijk.Pyr0_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:19:
Inderdaad de Allos is smal en met slecht(er) asfalt. Ik kwam er een paar jaar geleden overheen, vrij vroeg in het seizoen, erg veel sneeuw nog.Destijds vast bewust gedaan. Beweegredenen: onbekend. Doch als ik nu opnieuw kijk dan is de Allos een vrij smalle weg met redelijk slecht en oud asfalt, en de andere pas heeft óók wel heel indrukwekkende uitzichten. Meestal baseer ik daar m'n keuzes op. Ik laat em even staan.
Het is er ook navenant druk, houd daar dus rekening mee, met de blinde bochten en de kans op slome toeristen op de weg bedoel ik dan dusCastellane is een goede tip, maar de dag erheen is al 280km dus zou dan echt te lang worden.
Het is wel een van de smallere, met best wat haarspeldbochten, maar hij ligt uit de grote drukte, en heeft wel goed asfalt. Heerlijk, om te rijden.De Col Du Turini inderdaad bewust meegepakt op de dag dat ik na Monaco ga, die zag er zó gaaf uit!
Ik vind dat juist heerlijk; lekker je stuurmanskunsten met de motor benutten, snel hoogtemeters maken, en vaak kom je daarbij ook juist op de rustiger plekjes. Geweldig!Pyr0_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:19:
...
...
Alleen uitkijken dat je midden in zo'n bocht niet opeens een koe, of zoals afgelopen weekend, een (kleine) kudde schapen tegen komt. Of een vrachtwagen met boomstammen die naar beneden komt denderen.
De Tracers hebben we even heel kort bekeken, maar deze vind ze absoluut niet mooi. De reviews zijn echter wel zeer lovend over deze machines.DrivinUCrazy schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:07:
[...]
Waarom dan de F900XR? Als er een merk is dat hard roept dat ze premium zijn is het BMW wel.
@Willianv Ik mis eigenlijk de Tracers van Yamaha in dit rijtje. Toen ik de Tracer 9 kocht, en ja 2021 is al even geleden, heb ik met een schuin oog ook naar de F900XR gekeken. Maar de Tracer had meer standaard opties dan de BMW, én was gunstiger geprijsd. Neem daarbij ook een soepeler lopend blok, en je bent al een heel eind in de keuze.
Toen heb ik ook iemand op Youtube gezien (ik meen een Duitser) die ze allebei in bezit heeft gehad, en uiteindelijk de XR weer heeft laten staan.
Ik zeg er wel bij: de nieuwere Tracer 9 is mij simpelweg te duur geworden, met snufjes die ik nooit ga gebruiken. Model 2021-2023 is de sweet spot.
De Tracer 7 kan overigens óók leuk zijn. Dáár zou ik haar eens op laten proefrijden.
Sportief met een GS?geert_s schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:42:
[...]
En als antwoord op je vraag, de trail attack 3 zou lang mee moeten gaan, goed grip moeten hebben op nat wegdek en redelijk sportief moeten rijden dus volgens mij zit je daarmee goed. Misschien dat de Michelin Road 6 net iets langer mee gaat, en bijvoorbeeld een Pirelli Scorpion Trail 3 wat sportiever aanvoelt. Het is maar net wat je belangrijker vindt. Is sportiever/speelser of levensduur belangrijker?
Nee, liever langere levensduur. Meer snelweg om snel weg (hur hur) te komen.
@Pyr0_, in de Vogezen zijn veel WWI memorials, zeker in de buurt van Orbey/Colmar. Wellicht nog een mooi kasteeltje meepakken in die buurt. Ik kan Château du Haut-Kœnigsbourg of de ruïnes bij Ribeauvillé aanraden.
Bij de oliegekoelde 1200's moet het met de gaskabels en het verboten schroefje, stelt niet zo heel veel voor.Chevy454 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 07:20:
[...]
Ah dat syncen doe ik ook op mijn R1150RT maar ik doe dat met de bypass schroeven voor stationair. Voor de R1200GS moet ik even uitvogelen hoe dat te doen want je hebt idd die GS911 nodig voor die stationair stappen motoren, waarschijnlijk eerst eens meten.
Maar volgens mij heeft de LC variant TBW, dus dan zou je het puur met software moeten doen.
Destruction schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:56:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hA2Hs1lT9UJ1XdRqyVGrCS6c.jpg?f=user_large)
Niks mis mee qua rijden, zeker die linker merk je eigenlijk niks van, die rechter hobbelt iets meer, enige is dat het met insturen soms wat raar voelt.
[ Voor 37% gewijzigd door 4x2 op 19-05-2026 09:41 ]
leeg
Vergeet de san Boldo, is een gehypte pas. De aanrijd routes zijn niet mooi. Scherpe haarspelds in een tunnel loop ik ook niet warm van. Ik heb echt veel gereden in de de dolo's wil je routes of aanraders pb me maarPyr0_ schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:19:
Ben ff de reacties doorgelopen en probeer chronologisch te reageren. Thanks voor de bijdragen btw, wordt gewaardeerd.
[...]
De San Boldo pas en de tip van @Bommes (Cima Della Mandria) liggen redelijk bij elkaar in de buurt, heb ze even opgeslagen en ga kijken of en hoe ik het verwerk in de route. En de Passo Rollo had ik al erin zitten. Thanks!
[...]
Zeker ook autoliefhebber, alleen niet persé zulke hele oude auto's, plus ik wil het BMW museum al meepakken en daar trek ik al een volle dag voor uit.
[...]
[...]
Zat zelf ook al te denken de motor ergens te parkeren en te voet wat rond te lopen, ben bang dat ik het snel gezien heb, steden en drukte is niet mijn ding zeg maar. Maar ik ben 'in de buurt' en wil het gewoon van m'n bucketlist afstrepen.![]()
[...]
Goeie tip, WW1 & 2 dingen zijn altijd zeer interessant! Al werd me de route die dag wel erg lang (305km) dus heb even op een andere plek wat meer rechtstreeks gepland, nog steeds een hele lange route tho, 290km, wel de optie om het laatste stuk snelweg te doen.
[...]
Ik kijk er tegelijk naar uit en tegenop, ook de eerste keer dat ik zolang weg ga hoor, maar fuck it, je leeft maar 1 keer en ik heb nu de mogelijkheid dus ga het gewoon doen. Improvise, adapt, overcome denk ik dan.
[...]
Destijds vast bewust gedaan. Beweegredenen: onbekend. Doch als ik nu opnieuw kijk dan is de Allos een vrij smalle weg met redelijk slecht en oud asfalt, en de andere pas heeft óók wel heel indrukwekkende uitzichten. Meestal baseer ik daar m'n keuzes op. Ik laat em even staan.![]()
[...]
Castellane is een goede tip, maar de dag erheen is al 280km dus zou dan echt te lang worden.
[...]
De Col Du Turini inderdaad bewust meegepakt op de dag dat ik na Monaco ga, die zag er zó gaaf uit!
[...]
Snelweg inderdaad ook bewust gedaan inderdaad, alternatief is helemaal via Zwitserland langs de grote meren. Niet alleen heb ik dat vorig jaar al deels gedaan, en zoveel opties qua route heb je dan niet, dat was ook niet bepaald lekker door rijden. Dat gaan ik niet nog eens doen dus.
:strip_exif()/f/image/tpGXv6S03d2s4BcptzbGYPWU.jpg?f=fotoalbum_large)