Leuk, maar ik rij liever met propere motor gearVrijdag schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:21:
[YouTube: 2025 Distinguished Gentleman's Ride - Official Global Wrap Up Video]
Gaan er nog Tweakers mee rijden met een lokale rit? Ik rij mee in Den HaagHopelijk is het morgen wel droog, want dat posed beter
Niet zonder (motor)pak, sorry.Vrijdag schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:21:
[YouTube: 2025 Distinguished Gentleman's Ride - Official Global Wrap Up Video]
Gaan er nog Tweakers mee rijden met een lokale rit? Ik rij mee in Den HaagHopelijk is het morgen wel droog, want dat posed beter
Ik overweeg om wat spullen van NiceCNC te kopen (floorboards en axle nut covers) omdat ik het wel mooi spul vind. Ik zocht wat ervaringen en kwam deze post tegen. Hoe bevalt jou de kwaliteit?Chevy454 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 22:41:
Project 40: achterrem monteren.
Een paar weken geleden, misschien zelfs 2 maand geleden, de achterrem uit elkaar getrokken en nu voorbereiden. Het achterwiel is nog bij de bandenboer dus hebben we de klauw provisorisch geklemd met wat karton om het systeem te vullen en te ontluchten. Maar ik liep tegen een probleem aan, het scharnierpunt van het rempedaal ligt nog bij mijn vader. Gelukkig had ik die donor delen nog en heb ik die gereinigd en gemonteerd (wat niet zo evident was want deze moet het pedaal naar boven trekken dus moest goed gemonteerd worden).
Ik zou het liefste verse remvloeistof gebruiken maar ik had een voorgevoel.
[Afbeelding]
Nasty stuff. Er kwam grijze remvloeistof van de hoofdremcilinder en de leidingen uit. Dus zonde om 75ml aan vers remvloeistof te gebruiken. Ik had een potje van 2 jaar oud nog liggen en was nog redelijk voor deze toepassing.
Wanneer de ketting en het achterwiel er is dan kunnen we alles van het subframe afwerken.
We hebben ook de koelwater thermobob bypass van NiceCNC half gemonteerd want ik was niet geheel blij met mijn originele ventilator. Deze was door de vorige eigenaar gebeund, ik heb gelukkig nog de donor ventilator. Dus moet ik wat gaan aanpassen om het in orde te maken alvorens we het koelsysteem kunnen afwerken.
Doel voor volgende week: koelsysteem afwerken. Start relais monteren. Uitlaat eraan hangen.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!