Hij kwam ook terug op de paddock en zei "Ik weet niet wat mijn tijd was maar ik weet wel dat dit het maximale is dat deze motor kan, in ieder geval in deze set up".Willem schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:08:
Met gewone straatbanden en een R6 is dat zeker netjes.
En daarna zei Ferry (van Rijn, racecracks) dus dat hij niet helemaal goed was. Circuit gsxr750 erbij en dat PR stond nu op een lage 1:56 uit m'n hoofd.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Het maximale wat hij met die motor kanDestruction schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:13:
[...]
Hij kwam ook terug op de paddock en zei "Ik weet niet wat mijn tijd was maar ik weet wel dat dit het maximale is dat deze motor kan, in ieder geval in deze set up".
En daarna zei Ferry (van Rijn, racecracks) dus dat hij niet helemaal goed was. Circuit gsxr750 erbij en dat PR stond nu op een lage 1:56 uit m'n hoofd.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Goed bezig man. Leuk om te zien dat je ondanks die klapper van een tijd terug de boel weer oppakt en gewoon doorzet. Kudo's.HTT-Thalan schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:57:
Aardappelplaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
(still uit een whatsapp filmpje, had weinig tijd om én les te geven én vast te leggen).
Vanmorgen was het dus D-Day, ik heb mijn eigen vrouw haar eerste AVB les op de baan gegeven! Dat begon met op de middenbok nog even oefenen waar de bediening allemaal zit, en daarna heel voorzichtig zelf wegrijden en de eerste rondjes over de baan rijden. Ze ging uiteraard wat onwennig door de bochten, dus op een gegeven moment even gedemonstreerd dat je prima zonder handen kunt rijden en de motor prima rechtdoor gaat. Na enige overtuiging durfde ze dat zelf ook te proberen en ze reed direct een stuk zekerder door de bochtjes.
We hebben geoefend met countersteering en daarna doorgegaan naar de remmingen. Zowel precisiestop als daarna de noodstop geoefend zodat ze in ieder geval kan remmen. Les geëindigd met snelle slalom. Alles een paar keer voorgedaan en daarna ging ze, eerst één pion, daarna twee en uiteindelijk alle 6, zelf de slalom rijden!
In het begin geloofde ze niet dat je in twee uur tijd kunt beginnen met motorrijden maar ze heeft wel 5 keer tijdens de les geuit "DIT IS ECHT ONTZETTEND LEUK" dus ik denk dat de basis nu wel gelegd is.
Zondag weer verder, dan pakken we de stopproef en de uitwijk erbij. Mocht dat soepel gaan misschien ook wel langzaam rijden.
Terwijl we wachten op de EBC remschijf de originele remschijf los proberen te maken. 9 boutjes en de eerste met beleid losmaken. Alles ging goed en natuurlijk bij de laatste draait de inbuskop door
Goed. Even stap terug en we gaan even van het bmw reservewiel de remschijven loshalen. Remschijf links gaat goed. Remschijf rechts, laatste torxbout, breekt de torxbit kapot en maakt de kop rond.
* Chevy454 gaat de bbq aansteken en even niks meer aanraken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Vorige week appte een oude maat dat hij een xt660 had gekocht en er noppen onder had gegooid “ik wil wel een keer mee met dat offroad rijden”. (Hij was een fanatieke mountainbiker en ook oprecht goed in downhill)
Plan was vandaag even rustig wat zand op te zoeken en even de eerste stappen in het zand te zetten. Het weer was drama maar de zin was groot dus vanochtend vroeg om 6 uur de wekker en klaar maken.
Maar toen… eerste stukje zand, ik dacht heel even beetje tempo erin kijken wat er gebeurt en jawel meneer zat nog steeds achter mij. Dus ik dacht dat is niet mals. Vervolgens vergeet ik een afslag en draai de motor om, hij was al iets verder doorgeschoten en wat zie ik…. Meneer draait even een snoeiharde elephant turn en komt met pret ogen aan… “wow dat ging ook gewoon goed, nooit eerder gedaan” 😟
Kortom nog geen 20 min later gaan we met een (voor mij) redelijk hoog tempo de tet af.
Tot meneer in een bocht zijn voorwiel skipped en hij even een rust moment in de sloot pakt. Spiegel los.. geen probleem zou je zeggen. Hij gas erop en wil weg gaan en motor valt meteen uit?!? Wat blijkt de spiegel zit zo los dat die tegen de noodstop komt 🫣
Snel wat bushcraft werk en verder. Uiteindelijk allemaal drama weer en bij de pauze staat meneer te trillen als een gek van de kou, besluiten om ergens eventjes schuilen.
Motor start niet (van hem) vloeken klooien en 10min later start ie weer. Toen maar weer omdraaien en terug, stel dat ie afslaat en we ergens helemaal vast staan.
Al met al mooi dagje klooien, maar ik was echt stom verbaasd hoe snel sommige mensen het oppakken of gewoon 100% schijt hebben 🤣
Grappig dat je de vergelijking maakt. Ik zag vorige week bij mijn allroad cursus ook meer parallellen met mountainbiken dan met motorrijden op de weg.kneusteun schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:53:
Nou vandaag geleerd dat mtb en downhill ervaring goed is voor off-road rijden.
Vorige week appte een oude maat dat hij een xt660 had gekocht en er noppen onder had gegooid “ik wil wel een keer mee met dat offroad rijden”. (Hij was een fanatieke mountainbiker en ook oprecht goed in downhill)
Plan was vandaag even rustig wat zand op te zoeken en even de eerste stappen in het zand te zetten. Het weer was drama maar de zin was groot dus vanochtend vroeg om 6 uur de wekker en klaar maken.
Maar toen… eerste stukje zand, ik dacht heel even beetje tempo erin kijken wat er gebeurt en jawel meneer zat nog steeds achter mij. Dus ik dacht dat is niet mals. Vervolgens vergeet ik een afslag en draai de motor om, hij was al iets verder doorgeschoten en wat zie ik…. Meneer draait even een snoeiharde elephant turn en komt met pret ogen aan… “wow dat ging ook gewoon goed, nooit eerder gedaan” 😟
Kortom nog geen 20 min later gaan we met een (voor mij) redelijk hoog tempo de tet af.
Tot meneer in een bocht zijn voorwiel skipped en hij even een rust moment in de sloot pakt. Spiegel los.. geen probleem zou je zeggen. Hij gas erop en wil weg gaan en motor valt meteen uit?!? Wat blijkt de spiegel zit zo los dat die tegen de noodstop komt 🫣
Snel wat bushcraft werk en verder. Uiteindelijk allemaal drama weer en bij de pauze staat meneer te trillen als een gek van de kou, besluiten om ergens eventjes schuilen.
Motor start niet (van hem) vloeken klooien en 10min later start ie weer. Toen maar weer omdraaien en terug, stel dat ie afslaat en we ergens helemaal vast staan.
Al met al mooi dagje klooien, maar ik was echt stom verbaasd hoe snel sommige mensen het oppakken of gewoon 100% schijt hebben 🤣
Kan aardig fietsen, geef ook training, maar ben geen natuurtalent en al helemaal geen daredevil. Dus hier gaat het wat langzamer
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ja, zet een Marc Marquez op mijn Diversion en hij zet een tijd neer die onmogelijk lijktJoris748 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:18:
[...]
Het maximale wat hij met die motor kanZet er een halfgod op en het gaat nog wel een klap harder
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Mooi apparaat! Heb hem in de OP gezet.Stalensnuitje schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:03:
Klote, geen bingo van @geert_s meer terwijl ik net een plaatje kon afstrepen
Gisteren de nieuwe Trident 800 opgehaald, wat een heerlijk apparaat! Wel tussen de buien door naar huis moeten sturen, dus nog geen tijd gehad/genomen voor een mooi zonnig plaatje, dus dan maar eentje thuisEn de eerste 100 mijl zit erop, dus de soft limiter is inmiddels van 3500 naar 5000
[Afbeelding]
@LankHoar mag deze in plaats van de Tiger in de OP?
Soft limiter, bedoel je daarmee dat je jezelf moet inhouden, of dat je echt een beetje gelimiteerd word?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Als ik die kans krijg gaan we dat ook zeker een keer doen idd. Gewoon een keer 'blij dat ik glij' spelenjeroenathome schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:48:
@HTT-Thalan Wat wordt de volgende les behandeld. Rijden door water en glad wegdek?
[Afbeelding: Een nat pak]
[Afbeelding: Glad Hé]