Hij kwam ook terug op de paddock en zei "Ik weet niet wat mijn tijd was maar ik weet wel dat dit het maximale is dat deze motor kan, in ieder geval in deze set up".Willem schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:08:
Met gewone straatbanden en een R6 is dat zeker netjes.
En daarna zei Ferry (van Rijn, racecracks) dus dat hij niet helemaal goed was. Circuit gsxr750 erbij en dat PR stond nu op een lage 1:56 uit m'n hoofd.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Het maximale wat hij met die motor kanDestruction schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:13:
[...]
Hij kwam ook terug op de paddock en zei "Ik weet niet wat mijn tijd was maar ik weet wel dat dit het maximale is dat deze motor kan, in ieder geval in deze set up".
En daarna zei Ferry (van Rijn, racecracks) dus dat hij niet helemaal goed was. Circuit gsxr750 erbij en dat PR stond nu op een lage 1:56 uit m'n hoofd.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Goed bezig man. Leuk om te zien dat je ondanks die klapper van een tijd terug de boel weer oppakt en gewoon doorzet. Kudo's.HTT-Thalan schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 11:57:
Aardappelplaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
(still uit een whatsapp filmpje, had weinig tijd om én les te geven én vast te leggen).
Vanmorgen was het dus D-Day, ik heb mijn eigen vrouw haar eerste AVB les op de baan gegeven! Dat begon met op de middenbok nog even oefenen waar de bediening allemaal zit, en daarna heel voorzichtig zelf wegrijden en de eerste rondjes over de baan rijden. Ze ging uiteraard wat onwennig door de bochten, dus op een gegeven moment even gedemonstreerd dat je prima zonder handen kunt rijden en de motor prima rechtdoor gaat. Na enige overtuiging durfde ze dat zelf ook te proberen en ze reed direct een stuk zekerder door de bochtjes.
We hebben geoefend met countersteering en daarna doorgegaan naar de remmingen. Zowel precisiestop als daarna de noodstop geoefend zodat ze in ieder geval kan remmen. Les geëindigd met snelle slalom. Alles een paar keer voorgedaan en daarna ging ze, eerst één pion, daarna twee en uiteindelijk alle 6, zelf de slalom rijden!
In het begin geloofde ze niet dat je in twee uur tijd kunt beginnen met motorrijden maar ze heeft wel 5 keer tijdens de les geuit "DIT IS ECHT ONTZETTEND LEUK" dus ik denk dat de basis nu wel gelegd is.
Zondag weer verder, dan pakken we de stopproef en de uitwijk erbij. Mocht dat soepel gaan misschien ook wel langzaam rijden.
Terwijl we wachten op de EBC remschijf de originele remschijf los proberen te maken. 9 boutjes en de eerste met beleid losmaken. Alles ging goed en natuurlijk bij de laatste draait de inbuskop door
Goed. Even stap terug en we gaan even van het bmw reservewiel de remschijven loshalen. Remschijf links gaat goed. Remschijf rechts, laatste torxbout, breekt de torxbit kapot en maakt de kop rond.
* Chevy454 gaat de bbq aansteken en even niks meer aanraken.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Vorige week appte een oude maat dat hij een xt660 had gekocht en er noppen onder had gegooid “ik wil wel een keer mee met dat offroad rijden”. (Hij was een fanatieke mountainbiker en ook oprecht goed in downhill)
Plan was vandaag even rustig wat zand op te zoeken en even de eerste stappen in het zand te zetten. Het weer was drama maar de zin was groot dus vanochtend vroeg om 6 uur de wekker en klaar maken.
Maar toen… eerste stukje zand, ik dacht heel even beetje tempo erin kijken wat er gebeurt en jawel meneer zat nog steeds achter mij. Dus ik dacht dat is niet mals. Vervolgens vergeet ik een afslag en draai de motor om, hij was al iets verder doorgeschoten en wat zie ik…. Meneer draait even een snoeiharde elephant turn en komt met pret ogen aan… “wow dat ging ook gewoon goed, nooit eerder gedaan” 😟
Kortom nog geen 20 min later gaan we met een (voor mij) redelijk hoog tempo de tet af.
Tot meneer in een bocht zijn voorwiel skipped en hij even een rust moment in de sloot pakt. Spiegel los.. geen probleem zou je zeggen. Hij gas erop en wil weg gaan en motor valt meteen uit?!? Wat blijkt de spiegel zit zo los dat die tegen de noodstop komt 🫣
Snel wat bushcraft werk en verder. Uiteindelijk allemaal drama weer en bij de pauze staat meneer te trillen als een gek van de kou, besluiten om ergens eventjes schuilen.
Motor start niet (van hem) vloeken klooien en 10min later start ie weer. Toen maar weer omdraaien en terug, stel dat ie afslaat en we ergens helemaal vast staan.
Al met al mooi dagje klooien, maar ik was echt stom verbaasd hoe snel sommige mensen het oppakken of gewoon 100% schijt hebben 🤣
Grappig dat je de vergelijking maakt. Ik zag vorige week bij mijn allroad cursus ook meer parallellen met mountainbiken dan met motorrijden op de weg.kneusteun schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:53:
Nou vandaag geleerd dat mtb en downhill ervaring goed is voor off-road rijden.
Vorige week appte een oude maat dat hij een xt660 had gekocht en er noppen onder had gegooid “ik wil wel een keer mee met dat offroad rijden”. (Hij was een fanatieke mountainbiker en ook oprecht goed in downhill)
Plan was vandaag even rustig wat zand op te zoeken en even de eerste stappen in het zand te zetten. Het weer was drama maar de zin was groot dus vanochtend vroeg om 6 uur de wekker en klaar maken.
Maar toen… eerste stukje zand, ik dacht heel even beetje tempo erin kijken wat er gebeurt en jawel meneer zat nog steeds achter mij. Dus ik dacht dat is niet mals. Vervolgens vergeet ik een afslag en draai de motor om, hij was al iets verder doorgeschoten en wat zie ik…. Meneer draait even een snoeiharde elephant turn en komt met pret ogen aan… “wow dat ging ook gewoon goed, nooit eerder gedaan” 😟
Kortom nog geen 20 min later gaan we met een (voor mij) redelijk hoog tempo de tet af.
Tot meneer in een bocht zijn voorwiel skipped en hij even een rust moment in de sloot pakt. Spiegel los.. geen probleem zou je zeggen. Hij gas erop en wil weg gaan en motor valt meteen uit?!? Wat blijkt de spiegel zit zo los dat die tegen de noodstop komt 🫣
Snel wat bushcraft werk en verder. Uiteindelijk allemaal drama weer en bij de pauze staat meneer te trillen als een gek van de kou, besluiten om ergens eventjes schuilen.
Motor start niet (van hem) vloeken klooien en 10min later start ie weer. Toen maar weer omdraaien en terug, stel dat ie afslaat en we ergens helemaal vast staan.
Al met al mooi dagje klooien, maar ik was echt stom verbaasd hoe snel sommige mensen het oppakken of gewoon 100% schijt hebben 🤣
Kan aardig fietsen, geef ook training, maar ben geen natuurtalent en al helemaal geen daredevil. Dus hier gaat het wat langzamer
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ja, zet een Marc Marquez op mijn Diversion en hij zet een tijd neer die onmogelijk lijktJoris748 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 12:18:
[...]
Het maximale wat hij met die motor kanZet er een halfgod op en het gaat nog wel een klap harder
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Mooi apparaat! Heb hem in de OP gezet.Stalensnuitje schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:03:
Klote, geen bingo van @geert_s meer terwijl ik net een plaatje kon afstrepen
Gisteren de nieuwe Trident 800 opgehaald, wat een heerlijk apparaat! Wel tussen de buien door naar huis moeten sturen, dus nog geen tijd gehad/genomen voor een mooi zonnig plaatje, dus dan maar eentje thuisEn de eerste 100 mijl zit erop, dus de soft limiter is inmiddels van 3500 naar 5000
[Afbeelding]
@LankHoar mag deze in plaats van de Tiger in de OP?
Soft limiter, bedoel je daarmee dat je jezelf moet inhouden, of dat je echt een beetje gelimiteerd word?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Als ik die kans krijg gaan we dat ook zeker een keer doen idd. Gewoon een keer 'blij dat ik glij' spelenjeroenathome schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:48:
@HTT-Thalan Wat wordt de volgende les behandeld. Rijden door water en glad wegdek?
[Afbeelding: Een nat pak]
[Afbeelding: Glad Hé]
Na bijna 8 jaar op een Bulldog rond te hebben gereden vond ik het tijd voor iets met minder gewicht en wat meer vermogen en bagagecapaciteit. Ik heb hem dus vorige week ingeruild voor deze Tiger 800XC uit 2012:
Er moet nog wel een en ander aan gebeuren voordat ie er klaar voor is, maar het plan is om er langere tochten mee te maken waar de Bulldog toch minder geschikt voor was.@LankHoar deze mag wat mij betreft in de OP, of moet ik daar eerst meer scenepoints voor scoren in dit topic?
Gelderland
@mvn23
Triumph
Tiger 800XC
2012
Eigenlijk moet je een foto bij een brug plaatsen voor de scenepoints, en dan kunnen we weer wat afstrepen van @geert_s bingokaartmvn23 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:30:
@LankHoar deze mag wat mij betreft in de OP, of moet ik daar eerst meer scenepoints voor scoren in dit topic?
Ik heb je toegevoegd!
Ik kom uit Groningen en heb een Ducati 899 Panigale uit 2014.
Je mag me er wel inzetten!
Dank!
/Zondag wordt het als het goed is lekker weer om te rijden. (Het is nu ook wel redelijk weer maar wat aan de frisse kant
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Oh joh, huiswerk! Dat is lang geleden! Die foto hou je van me tegoed.LankHoar schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:40:
[...]
Eigenlijk moet je een foto bij een brug plaatsen voor de scenepoints, en dan kunnen we weer wat afstrepen van @geert_s bingokaart
Thanks!Ik heb je toegevoegd!
Prima! Doe maar even een tag aan Harley en mij wanneer je een fotootje linkt, tezamen met deze info, dan voegen we in 1x alle details toeFormat-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:46:
Ik zie dat ik ook nog niet in de OP sta.
Dank!
/Zondag wordt het als het goed is lekker weer om te rijden. (Het is nu ook wel redelijk weer maar wat aan de frisse kant)
Aikon schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 13:43:
Ik heb m'n mtb weleens achterop m'n motor meegenomen.
:strip_exif()/f/image/DCdS4hxTg6hJD7m5CSTLNtXU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ach
leeg
Foto in nsfw tags svpFormat-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:46:
Ik zie dat ik ook nog niet in de OP sta.
Dank!
/Zondag wordt het als het goed is lekker weer om te rijden. (Het is nu ook wel redelijk weer maar wat aan de frisse kant)
LankHoar schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:10:
[...]
Prima! Doe maar even een tag aan Harley en mij wanneer je een fotootje linkt, tezamen met deze info, dan voegen we in 1x alle details toe
:strip_exif()/f/image/mTHOgSH4z04cRrQ4MPq9DMSf.jpg?f=fotoalbum_large)
@harley @LankHoar
899 Panigale 2014, Groningen.
[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 14-05-2026 17:17 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Dan moet je eigenlijk nog een plaatje bij een echte Tiger maken.mvn23 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:30:
Leuk topic! Ik lees nu een tijdje mee en vind het wel tijd om ook maar een reactie te plaatsen en dan uiteraard ook gelijk een plaatje bij het praatje te plaatsen.
Na bijna 8 jaar op een Bulldog rond te hebben gereden vond ik het tijd voor iets met minder gewicht en wat meer vermogen en bagagecapaciteit. Ik heb hem dus vorige week ingeruild voor deze Tiger 800XC uit 2012:
[Afbeelding] Er moet nog wel een en ander aan gebeuren voordat ie er klaar voor is, maar het plan is om er langere tochten mee te maken waar de Bulldog toch minder geschikt voor was.
@LankHoar deze mag wat mij betreft in de OP, of moet ik daar eerst meer scenepoints voor scoren in dit topic?![]()
Gelderland
@mvn23
Triumph
Tiger 800XC
2012
:strip_exif()/f/image/8J5KKeGbx9aoJfCHiYatV84u.jpg?f=fotoalbum_large)
@4x2 die fiets...
Mooie motor!Willem schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:42:
@harley zet mij ook maar in de OP dan
1999 Aprilia RSV Mille Alitalia
[Afbeelding]
Sommige mensen snappen niet dat circuitdagen veel leuker zijn (voor iedereen).
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
leeg
Heb je die livery er zelf op gezet of laten zetten?Willem schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:47:
Thanks! One of a kind. Geïnspireerd op de RSV4 van Max Biaggi.
Zoals gezegd, nice!
Mooi ding, hoe vind je hem rijden?Willem schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:42:
@harley zet mij ook maar in de OP dan
1999 Aprilia RSV Mille Alitalia
[Afbeelding]
Alles zelf gedaan: ontwerp, stickers gesneden, spuitwerk, stickers plakken, 2k blanke lak erover.Format-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:50:
[...]
Heb je die livery er zelf op gezet of laten zetten?
Zoals gezegd, nice!
Is wel een beetje veel werk, maar leuk om te doen.
Hij rijdt onwaarschijnlijk lekker. Omdat ik alles maar dan ook alles aangepakt heb aan dit ding.Joris748 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:02:
Mooi ding, hoe vind je hem rijden?
Kleine impressie daarvan op mijn GarageBook page
Wat kost dat, zo'n trekhaak voor een PS150?
Of een Diversion 900, die mag dan meer trekken
[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 14-05-2026 18:48 ]
Ben benieuwd hoe zo’n Mille rijdt met frisse vering en demping. Vond de mijne vooral een hand vol om in het spoor te houden. Wel enorm veel plezier met het ding gehad.Willem schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:14:
[...]
Hij rijdt onwaarschijnlijk lekker. Omdat ik alles maar dan ook alles aangepakt heb aan dit ding.
Kleine impressie daarvan op mijn GarageBook page
Welkom met je rode monsterFormat-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:15:
[...]
[Afbeelding]
@harley @LankHoar
Schitterend ding zeg. Groningen stad of provincie?Format-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 17:15:
[...]
[Afbeelding]
@harley @LankHoar
Provincie (Appingedam)RBH schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:11:
[...]
Schitterend ding zeg. Groningen stad of provincie?
Edit
De grootste uithoek van NL maar wel heel veel mooie weggetjes om leuke (bochtige) ritjes te maken.
Heb m nu 3 jaar (gekocht met 12000 op de teller en er staat nu 22200 op. Binnenkort de 24k desmo service), en ben er nog steeds net zo blij mee als op dag 1. Wat een kanon. En wat een geluid! Haha. Boven de 6 a 7000 toeren weet je niet wat je meemaakt. Echt geweldig!
Super gedaan!Willem schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:04:
[...]
Alles zelf gedaan: ontwerp, stickers gesneden, spuitwerk, stickers plakken, 2k blanke lak erover.
Is wel een beetje veel werk, maar leuk om te doen.
[ Voor 93% gewijzigd door Format-C op 14-05-2026 19:37 ]
En als ik mijn motor de voordeur uitrij (
En er zijn idd ook een aantal mooie lange rechte stukken (vanuit al Appingedam richting Slochteren, richting Siddeburen) waar het gas af en toe wat verder open kan. (Áls ik dat doe doe ik dat meestal 's zomers rond 6 a 7 uur s ochtends, voordat er andere weggebruikers op de weg zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 14-05-2026 19:54 ]
Ongelofelijk scherp. Milles staan bekend om het sublieme rijwielgedeelte / frame / vering / remmerij.Joris748 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:51:
[...]
Ben benieuwd hoe zo’n Mille rijdt met frisse vering en demping. Vond de mijne vooral een hand vol om in het spoor te houden. Wel enorm veel plezier met het ding gehad.
En de QS is feest tot en met icm de 15/44 tandwielset.
Ah ja, check! Ik les daar in de omgeving nu (vanuit Winschoten), vind het oprecht echt prachtig rijden daar, had ik helemaal niet verwacht!Format-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:49:
Van Appingedam richting schildmeer en richting Kolham/ Hoogezand binnendoor is wel een leuke route. Mooie omgeving.
En als ik mijn motor de voordeur uitrij () en rechtsaf ga heb je allerlei bochtige binnendoor routes richting de Eemshaven (via Holwierde/ Spijk/ Bierum) en richting Ten Boer.
(Via Loppersum, Stedum enz) Allemaal bochtige landweggetjes met relatief veel overzicht.
En er zijn idd ook een aantal mooie lange rechte stukken (vanuit al Appingedam richting Slochteren, richting Siddeburen) waar het gas af en toe wat verder open kan. (Áls ik dat doe doe ik dat meestal 's zomers rond 6 a 7 uur s ochtends, voordat er andere weggebruikers op de weg zijn.) --> Ik gedraag me over het algemeen goed en hou me meestal wel in. Ik wil de motor goed houden en niet afjakkeren, en wil mn rijbewijs niet kwijt.
Dan rij je zeker bij 1-2 ride?RBH schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:54:
[...]
Ah ja, check! Ik les daar in de omgeving nu (vanuit Winschoten), vind het oprecht echt prachtig rijden daar, had ik helemaal niet verwacht!
En idd de omgeving daar is ook erg mooi. Heb daar zelf (ook) mn rijbewijs gehaald en die omgeving is buitengewoon mooi als je een beetje binnendoor gaat. Ik wist dat ook niet. Maar erg leuk rijden daar!
Termunten bij "De Remise" heb je goeie visjes. :)418O2 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:02:
Ik zal ook eens die kant op plannen. Ergens aan de kust een visje en weer terug
Dat is vanaf Appingedam geen gewelgie route (dat is binnendoor via Delfzijl via het industriegebied, of via de andere kant via N-wegen richting Winschoten, redelijk recht toe recht aan), maar het visje is de moeite dan wel weer waard.
Edit
Als je vanaf Ten Boer de afslagen / een afslag linksaf pakt heb je wel redelijk wat leuke landweggetjes om binnendoor te touren.
[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 14-05-2026 20:11 ]
Thanks, ga het proberen.Format-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:07:
[...]
Termunten bij "De Remise" heb je goeie visjes. :)
Dat is vanaf Appingedam geen gewelgie route (dat is binnendoor via Delfzijl via het industriegebied, of via de andere kant via N-wegen richting Winschoten, redelijk recht toe recht aan), maar het visje is de moeite dan wel weer waard.
Heb mezelf wel afgeleerd om haring te eten onderweg, dat moet je alleen doen met zo'n helm waarop je hier commentaar krijgt. Of een offroadhelm met bril
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2026 20:10 ]
De kibbeling (Edit of lekkerbek) is in Termunten (bij de Remise of bij Restaurant Landman) om je vingers bij af te likken.418O2 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:09:
[...]
Thanks, ga het proberen.
Heb mezelf wel afgeleerd om haring te eten onderweg, dat moet je alleen doen met zo'n helm waarop je hier commentaar krijgt. Of een offroadhelm met bril
En idd na een haring is het beter om het vizier niet te ver dicht te doen haha.
Je kan desnoods je helm ook afzetten418O2 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:09:
[...]
Thanks, ga het proberen.
Ik heb, welliswaar met de fiets, weleens een rondje Nederland gedaan, en echt elke provincie is prachtig en heeft z'n eigen charme. Ja, behalve Flevoland dan natuurlijk
418O2 schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 20:09:
[...]
dat moet je alleen doen met zo'n helm waarop je hier commentaar krijgt.
Zo een?
Moette doen.
Deze discussie mist nog op de bingokaart! Voor de volgende keer
[ Voor 29% gewijzigd door LankHoar op 14-05-2026 22:06 ]
Ik heb een 2002 gehad (gen 1.5) en die was na een check bij Hyperpro echt snaarstrak. Toen ik m kocht reed ie als een winkelwagentje met één lam wieltje, maar na 20 minuten afstellen (met originele vering) waren ze zelfs bij Hyperpro dik tevreden
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ja geweldige fietsen. Stiekum vind ik de gen 1.5 nog iets mooier dan de oer Mille.Kars schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:43:
@Willem poah dikke Mille! Gaaf ding hoor
Ik heb een 2002 gehad (gen 1.5) en die was na een check bij Hyperpro echt snaarstrak. Toen ik m kocht reed ie als een winkelwagentje met één lam wieltje, maar na 20 minuten afstellen (met originele vering) waren ze zelfs bij Hyperpro dik tevreden
Klopt ja! Onder Winschoten is het ook mooi trouwens, Vlagtwedde, Blijham, Bellingwolde, etc.Format-C schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 19:56:
[...]
Dan rij je zeker bij 1-2 ride?
En idd de omgeving daar is ook erg mooi. Heb daar zelf (ook) mn rijbewijs gehaald en die omgeving is buitengewoon mooi als je een beetje binnendoor gaat. Ik wist dat ook niet. Maar erg leuk rijden daar!
@cyntax nou dit werkt voor mij niet. Dit is wat een tweepersoons hoeslaken doet bij mijn bike. Had je het toevallig over een minibike?LankHoar schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:51:
[...]
Geen gek idee, heb ik toevallig nog liggen! Ga ik eens proberen, dank je
[ Voor 38% gewijzigd door LankHoar op 14-05-2026 22:41 ]
Ik moet lachen want ik had pas de droger stuk en toen heb ik het beddengoed te drogen gehangen over mijn motorenLankHoar schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:41:
[...]
@cyntax nou dit werkt voor mij niet. Dit is wat een tweepersoons hoeslaken doet bij mijn bike. Had je het toevallig over een minibike?
[Afbeelding]
Toerenteller begint te knipperen bij 3500 (en nu dus 5000) alsof je bij de redline bent. Je kúnt er prima overheen hoor. De dealer gaf ook wel aan er niet al te spastisch mee om te gaan, beter variatie in toerental houden dan de eerste 160km met 3500rpm constant op de snelweg (hoewel, da’s 80 in zn 6LankHoar schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 14:33:
[...]
Mooi apparaat! Heb hem in de OP gezet.
Soft limiter, bedoel je daarmee dat je jezelf moet inhouden, of dat je echt een beetje gelimiteerd word?
Je zou toch verwachten dat die wel een tijdje onafgestempeld blijft..
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Zal gaan voor een SV650 uit 2022, geef liever wat meer uit dat het kwalitatief ook echt goed is. Zat al te kijken of SW-Motech wat had, maar die hebben dat niet helaas. Tips zijn welkom!
Die motor vind ik niet zo spannend, maar wat is het verhaal van de discobollen erachter?LankHoar schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:41:
[...]
@cyntax nou dit werkt voor mij niet. Dit is wat een tweepersoons hoeslaken doet bij mijn bike. Had je het toevallig over een minibike?
[Afbeelding]
Mijn eerste weekendje weg staat gepland voor half juni. Een lang weekend motorkamperen samen met een maat in Luxemburg. Onzettend veel zin in, nadat we een break van 2-3 jaar gehad hebben. Ik ben nu al bezig met het uitzetten van de heenroute. Ik kom uit het midden van het land en motormaat uit de achterhoek. Hoe rijden jullie naar de Eifel of naar Luxemburg?
Optie 1 is voor ons de A2 afrijden, bij Maastricht de grens over en dan via Luik en Verviers naar St Vith en dan binnendoor naar Weiswampach de grens over. Dit doen we al jaren zo en is eigenlijk de korte weg. Maar wel saai.
Optie 2 en een langere weg is over Duitsland, eerst over de snelweg richting Aken en dan binnendoor via Schleiden, Stadtkyll, Prum en Dasburg. Dit stuk is nieuw voor ons en een beetje langer dan over de A2, maar misschien wel leuker.
Tips? Aanbevelingen?
Moette doen.
Ligt alles op zijn kop? Ik was van plan om langs de linkerover van de Rijn te rijden (Duitse A57) en dan A46 en A44. Op de Duitse A3 en A4 kom ik niet...ozzynator schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:13:
Snelweg door de Ruhrpott is momenteel 1 grote bouwput, die zou ik proberen te vermijden. Ik zou A2 tot Sittard doen en dan binnendoor via Aken richting Eiffel.
Juist niet, zie hierboven.geert_s schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:35:
[...]
Je zou toch verwachten dat die wel een tijdje onafgestempeld blijft..
Als je niet zo vaak in de Ardennen komt zou ik bij Visé er af gaan, ik heb laatst een deel van de route gemaakt voor iemand die iets vergelijkbaars wou doen. Zo beperk je snelweg tot het minimum en heb je meteen wat leuke wegen en omgeving te pakken.badkuip schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:08:
[...]
Die motor vind ik niet zo spannend, maar wat is het verhaal van de discobollen erachter?
Mijn eerste weekendje weg staat gepland voor half juni. Een lang weekend motorkamperen samen met een maat in Luxemburg. Onzettend veel zin in, nadat we een break van 2-3 jaar gehad hebben. Ik ben nu al bezig met het uitzetten van de heenroute. Ik kom uit het midden van het land en motormaat uit de achterhoek. Hoe rijden jullie naar de Eifel of naar Luxemburg?
Optie 1 is voor ons de A2 afrijden, bij Maastricht de grens over en dan via Luik en Verviers naar St Vith en dan binnendoor naar Weiswampach de grens over. Dit doen we al jaren zo en is eigenlijk de korte weg. Maar wel saai.
Optie 2 en een langere weg is over Duitsland, eerst over de snelweg richting Aken en dan binnendoor via Schleiden, Stadtkyll, Prum en Dasburg. Dit stuk is nieuw voor ons en een beetje langer dan over de A2, maar misschien wel leuker.
Tips? Aanbevelingen?
Alleen kurviger wil ff m'n routes niet laden dus die heb je nog van me tegoed.
Edit: Gevonden:
Pyr0_ schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:23:
[...]
Ik heb een beginnetje voor je gemaakt (klik gpx linkje via kurviger):
[Afbeelding]
Zo heb je iig de start met een leuke route, tanken bij het beginpunt, en bij Val'Dieu (tussenstop op punt 3) kun je een lekker hapje eten of de abdij bezoeken als je daar zin in hebt. Stukje snelweg om wat minder leuke stukken te skippen en dan genieten van de Ardennen.![]()
Kleine tip; ga met de terugweg via de E25 en dóór Luik, de E42 richting Verviers is op meerdere punten opgebroken en is heel vaak file rijden.
Airbnb's en hotels heb ik geen kaas van gegeten, sorry.
[ Voor 24% gewijzigd door Pyr0_ op 15-05-2026 14:11 ]
:strip_exif()/f/image/Xx9PBkVFpcIxWvWyZZNZM3Al.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze ochtend de R1200GS opgehaald. Fijne machine om mee te rijden maar onder de 3200rpm is die wat vierkant. Ik denk dat die wat gesynchroniseerd moet worden. Rijd je 3500rpm dan is die helemaal tip top in orde. Gek aangezien die 230km terug een onderhoud (en een nieuwe cardan) heeft gehad.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/33osGSER86I5ZQTxtcwW6cJh.jpg?f=user_large)
Oh fake carbon.. Who cares? * Chevy454 not.
Daarnet even met de F800GT gereden en ja, das net een brommer dan. Maar wat heeft die (F800GT) een klere windbescherming zeg. Buitenkant van de hand ijskoud, binnenkant hand warm. Buitenkant benen ijskoud, binnenkant dijen gebbqed. De BMW F800 Grand Toaster
[ Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 15-05-2026 15:07 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
:strip_exif()/f/image/LtI5ZKZFuo742XhwcIP4BN0Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Ring zit vast met torx boutjes, 20mm lang, volledig verzopen in Loctite. De kop van de boutjes is extra plat met slechts een 2 a 3 mm diep torx gaatje.
:strip_exif()/f/image/BRwyoBVjrCGuen5Y9wZqdRtg.jpg?f=fotoalbum_large)
Verfstripper er op, en een XL waterpomptang op het kopje van het boutje. Toen kwam die pas los.
:strip_exif()/f/image/ykTIq9XnTCF5FKjYpIRNtZlV.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk dan toch die overvloed aan Loctite ..
Uiteindelijk dus wel gelukt, nieuwe abs ring vast gezet met normale 6kant m6 boutjes. Met een klein drupje Loctite.
De reden van het vervangen van die ring: deze wordt gebruikt om de snelheid uit te lezen/weer te geven in het dashboard.
Met de originele ring is 50 op de teller iets van 40 in werkelijkheid. Bij 135 rijd het ding net aan de 120 op de gps.
Opzich mee te leven, maar het signaal wordt ook gebruikt om 135km/u als de max te begrenzen.
Door de nieuwe ring klopt de weergave nu beter met de werkelijkheid. Waarbij dus 135km/u op de klok ook dat werkelijk is, en je dus in werkelijkheid harder rijd voordat de begrenzing er in komt.
Easy opvoer truukje dus
Voor de zeurpieten dat 135km/u wel erg langzaam is. Dat klopt, maar ga het maar eens rijden met 12inch wieltjes. Meer dan hard zat..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als in: dat is waarschijnlijk wat jij zou uiten bij dit soort klusjes??WeirdScience schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:53:
@Bommes
Na het boutjes verhaal moest ik aan een Tarzan jungle schreeuw denken.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Maar eh, ik zou bij dit soort overwinningen toch wel een heel voldaan gevoel hebben.
Ik heb geen ervaring met een ABS ring geval, Maar....heeft zo`n ding zoveel te verduren? Alsin; komt er veel spanning op tijden het rijden. Zo niet, dan is het idd wel stupid veel locktite. Hulde dat je het zonder de boel te slopen nog los hebt weten te krijgen.
[ Voor 49% gewijzigd door WeirdScience op 15-05-2026 16:10 ]
I love it when a plan comes together :7
Ik rij zelf het liefst zo min mogelijk snelweg, dus ben vorig jaar binnendoor vanuit de Achterhoek naar de Eifel gereden. Zeg maar ongeveer parallel aan de grens, aan de Duitse kant. Niet heel bijzonder qua route, maar wat mij betreft beter dan snelweg. Je moet er alleen iets meer tijd voor inplannen.badkuip schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:08:
[...]
Tips? Aanbevelingen?
Hier is het plan ook om bij mooi weer halverwege Juni richting Luxemburg te rijden, maar dan op doorreis naar de Vogezen om via het Schwarzwald terug omhoog te rijden. Tot slot het Moezeldal terug naar Luxemburg en dan weer naar huis.
@badkuip kan bevestigen dat het een mooi stukje is dat @Pyr0_ bij elkaar had geklikt.Pyr0_ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:
[...]
Als je niet zo vaak in de Ardennen komt zou ik bij Visé er af gaan, ik heb laatst een deel van de route gemaakt voor iemand die iets vergelijkbaars wou doen. Zo beperk je snelweg tot het minimum en heb je meteen wat leuke wegen en omgeving te pakken.
[...]
Ik heb hem vanuit Eindhoven gereden over de a2 naar maastricht en daarachter die route opgepikt. Mooi, groen, bochtjes.
Jammer dat het weer niet meewerkte. Koud, de wegen waren nat, flinke wind. En 50 meter voor de eindbestemming een wegafzetting waar je echt niet door kon en dus 15 minuten nog moest omrijden. Ik heb hem met mijn dochter (15) gereden en die was behoorlijk verkleumd. Ikzelf trouwens ook
Bij deze nogmaal bedankt @Pyr0_
Mocht je geen leuke/goeie verstelbare vinden kun je ook met een dremel of slijptol de achterzijde van je OEM hendels iets inslijpen. Bij ongepland contact met de aarde is de kans dan veel groter dat alleen die punt af breekt en niet de hele hendel.RBH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:04:
Vraagje. Door een ongelukje is het tipje van de koppelingshendel afgebroken en moet ik die nu vervangen. Nu zat ik al te denken aan een verstelbare hendel, maar eigenlijk kan ik alleen iets van Motea vinden (link), heeft iemand wellicht ervaring met dit spul?
Zal gaan voor een SV650 uit 2022, geef liever wat meer uit dat het kwalitatief ook echt goed is. Zat al te kijken of SW-Motech wat had, maar die hebben dat niet helaas. Tips zijn welkom!
Heeft probrake.de iets voor je erbij zitten? Die heb ik op de Tracer, omdat dat de enige waren die om de knoppen-armaturen heen pasten. Met Duitse goedkeuring er op staan, dus helemaal prima.RBH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:04:
Vraagje. Door een ongelukje is het tipje van de koppelingshendel afgebroken en moet ik die nu vervangen. Nu zat ik al te denken aan een verstelbare hendel, maar eigenlijk kan ik alleen iets van Motea vinden (link), heeft iemand wellicht ervaring met dit spul?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat doe je dan in dit topic? Je hoort die discoballen helemaal niet te zien, alleen een dikke bikebadkuip schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:08:
[...]
Die motor vind ik niet zo spannend, maar wat is het verhaal van de discobollen erachter?
Dat was de keuze van de vorige eigenaars als verlichting in de loods. Ga ik nog wel vervangen wanneer ik die ga verbouwen tot man cave met motor sleutelplaats en drumcabine
LankHoar schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:41:
[...]
[Afbeelding]
De vraag wat ik eerder heb: ik heb de akrapovic uitlaat eraf gehaald en de originele erop gezet. Zou ik die verkopen of als troef achter de hand houden? Die akra past ook op de F800R first gen welke ik toch stiekem mis (en de mogelijke vervanger voor de SV650S wordt)
En MotoScan compatible dongle gekocht. Dan kunnen we iets of wat werken aan onze BMW motoren.
[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 15-05-2026 21:54 ]
:strip_exif()/f/image/F2aKNWLLn2ihHJJxb7wRNkQz.jpg?f=fotoalbum_large)
Afgelopen week fantastisch onverhard gereden in Andalusië. Prachtige wegen, super mooi uitzicht en lekker eten. Zaten genoeg technische stukken tussen met flinke hellingen met los gravel.
[ Voor 28% gewijzigd door cyntax op 15-05-2026 22:08 ]
Het blok pakt onwijs fijn op, klapt snel door de versnellingen en de QS staat ook snaarstrak.
Als het ding een maatje groter was had ik er zelf ook meer plezier van, nu is het een fiets waar iedereen >1.85 gewoonweg kut op zit. Vooral die pook is drama en is standaard dus niet te verstellen (op de KTM kun je nog wat spelen met 3 verschillende standen, dat zou al helpen).
K to the KillaZ
Afrit Visé is vaste prik op de terugweg, vanwege de friterie daarPyr0_ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:10:
[...]
Als je niet zo vaak in de Ardennen komt zou ik bij Visé er af gaan, ik heb laatst een deel van de route gemaakt voor iemand die iets vergelijkbaars wou doen. Zo beperk je snelweg tot het minimum en heb je meteen wat leuke wegen en omgeving te pakken.
[...]
https://maps.apple/p/0j.dgHPe_sKvrf
https://maps.app.goo.gl/eGzEEpD6uFhrYJpm9
:strip_exif()/f/image/Wrgfq4vw13NgsFZPYQe1SJc2.png?f=user_large)
Zucht, stomme hippe bougies...
leeg
Wees blij dat je er maar 2 nodig hebt dan4x2 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:34:
Deze is ook goed, heb ik 2 jaar terug een frietje zitten eten terwijl de RT zich aan het ontdoen was van overtollige cardanolie(overtollig omdat ie niet ontploft is tijdens de rest van de rit)
[Afbeelding]
4, zie screenshot. TwinSparkStalensnuitje schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:34:
[...]
Wees blij dat je er maar 2 nodig hebt dan
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Ah ja
leeg
Nu nog een circuit dag met de SV650S meepakken en dan zien we wel of we de SV houden of niet. Mijn rug heeft een bepaalde wens
Ze gaan wel veel langer mee natuurlijk. Voor mijn Africa Twin geven ze ~100.000km op en ik moet er idd 2 per cylinder plaatsen.4x2 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 09:34:
Deze is ook goed, heb ik 2 jaar terug een frietje zitten eten terwijl de RT zich aan het ontdoen was van overtollige cardanolie(overtollig omdat ie niet ontploft is tijdens de rest van de rit)
[Afbeelding]
Synchroniseren doet een dealer niet, zit je op het bmw gs forum? Anders heb ik wel een adresje waar je dat voor redelijk geld kunt laten doen. Die kerel doet dat al jaren voor forumleden waaronder mijn 1200GSChevy454 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 15:04:
[Afbeelding]
Deze ochtend de R1200GS opgehaald. Fijne machine om mee te rijden maar onder de 3200rpm is die wat vierkant. Ik denk dat die wat gesynchroniseerd moet worden. Rijd je 3500rpm dan is die helemaal tip top in orde. Gek aangezien die 230km terug een onderhoud (en een nieuwe cardan) heeft gehad.
[Afbeelding]
Oh fake carbon.. Who cares? * Chevy454 not.
Daarnet even met de F800GT gereden en ja, das net een brommer dan. Maar wat heeft die (F800GT) een klere windbescherming zeg. Buitenkant van de hand ijskoud, binnenkant hand warm. Buitenkant benen ijskoud, binnenkant dijen gebbqed. De BMW F800 Grand Toaster
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Heb met meer mensen gesproken en men is nogal gemengd over de lokale BMW dealer. Ik ben op het moment niet erg te spreken over de kwaliteit van werk. Zo is het rempedaal erg laaang voordat die grijpt. Maar dat fixen we wel.Fraggert schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 18:48:
Synchroniseren doet een dealer niet, zit je op het bmw gs forum?
Ik zit niet op het GS forum. Heb je een linkje?
Maar je kan altijd het adresje doorsturen voor het syncen indien ik het niet zelf kan doen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
M'n routes daar tot nu toe. Heen kom ik vanuit de onderste rode stippellijn, en dan de 2 rondjes apart gepland.
/f/image/91oSAzgjc2fyu4G31yBuOVPA.png?f=fotoalbum_medium)
Ik heb op dag 7 een dubbele overnachting gepland om Monaco te bezoeken zonder alle bagage mee te hoeven slepen. Dan was het idee midden in de Dolomieten een camping uit te zoeken (vanaf dag 12) waar ik ook 2 of 3 (4?) nachten kon blijven zodat ik een beetje een break krijg van het reizen. Idee opgedaan om eens met een gondel naar de top van een berg te gaan en daar me te vergapen (als ik niet in m'n broek heb gescheten van de hoogtevrees in de gondel...), evt gecombineerd met een korte rit of een wandeling ofzo.
Verder heb ik heb het idee opgedaan om in de buurt van München een camping te vinden en dan zowel BMW Welt als Eagle's nest te bezoeken, aan beide zal ik wel een dag kwijt zijn. Hoe ik van daar uit weer thuis kom ben ik ook nog niet over uit, al denk ik dat ik daar wel 2 dagen voor uit trek.
Dat betekent dat ik zo'n 3 (of 4) dagen over heb om te plannen in de Dolomieten zelf, dus ik ben een beetje op zoek naar wijsheid en ervaringen, zoek ik een goede camping uit en doe ik van daaruit dagritten? Liefste zou ik dan een camping pakken die wat boxen aantikt; in een dorpje met supermarkt/restaurants, niet té toeristisch, zwembad zou wel lekker zijn, niet te hoog zodat snachts niet m'n ballen er af vriezen. Dat soort dingen. Dit blijkt echter makkelijker gezegd dan gevonden.
Kan ook meer oostelijk gaan. Ergens wil ik eigenlijk ook wel beetje 'cultuur snuiven' van Italië, dat land heeft toch een fantastische historie, maar ik weet niet of je dan juist meer naar het binnenland moet?
Teveel opties (iets met bomen en bos) en ik heb de ervaring niet als het opeens niet aankomt om van A naar B te rijden. Routes plannen kan ik wel, daaromheen blijkt toch lastiger.
Dus, veel te lang verhaal, maar ik zit hier al weken mee en kom geen steek verder. Beetje een 'writersblock' maar dan voor het plannen.
@Pyr0_ Caldonazzo is daar in de buurt. Meertje, toeristisch, genoeg campings, enz.
Zelf ben ik in die hoek op deze camping geweest bij Arsi.
@harley is daar vorige zomer ook geweest.
Erg mooie omgeving om te rijden.
Probeer deze in je route mee te nemen:
https://maps.app.goo.gl/EhoqyJ6vx7RTxCbh8
Dan rijd je op de "laatste" berg rand van de Dolomieten en kijk je over de vlakte van Veneto heen. SP148 en de SP10 dacht ik dat het was.
Google wil niet tussen B en C de kortste weg plannen maar je snapt vast de bedoeling:
https://maps.app.goo.gl/ZWLPZ9KjKUuGLAt99?g_st=ac
Kan vanavond nog wel ff in mijn archief duiken zien of ik nog wat tips heb.
Als je je (totale) route wil delen dan heb ik misschien nog wat meer aanraders onderweg.
Thanks! Alle input wordt zeer gewaardeerd!Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:02:
@Vrijdag Nope, niet van plan, heb er dit jaar ook nog niet veel van mee gekregen. Wist zelfs niet eens dat het nu alweer was.
@Pyr0_ Caldonazzo is daar in de buurt. Meertje, toeristisch, genoeg campings, enz.
Dan rijd je op de "laatste" berg rand van de Dolomieten en kijk je over de vlakte van Veneto heen. SP148 en de SP10 dacht ik dat het was.
Google wil niet tussen B en C de kortste weg plannen maar je snapt vast de bedoeling:
Als je je (totale) route wil delen dan heb ik misschien nog wat meer aanraders onderweg.
Totale route moet ik thuis even screenshotten, doe ik straks ff
[ Voor 5% gewijzigd door Pyr0_ op 17-05-2026 09:39 ]
Welk route programma gebruik je?
Ik zweer bij kurviger, maar ik ben op t moment niet thuis en op mobiel screenshotten heb je niks aan.Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:52:
Misschien haal ik ook nog wat tips uit jou route![]()
Welk route programma gebruik je?
Heb die op m'n MT09 gehad voor enkele jaren en deden het prima!RBH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:04:
12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3
Bommes schreef op zondag 17 mei 2026 @ 09:02:
@Vrijdag Nope, niet van plan, heb er dit jaar ook nog niet veel van mee gekregen. Wist zelfs niet eens dat het nu alweer was.
:strip_exif()/f/image/AuwWpVtnFNuvjFJzmeIJMhz8.jpg?f=fotoalbum_medium)
Klik voor (heel) groot.
Beetje cursed omdat ik alles in 1 afbeelding wou krijgen, maar goed genoeg lijkt me. Heb driehoekjes geplaatst bij de stops.
@geert_s ik zie een motor waarvan de glimmende kant niet meer boven is. Weer een stapje dichter bij bingocyntax schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:26:
[Afbeelding] [Afbeelding][Afbeelding] [Afbeelding]
Afgelopen week fantastisch onverhard gereden in Andalusië. Prachtige wegen, super mooi uitzicht en lekker eten. Zaten genoeg technische stukken tussen met flinke hellingen met los gravel.
@Pyr0_ vergeet niet de San Boldo Pass en Passo Role
Ja zeker ervaring mee, zaten op mijn buell XB12SS toen ik die kocht, en een week erna lagen ze eraf. Pasvorm is het net niet, waardoor de rempomp niet werkte zoals het hoort. Is ook niet zo gek, want motea is niets anders dan een "luxe" aliexpress verkoopsite met eigen merkjes op chinese spullen. Dat kan goede kwaliteit zijn, kan ook rotzooi zijn, helaas viel die hendels in de laatste categorie. Zelfde geld voor hun middenbokken, passen gewoon net niet lekker en dan ben je 2x zo lang bezig om hem te monteren, en dan staat de motor niet eens stabiel. Kun je beter iets meer uitgeven voor kwaliteit. ( LSL, PSR, PUIG, Gilles bijvoorbeeld)RBH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:04:
[ Voor 17% gewijzigd door harley op 17-05-2026 15:23 ]
.
Moette doen.

/f/image/SJlSK6XJ95x4NBiHrjDt7vs9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f8shiHWbJE6FDow5mau0vGF4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ui8ZWJkWlKDGTQa3vD0SNsJp.jpg?f=fotoalbum_large)