• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:45
Bommes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:52:
Voor de (motor)reizigers onder ons een linkje:
https://adventurecompanion.app/
Een gebruiker op het motorforum heeft die site gemaakt.

Je kunt er in (nu nog) 5 tools gpx routes inladen, de tools hebben allen verschillende doelen.
Er is er eentje om te bepalen of je op de ingeladen route veel modder tegen zult komen :P Leuk voor onze TET (Bingo!!!) rijders.
Er is een tool om je tankstops te plannen met de ingeladen GPX. Je kunt je rijbereik op je tank in geven en je krijgt op de GPX gewoon voorgestelde tankstops te zien. Fijn als je een beperkt bereik hebt.
Of eentje waarbij je alle kastelen, ruïnes, natuur monumenten of anders sinds rond om je route te zien krijgt en er dus niet per ongeluk voor bij sjeest. Inclusief de wiki links en dergelijke.
Ook nog eentje om overnachtingsstops op campings in te plannen onderweg.

Ik ben geen IT'er, dus of het heel moeilijk maken is, geen idee?? Maar dat doet er ook niet toe, ik vond het tof en iets toevoegen aan de voorpret en gemak van je reizen en routes maken.
Wat grappig, ik gooi net de route van donderdag erin, en je krijgt best wel wat leuke info terug, ook voorspelling van de ondergrond en de staat ervan ivm regen. Als ik kijk naar wat hij zegt over de ondergrond is dat behoorlijk accuraat _/-\o_

Trouwens hij leest de TET NL gpx best wel goed! ook lekker per sectie, zou echt goud zijn als je daar nog kon editten en exporten.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:45
O88088 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:43:
Ik ging vandaag m'n motor inruilen. Bleek bij de proefrit van de motorzaak dat de ABS-pomp het niet meer deed. Hij gaf geen waarschuwingslampje of iets, maar als ik erover nadenk heeft de ABS (iig aan de achterkant) het dan zolang ik hem heb nooit gedaan. Toen ik hem net had heb ik wel een keer een noodstop geoefend en de achterkant laten slippen, maar daar heb ik verder niet bij stilgestaan.

Anyway, over een week of twee heb ik een andere motor *O* [Afbeelding]

Teaser:

[Afbeelding]
Yamaha XT1200Z, oftewel de Super Ténéré, waarbij ik gok op modeljaar 2010? De First Edition?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:21
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:06:
[...]

Yamaha XT1200Z, oftewel de Super Ténéré, waarbij ik gok op modeljaar 2010? De First Edition?
Dat is 100% correct! *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Asq4yri.jpeg

• kneusteun
Vet ding!

Nooit gereden, ze lijken altijd enorm maar schijnbaar behoorlijk capable.

• DrivinUCrazy
Helaas heb ik daar zelf iets mindere ervaringen mee gehad. En tegelijkertijd 80.000km plezier, dus ik was wel blij met het model. :)

Er zijn 2 dingen die je moet weten:
1) Vastzittende zuigers. Probeer zonder koffers eens op de Autobahn wat de topsnelheid van het ding is. Hij zou 216 op de GPS moeten kunnen halen. De olieschraapveren gaan vastzitten waardoor de zuigers meer weerstand krijgen. Daar is een vervangingsset voor te krijgen, maar dan vervang je wel de complete zuigers inclusief de veren. De Yamaha-dealer weet waarschijnlijk overigens van niets. O-) ;) (Die van mij haalde eerst 193km/h op de gps, waarna op een gegeven moment het blok zo zwaar rond ging dat de cilinders alleen met gepast geweld te demonteren waren. Daarbij was de nokkenasketting ook versprongen; ontzettend geluk gehad dat dit goed is gegaan) Vergeet niet de zuigerpennen mee te bestellen, want die zitten niet in die set erbij.
2) Als het toerental gaat schommelen nadat de koelvloeistof op temperatuur begint te komen, en de motor alleen blijft lopen bij volgas en anders afslaat: niet gaan kloten. Vervang de luchtmassa-sensor (MAP-sensor).
De vervangende sensor bevat een groen stickertje, waaraan je kunt herkennen dat die nieuw is.
Het werkplaatshandboek beschrijft een methode om die sensor te testen door er wat druk op te zetten, maar daar komt de defecte sensor gewoon doorheen. Lachen als je zo'n beetje alles inclusief ECU hebt vervangen, waarna dit het euvel blijkt te zijn. :-(

Maar, ik wil niet te negatief doen over deze motor, ik heb er écht veel plezier mee gehad. Met deze motor is mijn liefde voor motorreizen pas écht begonnen. :)
Een ECU-flash knapt de motor wel echt van op overigens. Er zit een begrenzing op de eerste 3 versnellingen, waardoor je juist als je meer vermogen wil gebruiken dit niet krijgt.

Achter de grijze kap rechts zit alle elektra, inclusief een accessoire-aansluiting. Niet gaan knippen in de kabelboom, gewoon die stekker gebruiken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-05-2026 09:33 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• O88088
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:31:
[...]

Helaas heb ik daar zelf iets mindere ervaringen mee gehad. En tegelijkertijd 80.000km plezier, dus ik was wel blij met het model. :)

Er zijn 2 dingen die je moet weten:
1) Vastzittende zuigers.
2) Vervang de luchtmassa-sensor (MAP-sensor).

Maar, ik wil niet te negatief doen over deze motor, ik heb er écht veel plezier mee gehad. Met deze motor is mijn liefde voor motorreizen pas écht begonnen. :)
Een ECU-flash knapt de motor wel echt van op overigens. Er zit een begrenzing op de eerste 3 versnellingen, waardoor je juist als je meer vermogen wil gebruiken dit niet krijgt.

Achter de grijze kap rechts zit alle elektra, inclusief een accessoire-aansluiting. Niet gaan knippen in de kabelboom, gewoon die stekker gebruiken. :)
Het model dat ik gekocht heb heeft 71000km op de teller staan. Zouden die issues dan al aangepakt zijn of wordt het dan iets waar ik juist nog tegenaan ga lopen?

En over de gekke begrenzing had ik al gelezen inderdaad. Misschien dat ik dat nog laat aanpakken, maar ik ga eerst maar eens gewoon rijden :)

• DrivinUCrazy
Die issues kwamen bij mij bij een iets hogere kilometerstand. Even opgezocht in plaats van gokken:
Zuigerproblemen: 92.500 km.
MAP-sensor: 106.000 km.

Daarna nog tot 108.000 km gereden trouwens zonder ook maar één slag verkeerd, dus dat waren ook echt de oplossingen daarvoor. :)
Maar, ik was er wel klaar mee en heb toen mijn huidige Tracer 9GT gekocht.

Ik zou zó weer een Super Tenere kopen, maar dan wel een recenter modeljaar waar ook gelijk cruise-control op zit. :) Maar motorisch zijn die dingen praktisch gelijk.

Let trouwens op: als je bergaf veel op de motor afremt, wil die nog wel eens wat olie verbruiken. Het voordeel: er zit een peilsensor in en geen druksensor. Dat betekent dat het peilglaasje dan op het minimum staat. Een scheutje olie erbij, en gaan. Geen zorgen maken. :)

Edit nummer zoveel: olie peilen is wel een dingetje door het semi-dry sump systeem. Even goed in de handleiding kijken hoe je moet peilen. Er zitten ook 2 aftappluggen onder, als ik me niet vergis. Je zou niet de eerste zijn die dat niet in de gaten heeft, en dan te veel olie er in mikt. :+

[ Voor 72% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-05-2026 11:13 ]

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:55

geert_s

Gamertag: Brulbak

Bommes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:48:
Beetje sneu @geert_s is dat wel, jou bingo ging over ongeveer alles wat er in dit topic voorbij komt, zonder iets op de man persoon te spelen.
Maar goed mods wegen zijn ondoorgrondelijk.. het zijn net mensen :P
Ja whatever.. Ik hoop dat -ie natte mouwen krijgt bij het handen wassen vandaag.

On topic: afgelopen zaterdag een paar honderd kilometer gereden met de Duncan's Ride.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oprAtkyb_2LJljYswTw_VF3NmBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZSGQZ2xwyCV8D2IxaoZDS1J.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje voor bewijs natuurlijk.

Tijdens de laatste kilometers kwam de rit tot een wat abrupt einde. Terwijl een auto in tegenovergestelde richting wat vaart mindert voor ons bij een wegversmalling, klapt een brommerrijder er vol achterop. De brommer en bestuurder ketsen via een verkeersbord een eind naar beneden de dijk af, zijn vriendin (denk ik) die achterop zat wordt gelanceerd en valt hard op haar rug. Dit gebeurt direct naast ons, dus meteen omgekeerd om te kijken of we iets kunnen doen. In de groep hebben we BHV'ers, een verpleegkundige in opleiding, en 2 verkeersregelaars, dus snel wordt 112 gebeld, de slachteroffers geholpen en het verkeer geregeld terwijl we plek maken voor de ambulance om te parkeren.

Uiteindelijk kunnen de slachteroffers op eigen kracht naar de ambulance komen en is ons werk erop. Inmiddels tegen het einde van de route en een uur verder gaan we maar naar huis, een beetje een domper op de mooie dag.

De geraakte automobilist stuurt later nog een appje om te bedanken (uhh AVG, hoe komt de man aan het nummer, beste politieagent? Maar het wordt gewaardeerd.).

We zijn weer een ervaring rijker.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:28
Bommes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:48:
Beetje sneu @geert_s is dat wel, jou bingo ging over ongeveer alles wat er in dit topic voorbij komt, zonder iets op de man persoon te spelen.
Maar goed mods wegen zijn ondoorgrondelijk.. het zijn net mensen :P

On topic, net mijn Bib&Go even geupdate met het kenteken van mijn Vespa.
Tolweg vermijd ik het liefste maar op de heenweg van het juni ritje zitten toch nog wel wat stukjes.
Zo heb ik in ieder geval geen last van de tol poortjes.
Mezelf kennende ga ik dat ding nu wel weer vergeten om mee te nemen :P :X
Beetje jammer van de bingo kaart indd, stukje humor en variatie in het topic is niet verkeerd imo.

Ik heb (vorig jaar) ook zo'n tolkastje gehaald bij de anwb. Maar de enige keer dat ik het wou gebruiken, en ik dus in de 'snelle lane' stond waar de slagboom automatisch open zou gaan. Gebeurde er niks... kon ik afstappen en een kaartje uit het ding trekken... boze Fransoos achter me natuurlijk.
Ga em dit jaar wat meer nodig hebben dus hoop wel dat ie het gwn doet... nog tips? #durftevragen

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:07
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:31:
[...]

Ik zie de laptop gewoon als extra laag op mijn rugbeschermer.

Als ik echt ga raggen heb ik ook altijd een kleinere kriega op de rug met tiewraps, en wat te drinken zoals meestal pakje chocomel, want suiker en een reep + beefjerky. Soms een powerbank en soms een drone.

Meerdere keren onderuit gegaan en tot nu toe nog nooit iets in mijn rugzak beschadigd of lek geraakt. Dus het valt wel mee hoe vaak ik op mijn rug land 😂
Oke! nou ja met rugbeschermer ertussen zal t sowieso wel gaan.

Ik weet wel profwielrenners hadden eerst het kastje met communicatie onder de lycra op de rug maar dit hebben ze toch maar verplaatst naar de buik na wat nare valpartijen! Misschien val je met wielrennen sneller op je rug dan motorrijden

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• DrivinUCrazy
Dat denk ik niet. Is het niet zo dat je instinctief ook een soort foetushouding aanneemt om je organen te beschermen? Dan wordt je rug dus automatisch wat meer blootgesteld ten opzichte van je buik omdat je een bolle rug maakt?

Nooit op gelet eigenlijk bij crashes in het motorracen. Wel een interessante vraag. Maar als ik zelf zou glijden, doe ik dat liever op mijn rug dan op mijn buik. :) Voor zover ik zelf die keuze heb natuurlijk.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:07
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:23:
Dat denk ik niet. Is het niet zo dat je instinctief ook een soort foetushouding aanneemt om je organen te beschermen? Dan wordt je rug dus automatisch wat meer blootgesteld ten opzichte van je buik omdat je een bolle rug maakt?

Nooit op gelet eigenlijk bij crashes in het motorracen. Wel een interessante vraag. Maar als ik zelf zou glijden, doe ik dat liever op mijn rug dan op mijn buik. :) Voor zover ik zelf die keuze heb natuurlijk.
Door het gewicht van een motor vlieg je wat minder dan een wielrenner?

Maar ik ben niet van plan het voor je te gaan uittesten ik probeer veilig te rijden.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• DrivinUCrazy
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je na een highsider serieus hoog en ver kunt vliegen. Dát heb ik al voor je getest. :o

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:03
En dat is nou wel een plaatje dat we hier willen zien... :+
Nee, niet natuurlijk. Ik ben meer van de plaatjes met mooi uitzicht en/of mooie motoren.

Gave motor, @O88088, wat een dikke koffers erop. Naar welk werelddeel wil je graag rijden?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:47
Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:09:
[...]

Beetje jammer van de bingo kaart indd, stukje humor en variatie in het topic is niet verkeerd imo.

Ik heb (vorig jaar) ook zo'n tolkastje gehaald bij de anwb. Maar de enige keer dat ik het wou gebruiken, en ik dus in de 'snelle lane' stond waar de slagboom automatisch open zou gaan. Gebeurde er niks... kon ik afstappen en een kaartje uit het ding trekken... boze Fransoos achter me natuurlijk.
Ga em dit jaar wat meer nodig hebben dus hoop wel dat ie het gwn doet... nog tips? #durftevragen
Op de motor nog nooit gebruikt, met de camper wel.
Dan zit het kastje in het zicht achter de voorruit gekleefd. Werkt gewoon perfect.
Op de site van Bib&Co lees ik voor motorrijders het volgende:
Ding in een tanktas achter het doorzichtige kaart vakje, wie heeft tegenwoordig nog een kaartvak in de tanktas??
Of op je linker mouw?
Ik ga het ding denk ik achter mijn schermpje vast maken, met een klittenbandje aan een van de bevestigingspootjes van mijn windscherm of zo.
Ook geven ze aan dat je door een tolpoortje moet rijden zonder hoogte beperking ivm het juist detecteren van de categorie waarin een motor valt, classe 5..
Maar nogmaals, op de motor dus nog nooit gebruikt.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun

In mijn geval gaat het niet om racen, dus vaker op lage snelheid in zand.

Bij circuit racen zou ik denk ik het andersom verwachten inderdaad.

• O88088
Jolke schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:44:
En dat is nou wel een plaatje dat we hier willen zien... :+
Nee, niet natuurlijk. Ik ben meer van de plaatjes met mooi uitzicht en/of mooie motoren.

Gave motor, @O88088, wat een dikke koffers erop. Naar welk werelddeel wil je graag rijden?
Vooralsnog zal het vooral woon-werkverkeer worden + dagtochtjes. De gezinssituatie laat grote reizen nog niet echt toe. Misschien dat er wat opties zijn als m'n vriendin achterop kan/wil/durft.

Het lijkt me wel gaaf om een keer op een Ténéré naar de Ténéré te rijden.

• DrivinUCrazy
Het voordeel van die koffers is dat het bovenladers zijn. Bij het openen van de deksel ligt niet alles op straat. :+
Volgens mij heb ik de binnentassen trouwens nog ergens liggen van de zijkoffers. (laatst opgeruimd, dus dat weet ik niet zeker 8)7 ) Eventueel mogen die wel voor een zacht prijsje weg. Ik gebruikte ze soms nog op reis omdat ze redelijk makkelijk ergens tussen passen in de auto.

De slotjes zijn wel een zwak puntje, en de contactsleutel is ook heel zacht. Ik had een extra sleutel bijgemaakt (zonder chip er in) die alleen op de koffers werkte, maar waarmee ik de motor dus niet kon starten. Mocht je eens een sleutel afbreken, kun je tenminste nog rijden. :)

• Fraggert
  • Laatst online: 21:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:57:
Vet ding!

Nooit gereden, ze lijken altijd enorm maar schijnbaar behoorlijk capable.
fortnine (het zal ook niet) heeft een leuk clippie over dat ding de grote Teneré d:)b
@O88088 Gefeliciteerd man, ondergewaardeerde motor denk ik, je ziet ze (te) weinig in het straatbeeld.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Pyr0_
Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Dan zit het kastje in het zicht achter de voorruit gekleefd. Werkt gewoon perfect.
Ding in een tanktas achter het doorzichtige kaart vakje, wie heeft tegenwoordig nog een kaartvak in de tanktas??
Of op je linker mouw?
Ik ga het ding denk ik achter mijn schermpje vast maken, met een klittenbandje aan een van de bevestigingspootjes van mijn windscherm of zo.
Ook geven ze aan dat je door een tolpoortje moet rijden zonder hoogte beperking ivm het juist detecteren van de categorie waarin een motor valt, classe 5..
[YouTube: Werkt automatische tolbetaling op de motor ?]

Thanks voor je reply. ;) Ik ga het denk ik ook maar achter het windscherm vastmaken (bij de fulli badge zit een houder). Enigste nadeel is dat het ding niet waterdicht is dus als het regent moet ie alsnog in de tanktas.

Net eens gaan neuzen in m'n account bij Fulli, maar volgens mij klopt er geen bal van de registratie nummers. Ik heb dat toen allemaal bij de ANWB laten invullen vlak voor m'n vakantie. Toch maar een keertje terug naar de winkel, er staan zoveel cijferreeksen op dat ding en zo weinig uitleg op de fulli site dat het allemaal niet bepaald duidelijk is.

Ik heb wel een aantal stukken snelweg in m'n route gepland staan, dus zou fijn zijn als het gewoon werkt en ik niet met kaartjes en contant geld hoef te kloten.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
O88088 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:13:
[...]

Het lijkt me wel gaaf om een keer op een Ténéré naar de Ténéré te rijden.
Doe het dan wel goed en niet zoals ik ooit gedaan heb.

* Waaj is ooit met de Caponord 100km voor de Noordkaap rechtsaf richting Kirkenes gereden in plaats van linksaf naar de Noordkaap omdat ik door allerlei redenen een week achter op m'n oorspronkelijke reisplan lag.

Ondertussen de Noordkaap wel weer een keer bezocht, maar niet op de Caponord. Dat is eigenlijk ook de voornaamste reden dat ik dat ding nog heb (stil) staan, ik wil er nog steeds een keer mee naar de Noordkaap :X

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:27

ozzynator

Nevermind.

9 van de 10 crashes in het racen zijn zijdelings, dus gewoon onderuit in de bocht zeg maar. De motor gaat vaak stuiteren, de coureur glijdt meestal het grind in waar het dan alsnog mis gaat.

Moette doen.

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Of op je linker mouw?
[YouTube: Werkt automatische tolbetaling op de motor ?]

Ze hadden hier bij de mac nog een pinautomaat op een stok vanwege corona destijds.

Dus ik zei doe maar hier, pin automaat naar de navigatie/telefoon, code intypen en betaald. Bij de tol poorten moest ik helaas wel de telefoon even eraf klikken, maar zou chill zijn als ze je gewoon een reader op een stokje hebben!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:47
Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:12:
Ik heb wel een aantal stukken snelweg in m'n route gepland staan, dus zou fijn zijn als het gewoon werkt en ik niet met kaartjes en contant geld hoef te kloten.
Dat hoeft toch sowieso niet meer, tenminste als je een creditcard hebt.
Gewoon ff er voor houden en klaar.
De Bib&go is ook niet waterdicht, zal er ff een ziplock bag omheen doen, thanks voor de reminder.
Overigens is dat wel echt een gebruiks vriendelijk ding.
Gewoon online een betaalmiddel er aan koppelen, in mijn geval mijn visacard.
Kenteken wijzigen kan ook online in die account en klaar, rijden maar, rekeningen volgen vanzelf.
Ook geen angst voor die nieuwe tol stukken zonder poortjes. Die waar je geacht wordt binnen zoveel dagen zelf te gaan betalen voor wat je hebt gereden op dat stuk tolweg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:25

jeroenathome

Een regel tekst

@O88088 Wil je naar Tenere in Tjaad of Tenere du Tafassasset in Niger? Zelf heb ik wel het idee om met de Teneré naar Tenerife te gaan. Lijkt mij iets veiliger vergeleken met de andere 2 locaties.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Pyr0_
Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:48:
[...]

De Bib&go is ook niet waterdicht, zal er ff een ziplock bag omheen doen, thanks voor de reminder.
Kenteken wijzigen kan ook online in die account en klaar, rijden maar, rekeningen volgen vanzelf.
Ook geen angst voor die nieuwe tol stukken zonder poortjes. Die waar je geacht wordt binnen zoveel dagen zelf te gaan betalen voor wat je hebt gereden op dat stuk tolweg.
Ik heb nu inderdaad ook een CC bij me. De fulli staat ook op m'n kenteken en gekoppeld aan m'n rekening, maar als ik de code vergelijk wat geregistreerd staat in m'n fulli account klopt dat niet helemaal met 1 van de code's op het kastje zelf. Denk dat het daar toen is mis gegaan. Ga van de week wel eens de ANWB winkel in, ligt toch vlak bij de kantine van 't werk. Als het werkt dan lijkt het me ook een prima systeem btw, hopelijk werkt ie in Italië net zo goed, heb een flink stuk snelweg gepland tussen grofweg Aosta en voorbij Bergamo.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
@Pyr0_ Gebruik hier al twee jaar een fulli in de auto en dat ding werkt erg goed. Af en toe wel even angst gehad bij de poortjes waar je met 30km per uur mag doorrijden. De slagboom gaat altijd open maar toch wel eens spannend. Facturatie duurt vaak wel even (soms 2-3 maanden) en de app/website wil er in de zomer wel eens mee stoppen maar dat doet niets af aan de werking van de badge. Mocht het niet werken kun je ook de QR code op de achterkant van de badge voor de scanner houden heb ik gelezen. Wellicht handig om de badge in ieder geval 'grijp klaar' te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Bo0bz op 12-05-2026 15:29 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Pyr0_
Bo0bz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:27:
@Pyr0_ Gebruik hier al twee jaar een fulli in de auto en dat ding werkt erg goed. Af en toe wel even angst gehad bij de poortjes waar je met 30km per uur mag doorrijden. De slagboom gaat altijd open maar toch wel eens spannend. Facturatie duurt vaak wel even (soms 2-3 maanden) en de app/website wil er in de zomer wel eens mee stoppen maar dat doet niets af aan de werking van de badge. Mocht het niet werken kun je ook de QR code op de achterkant van de badge voor de scanner houden heb ik gelezen. Wellicht handig om de badge in ieder geval 'grijp klaar' te hebben.
Heel wat barcodes op de achterkant, maar geen QR. Badge gaat zwz in de tanktas of achter het windscherm.

Zou het een idee zijn om bij het eerste tol punt, niet de snelle lane te gebruiken? Werkt dat ding uberhaupt in andere lanes?

Ik heb dus echt 0 ervaring verder met tolpoortjes, is het te merken? :+ Letterlijk alleen die 1e keer vorig jaar.

• Pyr0_
https://www.nu.nl/buitenl...aar-niet-voorgekomen.html
Tot en met afgelopen weekend was er nog sprake van zomerse temperaturen in het Alpengebied, met soms zelfs 25 graden of meer. Maar het weer is omgeslagen: net als in Nederland is het flink afgekoeld.

In sommige regio's viel de sneeuw dinsdagochtend al tot onder 1.200 meter hoogte, waardoor het landschap er winters uitzag. De komende dagen zal er meer sneeuw vallen. "Zo laat na de winter is in bijna twintig jaar niet meer voorgekomen", schrijft Weerplaza..
Laten we hopen dat dit over een maandje of wat weer compleet is omgedraaid...

[ Voor 57% gewijzigd door Pyr0_ op 12-05-2026 16:38 ]

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:25
Ik lees vanalles over die badges, bij zowel Fulli en Bib&go zijn ze nu toevallig ook in de "aanbieding", kwam ze tegen op Pepper. Net ook twee besteld toevallig, voor de auto en de motor :). (Beetje jammer dat ik schijnbaar een streepje vergat bij het kenteken van de auto zag ik net :+ , dus maar even in de mail geklommen bij het mailtje voor verificatie)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: remschijf zo groot als een XL pizza jonguh!

Mijn eBay bestelde Tusk remschijf is sneller dan verwacht binnen. Deze Tusk 320mm is gelukkig met een alu bracket geleverd en het is ook nog eens de juiste *O* Dat was eigenlijk de backup voor de EBC remschijf.

Maar nu heb ik wel de remschijf maar nog geen remblokken 8)7

* Chevy454 gaat maar wat mokken ;(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:00
Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:34:
[...]

Heel wat barcodes op de achterkant, maar geen QR. Badge gaat zwz in de tanktas of achter het windscherm.

Zou het een idee zijn om bij het eerste tol punt, niet de snelle lane te gebruiken? Werkt dat ding uberhaupt in andere lanes?

Ik heb dus echt 0 ervaring verder met tolpoortjes, is het te merken? :+ Letterlijk alleen die 1e keer vorig jaar.
Dan is het een barcode! Je kunt overal terecht maar dan sta je 'vaak' te wachten. Die fast lanes zijn echt top. Staat 30km boven en vaak helemaal rechts van de rij poortjes. Rustig aankomen rijden en het poortje schiet open. Je hoort op de fulli een piepje maar die hoor je niet op de motor.

Andere vraag: morgen hoop ik droog naar een vakantiepark in Drenthe te rijden vanaf omgeving Arnhem/Nijmegen. Iemand nog leuke route tips? Nu sturen de meeste apps mij over de Holterberg als ik snelwegen vermijden aanvink.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:03
kneusteun schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:54:
[...]

Toffe baan!

Hoe kwam je daar terecht? ik zou best graag een keer zoiets doen, maar lijkt niet makkelijk om gewoon een dagje een enduro en baan te huren...
Ik heb een connectie, die ook weer connecties heeft en daardoor konden we daar crossen. Geluk gehad dus. Je moet er overigens bij de KNMV een daglicentie voor kopen. Anders ben je niet verzekerd.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:40

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:48:
[...]

@Bommes en @Pyr0_, je hoeft de (fulli) badge niet te monteren op de motor, ik heb deze altijd in de binnenzak van mijn motorjas en dat werkt prima. Je wil ook niet dat die badge wordt gestolen als je even gaat betalen na het tanken. :|

Omdat bij alle poortjes tegenwoordig paslezers hangen kun je alle poorten kiezen, behalve een paar waar een "geen motoren" bord hangt. En er wordt automatisch het juiste lagere tarief gerekend, want in de fulli app staat alleen mijn auto geregistreerd, en bij de trip dit voorjaar naar Spanje werd alles als categorie 5 afgerekend (voor motoren).

Ik kies persoonlijk altijd een poortje rechts, bij de vrachtwagens, omdat de koekblikkers allemaal naar links sturen en je daar vaak langer moet wachten...

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:53

4x2

lộn xộn quá

geert_s schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:16:
Nou mensen, de bingo is wegens succes afgelast. Je zal ook eens een lolletje maken.. :X Sorry voor de overlast.
Tsjah, dat er na het plassen maar iedere keer 5 druppels in de broek van die mod mogen vallen en iedere dag op een onbereikbare plek jeuk heeft...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yehmUVIXh9s1c4VnD8rzoGiNh80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJ3AwTcxb1v291WwKoMLQDqn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVClAagk8Qxw1dHrWTABBTKRGYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4ZPiolu6mcZ7SCyzkSudAw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen dagen weer even lopen prutsen aan de Shadow, de steun voor de versnellingsbak is een redelijk eind af, had nog een beugeltje aan de voorkant gemaakt, maar te lui om de foto te uploaden.
Moet nu alleen nog een beugel aan de bovenkant maken richting het frame en dan denk ik dat ik wel redelijk tevreden ben.
Dan de achterbrug nog afmaken en dan kan ik kettingen uit gaan lijnen.

leeg

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste