The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
By default wel (rode vlag) maar als het fout gaat, denk stint, kunnen ze dan FSD weer verbieden?DrivinUCrazy schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:59:
In ander nieuws: nieuws: RDW geeft groen licht: Tesla mag FSD uitbrengen in Nederland
Ik ben benieuwd wat dit voor de veiligheid van motorrijders gaat betekenen. We gaan het vanzelf zien. Tesla's krijgen bij mij op de motor wel een extra rode vlag waar ik liever bij uit de buurt blijf.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Wie gooit hem ervoor om dat te testen?Chevy454 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:23:
[...]
By default wel (rode vlag) maar als het fout gaat, denk stint, kunnen ze dan FSD weer verbieden?
Daarna toch maar even 100m2 gras gemaaid en naar de milieustraat geweest. Nu beetje plannen wat de volgende klus gaat worden. Ik denk de R1150RT van stalen remleidingen voorzien en de rechtergasklep vervangen.
[ Voor 16% gewijzigd door Chevy454 op 11-04-2026 20:37 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Die platen krijg je toch als je 3x gezakt bent voor het staatsexamenBommes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:43:
[...]
Tesla's met witte nummerplaten met rode letters zijn dan helemaal het ultieme gevaar..
Vanwege de achterlijke capriolen die sommige automobilisten uithalen heb ik liever met een voorspelbare computer te maken. Ook de “ik heb je niet gezien” zal minder voorkomen.
[ Voor 24% gewijzigd door Joris748 op 11-04-2026 20:57 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Lekker bezig! Hoeveel motoren heb jij eigenlijk?Chevy454 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:35:
Normaal is het eerst werken en dan plezier. Maar vandaag toch eerst het eerste ritje van het jaar met de SV650S gemaakt. (Mijn tweede dit jaar) Het schakelen met de berik laarzen ging veel beter, minder denken en meer doen. En ook een versnelling lager als normaal gereden, dus op 5000rpm ipv 4000rpm, en dat vond de motor toch leuker en ook fijner voor mij.
Daarna toch maar even 100m2 gras gemaaid en naar de milieustraat geweest. Nu beetje plannen wat de volgende klus gaat worden. Ik denk de R1150RT van stalen remleidingen voorzien en de rechtergasklep vervangen.
Wat is er mis met de rechter gasklep van de BMW?
- Koffers die passen bij de uitstraling van de rest
- Cardan, dus geen gedoe met kettingonderhoud
- Relaxtere zithouding
- Cruisecontrol
- Veel meer opties, luxe en comfort
Ik zat met dezelfde dilemma vorig jaar toen ik met de motor op vakantie ging (voor het eerst in mijn leven
1,5 week Schotland en daar heb je navigatie voor nodig. Heb toen voor el cheapo CarPlay display gekozen en tot op de dag van vandaag werkt dat prima. Apple maps voor dagelijkse dingetjes en Kurviger voor de meerdaagse reizen. Vooraf grof plannen, en rijden maar. Ik zat ook toen te kijken naar DMD oplossingen. Maar het gemak van CarPlay is dat ik m’n volledige telefoon kan bedienen zoals ik het gewend ben (ook in de auto). Als DMD als extra feature CarPlay zou hebben is dat een no brainer.
Maar nu begint het weer te kriebelen, moet ik toch een DMD device met extra controls kopen?
Het enige wat ik echt belangrijk vind is navigatie en muziek. Navigatie is al afgevinkt met een dikke vink. Maar kan je met DMD ook de muziek op je iPhone bedienen? Als in volume +/-, muziek play/pauze, volgende/vorige? Ik wil niet lopen “kutten” met de knopjes op mn helm. Vaak lukt dat toch niet lekker met frustratie tot gevolg.
Bellen op de motor doe ik sowieso niet.
(Sorry @Bommes, ik bedoelde @Blomminator
Ik heb een Cardo ding in mijn helm en ik kan gewoon tegen 'm roepen: "Hey Cardo, volume up/down" (of music on/off, next song etc). Ik hoef dus vrijwel nooit mijn telefoon aan te raken voor wat betreft muziek. Alleen als ik weer eens vergeten ben voor vertrek Spotify te openen en aan te zetten anders doet ie nog niks.iMars schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:32:
@Joris748 @_eLMo_ @Bommes @Blomminator ik tag jullie drieën effe omdat ik jullie posts over navigatie gelezen heb.
Ik zat met dezelfde dilemma vorig jaar toen ik met de motor op vakantie ging (voor het eerst in mijn leven![]()
ja had ik veel eerder moeten doen).
1,5 week Schotland en daar heb je navigatie voor nodig. Heb toen voor el cheapo CarPlay display gekozen en tot op de dag van vandaag werkt dat prima. Apple maps voor dagelijkse dingetjes en Kurviger voor de meerdaagse reizen. Vooraf grof plannen, en rijden maar. Ik zat ook toen te kijken naar DMD oplossingen. Maar het gemak van CarPlay is dat ik m’n volledige telefoon kan bedienen zoals ik het gewend ben (ook in de auto). Als DMD als extra feature CarPlay zou hebben is dat een no brainer.
Maar nu begint het weer te kriebelen, moet ik toch een DMD device met extra controls kopen?
Het enige wat ik echt belangrijk vind is navigatie en muziek. Navigatie is al afgevinkt met een dikke vink. Maar kan je met DMD ook de muziek op je iPhone bedienen? Als in volume +/-, muziek play/pauze, volgende/vorige? Ik wil niet lopen “kutten” met de knopjes op mn helm. Vaak lukt dat toch niet lekker met frustratie tot gevolg.
Bellen op de motor doe ik sowieso niet.
(Sorry @Bommes, ik bedoelde @Blomminator)
Dat heb ik na de eerste rit met mijn cardo uitgezet.Pyr0_ schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:48:
[...]
Ik heb een Cardo ding in mijn helm en ik kan gewoon tegen 'm roepen: "Hey Cardo, volume up/down" (of music on/off, of next song etc). Ik hoef dus vrijwel nooit mijn telefoon aan te raken voor wat betreft muziek. Alleen als ik weer eens vergeten ben voor vertrek Spotify te openen en aan te zetten anders doet ie nog niks.
Ik wil nog wel eens flink mee zingen, of gewoon van alles uitkramen in mijn helm.
Daar ging de Cardo van alles van doen, kneiter irritant.
Ik kan wel redelijk goed overweg met de knopjes op de Cardo unit aan de zijkant van mijn helm.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Bommes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:14:
[...]
Dat heb ik na de eerste rit met mijn cardo uitgezet.
Ik wil nog wel eens flink mee zingen, of gewoon van alles uitkramen in mijn helm.
Ik kan wel redelijk goed overweg met de knopjes op de Cardo unit aan de zijkant van mijn helm.
Ik ook hoor, zing/schreeuw en becommentarieer erop los in mijn helm. Maar ik vindt de hey google/bixby spraakherkeninning activering vele male irritanter dan de cardo. Die rotdingen komen dan midden in je scherm, stoppen je muziek en willen maar niet weggaan met een 'f*ck off google' command. Dat de cardo perongeluk iets herkend gebeurd me eigenlijk nooit, eerder soms met moeite dat ie m'n command herkent, je moet soms echt goed duidelijk articuleren wil die 'm pakken.
Ik kan dan weer niks met die knoppen op de helm, kan nog net de volume knop op de tast vinden, de rest doe ik nooit wat mee behalve aan/uit zetten. Beetje cliché maar ik hou m'n handen ook liever aan het stuur. Soms wel gênant als je in een tankstation staat met je muziek nog keihard aan en iemand zegt iets tegen je, sta je daar wat 'Hey cardo music off" tegen je helm te schreeuwen...
Voor de benoemde modellen zijn ook diverse comfort/luxe opties beschikbaar.
Om eerlijk te zijn zie ik het nut van elektronische vering niet helemaal. Alleen tijdens de vakantie pas ik de preload aan. Voor de rest pas (onbewust) ik mijn rijstijl aan.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Hier herken ik mij dus heel goed inBommes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:14:
[...]
Dus @Pyr0_ voor mij so far nog geen perfecte ervaring daarmee.
Als de DMD software de iPhone daarin kan bedienen zou voor mij een super oplossing zijn (en mij weer een hoop geld gaan kosten
Ik mix dit. Ik Ouwehoer graag met mezelf èn bedien de Cardo ermee. Hey cardo Next song. Is m'n mantra. De knopjes snap ik nog weinig van en soms doe ik wat en zit ik ineens naar de radio te luisterenBommes schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:14:
[...]
En dan natuurlijk net naast de goede frequentie.
Ook kun je volgens mij je 'hey google' er mee bedienen. Wat zou betekenen dat je Spotify ofzo kunt starten tijdens t rijden. Ik kan het niet hoor. Maar t schijnt te kunnen.
Aangaande de navi...
Ik ga deze zomer ook voor het eerst met de motor op vakantie! En ik had niks, dus het kon alle kanten op. M'n voornemen/wens is om weer eens met als vroeger (opa verteld...) gewoon op reis te gaan en niet de hele dag via whatsapp/polarsteps/Facebook/truth social/x/TikTok/ en alle andere 1001 kanalen met iedereen maar in contact te zijn.
Nu heb ik weinig socials (polarsteps/whatsapp) - maar goed. Je hebt nu na een maand vakantie bijna geen leuke verhalen meer want iedereen appt gewoon. Ooit ging je gewoon weg. Zocht je een internet cafe of een plek - gewoon mensen thuis - om even te bellen. En zei je tegen 1 iemand dat t goed ging. Je leeft nog. En ik bel over 2 weken weer.
Mn voorlaatste vriendin is nu nog - 20 jaar later - woest als we het hebben dat ik voor 7 weken naar Zuid Afrika ging en bij inchecken op Schiphol mn telefoon heb uitgezet... Tot inchecken op jo'burg en smste 'Ben er morgen weer! Kom je gezellig naar Schiphol?!' (dat was niet supergezellig bleek naderhand..)
Woest dat ik niets had laten horen.
Maar ik! Ik was dolgelukkig. Lekker reizen. Safari. Geen gezeik om continu wifi te koppelen, berichtjes en fotos delen.
Ok, terug naar de Navi. Ik wilde navi, en muziek.
Ik kan als het goed is Spotify hier op installeren, muziek downloaden (of ik douw er een data simmetje in) en dan zet ik de telefoon uit. En het is voor zover ik weet een Android device dus ik kan er ook nog een ereader van maken, of m'n memoires in optikken.
Ik weet niet of dit allemaal echt gaat lukken... Maar het lijkt me lekker. Minder foon is meer beter.
Nu brengt @DRAFTER86 mij wel weer in verleiding voor een losse control... Maar goed... Eerst lezen wat dat überhaupt is en kan.
Tsja, Apple heiMars schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:33:
[...]
Hier herken ik mij dus heel goed inIk heb Sena SRL3 en die heeft Siri integratie. Wat opzich wel werkt, maar best irri, en dan wil de wind soms ook nog wel eens een trigger zijn als ik met mn helm open rij.
Dus @Pyr0_ voor mij so far nog geen perfecte ervaring daarmee.
Als de DMD software de iPhone daarin kan bedienen zou voor mij een super oplossing zijn (en mij weer een hoop geld gaan kosten![]()
)
Nee grapje. Maar draai de zaak eens om, waarom niet gewoon je muziek via de DMD tablet? Het is tenslotte uiteindelijk gewoon een android tablet, daar zou je dus ook gewoon spotify/FM etc op de achtergrond mee moeten kunnen draaien. En dus ook je headset mee verbinden. Dmd heeft ook nog eens van die fancy stuurbediening dingen.
Volgens mij heeft DMD ook gewoon een losse app die je op je telefoon kan zetten, weet niet hoeverre dit dan overeenkomt met de ervaring op zo'n dedicated tablet, maar dan kun je er wel alvast eens van proeven.
Ik heb op de multi ook elektronische vering en dat is wel echt heerlijk, rij je over een (helaas typische) slechte Belgische weg, zet ik 'm in Urban met de zachts mogelijke vering ingesteld. Draai ik een perfect geasfalteerde bochtige weg op, gaat ie in sport stand met keiharde vering. Ben ik maar wat kilometers aan het vreten zet ik 'm in touring die er 'n beetje tussenin zit. Heerlijk om daar de controle over te hebben.jeroenathome schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:31:
@O88088 Jouw klachten klinken bekend toen ik de FZ8 nog had. Kijk ook eens bij toermotoren zoals een yamaha tracer of kawasaki versys. Ga eerst proefzitten op meerdere modellen voor je de keuze maakt.
Voor de benoemde modellen zijn ook diverse comfort/luxe opties beschikbaar.
Om eerlijk te zijn zie ik het nut van elektronische vering niet helemaal. Alleen tijdens de vakantie pas ik de preload aan. Voor de rest pas (onbewust) ik mijn rijstijl aan.
https://knmv.nl/dagvandemotorrijder/
Is morgen. Nog mederijders die ik ga tegenkomen?
Omdat, tja apple hePyr0_ schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:37:
[...]
Tsja, Apple he![]()
Nee grapje. Maar draai de zaak eens om, waarom niet gewoon je muziek via de DMD tablet? Het is tenslotte uiteindelijk gewoon een android tablet, daar zou je dus ook gewoon spotify/FM etc op de achtergrond mee moeten kunnen draaien. En dus ook je headset mee verbinden. Dmd heeft ook nog eens van die fancy stuurbediening dingen.
Ik zit ff flink te zoeken nu en heb al o.a. iets over Miror Notifactions gevonden. Da’s dan gelijk het minst belangrijke, maar geeft me goede hoop.Volgens mij heeft DMD ook gewoon een losse app die je op je telefoon kan zetten, weet niet hoeverre dit dan overeenkomt met de ervaring op zo'n dedicated tablet, maar dan kun je er wel alvast eens van proeven.
Ga maar eens goed verder zoeken
Edit: lees ik nou dat je Apple Music gewoon op Android kan installeren? Kan kan ik dus daarmee op zo’n mooie DMD device alles doen wat ik wil
[ Voor 8% gewijzigd door iMars op 11-04-2026 23:00 ]
Dat is toch elke dag?TakeItToTheMax schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:44:
Was dit al eens genoemd?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Zag laatst een foto voorbij komen van volgens mij @Bommes die zo'n muziekcontroller dingetje aan het stuur had. Ben eens gaan zoeken en die kosten net niks op aliexpress. Valt ook eens te proberen wellicht?iMars schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:45:
[...]
Omdat, tja apple heik gebruik Apple Music. Spotify gebruik ik niet. Ik zit diep in de Apple vendor lock-in. Klaag ik verder niet over, daar heb ik mee te dealen
[...]
Ik zit ff flink te zoeken nu en heb al o.a. iets over Miror Notifactions gevonden. Da’s dan gelijk het minst belangrijke, maar geeft me goede hoop.
Ga maar eens goed verder zoeken
Edit: lees ik nou dat je Apple Music gewoon op Android kan installeren? Kan kan ik dus daarmee op zo’n mooie DMD device alles doen wat ik wil… dat gaat me weer een hoop geld kosten
![]()
Ligt eraan in welke regio je gaat rijden. Met de club hebben wij de route van de knmv aangepast zodat het een rondrit is geworden. Tevens is onze route korter dan die van de knmv. Het is de eerste keer dat wij hieraan meedoen. Hopelijk is er een grootte opkomst.TakeItToTheMax schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:44:
Was dit al eens genoemd?
IApple music heeft inderdaad ook gewoon een Android app die bijna dezelfde functionaliteit heeft. Heb dat ook wel eens gebruikt, want iPhone van het werk en privé Android.iMars schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:45:
[...]
Omdat, tja apple heik gebruik Apple Music. Spotify gebruik ik niet. Ik zit diep in de Apple vendor lock-in. Klaag ik verder niet over, daar heb ik mee te dealen
[ Voor 19% gewijzigd door ozzynator op 12-04-2026 07:14 ]
Moette doen.
:strip_exif()/f/image/C6nZs0gM8LlbyqdB4PafgDpD.jpg?f=fotoalbum_large)
Filmpje was een stuk waar veel mensen met zand aan het klooien waren. Wij waren bekend in dit gebied dus pakten even er stukje van ons zelf mee.
Dit soort pareltjes vinden, je rijdt er anders zo langs heen.
YouTube: adv 2026 #tenere #ténéré700 #kove
[ Voor 12% gewijzigd door kneusteun op 12-04-2026 10:30 ]
Vrijdag zelf even aanschouwen/spelen met de DMD’s die bij Bartang staan opgesteld en de rest voor de World Raid bespreken wat hij kan leveren.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Heb ik gepast en past goed alleen wel flink aan de prijsJoris748 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 12:01:
[...]
Voelde bij de Krios Pro ook druk. Ik ben uiteindelijk voor de Arai Tour-X5 gegaan. Zou die zeker even passen.
Dat vond ik ook, maar ben twee weken later toch terug gegaanKhayma schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:40:
[...]
Heb ik gepast en past goed alleen wel flink aan de prijs
Goeie tip. Gpx route uit Gelderland grotendeels gevolgd rondom Apeldoorn en Arnhem. Verraste mij wel soms qua mooie stukjes!TakeItToTheMax schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:44:
Was dit al eens genoemd?
Ik vind hem gewoon echt flink te zwaar. 1700 gram voor een maatje M is wel echt flink.Joris748 schreef op zondag 12 april 2026 @ 14:53:
[...]
Dat vond ik ook, maar ben twee weken later toch terug gegaan
:strip_exif()/f/image/Bag6dRkTlVAkv95vuSfMczeV.jpg?f=fotoalbum_large)
Even beetje schoongemaakt.
Nu maar even weer aan de rit.
Een hoop motoren op de weg vandaag.
Edit; ik had hem in de keramische coating laten zetten vorig jaar. Ook de wielen. Wat een verademing met schoonmaken. Echt ideaal. Niks plakt meer vast.
Edit2: ik ben van plan een nieuwe ketting en tandwiel(en) te kopen. Ik zat te denken aan een olie-loze ketting. Iemand daar ervaring mee?
En nog een vraag; mijn duc moet over 2200km een desmo service hebben. Weet dat dat duur is (rekening mee gehouden), maar iemand die daar ervaring mee heeft? Wat kost zoiets ? ( 1000 euro oid? Bij een niet Ducati dealer? (Hij gaat naar wss naar www.rinketmotorsport.nl )
[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 12-04-2026 16:33 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Hmmm, ik denk dat de spreekwoordelijke kogel nu wel door de kerk is_eLMo_ schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:13:
@iMars ik heb Apple Music geïnstalleerd op mijn DMD tablet en luister vanaf daar. Met mijn Carpe Iter BMW Control kan ik dan ook muziek zappen ja. Maar ik doe dat liever op de Sena die ik heb (druk en draai).
Ik wil voor de NOR7E gaan, en zit nu gelijk naar mounts te kijken voor de KTM1290 (2020), denk dat deze wel uitermate geschikt is:

Zit deze mount met slot er standaard bij (ik gok van niet)?:

Zo nee, welk type is dit?
Hmmm, als ik op de DMD website kijk, lijkt het mij dat deze meegeleverd wordt
[ Voor 11% gewijzigd door iMars op 12-04-2026 17:36 ]
Kwamen toevallig ook nog weer langs het spoor sprongetje
Blomminator schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:11:
[...]
Wat blijkt.. ik ben enorm te porren voor gekkigheid! Dus een dmd nor7e besteld voor duizend gulden euro. (Wat zoveel geld? Echt?! Ja echt..) . Je leeft maar 1x en gematigdheid is voor lafaards.
Over een weekje ofzo ophalen bij Bartang, de hele santenkraam er op knutselen en testen met wat local gpx routes... Verzamel nu al wat leuke routes a la IJsselmeer, tulpen velden, en de Linge. Haal ik @GSX-MAN op, touren we wat, ouwehoeren we wat, en snacken we wat.
We gaan t zienwel enthousiast over. Mooi apparaat.
Ophalen is wat te ver voor mij, dus wacht ik braaf bij de brievenbus
Dat vond ik ookKhayma schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:48:
[...]
Ik vind hem gewoon echt flink te zwaar. 1700 gram voor een maatje M is wel echt flink.
Maar de, voor mij uitstekende, pasvorm vond ik belangrijker dan die 250 gram extra. Dan maar wat dikkere nekspieren trainen.
Maar... ook ik word ouder en ik merk dat mijn lichaam deze rugzak steeds minder prettig vind op een meerdaagse reis.
Gemini stuurt me als "persoonlijke assistent voor Aankoopadvies
En dan de 30 icm de 10. De 10 voor dagritjes en de 30 icm de 10, als ik weer een dag of 5 weg ben.
Klinkt ideaal en het ziet (vind ik) mooier uit op mijn motor dan een (zij)koffer. Ook de prijs kan ik mee leven. Je doet er toch lang mee.
Als ik op Kriega zoek in dit topic krijg ik genoeg berichten te lezen. Zowel positief en negatief.
Daardoor twijfel ik ook.
Mede door sommige berichten hier en of ik dit wel prettig vind rijden op mijn motor als ze gestapeld zijn.
Iemand tips? (qua prijs wil ik niet hoger gaan)
(ik zie dat mijn plaatje niet meer werkt in de topicstart, @LankHoar @Chakotay @harley , zou iemand dat kunnen aanpassen aub?)
Link foto, https://tweakers.net/i/jh...FwZJAPBe.jpg?f=user_large
En bedankt alvast1
Ik zou persoonlijk écht geen rugzak op willen hebben op een motor, niet alleen voor je rug maar zeker ook qua veiligheid niet gewenst. En al helemaal niet iets wat zwaar is met spullen voor een meerdaagse trip. Je zwaartepunt op de motor ligt daardoor ook gelijk hoger.streamnl schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:27:
Ik heb nu een Dainese D-Gambit rugzak (33L) en die gaat tijdens een meerdaagse rit al jaren mee.
Maar... ook ik word ouder en ik merk dat mijn lichaam deze rugzak steeds minder prettig vind op een meerdaagse reis.
Gemini stuurt me als "persoonlijke assistent voor Aankoopadvies![]()
" richting Kriega.
En dan de 30 icm de 10. De 10 voor dagritjes en de 30 icm de 10, als ik weer een dag of 5 weg ben.
Klinkt ideaal en het ziet (vind ik) mooier uit op mijn motor dan een (zij)koffer. Ook de prijs kan ik mee leven. Je doet er toch lang mee.
Als ik op Kriega zoek in dit topic krijg ik genoeg berichten te lezen. Zowel positief en negatief.
Daardoor twijfel ik ook.
Mede door sommige berichten hier en of ik dit wel prettig vind rijden op mijn motor als ze gestapeld zijn.
Iemand tips? (qua prijs wil ik niet hoger gaan)
(ik zie dat mijn plaatje niet meer werkt in de topicstart, @LankHoar @Chakotay @harley , zou iemand dat kunnen aanpassen aub?)
En bedankt alvast1
Is iets als een rolbag niet een idee voor je? Daar zijn echt legio opties in wat je achterop je buddy seat kan plaatsen.
En die E07+ rijdt ook echt goed op asfalt zeg. Nu nog offroad proberen...
:strip_exif()/f/image/oBBiFRG9r3WtbkhoZxxSjTYc.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Oh kut, morgenochtend 4 graden regen...
[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 12-04-2026 20:00 ]
Ik was voor mijn 848 Evo 600 kwijt incl beurt (3u arbeid + 150 eur riem)Format-C schreef op zondag 12 april 2026 @ 16:22:
En nog een vraag; mijn duc moet over 2200km een desmo service hebben. Weet dat dat duur is (rekening mee gehouden), maar iemand die daar ervaring mee heeft? Wat kost zoiets ? ( 1000 euro oid? Bij een niet Ducati dealer? (Hij gaat naar wss naar www.rinketmotorsport.nl )
Een rugzak is toch wel echt de beste optie als je een camelbag wil gebruiken. En indien je een beetje oplet met het soort rugzak. Dus zonder frame, en wat je er in doet, zal het gevaar ook wel meevallen.Pyr0_ schreef op zondag 12 april 2026 @ 19:12:
[...]
Ik zou persoonlijk écht geen rugzak op willen hebben op een motor, niet alleen voor je rug maar zeker ook qua veiligheid niet gewenst. En al helemaal niet iets wat zwaar is met spullen voor een meerdaagse trip. Je zwaartepunt op de motor ligt daardoor ook gelijk hoger.
Is iets als een rolbag niet een idee voor je? Daar zijn echt legio opties in wat je achterop je buddy seat kan plaatsen.
Ik heb overigens wel een rugzak met een klein frame er in, zo een dagtour wandel ding.
3 liter water zak er in, wat te eten, Leatherman, zonnebril, portefeuille, enz.
Maar ik zou als ik @streamnl zou zijn opzoek gaan naar een tailbag of tanktas.
Als je nu al last krijgt van je huidige rugzak, gaat een andere rugzak daar denk ik geen verandering inbrengen toch?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
M'n apparaat wel.Blomminator schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 10:12:
[...]
De dmd bedoel ik. Niet gsx. Die is vrij .. eh.. niet mooi.
Slecht idee... Hoe laat?
Sommigen zeggen teveel, andere zeggen dat ik nog genoeg ruimte heb.
Nadat ik recentelijk mijn ICT diploma heb gehaald heb ik toch ingezien dat ik automotive te leuk vind om een switch te maken dus ben ik weer gaan sleutelen en motorrijden. En ik sleutel nu weer graag dus dan heb je inherent meer (oudere) motoren.
Ik zit zelf in het teveel kamp maar ik wil nog eerst op circuit gaan alvorens de SV650S weg gaat. (als die weggaat)
Vorig jaar koppeling vervangen, kleppen gesteld, nieuwe bougies en de rechtergasklep airbypass doet niks meer bij het synchroniseren. Geen verhoogd toerental, geen extra lucht.. niks. Dus heb ik een andere gasklep gekocht en die moet ik nog eens monteren. De reden is dat ik die bij 1100rpm links heb moeten smoren (en dus onbalans) om het stationair toerental te regelen. Nadeel is dat de koudstart verrijking links zitWat is er mis met de rechter gasklep van de BMW?
En met deze motor wil ik eerst 10k rijden alvorens ik eraan denk om die weg te doen
[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 12-04-2026 21:28 ]
Aangepaststreamnl schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:27:
En bedankt alvast1
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Bikkel hoor om nu al zo hoog te gaan kamperen. Zijn de meeste passen niet nog gesloten vanwege sneeuw? Sterkte morgenvroegAikon schreef op zondag 12 april 2026 @ 19:52:
Na een nacht en ochtend miezer en kou klaarde het gelukkig bij Liechtenstein op. Ben hier vaker gewerst. Maar met nog zoveel sneeuw is het ook echt prachtig. Nu op een camping op 1900 mtr, net alsof ik wildkampeer zo ruim en rustig is. Ben sowieso telkens de enige met een tent
[Afbeelding]
ik heb gisteren en vandaag heerlijk op de mt9 2026 ingereden en moet zeggen rijd echt zalig goedO88088 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:25:
Ik wil jullie advies. Ik rij nu zo'n 3 jaar op een Yamaha FZ6, vooral woon-werkverkeer (25km per rit) en andere 'nuttige' ritten. Maar ik begin me eraan te ergeren dat reizen met de FZ6 niet zo praktisch is zodra ik spullen wil meenemen én bij langere ritten krijg ik last van m'n heupen en knieën. Ik kijk dus voorzichtig naar wat anders en ik heb een XT1200 Super Ténéré op het oog, specifiek een ZE versie met dus elektronische vering. Pluspunten in mijn ogen:Hebben jullie suggesties voor andere modellen om naar te kijken? En wat zijn jullie ervaringen met elektronisch verstelbare vering?
- Relaxtere zithouding
- Cruisecontrol
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Onbedoeld is dat met mijn Teneré gebeurd.De teller stond net boven de 1000 km toen ik weer terug was van een motortraining op Assen.
Dat viel mee, maar miste dat we af moesten 🫣BvZwolle schreef op zondag 12 april 2026 @ 18:21:
@O88088 en lomp zwaar... Vooral een betrouwbare motor.
@kneusteun bij dat tweede filmpje bijna de sloot in 😂
Dus remmen slipte iets langer door dan gewenst.
Ik zat met hetzelfde issue: ik twijfelde tussen de super Tenere, KTM1290 en AfricaTwin (1100).O88088 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:25:
Ik wil jullie advies. Ik rij nu zo'n 3 jaar op een Yamaha FZ6, vooral woon-werkverkeer (25km per rit) en andere 'nuttige' ritten. Maar ik begin me eraan te ergeren dat reizen met de FZ6 niet zo praktisch is zodra ik spullen wil meenemen én bij langere ritten krijg ik last van m'n heupen en knieën. Ik kijk dus voorzichtig naar wat anders en ik heb een XT1200 Super Ténéré op het oog, specifiek een ZE versie met dus elektronische vering. Pluspunten in mijn ogen:Hebben jullie suggesties voor andere modellen om naar te kijken? En wat zijn jullie ervaringen met elektronisch verstelbare vering?
- Relaxtere zithouding
- Cruisecontrol
Bij mij viel de Tenere af omdat het een model is wat niet meer gemaakt wordt, terwijl de KTM en AfricaTwin nog volop op de markt is (zolang KTM niet failliet gaat
Afhankelijk van wat voor soort ritten je wilt maken (on-road, of ook offroad) zou ik me niet te veel blind staren op te veel electronische gadgets. Kan immers ook sneller kapot gaan.
Ik ben uiteindelijk voor de 1290SAR gegaan omdat deze meer offroad gericht is dan de 1290SAS (die weer meer electronische gadgets heeft). Africa viel toen af omdat deze toen buiten budget was.
Qua bagage zijn er veel mogelijkheden. Kofferset, of saddle bags. Ik heb nu zij en top koffers en meer dan genoeg ruimte. Zit stiekem naar rackles te kijken omdat ik toch meer offroad erbij wil pakken.
Aikon schreef op zondag 12 april 2026 @ 19:52:
Na een nacht en ochtend miezer en kou klaarde het gelukkig bij Liechtenstein op. Ben hier vaker gewerst. Maar met nog zoveel sneeuw is het ook echt prachtig. Nu op een camping op 1900 mtr, net alsof ik wildkampeer zo ruim en rustig is. Ben sowieso telkens de enige met een tent
[Afbeelding]
Nice, waar is deze camping?
:strip_exif()/f/image/DTkvRVHNrmZhFpSLXvwzP9jV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZVFwHQANyPH2Lxx4ASWLXB60.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/geo6KPv88zKwHhAebRYMB8ab.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/KRNzhMJAs7H8aUUgreyiSwm7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7iNK4cAcXvwoa3sATmSPDjdL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Rigv2hiRdsDPtgyqGZ59RnXp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/j5iFMgbwKtdRO4AJUSHRbAwd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7iNK4cAcXvwoa3sATmSPDjdL.jpg?f=fotoalbum_large)