• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:22
YouTube: Drenthe Tenere 700

Soms kan je je niet helemaal inhouden, is dat stuk bij Den Ham waar je over het spoor kan springen...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
Fijn mesjien is het toch O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHovDx_lKqEZqi43GcEDkQWH1yI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKP1GzPr0Sd0U3Rk7Zj0kCxq.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker dagje wezen rijden weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvSb9POleUpqkWhLNc_UwWYsARg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8f3SJ7fkQjzA3V9d9OYfFzK.jpg?f=fotoalbum_large

De bospaden lagen er erg goed bij. Geen grote blubzooi, net vochtig genoeg om goede grip te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WECK78w_CpIIQfHJHgf1f2DNX4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sYFbHq5q3f6kn779wQhIplj.jpg?f=fotoalbum_large
Het leek er zelfs op dat ik de motor compleet schoon weer thuis in zijn hok kon zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcbaiRU24-_4PHdIINJoWe1dpL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKFm6LIAUQYYpdGkAuC4hk5J.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nee, ineens een dikke diepe modderpoel waarin het verkeerde spoor koos.. :o
Zat vrij snel vast in zo een diepe geul, meteen gestopt met gassen, ding op zijn kant gewiebeld, uit de geul getrokken, weer rechtop en door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdgG-XTN9nIh-guEgjCCPxIY_ZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdYkVETgsdHupsLZAUcEvUTx.jpg?f=fotoalbum_large
Tuurlijk geen foto van in de blubber :|

Reflex is toch om meteen er weer uit te komen, pas als dat gelukt is denk ik.. shit een foto voor jullie leedvermaak was leuk geweest >:)

Ergens een afslag gemist, paadje werd wel erg smal.. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DovzIw_sqqN4YagQ_ycyXDUUIcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaPAGtTEL80oVuxuABk5DAR3.jpg?f=fotoalbum_large

Via de was cabines weer terug naar huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ke1nX01o32NDVIiEGHL-WVdt-dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rJJQd1nF2r8EDT9Ynm6rtAd.jpg?f=fotoalbum_large

Het was niet geheel de TET, zat nog een stuk GotR route van 2024 tussen. Route was in een grote ronde rondom Venray dus eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 04-04-2026 17:14 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 05-04 09:34
Lekker rondje @Bommes ! Ik had vandaag helaas geen tijd om off-road te gaan, maar een klein dijk-rondje kon ik er nog net tussen frommelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caxHgIWx92yYM97kcbo_76nL32o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnBEF344v6PtlgbNSliFZA4s.jpg?f=fotoalbum_large

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Het was vandaag best lekker weer ook. Helaas niet aan rijden toe gekomen vandaag, gisteren wel een eind rond gereden :)

Wel de knipperlichten aan de voorkant van de Diversion vervangen voor smallere units
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh2cmMCq0CVNxDUlkqmlkH_Yt1s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MPhWhC8uccLFT0Juv2uTDXol.jpg?f=user_large
Ik kon eigenlijk nooit de achtertuin uit zonder met het knipperlicht rechtsvoor langs de stenen muur van de achterburen te schaven. Da's nu opgelost :)

De PS staat inmiddels met verse remblokken weer buiten. Had 'm eigenlijk binnen willen laten staan om nog wat ander onderhoud aan het ding te doen, maar ik heb 'm morgen nodig (iets met betaald parkeren, te ver voor de Harley Pedaalson en terplaatse te weinig ruimte om de motor veilig op te bergen) dus daar ga ik later mee verder :)

Want wat heeft de PS nog nodig:
- Klepspeling checken/bijstellen (zit voor zover ik begreep al wel over de interval heen, stiekem)
- Motorolie verversen, oliefilter vervangen. Gelijk luchtfilter en remolie verversen.
- Achterband zit op 3mm, die kan nog wel even maar daar komt dus een nieuwe City Grip op.
- Als de achterband eraf ligt zet ik er gelijk nieuwe remschoenen in (het ligt dan toch al los allemaal).

En als de uitlaat eraf ligt omdat het achterwiel eraf moet, kan ik de uitlaat gelijk een beetje opknappen met een schuurpapiertje en een bus hittebestendig zwart.

Bij de Diversion twijfel ik nog over een setje Hyperpro voor de voorkant. 150 euro zijn de kosten niet en daar gaat het ding ongetwijfeld weer een heel stuk beter van sturen. Uiteindelijk wil ik een lichtere motor (gewicht...) voor meer gooi- en smijt plezier (zithouding moet kloppen tov de Diversion, tot nu toe is bijvoorbeeld een XJ6 wel een kanshebber) maar na het onderhoud dat ik uitgevoerd heb is dit ook niet het moment om het bankstel weg te doen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zo, heb ook de stoere mannen handkappen gemonteerd vandaag! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL2c_VPoveoiHfBVs7Dv4yu9SlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frNjbCFln5R5Dtc8886kIm0i.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk een dezer dagen nog even een fatsoenlijk stuk rijden :)

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Koekstra schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:10:
Zo, heb ook de stoere mannen handkappen gemonteerd vandaag! :+

[Afbeelding]

Hopelijk een dezer dagen nog even een fatsoenlijk stuk rijden :)
Lekker hoor zo'n AT, zag er gister eentje rijden die een dot gas gaf, klonk echt niet verkeerd!

Stomme is, ik heb volgens mij nog nooit een multi horen rijden (of althans niet alleen zodat ik 'm kom onderscheiden). Dus ik ken het geluid van de multi alleen van hoe ik er op zit..

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
He die heb ik ook @Koekstra maar dan niet zo in het kek wit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbwpSGVua4AGv5euysU33Yot-64=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L07mz5meslgcYkfwCit0vB4W.jpg?f=user_large
Eigenlijk merk/type specifiek voor mijn Guzzi V85. Toch net voor de inruil er af gehaald, zo van die verkoop ik wel los of zo. Paste gewoon 1 op 1 ook op deTuareg.

@Daniel L. damn wat is dat toch een gave bike <3

@Pyr0_ een AT met de juiste uitlaat klink inderdaad erg gaaf (y) geen idee van de krukas graden van dat blok?
Bij Piaggio maken ze er tegenwoordig een dingetje van om het inlaat geluit heel prominent aanwezig te maken.
Bij mijn V85 was dat al, maar nu bij de Tuareg is dat echt bizar aanwezig als je vol op trekt.
Luchtfilter zit net voor de tankdop, onder dat stikkertje op de foto hier onder. Aanzuig is naar voren toe dus net achter de voorvork, precies achter de cockpit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HuZyAwXzFkieEyEJw9qZGG-N3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZFi9iKxCJMs2G5IY81Fim0n.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:50:
He die heb ik ook @Koekstra maar dan niet zo in het kek wit.
[Afbeelding]
Eigenlijk merk/type specifiek voor mijn Guzzi V85. Toch net voor de inruil er af gehaald, zo van die verkoop ik wel los of zo. Paste gewoon 1 op 1 ook op deTuareg.

@Daniel L. damn wat is dat toch een gave bike <3

@Pyr0_ een AT met de juiste uitlaat klink inderdaad erg gaaf (y) geen idee van de krukas graden van dat blok?
Bij Piaggio maken ze er tegenwoordig een dingetje van om het inlaat geluit heel prominent aanwezig te maken.
Bij mijn V85 was dat al, maar nu bij de Tuareg is dat echt bizar aanwezig als je vol op trekt.
Luchtfilter zit net voor de tankdop, onder dat stikkertje op de foto hier onder. Aanzuig is naar voren toe dus net achter de voorvork, precies achter de cockpit.
[Afbeelding]
Wit past ook helemaal niet bij jouw fiets :X

Heb ook een typespecifieke set gekocht, maar denk dat het wel op meerdere fietsen bruikbaar is. Enige is dat er een paar onderdelen bij zitten voor een DCT versie (spacer, beugeltje en een langere bout) ivm parkeerrem.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:41
kneusteun schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:46:
YouTube: Drenthe Tenere 700
Soms kan je je niet helemaal inhouden, is dat stuk bij Den Ham waar je over het spoor kan springen...
Ik lees Drenthe, Den Ham en spoor. Drie elementen die binnen mijn kennis onverenigbaar zijn. Kun je me wijzer maken?

• kneusteun
Is een stukje van de Trans euro trail, net iets boven Den Ham.
Dat laatste stukje is een spoorweg overgang, daar kan je soms best mooie sprongen maken.

Was insta360 aan het testen, en beetje aan het klooien met waar je zo’n ding kan vastzetten. Viel me allemaal niet tegen.

• kneusteun
Voorkant:
YouTube: Front view of the other video #tenere #tet #adv #yamaha

Achterkant:
YouTube: Tenere 700 Twente trans european trail

Best wel handig dat je eigenlijk altijd alles filmt.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Pyr0_ schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:14:
[...]

Lekker hoor zo'n AT, zag er gister eentje rijden die een dot gas gaf, klonk echt niet verkeerd!

Stomme is, ik heb volgens mij nog nooit een multi horen rijden (of althans niet alleen zodat ik 'm kom onderscheiden). Dus ik ken het geluid van de multi alleen van hoe ik er op zit..
Bedoel je dan het geluid wat de motor maakt, of de gilletjes van genot van de berijder? :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:15
Daniel L. schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:12:
Lekker rondje @Bommes ! Ik had vandaag helaas geen tijd om off-road te gaan, maar een klein dijk-rondje kon ik er nog net tussen frommelen:

[Afbeelding]
Oh vet, jij hebt ook het Perunmoto rekje. Echt veruit het mooiste rekje wat ik heb kunnen vinden voor mijn X

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:15
Pyr0_ schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:14:
[...]

Als ik op de motor zit vind ik inlaatgeluid nog veel vetter. Op mijn 748 had ik een raceluchtfilter direct over de inlaatkelken, waardoor de originele luchtfilters uit de inlaatkanalen waren. Daar kwam bij hogere toerentallen een resonantie uit de airbox die boven het uitlaatgeluid (open Termi’s) uit kwam :9~ Maar ook bij vol afremmen op de motor was het inlaatgeluid bruut.

Bij afremmen op de motor (staat op maximaal in sportstand) geeft de X ook een lekker geluid. Ook met de originele demper.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:59

Format-C

Tracing Rays

Gisteren nog een heerlijk stukje getourd met mn 899. Even bij mn kameraad wezen kijken die net begonnen is met motorrijles :)

Komende week wordt het weer super mooi weer, dus dan kunnen we weer los.

Nu al zin in.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Pyr0_
  • Nu online
Format-C schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:09:
Gisteren nog een heerlijk stukje getourd met mn 899. Even bij mn kameraad wezen kijken die ook net begonnen is met motorrijles :)

Komende week wordt het weer super mooi weer, dus dan kunnen we weer los.

Nu al zin in.
Pics or it didn't happen :+

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:59

Format-C

Tracing Rays

Pyr0_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:25:
[...]

Pics or it didn't happen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdQ2DmsMmJp3_eCwfG7vv7CRuSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNy5a4pIDJMumm82ZYZkECPP.jpg?f=fotoalbum_large

:9~ O+

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 05-04-2026 15:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Nog best een straf tempo of vertekend dat zo erg door die 360?

• kneusteun
ll roel j schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:54:
[...]

Nog best een straf tempo of vertekend dat zo erg door die 360?
Vertekend wel aardig.
Dat sprintje zit dacht ik op 85 a90, maar normaal rijdt ik rond de 55 a 70 op dat soort stukken. En dit is een heel overzichtelijk stuk zonder zijweggetjes, in het bos gaat wel wat rustiger ivm honden en wandelaars.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
kneusteun schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:02:
Is een stukje van de Trans euro trail, net iets boven Den Ham.
Dat laatste stukje is een spoorweg overgang, daar kan je soms best mooie sprongen maken.

Was insta360 aan het testen, en beetje aan het klooien met waar je zo’n ding kan vastzetten. Viel me allemaal niet tegen.
Ik denk dat @WilbertNeems bedoelt dat Den Ham hemelsbreed zo’n 15km bij Drenthe vandaan ligt ;)

• kneusteun
Ohja, Drenthe was even iets wat ik had ingetypt als filenaam omdat ik vanaf daar begon te filmen en 2 uur opname was grotendeels Drenthe.
Ik had niet door dat hij de titel bedoelde, scuzi.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit.

Grote progressie kunnen maken met de KLR650. Achterband is vernieuwd dus kunnen we achterwiel erin hangen. En daarmee ook het subframe afwerken. Gebruikte inner fender erop, mijn originele spanningsregelaar, de kabelboom fixed.

Alvorens de achterrem te monteren even alles laten ronddraaien en alles zit goed. Achterrem met nieuwe remvoeringen gemonteerd (eerst de zuiger terug duwen). En even draaien en ik zie dat de remtang beweegt :') Dat verklaard het raar slijtbeeld van de vorige blokjes, de schijf is niet recht.

Het koelsysteem afwerken vereist dat de uitlaat gemonteerd wordt. Welke weer vereist dat dat het startrelais aan de startmotor moet worden aangesloten.

Dus eerst start relais aangesloten. Daarna de routing van de kabels wat gefatsoeneerd. Vervolgens de uitlaatvoorbocht erop met wat kopervet aan de draadeindes en een nieuwe koperen uitlaatpakking.

Varta batterij erin gehangen. En even kijken of we wat leven hebben. Contact op en we hebben neutraal. Knipperlicht is fixed licht :? De mechanische relais is wat stijf... Na wat aandringen begint deze iets of wat mee te doen. Maar nog steeds niet met volle overtuiging. Remschakelaar doet het en ook de verlichting.

Zachtjes op de start knop gedrukt en de startmotor pakt de krukas mee. Dus dat is goed nieuws.

Nu het koelsysteem dus. De uitlaat moest erop om de locatie van de bypass te bepalen. Eens dat gedaan was alles aansluiten en vullen maar. Helaas is de thermostaat dicht dus zit er vast nog wat lucht erin na slechts 1,2l erin te hebben gedaan. Het is voldoende voor het moment.

De voorkant. De poten zijn bij RA-suspension dus kan ik aan de remklauw beginnen. Deze zat nog stevig rond de remschijf. Deze wou niet over het randje gaan. Met wat overtuigen met een koevoet ging die iets of wat over de rand waarbij een rubberen hamer de rest deed.

Na het verwijderen van de remvoeringen kreeg ik weer een momentje van verstandsverbijstering. De stofring is uit de klauw gekomen en heeft knel gezeten. Dus is er een holte waar zich rotzooi kon verzamelen. De vorige eigenaar had veel geluk gehad want dat kon slecht af zijn gelopen.

Goed, perslucht erop om de zuiger eruit te persen. Die ging wel los met 5 bar maar pas eruit met 8 bar. Zoals verwacht zag deze er slecht uit en heeft pitting. De klauw maar eerst gereinigd en de groeven zijn weer schoon *O*

Even die remzuiger bestellen: onderdeel niet beschikbaar. You kidding me right :?
Eveneens geen tourmax variant beschikbaar :/
Aangezien RA-suspension bezig is met het vernieuwen van de poten moet ik een A-model klauw gebruiken. Uiteindelijk met wat Google FU ontdekt dat de Zephyr 550 B4 dezelfde remzuiger gebruikt bij de achterrem.

En dan bij wemoto dat deel kunnen vinden en meteen besteld. Het alternatief was om de SV650 gen 2 klauw mod uit te voeren maar dan zitten we meteen op 400 euro (inclusief schijf dat dan weer wel) maar moet ik met MyUS of Shipito laten versturen want Eagle Mike stuurt niet meer internationaal.

Fingers crossed dat dit werkt!

Morgen de laseruitlaat monteren. De testbrandstoftank aansluiten en dan misschien starten? Of de ketting monteren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Zijn er nog mensen die een Ducati gaan proefrijden?

https://www.ducatizaltbom...of-season-testdagen-2026/

Zelf ga ik de 24e een Multistrada uitproberen.

• Pyr0_
  • Nu online
MarkyB schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:19:
Zijn er nog mensen die een Ducatie gaan proefrijden?

https://www.ducatizaltbom...of-season-testdagen-2026/

Zelf ga ik de 24e een Multistrada uitproberen.
Een DucatiE?

Ik wil best graag eens een monster of panigale proberen, maar ik ben een beetje bang dat ik het dan weer in m'n hoofd ga halen dat óók te willen...

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Pyr0_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:41:
[...]

Een DucatiE?

Ik wil best graag eens een monster of panigale proberen, maar ik ben een beetje bang dat ik het dan weer in m'n hoofd ga halen dat óók te willen...
't is al laat hè :z
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste