• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:45
YouTube: Drenthe Tenere 700

Soms kan je je niet helemaal inhouden, is dat stuk bij Den Ham waar je over het spoor kan springen...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:49
Fijn mesjien is het toch O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHovDx_lKqEZqi43GcEDkQWH1yI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uKP1GzPr0Sd0U3Rk7Zj0kCxq.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker dagje wezen rijden weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JvSb9POleUpqkWhLNc_UwWYsARg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8f3SJ7fkQjzA3V9d9OYfFzK.jpg?f=fotoalbum_large

De bospaden lagen er erg goed bij. Geen grote blubzooi, net vochtig genoeg om goede grip te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WECK78w_CpIIQfHJHgf1f2DNX4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sYFbHq5q3f6kn779wQhIplj.jpg?f=fotoalbum_large
Het leek er zelfs op dat ik de motor compleet schoon weer thuis in zijn hok kon zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IcbaiRU24-_4PHdIINJoWe1dpL8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKFm6LIAUQYYpdGkAuC4hk5J.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nee, ineens een dikke diepe modderpoel waarin het verkeerde spoor koos.. :o
Zat vrij snel vast in zo een diepe geul, meteen gestopt met gassen, ding op zijn kant gewiebeld, uit de geul getrokken, weer rechtop en door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdgG-XTN9nIh-guEgjCCPxIY_ZI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdYkVETgsdHupsLZAUcEvUTx.jpg?f=fotoalbum_large
Tuurlijk geen foto van in de blubber :|

Reflex is toch om meteen er weer uit te komen, pas als dat gelukt is denk ik.. shit een foto voor jullie leedvermaak was leuk geweest >:)

Ergens een afslag gemist, paadje werd wel erg smal.. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DovzIw_sqqN4YagQ_ycyXDUUIcc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaPAGtTEL80oVuxuABk5DAR3.jpg?f=fotoalbum_large

Via de was cabines weer terug naar huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ke1nX01o32NDVIiEGHL-WVdt-dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rJJQd1nF2r8EDT9Ynm6rtAd.jpg?f=fotoalbum_large

Het was niet geheel de TET, zat nog een stuk GotR route van 2024 tussen. Route was in een grote ronde rondom Venray dus eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 04-04-2026 17:14 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Nu online
Lekker rondje @Bommes ! Ik had vandaag helaas geen tijd om off-road te gaan, maar een klein dijk-rondje kon ik er nog net tussen frommelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/caxHgIWx92yYM97kcbo_76nL32o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hnBEF344v6PtlgbNSliFZA4s.jpg?f=fotoalbum_large

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Het was vandaag best lekker weer ook. Helaas niet aan rijden toe gekomen vandaag, gisteren wel een eind rond gereden :)

Wel de knipperlichten aan de voorkant van de Diversion vervangen voor smallere units
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jh2cmMCq0CVNxDUlkqmlkH_Yt1s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/MPhWhC8uccLFT0Juv2uTDXol.jpg?f=user_large
Ik kon eigenlijk nooit de achtertuin uit zonder met het knipperlicht rechtsvoor langs de stenen muur van de achterburen te schaven. Da's nu opgelost :)

De PS staat inmiddels met verse remblokken weer buiten. Had 'm eigenlijk binnen willen laten staan om nog wat ander onderhoud aan het ding te doen, maar ik heb 'm morgen nodig (iets met betaald parkeren, te ver voor de Harley Pedaalson en terplaatse te weinig ruimte om de motor veilig op te bergen) dus daar ga ik later mee verder :)

Want wat heeft de PS nog nodig:
- Klepspeling checken/bijstellen (zit voor zover ik begreep al wel over de interval heen, stiekem)
- Motorolie verversen, oliefilter vervangen. Gelijk luchtfilter en remolie verversen.
- Achterband zit op 3mm, die kan nog wel even maar daar komt dus een nieuwe City Grip op.
- Als de achterband eraf ligt zet ik er gelijk nieuwe remschoenen in (het ligt dan toch al los allemaal).

En als de uitlaat eraf ligt omdat het achterwiel eraf moet, kan ik de uitlaat gelijk een beetje opknappen met een schuurpapiertje en een bus hittebestendig zwart.

Bij de Diversion twijfel ik nog over een setje Hyperpro voor de voorkant. 150 euro zijn de kosten niet en daar gaat het ding ongetwijfeld weer een heel stuk beter van sturen. Uiteindelijk wil ik een lichtere motor (gewicht...) voor meer gooi- en smijt plezier (zithouding moet kloppen tov de Diversion, tot nu toe is bijvoorbeeld een XJ6 wel een kanshebber) maar na het onderhoud dat ik uitgevoerd heb is dit ook niet het moment om het bankstel weg te doen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zo, heb ook de stoere mannen handkappen gemonteerd vandaag! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL2c_VPoveoiHfBVs7Dv4yu9SlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frNjbCFln5R5Dtc8886kIm0i.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk een dezer dagen nog even een fatsoenlijk stuk rijden :)

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Koekstra schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:10:
Zo, heb ook de stoere mannen handkappen gemonteerd vandaag! :+

[Afbeelding]

Hopelijk een dezer dagen nog even een fatsoenlijk stuk rijden :)
Lekker hoor zo'n AT, zag er gister eentje rijden die een dot gas gaf, klonk echt niet verkeerd!

Stomme is, ik heb volgens mij nog nooit een multi horen rijden (of althans niet alleen zodat ik 'm kom onderscheiden). Dus ik ken het geluid van de multi alleen van hoe ik er op zit..

• Bommes
He die heb ik ook @Koekstra maar dan niet zo in het kek wit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IbwpSGVua4AGv5euysU33Yot-64=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/L07mz5meslgcYkfwCit0vB4W.jpg?f=user_large
Eigenlijk merk/type specifiek voor mijn Guzzi V85. Toch net voor de inruil er af gehaald, zo van die verkoop ik wel los of zo. Paste gewoon 1 op 1 ook op deTuareg.

@Daniel L. damn wat is dat toch een gave bike <3

@Pyr0_ een AT met de juiste uitlaat klink inderdaad erg gaaf (y) geen idee van de krukas graden van dat blok?
Bij Piaggio maken ze er tegenwoordig een dingetje van om het inlaat geluit heel prominent aanwezig te maken.
Bij mijn V85 was dat al, maar nu bij de Tuareg is dat echt bizar aanwezig als je vol op trekt.
Luchtfilter zit net voor de tankdop, onder dat stikkertje op de foto hier onder. Aanzuig is naar voren toe dus net achter de voorvork, precies achter de cockpit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HuZyAwXzFkieEyEJw9qZGG-N3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZFi9iKxCJMs2G5IY81Fim0n.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Koekstra
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:50:
He die heb ik ook @Koekstra maar dan niet zo in het kek wit.
[Afbeelding]
Eigenlijk merk/type specifiek voor mijn Guzzi V85. Toch net voor de inruil er af gehaald, zo van die verkoop ik wel los of zo. Paste gewoon 1 op 1 ook op deTuareg.

@Daniel L. damn wat is dat toch een gave bike <3

@Pyr0_ een AT met de juiste uitlaat klink inderdaad erg gaaf (y) geen idee van de krukas graden van dat blok?
Bij Piaggio maken ze er tegenwoordig een dingetje van om het inlaat geluit heel prominent aanwezig te maken.
Bij mijn V85 was dat al, maar nu bij de Tuareg is dat echt bizar aanwezig als je vol op trekt.
Luchtfilter zit net voor de tankdop, onder dat stikkertje op de foto hier onder. Aanzuig is naar voren toe dus net achter de voorvork, precies achter de cockpit.
[Afbeelding]
Wit past ook helemaal niet bij jouw fiets :X

Heb ook een typespecifieke set gekocht, maar denk dat het wel op meerdere fietsen bruikbaar is. Enige is dat er een paar onderdelen bij zitten voor een DCT versie (spacer, beugeltje en een langere bout) ivm parkeerrem.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01:12
kneusteun schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 16:46:
YouTube: Drenthe Tenere 700
Soms kan je je niet helemaal inhouden, is dat stuk bij Den Ham waar je over het spoor kan springen...
Ik lees Drenthe, Den Ham en spoor. Drie elementen die binnen mijn kennis onverenigbaar zijn. Kun je me wijzer maken?

• kneusteun
Is een stukje van de Trans euro trail, net iets boven Den Ham.
Dat laatste stukje is een spoorweg overgang, daar kan je soms best mooie sprongen maken.

Was insta360 aan het testen, en beetje aan het klooien met waar je zo’n ding kan vastzetten. Viel me allemaal niet tegen.

• kneusteun
Voorkant:
YouTube: Front view of the other video #tenere #tet #adv #yamaha

Achterkant:
YouTube: Tenere 700 Twente trans european trail

Best wel handig dat je eigenlijk altijd alles filmt.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Pyr0_ schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:14:
[...]

Lekker hoor zo'n AT, zag er gister eentje rijden die een dot gas gaf, klonk echt niet verkeerd!

Stomme is, ik heb volgens mij nog nooit een multi horen rijden (of althans niet alleen zodat ik 'm kom onderscheiden). Dus ik ken het geluid van de multi alleen van hoe ik er op zit..
Bedoel je dan het geluid wat de motor maakt, of de gilletjes van genot van de berijder? :+

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Daniel L. schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 19:12:
Lekker rondje @Bommes ! Ik had vandaag helaas geen tijd om off-road te gaan, maar een klein dijk-rondje kon ik er nog net tussen frommelen:

[Afbeelding]
Oh vet, jij hebt ook het Perunmoto rekje. Echt veruit het mooiste rekje wat ik heb kunnen vinden voor mijn X

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
  • Nu online
Pyr0_ schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 20:14:
[...]

Als ik op de motor zit vind ik inlaatgeluid nog veel vetter. Op mijn 748 had ik een raceluchtfilter direct over de inlaatkelken, waardoor de originele luchtfilters uit de inlaatkanalen waren. Daar kwam bij hogere toerentallen een resonantie uit de airbox die boven het uitlaatgeluid (open Termi’s) uit kwam :9~ Maar ook bij vol afremmen op de motor was het inlaatgeluid bruut.

Bij afremmen op de motor (staat op maximaal in sportstand) geeft de X ook een lekker geluid. Ook met de originele demper.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:23

Format-C

Tracing Rays

Gisteren nog een heerlijk stukje getourd met mn 899. Even bij mn kameraad wezen kijken die net begonnen is met motorrijles :)

Komende week wordt het weer super mooi weer, dus dan kunnen we weer los.

Nu al zin in.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Pyr0_
  • Nu online
Format-C schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:09:
Gisteren nog een heerlijk stukje getourd met mn 899. Even bij mn kameraad wezen kijken die ook net begonnen is met motorrijles :)

Komende week wordt het weer super mooi weer, dus dan kunnen we weer los.

Nu al zin in.
Pics or it didn't happen :+

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Pyr0_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:25:
[...]

Pics or it didn't happen :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdQ2DmsMmJp3_eCwfG7vv7CRuSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNy5a4pIDJMumm82ZYZkECPP.jpg?f=fotoalbum_large

:9~ O+

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 05-04-2026 15:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:29
Nog best een straf tempo of vertekend dat zo erg door die 360?

• kneusteun
ll roel j schreef op zondag 5 april 2026 @ 15:54:
[...]

Nog best een straf tempo of vertekend dat zo erg door die 360?
Vertekend wel aardig.
Dat sprintje zit dacht ik op 85 a90, maar normaal rijdt ik rond de 55 a 70 op dat soort stukken. En dit is een heel overzichtelijk stuk zonder zijweggetjes, in het bos gaat wel wat rustiger ivm honden en wandelaars.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:27
kneusteun schreef op zondag 5 april 2026 @ 12:02:
Is een stukje van de Trans euro trail, net iets boven Den Ham.
Dat laatste stukje is een spoorweg overgang, daar kan je soms best mooie sprongen maken.

Was insta360 aan het testen, en beetje aan het klooien met waar je zo’n ding kan vastzetten. Viel me allemaal niet tegen.
Ik denk dat @WilbertNeems bedoelt dat Den Ham hemelsbreed zo’n 15km bij Drenthe vandaan ligt ;)

• kneusteun
Ohja, Drenthe was even iets wat ik had ingetypt als filenaam omdat ik vanaf daar begon te filmen en 2 uur opname was grotendeels Drenthe.
Ik had niet door dat hij de titel bedoelde, scuzi.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit.

Grote progressie kunnen maken met de KLR650. Achterband is vernieuwd dus kunnen we achterwiel erin hangen. En daarmee ook het subframe afwerken. Gebruikte inner fender erop, mijn originele spanningsregelaar, de kabelboom fixed.

Alvorens de achterrem te monteren even alles laten ronddraaien en alles zit goed. Achterrem met nieuwe remvoeringen gemonteerd (eerst de zuiger terug duwen). En even draaien en ik zie dat de remtang beweegt :') Dat verklaard het raar slijtbeeld van de vorige blokjes, de schijf is niet recht.

Het koelsysteem afwerken vereist dat de uitlaat gemonteerd wordt. Welke weer vereist dat dat het startrelais aan de startmotor moet worden aangesloten.

Dus eerst start relais aangesloten. Daarna de routing van de kabels wat gefatsoeneerd. Vervolgens de uitlaatvoorbocht erop met wat kopervet aan de draadeindes en een nieuwe koperen uitlaatpakking.

Varta batterij erin gehangen. En even kijken of we wat leven hebben. Contact op en we hebben neutraal. Knipperlicht is fixed licht :? De mechanische relais is wat stijf... Na wat aandringen begint deze iets of wat mee te doen. Maar nog steeds niet met volle overtuiging. Remschakelaar doet het en ook de verlichting.

Zachtjes op de start knop gedrukt en de startmotor pakt de krukas mee. Dus dat is goed nieuws.

Nu het koelsysteem dus. De uitlaat moest erop om de locatie van de bypass te bepalen. Eens dat gedaan was alles aansluiten en vullen maar. Helaas is de thermostaat dicht dus zit er vast nog wat lucht erin na slechts 1,2l erin te hebben gedaan. Het is voldoende voor het moment.

De voorkant. De poten zijn bij RA-suspension dus kan ik aan de remklauw beginnen. Deze zat nog stevig rond de remschijf. Deze wou niet over het randje gaan. Met wat overtuigen met een koevoet ging die iets of wat over de rand waarbij een rubberen hamer de rest deed.

Na het verwijderen van de remvoeringen kreeg ik weer een momentje van verstandsverbijstering. De stofring is uit de klauw gekomen en heeft knel gezeten. Dus is er een holte waar zich rotzooi kon verzamelen. De vorige eigenaar had veel geluk gehad want dat kon slecht af zijn gelopen.

Goed, perslucht erop om de zuiger eruit te persen. Die ging wel los met 5 bar maar pas eruit met 8 bar. Zoals verwacht zag deze er slecht uit en heeft pitting. De klauw maar eerst gereinigd en de groeven zijn weer schoon *O*

Even die remzuiger bestellen: onderdeel niet beschikbaar. You kidding me right :?
Eveneens geen tourmax variant beschikbaar :/
Aangezien RA-suspension bezig is met het vernieuwen van de poten moet ik een A-model klauw gebruiken. Uiteindelijk met wat Google FU ontdekt dat de Zephyr 550 B4 dezelfde remzuiger gebruikt bij de achterrem.

En dan bij wemoto dat deel kunnen vinden en meteen besteld. Het alternatief was om de SV650 gen 2 klauw mod uit te voeren maar dan zitten we meteen op 400 euro (inclusief schijf dat dan weer wel) maar moet ik met MyUS of Shipito laten versturen want Eagle Mike stuurt niet meer internationaal.

Fingers crossed dat dit werkt!

Morgen de laseruitlaat monteren. De testbrandstoftank aansluiten en dan misschien starten? Of de ketting monteren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Zijn er nog mensen die een Ducati gaan proefrijden?

https://www.ducatizaltbom...of-season-testdagen-2026/

Zelf ga ik de 24e een Multistrada uitproberen.

• Pyr0_
  • Nu online
MarkyB schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:19:
Zijn er nog mensen die een Ducatie gaan proefrijden?

https://www.ducatizaltbom...of-season-testdagen-2026/

Zelf ga ik de 24e een Multistrada uitproberen.
Een DucatiE?

Ik wil best graag eens een monster of panigale proberen, maar ik ben een beetje bang dat ik het dan weer in m'n hoofd ga halen dat óók te willen...

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Pyr0_ schreef op zondag 5 april 2026 @ 22:41:
[...]

Een DucatiE?

Ik wil best graag eens een monster of panigale proberen, maar ik ben een beetje bang dat ik het dan weer in m'n hoofd ga halen dat óók te willen...
't is al laat hè :z

• Joris748
  • Nu online
[...]

Een DucatiE?

Met jouw gebruik heb je die dingen binnen een maand weer op marktplaats staan ;)

• Joris748
  • Nu online
Gisteren ook weer wat stukken offroad gedaan. Pfff, dat staan is wel een ding, daarvoor moet ik echt nog veel meer vertrouwen krijgen. Sporen idem. En bochten neem ik helemaal als een oud wijf met een rollator :+

Maar het smaakt wel naar meer :9 Heerlijk om een beetje gas te geven en flinke strepen te trekken.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:39

ozzynator

Nevermind.

[...]

Meer = beter. Als je er de plaats en financiële ruimte voor hebt, why not.

Moette doen.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had laatst een nieuwe Airoh helm gekocht, maar m'n pinlock is wat wazig. Net even goed gekeken, er zit echt geen beschermfolie meer op, goed schoon gemaakt, maar hij blijft wat wazig. Ik mag toch aannemen dat die pinlock gewoon glashelder moet zijn?

Ondertussen al wat aan het inpakken, donderdag vertrek ik richting Italië. Althans, in Spanje wordt het wel echt een stukkie warmer, maar ja, daar ben ik al eens geweest... Ik denk dat ik ten oosten van de Bodensee de Alpen oversteek richting San Marino. Dan zou het 12-17 graden worden voorlopig, op zich wel ok met een zonnetje. :)

• Joris748
  • Nu online
Zojuist een Allroad Basic Training bij Berrt geboekt. Zin in!

• Joris748
  • Nu online
Aikon schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:42:
Ik had laatst een nieuwe Airoh helm gekocht, maar m'n pinlock is wat wazig. Net even goed gekeken, er zit echt geen beschermfolie meer op, goed schoon gemaakt, maar hij blijft wat wazig. Ik mag toch aannemen dat die pinlock gewoon glashelder moet zijn?
Van een pinlock mag je verwachten dat je hem niet ziet.

Heb je je bril schoongemaakt? :?
Ondertussen al wat aan het inpakken, donderdag vertrek ik richting Italië. Althans, in Spanje wordt het wel echt een stukkie warmer, maar ja, daar ben ik al eens geweest... Ik denk dat ik ten oosten van de Bodensee de Alpen oversteek richting San Marino. Dan zou het 12-17 graden worden voorlopig, op zich wel ok met een zonnetje. :)
Veel plezier!

• Aikon
  • Niet online
Misschien heb ik juist een bril nodig ;)

Ok, nu 5 minuten laten issie wel vrijwel helemaal helder. Blijkbaar heb ik hem de vorige keer te snel na het schoonmaken - en afdrogen! - op het vizier gezet. Hij moet uitdampen ofzo en dat lukt niet meer eenmaal gemonteerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Aikon op 06-04-2026 09:51 ]

• Joris748
  • Nu online
Aikon schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:50:
Misschien heb ik juist een bril nodig ;)

Ok, nu 5 minuten laten issie wel vrijwel helemaal helder. Blijkbaar heb ik hem de vorige keer te snel na het schoonmaken - en afdrogen! - op het vizier gezet. Hij moet uitdampen ofzo en dat lukt niet meer eenmaal gemonteerd?
Uitdampen lukt niet meer, want dat is het principe achter de pinlock. Die moet luchtdicht afsluiten ;)

• Aikon
  • Niet online
Ja, nee, snap ik ook :P Maar blijkbaar heeft deze echt nog 5-10 minuten nodig ná het afdrogen...

Anyway... m'n nieuwe tasjes gevuld met gereedschap en wat reserveonderdelen die ik in Scandinavië hard nodig had, dus nu ik ze bij me heb niet meer. Zelfs een reserve schakelpedaal op de kop kunnen tikken. M'n nieuwe matje zo even opblazen, heb wat kruiden in kleine zakjes gedaan. Ik heb er zin in.

Iemand nog tips, bekende dingen weet ik denk ik wel, maar een tof museum, of een onbekend circuit ofzo.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Aikon schreef op maandag 6 april 2026 @ 10:08:
Ja, nee, snap ik ook :P Maar blijkbaar heeft deze echt nog 5-10 minuten nodig ná het afdrogen...

Anyway... m'n nieuwe tasjes gevuld met gereedschap en wat reserveonderdelen die ik in Scandinavië hard nodig dus, dus nu ik ze bij me heb niet meer. Zelfs een reserve schakelpedaal op de kop kunnen tikken. M'n nieuwe matje zo even opblazen, heb wat kruiden in kleine zakjes gedaan. Ik heb er zin in.

Iemand nog tips, bekende dingen weet ik denk ik wel, maar een tof museum, of een onbekend circuit ofzo.
Je zou een bezoekje kunnen brengen aan Dallara vlakbij Parma. Dat is een constructeur van raceauto's en ze hebben ook een museum/showroom.
Er zit daar ook een circuit om de hoek waar regelmatig wat te doen is.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Loei123
  • Laatst online: 17:29
Heerlijk rondje gemaakt en er komt steeds meer vetrouwen op de motor.

En ja, ik kon het niet laten, klein rondje gemaakt zonder de db killers.
Zeer bruut geluid maar ook oorverdovend als je aan het rijden bent, er snel weer in gezet. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5J7VtFY_2_OHzKTgTK7FkW3w0nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x2Wv72iGnVuFuL8YKqfchmww.jpg?f=fotoalbum_large

• Willem
  • Laatst online: 18:09
Echt leuke (onderschatte) fietsen. Love de V-twin.

Motor onderhoud bijhouden

• ibothead
  • Laatst online: 20:56
Aikon schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:42:

ik had nog bij mijn nieuwe helm ook nog aan de binnenkant een folie zitten! Was bijna niet te zien had ook zo wazige vlek vorige week met de nieuwe scorpion exo 1400 carbon evo 2 |:(

• Loei123
  • Laatst online: 17:29
Willem schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:04:
Echt leuke (onderschatte) fietsen. Love de V-twin.
Ik ben er ook zeer blij mee als eerste fiets!

Volgens velen was het te snel maar ik vond het wel meevallen, tot ik hem twee weken geleden voor het eerst goed open trok, wauw! :7

Maar je kunt er gewoon lekker mee toeren zonder dat hij je uitdaagt om veel te hard te gaan. 8)

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op maandag 6 april 2026 @ 09:46:
Zojuist een Allroad Basic Training bij Berrt geboekt. Zin in!
Heel gaaf!

ik heb destijds (dat is wel 15+ jaar terug denk ik) in dat Enduropark Hechlingen bij BMW zo'n dag geboekt samen met Mrs.Fraggert.

We waren toen op vakantie dus de eigen motoren waren thuis, zij reed op een F650 en ik kon mooi de 1200GSA vergelijken met mijn eigen 1150GSA. Niet zo gek dat ik nu een 1200 heb, wat een lichtvoetig ding in vergelijk.

Maar zo'n allroad/offroad-cursus...om het even waar....is echt fantastisch man. Lekker gekke kunstjes doen zoals met je rechtervoert op de linkerstep en dan 8jes draaien op gravel of ABS-loos je voorwiel laten blokkeren om te voelen wat dat doet en je brein leren dat het allemaal niet zo eng is.

Uitstekend idee om te doen dus IMHO.

Of het nu de F450GS gaat worden voor me of wat anders....ik heb een allroadtraining weer even op de agenda gezet door je post, thanks :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10:17
Dit weekend de eerste lange tocht gemaakt op de V85TT. Wat een verademing tov de MT. Zaterdag vanuit Oosterhout binnendoor richting Dinant. Zondag vanuit het B&B een rond rit van 250 km gereden richtingen het zuiden Frankrijk in. En maandag weer terug richting huis (wel eerst het zadel laten ontdooien in de badkamer).

Al met al een prima weekend in een mooie omgeving. Geen sterke verhalen maar wel zeer tevreden met de motor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JusPErm0hYeZuGKp8rL978Ie6M8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oeYkAaLjlDgX4de6kKlcsEjl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-7xgLo1rHRVk7WscDVWasK_uhs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jn2gHOejWhVX1rcCd5TCYYdP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bb-ysQEMIyT3rG-ZXgKrn9KtGOU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cxi7L56XFeTp2YUrGhScIDZD.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNGOg0y070zQtQFCV1W9b1joxrw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKgehj13hqzlbcvgzLY4ghvN.jpg?f=fotoalbum_tile

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:05

jeroenathome

Een regel tekst

@Fraggert @Joris748 De basistraining is zeker leuk om te doen. Al is het geen hechlingen. Je begint in Diepenheim met balans- en controle oefeningen en daarna via diverse zandwegen richting Apeldoorn.

Ik baal nu dat ik het niet met mijn Teneré heb gedaan. Misschien weer opnieuw proberen en kijken hoe het nu gaat.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

jeroenathome schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:12:
@Fraggert @Joris748 De basistraining is zeker leuk om te doen. Al is het geen hechlingen. Je begint in Diepenheim met balans- en controle oefeningen en daarna via diverse zandwegen richting Apeldoorn.

Ik baal nu dat ik het niet met mijn Teneré heb gedaan. Misschien weer opnieuw proberen en kijken hoe het nu gaat.
Nu ga ik hem helemaal doen.....ben net verhuist naar Apeldoorn..wandelend heb ik mijn achtertuin de Loenermark al verkend, leuk om dat ook met de lokale zandwegen te doen op de motor.

• Joris748
  • Nu online
Fraggert schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 08:30:
[...]

Heel gaaf!

ik heb destijds (dat is wel 15+ jaar terug denk ik) in dat Enduropark Hechlingen bij BMW zo'n dag geboekt samen met Mrs.Fraggert.

We waren toen op vakantie dus de eigen motoren waren thuis, zij reed op een F650 en ik kon mooi de 1200GSA vergelijken met mijn eigen 1150GSA. Niet zo gek dat ik nu een 1200 heb, wat een lichtvoetig ding in vergelijk.

Maar zo'n allroad/offroad-cursus...om het even waar....is echt fantastisch man. Lekker gekke kunstjes doen zoals met je rechtervoert op de linkerstep en dan 8jes draaien op gravel of ABS-loos je voorwiel laten blokkeren om te voelen wat dat doet en je brein leren dat het allemaal niet zo eng is.

Uitstekend idee om te doen dus IMHO.
Ja, ik moet ergens beginnen. Het is zover buiten mijn comfortzone. Op asfalt was ik heel snel vertrouwd met het ding, maar kan niet terugvallen op techniek en reflexen op onverhard. Als ik dan zo'n filmpje van @kneusteun zie dan denk ik: dat wil ik ook vol vertrouwen doen! We gaan het rustig opbouwen en misschien boek ik dan nog wel een vervolgcursus later in het jaar.
Of het nu de F450GS gaat worden voor me of wat anders....ik heb een allroadtraining weer even op de agenda gezet door je post, thanks :)
Wanneer mogen we witte rook verwachten?

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:24:
[...]

Ja, ik moet ergens beginnen. Het is zover buiten mijn comfortzone. Op asfalt was ik heel snel vertrouwd met het ding, maar kan niet terugvallen op techniek en reflexen op onverhard. Als ik dan zo'n filmpje van @kneusteun zie dan denk ik: dat wil ik ook vol vertrouwen doen! We gaan het rustig opbouwen en misschien boek ik dan nog wel een vervolgcursus later in het jaar.

[...]

Wanneer mogen we witte rook verwachten?
echt een aanrader om te doen, je bouwt het heel snel vertrouwen op doordat je motor zoveel meer kan dan je denkt. Die eerste krassen doen allicht wat pijn....trust me i know....maar daar kom je snel overheen hoor als je wat vaker gaat uiteindelijk.....battle-scars ;)

Witte rook? Dat wordt toch eerst minimaal 1 keer proefrijden....en ik lees op het GS-forum levering pas oktober dus misschien sla ik 2026 dan wel over en bestel 'm einde winter. Scheelt weer een jaar op kenteken.

Heb er geen zin in dat ding meteen de garage in te schuiven en aan de druppellader te hangen :P

In de tussentijd nog ff proefrijden op een T700, NX500, TA750 en F900GS dan kom ik beslagen ten ijs d:)b .

• Bommes
@Bauke87 al eerder geschreven, fijn ding he zo een V85 :Y
Geen race monster, maar stuurt echt perfect, vol vertrouwen, goed bruikbaar vermogen.
Gewoon een top ding (y)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb vanmiddag vrij genomen

Even aan de rit straks. 8) oOo

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Format-C schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:00:
Ik heb vanmiddag vrij genomen

Even aan de rit straks. 8) oOo
heb mijn thuiswerk dag halverwege de dag toch maar omgezet in een kantoor dag, lekker met een ommetje naar het werk gereden! En straks met een nog groter ommetje terug :9~

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zo kan het idd ook. :)

Ik zit nu in de trein. (Ook kantoordag)

14u thuis. Dan lekker rondje doen.

Veel plezier! Ook aan de anderen die er op uit gaan. :w

(Edit; afgelopen weekend een nieuw vizier plus pinlock vizier gehaald voor mn Shoei helm. (GT-AIR II APERTURE) Mn oude was wat beschadigd. Zal deze proberen wat krasvrij te houden want heb voor een vizier plus pinlock maar liefst 90 euro betaald bij Motoport. :o (ik wist niet hoe die eraf moest dus maar naar de winkel gegaan voor een nieuwe) Een volgende kan ik zelf doen dus dan zal het wss wat goedkoper zijn. Voorlopig kan ik iig even weer vooruit.)

[ Voor 77% gewijzigd door Format-C op 07-04-2026 13:11 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:24
Ik had gisteren opeens een vliegje tussen mijn vizier en pinlock zitten. Hoe dan? :o :D

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:47

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@DrivinUCrazy doordat de pinlock soms wel eens verschuift bij het openen/sluiten van het vizier.
De Shoei GT-Air (eerste modeljaar vooral) had hier ook last van omdat de pinlock te groot was en bij lichte verstelling van het vizier soms verschoof (doordat het achter de rand van de helm bleef steken) en als resultaat er een (tijdelijke) opening kwam. Een aantal winters mezelf aan geërgerd als de pinlock weer eens besloeg tussen vizier en pinlock.

Vizier afstelling controleren?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• DrivinUCrazy
Zoiets had ik me ook al bedacht ja. Maar als het vizier gesloten is, zit het goed, ik ga dus niet met de afstelling klooien. Ik rijd nooit met open vizier, dus het was wel even een wtf. Straks het vizier even eruit pakken en kijken of ik het vliegje er uit krijg.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Pyr0_
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VKlRFQXhpqejja27iwXfkKPFZo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1UVy09JYsccgsSUkDt5K5k0f.jpg?f=user_large

Ik hoef het eigenlijk niet meer te zeggen, maar er zijn slechtere manieren om je dag door te komen. :*)

• Stalensnuitje
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 14:29:
Zoiets had ik me ook al bedacht ja. Maar als het vizier gesloten is, zit het goed, ik ga dus niet met de afstelling klooien. Ik rijd nooit met open vizier, dus het was wel even een wtf. Straks het vizier even eruit pakken en kijken of ik het vliegje er uit krijg.
Ik rijd heel vaak met het vizier op een kier. Grootste wtf moment it was dat er al rijdend een wesp tussen vizier en pinlock klem kwam te zitten. Acute bruine-streepreactie bleef gelukkig uit, maar wel zsm even aan de kant gezet voor een schoonmaakbeurt (van het vizier dus O-) )

• DrivinUCrazy
Een aantal maanden geleden boorde zich een roodborstje tussen de kap rondom de koplamp en het ruitje. Dat is een kiertje van 1,5cm, maar hij was er wél doorheen. :X :r
Ik heb ook al eens een vogeltje op mijn helm geschampt; met als effect alsof ik een klap met een honkbalknuppel kreeg.
Dan heb je uiteraard nog alle insecten en zo wat er rondvliegt.

No way dat ik met een vizier open rijd. :D
De Shoei heeft wel een nét niet dicht stand, waarbij die net niet in de rubber wordt gedrukt. Die gebruik ik bijna altijd, alleen bij regen druk ik het vizier volledig dicht.

• ollie1965

ollie1965

Achter de ruit van deze blijft mijn vizier, totdat het regent of sterke zijwind is, gewoon helemaal open staan. Het moet echt heel hard regenen voordat ik hem helemaal dicht doe.
Bij de andere is hij altijd op een kier geopend, dicht geeft mij een opgesloten gevoel.

De nieuwe Shoei GT-Air III heeft overigens niet meer zo'n net niet dicht stand meer (anti wasemstand noemde ik hem altijd in de Pre Pinlock tijd)

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:40:
Een aantal maanden geleden boorde zich een roodborstje tussen de kap rondom de koplamp en het ruitje. Dat is een kiertje van 1,5cm, maar hij was er wél doorheen. :X :r
Ik heb ook al eens een vogeltje op mijn helm geschampt; met als effect alsof ik een klap met een honkbalknuppel kreeg.
Dan heb je uiteraard nog alle insecten en zo wat er rondvliegt.

No way dat ik met een vizier open rijd. :D
De Shoei heeft wel een nét niet dicht stand, waarbij die net niet in de rubber wordt gedrukt. Die gebruik ik bijna altijd, alleen bij regen druk ik het vizier volledig dicht.
Doet me terugdenken aan mijn tijd op de HTS, een studiegenoot was daar eens te laat voor een tentamen omdat er onderweg op zijn opgevoerde Wallaroo een duif zijn helm in vloog. Hij kwam met het dons tussen de tanden het lokaal binnen, was me wel het gezicht 8)

• DrivinUCrazy
ollie1965 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:56:
Achter de ruit van deze blijft mijn vizier, totdat het regent of sterke zijwind is, gewoon helemaal open staan. Het moet echt heel hard regenen voordat ik hem helemaal dicht doe.
Bij de andere is hij altijd op een kier geopend, dicht geeft mij een opgesloten gevoel.

De nieuwe Shoei GT-Air III heeft overigens niet meer zo'n net niet dicht stand meer (anti wasemstand noemde ik hem altijd in de Pre Pinlock tijd)
Ik heb juist een GT-Air 3; simpelweg niet volledig dicht drukken maar tot tegen de vergrendeling aan. Werkt prima. :)

• ollie1965

ollie1965

Dat vind ik dan net weer teveel dicht........ maar ik mis dat hendeltje van Shoei wel eens. Meer dan net niet dicht, maar ook niet zo groot als de eerste stand die er nu is.

• Joris748
  • Nu online
Vizier dicht en ventilatie maximaal open. Soms zelfs te lui om mijn vizier open te zetten bij een verkeerslicht 8)

Nee, zonder gekheid. Alleen bij hele lage snelheden (30- km/h) heb ik het vizier wel eens open.

Al genoeg shit op mijn lijf en helm gehad om dat ding dicht te houden. Kan je vertellen dat een dikke tor als een kiezelsteen voelt.

• Stalensnuitje
ollie1965 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:47:
Dat vind ik dan net weer teveel dicht........ maar ik mis dat hendeltje van Shoei wel eens. Meer dan net niet dicht, maar ook niet zo groot als de eerste stand die er nu is.
Ik heb een HJC RHPA, die kan idd ook op een "net niet op slot"-stand, maar dan is ie alsnog zo goed als dicht. Ik rijd liever een standje verder open, cm of anderhalf denk ik? Maar dan zakt ie in de turbulentie nogal eens helemaal dicht, dus dan nóg maar verder open: dan kijk ik dóór het visier vooruit en er onderdoor naar m'n tellers O-)

• ibothead
  • Laatst online: 20:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WxnmaLqX2vZPhFQ6ahVNwrkVZh0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoIJQ13V9vj3LZ7kqoCskU46.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTT8wZ4eCopbi2UizXbtNtCNZEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SieI28yaixZen178RkaSeBvB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLwpBuBPtwfl3ST8cgbKUvyI76s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YuBQZQjLBVmVo2JlrH7GlJl7.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik heb hem eindelijk _/-\o_. Maar wat kan verzekering premie schelen zeg met 5 min uitzoeken :X
Alles het zelfde invullen en ene is anwb waar ik nu zit en nog eens 5% extra korting zou krijgen of nationale nederlanden

• Joris748
  • Nu online
ibothead schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:01:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb hem eindelijk _/-\o_. Maar wat kan verzekering premie schelen zeg met 5 min uitzoeken :X
Alles het zelfde invullen en ene is anwb waar ik nu zit en nog eens 5% extra korting zou krijgen of nationale nederlanden
Check ook even de stallingsvoorwaarden, voordat je je rijk rekent ;) Zitten hele grote verschillen in. Buiten een straal van 1000 meter rond de woning hoef ik ‘s nachts alleen maar een Art-4 (schijfrem)slot te gebruiken. Bij andere verzekeringen moet de motor ergens aan vastgezet worden of van alarm voorzien zijn.

• ollie1965

ollie1965

Joris748 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:09:
[...]

Check ook even de stallingsvoorwaarden, voordat je je rijk rekent ;) Zitten hele grote verschillen in. Buiten een straal van 1000 meter rond de woning hoef ik ‘s nachts alleen maar een Art-4 (schijfrem)slot te gebruiken. Bij andere verzekeringen moet de motor ergens aan vastgezet worden of van alarm voorzien zijn.
Of mag hij na 23.00 uur of voor 06.00 uur alleen binnen staan binnen die straal......

Ollie is in discussie met een tussenpersoon over de "klasse M2" eis die hij nu van zijn standaard verzekeraar krijgt als eis. Ik kan dus geen erkende leverancier en inbouwspecialist vinden die dit nog doet/wil doen, de verzekeraars in NL lopen dus achter de feiten aan. Ik krijg bij alle inbouwspecialisten te horen dat ze nu een Klasse TV inbouwen.

Enfin, het drama wat verzekeringen vergelijken heet.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:18

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vanmiddag even een uurtje met de VFR gereden, wat een heerlijk weer B-)

Helaas geen foto, die zal ik een andere keer maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Slayer op 07-04-2026 20:30 ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Pyr0_
  • Nu online
Vandaag vertrokken met het idee bij Rad in Luik me een airbagvest aan te schaffen, wou het zwz even gezien hebben voordat ik zo veel geld uit gaf. Ik hoop natuurlijk dat ik over 5 jaar zeg 'wat een weggegooid geld', maar het kan net zo goed m'n leven redden. Natuurlijk flink wat research gedaan van te voren, en de Alpinestars Air-Tech 5 Plasma (volgens mij heeft @HTT-Thalan 'm ook) kwam voor mij bovendrijven als beste keuze. Onder andere vanwege het feit dat ie als een van de weinige de schouders meepakt, en ontworpen is om zo lichtgewicht en comfortabel mogelijk te zijn (en zo voelde het ook aan, echt topspul). Om maar niet te spreken over dat sommige andere vesten een abbo vereisen...

Vroeg vertrokken met het idee dan kan ik het vest aan als ik m'n geplande route door de Eifel & Luxemburg gaan doen. Sta met dat ding aan, met de verkoper overeengekomen dat alle labeltjes en derg. eraf kunnen, doos nog net niet weggegooid, wil ik betalen.. realiseer ik me dat ik een 500e limiet op m'n pas heb |:(

Gelukkig deed de verkoper niet lastig en dus maar tot de conclusie gekomen dat ik 'm alsnog online bestel. Maar goed ook want ik heb 'm net bij Louis besteld met 75,- korting.

Verder weer heerlijk kunnen rijden in Luxemburg, wat een wegen hebben ze daar toch, waar een klein land groot in kan zijn.

Kwam bij de winkel hier nog een motorrijder tegen met een gave Suzuki GSX-GT, even staan lullen. Onvermijdelijk komen de aantal paardjes onder de kap ter sprake, komt ie met de opmerking 'oh ja maar hij staat toch altijd in de voorzichtige stand, want als je een bochtje pakt en je geeft een beetje gas ga je vast zo onderuit'.. Waarom heb je dan zo'n ding? |:( Tis als een lekker wijf voor een vriendin te hebben 'maar ik mag er alleen maar na kijken!'

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
Airbagvest is volgens mij beste investering voor de veiligheid na je helm. Maar toch ben ik persoonlijk nog terughoudend. Prijs speelt ook een rol (plus ik rij maar 3500/4000 km per jaar). Maar ik vind het ook vrij warm eruit zien. Ben benieuwd naar jullie ervaring @Pyr0_ en @HTT-Thalan

• Aikon
  • Niet online
Volgens mij heb ik alles gepakt. Ipad meegepakt van m'n werk, scheelt 1,5kg tov m'n laptop en nu kan ik alles opladen via usb, dus tijdens het rijden. Weer wat minder mee, shampoo etc, 1 klein blokje zeep voor alles. Van sea to summit een extreem klein handdoekje, wat wel naar een normaal formaat uitvouwt.

Morgenavond alles definitief op de motor binden.

Wat ik niet wist, want ja, je kan de routes nou eenmaal niet zien op de site. Kost een paar euro. Maar ACT heeft wel een toffe route vanaf Grenoble tot aan Perpignan, en dan kan je de volgende route oppakken die helemaal over de Pyreneën loopt. Maar goed, idee is nog steeds ACT Italië, maar handig als backup :) Ik heb er zin in :)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31
Ja, het is warm(er) want het ademt niet, dus straks in de zomer ga ik dat wel (meer) merken denk ik. Maar het voelt wel veilig, net als gordel dragen in de auto. Je wordt vastgehouden en je weet dat als je een ongepland afstapje maakt, dat ding wel af gaat. Dat geld was een pijnlijk moment maar dat voel je daarna niet meer. Ik heb er gelijk een reserve canister bij geregeld die thuis ligt te wachten in case of.

• Jens_Ica
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:29
Gisteren last minute nog twee vrienden zover gekregen mee door Noord-Holland te toeren Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6A58YFcPQcBpYaoh0FDhSs8-CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9kixsShhHZXUiRX7RJLMuBY.jpg?f=fotoalbum_large

Ondanks het warme weer overdag was de handvatverwarming vanochtend geen overbodige luxe onderweg naar werk :P

• Bommes
Jens_Ica schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:22:
Ondanks het warme weer overdag was de handvatverwarming vanochtend geen overbodige luxe onderweg naar werk :P
Die heb ik niet, en het was dus inderdaad erg frisjes vanochtend. Zeker omdat ik mijn wintervoering al uit mijn jas heb gehaald.
Bbrrr.. :X

Zomer tripje, data van optie 1 valt af. Eerste weekend daarin is het Kermis in het dorp waar ik werk. Een evenement wat ik organiseer/opdracht voor geef. Daar moet ik dus wel bij zijn 8)7 Had het alleen nog niet in de privé agenda staan, dus geen rekening mee gehouden.
Dan moet het maar zoals het kan, 11 tot 18 juli it is *O* Vol hoogseizoen maar ook dat zien we dan maar weer. Altijd wel ergens plek voor een klein tentje.

• Aikon
  • Niet online
Prima toch, volle campings zijn echt een zeldzaamheid als je in je eentje bent :)

• Daniel L.
  • Registratie: December 2023
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:41:
[...]
Dan moet het maar zoals het kan, 11 tot 18 juli it is *O*
Zoals het er nu naar uitziet, zit ik in die week ook solo in de Alpen (hotelletje in regio Bardonecchia). Het plan is een mix van on- en offroad passen. Wellicht kunnen we nog ergens een stukkie samen oprijden :) .

• kneusteun
Barista schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:53:
Airbagvest is volgens mij beste investering voor de veiligheid na je helm. Maar toch ben ik persoonlijk nog terughoudend. Prijs speelt ook een rol (plus ik rij maar 3500/4000 km per jaar). Maar ik vind het ook vrij warm eruit zien. Ben benieuwd naar jullie ervaring @Pyr0_ en @HTT-Thalan
Onderschat kleding niet ;)
Leuk een airbag en een helm, maar je benen liggen nog steeds open.

Maar ik denk dat dat wel vrij logisch is.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:05

jeroenathome

Een regel tekst

Bommes schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:41:
Die heb ik niet, en het was dus inderdaad erg frisjes vanochtend. Zeker omdat ik mijn wintervoering al uit mijn jas heb gehaald.
Bbrrr.. :X
Wintervoering? Die heb ik niet bij mijn doorwaaijas. Deze winter meerdere dagen gereden. Alleen als het echt koud was deed ik mijn regenjas er over aan. Moet er wel bij zeggen dat het ritjes van ongeveer 30 minuten waren. Is het nog te doen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jeroenathome schreef op woensdag 8 april 2026 @ 09:17:
[...]

Wintervoering? Die heb ik niet bij mijn doorwaaijas. Deze winter meerdere dagen gereden. Alleen als het echt koud was deed ik mijn regenjas er over aan. Moet er wel bij zeggen dat het ritjes van ongeveer 30 minuten waren. Is het nog te doen.
Wintervoering? Die ligt sinds aankoop van mijn jas in de bak op zolder. Vind het maar onhandig... Heb op die ene week met sneeuw na het hele jaar doorgereden, dikke trui eronder en gaan met die banaan. Half uurtje meestal.

• DrivinUCrazy
De wintervoering heb ik ook niet snel gebruikt, maar ik doe wel regelmatig dubbele laagjes onderkleding eronder aan.
Maar dan zit ik ook wel een hele dag op de motor. ;)

Trouwens, ook met een half uurtje kun je het al steenkoud krijgen. Vergis je niet wat de wind doet met betrekking tot afkoeling.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:20
Voor de mensen met een Pinlock die niet lekker aansluit/beslaat: de kleine schroefjes waarmee je de Pinlock klemt, kun je draaien waarmee je de Pinlock afstelt :) Die schroefjes hebben een excentrische binnenkant, waarmee je de Pinlock strakker of losser zet.

De LS2 helm van mijn vrouw heeft een Pinlock, maar deze stond standaard te los waardoor de siliconen rand niet goed voor afdichting zorgde. Iets afgesteld (eerst te strak, toen raakte de Pinlock het vizier) en nu zit het perfect :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLEfWskNOifYlWozUUqFpHGNTDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j8ouwrxYsLnXEYOfX0mcJgU1.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen maandag voor het eerst met mijn jongste zoon een rondje gereden. We hebben de Sena's gekoppeld, waardoor we kunnen praten.
Ik heb hem de hele tijd horen gieren van de lol. Hard door de bochten voelde hij in zijn buik, maar hij was er niet vanaf te slaan. Op een gegeven moment zag ik in de schaduw op de grond dat hij á la Titanic met zijn armen aan het 'vliegen' was.
Ik denk dat we een motorrijder in de dop erbij hebben!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:55

geert_s

Gamertag: Brulbak

BvZwolle schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:59:
[Afbeelding]

Afgelopen maandag voor het eerst met mijn jongste zoon een rondje gereden. We hebben de Sena's gekoppeld, waardoor we kunnen praten.
Ik heb hem de hele tijd horen gieren van de lol. Hard door de bochten voelde hij in zijn buik, maar hij was er niet vanaf te slaan. Op een gegeven moment zag ik in de schaduw op de grond dat hij á la Titanic met zijn armen aan het 'vliegen' was.
Leuk! Hoe oud/lang is hij?
Lijkt me ook geweldig om met mijn dochter te doen, maar die is pas 5 dus die mag nog eventjes wachten.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Willem
Geweldige manier om ze enthousiast te krijgen!

• UTwizard
  • Laatst online: 16:58
[Afbeelding]

Kan het zijn dat mijn vriendin en ik jullie in de buurt van Aalten in Gelderland zijn tegengekomen?

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:56
@geert_s Hij is 9. De voorwaarde was dat hij de helm van mijn vrouw goed op kon. Het pak heb ik van een maat geleend. Ik ben inmiddels op zoek naar een eigen pak. Dit is van Restyle en heeft zelfs rugbescherming erin.

@UTwizard Nee, omgeving Elburg hebben we gereden.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:13
Pyr0_ schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 20:47:
[...]
Verder weer heerlijk kunnen rijden in Luxemburg, wat een wegen hebben ze daar toch, waar een klein land groot in kan zijn.

[...]
Waardeloze post natuurlijk, hè... zonder foto's. :+

• UTwizard
  • Laatst online: 16:58
BvZwolle schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:12:
@UTwizard Nee, omgeving Elburg hebben we gereden.
Ah nee, dan was het toeval. Wij kwamen namelijk onderweg ook een soortgelijke "combinatie" tegen met een heel enthousiast zwaaiend knulletje achterop :w

• ollie1965

ollie1965

@Kars @ Pinlock
Bekend mee en zelfs ook een aantal maal (bij GT-Air eerste versie) bij de dealer geheel opnieuw laten afstellen.
Maar niets mocht baten, nou ja een week of 1-2 dan was het nog goed/redelijk daarna niet meer.
Het nieuw vizier (van de GT-Air III CNS 1C), heeft ook onderaan een verdieping/verdikking t.o.v. het oude vizier waardoor het bij deze nieuwe helm nog niet is voor gekomen in de afgelopen 3/4 jaar.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:22
[Afbeelding]

Lachen, deed ik destijds ook met m'n dochter, naar school brengen en halen. Terugweg altijd extra rondje.
Had ergens uit de buurt een 2de hands meegroei pak kunnen aanschaffen. Wilde na een paar jaar niet meer mee, liever zelf rijden. Nu nog een rijbewijs halen.. :+
Bonus dochter is 2,5 jaar jonger, heeft datzelfde meegroei pak een tijdje gedragen en wil ook nog graag mee. Die is inmiddels bezig voor B rijbewijs, dan gaat ze eerst voor een schakelbrommer kijken.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:51
Kars schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:30:
Voor de mensen met een Pinlock die niet lekker aansluit/beslaat: de kleine schroefjes waarmee je de Pinlock klemt, kun je draaien waarmee je de Pinlock afstelt :) Die schroefjes hebben een excentrische binnenkant, waarmee je de Pinlock strakker of losser zet.

De LS2 helm van mijn vrouw heeft een Pinlock, maar deze stond standaard te los waardoor de siliconen rand niet goed voor afdichting zorgde. Iets afgesteld (eerst te strak, toen raakte de Pinlock het vizier) en nu zit het perfect :)
Net een nieuwe helm gekocht omdat de pinlock niet meer aansloot :D nu goed, hii was 4 jaar oud, een van de luchtgaten haperde al dus een goed excuus

• Pyr0_
  • Nu online
Jolke schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:17:
[...]

Waardeloze post natuurlijk, hè... zonder foto's. :+
De enige foto die ik heb gemaakt heb ik al gepost. Nadeel van zo kort bij zulke mooie plekken wonen is dat het went en je niet meer zo gauw een fototje schiet.
Bovendien was de motor zo vies van de regen van vorige week dat ik me schaam em op de foto te zetten. Ik had zondag wel tijd om te poetsen maarja ik dacht als ik op dinsdag toch weer ga rijden en em vies maak, whats the point... :+

• Koekstra
  • Niet online
Eeeeeeeventjes bij goedhart op bezoek vanmiddag. Setje mid season handschoenen gekocht (wind en waterdicht) want die miste ik nog naast m'n doorwaai zomer setje.

Blijft altijd wel een leuke tent. Veel bezoekers buiten die allemaal wel te porren zijn voor een praatje, en natuurlijk moeten alle AT rijders even tegen elkaar zeggen hoe gaaf de fiets van de ander wel niet is :+

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:40:

De Shoei heeft wel een nét niet dicht stand, waarbij die net niet in de rubber wordt gedrukt
Die gebruik ik bijna altijd, alleen bij regen druk ik het vizier volledig dicht.
Zo doe ik het ook (bijna) altijd. :)
(Op zich helpt het zonnevizier ook wel om niets in je ogen te krijgen, maar dan heb je af en toe nog wel (bewegende) insecten in je helm. ) :P

Edit: vandaag weer een mooi stuk gereden. Kilometertje of 100. (Gisteren ook) Prachtig rij weer. :)

Edit: hopelijk wordt euro98 nu wat goedkoper door de situatie in Iran. €2.75 per liter is wel heel gortig (al rij ik er geen kilometer minder om).

[ Voor 55% gewijzigd door Format-C op 08-04-2026 17:48 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:49

-tom-562

Oliesjeik

Leuk zo'n Italiaanse motor (met Oostenrijks hart :+), na de winterstop besloot de Caponord ineens om incontinent te worden. Hij begon benzine te lekken. Ik was bang dat er iets met de tank was (snelkoppelingen lek, bekende kwaal, maar bij mij waren die al vervangen). Uiteindelijk na veel speurwerk blijkt 1 O-ring van een injector niet meer fris te zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9juYBCju-Ln8WEP4-9sBTTG_OMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cNMgwPIXBjlZIF1BdOsMOs95.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOeDtAoljQkx7B3ITDBmKOjv-H4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D8VI2h3ZSYuO7FG3RGP2lmh3.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de laatste foto zie je net een vervormde O-ring boven dat cilindervormige deel uitsteken. Gelukkig goedkoop en simpel te fixen. Zo'n Caponord met Rotax is trouwens prettig sleutelen, je komt overal makkelijk bij. Met zo'n 25 minuten kon ik er al bij.

Vaak bu'j te bang!

• Willem
Rotax O+

• Willem
Vind de mijne ook sterk naar brandstof ruiken de laatste tijd. Zal ook de injectoren even nalopen.
Heb ze afgelopen winter laten reinigen bij een specialistisch bedrijf, kan best zijn dat de o-ring ook wat minder goed sluit nu. Voorheen geen last van trouwens. Tikte vandaag bij stilstand na lang langzaamrijden de 113 graden Celsius aan voor het stoplicht. Gelukkig ging de temp snel naar de normale 74 bij snelweg, maar die warmte tussen je benen als de fans aanslaan, niet te harden :X

• Bommes
@Willem dat laatste is bij moderne motoren ook wel een ding hoor. Die hitte die de blokjes produceren.
Mijn lucht koeler V-twin in de Guzzi was een flink heet hoofd. Maar ook de meer voorkomende parallel twin in mijn Tuareg is echt niet te harden bij langzaam stadsverkeer.

• Aikon
  • Niet online
Met een vorige vakantie had ik een benzinelek boven op de Alpen, niet ideaal. Toen bedacht ik me met terugwerkende kracht dat ik die weken ervoor ook telkens wat benzine rook als ik de garage in kwam.

Paar dagen terug weer: enorme benzinstank. Toen ik later de oorzaak wou uitvinden trof ik de buurman met een Ford T35 uit 1930, en iets later ging het lampje branden: die had enorm staan lekken in de garage naast de mijne. Dank god.

Anyway, alles ingepakt, nog wat ruimte over ook. Morgen nog even werken, en dan alvast 2 uurtjes snelweg pakken en dan morgen eens kijken welke pas er open is over de Alpen.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: de voorrem

De laatste loodjes, de finish is in zicht qua revisiewerk. De bak met onderdelen is leeg. De uitlaat is nu gemonteerd met een nieuwe uitlaatklem. Een nieuwe knipperlicht relais is aangekomen maar die past niet op de originele plek. Dus met tiewraps vast gemaakt aan de kabelboom.

De hoofdremcilinder van mijn KLR600 voorkant moest ik even schoonmaken en in elkaar zetten. De zuiger was er reeds uit dus was gewoon uitblazen en wassen. En toen voelde ik pitting :'( ;( Ja dat was niet het plan :(

De hoofdremcilinder van de KLR650 donor bekeken en we gaan deze gebruiken. Hoe deze intern is weet ik niet maar ik ga die nu niet uit elkaar trekken. De stofrubber is in elk geval op zijn einde (uitgedroogd). De as van de hendel is ook niet meer fris, daar heb ik die van de KLR600 even genomen.

De remklauw nog eens wat verder gepoetst en er zat nog wat rotzooi in de groeven. Uiteindelijk deze ook goed schoongemaakt.

Als de voorvork er is, de voorband vernieuwd is dan denk ik dat we gereed zijn. Blijft enkel nog de originele tank over. Hoe slecht / goed gaat die geconserveerd zijn na 20 jaar?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Format-C schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:35:
[...]

Edit: hopelijk wordt euro98 nu wat goedkoper door de situatie in Iran. €2.75 per liter is wel heel gortig (al rij ik er geen kilometer minder om).
Had ik vd week ook met de PS. Tankstation 3km verderop verkoopt 't voor 2.43 per liter 8)7

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 22:26
Holy shit, hier in BE is 98 nog steeds onder de 2€

Never ever financial advice...

• Pyr0_
  • Nu online
Van de week in Luxemburg voor 1.75 getankt :+

Alleen jammer dat niet ook gelijk de 60L tank van m'n auto kon vullen...

Maaruh /brandstofdiscussie; waarom 98 tanken? 99/100 voertuigen doet t meer dan prima op 95.
Pagina: 1 ... 18 ... 31 Laatste