• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Vroeger propte je gewoon een kaart in het bovenvak van je tanktas en een kladje waar je de belangrijkste plaatsen onderweg op had geschreven.

* Waaj heeft thuis nog een grote lade vol wegenkaarten

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-04 14:28

Wootlock

Evilution

Gelukkig zijn de tijden veranderd en kan je een kaart digitaal hebben :D

Van het weekend ook een Aliexpress carplay unit geinstalleerd, een die op USB aangesloten kan worden zodat ik ook geen draden hoef te trekken naar de accu.
Werkt voor nu prima.
vervanger voor m'n quadlock systeem omdat ik dat toch niet helemaal vertrouwde qua trillingen en een iphone (en ja ik had ook de demper erop zitten)

"Don't let your dreams be memes"

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:53
Waaj schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:29:
Vroeger propte je gewoon een kaart in het bovenvak van je tanktas en een kladje waar je de belangrijkste plaatsen onderweg op had geschreven.

Eerste keer dat ik Solo (met de auto) naar Kroatië reed had ik geel postit briefje op het dashboardkastje geplakt met daarop:
Bonn, Munchen, Salzburg, Ljubljana, Rijeka, Krk
Dat was het wel ongeveer.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
Joris748 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Daarom laat ik de Garmin de track naar een route converteren en zet ik herberekenen uit ;) Werkt altijd 8)
Dus je gebruikt in feite een variant op de Tomtom manier, en zegt dan dat iemand Garmin moet gebruiken in plaats van Tomtom? Dat snap ik niet. ;)

Nogmaals, er zijn genoeg valide punten voor/tegen Tomtom of Garmin. Alleen herberekenen hoort daar niet bij. :)
Verder hoef ik geen discussie te ontlokken wat er beter is of niet, ik weet waar ik me al jaren fijn bij voel. En sla een XT2 ook zeker niet af. Ik wil dat bedrag alleen niet ervoor betalen. :+

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-03-2026 15:43 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55

ozzynator

Nevermind.

Toen ik net ging autorijden was de benzine Hfl 1,25 per liter, inclusief lood.

Moette doen.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:13
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:42:
[...]

Dus je gebruikt in feite een variant op de Tomtom manier, en zegt dan dat iemand Garmin moet gebruiken in plaats van Tomtom? Dat snap ik niet. ;)

Nogmaals, er zijn genoeg valide punten voor/tegen Tomtom of Garmin. Alleen herberekenen hoort daar niet bij. :)
Verder hoef ik geen discussie te ontlokken wat er beter is of niet, ik weet waar ik me al jaren fijn bij voel. En sla een XT2 ook zeker niet af. Ik wil dat bedrag alleen niet ervoor betalen. :+
Maaaaar :+ Ik heb bij een naar route geconverteerde track wel volledige turn-by-turn navigatie, waardoor ik voor 80% op de gesproken aanwijzingen kan vertrouwen.

Bij TomTom moet je kiezen:
  • Converteer track naar route --> Turn-by-turn navigatie, maar ook herberekening met het risico de route kwijt te raken
  • Gebruik track --> Geen turn-by-turn navigatie, maar ook geen herberekening.
Dan heeft de Garmin manier wel mijn voorkeur *D

Al vind ik het bloedirritant dat ik iedere keer handmatig herberekening aan en uit moet zetten bij overschakelen van van-A-naar-B navigatie naar een ingeladen track/route.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:13

Jaah, zo half Europa doorgecrosst. Dat waren nog eens tijden oOo

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jzGiNv7Axepx6pCXP1qOmL_DBJg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yOIhzoi6H7YALYMcR4U128Q2.jpg?f=user_large

edit: ik had 'm al eens gepost

[ Voor 10% gewijzigd door Kars op 31-03-2026 16:08 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Waaj
  • Niet online
ozzynator schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:58:
[...]

Toen ik net ging autorijden was de benzine Hfl 1,25 per liter, inclusief lood.
99 pfennig!

(Voor de jeugd onder ons: € 0.495)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:23:
[...]

Garmin toch vorig seizoen? Zo een geel ding meen ik me te herinneren boven haar tellers toen ze nog met die rode Honda reed?
Zeker niet, dat was een Android tablet die veel gebruikt werd in de vliegwereld en geïntroduceerd is voor offroaden.

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 31-03-2026 16:09 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:40
Bommes schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Eerste keer dat ik Solo (met de auto) naar Kroatië reed had ik geel postit briefje op het dashboardkastje geplakt met daarop:
En dan kom je onderweg nog vaak de leuke dingen tegen die niet op de navigatie staat ingeplot voor jan en alleman.

Zelf heb ik trouwens een iphone 11 op stuur en die is verbonden met mijn iphone 15 pro (crash detectie,satellite bellen optie!) voor 5G verbinding en een afstandsbediening op het stuur om de muziek etc te doen. Ook is de 11 mijn media player en osmand navigatie in 1./

Mooiste is dat mensen die roepen dat je telefoon kapot gaat je de lul bent verder van huis zijn als een dedicated navi kapot gaat.
Ik heb namelijk gewoon alles synced dus kan altijd nog de 15 gebruiken als de motor een route de sloot in kiest.

Ander voordeel vond ik dat ik met de telefoon ook meteen betaalpas en alles bij de hand heb bij tolwegen., click, betalen en weer verder. Geen handschoenen uitdoen en kutten met ritsen.

Maar ieder zo zijn ding natuurlijk, dat is ook het mooie je blijft bezig met optimaliseren. Totdat je te oud bent en alleen nog naar de motor kijkt ;)

Zo gebruik ik eigenlijk mijn headset voornamelijk met discord voor gesprekken, die kwaliteit is zoveel beter en range oneindig. Als iedereen van huis rijdt kan je meteen al in de groep duiken en alvast communiceren tot je samen op start punt bent en andersom.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 22:05

Internet Janny

He does it for free

Ik wil wel weer eens een motor aanschaffen.
Helaas heb ik geen eigen oprit of garage en buiten stallen ben ik geen fan van. Sowieso vanwege het weer en zeker niet vanwege diefstal.
Ik woon in een appartementencomplex met algemene parkeerplaatsen. Zoals iedereen hier weet, wordt parkenen op een auto plek alles behalve gewaardeerd en ik zit niet te wachten op boze briefjes of iemand die het omgooit.
De fietstenstallingen zijn afgesloten maar staan enorm vol met fietsen en een paar scooters.
Wel heb ik een eigen berging binnen. De algemene toegangsdeur is denk ik breed genoeg maar de bergingsdeur zelf maar 70cm. Iemand tips? Zit ik vast dan aan bijv. een CRF250L ofzo?

Zero compensation

• Waaj
  • Niet online
@Internet Janny 70cm is wel erg krap. Mijn eigen motor is 90cm breed (breedte stuur) en de schuurdeur 80cm. Die krijg ik binnen door hem schuin te houden bij het naar binnen manoeuvreren. Maar heel veel smaller moet de deur niet worden denk ik.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
Joris748 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:03:
Bij TomTom moet je kiezen:
  • Converteer track naar route --> Turn-by-turn navigatie, maar ook herberekening met het risico de route kwijt te raken
  • Gebruik track --> Geen turn-by-turn navigatie, maar ook geen herberekening.
Mag ik je even uit de droom helpen? :+

Bij een route, worden alle punten afgeroepen met "Bestemming bereikt".
Bij een track zijn die punten er niet, dus wordt er ook niets afgeroepen. (serieus minpunt imho omdat de 'harde punten' dus ontbreken. Dit schijnt ooit mogelijk te zijn geweest om bijvoorbeeld een pauzeplek te laten benoemen, ik heb het nooit werkend gekregen)

Maar, Tomtom heeft per definitie altijd turn-by-turn instructies tijdens het navigeren. Waar Garmin een track moet herberekenen om instructies te kunnen genereren, is dit bij Tomtom niet nodig.
offtopic:
En ja, ik snap ook wel dat de tomtom in feite een track dus altijd al herberekend tijdens het inladen, maar dit levert niet telkens een nieuwe route op afhankelijk van je instellingen. Sterker nog, hij zal je instellingen zoals vermijd snelwegen negeren. Ook afsluitingen volgens verkeersinfo negeert hij. Daar mag je het ter plekke zélf uitzoeken. Daarom zeg ik dat een tomtom niet herberekend waar Garmin dat wel doet.

[ Voor 26% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-03-2026 16:24 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:41

geert_s

Gamertag: Brulbak

Ik zag dat Sygic onlangs ook een Motorbike Mode heeft. 50 euro voor de extra modus, en je moet maandelijks/jaarlijks voor premium betalen.. Maar wel grappige functies zoals hellingshoeken en bochtige routes. Ik heb nog geen gratis demo gevonden helaas.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• kneusteun
geert_s schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:22:
Ik zag dat Sygic onlangs ook een Motorbike Mode heeft. 50 euro voor de extra modus, en je moet maandelijks/jaarlijks voor premium betalen.. Maar wel grappige functies zoals hellingshoeken en bochtige routes. Ik heb nog geen gratis demo gevonden helaas.
In het begin voor normale gps veel sygic gebruikt, destijds (denk 10+ jaar terug) premium gekocht, maar al snel deden ze ook aan dat gekut met nieuwe abbo vormen en nieuwe exclusieve features.

Dat is echt zo verrot, zodra je denkt dat je de gouden app hebt dan gaan ze wisselen naar abbo vorm of andere meuk.

Wat dat betreft blijft osmand wel de trouwe lobbes, en is erg goed maar je moet er wel even beetje tijd in stoppen.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:50

Destruction

(ex-)Automonteur

Internet Janny schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:10:
Helaas heb ik geen eigen oprit of garage en buiten stallen ben ik geen fan van. Sowieso vanwege het weer en zeker niet vanwege diefstal.
Ik woon in een appartementencomplex met algemene parkeerplaatsen. Zoals iedereen hier weet, wordt parkenen op een auto plek alles behalve gewaardeerd en ik zit niet te wachten op boze briefjes of iemand die het omgooit.
De fietstenstallingen zijn afgesloten maar staan enorm vol met fietsen en een paar scooters.
Wel heb ik een eigen berging binnen. De algemene toegangsdeur is denk ik breed genoeg maar de bergingsdeur zelf maar 70cm. Iemand tips? Zit ik vast dan aan bijv. een CRF250L ofzo?
Dit klinkt eigenlijk meer als beperkt zijn tot een motorscooter van een beetje compact model.

Daarom wilde ik ook geen al te lompe motorscooter. Op sommige plaatsen laat ik dat ding liever niet buiten staan en zelfs bij een kennis met appartementje past dat ding nog in de berging :Y)

Sygic... Daar heb ik ooit nog een licentie voor gekocht zelfs. Heb de code nog liggen zag ik vd week. Maar die werkt nu dus ook alleen nog met een abonnement? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 31-03-2026 17:54 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 07:45
Internet Janny schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 16:10:
Ik zou ook iets lichts overwegen, zoals een crf. Maar je kunt ook nog lichter gaan en cb125 of monkey125 overwegen.

Als je gaat proefrijden, overleg dan met je dealer dat dit een issue voor je is en spreek af dat je tijdens de proefrit wat extra tijd krijgt om thuis even de situatie qua stalling te testen.

• Palthe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39
Bommes schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Ja ja, en hoe wist je dan waar je kon superchargen? I call BS!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 07:45
-tom-562 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:31:
Even wat 'tech' in dit topic. Ik heb een Quadlock mount op mijn motor i.c.m. een origineel Quadlock hoesje voor mijn telefoon (Pixel 7). Dat werkt perfect! Nu ben ik in de markt voor een nieuwe telefoon, maar het valt mij op dat je maar voor een handvol telefoons hoesjes kan krijgen (iPhone's, Samsung Galaxy's en Google Pixel's).
Quadlock verkoopt wel 'losse' mounts die je op een bestaand hoesje kan plakken met 3M VHB tape. Zijn er mensen die zoiets wel eens gebruikt hebben?
Is er iets mis je met pixel 7 dat je gaat vervangen? Want ik heb ook wel eens gelezen dat je één abonnement kunt gebruiken op twee simkaarten. In dat geval zou je je pixel 7 kunnen blijven gebruiken als dedicated gps en nieuwe telefoon gewoon in je binnenzak stoppen tijdens het rijden.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net even de bandjes nog gebalanceerd. Ik heb netjes de gele stip tegenover het ventiel met rds sensor gezet. Achteraf vergeten om eerst het échte zwaarste punt vd velg te zoeken, volgende keer maar. Achterband had 20 gram nodig, voorband 60 gram. Das wel veel, maar ja, het is niet anders denk ik. Weinig zin om de band te verleggen... Kan ook geen kwaad toch, gebalanceerd is gebalanceerd lijkt me?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
@Aikon ik krijg het ook nooit perfect met de kruisspaakwielen van BMW met statisch balanceren. Al helemaal niet met 50/50 banden. Als het wiel maar heel langzaam ronddraait dan vind ik het prima. Ik plak er nooit meer dan 60 gram op. Heb er nooit iets van gevoeld tijdens het rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door cyntax op 31-03-2026 21:15 ]

• Bommes
Ik balanceer mijn noppenbanden nooit. Ook de 50/50 banden trouwens niet.
Ja het rammelt, maar goed dan doen de noppen sowieso.
Op de Vespa, 12inch vervang ik de bandjes ook altijd zelf, die balanceer ik ook niet.
Misschien toch eens zo een statisch balanceer tool ding kopen.

Oh en de voorlopige data planning is gemaakt voor mijn motortripje dit jaar.
Optie 1 = 20 t/m 27 juni
Optie 2 = 11 t/m 18 juli
Bestemming de Alpen, grens Frankrijk met Italië.
Paar offroad passen er bij in, de rest veel asfalt rondjes draaien.
Keuze voor de motor heb ik nog niet gemaakt, maar waarschijnlijk wordt het de Vespa dit jaar.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27
-tom-562 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 15:31:

Quadlock verkoopt wel 'losse' mounts die je op een bestaand hoesje kan plakken met 3M VHB tape. Zijn er mensen die zoiets wel eens gebruikt hebben?
Mijn vrouw en ik gebruiken allebei een Oneplus telefoon, waar Quadlock geen hoesje voor heeft. Beide hebben een Quadlock "sticker" op de achterkant. Werkt perfect. Ik heb wel een linkje voor je, voor goedkope versie (van bijna alles dat Quadlock aanbiedt).

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:28:
Ik balanceer mijn noppenbanden nooit. Ook de 50/50 banden trouwens niet.
Ja het rammelt, maar goed dan doen de noppen sowieso.
Op de Vespa, 12inch vervang ik de bandjes ook altijd zelf, die balanceer ik ook niet.
Misschien toch eens zo een statisch balanceer tool ding kopen.

Oh en de voorlopige data planning is gemaakt voor mijn motortripje dit jaar.
Optie 1 = 20 t/m 27 juni
Optie 2 = 11 t/m 18 juli
Bestemming de Alpen, grens Frankrijk met Italië.
Paar offroad passen er bij in, de rest veel asfalt rondjes draaien.
Keuze voor de motor heb ik nog niet gemaakt, maar waarschijnlijk wordt het de Vespa dit jaar.
Balanceerding was €36 bij Amazon... Moest zelf nog een draadeinde persen, want waren ze vergeten, maar ach... Werkt prima hoor.

Prachtige regio daar, wel doorrijden in 1 week incl heen en weer?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:11

-tom-562

Oliesjeik

JL Koppelle schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:39:
[...]

Mijn vrouw en ik gebruiken allebei een Oneplus telefoon, waar Quadlock geen hoesje voor heeft. Beide hebben een Quadlock "sticker" op de achterkant. Werkt perfect. Ik heb wel een linkje voor je, voor goedkope versie (van bijna alles dat Quadlock aanbiedt).
Klinkt goed, ben benieuwd naar de link :P
Barista schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:56:
[...]

Is er iets mis je met pixel 7 dat je gaat vervangen? Want ik heb ook wel eens gelezen dat je één abonnement kunt gebruiken op twee simkaarten. In dat geval zou je je pixel 7 kunnen blijven gebruiken als dedicated gps en nieuwe telefoon gewoon in je binnenzak stoppen tijdens het rijden.
Bijna 3 jaar oud en de accu wordt slechter :P ik heb op mijn motor zo"n los dedicated Android Auto/CarPlay scherm maar wil mijn telefoon ook aan het stuur hebben. Opzich ook niet zo'n gek idee om die pixel er naast te houden voor het motorrijden

Vaak bu'j te bang!

• Bommes
Aikon schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:57:
Prachtige regio daar, wel doorrijden in 1 week incl heen en weer?
Dag 1 even flink wat kilometers, 730km weg rijden, mix van flink wat snelweg en goede doorgaande wegen.
Eindpunt die dag bij Bourg-en-Bresse in de buurt, Port om precies te zijn.
De daarop volgende dagen tussen de 240 en 340 per dag.
Stuk Via del Sale er in, Colle del Sommeillier er bij in. Kijken of de Vespa me brengt waar ik wil komen O+
Laatste (zater)dag terug naar huis is ook weer 650 km, vanuit Dole naar Eindhoven.
Totaal is de route tot nu toe 3074km. Zal ze morgen wel eens achter elkaar zetten in MRA en de link hier plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 31-03-2026 22:21 ]

• Bommes
Bij elkaar voegen was niet heel veel werk in MRA. https://www.myrouteapp.co...route/13042246?mode=share
Voorlopige route voor juni 2026

[ Voor 63% gewijzigd door Bommes op 31-03-2026 23:10 ]

• Aikon
  • Niet online
Kan de route niet goed zien zonder in te loggen. Hoop kilometers, maar goed, je hebt het eerder gedaan. Je weet ook vast dat ook de zoutroute maar beperkt open is? En pak je dan vanaf daar de Italiaanse TET weer terug omhoog? Of andersom natuurlijk, weet niet welke kant vd Alpen je eerst doet, anyway: die is echt heel mooi.

• kneusteun
ZOu wel vet zijn de TET met de vespa! ik weet niet hoe doable dat is?

• Aikon
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:04:
[...]

Klinkt goed, ben benieuwd naar de link :P

[...]

Bijna 3 jaar oud en de accu wordt slechter :P ik heb op mijn motor zo"n los dedicated Android Auto/CarPlay scherm maar wil mijn telefoon ook aan het stuur hebben. Opzich ook niet zo'n gek idee om die pixel er naast te houden voor het motorrijden
Maar op de motor kan je hem gewoon aan de stroom hangen, dus slechte accu maakt niet uit. Hotspot op je hoofdtelefoon aan je hebt internet, zonder dubbele simkaart etc.

Zelf gebruik ik ook oude telefoons als navigatie. Geen zorgen indien defect, waterschade of wat dan ook. En gelijk een reservetelefoon in geval van nood. Soms heb ik nog een 3e telefoon bij, je weet maar nooit.

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:38:
Dat stuk is wel te doen hoor. Zeker het hoogvlakte gedeelte wat ik hier al vaker noemde, is gewoon gravel. Misschien juist wel beter met een Vespa dan een adv bike. Als ik me zo snel herinner is het allemaal wel te doen (Afhankelijk vh weer natuurlijk), op één klein stuk na iets ten zuiden vd zoutroute.

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:38:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esQMP-Jl06fjS2lgmRT0hCtHDlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0q3CphRfu2DKwQ1FudwZr1ID.jpg?f=fotoalbum_large
Nopjes er onder en gaan.. >:)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:41

geert_s

Gamertag: Brulbak

Ik ga mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EddA-sTUydW50OkP1L1MPjRs-dk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wvRO2YG2CofJreujXXBq6u06.png?f=fotoalbum_large

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:28

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:30:
Bij elkaar voegen was niet heel veel werk in MRA. https://www.myrouteapp.co...route/13042246?mode=share
Leuke route, dank voor het delen. Goede inspiratie voor een mogelijke trip in het najaar die kant op. :)

In juni ga ik zelf naar het noorden, op bezoek bij de Kerstman o<:)
https://www.myrouteapp.co...route/13043834?mode=share

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4hk2LNkv01snO0C6oPe3FaUB9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpOhnHG9gNf07J6FexTNKm6o.jpg?f=fotoalbum_large

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:33

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02
Als we gaan, dan gaan we met z'n allen! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WSmT4sxzPr_bv_IvuA0dwUw0m8Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hZqgm9ZIwm2zSkQ0QlBhAE3H.png?f=fotoalbum_large

• Waaj
  • Niet online
@mkrmr Veel plezier alvast! Als ik 2 tips mag geven, ik zou in Finland een oostelijkere route aanhouden en bijvoorbeeld net onder punt 9 weg 843 van Suomussalmi naar Kuusamo nemen (en het winteroorlog-museum bij Suomussalmi is ook interessant)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxmFFGnkLfkErhpuxvgckJ7xydU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RSCPJQa3O4wNQNvMVX56PwZz.png?f=fotoalbum_large

En in Zweden een extra lusje via de Vildmarksvägen tussen Vilhelmina en Östersund.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOaNWuk-CVVTLe-i83BtGRU_v8k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r6li2QLDc7VA1G9M94oVYuHD.png?f=fotoalbum_large

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: goodies!

Nieuwe tandwielen + ketting: check
Nieuwe batterij: check
Nieuwe achterband: uncheck, vrijdag is die klaar
Gebruikte binnenspatbord: check (de mijne alsook die van de donor zijn te ver heen ;()

Ik denk dat we dit paasweekend alles van het subframe kunnen afronden als het meezit.

Voorvork: 125 euro voor nieuwe glijlagers die binnen enkele dagen beschikbaar zijn. Of 55 euro en 2 tot 3 weken wachten? Aangezien we toch nog de remmen van voor moeten doen gekozen om 2 tot 3 weken te wachten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
mkrmr schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:26:
[...]

Leuke route, dank voor het delen. Goede inspiratie voor een mogelijke trip in het najaar die kant op. :)

In juni ga ik zelf naar het noorden, op bezoek bij de Kerstman o<:)
https://www.myrouteapp.co...route/13043834?mode=share

[Afbeelding]
Hoe lang denk je onderweg te zijn? Ik heb eenzelfde idee.. maar ja, moet mij wel weer op tijd melden als loonslaaf...

• Aikon
  • Niet online
Ik heb dat rondje, maar met oversteek bij Stockholm gedaan in 4 weken, dat was 6500 km. Iets minder sightseeing en drie weken is prima imo. Verder eens met Waaj.

Nieuwe bandjes zitten er op, rijdt helemaal prima. Volgens mij is m'n motor klaar voor de vakantie. :)

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:28

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Blomminator schreef op woensdag 1 april 2026 @ 15:40:
[...]
Hoe lang denk je onderweg te zijn? Ik heb eenzelfde idee.. maar ja, moet mij wel weer op tijd melden als loonslaaf...
Ik ben geen normale rijder, 8+ uur per dag rijden is voor mij vakantie, maar voor velen is dat veel te veel. Ook heb ik een extreem comfortabele motor waar zulke lange dag ritten prima mee te doen zijn.

Je kunt deze toer binnen twee weken doen maar er ook drie of vier weken voor uittrekken, ieder zijn tempo O-)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-Msc1nx1ynerm4ZweoZMqRgDzE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P9CDyqyqDjdDzYA4nTgDFFO4.png?f=fotoalbum_large

Vanuit Motorhuis Bakker in de mail vandaag. Je weet gewoon dat het een 1 april scam is, maar toch ben je benieuwd wat je gaat zien als je er op klikt.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:40
Ik ga ook mee!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0TaCILX7P5QScDLWhH-Hyegszk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbQmzNGkDMod1Lee4nV1yw7s.jpg?f=fotoalbum_large

De Speed ligt toch uit elkaar, dus dan maar de XR!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-LmWGNKGlYAXHocoyFLZrHr6-UA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R9ieepU0Z3PnRIWZlivKNjm8.jpg?f=fotoalbum_large

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:59
Bommes schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:30:
Wij gaan zo te zien heel wat overlap hebben, alleen rij je eigenlijk overal nét de andere kant op.

Als je daadwerkelijk in juni gaat dan kunnen we mss ergens in z-frankrijk een biertje doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/850spMrJReI2EjBaLWZ9rCWE-oY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/UPfbj8MLjlC1tZfPvsrzmsY5.png?f=fotoalbum_medium

Blauwe lijn en bolletjes zijn jouw route, rode stippellijn de mijne, wellicht lastig te zien maar overlapt behoorlijk.

• Bommes
Ja maar nu is mijn offroad zaadje geplant.... >:)
Nu twijfel ik dus weer om met mijn Tuareg te gaan en toch flink wat TET Italië mee te gaan pakken. Vanaf Salbertrand naar het zuiden zeg maar.
Om daar een beetje fatsoenlijk te komen, ben ik wel 2 dagen onder weg, eerste dag veel doorgaande wegen, dag 2 lekker rustig sturen in de bergen op asfalt en dan dag 3 (maandag in mijn geval) t/m 5 offroad, denk dat dat wel realistisch is. Dan sta ik ongeveer net niet bij de middellandse zee op de grens Italië Frankrijk.
Dan is het donderdag als ik weer terug om kan draaien richting het noorden. Door de Alpen over het asfalt terug naar huis.

Aarrhh keuzes en twijfels. :P
Te veel wensen te weinig tijd :X
Maar goed ik heb nog ff de tijd tot de avond voor vertrek dan kan ik de bagage nog van motor wisselen :9

Hoedan ook @Pyr0_ we wisselen van te voren nummers uit, dan kunnen we daar ter plaatse vast een overlap vinden en een biertje (of 2) delen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 01-04-2026 21:13 ]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste