• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08

BM

Admin Softe Goederen
Vandaag voor het eerst wat groter onderhoud aan mijn motor gedaan, ketting en tandwielen vervangen. Opzich prima te doen, al is het jammer dat er bij mij motor nogal wat los moet voor ik bij het voortandwiel ben.

Alleen... Wat voor onmenselijke hoeveelheid kracht moet je wel niet zetten om die ketting netjes te klinken.... Ik heb alles gegeven wat ik had, maar misschien 0,2/0,3mm wijder geworden. Nu geloof ik wel dat ie er niet zomaar af loopt, maar toch.

Alleen beetje jammer dat nu mijn achterrem aanloopt, en ik geen idee heb waarom. Dat word morgen voorzichtig naar de dealer 'om de hoek' rijden :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04:33
Volgens mij is voor de f450gs voorlopig geen spaak versie te bestellen dit ivm anders de kopers dik half jaar moeten wachten.

Dit werd in 1 van de video reviews genoemd. Het klopt dat je ze ook niet kunt vinden op de configurator pagina als je wil samenstellen.

Zodoende denk ik ook hierdoor geen spaak versie in Elst staat.

[ Voor 12% gewijzigd door __Deathscythe__ op 27-03-2026 22:09 ]

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
BM schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:49:
Vandaag voor het eerst wat groter onderhoud aan mijn motor gedaan, ketting en tandwielen vervangen. Opzich prima te doen, al is het jammer dat er bij mij motor nogal wat los moet voor ik bij het voortandwiel ben.

Alleen... Wat voor onmenselijke hoeveelheid kracht moet je wel niet zetten om die ketting netjes te klinken.... Ik heb alles gegeven wat ik had, maar misschien 0,2/0,3mm wijder geworden. Nu geloof ik wel dat ie er niet zomaar af loopt, maar toch.

Alleen beetje jammer dat nu mijn achterrem aanloopt, en ik geen idee heb waarom. Dat word morgen voorzichtig naar de dealer 'om de hoek' rijden :(
Dan ben ik niet de enige die moeite had met z'n ketting te klinken. Welke tool heb je gebruikt? In principe hoef je niet eens zó veel kracht te hoeven zetten als het gebruikte gereedschap goed is.

En inderdaad, gewoon op laag tempo na de dealer rijden, wellicht eerst even bellen dan rij je niet voor niks, laat hem ook even je ketting nakijken.

Vraagt natuurlijk wel om foto's he ;)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
BM schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 21:49:

Dat herken ik niet, ik heb die tool van Jos Smit en dat gaat heel gecontroleerd. Wat heb je precies gedaan/gebruikt?

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:02
Hier vandaag de motor gaan ophalen bij de garage, met 3 man en wat moeite ding aan weten te duwen en voorzichtig na huis gereden zonder 'm af te laten slaan... Gebeurt me normaal nooit maar je zit toch met geknepen billen bij het wegrijden van het stoplicht :z Morgen komt de Ducati dealer 'm halen, die hadden toevallig een aflevering hier in de buurt dus bood aan 'm even op te pikken.

Gelijk even gevraagd of ze de wonky benzinemeter ook willen fixen onder garantie, hopelijk kan dat in 1x erbij gefixed worden. Olie (en kvs) moet er uit voor de reparatie aan de startkoppeling dus ga er van uit dat ze die verversen en een nieuwe filter zetten. Dan zelf erna nog eens de rem/koppelingsvloeistoffen verversen en achterrem blokjes vervangen en dan is werkelijk alles gedaan. En ik heb ook al 2 nieuwe Michelin Road 6 bandjes klaar liggen voor de zomervakantie.

Nu alleen nog uitzoeken wie me naar Zolder kan brengen om 'm weer op te halen, toch een kleine 60km enkele reis. Of bijna 3u in de bus zitten... |:(

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08

BM

Admin Softe Goederen
DRAFTER86 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 22:36:
[...]

Dat herken ik niet, ik heb die tool van Jos Smit en dat gaat heel gecontroleerd. Wat heb je precies gedaan/gebruikt?
Ik heb exact dezelfde tool gebruikt. Laat morgen de dealer er nog wel even naar kijken

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste