WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 05:18
Mijn hele betoog is weggevallen 🤬

Okay nog een poging:

In het algemeeen vind ik de nieuwe versie niet perse een verbetering en op sommige punten zelfs slechter. Had er na alle hallelujah verhalen van influencers iets meer van verwacht.

Positief: minder nagging met het DMs, nog steeds wel , maar er is mee te leven al Mag het van mij nog wel wat soepeler . Hij maakt ruimte als er snellere verkeersdeelnemers op je bumper rijden. Parkeren met de oude autopark lijkt wat zelfverzekerder te gaan.

Negatief:

Herkent nog steeds geen matrix borden , moest zelfs ingrijpen omdat ie een afgekruisde weg wilde oprijden . Een keer zomaar uit het niets een rood stuur.

Hij rijdt nerveuzer en slordiger (!) hij treuzelt meer bij het oprijden van een weg met sneller verkeer vanaf een zijweg. Dubbele stoplichten (zoals het voorbeeld van de foto) gaat nog steeds mis. Dit voorbeeld in Den Haag stopt hij nog steeds voor het rode fietslicht terwijl het stoplicht voor auto’s op groen staat. Hij gaat niet meer terug naar 130 als ik naar een auto toe gereden ben en die auto gaat aan de kant moet ik nu handmatig gas bijgeven dat was in 2.2.5 niet .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXJ4w-eYqO0yrr1zUSp8Vo7z6iY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkpnNquIdDZrqI9JRNUVuvRm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door karel_G_1981 op 09-06-2026 22:25 ]

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:33
thijsboeree schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:18:
[...]

EMEA-NL-ContactTeslaSupport@tesla.com

Deze dan?
Gedaan! Hopelijk komt de informatie zo alsnog bij het juiste team aan. Als ik er nog iets van hoor dan laat ik het hier wel weten.

• karel_G_1981
pdidi schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:20:
[...]

Nou, dat is de eerste keer dat ik jou positief over DMS hoor. Dan moet het echt wel verbeterd zijn ;) Nu nog de brildragers met serieuze issues. @karel_G_1981?
Yes dit is beter geworden , voor de rest is er wel nog werk aan de winkel voor tesla (zie mijn vorige post) snap niet goed hoe het kan dat sommige dingen nu minder zijn dan in 2.2.5

• karel_G_1981
pdidi schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:13:
Wel jammer dat de Denen nu vermelden:
[Afbeelding]

Terwijl de RDW hier toch duidelijk over was:
[Afbeelding]

Maar goed, het begint nu toch wel steeds waarschijnlijker te worden dat de EU het wel goed moet gaan keuren
Wie heeft er gelijk, daar zijn de meningen over verdeeld gek genoeg.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:04
Ik vind de update wel degelijk een verbetering tov wat het was. Het is gewoon een vrij minor update. Vanavond even een extra rondje gedaan rondom bijzondere verkeerssituaties.
  • Heb toch het gevoel dat 't iets assertiever probeert te zijn. Denk aan rijbaanwissels met een achterligger op de snelweg, voorheen wou 'ie al niet als er een halve kilometer verderop iets reed zeg maar.
  • "Twijfel" situaties (waarbij de voorspellende lijn steeds verplaatst en het stuur best vlot draait), met name als je iets vlotter wilt accelereren was dat aanwezig, zijn er merkbaar minder.
  • Ik heb het gevoel dat het DMS wat minder false positives geeft, maar heb pas heel kort getest.
Vind het in ieder geval nog steeds soms magisch. Vroeg me af waarom FSD links voorsorteerde bij 2 banen die naar rechts gingen, je hoort immers rechts voor te sorteren. Pas later zag ik wat FSD dus al eerder zag: een paar eendjes op de weg :)
En toch leuk dat we ein-de-lijk Europese vrachtwagens hebben in de visualisatie. Ow, en de visual van je auto op het homescreen is aanzienlijk mooier.

Een achteruitgang zoals @karel_G_1981 het noemt op sommige vlakken, vind ik het niet.

Desondanks is het zeker niet allemaal geweldig nee.
  • De dubbele stoplichten zijn nog steeds meermaals fout gegaan (geen go bij groen). Verschillende situaties gezien waarin dit gebeurt. Blijft mijn grootste klacht voor FSD. Ik snap dat het nog lang gaat duren tot het altijd goed gaat, maar ik had wel ietsje verbetering gehoopt.
  • DMS is nog steeds wel erg strict en geeft nog steeds wel eens een false positive
  • En het ergste; de rontonde parallelweg bij afit Zwolle Zuid, waar dus mogelijk 1 van de 3 non-highway collisions heeft plaatsgevonden, daar stopt 'ie nog steeds voor een rood licht op de naastgelegen rijbaan. Bij de parallelweg mag je gewoon doorrijden.
Ik ben er 2x langs gereden...
  • De eerste keer stopte hij dus helaas voor het rode licht op de naastgelegen rijbaan :(
  • De tweede keer was FSD mij te slim af: hij besloot om voor te sorteren op de rijbaan waar het stoplicht wel voor geldt _O-
    Beetje stom, maarja, dan werkt het prima en is het allemaal veilig ja 8)7 beter dan de 1e poging, dat zeker!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:04
Een van de grootste FSD-followers uit Belgie heeft bovenstaande gepost, zie thread. Als een account als Berkant al early access krijgt, dan is hij er ook eentje die wat kan verwachten.
Die tweet is weer geretweet door Kees Roelandschap, toch een beetje ons Nederlandse FSD-uithangbord haha - en eveneens iemand met early access.

Ondertussen weten we dat ze in Belgie de 5000km test kilometers hebben afgerond, maar dat ze nog 'wachten op documentatie van de RDW', terwijl letterlijk vandaag Denemarken goedkeuring heeft gegeven obv de documentatie die ze van de RDW hebben ontvangen :+

Ik durf de gok wel aan dat die goedkeuring er binnen een paar dagen is.

* Richh is toevallig volgende week eventjes in Belgie, dus kom maar door!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

MindBender

Bite my shiny metal ass!

otte93 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 20:37:
Ik lees alleen mensen die al fsd hadden en de nieuwe 2026.17.5 update krijgen. Zijn er ook al mensen die hem hebben gekregen en ervoor nog op fabriekssoftware zaten?

Ik zit al 4 weken op 2026.8.200 namelijk,. In afwachting om eindelijk mijn gekochte fsd te kunnen gebruiken :)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.