Edit: ik heb er geen zin meer in
[ Voor 94% gewijzigd door Odie op 30-04-2026 23:20 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Odie op 30-04-2026 23:20 ]
Het is nu gekoppeld aan een voertuig, waarom zou Tesla je 1 keer laten betalen en je het vervolgens naar elke auto die je rijdt mee laten nemen?karel_G_1981 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:18:
[...]
voor fsd moet de koop optie blijven en in die optie moet een blijvend gegarandeerde transfer naar een nieuwe tesla zitten.
Ben ik niet met je eens. Waar ik het mee eens ben: we weten niet zeker wat de RDW heeft gevraagd.Tommie12 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:38:
[...]
Je bent ongelooflijk vergeeflijk voor Tesla.
Tesla brengt het systeem zo op de markt, RDW heeft getest of het aan de wet voldoet.
Of RDW bijkomende eisen gesteld heeft aan het DMS weten we niet eens, maar jij legt de schuld wel al bij RDW…
Als het systeem niet aanvaardbaar is voor een belangrijk deel van de chauffeurs bij veel voorkomende weersomstandigheden. (Lekker zonnig weer), dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor 100% bij Tesla.
Ik ga er van uit dat de trail op de auto zit, niet per profiel. Dus als het bijna afloopt moet je ega opschieten of 99 euro aftikken.mv_ak schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:39:
Hoeveel accounts kunnen er eigenlijk aangemaakt worden op een Tesla? Want op mijn account loopt de trial FSD bijna af, en zou graag mijn ega ook het cursusfilmpje laten doen - als start van haar proefperiode FSD. En daarna nog een familielid USW.
Tesla MY - Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
1, de trial is per VIN, oftewel per auto. Zie de 'berichten' in de app.mv_ak schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:39:
Hoeveel accounts kunnen er eigenlijk aangemaakt worden op een Tesla? Want op mijn account loopt de trial FSD bijna af, en zou graag mijn ega ook het cursusfilmpje laten doen - als start van haar proefperiode FSD. En daarna nog een familielid USW.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Natuurlijk weten we dat wel. In de VS is het DMS namelijk aanzienlijk minder streng, tot zelfs totaal niet actief op bepaalde wegen.Tommie12 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:38:
[...]
Je bent ongelooflijk vergeeflijk voor Tesla.
Tesla brengt het systeem zo op de markt, RDW heeft getest of het aan de wet voldoet.
Of RDW bijkomende eisen gesteld heeft aan het DMS weten we niet eens, maar jij legt de schuld wel al bij RDW…
Natuurlijk weten we vanuit zowel Tesla als de RDW dat er samenwerking is geweest tussen beide partijen en dat er voor FSDs ("level 2+") uiteindelijk gezamenlijk een middenweg is bevonden. Dat traject heeft anderhalf jaar geduurd. En omvat dus veel meer dan 'testen en een stempel zetten', waar je het een beetje heen lijkt te draaien, alsof het zo werkt. Die aanname is simpelweg onjuist.Door de continue strikte monitoring van de bestuurder in het voertuig is het systeem veiliger dan andere rijhulpsystemen.
Dat klopt.Als het systeem niet aanvaardbaar is voor een belangrijk deel van de chauffeurs bij veel voorkomende weersomstandigheden. (Lekker zonnig weer), dan ligt de verantwoordelijkheid daarvoor 100% bij Tesla.
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 30-04-2026 23:43 ]
Net zoals sommigen hopen, na 4 x gezakt te zijn, dat de regels voor het rij examen wel wat versoepelt mogen worden?Richh schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:36:
[...]Persoonlijk heb ik er overigens weinig last van, ik vind het voor zoiets "nieuws" wel prima dat het nog even strict is. Maar hoop wel dat de teugels, waar veilig, langzaam iets losser worden gelaten na verloop van tijd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Heb je zelf al ervaring opgedaan?Yaksa schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:44:
[...]
Net zoals sommigen hopen, na 4 x gezakt te zijn, dat de regels voor het rij examen wel wat versoepelt mogen worden?
Want; wat is veilig? wie bepaald dat?.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nee, niet zo natuurlijkYaksa schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:44:
[...]
Net zoals sommigen hopen, na 4 x gezakt te zijn, dat de regels voor het rij examen wel wat versoepelt mogen worden?
Want; wat is veilig? wie bepaald dat?.
Nieuwe auto's komen zonder autosteer helaas.Oekol schreef op donderdag 30 april 2026 @ 23:54:
Als je geen FSD wilt rijden maar wel autosteer. Is dat mogelijk? Dus FSD uitzetten en autosteer houden?
Dat vermoeden heb ik ook, als iemand zo vaak de plank misslaat weet hij wellicht niet hoe de plank er überhaupt uit ziet.
[ Voor 7% gewijzigd door wouter1971 op 01-05-2026 01:34 ]
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]