• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:54
gjcvro schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 17:47:
Tesla biedt het systeem volgens mij ook te koop aan.
"Verkoopt u ook kussentjes?"

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:47
Maurice- schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:00:
[...]

"Verkoopt u ook kussentjes?"
YouTube: Herman Finkers - Kussentjes

Voor de jongelingen onder onsch

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
Dan nog snap ik de opmerking niet, scheelt misschien ook dat ik nooit wat aan finkers heb gevonden. 8)

Maar als Tesla het inderdaad goedgekeurd krijgt, en je kunt als autofabrikant het systeem van tesla afnemen om daarmee de goedkeuring sneller te kunnen doorlopen zal dat best het overwegen waard zijn.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:54
gjcvro schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:42:
[...]

Dan nog snap ik de opmerking niet, scheelt misschien ook dat ik nooit wat aan finkers heb gevonden. 8)

Maar als Tesla het inderdaad goedgekeurd krijgt, en je kunt als autofabrikant het systeem van tesla afnemen om daarmee de goedkeuring sneller te kunnen doorlopen zal dat best het overwegen waard zijn.
We hebben ze wel maar verkopen ze nooit.

Gevestigde merken gaan echt geen FSD techniek van Tesla gebruiken, hoe goed ook. De onvoorspelbaarheid van een bepaald iemand is veel te riskant. Daarnaast zal het met de huidige technische ontwikkelingen ook niet nodig zijn om het te kopen als je iets soortgelijks binnen een paar jaar kunt namaken en mee kunt liften op bestaande goedkeuringen.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:17
Maurice- schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:55:
[...]

We hebben ze wel maar verkopen ze nooit.

Gevestigde merken gaan echt geen FSD techniek van Tesla gebruiken, hoe goed ook. De onvoorspelbaarheid van een bepaald iemand is veel te riskant. Daarnaast zal het met de huidige technische ontwikkelingen ook niet nodig zijn om het te kopen als je iets soortgelijks binnen een paar jaar kunt namaken en mee kunt liften op bestaande goedkeuringen.
Hangt er ook weer vanaf hoe snel je mee wil doen, en of het inderdaad de baan vrij maakt voor andere systemen of dat die door alle dezelfde hoepeltjes moeten springen. Maargoed speculatie, laat het eerst maar goedgekeurd worden.

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:01
Ik heb vanavond het aanbod ontvangen voor deze FSD hack. Het werkt vanaf HW3 en zoals @Mar.tin aangeeft moet je al FSD hebben aangeschaft. Blijkbaar is de FSD software dan aanwezig in de auto en krijg je voor ca €500 een soort SEXY-buttons commander waarmee de FSD software kan worden geactiveerd. Er is ook een workaround om een noordamerikaans FSD abonnement te nemen voor $99 per maand. Aangezien de SEXY-button hacks legaal worden verkocht en door Tesla worden getolereerd lijkt mij dat deze CANbus hack dat ook is

[ Voor 14% gewijzigd door TeslaNerd op 21-03-2026 22:36 ]

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:47
Er is een fundamenteel verschil tussen het automatisch (de)activeren van aanwezige, goedgekeurde voertuigfuncties zoals S3XY doet (verlichting, ruitenwissers, etc), en het geforceerd activeren van software die nadrukkelijk (nog) niet goedgekeurd is voor gebruik op europese wegen.
Dat deze wellicht aanwezig is onderwater in software zal weinig verschil maken voor verzekeraars en wethandhavers.

We hebben hier in de EU nu eenmaal wetgeving over bedacht. Een ongeluk veroorzaken met een dergelijk niet goedgekeurd hulpsysteem zal vermoedelijk verregaande persoonlijke, financiële gevolgen hebben. Die handtekening van de RDW over hopelijk 3 welen maakt wat dat betreft bergen aan verschil.

Het activeren van een dergelijke flag en/of de hardware zal vast niet illegaal zijn, maar het gebruik ervan op de openbare weg is dat zonder twijfel wel.

Mijn interesse ligt/lag wat dat betreft op een technisch vlak hoe het activeren binnen de EU bereikt wordt, ik was er tot nu toe van onder de indruk dat dit met geïmporteerde US wagens gedaan werd (zie bijvoorbeeld TeslaBjorn in de CyberTruck in Noorwegen) aangezien die voor zover ik weet geen geobeperkingen hebben.

En vermoedelijk is de legale situatie met een import auto weer anders omdat die dan geïmporteerd en goedgekeurd wordt met een dergelijk systeem geactiveerd. Maar IANAL. En voor mij stopt het bespreken van dergelijke zaken dan ook hier.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20
Mar.tin schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 22:56:
Er is een fundamenteel verschil tussen het automatisch (de)activeren van aanwezige, goedgekeurde voertuigfuncties zoals S3XY doet (verlichting, ruitenwissers, etc), en het geforceerd activeren van software die nadrukkelijk (nog) niet goedgekeurd is voor gebruik op europese wegen.
Dat deze wellicht aanwezig is onderwater in software zal weinig verschil maken voor verzekeraars en wethandhavers.
[...]
Volgens mij is automatisch weer aanschakelen van AutoSteer - wat de commander nu doet - ook niet volgens de typegoedkeuring in de EU wetgeving, om maar eens zijstraat te noemen. Het is op zijn minst een grijs gebied.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste