• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 11:03
Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:32:
Zon en ogen knijpen is funest. 2 strikes gekregen op 35km. Zonnebril is een must blijkbaar wat ik erg raar vind. Heb toch mijn ogen open…. Heel vreemd.
Net ook een strike gekregen omdat ik volgens de auto niet oplette.Terwijl ik dat duidelijk wel deed.
Heb het idee dat het bij de 1 strenger is als bij de ander. Iemand ervaring hoe daar mee om te gaan?

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:44
Wurmpje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:40:
[...]

Net ook een strike gekregen omdat ik volgens de auto niet oplette.Terwijl ik dat duidelijk wel deed.
Heb het idee dat het bij de 1 strenger is als bij de ander. Iemand ervaring hoe daar mee om te gaan?
Vind het echt waardeloos. Merk dat het me heel veel energie kost om met het “systeem” bezig te zijn. Ik vind het niet ontspannend tot nu toe.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:03
Inmiddels best vaak ingegrepen.
Allemaal om verschillende redenen.

Langs scholen fietsers rotondes gaat allemaal goed. Maar brengt zichzelf voortdurend in problemen door niet tijdig voor te sorteren. Ook ben ik geen fan van in iemand dode hoek te blijven rijden.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:18
Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:41:
[...]

Vind het echt waardeloos. Merk dat het me heel veel energie kost om met het “systeem” bezig te zijn. Ik vind het niet ontspannend tot nu toe.
Merk het vooral bij spiegelen, even mijn verbruik bekijken of een nummer op Spotify zoeken.. erg irritant.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:27
Dat automatisch inparkeren na het bereiken van je locatie is ook wel chaos.
Hij kies random een plek uit en omdat er geen auto's naast stonden leek het wel turbulentie. Zovaak dat de stuur aan het bewegen was...

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:49
Wie gaat er mee naar het Tesla FSD festival in Amsterdam 1 & 2 mei? Ik ga met een maat op de zaterdagochtend. Geheel in stijl met zijn fsd-ende model 3 komen we aan.
Cybercab, Cybertruck en Optimus zijn er ook.
Gezellig, see you there!
https://www.tesla.com/nl_...-celebration-at-amsterdam

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ecological schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:34:
[...]

Zou fijn als de lease-maatschappijen snel inzien dat dit ook tot reductie van de verzekering claims kan leiden en dat dus ook FSD door werkgevers betaald kan worden, immers je krijgt gemiddeld genomen beter uitgeruste medewerkers, minder ongelukken en dus ook minder premie in de verzekering. Maar ik ben bang dat we nog wel paar jaar verder zijn tot dit is doorgedrongen...
Laat dat eerst maar eens bewezen worden want je doet nogal wat claims.

FSD supervised is tussentechnologie, ik hoop dat de volgende stap snel gezet wordt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Masterchiev
Davidas schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:44:
[...]

Merk het vooral bij spiegelen, even mijn verbruik bekijken of een nummer op Spotify zoeken.. erg irritant.
Klopt dat geheel maakt het dat ik niet ga verlengen. Ga met 14.3 weer proberen.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:45
Tommie12 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:00:
[...]

Dat is het ook: https://www.rdw.nl/nieuws...%20dan%20anderhalf%20jaar.
FSD supervised is tussentechnologie, ik hoop dat de volgende stap snel gezet wordt.
Dat hopen we allemaal :*) maar dat gaat nog wel een paar jaar duren, zeker in de EU.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Tommie12
  • Nu online

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:00:
[...]

Wat mij betreft is het overduidelijk, FSD is veel veiliger, en verzekeraars hebben dit ook door. https://www.lemonade.com/...for-tesla-fsd-miles-by-50. Data uit Amerika is ook perfect te extrapoleren naar Nederland. Het is ergens toch ook logisch - FSD is nooit opgefokt, nooit afgeleid, nooit moe. Ja, het doet rare dingen, maar al die dingen zijn relatief ongevaarlijk. En je hebt met de huidige FSD in NL ergens nog wel het beste van twee werelden, en je hebt FSD en je hebt de bestuurder die nog (heel erg) moet opletten. Dit zal altijd veiliger zijn.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Tommie12
  • Nu online
Ecological schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:17:
[...]

Data uit Amerika is ook perfect te extrapoleren naar Nederland.
De RDW zegt zelf dat het systeem in de VS niet hetzelfde is als hier...

• Ecological
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:24:
[...]

De RDW zegt zelf dat het systeem in de VS niet hetzelfde is als hier...
Klopt, ze hebben het nog veiliger gemaakt ;)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:10
Wurmpje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:40:
[...]

Ik krijg wel regelmatig een blauw scherm met "opletten!" maar tot nu toe geen strike. Wel twee keer een melding dat "uit telemtrie zou blijken dat ik het systeem niet als bedoeld gebruik".

Maar hoe gebeurd die strike dan? Direct? Of negeer je de blauwe waarschuwingen te lang dan?

Ik denk dat het systeem niet mensen anders behandelt, maar het is wel zo dat de omstandigheden anders zijn. Andere houdingen, bril ja of nee, andere licht situaties etc. Kan me wel voorstellen dat als je zonder zonnebril op (en je ogen dus zichtbaar zijn) en je een telefoon pakt en daar naar kijkt het DMS strenger ingrijpt dan wanneer je met zonnebril op (en ogen dus niet zichtbaar) heel even niet perfect recht naar voren kijkt.

Ik vind het DMS streng, te streng, maar nog wel te doen. Ik ben overigens 1.93 en zit dus vrij hoog met mn hoofd, maar zit wel een beetje in standje 'lui'. Veel blauwe schermen gezien dus maar nul strikes. Overigens lijken die dus na een x aantal dagen goed gedrag weer langzaam weg te gaan.

• Odie
[...]

Dat zijn dus ook net de dingen die je NIET mag en moet doen. FSD is opletten, niet naar je telefoon kijken en niet naar je scherm in de auto kijken. Daar kan je wat van vinden, en ja ik vind het ook te streng maar dat is wel waar je het DMS mee triggert.

Met een zonnebril op is het denk ik iets chiller. Het is makkelijker om dan je hoofd recht te houden en alleen met je ogen naar het scherm te kijken, dat ziet het DMS dan niet.

• Tommie12
  • Nu online
Ecological schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:27:
[...]

Klopt, ze hebben het nog veiliger gemaakt ;)
Dan hadden ze het niet alleen toegelaten, maar gewoon verplicht gemaakt. }:O

• Odie
ReconE schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:56:
Wie gaat er mee naar het Tesla FSD festival in Amsterdam 1 & 2 mei? Ik ga met een maat op de zaterdagochtend. Geheel in stijl met zijn fsd-ende model 3 komen we aan.
Cybercab, Cybertruck en Optimus zijn er ook.
Gezellig, see you there!
https://www.tesla.com/nl_...-celebration-at-amsterdam
Ik denk dat je lekker mag lopen en parkeren op de Mall, want zo groot is het parkeerterrein van Tesla 020 niet. Als er veel mensen komen dan staan ze zo vol.

• Richh
Tommie12 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:15:
[...]

En is die data ergens in te zien?
Nee, maar een instantie als de RDW is wel te vertrouwen lijkt me.

Welke data verwacht je precies? Zij kwantificeren het als 'veiliger'. Wat wil je dan precies weten?

• Odie
[...]

Wat mij betreft is het overduidelijk, FSD is veel veiliger, en verzekeraars hebben dit ook door. https://www.lemonade.com/...for-tesla-fsd-miles-by-50. Data uit Amerika is ook perfect te extrapoleren naar Nederland. Het is ergens toch ook logisch - FSD is nooit opgefokt, nooit afgeleid, nooit moe. Ja, het doet rare dingen, maar al die dingen zijn relatief ongevaarlijk. En je hebt met de huidige FSD in NL ergens nog wel het beste van twee werelden, en je hebt FSD en je hebt de bestuurder die nog (heel erg) moet opletten. Dit zal altijd veiliger zijn.
Het is een kwestie van tijd dat je hier ook korting gaat krijgen op je verzekering als je minimaal zoveel procent op FSD rijdt. Er zijn nu al verzekeraars waar je met een ODB dongle je gedrag kan laten monitoren voor korting en FSD is next level.

En wat mij betreft is dat een goeie ontwikkeling: mensen die bijdragen aan verkeersveiligheid moeten niet dezelfde risicopremie dragen als een opgefokt GTItje.

• Ecological
  • Nu online
Odie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:41:
[...]

Het is een kwestie van tijd dat je hier ook korting gaat krijgen op je verzekering als je minimaal zoveel procent op FSD rijdt. Er zijn nu al verzekeraars waar je met een ODB dongle je gedrag kan laten monitoren voor korting en FSD is next level.

En wat mij betreft is dat een goeie ontwikkeling: mensen die bijdragen aan verkeersveiligheid moeten niet dezelfde risicopremie dragen als een opgefokt GTItje.
Mee eens! Ik denk echt dat premies heel erg naar beneden kunnen in de toekomst, wat leuk is voor portomonnee. Maar natuurlijk nog belangrijker, het leed dat wordt voorkomen!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:19

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ecological schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:45:
[...]

Mee eens! Ik denk echt dat premies heel erg naar beneden kunnen in de toekomst, wat leuk is voor portomonnee. Maar natuurlijk nog belangrijker, het leed dat wordt voorkomen!
haha, omlaag gaan die premies niet zo snel denk ik, ik hoop met je mee hoor, maar ik ben niet zo naief om te denken dat dit me heel veel geld gaat schelen. en ondanks dat RDW aangeeft dat het systeem zoals zij getest hebben, veiliger is, heb ik daar nog wel mijn twijfels bij in de huidige staat, met de huidige Nederlandse weggebruikers in het achterhoofd. Ik hoop vooral dat RDW meer mankracht zal krijgen voor snellere / uitgebreidere tests met dit soort systemen, niet alleen die van Tesla, en dat dan de ontwikkeling sneller zal gaan, met maandelijkse verbeteringen.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00
[...]

En je moet alsnog de volle bak betalen en daar heb ik geen zin in ik wil minimaal de heflt dus die 99 euro naar 49 en die 49 als je EAP hebt naar 25.
en of mee voor je geld dus Connectivity er bij in en ook Grok zodat je minder je scherm nodig hebt als je je route wil aanpassen op jou wensen.
Maar dan zullen denk ik de mensen die het systeem ineens hebben betaald wel gaan klagen want die hadden dan misschien ook liever een abbo genomen hoewel ik denk dat de meesten die het betaald hebben dat afschrijven.
en wie weet voor de toekomst Supervised FSD 49 unsupervised 99.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakGIB op 21-04-2026 16:55 ]

PSN: FreakGIB

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ook ik heb het sinds gisteren in de proef, vanochtend kreeg ik de melding : leg het apparaat neer.. Was een broodje aan het eten :-) Dus maar gauw doorgeslikt voordat ik Strike 1 kreeg ..

Runs everything...

• Tommie12
  • Nu online
Richh schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:38:
[...]

Welke data verwacht je precies? Zij kwantificeren het als 'veiliger'. Wat wil je dan precies weten?
Ik wil gewoon zien wat en hoe ze vergelijken.
Zijn dat lab of testtrackdata, of vergelijkingen van wegsituaties.

• Tommie12
  • Nu online
Richh schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:38:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat ik RDW niet vertrouw, ik ben nieuwsgierig hoe ze die claim onderbouwen.
Normaal neemt RDW enkel posities in op basis van data, en daar weet ik graag meer over.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Onthaastend, dat was mijn ervaring vandaag met FSD. Zelf rij ik best vlot (wellicht te O-) ) maar met FSD is het heel relaxed. Wel vaak gas erbij geven, maar dat deed ik met AP ook al, en niet te veel aandacht geven aan de grote haastige SUV's die achter je zitten te duwen. Zoals JC al zei: "als je te laat komt ben je niet op tijd vertrokken", dus hun probleem als ze zo'n haast hebben... >:)

Ook de McDrive test gedaan en dat ging goed en ook een hoop interessante situaties meegemaakt, FSD loste het bijna allemaal zonder hulp op. Rijden met zonnebril geen probleem en ook snel een slokje uit een blikje zonder waarschuwing. Je moet echt een seconde of drie wegkijken voordat je wordt gewaarschuwd, dus mensen die strikes krijgen letten wellicht niet zo goed op de weg als ze zelf denken?

• Ecological
  • Nu online
mkrmr schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:28:
Onthaastend, dat was mijn ervaring vandaag met FSD. Zelf rij ik best vlot (wellicht te O-) ) maar met FSD is het heel relaxed. Wel vaak gas erbij geven, maar dat deed ik met AP ook al, en niet te veel aandacht geven aan de grote haastige SUV's die achter je zitten te duwen. Zoals JC al zei: "als je te laat komt ben je niet op tijd vertrokken", dus hun probleem als ze zo'n haast hebben... >:)

Ook de McDrive test gedaan en dat ging goed en ook een hoop interessante situaties meegemaakt, FSD loste het bijna allemaal zonder hulp op. Rijden met zonnebril geen probleem en ook snel een slokje uit een blikje zonder waarschuwing. Je moet echt een seconde of drie wegkijken voordat je wordt gewaarschuwd, dus mensen die strikes krijgen letten wellicht niet zo goed op de weg als ze zelf denken?
Leuk om te lezen. Ik hoop dat dit soort mentaliteit echt aan gaat slaan en we de komende jaren een forse daling gaan zien van ongelukken in het verkeer, door de synergie van FSD en de mens.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

en niet te veel aandacht geven aan de grote haastige SUV's die achter je zitten te duwen. Zoals JC al zei: "als je te laat komt ben je niet op tijd vertrokken", dus hun probleem als ze zo'n haast hebben... >:)
Gemiste kans van de RDW dat ze niet verplicht hebben gesteld dat FSD meer afstand aan de voorkant neemt als abrupt remmen gevaarlijk wordt door te korte afstand achter :+

• Richh
Tommie12 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:08:
[...]

Ik wil gewoon zien wat en hoe ze vergelijken.
Zijn dat lab of testtrackdata, of vergelijkingen van wegsituaties.
We weten dat dat allemaal getest is.
Tommie12 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:11:
[...]

Ik heb ook niet gezegd dat ik RDW niet vertrouw, ik ben nieuwsgierig hoe ze die claim onderbouwen.
Normaal neemt RDW enkel posities in op basis van data, en daar weet ik graag meer over.
Ben wel met je eens dat ze daar meer over mogen vertellen.

• Odie
Vandaag vanaf Schiphol naar Almere. De wisselstrook was open maar de A9 was tot de bocht vrij rustig. Echter verderop stond het vrij vast en was er veel rood op de navigatie te zien. Maar de tesla had geen zin an de spitsstrook. Iemand enig idee hoe je FSD beweegt de spitsstrook te nemen?

Thuis in de wijk is het eerste stukje nog voorrangsweg en nam FSD keurig voorrang op een wachtende auto van rechts. Verderop staat een duidelijk bord “einde voorrangsweg” en heeft rechts geen haaientanden meer. De bus van rechts stopte wel voor me maar FSD zou hem er zomaar voorbij jekkeren. Daar heb in ingegrepen en een stevige voicememo ingesproken.

Edit: nu in de beelden terug kijk: ik gok dat het verbogen “einde voorrang” bord dat ook nog best vies is niet goed opgemerkt wordt. Maar eens melden bij de gemeente.

YouTube: 21 april 2026

[ Voor 15% gewijzigd door Odie op 21-04-2026 18:27 ]

• Seinturier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-05 15:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1G1N83eotxzbopNG2eHJTWpNkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jB2IRk4dTta6jlAuoCO9Kdk8.jpg?f=fotoalbum_large

Heb zoals velen ook de mail gekregen dat ik de FSD trial krijg en ook bevestiging in de app gekregen dat de trial is geactiveerd. Echter in de auto zelf staat er nu dat de trial al is verlopen…? Meerdere mensen met dit probleem?

• NickH16
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-04 19:33
Jaja, vandaag heb ik ’m eindelijk binnen: de update met de gratis FSD-proef op m’n Model 3 RWD 2026. Natuurlijk meteen even getest. Eerste indruk? Best soepel allemaal, maar man… wat traag.

Wel grappig om te zien dat hij in de file netjes een beetje opschuift voor motorrijders en niet 10 autolengtes in de file rijd. Dat voelt wel slim. Alleen verder rijdt hij echt als een soort oude opa achter het stuur. Ik rij zelf meestal gewoon een tikje sportief, standaard zo’n 5 km/u boven de limiet, maar daar wil FSD dus echt niks van weten. Zelfs als ik ’m op +30% zet, tuft hij op een 80-weg gewoon met 72-74 km/u rond.

Voor file rijden of lege wegen is het chill, daar werkt het eigenlijk prima. Maar op een normale 60-weg waar iedereen 70 rijdt? Kansloos. En rotondes… die pakt hij echt alsof hij bang is, met 15 km/u eroverheen.

Al met al leuk om te proberen en ik ben blij met die proefperiode, maar ik zie mezelf hier niet voor betalen straks. :)

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10-05 15:37
Indrukwekkend wat al kan. Maar hier ook de kritische ervaring: het ding rijdt traag. En dat betekent dat je soms moet ingrijpen of overnemen:
- 18km/u met een e-bike achter je is niet een goed idee. Die mensen gaan dan rechts proberen in te halen als je pech hebt
- hier de wijk uit is een lastig kruispunt. De auto neemt de juiste beslissing om er tussen te gaan - maar wel op zo'n manier dat je dan ook gas moet geven tot de maximumsnelheid. Ging ie 27 rijden.
- voorsorteren, dan de middelste baan pakken terwijl rechts ook kan. Prima, kan, als je doorrijdt. Maar dan stipt 70 gaan rijden bij het bordje is een slecht idee in die baan, terwijl mensen je rechts met 100 voorbij rijden
- je mist stoplichten die nog ruim op groen zijn als je er door rijdt, en dan hoef je niet eens snel te rijden
- waarom op een 100 weg opeens 90 gaan rijden...

En op het moment dat ik gas moet geven is het stuur overnemen net zoveel moeite
Daarnaast gaat de slaperigheid-waarschuwing steevast aan als ik tegen de zon in kijk. En dan meerdere keren per minuut piepen.

Goed begin, maar het heeft nog wat werk nodig. Leuk bij lange snelweg-ritten vermoed ik. Voor mij het geld niet waard.
Dat rotondes zo langzaam genomen worden is een EU dingetje. De zijwaartse versnelling (lateral acceleration) mag niet te hoog zijn. Geef maar eens gas op de rotonde, dan krijg je die waarschuwing.
Dit soort bemoeienis van UNECE is waarom er nog steeds geen regelgeving is voor systemen als FSD

[ Voor 22% gewijzigd door pdidi op 21-04-2026 19:06 ]

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014

Ik herken mij hierin :-). Net de update gekregen en 1.5 uur gereden. Nooit verwacht dat ik het relaxt zou vinden om zo traag overal te rijden met mijn M3P 😀.

Ging goed overal, alleen in Den Haag centrum reed hij wel wat traag en ging een zwart busje irritant toeteren
Tommie12 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:11:
[...]

Er is eerder door Tesla gemeld dat ze op verzoek van RDW het FSD safety report hebben gedetailleerd. Ik zou ook wel geïnteresseerd zijn in de "Dozens of research studies into safety performance/results", maar vermoed dat dat concurentie gevoelige informatie zal zijn

• Masterchiev
Volgens mij is de gehele vloot in NL met HW4 geupdate vandaag of hebben de update aangeboden gekregen. Allemaal naar 3.7.
Ben benieuwd wanneer de doorstap wordt gemaakt naar de spring update. Deze heeft functies zoals nieuwe widgets voor energieverbruik die beter te zien is met FSD en DMS. Zit namelijk linksonder.

• Noord88
  • Laatst online: 17-05 21:13
Klopt het dat een FSD abo per profiel gaat ipv per Tesla? Bij mijn profiel is het abo actief en geld afgeschreven, terwijl op het profiel vd vrouw staat “proefperiode gestart”. Zou toch raar zijn dat je dan 2x99 moet betalen voor dezelfde auto

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:58
[...]

Samen met mijn vriendin hebben wij hardop om jouw reactie gelachen. Bedankt!

Ik heb de eerste 1.000 km met FSD erop zitten, zonder strikes. Daarbij vroeg ik mij al af of mijn systeem minder streng is, veel manieren getest, maar ik denk dat het toch aan iets anders ligt ;)

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Noord88 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:30:
Klopt het dat een FSD abo per profiel gaat ipv per Tesla? Bij mijn profiel is het abo actief en geld afgeschreven, terwijl op het profiel vd vrouw staat “proefperiode gestart”. Zou toch raar zijn dat je dan 2x99 moet betalen voor dezelfde auto
Dat lijkt me niet, alleen ik zag wel dat ik met een ander profiel wel weer de intro video moest kijken voordat FSD daarmee ook werkt.

Bedacht me later dat het ook handig kan zijn met meerdere profielen; eentje voor FSD en eentje zonder, voor als je naar het buitenland moet waar het nog niet is toegelaten. Dan hoef je niet te stoppen na de grens om weer AP te kunnen gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door mkrmr op 21-04-2026 19:36 ]

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Balen had vandaag weer een strikeout terwijl ik echt perfect oplette . Ligt ook aan de licht omstandigheden lijkt het (dit was met zon) ik kon onmogelijk rijden zonder waarschuwingen te krijgen dus uiteindelijk een strikeout. Toen wilde ik naar AP en moest ik de auto aan de kant zetten. Was al besproken maar ik vind het wel erg raar zeker nu je er niet vanuit kan gaan dat je het systeem kunt gebruiken. Ik ga hier toch maar eens een klacht over indienen. Hoop dat dit op termijn toch wat beter wordt gemaakt. !!!! Dit moet zelfs want anders zal het voor velen onbruikbaar zijn

• karel_G_1981
  • Nu online
Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:28:
Volgens mij is de gehele vloot in NL met HW4 geupdate vandaag of hebben de update aangeboden gekregen. Allemaal naar 3.7.
Ben benieuwd wanneer de doorstap wordt gemaakt naar de spring update. Deze heeft functies zoals nieuwe widgets voor energieverbruik die beter te zien is met FSD en DMS. Zit namelijk linksonder.
Hier nog niet

• Masterchiev
karel_G_1981 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:34:
Balen had vandaag weer een strikeout terwijl ik echt perfect oplette . Ligt ook aan de licht omstandigheden lijkt het (dit was met zon) ik kon onmogelijk rijden zonder waarschuwingen te krijgen dus uiteindelijk een strikeout. Toen wilde ik naar AP en moest ik de auto aan de kant zetten. Was al besproken maar ik vind het wel erg raar zeker nu je er niet vanuit kan gaan dat je het systeem kunt gebruiken. Ik ga hier toch maar eens een klacht over indienen. Hoop dat dit op termijn toch wat beter wordt gemaakt. !!!! Dit moet zelfs want anders zal het voor velen onbruikbaar zijn
Ja mee eens. Het is onbruikbaar als je geen zonnebril draagt. Maar ja hoe gaat tesla deze informatie krijgen?

• Odie
Noord88 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:30:
Heeft je vrouw een eigen tesla account? Niet doen… gewoon je vrouw als bestuurder uitnodigen onder jouw account vanuit de app.

• Odie
Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:28:
Nee hoor, ik zit nog op 3.6.

• Odie
Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:41:
[...]

Ja mee eens. Het is onbruikbaar als je geen zonnebril draagt. Maar ja hoe gaat tesla deze informatie krijgen?
Ik rij zowel met als zonder zonnebril. Wel eens waarschuwingen maar nul strikes.

• karel_G_1981
  • Nu online
[...]

Ik heb alles Geprobeerd: gewone bril. Zonnebril , helemaal geen bril. Hoofd iets scheef houden etc… Hij bleef meldingen geven terwijl gisteren bij bewolkt weer het wel redelijk goed ging

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:58
Odie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:44:
[...]

Ik rij zowel met als zonder zonnebril. Wel eens waarschuwingen maar nul strikes.
En je weet zeker dat de melding niet voor je handen is? Ik verwacht dat dit bij veel mensen hier zal zijn die erover klagen. Die melding ziet er hetzelfde uit, alleen iets andere tekst. Hier verkeek ik mij ook een paar keer op.

Edit: oeps reactie op verkeerd bericht @karel_G_1981

Edit2: is er ook echt iets nieuw in die 3.7? Ik zit nog op 3.6

[ Voor 16% gewijzigd door GarageGoblin op 21-04-2026 19:49 ]

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:01
pdidi schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 18:59:
Dat rotondes zo langzaam genomen worden is een EU dingetje. De zijwaartse versnelling (lateral acceleration) mag niet te hoog zijn. Geef maar eens gas op de rotonde, dan krijg je die waarschuwing.
Dit soort bemoeienis van UNECE is waarom er nog steeds geen regelgeving is voor systemen als FSD
Die lateral "waarschuwing" krijg ik tot nu toe als tekst in beeld, al heel snel bij een bocht. Maar nog niet als blauw/rood knipperend gehad.

Heb zelf geen problemen met wel of geen zonnebril. Wel vond ie het niet goed toen ik mijn neus ging snuiten, handen melding...
Nog geen strike gehad.

Vandaag ook gelet op de plaats op de weg, maar die is bij mij keurig in het midden. Niet te ver naar links zoals sommige zeggen. Ik heb een MY van vlak voor de juniper.

• Hype
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17-05 20:11
FSDRecap.com
Aangezien ik (en waarschijnlijk meer mensen) graag zie hoe FSD in de praktijk bevalt en waar je nog moet ingrijpen, heb ik een tooltje gemaakt die middels AI uit YouTube-video’s timestamps voor highlights / interventies haalt - dus waar iets misgaat of jij overneemt.

FSDRecap.com (NL-filter in de link; elders op de site kun je ook andere landen kiezen.)

Er staan al wat video’s in; voel je vrij om eigen drives toe te voegen via de submit form. Let op: er moet genoeg spraak / transcript in de video zitten (anders kan de AI geen bruikbare momenten uit de audio halen). Ik zal de lijst zelf ook regelmatig aanvullen.

Suggesties of bugs: Contact / feedback onderaan de site. Joe! :)

FSDRecap.com - FSD rit analyse

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 14:36
Vandaag 2e strike. Ik denk dat ik doorheb wanneer dit gebeurd. In de ochtend heerlijk met fsd gereden. Rond lunchtijd een uur richting noorden niks aan de hand gaat allemaal perfect. Vervolgens rij ik 1,5 uur van noord naar zuid tegen de zon in. Constant melding van niet opletten, terwijl ik oogde weg kijk. Zonnebril af maar dan knijp ik mijn ogen nog verder dicht en blijft die net zo hard zeuren. Ja hoor na 40 minuten strijd om tegen het systeem van de meldingen af te komen was het raak. Wild mijn hoofd bewegen, spiegels kijken terug op de weg kijken, niks. Aan stuur getrokken om van het systeem af te halen maar te laat. Telkens zeuren na 3 sec. Terwijl ik netjes naar de weg kijk. Lijkt er toch op iets met hoe ver je ogen open staan icm met lichtinval. Daarna weer 30min vanaf mijn moeder naar huis met de zon in de rug. Niks aan de hand en heerlijk ontspannen, ik merk ook dat zodra het systeem begint te mekkeren dat het een soort neerwaartse spiraal wordt want ik weet niet goed welke houding ik aan moet nemen of moet kijken. Je doet voor je gevoel alles om een strike tegen te gaan, maar toch begint die allemaal meldingen te maken. Maar ik geef nog niet op, want alle keren dat ik geen zon in het gezicht heb is het zo lekker en ontspannen rijden. Heb nu ruim 800km met fsd gereden zit op 94% ben er erg blij mee. Nu nog een goede uitweg vinden omtrent de meldingen.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:15
Vandaag ook de update en proef gekregen. Vanavond meteen een ritje gemaakt. Vanuit huis wegrijden is me al duidelijk, dat gaat hem niet worden, wat is ie daar slecht in, achteruitrijden. Ook al binnen 15 minuten m'n eerste strike te pakken, terwijl ik gewoon op zit te letten, geen idee wat ik nog meer zou moeten doen dan gewoon vooruitkijken. Tegen de zon in was echt drama. Bij de betreffende winkel aangekomen, lege parkeerplek, dus ja, dan kun je makkelijk 2 plekken tegelijk pakken. Daar dus achteruit weg laten rijden.. althans, dat was het idee, meer nee, dat ging hem niet worden. De weg terug was wat beter, zon in de rug en eigenlijk geen meldingen. Later weer bijna een strike, maar toen heb ik het systeem maar uitgegooid. Ik kan niet meer dan aandachtige voor me en links rechts kijken, maar blijkbaar ziet hij m'n ogen niet of zo.

Ohja, en ASS werkt echt Ass. Binnen 6 meter, is het nut best wel 0.

• gjcvro
Plenkske schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:58:
[...]

Die lateral "waarschuwing" krijg ik tot nu toe als tekst in beeld, al heel snel bij een bocht. Maar nog niet als blauw/rood knipperend gehad.

Heb zelf geen problemen met wel of geen zonnebril. Wel vond ie het niet goed toen ik mijn neus ging snuiten, handen melding...
Nog geen strike gehad.

Vandaag ook gelet op de plaats op de weg, maar die is bij mij keurig in het midden. Niet te ver naar links zoals sommige zeggen. Ik heb een MY van vlak voor de juniper.
M3, en bijna overal rijdt hij verder naar links dan ik zou willen. Normaal wil je zo veel mogelijk ruimte tot de andere auto, maar Tesla gaat voor "net mis is genoeg" Maar dat heb ik ook met b.v. de lane assist van de Kia.

• Yaksa
  • Laatst online: 23:23
gjcvro schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:14:
Ook al binnen 15 minuten m'n eerste strike te pakken, terwijl ik gewoon op zit te letten, geen idee wat ik nog meer zou moeten doen dan gewoon vooruitkijken.
Euhm, spiegelen misschien?
Denk even terug aan je rijlessen, wat de instructeur je toen probeerde bij te brengen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• gjcvro
Yaksa schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:22:
[...]

Euhm, spiegelen misschien?
Denk even terug aan je rijlessen, wat de instructeur je toen probeerde bij te brengen.
Ja, dankje, maar nog meer spiegelen en ik heb geen tijd meer om voor me te kijken.

• nicow101
  • Laatst online: 08:43
Inmiddels twee stikes te pakken, terwijl ik netjes naar voren keek. Eerste keer in de ochtendspits met m'n gewone bril op, tweede keer in de avondspits met m'n zonnebril. Oké, morgen meer spiegelen.

[ Voor 13% gewijzigd door nicow101 op 21-04-2026 20:29 ]

Tesla MY - Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

• Yaksa
gjcvro schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:24:
[...]Ja, dankje, maar nog meer spiegelen en ik heb geen tijd meer om voor me te kijken.
Instructeur: "Je moet niet alléén op de spiegels rijden, gewoon net vaak genoeg zodat je ziet (en weet) wat er rondom je heen gebeurd".

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• gjcvro
Yaksa schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:29:
[...]

Instructeur: "Je moet niet alléén op de spiegels rijden, gewoon net vaak genoeg zodat je ziet (en weet) wat er rondom je heen gebeurd".
Leuk dat je aannames doet zonder mij te kennen, ik heb nieuws voor je: ik was er zelf bij, zat zeker 100% op te letten en het systeem denkt van niet. Dan moet je niet op zoek gaan naar de fout bij de bestuurder.

• Venzent
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-05 18:18
[...]

Hier zojuist dezelfde ervaring.rij er nu een week feilloos mee, en nu met het laagstaande zonnetje (draageen normale bril) 2 x de waarschuwing gehad dat ik op de weg moet letten tot het rood knipperende stuur aan toe. De eerste keer tijdig fsd zelf kunnen uitschakelen, de 2e keer net te laat en eerste strike aan m'n broek.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nj7y189dEt7lE6BgL2kh3oAq6pA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZPEVPkaGaUAtV8lfT3WKHMu.jpg?f=fotoalbum_large

• Masterchiev
Venzent schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:34:
[...]

Hier zojuist dezelfde ervaring.rij er nu een week feilloos mee, en nu met het laagstaande zonnetje (draageen normale bril) 2 x de waarschuwing gehad dat ik op de weg moet letten tot het rood knipperende stuur aan toe. De eerste keer tijdig fsd zelf kunnen uitschakelen, de 2e keer net te laat en eerste strike aan m'n broek.[Afbeelding]
Ik zit al op 4🤣. Voor mij onwerkbaar dit. Absurd dat een beetje zon mij twee strikes gaf. Keek gewoon vooruit. Aanfluiting.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Zijn de strikes per profiel of per auto?

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:37:
[...]

Ik zit al op 4🤣. Voor mij onwerkbaar dit. Absurd dat een beetje zon mij twee strikes gaf. Keek gewoon vooruit. Aanfluiting.
Ik moet zeggen dat sinds ik er achter ben gekomen dat hij op mijn Apple watch let, en ik hem sinds dien verberg dat het ineens al dik +250km goed gaat, wel met zonnebril op. Zodra mijn watch zichtbaar is krijg ik wel heel veel gezeur. En nee, absoluut geen gevalletje toeval, heb het meermaals getest.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:36

Cordon

Lievelings jankert

Luchtbakker schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:56:
[...]

Ik moet zeggen dat sinds ik er achter ben gekomen dat hij op mijn Apple watch let, en ik hem sinds dien verberg dat het ineens al dik +250km goed gaat, wel met zonnebril op. Zodra mijn watch zichtbaar is krijg ik wel heel veel gezeur. En nee, absoluut geen gevalletje toeval, heb het meermaals getest.
Bij mij heeft die echt geen moeite als ik even 5 seconden op m'n Watch kijk... :P

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-05 14:10
Oh de volgende update staat klaar. 2026.3.7. Notes zijn weer FSD

• Luchtbakker

Luchtbakker

NTS schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:56:
Zijn de strikes per profiel of per auto?
Auto.

• Jon123
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-05 17:19
Heijmenberg99 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:01:
Zie hem nu ook, benieuwd naar de daadwerkelijke changelog

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:36

Cordon

Lievelings jankert

Heijmenberg99 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:01:
Hopelijk gaat dat links kleven in een baan er uit :P

• gjcvro
Cordon schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:06:
[...]

Hopelijk gaat dat links kleven in een baan er uit :P
Ik heb vandaag meteen 3.7 gekregen, ik vind hem nog steeds te ver naar links rijden. Bijna overal, tenzij je bijna een tegenligger raakt op een smalle weg.

• karel_G_1981
  • Nu online
NTS schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:18:
[...]

Wat dacht je van gewoon op de weg letten?

Ik hoop van harte dat de EU binnenkort de Tesla driver monitoring voor alle merken auto's verplicht stelt, ook zonder self driving.
Het systeem zorgt nu voor strikes terwijl je perfect oplet , er moet wat getweaked worden aan de instellingen dat is wel duidelijk

• Luchtbakker

Luchtbakker

Jon123 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:05:
[...]

aangezien ze van xxxx.x.6 naar 7 zijn gegaan zullen het echt enkel kleine bugfixes en optimalisaties zijn die doorgaans onzichtbaar zijn.

• karel_G_1981
  • Nu online
Jon123 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:05:
[...]

Staat bij mij nu ook klaar . Is me niet duidelijk wat het verschil is met 3.6 , vast geen soepelere controle?

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:00
[...]

Ik denk dat je een goed punt hebt. Vandaag een klein ritje gemaakt met mijn manager en hem laten zien dat je echt goed moet blijven opletten. Ik had mijn telefoon in mijn hand en na ongeveer 5 seconden begon het scherm blauw te knipperen. Toen legde ik de telefoon even op mijn been, maar dat vond hij ook niet goed: beide handen waren weer vrij, maar het bleef blauw. Pas toen ik de telefoon helemaal weglegde, dus echt uit beeld, was alles weer in orde.

Verder lijkt het alsof ik inmiddels wat meer “krediet” heb opgebouwd qua waarschuwingen. Vanavond reed ik met een vriend om het systeem te laten zien en ik legde hem ook uit dat je goed moet blijven opletten. Ik deed even mijn ogen dicht, maar zelfs na meer dan 10 seconden kwam er geen melding. Ik draag wel een bril met meekleurende glazen; het kan zijn dat die op dat moment vrij donker waren, waardoor het systeem mijn ogen misschien niet goed kon zien.

PSN: FreakGIB

• Yaksa
gjcvro schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:34:
[...]Leuk dat je aannames doet zonder mij te kennen, ik heb nieuws voor je: ik was er zelf bij, zat zeker 100% op 0te letten en het systeem denkt van niet. Dan moet je niet op zoek gaan naar de fout bij de bestuurder.
Dan blijft het toch vreemd dat andere bestuurders zeggen nergens last van te hebben.
Het kan ook aan de positie van je handen liggen. En misschien zit je teveel achterover geleund in een 'lazy' houding. De stoel wat hoger en rechter zetten zou volgens sommigen ook al kunnen helpen.

• Luchtbakker

Luchtbakker

2026.3.6 --> 7 is in ieder geval een forse update. Ik meet al ruim 8GB aan download het laatste uur sinds de download gestart is.

• gjcvro
Yaksa schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:14:
[...]

Dan blijft het toch vreemd dat andere bestuurders zeggen nergens last van te hebben.
Het kan ook aan de positie van je handen liggen. En misschien zit je teveel achterover geleund in een 'lazy' houding. De stoel wat hoger en rechter zetten zou volgens sommigen ook al kunnen helpen.
Er zijn er ook die net als ik zeggen op te letten en toch een strike krijgen.
Tegen de zon in was drama, zelfs zonder zonnebril. Zon mee leek het minder.

Dus kan niet anders concluderen dat het dus systeem niet werkt voor mij.

• nry
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16-05 19:30

nry

Vandaag kreeg ik in de app de melding dat ik FSD kan gebruiken met de nieuwe update, terwijl ik het al bijna twee weken gebruik :) En nu krijg ik versie 2026.3.7. Die wordt gedownload, ik hoop dat het het probleem met de rijstrookcentrering oplost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wzLZzWBPncm3H8Aq1sL067k_b0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWxBgbvOVfZ8Eja4hwFHQphP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u6UOzjU8l6lpMOIbGNii4e0F1Ug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2KfD1pHRaZjlekaAxSqmatGg.jpg?f=fotoalbum_tile

• Masterchiev
Ik vermoed niet zoveel verschil. 3.7 heeft sowieso de X en S build in zich. Want die zijn nooit op 3.6 geweest. Daarin trekken ze de vloot gelijk voor toekomstige updates. Denk dat het grootse changelog is.

• Odie
GarageGoblin schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:47:
[...]

En je weet zeker dat de melding niet voor je handen is? Ik verwacht dat dit bij veel mensen hier zal zijn die erover klagen. Die melding ziet er hetzelfde uit, alleen iets andere tekst. Hier verkeek ik mij ook een paar keer op.

Edit: oeps reactie op verkeerd bericht @karel_G_1981

Edit2: is er ook echt iets nieuw in die 3.7? Ik zit nog op 3.6
Ik krijg meldingen over m’n handen en over naar op de weg kijken. Overigens bespeur ik een rare kronkel in de handen detectie. Als ik m’n handen voor de borst hou is FSD happy. Vouw ik ze vingers in elkaar: FSD happy. Vouw ik een soort te tentje: SHOW YOUR HANDS BABE!

Handen onder m’n benen of in m’n knieholtes: me so happy tesla, cruising along. No stress papi.

• Davidas
  • Laatst online: 09:18
Luchtbakker schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:18:
2026.3.6 --> 7 is in ieder geval een forse update. Ik meet al ruim 8GB aan download het laatste uur sinds de download gestart is.
Zelfde update pad hier, is nu ook aan het downloaden.

• Odie
Kleuvert schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:14:
Vandaag 2e strike. Ik denk dat ik doorheb wanneer dit gebeurd. In de ochtend heerlijk met fsd gereden. Rond lunchtijd een uur richting noorden niks aan de hand gaat allemaal perfect. Vervolgens rij ik 1,5 uur van noord naar zuid tegen de zon in. Constant melding van niet opletten, terwijl ik oogde weg kijk. Zonnebril af maar dan knijp ik mijn ogen nog verder dicht en blijft die net zo hard zeuren. Ja hoor na 40 minuten strijd om tegen het systeem van de meldingen af te komen was het raak. Wild mijn hoofd bewegen, spiegels kijken terug op de weg kijken, niks. Aan stuur getrokken om van het systeem af te halen maar te laat. Telkens zeuren na 3 sec. Terwijl ik netjes naar de weg kijk. Lijkt er toch op iets met hoe ver je ogen open staan icm met lichtinval. Daarna weer 30min vanaf mijn moeder naar huis met de zon in de rug. Niks aan de hand en heerlijk ontspannen, ik merk ook dat zodra het systeem begint te mekkeren dat het een soort neerwaartse spiraal wordt want ik weet niet goed welke houding ik aan moet nemen of moet kijken. Je doet voor je gevoel alles om een strike tegen te gaan, maar toch begint die allemaal meldingen te maken. Maar ik geef nog niet op, want alle keren dat ik geen zon in het gezicht heb is het zo lekker en ontspannen rijden. Heb nu ruim 800km met fsd gereden zit op 94% ben er erg blij mee. Nu nog een goede uitweg vinden omtrent de meldingen.
Ik red eigenlijk elke “kijk op de weg” nag door strak voor me uit boven de weg naar de spreekwoordelijke stip op de horizon te kijken. Meestal is de nag dan binnen een halve seconde weg. Als hij na een tot twee seconden nog klaagt dan trek ik even aan het stuur of druk ik via de knop fsd eruit. Ik ga geen strike riskeren, maar bijna nooit nodig.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:28

cue

Hier ook de update 2026.3.7 aan het binnenhalen...na afgelopen vrijdag geupdate te zijn naar 2026.3.6 vandaag geen ritje gemaakt, auto heeft enkel voor de deur gestaan :D. Toch aardig wat GB's verstookt :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gam8gYyqe1nOtkWCkw-8dt79XG8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MU8hSmZM8Xf54K3hzBWzkL91.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door cue op 21-04-2026 21:34 ]

• karel_G_1981
  • Nu online
[...]

Serieus? Ik heb ook een Apple Watch , zal
Die de volgende keer eens af doen. Kan het me toch haast niet voorstellen maar is iig iets om te proberen

• Richh
Luchtbakker schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:18:
Kan dit bevestigen, 8.1GB is hier binnengehengeld. Ben benieuwd of het verschil maakt, qua versienummer stelt het niks voor immers en qua FSD implementatie is de RDW vereist weten we, dus zo ver kan het ook niet zijn.

• Odysseus1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51
Misschien is 2026.3.7 de update die de massa/de rest naar FSS brengt. Afgelopen twee weken hebben ze input gehad van de eerste golf en nu is de rest aan de beurt die nog geen FSD update had denk ik.

• Luchtbakker

Luchtbakker

cue schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:34:
Hier ook de update 2026.3.7 aan het binnenhalen...na afgelopen vrijdag geupdate te zijn naar 2026.3.6 vandaag geen ritje gemaakt, auto heeft enkel voor de deur gestaan :D. Toch aardig wat GB's verstookt :D

[Afbeelding]
Lijkt wel of we de zelfde auto hebben. Hier idem haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sp8n0J1GZDCWjdsSxnUp7bH8-jI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TY7VZg9dterQnIn1q4YpbvIp.png?f=fotoalbum_large

• Masterchiev
Luchtbakker schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:36:
[...]

Lijkt wel of we de zelfde auto hebben. Hier idem haha.

[Afbeelding]
Waar en hoe kan je dit zien?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik begreep dat 2026.3.7 striktere driver monitoring heeft ? Ik wacht nog even met installeren :)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Luchtbakker

Luchtbakker

Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:37:
[...]

Als je een unifi controller hebt kan je dit inzien. Ik heb een Unifi fiber gateway pro met een U7 pro.

• Luchtbakker

Luchtbakker

revolution-nl schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:37:
Ik begreep dat 2026.3.7 striktere driver monitoring heeft ? Ik wacht nog even met installeren :)
Waar heb je dit gelezen?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Kees Roelandschap poste dit. Geen idee of dat waar is, dat mogen andere eerst uitvinden :D

[ Voor 15% gewijzigd door revolution-nl op 21-04-2026 21:40 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• cue

cue

Richh schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:35:
[...]

Kan dit bevestigen, 8.1GB is hier binnengehengeld. Ben benieuwd of het verschil maakt, qua versienummer stelt het niks voor immers en qua FSD implementatie is de RDW vereist weten we, dus zo ver kan het ook niet zijn.
Hier ook bijna 9 GB :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYIyRJ38ViXmrFgPM0dR8tws7Ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gKLAqZVZ8ojRB2h9l52DIxZ0.png?f=fotoalbum_large

• cue

cue

Masterchiev schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:37:
[...]

Unifi network ;).

• Luchtbakker

Luchtbakker

revolution-nl schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:39:
[...]

Kees Roelandschap poste dit. Geen idee of dat waar is, dat mogen andere eerst uitvinden :D
Als het nóg strikter wordt dan het onbruikbare niveau dat het nu al is, mogen ze FSD echt in hun h*l steken. Je kan nu al amper tot niet in je spiegels kijken of hij wel goed rijdt of je krijgt al een melding dat je moet opletten.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:56

GeNiTaLiX

Naapje

Beetje lame, zat net even tot hier te kijken. Komt het filmpje van AutoWeek fsd terug. Precies de twee momenten dat hij zelf niet oplette of de situatie bijgaste. Ik ben en blijf just onder de indruk, maar de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf en niet de auto.

De rest van de 45 minuten verliep juist heel goed.

• cue

cue

Luchtbakker schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:42:
[...]

Als het nóg strikter wordt dan het onbruikbare niveau dat het nu al is, mogen ze FSD echt in hun h*l steken. Je kan nu al amper tot niet in je spiegels kijken of hij wel goed rijdt of je krijgt al een melding dat je moet opletten.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is.... volgens mij vooral een manier voor de RDW om het überhaupt toe te laten in Nederland. Wanneer ze zien dat het systeem goed werkt laten ze het hopelijk wat los.

Blijft natuurlijk een beetje krom aanvoelen nu, dat als je een veiligheidssysteem aan zet je het gevoel hebt dat je in een soort dwangbuis aan het rijden bent, en als je het uit zet je drie happymeals achter het stuur kan wegknagen ;).

Laten we hopen dat we snel op de achterbank kunnen gaan liggen en de auto zelf het werk laten doen :). Aan de techniek ligt het in ieder geval niet.

• nry
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 16-05 19:30

nry

[...]

Ik heb zijn video's gezien en hij was heel relaxed. De auto gaf hem meestal geen waarschuwingen.

Ik denk dat hij eerder toegang had tot een influencer-versie met veel minder strenge controle. Misschien heeft hij nu dezelfde versie als wij. :)

• Luchtbakker

Luchtbakker

GeNiTaLiX schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:42:
Beetje lame, zat net even tot hier te kijken. Komt het filmpje van AutoWeek fsd terug. Precies de twee momenten dat hij zelf niet oplette of de situatie bijgaste. Ik ben en blijf just onder de indruk, maar de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf en niet de auto.

Autoweek is ook erg Anti-Tesla he, dat helpt absoluut niet en hun mening is enorm eenzijdig. EV's in het algemeen zijn bij Autoweek niet erg positief. Ik neem die gasten al een hele lange tijd niet serieus meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Luchtbakker op 21-04-2026 21:47 ]

• Masterchiev
GeNiTaLiX schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:42:

Naja zoals vandaag met laaghangende felle zon waardoor je met je ogen knijpt, ligt toch echt bij de auto.

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:51
gjcvro schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:10:
[...]

Ik heb vandaag meteen 3.7 gekregen, ik vind hem nog steeds te ver naar links rijden. Bijna overal, tenzij je bijna een tegenligger raakt op een smalle weg.
Vreemd, mijne rijd zelfs iets meer naar rechts, zeker niet ver naar links
Misschien camera’s opnieuw calibreren.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:50
[...]

Ik rij al een paar dagen met 3.7 maar 0.0 meldingen dat ik op moet letten.
Maar ik ben dan ook niet bezig met mn telefoon of andere praktijken.
Pagina: 1 ... 57 ... 82 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.