• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:03

-tom-562

Oliesjeik

Sandyman538 schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:43:
[...]

Hele bijzondere opmerking als je met autorijden bezig bent.
Je zou haast zeggen dat hij aan het trollen is (mag ik hopen althans)

Vaak bu'j te bang!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:13

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

-tom-562 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:04:
[...]

Je zou haast zeggen dat hij aan het trollen is (mag ik hopen althans)
We zien hier natuurlijk roomser dan de paus, appen nooit, hebben geen teamsmeetings achter het stuur etc.
Tuurlijk :Y)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
lighting_ schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:00:
Tesla zou in in bulk met korting afspraken moeten verkopen aan leasemij.
Waarom? Omdat dat jou beter uitkomt? Er zijn ook zat particulieren die korting willen.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:15
revolution-nl schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:02:
Hoelang duurt het voordat de strikes gereset zijn, heb er al twee te pakken. Dat gaat nog wat worden op een werkdag op de weg met teams meetings etc.

Het kan toch niet zo zijn dat ik door de driver monitoring moet terugschakelen naar autopilot.
Met dank aan het RDW. De bureaucraten die alles beter willen maken maar in realiteit alles slechter maken. The road to hell is paved with good intentions. Ze zijn compleet incapabel.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:58
Sandyman538 schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:43:
[...]Hele bijzondere opmerking als je met autorijden bezig bent.
offtopic:
Het hele topic gelezen te hebben valt het mij gewoon op dat er nogal wat bestuurders zijn die niet (meer) de geldende verkeersregels volgen én bepaalde situaties gewoon niet (meer) begrijpen.
Het zou in mijn ogen dan ook goed zijn dat het rijbewijs geen levenslange geldigheid meer heeft.
Beroepschauffeurs moeten al verplicht om de zoveel tijd een (herhalings)training volgen en het lijkt er op dat in de EU dit ook zoiets gaat gelden voor alle bestuurders (bron:). In ieder geval (zo lijkt het) naar een geldigheid van max. 15 jaar.
Ergens is dat (in mijn ogen) ook logisch, er verandert hier en daar nog wel 's wat in de verkeersregels en na een herhalingscursus ben je weer helemaal op de hoogte. BHV'ers en EHBO'ers doen ook aan (twee)jaarlijkse trainingen om hun kennis en kunde op peil te houden; wat rijlessen of een (verplichte) opfriscursus zouden in het drukke Nederlandse verkeer meer veiligheid kunnen brengen.
Overigens, het gegeven dat FSD zich aan de geldende verkeersregels moet houden (= RDW goedgekeurd) kan (op den duur) ook meer veiligheid brengen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OJOleHpmbv1igIbKIlCxLeXIRmM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZLxECEYJgwJwRSOFGuafpGbF.jpg?f=fotoalbum_large

Absoluut ongedierte helaas

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ecological schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:16:
[...]

Met dank aan het RDW. De bureaucraten die alles beter willen maken maar in realiteit alles slechter maken. The road to hell is paved with good intentions. Ze zijn compleet incapabel.
Tesla: Komt met nieuwe technologie vanuit commercieel belang
RDW: Is streng want verkeersveiligheid is het hoogste belang
Tweaker die graag appt achter het stuur en daardoor anderen in gevaar brengt: stomme regels!!

|:( |:( |:(

• Yaksa
Weet je dat wel zeker?
Ik zie eigenlijk geen knaagsporen, het lijkt er eerder op dat dit onderdeel in een keer is doorgesneden/gebroken. Ben je niet over takken of zo heen gereden? Ik meen ook een beschadiging aan de wielkast te kunnen zien namelijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

LigeTRy schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:21:
[...]

Tweaker die graag appt achter het stuur en daardoor anderen in gevaar brengt: stomme regels!!

Nee, het punt is juist het omgekeerde van wat je suggereert.

Strengere eisen aan FSD zorgen ervoor dat gebruikers terugvallen op Autopilot een systeem dat aantoonbaar minder capabel is. De regelgeving die veiligheid moet bevorderen, drijft mensen naar het onveiligere alternatief. RDW mag dan verkeersveiligheid als hoogste prioriteit hebben, maar als de uitkomst van die afweging is dat er meer mensen met een minder veilig systeem rijden, is het beleidsdoel niet behaald. De intentie is goed, het effect is contraproductief. Ik vind het bijzonder dat mensen dit niet zien.

Wetgeving is geen doel opzich.

[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 19-04-2026 11:28 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Sailor69
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:22
Red Rebel schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:58:
[...]

Vanochtend stond 2026.3.7 klaar voor mijn Tesla Model S. Deze zou FSD moeten bevatten en nog enkele minor updates. Zie op teslafi dat er nog twee model x’en de update hebben ontvangen.

Ga hem nu snel installeren…[Afbeelding]
Ik heb hem net binnen op de X. Dacht hetzelfde als jij, je moet in het menu het aanklikken en dan krijg je de Tutorial.

[ Voor 7% gewijzigd door Sailor69 op 19-04-2026 11:30 ]

• Mar.tin
Yaksa schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:22:
[...]

Weet je dat wel zeker?
Ik zie eigenlijk geen knaagsporen, het lijkt er eerder op dat dit onderdeel in een keer is doorgesneden/gebroken. Ben je niet over takken of zo heen gereden? Ik meen ook een beschadiging aan de wielkast te kunnen zien namelijk.
Je bedoelt die losse trim? Die los moet om bij deze kabel te komen? Die achter 2 lagen plastic, en in een kleine cubby zit?

Ik weet het echt heel zeker ;)

Daar gaat ook geen tak bij komen zonder je halve spatbord te vernielen hoor.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:10
gjcvro schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:11:
[...]

Waarom? Omdat dat jou beter uitkomt? Er zijn ook zat particulieren die korting willen.
Sneller adoptie. Data verzamelen. En ja dat komt idd goed uit. Maar dat heeft elk lease berijder tov particulier.
Ik vermoed dat jij toch even je soldeerbout te voorschijn gaat halen

• gjcvro
  • Nu online
lighting_ schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:30:
[...]

Sneller adoptie. Data verzamelen. En ja dat komt idd goed uit. Maar dat heeft elk lease berijder tov particulier.
Ik denk dat die gratis maand die nu voor iedereen beschikbaar komt ze meer oplevert dan de groep leaserijders die meestal (en nee, lang niet allemaal gelukkig) laten we zeggen een eigen rijstijl hebben aangeleerd.

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat voor aparte velgen heb jij dan?

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33
R2-D2 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:39:
[...]

Wat voor aparte velgen heb jij dan?
Dat staat er op. De halodisc 2 :+ }:O

UNOX: The worst operating system

Iedereen die nog steeds bedenkingen heeft over de RDW. Je wil niet weten hoe jaloers onze oosterburen zijn op ons
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cnHcCmrYBuCqkxOdFRAiex5C6k4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yxaTOVQKns6zgMp72HDcwVDL.png?f=fotoalbum_large

• Mar.tin
pdidi schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:38:
[...]

Ik vermoed dat jij toch even je soldeerbout te voorschijn gaat halen
Zeker, maar wel als tijdelijke oplossing. Dit mag Tesla mooi permanenter oplossen :)

Al is het maar om de knipperlichten weer normaal te laten werken

[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 19-04-2026 11:53 ]

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 13:05
lol die Duitsers zijn zo gefrustreerd dat ze zelfs allerlei onzin in de wereld brengenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ir4sENHS14Ig148HYnoNnt5wzMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hetYUM8eCsTHXaRS21U9gH3d.jpg?f=fotoalbum_large

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:03

-tom-562

Oliesjeik

revolution-nl schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:08:
[...]

We zien hier natuurlijk roomser dan de paus, appen nooit, hebben geen teamsmeetings achter het stuur etc.
Tuurlijk :Y)
Je zegt letterlijk dat als je belangrijkere dingen te doen had dan auto rijden dat je de camera afplakt, en je bent bang dat je nu geen Teams meetings meer kan houden in de auto. WTF 8)7
Vrij bizar dat je werkgever het ook goed vind dat je aan Teams meetings deelneemt rijdend vanuit een auto

Vaak bu'j te bang!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33
Het is offtopic maar ik heb inderdaad werkgevers gehad die dat actief verboden om twee redenen:
- Iedereen kan meeluisteren (dat is dan met name in de bebouwde kom danwel op parkeerplaatsen). Buiten de auto kan je alles letterlijk verstaan omdat de speakers in de deuren zitten.
- Veiligheid. Ook zakelijk handsfree bellen was bij een werkgever gewoon verboden. Als je aan het rijden bent neem je geen telefoon op, punt. Stond in de arbeidsvoorwaarden.

UNOX: The worst operating system

• LigeTRy
  • Nu online
revolution-nl schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:28:
[...]

Nee, het punt is juist het omgekeerde van wat je suggereert.

Strengere eisen aan FSD zorgen ervoor dat gebruikers terugvallen op Autopilot een systeem dat aantoonbaar minder capabel is. De regelgeving die veiligheid moet bevorderen, drijft mensen naar het onveiligere alternatief. RDW mag dan verkeersveiligheid als hoogste prioriteit hebben, maar als de uitkomst van die afweging is dat er meer mensen met een minder veilig systeem rijden, is het beleidsdoel niet behaald. De intentie is goed, het effect is contraproductief. Ik vind het bijzonder dat mensen dit niet zien.

Wetgeving is geen doel opzich.
Ik denk dat de stap als te groot wordt gezien. Het is en blijft een rijhulpsysteem, mede doordat de fabrikanten niet de verantwoordelijkheid en schade van ongelukken etc op zich durven nemen. Tesla is hier mede schuldig aan door het eerst maar als FSD te marketen, en nu FSD (supervised). Het is en blijft (voorlopig) een assistent, en jij de bestuurder.

Dat deze assistent veiliger is dan standaard autopilot, ongetwijfeld, maar veiliger dan een gemiddelde bestuurder? Die data zullen we over een tijdje wel zien (en het liefst niet vanuit Tesla zelf). Pas dan kan je wat mij betreft het argument maken dat veiligheid je wordt ontnomen.

Ik zie m eerder zo: Doordat we nu nog meer assistentie hebben, is er nog meer drang op niet op te letten, de gemiddelde chauffeur wordt slechter, is dan uiteindelijk veiliger? Ik ben daar nog niet over uit. </filosofie modus off>

• LigeTRy
  • Nu online
-tom-562 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:56:
[...]
Vrij bizar dat je werkgever het ook goed vind dat je aan Teams meetings deelneemt rijdend vanuit een auto
Ik had laatst een collega die in een 1:1 teams meeting inbelde vanaf de motor (met beeld), meteen uitgelegd dat ik hier niet aan bij ga dragen en op heb gehangen, maar blijkbaar vinden veel mensen het t risico waard.

Het is wel een dun lijntje, want (prive) bellen op de carkit vinden we dan allemaal weer prima. Het is vooral een stukje goed werkgeverschap om hier beleid in te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door LigeTRy op 19-04-2026 12:05 ]

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:15
LigeTRy schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:21:
[...]

A. Het is geen nieuwe technologie.
B. Hun acties zorgen voor minder verkeersveiligheid.
C. Bureaucraten die het beter weten dan de beste engineers in de wereld zijn erg in mijn allergie.

Ik app overigens niet achter het stuur. Mijn focus is puur verkeersveiligheid. Als het RDW echt op verkeersveiligheid zou zitten dan hebben ze heel veel andere mogelijkheden tot hun beschikking, maar dit is puur techno fobie. Maar dit is blijkbaar ook op een technologie website lastig uit te leggen. |:( |:( |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Ecological op 19-04-2026 12:27 ]

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

-tom-562 schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:56:
[...]

Je zegt letterlijk dat als je belangrijkere dingen te doen had dan auto rijden dat je de camera afplakt, en je bent bang dat je nu geen Teams meetings meer kan houden in de auto. WTF 8)7
Correct.

Vrij bizar? Ik weet niet in welke sector jij actief bent maar in de IT is dat helemaal niet uitzonderlijk, sterker nog de tijd in de auto word vaak op deze manier benut. Ja, dan is het fijn dat een rijhulp systeem meekijkt. Want het rijhulp systeem uitschakelen omdat de monitoring te strikt is zorgt voor een situatie die daadwerkelijk gevaarlijk word.

We gaan in de praktijk zien hoe werkbaar FSD is. Zo niet, dan vallen we terug op Autopilot, wat voor niemand wenselijk is, want FSD is aantoonbaar veiliger.

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 19-04-2026 12:17 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:34
Ter info: RDW is een afkorting voor Rijksdienst voor het Wegverkeer.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:02

GeNiTaLiX

Naapje

Zoals ik vannacht schreef moet je het echt zien als een rijhulpsysteem. Hoe meer ik rijd, hoe fijner ik het vind. Ik mag actief meekijken, kan gas bijgegeven en zelf kiezen of een andere richting moet worden genomen. Ik was net wel verbaasd dat hij hier de parkeergarage op dak bij de winkel op reed en zelf goed parkeerde. Ik hoop dat we snel nog een update krijgen om summon en parkeren nog wat beter te krijgen en het zich rustig door ontwikkelt. Ik vind het ook wel mooi dat je via voice een suggestie kan doorgeven. We hebben hier een gevaarlijke kruising die ik nog langzamer zou willen nemen. Die even doorgegeven

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:20
revolution-nl schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:16:
[...]

Correct.

Vrij bizar? Ik weet niet in welke sector jij actief bent maar in de IT is dat helemaal niet uitzonderlijk, sterker nog de tijd in de auto word vaak op deze manier benut. Ja, dan is het fijn dat een rijhulp systeem meekijkt. Want het rijhulp systeem uitschakelen omdat de monitoring te strikt is zorgt voor een situatie die daadwerkelijk gevaarlijk word.

We gaan in de praktijk zien hoe werkbaar FSD is. Zo niet, dan vallen we terug op Autopilot, wat voor niemand wenselijk is, want FSD is aantoonbaar veiliger.
Het is voor jou niet wenselijk.

Echt bizar dat jij liever met andere zaken bezig houdt dan op de weg te letten, het is zoals jij zegt een rijhulp systeem.

Het is geen ik rij voor je systeem, jij moet op de weg letten en dat is op dat moment je werk.
Niet jezelf bemoeien met een teams vergadering, voor je het weet rij je iemand omver omdat je 2 seconden met een telefoon aan het freubelen bent.

Als ik dat bij mijn werkgever doe sta ik morgen nog op straat, autorijden is autorijden.

(Rij MONO betekent ongestoord rijden of fietsen, zonder afleiding van je telefoon, om ongevallen door appen of bellen te voorkomen. Het doel is volledige aandacht voor de weg. Dit doe je door je mobiel voor vertrek op 'Niet storen' te zetten, in je tas te stoppen of een automatische reactie in te stellen.)

[ Voor 11% gewijzigd door Gyrolion op 19-04-2026 12:33 ]

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:02

GeNiTaLiX

Naapje

Gyrolion schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:30:
[...]

Het is voor jou niet wenselijk.

Echt bizar dat jij liever met andere zaken bezig houdt dan op de weg te letten, het is zoals jij zegt een rijhulp systeem.

Het is geen ik rij voor je systeem, jij moet op de weg letten en dat is op dat moment je werk.
Niet jezelf bemoeien met een teams vergadering, voor je het weet rij je iemand omver omdat je 2 seconden met een telefoon aan het freubelen bent.

Als ik dat bij mijn werkgever doe sta ik morgen nog op straat, autorijden is autorijden.

(Rij MONO betekent ongestoord rijden of fietsen, zonder afleiding van je telefoon, om ongevallen door appen of bellen te voorkomen. Het doel is volledige aandacht voor de weg. Dit doe je door je mobiel voor vertrek op 'Niet storen' te zetten, in je tas te stoppen of een automatische reactie in te stellen.)
Een telefoontje handsfree opnemen kan ik inkomen, maar ik ben het helemaal eens. Als ik om me heen kijk zie ik zoveel mensen afgeleid rijden. Dat gaat goed tot dat het verkeerd gaat en dan is het te laat. Van mij mogen ze nog strenger optreden. Er zou maar iets gebeuren met mijn kinderen of ons gezin doordat een ander niet zit op te letten.

Ik vind overigens ook wat van de gemiddelde (nominale) volgafstand als ik om me heen kijk. Ook die hoort twee seconden te zijn (op de motor 3). De meeste kop staart botsingen zijn te voorkomen.

• Yaksa
GeNiTaLiX schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:37:
[...]Ik vind overigens ook wat van de gemiddelde volgafstand als ik om me heen kijk. Ook die hoort twee seconden te zijn (op de motor 3). De meeste kop staart botsingen zijn te voorkomen.
En bij regen, mist of sneeuw mag je die volgafstand rustig verdubbelen......
Het staat overigens niet zo in de verkeerswet, maar is wel een goede vuistregel..
Nou alleen nog leren tellen.....

• LigeTRy
  • Nu online
GeNiTaLiX schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:37:
[...]
Ik vind overigens ook wat van de gemiddelde (nominale) volgafstand als ik om me heen kijk. Ook die hoort twee seconden te zijn (op de motor 3). De meeste kop staart botsingen zijn te voorkomen.
Voor velen is FSD/externe controleur in hun eigen auto een goede spiegel voor hun eigen rijgedrag die ze liever niet willen zien. Maar het ligt aan het systeem!1!!!1! :9

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

revolution-nl schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:02:
Hoelang duurt het voordat de strikes gereset zijn, heb er al twee te pakken. Dat gaat nog wat worden op een werkdag op de weg met teams meetings etc.

Het kan toch niet zo zijn dat ik door de driver monitoring moet terugschakelen naar autopilot.
Wat dacht je van gewoon op de weg letten?

Ik hoop van harte dat de EU binnenkort de Tesla driver monitoring voor alle merken auto's verplicht stelt, ook zonder self driving.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:19
Eerste moment waar FSD goed in de fout gaat voordat ik me het realiseerde en kon ingrijpen. Gelukkig trok de auto naast me een stuk trager op en zat die niet naast me terwijl die naar links ging anders had dit wel eens het eerste FSD ongeval kunnen zijn.

https://x.com/rdekruyf/status/2045823657948188774?s=46

Software is echt bij far nog niet perfect.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Ecological schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:16:
[...]
Hoe vaak was je van plan dit nog te herhalen? Want je blijft maar een soort rage posten over de RDW waar verder niemand wat aan heeft.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GeNiTaLiX schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:30:
Zoals ik vannacht schreef moet je het echt zien als een rijhulpsysteem. Hoe meer ik rijd, hoe fijner ik het vind. Ik mag actief meekijken, kan gas bijgegeven en zelf kiezen of een andere richting moet worden genomen. Ik was net wel verbaasd dat hij hier de parkeergarage op dak bij de winkel op reed en zelf goed parkeerde. Ik hoop dat we snel nog een update krijgen om summon en parkeren nog wat beter te krijgen en het zich rustig door ontwikkelt. Ik vind het ook wel mooi dat je via voice een suggestie kan doorgeven. We hebben hier een gevaarlijke kruising die ik nog langzamer zou willen nemen. Die even doorgegeven
Nee, je moet. Laat perfect zien wat het probleem van zulke systemen is. Mensen zijn biologisch inherent ongeschikt om enkel actief toezicht te houden. Supervised-'selfdriving' hebben dit probleem inherent en stopt de mens dus in een rol die hij/zij niet aan kan. Een veel grotere issue dan het al dan niet 'zelf' rijden opzich.

@revolution-nl is natuurlijk een extreem uiterste maar ook bij mensen die wel van goede wil zijn is het een problematische verantwoordelijkheid. Ben benieuwd of hij/zij ook zo flink is dit toe te geven als hij/zij in een aanrijding beland. Kreten als roomser dan de paus bieden helaas weinig hoop.

Mbt MONO & werkgevers hun regels. Bij menig werkgever mag bellen in de auto (of terwijl je een trap op of af loopt) niet simpelweg vanwege de veiligheid. Voorbeelden die ik ken houden gewoon risicocategorieën aan en bepaalde risicos maar ook gradaties van kans & impact zijn per definitie een No-Go of enkel onder stricte voorwaarden. Kan iedereen overdreven vinden maar feit is: ook zonder in de auto teams meetings te doen draait de wereld gewoon door.
robbinonline schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:19:
Eerste moment waar FSD goed in de fout gaat voordat ik me het realiseerde en kon ingrijpen. Gelukkig trok de auto naast me een stuk trager op en zat die niet naast me terwijl die naar links ging anders had dit wel eens het eerste FSD ongeval kunnen zijn.

https://x.com/rdekruyf/status/2045823657948188774?s=46

Software is echt bij far nog niet perfect.
Dit soort dingen is imho een perfect voorbeeld. Officieel had je natuurlijk (op het scherm) moeten zien dat hij plande om rechtdoor te gaan (althans neem aan dat dat zo is?). Zodoende had je tijdens het wachten/voorsorteren al kunnen zien dat er iets fout zit. Snap 100% dat je dat niet opmerkt, zie bovenstaande deel van mijn post, maar is exact het probleem met het 'supervised' deel.
NTS schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:21:
[...]

Hoe vaak was je van plan dit nog te herhalen? Want je blijft maar een soort rage posten over de RDW waar verder niemand wat aan heeft.
Eigenlijk is het dus gewoon zeiken dat de RDW dit niet als echt autonoom systeem goedkeurt. Denk dat we overal in dit topic zien dat het terecht is dat het dat niet is (neemt uiteraard niet weg dat het een wonderbaarlijk capabel systeem is). Tja..

[ Voor 27% gewijzigd door GoldenSample op 19-04-2026 13:28 ]

Bikemounts.nl op maat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• gjcvro
  • Nu online
GoldenSample schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:22:
[...]

Nee, je moet. Laat perfect zien wat het probleem van zulke systemen is.
Het laat eerder perfect zien dat taal ook niet altijd simpel is. Eerder werd geklaagd dat je strak vooruit moest blijven kijken, hier wordt gezegd dat je ook gewoon actief mee kunt kijken zonder dat het systeem daar over klaagt. vandaar de mag (althans zo interpreteer ik het).

Ik heb zelf nog geen meter gereden met FSD, want zit nog te wachten op de ubate, maar als ik mezelf ken zal ik waarschijnlijk meekijken, dat doe ik nl ook als ik op de passagiersstoel zit. Alleen let ik dan op andere dingen dan alleen wat er recht voor me gebeurt, want dat is in veel gevallen niet het belangrijkste.

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Nu online
GeNiTaLiX schreef op zondag 19 april 2026 @ 12:30:
Waarschijnlijk van alles gemist. Maar kan je via voice zeggen: 'ga hier rechtdoor', waarna de route tijdens FSD wordt aangepast?
M’n auto sloeg gisteren 1 afslag te snel af.. terwijl navigatie 200 meter verderop aangaf.
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.