Blijkbaar kan FSD ook niet als bejaarde rijden: zo lang mogelijk langs de voorgesorteerden en dan last minute er voor dringen. Lijkt idd wel Mad Max mode
Ben ik de enige die af en toe naar de auto loopt om updates te triggeren? (:
Maar nee nog niets. Morgen moet ik door de spits rijden - blijkbaar moet ik dat zelf doen
Maar nee nog niets. Morgen moet ik door de spits rijden - blijkbaar moet ik dat zelf doen
[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 16-04-2026 22:16 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Tegen beter weten in refresh en check ik de app op mijn telefoon iedere keer…Gamebuster schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:15:
Ben ik de enige die af en toe naar de auto loopt om updates te triggeren? (:
Jep, de 29e een afspraak.gjcvro schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:43:
[...]
Heb je toevallig ook niet een servicemelding staan voor het reinigen van de camera?
Haha nee hoor. Maar iets met nieuwe software vind ik niet onwaarschijnlijk. En wat het nieuwe ook is: dat gaat langzaamaan uitgerold worden, zo doet Tesla dat al jaren.Masterchiev schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:14:
[...]
Hahahah weer inside info? Kratje bier?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat laat naar rechts gaan is een bekend probleem met 14.2.2.5. Dat hebben ze in de Amerikaanse 14.3 opgelost.FreakGIB schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:01:
Net van Gouda naar Westfield geweest, inclusief parkeren daar. Snelweg gaat bij mij heel goed, snelheid is ook prima. Ik heb vanaf het begin de offset op 50% gezet; standaard rijdt hij dan tussen de 100 en 105 op de snelweg, precies zoals ik het wil.
Het grootste minpunt op de snelweg is als het druk is en hij helemaal van de linkerrijstrook terug moet naar rechts om de afslag te halen. Bij het Gouda-aquaduct heb je niet heel veel tijd en als je van Den Haag komt, moet je van links naar rechts. Hij haalde het nu net, dat was vandaag al de tweede keer dat ik daar langs kwam. Dan knijp je ’m toch wel een beetje.
Verder richting Westfield, als je van de A4 af gaat richting Leidschendam, krijg je meteen een tunnel. Vlak voor die tunnel is de rechterbaan buiten gebruik. Hij zag dat pas toen de auto vóór hem naar links ging en de linkerrijstrook zat vol. Dus hij reed vrolijk door tot bijna aan de afzetting om er op het laatste moment nog links tussen te duiken. Dat heb ik dus onderbroken en zelf gedaan.
Later heeft hij wel helemaal zelf de binnenparkeergarage ingereden en is naar de tweede laag gegaan. Daar heb ik zelf geparkeerd, want daar is hij nog niet zo goed in. Hij ging ook heel langzaam over die eerste drempel bij het inrijden van de garage, dat deed hij dan weer wel netjes.
[Afbeelding]
Als ex-BMW rijder ben ik blij dat met FSD deze overstap maar klein ispdidi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:15:
Blijkbaar kan FSD ook niet als bejaarde rijden: zo lang mogelijk langs de voorgesorteerden en dan last minute er voor dringen.
We gaan het zien. Maar wel opvallend dat het met FSD veel erger dan zonder.
top! zal het binnenkort een proberen heheHeijmenberg99 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:46:
[...]
Ik kan bevestigen dat dit werkt! Naar de McDonald‘s navigeren en hij pakt zelf de drive. Wel goed opletten bij het 2e raam als daar een soort tafeltje aan het raam hangt. Hij rijdt je spiegel er gewoon tegenaan. Ik wist het net te voorkomen. Doorrijden van raam naar raam is met een tikje gas trouwens!
Bij parkeergarages zit toch wel wat verbeterruimte. Ik reed bij Decathlon in Best naar boven. Staat leuk bordje met 5 km per uur, dan gaat hij ook echt 5 km per uur.. dat is niet snel (heb die aangepaste snelheid instelling uit staan).Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 21:23:
Vanaf Wijk bij Duurstede helemaal binnendoor naar IKEA Duiven gereden, daar reed hij zelf de parkeergarage in en """"""parkeerde"""""" en is daarna zelf de parkeergarage weer uitgereden.
Ik vraag mij dan ook af, wie plaatst zo'n bord? 5km per uur is echt hinderlijk traag.
Met omlaag rijden had hij andere plannen. Daar staat namelijk geen bordje. Dus... 80! Hoppa! Hij reed gelukkig niet zo snel, maar in de bocht omlaag gooide fsd zichzelf eruit, heb toen snel moeten ingrijpen (maar ik zat klaar, want het ging onverantwoord snel) anders zou ik de eerste gedeukte FSD tesla hebben
[ Voor 4% gewijzigd door GarageGoblin op 16-04-2026 22:55 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door GarageGoblin op 16-04-2026 22:55 ]
Ik heb het idee dat veel snelheidslimieten niet echt bedoeld zijn als letterlijke limiet.GarageGoblin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:50:
[...]
Bij parkeergarages zit toch wel wat verbeterruimte. Ik reed bij Decathlon in Best naar boven. Staat leuk bordje met 5 km per uur, dan gaat hij ook echt 5 km per uur.. dat is niet snel (heb die aangepaste snelheid instelling uit staan).
Ik vraag mij dan ook af, wie plaatst zo'n bord? 5km per uur is echt hinderlijk traag.
Met omlaag rijden had hij andere plannen. Daar staat namelijk geen bordje. Dus... 80! Hoppa! Hij reed gelukkig niet zo snel, maar in de bocht omlaag gooide fsd zichzelf eruit, heb toen snel moeten ingrijpen (maar ik zat klaar, want het ging onverantwoord snel) anders zou ik de eerste gedeukte FSD tesla hebben
Veel werkzaamheden "30" lijkt vooral bedoeld om op te letten en iets rustiger aan te doen bijvoorbeeld.
Bij mij is de servicebeurt voor de camera’s een week of 2 geleden uitgevoerd en heb inmiddels zo’n 1000 km met FSD gereden en het probleem wat jij op dit moment ervaart heb ik nog geen enkele keer last van gehad.duderuud schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:47:
We gaan het zien. Maar wel opvallend dat het met FSD veel erger dan zonder.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Mijn auto staat tijdelijk op straat, zonder WiFi.
Wacht nog op de update.
Iemand ge-update via Premium Connectivity?
Wacht nog op de update.
Iemand ge-update via Premium Connectivity?
Het erge is... het is allemaal gegaan volgens jouw voorspelling. We kunnen je dus in ieder geval gelijk geven, maar tja.. veel heb je er niet aan.
De wraak van Tesla voor het hier voorkennis delen 10 april is real hoor
Vreemd gedrag, ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat ie een busbaan wilde pakken, ook niet met enkele streep en slechte bedrukking, ondanks dat ik dat wel zou verwachtenAirJonn schreef op donderdag 16 april 2026 @ 23:55:
Tot drie keer toe probeerde hij op deze weg de busbaan op te rijden met dubbele streep. Bijzonder, wellicht denkt ie spitsstrook ofzo?
Vervolgens ging ie stoppen voor een oranje knipperend stoplicht zonder ook maar enig aanstalte verder te gaan, denk wachtende op groen morgenochtend 😅
[Afbeelding]
Wellicht een kleine overcorrectie voor het linksrijden ergens.
Klopt het dat diegenen met de FSD software straks ook langer op nieuwe functies moeten wachten? De 2026.14 spring update bijv, die verwacht ik niet direct voor jullie.
Misschien toch FSD kopen. Bij mij was het binnen 24 uur geregeld toen. Inmiddels aankoop terug gedraaid en abbo genomen. Geld van aankoop keurig binnen 24 uur weer terug gestort. Ging allemaal automatisch.Empie69 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 22:18:
[...]
Tegen beter weten in refresh en check ik de app op mijn telefoon iedere keer…
Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
/f/image/8JGTkDGH5EFQpwqnMVMJUW6E.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/y5ScBpFtMON626B04A0wRURI.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1M20LTNGRFlM0aEjVx5YXDT4.jpg?f=fotoalbum_large)