• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:30
pdidi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:12:
[...]

Misschien kun je net als Berkant een declaratie indienen bij Musk voor je Go-Pro
Ik heb liever een early-access build ofzo :+. Geld is niet de bottleneck in mijn leven gelukkig O+

Of standaard Wave 1 van updates. O+

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 16-04-2026 11:15 ]

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 12:28
Sandyman538 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 09:26:
[...]

Misschien moet je gewoon de auto laten rijden en wat minder naar de snelheid kijken. Ik heb steeds het idee dat mensen het hebben over het feit dat hij zo traag rijdt, dat hij 62 op een 80 weg rijdt. Of 37 km/u in de bebouwde kom waar het 50 is. Maar als het om deze paar kilometers gaat denk ik dat je je niet zo druk moet mensen die achter je rijden. 80 is de max snelheid, niet de minimale snelheid op een 80 weg. Interesseert mij echt geen reet dat mensen meer haast hebben en gaan bumperkleven, hun probleem, moet je maar eerder van huis gaan.
Wat een fantastische instelling heb je. |:( Als je zo zou rijden voor je praktijk examen dan zak je.

iRacing Profiel

• Mar.tin
Vanmorgen heenreis naar werk, gewoon heel erg goed. Ik probeer hem altijd een beetje te frustreren hier en daar en kleine dingetjes te testen.

- Baanwissels zijn al sinds gister beduidend assertiever, met achteropkomend verkeer nog steeds twijfel, maar het is echt beter.
- Rechts houden is incidenteel nog een dingetje, maar met een knippertje zo gefikst.
- Bij snel achteropkomend verkeer lijkt hij actief plek te gaan maken.
- Laatste stuk wilde ik graag "touristisch" rijden dus "avoid highways" aangezet. Vlak voor afrit Driebergen gaat hij een truck inhalen en rijdt hem zo hop voorbij.
- Oranje lichten handeling lijkt verbeterd. Of er zit een ondergrens qua snelheid. (Lees: <20km/u = ALTIJD stoppen >20 = yolo, snelheid indicatief).
- Geprobeerd om hem een afrit te laten nemen naar een tankstation met richtingaanwijzer. No bueno. Wellicht een timingsdingetje.
- Spitsstrook A50 ging fantastisch vanmorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mar.tin op 16-04-2026 11:20 ]

MartijnA3 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:17:
[...]

Wat een fantastische instelling heb je. |:( Als je zo zou rijden voor je praktijk examen dan zak je.
Het CBR heeft de rijtests uitgevoerd in opdracht van RDW

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
[...]

Misschien dat we even gedult moeten hebben kwa snelheid op rotondes en openbare wegen voor nu zie ik al wel een goede verbetering op de snelweg we hebben het nog niet eens 1 week
dus wie weet wat voor verbeteringen er nog komen.

PSN: FreakGIB

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:37
pdidi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:19:
[...]

Het CBR heeft de rijtests uitgevoerd in opdracht van RDW
Ik denk dat FSD voor velen een realisatie is van hun rijgedrag :P Het is er om je veilig op je bestemming te krijgen, niet om je veilig op je bestemming te krijgen op de manier hoe jij het zou doen.

• FreakGIB
Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:19:
Vanmorgen heenreis naar werk, gewoon heel erg goed. Ik probeer hem altijd een beetje te frustreren hier en daar en kleine dingetjes te testen.

- Baanwissels zijn al sinds gister beduidend assertiever, met achteropkomend verkeer nog steeds twijfel, maar het is echt beter.
- Rechts houden is incidenteel nog een dingetje, maar met een knippertje zo gefikst.
- Laatste stuk wilde ik graag "touristisch" rijden dus "avoid highways" aangezet. Vlak voor afrit Driebergen gaat hij een truck inhalen en rijdt hem zo hop voorbij.
- Oranje lichten handeling lijkt verbeterd. Of er zit een ondergrens qua snelheid. (Lees: <20km/u = ALTIJD stoppen >20 = yolo, snelheid indicatief).
- Geprobeerd om hem een afrit te laten nemen naar een tankstation met richtingaanwijzer. No bueno. Wellicht een timingsdingetje.
heb je onder het rijden avoid Highways aangezet waar zit die optie ook al weer ?

• Mar.tin
FreakGIB schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:22:
[...]

heb je onder het rijden avoid Highways aangezet waar zit die optie ook al weer ?
Instellingen > Navigatie > Avoid Highways :)

Gewoon tijdens het rijden blind op de tast want Tesla forbid dat je 2sec elders kijkt :+

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:06
Kan iemand even ome Elon wakker maken? Volgens mij missen we al 2 waves. Gisteravond is er ook niks gebeurd toch?

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
hansvanhengel schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:30:
Kan iemand even ome Elon wakker maken? Volgens mij missen we al 2 waves. Gisteravond is er ook niks gebeurd toch?
Ik vermoed dat ze wachten om de spring update direct mee te sturen.

• Hype
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:42
hansvanhengel schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:30:
Ik denk dat we vandaag voor een middag wave gaan! 🤪
Er is er sws maar 1 per dag geweest toch? Dus gisteravond niet omdat sochtends al was?
Lekker speculeren. Euj.

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-04 12:54
Hype schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:32:
[...]

Ik denk dat we vandaag voor een middag wave gaan! 🤪
Er is er sws maar 1 per dag geweest toch? Dus gisteravond niet omdat sochtends al was?
Lekker speculeren. Euj.
Eerste paar dagen was het in de vroege ochtend en savonds een wave.

• Mar.tin
2 uur en 19 minuten relaxt rijden goodness met moedertje :) Apeldoorn - Deventer - Zwolle - Epe - Apeldoorn
Overwegend binnendoorwegen en geen snelwegen.

21:30 een 80-weg opdraaien
Vanaf 1:16:00 zitten we echt diep in het centrum Zwolle, met veel complexe situaties, erg leuk.

Er is ergens nog een bus inhalen met een twijfelwiebelstuurtje. Maar die kan ik even niet vinden :+

• Hype
Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:34:
[YouTube: Tesla FSD Full Drive - Country Roads and City Centers - V14.2.2.5 Netherlands]

2 uur en 19 minuten relaxt rijden goodness met moedertje :) Apeldoorn - Deventer - Zwolle - Epe - Apeldoorn

Vanaf 1:16:00 zitten we echt diep in het centrum Zwolle, met veel complexe situaties, erg leuk.

Er is ergens nog een bus inhalen met een twijfelwiebelstuurtje. Maar die kan ik even niet vinden :+
Hahah jij zit echt de hele dag in de auto heh. Mooi hoor. Jij wilt die influencer status krijgen natuurlijk ;)

• Mar.tin
Hype schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:35:
[...]

Hahah jij zit echt de hele dag in de auto heh. Mooi hoor. Jij wilt die influencer status krijgen natuurlijk ;)
Als mijn werkdag mee zit rijd ik zometeen naar Maastricht om de eerste etappe van mijn All-superchargers-avoid-highways-run te doen :).

Ik vind het vooral grappig om de interesse te voeden. Je ziet dat mensen het ook gaan kijken om te relaxen. Erg geestig om mee te maken.

Verder is het concept natuurlijk simpel, camera ophangen, filmen, minimaal editen, copyright-vrij-lo-fi muziekje eronder, gaan. Dus relatief weinig moeite, groot plezier.

[ Voor 29% gewijzigd door Mar.tin op 16-04-2026 11:38 ]

Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:34:
[YouTube: Tesla FSD Full Drive - Country Roads and City Centers - V14.2.2.5 Netherlands]

Als influencer in-de-dop moet je het ons stervelingen wel wat makkelijker maken en de highlights even clickable maken

• FreakGIB
Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:26:
[...]

Instellingen > Navigatie > Avoid Highways :)

Gewoon tijdens het rijden blind op de tast want Tesla forbid dat je 2sec elders kijkt :+
idd als ik soms mijn route aanpass en hij geeft dan optie A-B-C-D op de kaart en ik wil even goed kijken MAG DAT NIET Pffff hehe :+

• Mar.tin
pdidi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:39:
[...]

Als influencer in-de-dop moet je het ons stervelingen wel wat makkelijker maken en de highlights even clickable maken
Ik zal in de description mijn best doen voor je.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:46

Sandyman538

SandstorM [148839]

Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:10:
[...]
Het is ook belangrijk om mee te rijden met the flow of traffic. Als je 37 gaat rijden op bijvoorbeeld een rechte 50 weg is daar echt geen goede reden voor. Same with 62 in een 80
[...]

Nou, nou, nou, wat een vreselijke onzin @MartijnA3 . Misschien even goed lezen wat ik schrijf. :?
Ik gaf aan dat mensen die aangaven dat FSD zo traag rijdt, dat mijn verwachting dan is dat hij 37 in 50 rijdt of 62 op een 80 weg. Dat vind ik dus ook te langzaam |:(

Maar het ging uiteindelijk over de auto die 2 of 3 km/u onder de vmax rijdt. Dat vind ik doodnormaal rijgedrag. Daarvan denk ik dat je jezelf aan het opnaaien bent om dan steeds maar gas bij te geven zodat je wel 2 of 3 km/u harder rijdt.

Aan mijn instelling ontbreekt niks, zoals je in de reactie daarvoor ook las, dat terwijl ik al boven vmax aan het inhalen ben ik toch extra gas bijgeef omdat er sneller verkeer achterop komt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-04 12:54
Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:39:
[...]

Ik zal in de description mijn best doen voor je.
Tijd voor een editor ;)

• Mar.tin
Sandyman538 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:40:
[...]

[...]

Nou, nou, nou, wat een vreselijke onzin @martijnA3. Misschien even goed lezen wat ik schrijf. :?
Ik gaf aan dat mensen die aangaven dat FSD zo traag rijdt, dat mijn verwachting dan is dat hij 37 in 50 rijdt of 62 op een 80 weg. Dat vind ik dus ook te langzaam |:(

Maar het ging uiteindelijk over de auto die 2 of 3 km/u onder de vmax rijdt. Dat vind ik doodnormaal rijgedrag. Daarvan denk ik dat je jezelf aan het opnaaien bent om dan steeds maar gas bij te geven zodat je wel 2 of 3 km/u harder rijdt.

Aan mijn instelling ontbreekt niks, zoals je in de reactie daarvoor ook las, dat terwijl ik al boven vmax aan het inhalen ben ik toch extra gas bijgeef omdat er sneller verkeer achterop komt.
Sorry :* het is nog vroeg. We zijn het helemaal eens dan.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:59

spartacusNLD

This is Sparta!!

Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:19:

Zou er dan toch iets achter de schermen ''zelf lerend'' zijn? Of was er nog een ander verschil met gisteren?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Mar.tin
spartacusNLD schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:45:
[...]

Zou er dan toch iets achter de schermen ''zelf lerend'' zijn? Of was er nog een ander verschil met gisteren?
Er kunnen vast kleine parameters aangepast worden zonder update.

• hansvanhengel
spartacusNLD schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:45:
[...]

Dat denk ik wel. Ze hebben nu toch ook officieel de AI benaming er in zitten?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Korvaag schreef op donderdag 16 april 2026 @ 10:26:
[...]

Ja het is mij al duidelijk dat Tesla hier de bal ontzettend laat vallen. Ze hadden dit op kunnen pakken als een geweldige nieuwe uitrol met alle fanfare die erbij hoort. De realiteit is dat ze dit doorvoeren als een normale firmware upgrade. Kleine batches en het duurt weken voordat alles klaar is waarbij er maar zeer beperkt rekening wordt gehouden met mensen die juist FSD besteld hebben (met name abo). Er zijn Tesla's die geen FSD afnemen en de upgrade eerder krijgen dan mensen die het wel besteld hebben (de vorm even daagelaten). Dat geeft gewoon aan dat het totaal geen factor is. Het feit dat zelfs demo-auto's bij dealers moeten wachten ondersteunt dit.

Lang verhaal kort: het boeit ze blijkbaar niets en het is gewoon een upgrade als elke andere upgrade.

Gemiste kans.
Mogelijk doen ze het ook bewust druppelsgewijs om er niet voor te zorgen dat er ineens duizenden self-driving Tesla's in één keer de weg op gaan. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:28
Rivanov schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:48:
[...]

Mogelijk doen ze het ook bewust druppelsgewijs om er niet voor te zorgen dat er ineens duizenden self-driving Tesla's in één keer de weg op gaan. :+
Communiceer dat dan. Verwachtingsmanagement. Nee we maken het bestelbaar, zeggen niets. Zie maar wanneer je het krijgt. Dat is gewoon dom. Stuur een mail zoals verstuurd is en zet die info er in.

UNOX: The worst operating system

• hansvanhengel
Korvaag schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:51:
[...]

Communiceer dat dan. Verwachtingsmanagement. Nee we maken het bestelbaar, zeggen niets. Zie maar wanneer je het krijgt. Dat is gewoon dom. Stuur een mail zoals verstuurd is en zet die info er in.
Mee eens. Zeg op zijn minst dat de uitrol is begonnen en dat je bijvoorbeeld binnen 2 weken iedereen de update gestuurd wil hebben. Dan zou ik weten dat het dus nog maximaal 1 week is. Of geef aan dat je het inderdaad een week aankijkt en daarna weer een week met uitrol van x aantal. Gewoon iets, zodat we begrijpen waarom het zo lang duurt.
[...]

Dit is helaas structureel bij Tesla. Kijk maar eens hoe ze met de Aussies communiceren (niet). Advocaat van de duivel: alles wat ze communiceren kan en zal tegen ze gebruikt worden

• FreakGIB
Misschien kan onze infuenzer dat vragen aan Musk wie weet geeft daar antwoord op.

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:27
[...]

Bij mijn vorige grote werkgever met een mooi blauw logo was het motto:
"Doe wat je zegt en zeg wat je doet."
Als dat hier ook gehanteerd zou worden zou een hoop frustratie schelen... :(

• Mar.tin
Empie69 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:01:
[...]

Bij mijn vorige grote werkgever met een mooi blauw logo was het motto:
"Doe wat je zegt en zeg wat je doet."
Als dat hier ook gehanteerd zou worden zou een hoop frustratie schelen... :(
Indirect begrijp ik daaruit dat ook jij nog steeds zit te wachten, superfrusterend zeg :(

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 12:28
Sandyman538 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 11:40:
[...]

[...]

Nou, nou, nou, wat een vreselijke onzin @MartijnA3 . Misschien even goed lezen wat ik schrijf. :?

Excuses, ik heb je verkeerd begrepen.

iRacing Profiel

Misschien veelzeggend: toen ik afgelopen zaterdag aan de Tesla manager opperde om het Tweakers forum in de gaten te houden en wellicht hierin wat actiever deel te nemen, was zijn antwoord dat ze dat niet mogen. Hopelijk kan @Hayte daar verandering in gaan brengen

[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 16-04-2026 12:46 ]

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:27
Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:04:
[...]
Indirect begrijp ik daaruit dat ook jij nog steeds zit te wachten, superfrusterend zeg :(
Jij snapt het! helaas......

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
spartacusNLD schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:38:
[...]

Aan claude de tijdens van de vorige 4 waves gegeven, en met de gemiddelde interval kwam hij op 11:20 vandaag uit :+
Helaas...

PVoutput

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Zou de rest het dan krijgen met de ''fall update''? :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

pdidi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:11:
Misschien veelzeggend: toen ik afgelopen zaterdag aan de Tesla manager opperde om het Tweakers forum in de gaten te houden en wellicht hierin wat actiever deel te nemen, was zijn antwoord dat ze dat niet mogen. Hopelijk kan @Hayte daar verandering in gaan brengen
Logisch. De community managers van al de tech merken in bijv. de PC markt zullen soms ook vast willen reageren op zaken in forums.. maar dat mag gewoon niet. Er moet met één mond gepraat worden via de daar voor bedoelde kanalen. Standaard processen. Niet leuk, maar wel verklaarbaar en logisch. Zeker voor zo'n mega bedrijf als Tesla.

• emmerikm
  • Laatst online: 15:13
Het lijkt er op dat alle Sc morgen vanaf 13:00 allemaal FSD proefritten aanbieden dus hopelijk krijgen wij dan ook de update binnen...
spartacusNLD schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:49:
[...]

Logisch. De community managers van al de tech merken in bijv. de PC markt zullen soms ook vast willen reageren op zaken in forums.. maar dat mag gewoon niet. Er moet met één mond gepraat worden via de daar voor bedoelde kanalen. Standaard processen. Niet leuk, maar wel verklaarbaar en logisch. Zeker voor zo'n mega bedrijf als Tesla.
Prima, laat ze een diepgravend interview geven met Tweakers, waarbij er ook kritiek mag worden geleverd. @Hayte had ons allen al eerder opgeroepen om met vragen te komen. De uitdaging zal zijn: dit is een Tesla US feestje

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 16-04-2026 12:56 ]

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:10
emmerikm schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:50:
Het lijkt er op dat alle Sc morgen vanaf 13:00 allemaal FSD proefritten aanbieden dus hopelijk krijgen wij dan ook de update binnen...
Ik heb gisteren een model y proefrit gedaan, de software staat er al op alleen kan je het nog niet inschakelen want gelocked.
Reden waarom weet ik niet, maar verwacht niet ineens magisch een update.

• Korvaag
Ik weet iig wel wat ik ga doen. Ik ga m'n abonnement voorlopig weer opzeggen. Ik had het vorige week aangezet omdat ik deze week een aantal grote stukken moest rijden en dat met FSD wilde doen. Als ze het nu aanzetten heb ik er aankomende 2 weken niets meer aan. Als ze m'n geld blijkbaar niet willen hebben dan geloof ik het wel ff.

In mei heb ik weer een flink aantal forse ritten en dan probeer ik het nog wel een keer. Als ze het dan nog steeds niet binnen een dag aanzetten gaat het wederom uit.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21

Cordon

Lievelings jankert

Korvaag schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:57:
Ik weet iig wel wat ik ga doen. Ik ga m'n abonnement voorlopig weer opzeggen. Ik had het vorige week aangezet omdat ik deze week een aantal grote stukken moest rijden en dat met FSD wilde doen. Als ze het nu aanzetten heb ik er aankomende 2 weken niets meer aan. Als ze m'n geld blijkbaar niet willen hebben dan geloof ik het wel ff.

In mei heb ik weer een flink aantal forse ritten en dan probeer ik het nog wel een keer. Als ze het dan nog steeds niet binnen een dag aanzetten gaat het wederom uit.
Dan zou je ongeveer wel de update hebben, en dan is het aanzetten en gaan :P
Korvaag schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:57:

Je kunt wel opzeggen, maar je abo loopt door tot 14 mei
EDIT: My bad, dacht dat je de update al had gehad. Ik raak de tel kwijt

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 16-04-2026 13:26 ]

• Korvaag
Cordon schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:58:
[...]

Dan zou je ongeveer wel de update hebben, en dan is het aanzetten en gaan :P
Dat hoop ik voor Tesla. Ik vind het vrij bizar dat je iets kan bestellen en het dan niet binnen (zeg) 48 uur aan staat. Alsof je een abonnement op de sportschool neemt en dan te horen krijgt: ja, er is een wachtlijst. We laten u weten wanneer u welkomt bent hoor. Kan rustig een paar weken duren maar we schrijven het pas af als u de eerste keer geweest bent. Ja hallo. Ik wil nu sporten anders neem ik nu geen abonnement.

Zet het abonnement dan pas in de app als je auto de update heeft.

• Korvaag
pdidi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:58:
[...]

Je kunt wel opzeggen, maar je abo loopt door tot 14 mei
Hoe bedoel je? Het gaat pas in als je de update hebt. Zou ff mooi zijn als ze dat op 12 mei doen en je dan 50/100 euro betaalt voor 2 dagen en dan weer 50/100 euro voor de maand erna.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:18

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wat een verschrikkelijk proces, ik snap ook niet waarom ze niets aan verwachtingsmanagement hebben gedaan, moet je nagaan wat voor load dit geeft op het service apparaat.

Ik ben al 4 support tickets, een remote diagnose en een telefoontje verder.

Overigens niets meer dan lof voor de support organisatie maar het de uitrolprocedure gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Anyhows... stil waiting -O- :( }:|

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• kolibrie23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:50
Geduld is een vieze zaak

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zijn vandaag gewoon geen registraties bijgekomen lijkt het wel.
In ieder gaval nog geen op https://tesla-fsd.nl/

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• hansvanhengel
revolution-nl schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:05:
Wat een verschrikkelijk proces, ik snap ook niet waarom ze niets aan verwachtingsmanagement hebben gedaan, moet je nagaan wat voor load dit geeft op het service apparaat.

Ik ben al 4 support tickets, een remote diagnose en een telefoontje verder.

Overigens niets meer dan lof voor de support organisatie maar het de uitrolprocedure gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Anyhows... stil waiting -O- :( }:|
Zijn die support tickets allemaal over FSD gegaan dan? Heb jij gewoon gedaan alsof je neus bloed en bellen met de vraag waarom je geen FSD hebt?

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:53

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb mijn ai assistent ook al zo gemanipuleerd, dat ik van "​De 30%-drempel: In de wereld van software-uitrol is 30% een kritiek punt. Tesla kijkt nu waarschijnlijk naar de "interventie-data" van de mensen die gisteren de update kregen. Als er in Nederland specifieke problemen zijn (bijvoorbeeld met de nieuwe 60km-wegen of specifieke fietspadmarkeringen), pauzeren ze de uitrol een dag om de code te verfijnen." naar "Ik schat de kans op een wave aan het begin van de Nederlandse avond nog steeds op zo'n 60%." ben gegaan. Het blijft gissen, hopen, zweten, duimen en huilen :'(

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:22
Ik snap niet waarom iedereen zo verontwaardigd is. Letterlijk alle software-updates van Tesla worden op deze manier uitgerold. De facturatie van het abonnement gaat pas lopen als de software is geïnstalleerd. Ik snap niet waarom er dan nu opeens aan meer verwachtingsmanagement moet worden gedaan?

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

hansvanhengel schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:08:
[...]

Zijn die support tickets allemaal over FSD gegaan dan? Heb jij gewoon gedaan alsof je neus bloed en bellen met de vraag waarom je geen FSD hebt?
Dit ging inderdaad allemaal over FSD, ik had ook een VC_FRONT melding in de auto dus ik heb dat aangegrepen om mogelijk iets in gang te krijgen. Helaas zonder resultaat

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Tjenok schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:18:
Ik snap niet waarom iedereen zo verontwaardigd is. Letterlijk alle software-updates van Tesla worden op deze manier uitgerold. De facturatie van het abonnement gaat pas lopen als de software is geïnstalleerd. Ik snap niet waarom er dan nu opeens aan meer verwachtingsmanagement moet worden gedaan?
Omdat dit misschien geen gewone update is maar een update waar mensen al jaren naar uit kijken?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:16

DarkSide

theres no place like ::1

snap ook wel dat mensen hier meer op zitten te wachten dan tron mode ;-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hansvanhengel
Tjenok schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:18:
Dit is geen gewone update. Dit is een baanbrekende functie waar sommige mensen al 10 jaar op wachten. Dit is wel iets dat echt een significant iets aan je auto en zijn functies toevoegt.

Het komt met een software update ja, maar het is zoveel meer dan dat.
Korvaag schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:03:
[...]

Hoe bedoel je? Het gaat pas in als je de update hebt. Zou ff mooi zijn als ze dat op 12 mei doen en je dan 50/100 euro betaalt voor 2 dagen en dan weer 50/100 euro voor de maand erna.
My bad. Ik dacht dat je de update al had

• pewill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07
Gisteravond voor het eerst het FSD (abo) getest nadat de SW update gisterochtend kwam. Mijn conclusie tot nu toe: vooral een leuke gimmick om je vrienden en familie te laten zien.

- mijn auto rijdt op FSD als een oud omaatje. Ik ben steeds gas aan het bijgeven. Ook al had ik de snelheidslimiet op +15% gezet, hij gaat gewoon niet of heel langzaam naar de limiet. Vanmorgen op de snelweg ging het niet harder dan 103, terwijl er vrijwel geen verkeer was. (limiet dus op +15%)
- Ik heb al mijn eerste waarschuwing te pakken. Ik had mijn drinkflesje vast, daar was het systeem niet van gediend. Ook toen ik de fles tussen mijn benen geklemd had ging het uiteindelijk mis. Daarnaast gaf ie ook een waarschuwing van slaperigheid, ook al heb ik geschreeuwd en bewogen, ik ben niet slaperig, dit is gewoon mijn gezicht waarschijnlijk. Misschien door de felle, laagstaande zon? Toen brak ie de FSD af, maar meteen ook zo dat ik even niet wist hoe alle alarmen uit te krijgen, en ook de alarmlichten aan.
- Parkeren is al genoemd, dit gaat niet goed. Maar soms is het wegrijden van een locatie ook heel vreemd met allemaal draaibewegingen.
- op A28 (Zwolle naar Staphorst) bleef ie denken dat je er maar 90 mocht, geen idee waar die limiet vandaan kwam.

Op de terugweg heb ik toch maar even gewisseld naar Autopilot, ik wilde wat opschieten. Echter, het lijkt erop dat de autopilot nu anders reageert als voor de wisseling naar FSD. Vooral het wisselen van baan: ik moet nu erg veel kracht uitoefenen, door een zware weerstand heen drukken. Dit was niet zo! Anderen hier ook bekend mee?

Model 3 | 2024 Highland

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

charlie7

pr0

Volgens de Tesla app moest ik ook mijn voorruit laten schoonmaken bij de camera's. Nou zie ik daar helemaal geen viezigheid op zitten dus lijkt me totaal niet nodig.
Voor de zekerheid maar een afspraak gemaakt. Wellicht krijg ik dan FSD eerder :P

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• FreakGIB
DarkSide schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:21:
snap ook wel dat mensen hier meer op zitten te wachten dan tron mode ;-)
Tron mode is cool maar had dan nog liever de oude Tron eerste film gehad of opties om daar tussen te switchen en niet steeds dat rage geluid horen met je knipperlicht verder is her vry nutteloos maar wel geinig.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:53

GeNiTaLiX

Naapje

charlie7 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:32:
Volgens de Tesla app moest ik ook mijn voorruit laten schoonmaken bij de camera's. Nou zie ik daar helemaal geen viezigheid op zitten dus lijkt me totaal niet nodig.
Voor de zekerheid maar een afspraak gemaakt. Wellicht krijg ik dan FSD eerder :P
Nope, was gister geweest. Zag ook niet echt verschil voor en na, maar enfin, baadt het niet dan schaadt het niet

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:12
FreakGIB schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:37:
[...]

Tron mode is cool maar had dan nog liever de oude Tron eerste film gehad of opties om daar tussen te switchen en niet steeds dat rage geluid horen met je knipperlicht verder is her vry nutteloos maar wel geinig.
Afsluiten auto met Tron is wel gaaf. Die zou je als mp3 moeten laden dan is het oke

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• charlie7

charlie7

pr0

GeNiTaLiX schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:37:
[...]

Nope, was gister geweest. Zag ook niet echt verschil voor en na, maar enfin, baadt het niet dan schaadt het niet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtD-TeqXe5y9kN7yda4nNUp-7V0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/F0dQWEsFcLLsWw53yjHtZMBv.png?f=fotoalbum_large
ziet er prima uit volgens mij?

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:12
pewill schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:29:
Gisteravond voor het eerst het FSD (abo) getest nadat de SW update gisterochtend kwam. Mijn conclusie tot nu toe: vooral een leuke gimmick om je vrienden en familie te laten zien.

- mijn auto rijdt op FSD als een oud omaatje. Ik ben steeds gas aan het bijgeven. Ook al had ik de snelheidslimiet op +15% gezet, hij gaat gewoon niet of heel langzaam naar de limiet. Vanmorgen op de snelweg ging het niet harder dan 103, terwijl er vrijwel geen verkeer was. (limiet dus op +15%)
- Ik heb al mijn eerste waarschuwing te pakken. Ik had mijn drinkflesje vast, daar was het systeem niet van gediend. Ook toen ik de fles tussen mijn benen geklemd had ging het uiteindelijk mis. Daarnaast gaf ie ook een waarschuwing van slaperigheid, ook al heb ik geschreeuwd en bewogen, ik ben niet slaperig, dit is gewoon mijn gezicht waarschijnlijk. Misschien door de felle, laagstaande zon? Toen brak ie de FSD af, maar meteen ook zo dat ik even niet wist hoe alle alarmen uit te krijgen, en ook de alarmlichten aan.
- Parkeren is al genoemd, dit gaat niet goed. Maar soms is het wegrijden van een locatie ook heel vreemd met allemaal draaibewegingen.
- op A28 (Zwolle naar Staphorst) bleef ie denken dat je er maar 90 mocht, geen idee waar die limiet vandaan kwam.

Op de terugweg heb ik toch maar even gewisseld naar Autopilot, ik wilde wat opschieten. Echter, het lijkt erop dat de autopilot nu anders reageert als voor de wisseling naar FSD. Vooral het wisselen van baan: ik moet nu erg veel kracht uitoefenen, door een zware weerstand heen drukken. Dit was niet zo! Anderen hier ook bekend mee?
Als je wilt racen heb je niks in FSD te zoeken. In NL geen mad max profiel maar normale rijstijl en prima want reed altijd al 105/110. Tweede schuif aanpassen aan verkeer ook aan zetten scheelt. Geen gimmick maar de meeste mensen zouden hier oke mee zijn, niet hoeven sturen en ogen overal te hoeven hebben is al heerlijk ontspannen rijden

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:12
Toch nog even checken: heb je wel richting aangegeven bij het wisselen van baan? Ik weet niet wat jouw situatie was, maar er zijn veel mensen op de weg die gewoon geen richting aangeven en dan verbaasd zijn dat ze zwaar moeten sturen. Wellicht is het anders in jouw geval en is er echt iets veranderd, you never know.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:17
emmerikm schreef op donderdag 16 april 2026 @ 12:50:
Ik heb zo'n voorgevoel dat dit een groot fiasco gaat worden en dat er weer mensen teleurgesteld moeten gaan worden ook met de testritten... Ik hoop dat mijn ongelijk bewezen wordt :)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
Het feit dat er zich vrijwel geen verkeer op het wegvak voor je bevindt is geen vrijbriefje om dan maar boven de maximaal toegestane snelheid te mogen rijden.
Wegen zijn ingericht voor een bepaalde maximumsnelheid, daar is al over nagedacht, dan moet je niet denken dat je het zelf allemaal beter weet.
Bovendien, en dat is hier ook al een aantal keren belicht, FSD kijkt veel verder dan jouw neus lang is, en probeert zoveel mogelijk gevaarlijke situaties te vermijden. Dat je daardoor wat minder hard rijdt is onvermijdelijk maar het daardoor ontstane 'tijdsverlies' is waarschijnlijk verwaarloosbaar.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:56
Yaksa schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:55:
[...]

Het feit dat er zich vrijwel geen verkeer op het wegvak voor je bevindt is geen vrijbriefje om dan maar boven de maximaal toegestane snelheid te mogen rijden.
Wegen zijn ingericht voor een bepaalde maximumsnelheid, daar is al over nagedacht, dan moet je niet denken dat je het zelf allemaal beter weet.
Bovendien, en dat is hier ook al een aantal keren belicht, FSD kijkt veel verder dan jouw neus lang is, en probeert zoveel mogelijk gevaarlijke situaties te vermijden. Dat je daardoor wat minder hard rijdt is onvermijdelijk maar het daardoor ontstane 'tijdsverlies' is waarschijnlijk verwaarloosbaar.
Wel een mooie ethische kwestie komt er dan naar boven hè. 'Ik rijd altijd steevast te hard, maar mijn FSD niet. FSD is stom.' Sowieso is het in NL veel te gebruikelijk om hoe dan ook óveral harder te rijden dan het bord langs de weg. We worden nu geconfronteerd met onze standaard rijstijl en ons respect voor de regels. We zitten áán het stuur, en ook weer niet, en je moet controle overgeven. En dan blijft ergeren over want je hebt letterlijks niks beters te doen (los van ingrijpen)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Yaksa schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:55:
[...]

Je veilig in het verkeer gedragen heeft alles te maken met context, als de verkeersstroom 10kmh te hard rijd dan is het veiliger om met de stroom mee te rijden dan onder de vmax te gaan rijden.

FSD zou zich gewoon moeten aanpassen aan de verkeersstroom en de contextuele situatie met snelheidslimiet in ogenschouw, niet als vast gegeven.

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
revolution-nl schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:02:
[...]

Je veilig in het verkeer gedragen heeft alles te maken met context, als de verkeersstroom 10kmh te hard rijd dan is het veiliger om met de stroom mee te rijden dan onder de vmax te gaan rijden.

FSD zou zich gewoon moeten aanpassen aan de verkeersstroom en de contextuele situatie met snelheidslimiet in ogenschouw, niet als vast gegeven.
Terecht punt hoor. Hoewel de aanleiding voor de discussie (een lege snelweg) natuurlijk niet uit zo moeten nodigen tot te hard rijden. In dat geval is de doorstroom van het verkeer simpelweg de maximumsnelheid (of minder afhankelijk van de staat en vorm van het wegdek).

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:29
[...]Je veilig in het verkeer gedragen heeft alles te maken met context, als de verkeersstroom 10kmh te hard rijd dan is het veiliger om met de stroom mee te rijden dan onder de vmax te gaan rijden.
Dat is het dus niet. Rij je harder dan de maximumsnelheid dan kun je een boete krijgen, ook als de rest ook allemaal een boete heeft gekregen. (Alle) Automobilisten moeten zich gewoon aan de regels houden, simpel zat.
Zou wat zijn zeg: "In een woonwijk wordt stelselmatig harder gereden dan de toegestane 30 km/h. Je rijdt een overstekend kind aan met 50 km/h en je wilt je dan verweren bij de rechter door te claimen dat de rest ook te hard reed?"

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:50

-tom-562

Oliesjeik

revolution-nl schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:20:
[...]

Omdat dit misschien geen gewone update is maar een update waar mensen al jaren naar uit kijken?
Als je jaren wacht, dan maken die paar dagen toch ook niks uit? Het is niet zo als of je auto nu onbruikbaar is

Vaak bu'j te bang!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003

Sandyman538

SandstorM [148839]

Wat mij opvalt is dat dit gelezen wordt als 'je mag van mij 100 km/u + 15% dus ik verwacht 115 op de snelweg'. Maar wat mij opvalt (ik heb hem op +10%) dat hij voornamelijk rond de 100/103 opereert en zo nu en dan met een inhaalactie richting de 107/108 gaat, dan weer naar rechts gaat en dan soms weer iets terugzakt naar 104/105. Dus ik zie het vooral als een marge die je aangeeft die de auto mag gebruiken om vlot door het verkeer te manoeuvreren en niet dat hij standaard je maximum op gaat zoeken.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

[...]

Ik dacht en vind dat altijd ook, maar ik begrijp van mijn kinderen dat dat tegenwoordig niet meer zo wordt verkondigd tijdens rijles en rijexamen

• Mar.tin
En alvast maar voor @pdidi's avondritueel.

Weinig bijzonderheden, gewoon een relaxte rit.

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

charlie7 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 13:32:
Vandaag kwam de monteur hier en die zei: "Als je een witte waas aan de binnenkant bij je camera's ziet, dan is de onderhoud nodig. Anders niet. Eerste afspraak voor dit schoonmaken is gratis en zou zonde zijn als we voor niks langs komen".

Wij hadden 2 witte kringen bij de camera's en die heeft die weggehaald. Aardige vent. Heeft verder niks met FSD te maken, die kregen we gister al :P

[ Voor 4% gewijzigd door Cordon op 16-04-2026 14:25 ]

• InZane
  • Laatst online: 23:09
-tom-562 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:13:
[...]

Als je jaren wacht, dan maken die paar dagen toch ook niks uit? Het is niet zo als of je auto nu onbruikbaar is
Nou, dat inderdaad. Tuurlijk, het is een leuke feature, maar het is nu niet zo alsof ik zit te zweten totdat die software update er een keer komt. Heb wel wat beters te doen.

• charlie7

charlie7

pr0

Cordon schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:25:
[...]

Vandaag kwam de monteur hier en die zei: "Als je een witte waas aan de binnenkant bij je camera's ziet, dan is de onderhoud nodig. Anders niet. Eerste afspraak voor dit schoonmaken is gratis en zou zonde zijn als we voor niks langs komen".

Wij hadden 2 witte kringen bij de camera's en die heeft die weggehaald. Aardige vent. Heeft verder niks met FSD te maken, die kregen we gister al :P
Zie foto in mijn andere post. Niets noppes nada.

• InZane
  • Laatst online: 23:09
Leuk om eens een FSD ritje in de buurt te zien. Ik woon in Apeldoorn oost :)

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

charlie7 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:27:
[...]

Zie foto in mijn andere post. Niets noppes nada.
Nope, niks te zien. Zou het lekker laten. Het is ook geen verplichting, meer een service dingetje omdat er auto's waren die een soort sauna uiterlijk hadden daar binnen. :P

• Mar.tin
InZane schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:28:
[...]

Leuk om eens een FSD ritje in de buurt te zien. Ik woon in Apeldoorn oost :)
Kijk ook eens de andere video's heel veel rondom apeldoorn :)

• charlie7

charlie7

pr0

Cordon schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:29:
[...]

Nope, niks te zien. Zou het lekker laten. Het is ook geen verplichting, meer een service dingetje omdat er auto's waren die een soort sauna uiterlijk hadden daar binnen. :P
Heb een bericht incl foto verzonden naar service. Ik verwacht dat zij hem zelf cancellen, staat voor volgende week vrijdag op de planning.

Ik liet mijn dochter al een sneak preview zien. Ik moest doorgeven dat je hier niet viral mee zult gaan ;)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:13
olafmol schreef op donderdag 16 april 2026 @ 09:55:
[...]

Interessant, heb je daar een link van? Want nu draait er toch ook echt een lokaal model in de auto die beslissingen neemt...ja het is "inference" en niet learning, maar de modellen trainen daar praten we ook niet over, het is meer het dynamisch aanpassen van de "weights & balances", het fine-tunen zeg maar zoals Unsloth ed dat doen.
Het model wat nu draait, kan gevalideerd worden. Als je een model traint obv input van de bestuurder, kan een model ook gevaarlijke besluiten nemen, zoiets is veel lastiger te valideren. Dat is de theorie erachter.
Wat wel zou kunnen is dat de verschillende drive profiles afzonderlijk beoordeeld kunnen worden.

Ik kan zo snel geen goeie bron teruglinken. Het afgelopen jaar heb ik veel zaken in de gaten gehouden rondom r171, wp.29 en UNECE-regelgeving. Tesla heeft nu een uitzonderingsroute genomen op deze regelgeving, maar anders moest het binnen het kader passen wat per 2027-2028 in werking zou komen. Daarover gaan discussies en ik weet vrij zeker dat er in die context ooit iets over gezegd is. Maar er zijn zoveel (niet-geindexeerde/doorzoekbare) documenten hierover te vinden dat ik het helaas niet duidelijk kan teruglinken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
op 1:06 wordt een 30 bord voor wegwerkzaamheden volledig genegeerd :+

• FreakGIB
Vraagje kan je nog steeds instellen de afstand tussen jou en je voor ganger door het rechter scroll wieltje naar links te drukken ?
ik heb dat geprobeerd maar ie niks op het scherm of hebben ze dat ergens anders verstopt.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
FreakGIB schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:54:
Vraagje kan je nog steeds instellen de afstand tussen jou en je voor ganger door het rechter scroll wieltje naar links te drukken ?
ik heb dat geprobeerd maar ie niks op het scherm of hebben ze dat ergens anders verstopt.
Volgens mij het scroll wieltje verticaal draaien.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
vraagje; ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de auto middels je richtingaanwijzer kan forceren een andere route te kiezen. Heb dit nu een paar keer geprobeerd maar is pas 1x gelukt. Alle andere keren was het stick-to-the-plan en zoek het maar uit met je knipperlicht. Beetje lullig voor andere weggebruikers.

Tevens dan ook een vervolgvraag; hoe forceer je rechtdoor rijden als de auto links of rechtsaf zou gaan?
Richh schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:41:
[...]

Het model wat nu draait, kan gevalideerd worden. Als je een model traint obv input van de bestuurder, kan een model ook gevaarlijke besluiten nemen, zoiets is veel lastiger te valideren. Dat is de theorie erachter.
Wat wel zou kunnen is dat de verschillende drive profiles afzonderlijk beoordeeld kunnen worden.

Ik kan zo snel geen goeie bron teruglinken. Het afgelopen jaar heb ik veel zaken in de gaten gehouden rondom r171, wp.29 en UNECE-regelgeving. Tesla heeft nu een uitzonderingsroute genomen op deze regelgeving, maar anders moest het binnen het kader passen wat per 2027-2028 in werking zou komen. Daarover gaan discussies en ik weet vrij zeker dat er in die context ooit iets over gezegd is. Maar er zijn zoveel (niet-geindexeerde/doorzoekbare) documenten hierover te vinden dat ik het helaas niet duidelijk kan teruglinken.
Ik denk dat je dit UNECE doc blz 9 bedoeld. Dat gaat overigens over het gebruik van AI in ADS (dus volledig autonome systemen zoals FSD Unsupervised)

Artificial Intelligence: vehicle automation is based on a combination of hardware and software. The requirements in this regulation are based on the condition that this software does not include the use of online in-vehicle learning Artificial Intelligence. Artificial Intelligence can be used to analyse and improve ADS software in an engineering environment. By means of a software update (over the air or connected) this update can be installed in the vehicle, again without in-vehicle learning features during operation of this version.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:33

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Het lijkt er zo op dat er geen uitrol is vandaag?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
RF1000 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:58:
vraagje; ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de auto middels je richtingaanwijzer kan forceren een andere route te kiezen. Heb dit nu een paar keer geprobeerd maar is pas 1x gelukt. Alle andere keren was het stick-to-the-plan en zoek het maar uit met je knipperlicht. Beetje lullig voor andere weggebruikers.

Tevens dan ook een vervolgvraag; hoe forceer je rechtdoor rijden als de auto links of rechtsaf zou gaan?
Raar, bij mij reageert de auto er juist direct goed op.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• WouterL
  • Laatst online: 22:44
Van Hengelo naar Rijssen:

3x moeten “ingrijpen”. Niks gevaarlijks, maar wel zelf even wat doen:
- even wat gas bij, anders ingehaald door een vrachtauto op rechts..
- auto met bord langs de weg “doorgaand verkeer” op andere weghelft. Ik moet op die weghelft voor afslag niet lang daarna. Kon je dus wel langs. Hij wilde ook naar die weghelft maar raakte onzeker en liep een beetje vast. Hier zelf overgenomen.
- stoppen bij stopbord bij verkeerde lijn. Tja stoppen op die lijn heeft weinig toegevoegde waarde als je het kruispunt niet kan overzien. Toegegeven, best verwarrend punt met twee dikke lijnen. Hier stoppen belemmer je wel het overige verkeer mee.

Algemene opmerkingen: rijdt iets te braaf bij 90 matrix borden voor de meest linker helft rijden. Maar doet dat vervolgens toch. Hiermee belemmer je wel het verkeer.

• WouterL
  • Laatst online: 22:44
RF1000 schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:58:

Dit heb ik vandaag ook gedaan anders wist ik zeker dat die mijn afslag zou missen.

• FreakGIB
Davidas schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:56:
[...]

Volgens mij het scroll wieltje verticaal draaien.
Verticaal draaien is voor de Speed ofset.
Normaal met Auto Pilot deed je het scroll wieltje naar links drukken voor meer afstand en naar rechts voor minder afstand dus eigenlijk horizontaal drukken.
dat werkt nu niet meer.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:27
Net tijdens de lunch een collega meegenomen. In 10 minuten 2 keer verkeerd voorgesorteerd waarbij ook 1 keer gewoon werd gestopt bijna op de kruising: tsja, wat nu? Hoorde je 'm denken.

Maar deze kan ik niet doorgronden. We moeten rechtdoor en 2 afslagen later links. Bij rechtdoor gaat het knipperlicht ineens aan en probeert rechtsaf te slaan. Waarom?
https://streamable.com/08mu31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XixoL_Wt5imcLWHzZMYcEsxE6HQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lc6CNnYlGRROBhfOw0dWvL8q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrbO6_Bn7ZOKV4iViQWbt95ngSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDpL50p0cMDQB2YjaIpnmHMx.jpg?f=fotoalbum_tile
Weinig enthousiasme van de passagier dus 🤡

• Mar.tin
Gumball schreef op donderdag 16 april 2026 @ 14:53:
[...]

op 1:06 wordt een 30 bord voor wegwerkzaamheden volledig genegeerd :+
Door mijn rechtervoet. Ik doe dat soepel, want ik weet dat ie er staat :+.
De auto pakt hem wel degelijk over (kijk maar op het scherm)
Maurice- schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:20:
Net tijdens de lunch een collega meegenomen. In 10 minuten 2 keer verkeerd voorgesorteerd waarbij ook 1 keer gewoon werd gestopt bijna op de kruising: tsja, wat nu? Hoorde je 'm denken.

Maar deze kan ik niet doorgronden. We moeten rechtdoor en 2 afslagen later links. Bij rechtdoor gaat het knipperlicht ineens aan en probeert rechtsaf te slaan. Waarom?
[Afbeelding][Afbeelding]
Wow, dat ziet er op dat filmpje wel heel awkward uit. Weet je nog wel of ie van tevoren had gemeld dat ie initiating right turn ging doen?

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:37
Mar.tin schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:20:
[...]

Door mijn rechtervoet. Ik doe dat soepel, want ik weet dat ie er staat :+.
De auto pakt hem wel degelijk over (kijk maar op het scherm)
Heb je een pontje in de buurt? ik blijf benieuwd in hoeverre ie dat aandurft/kan, je mag me een tikkie sturen voor de kosten van overvaren :P

• Hype
Maurice- schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:20:

[Afbeelding][Afbeelding]
Bijzonder. Vooral ook omdat rechts rood is.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:53
pdidi schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat je dit UNECE doc blz 9 bedoeld. Dat gaat overigens over het gebruik van AI in ADS (dus volledig autonome systemen zoals FSD Unsupervised)

Artificial Intelligence: vehicle automation is based on a combination of hardware and software. The requirements in this regulation are based on the condition that this software does not include the use of online in-vehicle learning Artificial Intelligence. Artificial Intelligence can be used to analyse and improve ADS software in an engineering environment. By means of a software update (over the air or connected) this update can be installed in the vehicle, again without in-vehicle learning features during operation of this version.
De vraag is dan wat ze precies onder "in-vehicle learning" verstaan. Dat lijkt me een vrij tricky semantische discussie. Tesla zou bv kunnen zeggen dat het learning allemaal in de "engineering environment" gaat maar dat het dynamisch aanpassen van de typische rij-snelheid op bepaalde stukken weg een "fine tuning" of "configuration" is...

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:55
WouterL schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:15:
Van Hengelo naar Rijssen:

3x moeten “ingrijpen”. Niks gevaarlijks, maar wel zelf even wat doen:
- even wat gas bij, anders ingehaald door een vrachtauto op rechts..
- auto met bord langs de weg “doorgaand verkeer” op andere weghelft. Ik moet op die weghelft voor afslag niet lang daarna. Kon je dus wel langs. Hij wilde ook naar die weghelft maar raakte onzeker en liep een beetje vast. Hier zelf overgenomen.
- stoppen bij stopbord bij verkeerde lijn. Tja stoppen op die lijn heeft weinig toegevoegde waarde als je het kruispunt niet kan overzien. Toegegeven, best verwarrend punt met twee dikke lijnen. Hier stoppen belemmer je wel het overige verkeer mee.

Algemene opmerkingen: rijdt iets te braaf bij 90 matrix borden voor de meest linker helft rijden. Maar doet dat vervolgens toch. Hiermee belemmer je wel het verkeer.
De matrix borden zijn geen advies snelheid, maar een snelheids-limiet. Dus eigenlijk dat die het beter dan 95% van de mensen!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Pagina: 1 ... 44 ... 46 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.