pegasuspiet schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:17:
Autoweek heeft FSD ook getest. Was best indrukwekkend zei hij als conclusie
Laatste gedeelte van de video rijd de auto fietspqad op en kwam toen een politieauto tegen die aangaf dat hij daar niet mocht rijden. De redacteur zei tegen de politie dat de auto (FSD) dit gedaan had en gaf de auto de schuld, en dit terwijl hij verantwoordelijk is. Hij en de auto hebben het blauwe board met fiets op niet gezien.
Voor de rest was de rit best wel goed
YouTube: Zo doet de zelfrijdende Tesla (FSD) het in Nederland: Rijd met ons m...
Ik vind dergelijke oplossingen met alleen een blauw bord, en dan niet een geschikte weginrichting, geen paaltje, niets. Slecht wegontwerp.
Ook nog eens gecombineerd met een zebrapad bord. Allemaal blauw.

Maak dan toch écht duidelijk dat het een fietspad is.
Of zet er een verbodsbod met onderbord voor. Dit is gewoon de staatskas spekken.

Er is NIETS behalve een blauw bordje dat verdrinkt in de zee voetgangers dat "DIT IS ALLEEN EEN FIETSPAD" ademt.

Los van dat een computer het moet herkennen, zal het voor 90% van de onbekende bestuurders daar niet nadrukkelijk duidelijk zijn dat inrijden voor auto's verboden is. Zeker niet omdat je ook op 6 miljard voetgangers en fietsers moet letten.
Maurice- schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:57:
[...]

Was het maar zo dat Tesla medewerkers de topics meelezen, dan waren ze beter op de hoogte. Keer op keer blijkt dat zij, op elke laag, zeer slecht worden geïnformeerd. Zelfs het delivery center wist dus niet dat AP sinds de bestellingen 10 april niet meer bestaat.
Ja dit alles gaat voor het grootste deel buiten Tesla NL om. US rules

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:51

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kwam deze zojuist in een whatsapp community tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efo1tjiPrwWF6aM3V9owS0OSw0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6zeyL0fExY3lT4JUpZfRNaM.jpg?f=fotoalbum_large

Dus iedereen heeft het binnen een week?

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 14-04-2026 12:29 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• GreenDriver
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 15:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bu96xyDYGj4yyRNYkol-KYB4XLY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBzbVuq80FMo4TeB0b5lr2oj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kon net weer even een software-check doen... alarm gezet op mijn horloge om het vooral niet te vergeten. Helaas wéér zonder resultaat! Abonnement als een van de eersten geregistreerd om 3 uur 's nachts, en nu lijkt het alsof ik achteraan in de rij aansluit. Wat een frustratie! |:( Mijn geduld wordt enorm op de proef gesteld... maar ik word gelukkig omringd door een aantal mede-slachtoffers! :*)

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:21

cue

GreenDriver schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:45:
[Afbeelding]

Ik kon net weer even een software-check doen... alarm gezet op mijn horloge om het vooral niet te vergeten. Helaas wéér zonder resultaat! Abonnement als een van de eersten geregistreerd om 3 uur 's nachts, en nu lijkt het alsof ik achteraan in de rij aansluit. Wat een frustratie! |:( Mijn geduld wordt enorm op de proef gesteld... maar ik word gelukkig omringd door een aantal mede-slachtoffers! :*)
Zelfde hier. Draai zelfde software versie op My uit 11-2025. Jij ook een leaseauto? Wellicht dat dit er toch wat mee heeft te maken

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Autoweek heeft FSD ook getest. Was best indrukwekkend zei hij als conclusie
Laatste gedeelte van de video rijd de auto fietspad op en kwam toen een politieauto tegen die aangaf dat hij daar niet mocht rijden. Wel leuk dat de redacteur zei tegen de politie dat de auto (FSD) dit gedaan had en gaf de auto de schuld, en dit terwijl hij verantwoordelijk is. Hij en de auto hebben het blauwe bord met fiets op niet gezien.
YouTube: Zo doet de zelfrijdende Tesla (FSD) het in Nederland: Rijd met ons m...
Dat was hier al besproken. Hype in "Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD"

• LaurensM99
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
cue schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:47:
[...]

Zelfde hier. Draai zelfde software versie op My uit 11-2025. Jij ook een leaseauto? Wellicht dat dit er toch wat mee heeft te maken
Denk niet dat lease er mee te maken heeft. Is voor Tesla ook gewoon maar een auto en gezien simpelweg een abbo is net zoals PC hoeft er ook geen goedkeuring te komen o.i.d. Ik lease zakelijk via Ayvens en die zeiden in ieder geval dat er niets aan de hand is en ik hem gewoon kan afsluiten.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:51

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:29:
Kwam deze zojuist in een whatsapp community tegen:

[Afbeelding]

Dus iedereen heeft het binnen een week?
Zelf ook geprobeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnFodSQTvb0ZC2IAYCfieVeqoRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1V06hC8OyMt3InCw21QbckWy.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Heijmenberg99 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:39:
Hier ook maar eens de annulering geprobeerd en weer gestart. Geen succes helaas. Ik heb altijd laat updates binnen. Hoe irritant!

M3 RWD 2024 HW4
Lease en abbonement
Ik heb vandaag ook al een paar keer geannuleerd en geabonneerd helaas zonder resultaat, op mijn service requests reageert Tesla niet :(

Abbo heb ik afgesloten in de nacht van vrijdag op zaterdag om 2:30, frustrerend proces dit }:|

[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 14-04-2026 12:51 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Hype
  • Laatst online: 18:44
Enkele weken.. nou hoop het niet 😑

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Als we nou iets hebben geleerd in dit topic is dat grok, Tesla AI, Tesla verkoopmedewerkers in NL en deze chat medewerkers totaal geen idee hebben en ook maar wat roepen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:30
@spartacusNLD
Correspondeert wel met het percentage wat nu FSD heeft ja (17%). Het is wat dat betreft (op de push ipv pull na) gewoon een normale update. Duurt gewoon weken voor de hele vloot het heeft. Niets nieuws onder de zon (helaas). Binnen onze populatie zijn het er een aantal per dag. 67 auto's nu totaal in zeg drie-vier dagen.

[ Voor 16% gewijzigd door Korvaag op 14-04-2026 12:55 ]

UNOX: The worst operating system

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:33
Korvaag schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:52:
@spartacusNLD
Correspondeert wel met het percentage wat nu FSD heeft ja (17%). Het is wat dat betreft (op de push ipv pull na) gewoon een normale update. Duurt gewoon weken voor de hele vloot het heeft. Niets nieuws onder de zon (helaas).
Mijn gok is dat voor de 17de de hele vloot de update kan installeren en ze vandaar ook de demo auto’s pas vanaf doen. Maar dat is een gokje
Korvaag schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:52:
@spartacusNLD
Correspondeert wel met het percentage wat nu FSD heeft ja (17%). Het is wat dat betreft (op de push ipv pull na) gewoon een normale update. Duurt gewoon weken voor de hele vloot het heeft. Niets nieuws onder de zon (helaas).
Aan de andere kant is een website die dit trackt hevig gebiased richting enthousiastelingen denk ik. En niet representatief persé.

• Korvaag
Mar.tin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:55:
[...]

Aan de andere kant is een website die dit trackt hevig gebiased richting enthousiastelingen denk ik. En niet representatief persé.
Het is van dit topic. Het zijn mensen die registreren en aangeven dat ze wachten of het al hebben. Van de totaal 382 mensen wachten er dus nog 315 op uitrol en maar 67 mensen hebben het nu.

Korvaag schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:58:
[...]

Het is van dit topic. Het zijn mensen die registreren en aangeven dat ze wachten of het al hebben. Van de totaal 382 mensen wachten er dus nog 315 op uitrol en maar 67 mensen hebben het nu.
Ja, maar als dus een goed percentage bijvoorbeeld op 10 april direct lid geworden is kan het zomaar zijn dat 50% van de wachtenden vandaag ineens in een batch zit.

De eerste abbo's van 10-04 kwamen net al door dus.

(Verder is het super gaaf dat er een samen-wachten-dashboard is natuurlijk. O+ )

[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 14-04-2026 13:02 ]

• Korvaag
Mar.tin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:01:
[...]

Ja, maar als dus een goed percentage bijvoorbeeld op 10 april direct lid geworden is kan het zomaar zijn dat 50% van de wachtenden vandaag ineens in een batch zit.

De eerste abbo's van 10-04 kwamen net al door dus.

(Verder is het super gaaf dat er een samen-wachten-dashboard is natuurlijk. O+ )
Ik verwacht geen wonderen aangezien ze het aldus de reactie hierboven batchgewijs doen. Ik ga er zelf vanuit dat het nog rustig 2 weken duurt voordat we op 100% zitten met dit tempo tenzij ze natuurlijk het tempo gaan opvoeren als de eerste x batches geen issues geven.

Korvaag schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:04:
[...]

Ik verwacht geen wonderen aangezien ze het aldus de reactie hierboven batchgewijs doen. Ik ga er zelf vanuit dat het nog rustig 2 weken duurt voordat we op 100% zitten met dit tempo tenzij ze natuurlijk het tempo gaan opvoeren als de eerste x batches geen issues geven.
We gaan het zien :)
Mijn "doe-maar-wat" ritje van gisteravond. Enige bijzonderheid wat mij betreft rond 10:00, waar hij een stoplicht niet ziet (verschijnt ook niet op het scherm). Maar het is ook wel een beetje een lullige uitrit. Later in de rit als we er rechtdoor op afrijden gaat het wel goed.

• rreijnhoudt
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:13
Ja, M3P uit dec-25 met HW4. Inmiddels werkt het wel. Duurde blijkbaar nog even.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18:17
Thodekroo schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 11:22:
Heeft er iemand al bij zijn verzekeraar geïnformeerd of de aankoop (dus niet abbo) van FSD onder de "opties" van de auto valt? Als je auto total loss is zul je FSD namelijk weer opnieuw aan moeten schaffen bij een nieuwe...
yess bij Univé wordt dit gedekt onder accessoires , heb dit specifiek vast laten leggen omdat het software betreft. Heb het accessoire bedrag laten verhogen to 10k en dan wordt het gewoon vergoed ihgv een total loss

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou....
1) Rijdt aan de verkeerde kant het parkeerterrein af.
2) Mist het bordje 'einde 30 zone' vanwege werkwerkzaamheden aan de kruising spaklerweg
3) Rijdt daar de hele tijd dus 30 richting de oprit A10 en vergeet juist voor te sorteren waardoor het bijna de verkeerde oprit pakt.
4) Eenmaal op de goede oprit stopt de auto voor het doseerlicht dat niet actief is.
5) Na handmatig ingevoegd te hebben blijft de auto met krap 90 achter de rest van het verkeer op de rechter baan hangen terwijl de andere drie zo leeg zijn dat je er een kind met stoepkrijt kan laten spelen. :+
5) Van de A10 de A1 op blijft de auto weer lang links rijden waarbij de presentator nog aangeeft dat de meest rechter rijstrook toch geen nut heeft omdat die binnen een paar kilometer de afrit naar Weesp wordt.
6) Auto neemt afrit Weesp. 8)7
7) Bij het verkeerslicht ter hoogte van de carpoolplaats gaat de auto niet onmiddellijk naar rechts en staat daardoor links voor het verkeerslicht. Bij 14:40 had de auto al naar rechts gekund.
8 ) Auto blijft de hele 80-weg links rijden omdat het aan het einde linksaf moet.
9) Stopt voor een random man met een hond die de trap af komt lopen.
10) In het dorp gaat het goed, echt heel goed! Zelfs een kleine beetje opzij gaan bij de brug om verkeer van de andere kant meer ruimte te geven.
11) Er moet een functie komen die de claxon activeert als een voorganger bij groen licht blijft staan. O-)
12) Terug op de 80-weg Weesp uit richting de A1, je mag hier 80 maar toch blijft de auto nu op rechts achter zijn voorganger aan sukkelen.
13) Invoegen op de A1 met 80 achter een camper, ga er rechts voorbij en voeg voor die camper in...
14) Gaat na het invoegen gelijk de camper inhalen *O* maar blijft dan wel weer in die strook hangen. -O-
15) Op de A1 richting de A10 varieert de snelheid behoorlijk. Na de camper met 100 ingehaald te hebben gaat de snelheid omhoog naar 115 om in de bocht A1>A10 weer terug te zakken naar 80, ondanks een lege strook.
16) Snelweg af en stad in gaat goed. De bocht naar links onderaan de afrit is er eentje waarbij beide stroken elkaar nog wel eens afsnijden maar Tesla doet dit vloeiend en blijft ondanks gebrek aan belijning op de juiste strook.
17) Aan de andere kant van de Piet Heijn (??) tunnel gaat de auto rechtsaf en sluit aan bij de rij auto's op de rechter strook. Linker strook is volledig vrij en na de bocht is dat ook de strook die de doorgaande weg vormt. Gemiste kans...
18) Als een scooter een paar kilometer verder de verkeersregels negeert raakt de auto daar niet echt van onder de indruk. *O*
19) Wegrijden bij het verkeerslicht achter centraal station op 40:20 gaat zo traag dat het busje van de groentenboer aan de horizon verdwijnt en iemand van rechts er nog snel voorbij schiet.
20) Eenmaal in de binnenstad gaat het weer verrassend goed. Die blokkades op de Nieuwezijds Voorburgwal wordt netjes omheen geslalomd en ook dat verkeerslicht wat op groen staat, maar waar een zebrapad voor ligt ( 8)7 :? ) negeert de auto niet.
21) 47:30 Mooi contrast met de rest van Amsterdam, deze dames blijven nog net niet wachten totdat de bestuurder zijn auto geparkeerd heeft en de sleutels uit het raam gooit. :+
22) Die clusterfuck achter het paleis ben ik al een tijdje niet meer geweest, maar ging toen zelf ook de mist in. :P

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
Wel heel raar dat het inparkeren niet al te best gaat. Hadden ze ook jaren last van in de VS maar dit schijnt toch wel aardig opgelost te zijn daar. Kennelijk zijn er behoorlijk wat verschillende versies tegelijkertijd live ook binnen een versienummer.

Zie wat kleine let op dingetjes maar wat zeker een hele grote let op is zijn spoorweg overgangen. Er zijn heel wat voorbeelden dat FSD die niet goed waarneemt. Oftewel gesloten bomen (en geen stilstaand verkeer voor je) echt voet boven de rem tot je gestopt bent en FSD uitschakelen en/of voet op de rem houden. Hij kan zomaar uit het niets weer optrekken. Als je er niet op bedacht bent kan je echt heel onaangenaam verrast worden.

Ik mag hopen dat RDW hier ook uitgebreid op getest heeft maar er zijn te veel fouten gerapporteerd en vastgelegd dat je daar je leven niet mee wil wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door WvB22 op 14-04-2026 13:46 ]

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:28
jadjong schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:27:
[...]

Nou....
2) Mist het bordje 'einde 30 zone' vanwege werkwerkzaamheden aan de kruising spaklerweg
3) Rijdt daar de hele tijd dus 30 richting de oprit A10 en vergeet juist voor te sorteren waardoor het bijna de verkeerde oprit pakt.
4) Eenmaal op de goede oprit stopt de auto voor het doseerlicht dat niet actief is.
5) Na handmatig ingevoegd te hebben blijft de auto met krap 90 achter de rest van het verkeer op de rechter baan hangen terwijl de andere drie zo leeg zijn dat je er een kind met stoepkrijt kan laten spelen. :+
5) Van de A10 de A1 op blijft de auto weer lang links rijden waarbij de presentator nog aangeeft dat de meest rechter rijstrook toch geen nut heeft omdat die binnen een paar kilometer de afrit naar Weesp wordt.
7) Bij het verkeerslicht ter hoogte van de carpoolplaats gaat de auto niet onmiddellijk naar rechts en staat daardoor links voor het verkeerslicht. Bij 14:40 had de auto al naar rechts gekund.
8 ) Auto blijft de hele 80-weg links rijden omdat het aan het einde linksaf moet.
10) In het dorp gaat het goed, echt heel goed! Zelfs een kleine beetje opzij gaan bij de brug om verkeer van de andere kant meer ruimte te geven.
11) Er moet een functie komen die de claxon activeert als een voorganger bij groen licht blijft staan. O-)
12) Terug op de 80-weg Weesp uit richting de A1, je mag hier 80 maar toch blijft de auto nu op rechts achter zijn voorganger aan sukkelen.
13) Invoegen op de A1 met 80 achter een camper, ga er rechts voorbij en voeg voor die camper in...
14) Gaat na het invoegen gelijk de camper inhalen *O* maar blijft dan wel weer in die strook hangen. -O-
15) Op de A1 richting de A10 varieert de snelheid behoorlijk. Na de camper met 100 ingehaald te hebben gaat de snelheid omhoog naar 115 om in de bocht A1>A10 weer terug te zakken naar 80, ondanks een lege strook.
16) Snelweg af en stad in gaat goed. De bocht naar links onderaan de afrit is er eentje waarbij beide stroken elkaar nog wel eens afsnijden maar Tesla doet dit vloeiend en blijft ondanks gebrek aan belijning op de juiste strook.
17) Aan de andere kant van de Piet Heijn (??) tunnel gaat de auto rechtsaf en sluit aan bij de rij auto's op de rechter strook. Linker strook is volledig vrij en na de bocht is dat ook de strook die de doorgaande weg vormt. Gemiste kans...
18) Als een scooter een paar kilometer verder de verkeersregels negeert raakt de auto daar niet echt van onder de indruk. *O*
19) Wegrijden bij het verkeerslicht achter centraal station op 40:20 gaat zo traag dat het busje van de groentenboer aan de horizon verdwijnt en iemand van rechts er nog snel voorbij schiet.
20) Eenmaal in de binnenstad gaat het weer verrassend goed. Die blokkades op de Nieuwezijds Voorburgwal wordt netjes omheen geslalomd en ook dat verkeerslicht wat op groen staat, maar waar een zebrapad voor ligt ( 8)7 :? ) negeert de auto niet.
21) 47:30 Mooi contrast met de rest van Amsterdam, deze dames blijven nog net niet wachten totdat de bestuurder zijn auto geparkeerd heeft en de sleutels uit het raam gooit. :+
22) Die clusterfuck achter het paleis ben ik al een tijdje niet meer geweest, maar ging toen zelf ook de mist in. :P
Veel van deze punten herken ik. Zeker het onnodig links rijden krijg ik jeuk van. Dan blijft hij tot (terechte) ergernis van de andere weggebruikers links rijden omdat hij later linksaf moet. Nu is het in mijn geval ook een 50 weg waar veel mensen 70+ rijden en zie ik wel vaker bejaarden alvast links rijden omdat ze anders geen kans krijgen om af te slaan. Maar kom op... een beetje bestuurder kan het ook zonder onnodig links te rijden.

Verder raakte hij bij mij ook verdwaald op het parkeerterrein van de Lidl bij zowel inrijden als uitrijden. Bij vertrek reed hij het enige doodlopende stuk in en parkeerde vervolgens en schakelde FSD uit :+ . Heb hem maar het terrein afgereden en toen lukte het weer.
Kekboi schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:56:
[...]

Veel van deze punten herken ik. Zeker het onnodig links rijden krijg ik jeuk van. Dan blijft hij tot (terechte) ergernis van de andere weggebruikers links rijden omdat hij later linksaf moet. Nu is het in mijn geval ook een 50 weg waar veel mensen 70+ rijden en zie ik wel vaker bejaarden alvast links rijden omdat ze anders geen kans krijgen om af te slaan. Maar kom op... een beetje bestuurder kan het ook zonder onnodig links te rijden.

Verder raakte hij bij mij ook verdwaald op het parkeerterrein van de Lidl bij zowel inrijden als uitrijden. Bij vertrek reed hij het enige doodlopende stuk in en parkeerde vervolgens en schakelde FSD uit :+ . Heb hem maar het terrein afgereden en toen lukte het weer.
Het linksrijden is écht een ding, en vind ik zelf veruit het irritantste. Ik heb geen haast op de snelweg, het is tóch spits. Ik hoef niet persé 110 op de linkerbaan.

Ik wil als ik de max speed op vrachtwagen +1km/h zet dat ie gewoon blijft rijden. Maar hij ging vanmorgen zelfs zonder aanleiding links rijden terwijl er helemaal geen enkele reden was. (200mtr voor me was leeg, ik reed 100, etc). Dan word je gauw van de weg afgedrukt door Jan Haastsnor.

Ik had wel verwacht dat snelweg uitgespeeld terrein zou zijn. Maar dat had ik mis :+

[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 14-04-2026 14:00 ]

• Hype
Misschien als iedereen op de snelweg even disengaged bij het links rijden, en voice feedback geeft, dat ze dit snel kunnen oppakken.

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:46
Mar.tin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:10:
[YouTube: Tesla FSD Drive Netherlands V14.2.2.5 13-04-2026 Driving around without navigation destination]

Mijn "doe-maar-wat" ritje van gisteravond. Enige bijzonderheid wat mij betreft rond 10:00, waar hij een stoplicht niet ziet (verschijnt ook niet op het scherm). Maar het is ook wel een beetje een lullige uitrit. Later in de rit als we er rechtdoor op afrijden gaat het wel goed.
Nice om te zien dat FSD ook gewoon over het fiets gedeelte van de weg rijdt, en zich niet forceert tot de midden strook zoals autopilot dat doet _/-\o_

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

GardenSnakes schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:10:
[...]

Nice om te zien dat FSD ook gewoon over het fiets gedeelte van de weg rijdt, en zich niet forceert tot de midden strook zoals autopilot dat doet _/-\o_
Ik heb wat dat betreft nog wel een indrukwekkender rit van gistermiddag, maar die heeft nog wat liefde nodig in de edit (En de camera die dat gefilmd heeft ligt nog in de auto).

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OL4gMFO9WlBC1zegEYIAJTj_w8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fYClrAruC2MfoKCAZOnQRmzH.jpg?f=fotoalbum_large

Hu? 😅

• LaurensM99
  • Registratie: Mei 2021
  • Nu online
Mar.tin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 13:58:
[...]

Het linksrijden is écht een ding, en vind ik zelf veruit het irritantste. Ik heb geen haast op de snelweg, het is tóch spits. Ik hoef niet persé 110 op de linkerbaan.

Ik wil als ik de max speed op vrachtwagen +1km/h zet dat ie gewoon blijft rijden. Maar hij ging vanmorgen zelfs zonder aanleiding links rijden terwijl er helemaal geen enkele reden was. (200mtr voor me was leeg, ik reed 100, etc). Dan word je gauw van de weg afgedrukt door Jan Haastsnor.

Ik had wel verwacht dat snelweg uitgespeeld terrein zou zijn. Maar dat had ik mis :+
Denk een Amerikaans trekje vanwege hun “stay in your lane” principe waar je tientallen of honderden kilometers op 1 baan blijft door hoe de wegen daar zijn aangelegd.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:52
Vanochtend geannuleerd toch? Doet misschien toch wat.

• GardenSnakes
Mar.tin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:14:
[...]

Ik heb wat dat betreft nog wel een indrukwekkender rit van gistermiddag, maar die heeft nog wat liefde nodig in de edit (En de camera die dat gefilmd heeft ligt nog in de auto).
Ben benieuwd! Zo doden we lekker de tijd totdat de update binnen is O+

• GardenSnakes

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:34
volgens de screenshot download je de versie die je al hebt?

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
Overigens, aan de toekomstige lezer, schrik niet als je in de release notes niets over FSD ziet staan bij het downloaden en installeren als je een abonnement hebt.
Omdat je abonnement nog niet actief is zie je niks over FSD staan in de release notes. Dat abonnement wordt pas actief nadat de software geïnstalleerd is, en dan pas zie je het ook in de release notes staan.

• Bjornson
  • Nu online
Update: ik heb morgen een afspraak voor reiniging camera. Ik had tesla een bericht gestuurd met de vraag of ze morgen ook de update konden doen. Werd net gebeld dat ze hem over the air gestuurd hebben. Ze vonden het zelf ook wel een raar verhaal dat het hetzelfde nummer heeft..

Nagoed. Hij is aan het installeren..

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
We zullen de spring update wel niet (snel) krijgen nu denk ik? 😅

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Bjornson schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:26:
[...]

Update: ik heb morgen een afspraak voor reiniging camera. Ik had tesla een bericht gestuurd met de vraag of ze morgen ook de update konden doen. Werd net gebeld dat ze hem over the air gestuurd hebben. Ze vonden het zelf ook wel een raar verhaal dat het hetzelfde nummer heeft..

Nagoed. Hij is aan het installeren..
Ik snap niks van deze post? Tesla heeft je gebeld en de update gegeven? Wat is dat voor raars?

• aaroenz0r
Kan je in het FSD dashboard specifieke combinaties vinden?

Ben benieuwd naar bijv. leasebak + abbo, staat die onderaan de lijst kwa uitrol?

• Bjornson
  • Nu online
Opzouten schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:34:
[...]

Ik snap niks van deze post? Tesla heeft je gebeld en de update gegeven? Wat is dat voor raars?
Morgen heb ik (al weken geleden gepland) een afspraak staan voor de front camera reiniging. Ik heb een chat naar ze gestuurd met de vraag of ze morgen ook de FSD supervised update kunnen installeren. Daarna belde ze mij idd met de mededeling dat ze dat over the air kunnen en dat hij dat dus net gedaan heeft. Het is alleen de 2026.2.3 firmware. Ik vraag me dus af of er werkelijk FSD supervised geïnstalleerd is nu. Ik ga straks kijken..

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:22
aaroenz0r schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:45:

Ben benieuwd naar bijv. leasebak + abbo, staat die onderaan de lijst kwa uitrol?
Ik heb een zakelijke lease + abbo en sinds deze ochtend FSD. Dus dat lijkt weinig te betekenen.

Het zal wel gewoon een loterij zijn waarbij iedereen evenveel kansen heeft. Nog even geduld.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Bjornson schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:47:
[...]

Morgen heb ik (al weken geleden gepland) een afspraak staan voor de front camera reiniging. Ik heb een chat naar ze gestuurd met de vraag of ze morgen ook de FSD supervised update kunnen installeren. Daarna belde ze mij idd met de mededeling dat ze dat over the air kunnen en dat hij dat dus net gedaan heeft. Het is alleen de 2026.2.3 firmware. Ik vraag me dus af of er werkelijk FSD supervised geïnstalleerd is nu. Ik ga straks kijken..
Nee, alleen 3.6 is de goede.

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 16:55
Ik heb gister abonnement afgesloten en vanochtend gedownload en geïnstalleerd. Net klein proefritje gemaakt, werkt tot nog toe uitstekend! Wel een keer ingegrepen voor het nemen van een afrit; ik reed op de linkerbaan van een 3 baansweg en had nog maar zo,n 300m om in te voegen terwijl beide andere banen vrij druk waren.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:25
aaroenz0r schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:45:

Ik heb ook (zakelijk) lease en abbo. Heb sinds vanochtend FSD.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Hype
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95F0yGtcW9JSfbaCl1biAPaf7kY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BOFdQB0drsHjARsGEQw2eXTO.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is ook leuk 🤡

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:51
Iemand al met FSD met de pont gegaan? of liggen die tesla's op de bodem van de rivier?

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:52

JoeBlack2k

I Love Hilary

Davidas schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:50:
[...]

Ik heb ook (zakelijk) lease en abbo. Heb sinds vanochtend FSD.
wat heeft lease er mee te maken? zal Tesla een worst wezen dat je de auto leent? VIN is VIN

Hilary Duff 4-Life

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Welke softwareversie draait jouw Tesla?

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Nu online
Net even contact gehad met Tesla. Handmatig pushen doen ze alleen in uitzonderlijke gevallen (bijvoorbeeld als de update mislukt is).

Gewoon afwachten. Richtlijn is enkele weken, maar verwachting is enkele dagen…

• GardenSnakes
Vrees dat we gewoon even moeten wachten, het is net zoals andere updates, het duurt even voordat het voor iedereen beschikbaar is, stel er is een bug, dan hoeven we niet voor iedereen de software versie terug te rollen. Zeker nu het pas net goedgekeurd is zullen ze hier geen risico mee willen nemen

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03
[...]

Nou....
[...]
[...]
1, 2 en 22 laten zien dat verkeersbord herkennen niet altijd goed gaat. Wat ik tot nu toe heb gezien lijkt het meer alsof er gewoon gebruik gemaakt wordt van kaartmateriaal en niet van herkenning van verkeersborden. Een rood rond bord met een witte balk voor je snufferd moet gewoon betekenen dat je de besturing terug geeft aan de bestuurder en niet dat je gewoon doorgaat. Bij 22 zijn er 2 blauwe borden genegeerd. De opmerking dat je hier als mens ook de mist in kan gaan doet natuurlijk niet ter zake.

4 vind ik eigenlijk een serieus gevaar. Dit is namelijk een punt waar je andere gebruikers mee in gevaar brengt. Een Tesla die de controle overgeeft omdat de situatie niet duidelijk is is tot daar aan toe, maar hier komt de achterop komende bestuurder uit een bocht, trekt op om de snelweg op te rijden en heeft ineens een stilstaande auto voor zijn neus. Natuurlijk is het in dit geval de eigen schuld, je rijdt immers zelf tegen een andere auto aan, maar de Tesla is hier wel de veroorzaker van een onveilige situatie.

In het artikel van Hayte van gisteren en ook in de video van Autoweek valt me ook iets anders op. Het kost de beide bestuurders nog geen half uur om de Tesla al overal de schuld van te geven. "Nee meneer de agent, de Tesla was aan het rijden en negeerde het verbodsbord" en "Het voelde alsof het FSD was die de bumperklever 'in de weg zat', niet ik.". Ik zie bij het eerste dodelijke slachtoffer al dat er naar de auto gewezen gaat worden, en niet naar de bestuurder.

Voor de rest ziet het er allemaal geweldig uit, en is het leuk om een paar ritjes te maken, maar het praktisch nut lijkt me zeer beperkt. Je bent nu (als het goed is) hetzelfde aan het doen als toen je zelf moest rijden, alleen mag je nu alleen maar bijrijder zijn. Ik ben toch liever de bestuurder.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:11
Het maakt echt geen fluit uit of je een lease Tesla hebt of een privé aangeschafte Tesla.
Het is en blijft een Tesla.

Heb vanochtend m'n abbo geannuleerd en opnieuw afgesloten. Zometeen om 15:46 gaat m'n auto weer update controleren. Ben benieuwd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

[...]

Nou....
Wat een goede recap! Ik was op gegeven moment kwijt wat er allemaal mis ging. 1 ding: je mag in NL de claxon daar niet voor gebruiken

• Davidas
Rivanov schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:05:
Het maakt echt geen fluit uit of je een lease Tesla hebt of een privé aangeschafte Tesla.
Het is en blijft een Tesla.

Heb vanochtend m'n abbo geannuleerd en opnieuw afgesloten. Zometeen om 15:46 gaat m'n auto weer update controleren. Ben benieuwd.
Nee, maakt niets uit inderdaad. Wat wel een groot verschil tot nog toe maakt is of je auto update 2026.2.9.1 of 2026.2.3 heeft. Bijna 80 procent van de auto's die nu al de FSD update heeft kwam van versie 2026.2.9.1. Geldt ook voor mijn auto.

[ Voor 3% gewijzigd door Davidas op 14-04-2026 15:14 ]

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:14

Belangrijke opmerking

Door een bug in het systeem ging er iets mis bij het opslaan van je unieke link. Daarom een verzoek aan iedereen die een inzending heeft gedaan waarbij de status veranderd is (bijv. omdat je de update ontvangen hebt) dit aan te passen via je eigen unieke link.

Sorry voor het ongemak!
Heb je nog niet aangemeld?
Dashboard: https://tesla-fsd.nl/
Formulier: https://tesla-fsd.nl/formulier

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
Davidas schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:13:
[...]
Bijna 80 procent van de auto's die nu al de FSD update heeft kwam van versie 2026.2.9.1.
Hoe weet je dit?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:11
Davidas schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:13:
[...]

Nee, maakt niets uit inderdaad. Wat wel een groot verschil tot nog toe maakt is of je auto update 2026.2.9.1 of 2026.2.3 heeft. Bijna 80 procent van de auto's die nu al de FSD update heeft kwam van versie 2026.2.9.1. Geldt ook voor mijn auto.
Ik draai ook al 2026.2.3 .. dus ben benieuwd in mijn geval.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
Rivanov schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:22:
[...]

Ik draai ook al 2026.2.3 .. dus ben benieuwd in mijn geval.
Dat zou juist in je nadeel werken volgens @Davidas

[ Voor 4% gewijzigd door Empie69 op 14-04-2026 15:23 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23
JayJavier schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:14:

Belangrijke opmerking

Door een bug in het systeem ging er iets mis bij het opslaan van je unieke link. Daarom een verzoek aan iedereen die een inzending heeft gedaan waarbij de status veranderd is (bijv. omdat je de update ontvangen hebt) dit aan te passen via je eigen unieke link.

Sorry voor het ongemak!
Heb je nog niet aangemeld?
Dashboard: https://tesla-fsd.nl/
Formulier: https://tesla-fsd.nl/formulier
Ik zat op mobiel toen, ik kan mijn link niet meer ophalen. In ieder geval, mijn auto heet
AZN Auto Zonder Naam
. Ik heb inmiddels wel FSD, maar ik kan mijn inzending dus niet updaten.

• GardenSnakes
MrDirect schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:25:
[...]

Ik zat op mobiel toen, ik kan mijn link niet meer ophalen. In ieder geval, mijn auto heet
AZN Auto Zonder Naam
De link ziet eruit als: tesla-fsd.nl/inzending/XXXXXX
Misschien dat ie oppopt in je URL balk?
En misschien voor de developer @JayJavier van site, toevoegen dat de site je unieke ID opslaat in bv local storage van de browser, zodat als je de link kwijt bent, de site de url/id nog weet en je zo weer terug kan naar het formulier

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35
[...]

Nou....
Kortom, FSD was ws niet geslaagd voor z’n CBR rijexamen.

• Davidas

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
Chielp schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:04:
[...]

1, 2 en 22 laten zien dat verkeersbord herkennen niet altijd goed gaat. Wat ik tot nu toe heb gezien lijkt het meer alsof er gewoon gebruik gemaakt wordt van kaartmateriaal en niet van herkenning van verkeersborden. Een rood rond bord met een witte balk voor je snufferd moet gewoon betekenen dat je de besturing terug geeft aan de bestuurder en niet dat je gewoon doorgaat. Bij 22 zijn er 2 blauwe borden genegeerd. De opmerking dat je hier als mens ook de mist in kan gaan doet natuurlijk niet ter zake.

4 vind ik eigenlijk een serieus gevaar. Dit is namelijk een punt waar je andere gebruikers mee in gevaar brengt. Een Tesla die de controle overgeeft omdat de situatie niet duidelijk is is tot daar aan toe, maar hier komt de achterop komende bestuurder uit een bocht, trekt op om de snelweg op te rijden en heeft ineens een stilstaande auto voor zijn neus. Natuurlijk is het in dit geval de eigen schuld, je rijdt immers zelf tegen een andere auto aan, maar de Tesla is hier wel de veroorzaker van een onveilige situatie.

In het artikel van Hayte van gisteren en ook in de video van Autoweek valt me ook iets anders op. Het kost de beide bestuurders nog geen half uur om de Tesla al overal de schuld van te geven. "Nee meneer de agent, de Tesla was aan het rijden en negeerde het verbodsbord" en "Het voelde alsof het FSD was die de bumperklever 'in de weg zat', niet ik.". Ik zie bij het eerste dodelijke slachtoffer al dat er naar de auto gewezen gaat worden, en niet naar de bestuurder.

Voor de rest ziet het er allemaal geweldig uit, en is het leuk om een paar ritjes te maken, maar het praktisch nut lijkt me zeer beperkt. Je bent nu (als het goed is) hetzelfde aan het doen als toen je zelf moest rijden, alleen mag je nu alleen maar bijrijder zijn. Ik ben toch liever de bestuurder.
Alleen 4 vind ik echt serieus. Een verkeerslicht (doseerlicht) niet in werking zou hij echt moeten herkennen als zijnde niet in werking. Maar misschien is het systeem heel voorzichtig afgesteld aangezien er ook redelijk wat filmpjes zijn waarbij FSD een rood licht volkomen negeert (in de VS uiteraard). Ik kan me heel goed voorstellen dat tesla de afstelling op zeer voorzichtig heeft staan bij verkeerslichten (systeem ziet een verkeerslicht qua vormgeving) maar kan geen licht bepalen (want dat is er niet). Systeem kan geen beslissing maken en zegt: deze is voor jou bestuurder. Ik neem aan dat FSD zo getraind is dat hij vier/vijf "states" herkent: groen, rood, oranje, oranje knipperen en uitgeschakeld). Als dat niet het geval is loop je misschien tegen dit soort problemen aan.

Dat hij de borden bij de dam niet herkent is wel vrij dom. Los van fietspad staat er een overduidelijk bord verplicht linksaf. Ik zag het meteen. Van een ervaren bestuurder van autoweek had ik ook wel wat meer verwacht. Maar goed een bordje verboden voor auto's / motoren had wel netter geweest

• Chielp
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:03
WvB22 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:36:
[...]

Dat hij de borden bij de dam niet herkent is wel vrij dom. Los van fietspad staat er een overduidelijk bord verplicht linksaf. Ik zag het meteen. Van een ervaren bestuurder van autoweek had ik ook wel wat meer verwacht. Maar goed een bordje verboden voor auto's / motoren had wel netter geweest
Ik denk dat je dat ook had gezien als je zelf aan het rijden bent. Maar dat ben je nu niet, en na een half uur "slapend voor je uit kijken" ben je gewoon niet meer aan het opletten.

Het is heel leuk dat het 98% van de tijd wel goed gaat, maar 2% is gewoon veel te veel. En het stukje over de stoplichten geeft ook al aan waar het probleem zit:
- De Tesla rijdt op een stoplicht bij een kruispunt af en snapt het niet meer. De juiste oplossing is stoppen en de besturing overgeven.
- De Tesla rijdt in een bocht op een doseerlicht af en snapt het niet meer. De juiste oplossing is doorrijden en accepteren dat je een bekeuring krijgt.

Een mens, hoe onervaren ook, had dit gewoon goed gedaan.

• JayJavier
MrDirect schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:25:
[...]

AZN Auto Zonder Naam
Ik heb je net een PM gestuurd met alleen de link ;) En top dat je de update al binnen hebt.

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:28
Whoo! Net mijn eerste echte ontwijkende manoeuvre gehad. Smalle weg, auto links voor mij en rechts voor mij kwam een auto uit een uitrit gereden die niet van plan was om netjes te wachten. Heb op dashcam knopje gedrukt, weet niet of dat ergens makkelijk te uploaden is? Ook nog niet de tijd gehad om het terug te kijken. Kun je via dashcam eigenlijk ook de beelden van de hoofdcamera krijgen?

FSD ontweek de auto rechts door er links omheen te rijden. Voor mij was nog genoeg ruimte. Hij zette FSD wel uit, moest het zelf overnemen nadat hij links uitgeweken was.

Edit: ik stond klaar om in te grijpen, het is niet dat ik het niet zelf opgelost zou hebben ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door GarageGoblin op 14-04-2026 15:49 ]

• GardenSnakes
GarageGoblin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:47:
Whoo! Net mijn eerste echte ontwijkende manoeuvre gehad. Smalle weg, auto links voor mij en rechts voor mij kwam een auto uit een uitrit gereden die niet van plan was om netjes te wachten. Heb op dashcam knopje gedrukt, weet niet of dat ergens makkelijk te uploaden is? Ook nog niet de tijd gehad om het terug te kijken. Kun je via dashcam eigenlijk ook de beelden van de hoofdcamera krijgen?

FSD ontweek de auto rechts door er links omheen te rijden. Voor mij was nog genoeg ruimte. Hij zette FSD wel uit, moest het zelf overnemen nadat hij links uitgeweken was.
Via de Tesla app kun je de clip makkelijk downloaden, de camera die vooruit kijkt is de hoofdcamera (die bij je spiegel). Denk uploaden op YouTube en dan alleen via link beschikbaar bv is het makkelijkst.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:16
GarageGoblin schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:47:

Edit: ik stond klaar om in te grijpen, het is niet dat ik het niet zelf opgelost zou hebben ofzo
Mocht je zelf de video en data willen analyseren om te kijken wat er precies gebeurd op welk moment dan kun je dat ook doen door de MP4 hier te uploaden in te laden bij de Tesla Dashcam SEI Explorer:
https://teslamotors.github.io/dashcam/sei_explorer.html

Let wel; Dit werkt alleen met de video die je rechtstreeks van de stick afhaalt, niet met een gedownloade clip uit de dashcam viewer van de app.

[ Voor 6% gewijzigd door Sypheron op 14-04-2026 15:58 ]

WvB22 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:36:
[...]

Alleen 4 vind ik echt serieus. Een verkeerslicht (doseerlicht) niet in werking zou hij echt moeten herkennen als zijnde niet in werking. Maar misschien is het systeem heel voorzichtig afgesteld aangezien er ook redelijk wat filmpjes zijn waarbij FSD een rood licht volkomen negeert (in de VS uiteraard). Ik kan me heel goed voorstellen dat tesla de afstelling op zeer voorzichtig heeft staan bij verkeerslichten (systeem ziet een verkeerslicht qua vormgeving) maar kan geen licht bepalen (want dat is er niet). Systeem kan geen beslissing maken en zegt: deze is voor jou bestuurder. Ik neem aan dat FSD zo getraind is dat hij vier/vijf "states" herkent: groen, rood, oranje, oranje knipperen en uitgeschakeld). Als dat niet het geval is loop je misschien tegen dit soort problemen aan.

Wel jammer dat uitgerekend bij die toeritdosering het scherm niet in beeld is. Ik had wel willen weten of daar idd rode verkeerslichten zichtbaar waren of dat er een phantom brake was. Ik had dat in mijn ride along ook: verkeerslicht op groen, op het scherm op groen en toch stoppen

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 14-04-2026 16:25 ]

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:36
Vanmiddag ook maar de beslissing genomen om van EAP 2e stap naar FSD te gaan (koop / privé)
Totaal natuurlijk wel flink bedrag en hopen dat het de moeite waard is. Alle filmpjes en proefrit waren verbluffend. Maar goed, zelf ervaren is toch wat anders

Nu maar wachten voor de update....
- MY AWD 02-2026
- huidige versie 2026.2.3
- formulier hier ingevuld
- FSD -> koop

Tesla Model Y LR 02-2026 | Tesla Wall Charger

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:33
Ongeveer 250km erop zetten. Wat gaaf zeg. Wat gaat dit veel energie besparen. De enige echte grote fout die ik hem zie maken is dat hij geen voorrang neemt op een gelijkwaardig kruispunt waar ik van rechts kom. Dat hij haaientanden niet herkent, en bijvoorbeeld op fietsers wacht die voor haaientanden staan. Op te lossen door zelf gas te geven.

Qua snelweg, ik vind 't prima. Erg indrukwekkend hoe die een baan opschuift als er mensen invoegen op de snelweg, om ruimte te creëren. Wat ook al benoemd is, hij wil vrachtwagens graag inhalen, ook als die 90 gaat en jouw maximumsnelheid staat op 91, of misschien zelfs als jouw snelheid ook op 90 staat. Zou fijn zijn als er een instelling was waar je kan zeggen dat je alleen inhaalt als de voorligger langzamer rijdt dan bijv. 98, en dan mijn maximumsnelheid staat op 106. Gaat hij inhalen, dan haalt die in met ~106.

Los daarvan, ik denk dat iedereen zijn eigen rijstijl heeft. Soms rij je al honderden zo niet duizenden keren op dezelfde weg, heb je daar je patroontje in hoe je daar rijdt, welke baan je pakt. De Tesla rijdt natuurlijk anders. Dit systeem is echt om je veilig van A naar B te brengen, op een comfortabele manier. Als passagier is het ook helemaal niet fijn als iemand heel assertief/agressief rijdt. Veel fijner om dan relaxed te rijden.

Het is dan ook een kunst om je nu te kunnen ontspannen in de auto, je niet te veel druk te maken als je 106 rijdt, je iemand inhaalt die 102 gaat en het duurt even, terwijl er een bumperklever achter je zit. De hele winst aan dit systeem is ontspanning, maar die moet je wel zelf creëren door oké te zijn met een andere, veiligere rijstijl. Ik ben zeer enthousiast en blij met dit systeem.

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
We zitten op 24u na aanschaf fsd koop, nog steeds niks aan updates

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Opzouten schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:50:
Ik had het vandaag in een uur. Abbo opgezegd en direct weer aangevraagd. Uur later had ik het. Denk dat tesla het trucje doorhad
Ik ben denk ik de enigste die mijn abonnement niet asap wil starten. Wil er nl. ook met Hemelvaart nog gebruik van maken

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pdidi schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:56:
Ik ben denk ik de enigste die mijn abonnement niet asap wil starten. Wil er nl. ook met Hemelvaart nog gebruik van maken
Echt, niet overdrijven, er is echt nog wel een grote groep die 'wacht' op activatie....
https://tesla-fsd.nl/

[ Voor 3% gewijzigd door ZeRoC00L op 14-04-2026 16:58 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• JayJavier
Het overgrote deel wacht nog op een update. Ik zelf ook...
ZeRoC00L schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 16:58:
[...]

Echt, niet overdrijven, er is echt nog wel een grote groep die 'wacht' op activatie....
https://tesla-fsd.nl/
Ik denk dat je mijn post moet herlezen en dan vooral het woordje 'niet' ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 14-04-2026 17:38 ]

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009

Cordon

Lievelings jankert

De volgende push is vannacht/morgenochtend toch? :P

• Masterchiev
  • Nu online
Cordon schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:09:
[...]

De volgende push is vannacht/morgenochtend toch? :P
Ja afgelopen dagen ook nog in de avond grofweg tussen 18:00-24:00

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Zijn de eerste 'batches' niet gewoon om het testen hoe het ontvangen wordt en/of het werkt en daarna komt de grote uitrol? :P

Koffiedik kijken natuurlijk, we weten het gewoon niet. Maar kan de boel verklaren. Was wel vaker dat er een nieuwe versie was die rustig uitrolde de eerste dagen en dan in stroomversnelling ging. :P

• Masterchiev
  • Nu online
Cordon schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:13:
Zijn de eerste 'batches' niet gewoon om het testen hoe het ontvangen wordt en/of het werkt en daarna komt de grote uitrol? :P

Koffiedik kijken natuurlijk, we weten het gewoon niet. Maar kan de boel verklaren. Was wel vaker dat er een nieuwe versie was die rustig uitrolde de eerste dagen en dan in stroomversnelling ging. :P
Jaa en je ziet wel steeds meer filmpjes die aandacht nodig hebben. Zag deze van autoweek

Vanaf 49.30 minuten rijdt die op een bromfietspad. Bestuurder had het zelf niet gezien en is dus geflitst. Echt zelf opletten is een pré

• Cordon

Cordon

Lievelings jankert

Masterchiev schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:15:
[...]

Jaa en je ziet wel steeds meer filmpjes die aandacht nodig hebben. Zag deze van autoweek

Vanaf 49.30 minuten rijdt die op een bromfietspad. Bestuurder had het zelf niet gezien en is dus geflitst. Echt zelf opletten is een pré
Het heet niet voor niets supervised, hahaha! Je moet zelf ook wel kijken of die geen verkeerd straatje in gaat. En vroeger mocht je hier wel komen met een auto komen en zo ziet het er ook uit nog steeds (imho). En zovaak dat hier nog auto's doorheen rijden, maar die worden dus geflitst.

• aaroenz0r
Op de vraag of camera reiniging een voorwaarde was voor FSD Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMH19nJX_jBMHQ-0WGE2rvYIfGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSx1fie8Jzpt9ppfBt4rT4CK.jpg?f=fotoalbum_large

• Masterchiev
  • Nu online
Cordon schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 17:22:
[...]

Het heet niet voor niets supervised, hahaha! Je moet zelf ook wel kijken of die geen verkeerd straatje in gaat. En vroeger mocht je hier wel komen met een auto komen en zo ziet het er ook uit nog steeds (imho). En zovaak dat hier nog auto's doorheen rijden, maar die worden dus geflitst.
Ja daar ligt dus een leercurve voor FSD. Remt de auto ook af bijv op de snelweg bij het bord “bij nat weer”? Dus 90km/u bij nat weer. Hier kom je ze af en toe tegen maar in Duitsland is het een standaard. Iemand hier ervaring mee?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:07
Vandaag voor het eerst een wow ervaring. Auto reed een straat in die te krap was voor 2 auto’s. FSD zag een auto aankomen, wacht netjes en ging zelf een klein stukje naar achter om ruim op tijd plaats te maken. Heel vet!

Op het moment dat de auto naar achter gaat stopt helaas net het clipje.

https://x.com/rdekruyf/status/2044084487294767385?s=46

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:08
Rustig aan. Ik heb zaterdag ochtend abo afgesloten en heb ook nog niets. Geduld.

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:15
Het leek erop dat koop direct een update opleverde. Ik heb FSD vanmiddag ook gekocht en heb wel EAP functies direct gekregen (NoA, ASS) maar software update ho maar. Bij een kennis van me leverde het weer wel direct een update up, bij een vriend van hem weer niet (nu 24 uur geleden). Geen touw aan vast te knopen dus.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
Heb een paar keer ingegrepen op de laatste rit omdat hij soms te lang treuzelt vooraleer een besluit te nemen en dan gaan andere weggebruikers voorrang nemen . Iets assertiever zou juist veiliger zijn naar mijn idee. Wat zou helpen is bv wat harder op een wegversmalling afrijden en je auto breed maken ipv rechts rijden en snelheid verminderen waardoor anderen allemaal voorrang pakken.

[ Voor 28% gewijzigd door karel_G_1981 op 14-04-2026 18:17 ]

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:19
Ik krijg net een mail 'Full Self-Driving (Supervised) is nu goedgekeurd'. Thanks Tesla, laat het me nu maar ook daadwerkelijk aanschaffen :>.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
karel_G_1981 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:15:
Heb een paar keer ingegrepen op de laatste rit omdat hij soms te lang treuzelt vooraleer een besluit te nemen en dan gaan andere weggebruikers voorrang nemen . Iets assertiever zou juist veiliger zijn naar mijn idee. Wat zou helpen is bv wat harder op een wegversmalling afrijden en je auto breed maken ipv rechts rijden en snelheid verminderen waardoor anderen allemaal voorrang pakken.
Wat begrijp je niet aan het deel "supervised"?

• patrickt35
  • Nu online
Vanaf vandaag zijn de selftest-drive met FSD beschikbaar.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
patrickt35 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:27:
Vanaf vandaag zijn de selftest-drive met FSD beschikbaar.
Op de website van Tesla staat vanaf 17 april.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
Voor de mensen met hw3

https://hw3claim.nl/

• patrickt35
  • Nu online
turkeyhakan schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:30:
[...]

Op de website van Tesla staat vanaf 17 april.
Ik krijg net een email dat ik vanaf nu een proefrit kan boeken om FSD te ervaren.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Odie schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:11:
Het leek erop dat koop direct een update opleverde. Ik heb FSD vanmiddag ook gekocht en heb wel EAP functies direct gekregen (NoA, ASS) maar software update ho maar. Bij een kennis van me leverde het weer wel direct een update up, bij een vriend van hem weer niet (nu 24 uur geleden). Geen touw aan vast te knopen dus.
En je hebt zeker wel een HW4 model?
patrickt35 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:33:
[...]

Ik krijg net een email dat ik vanaf nu een proefrit kan boeken om FSD te ervaren.
Ik heb voor vrijdag een proefrit geboekt staan, deze namiddag werd ik door Tesla gebeld hierover. Blijkbaar doen ze eerst een ritje van een kwartier met iemand van Tesla om het systeem te tonen, daarna mag je zelf op weg.
Jammer want zo blijft er niet heel veel tijd over om er zelf plezier aan te beleven.
Maakte ook niks uit dat ik zei dat ik al een Ride Along had gedaan, ze zijn verplicht om het zo te doen.

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 14-04-2026 18:48 ]

• patrickt35
  • Nu online
[b]Fire69 in "Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD"Ik heb voor vrijdag een proefrit geboekt staan, deze namiddag werd ik door Tesla gebeld hierover. Blijkbaar doen ze eerst een ritje van een kwartier met iemand van Tesla om het systeem te tonen, daarna mag je zelf op weg.
Jammer want zo blijft er niet heel veel tijd over om er zelf plezier aan te beleven.
Maakte ook niks uit dat ik zei dat ik al een Ride Along had gedaan, ze zijn verplicht om het zo te doen.
Beetje vreemde uitspraak. Krijgt iedereen die de update krijgt dan ook een Tesla medewerker voor 15 minuten tot zijn/haar beschikking?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
patrickt35 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:55:
[...]

Beetje vreemde uitspraak. Krijgt iedereen die de update krijgt dan ook een Tesla medewerker voor 15 minuten tot zijn/haar beschikking?
Nee, die moet een quiz doen en 6 minuten filmpje kijken.
Fire69 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:45:
[...]

ze zijn verplicht om het zo te doen.
Ow, dat zou dan zomaar eens de reden kunnen zijn waarom het zaterdag werd afgeblazen

• yamanguy
  • Nu online
Net gecheckt en helaas nog geen updates, morgen maar opnieuw.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ww1T_Nn6DCaChS3fWLOixtl55jI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrFCxAgFJ9A8qauS1nRPhRlr.jpg?f=fotoalbum_large

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

duderuud

Sliden is koel

Hier ook nog geen update. Zelfde software versie...

Motor-Forum.nl

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.