Geen idee eigenlijk 😂😂 was gewoon benieuwd wat ik zag op de site als ik het deed.SimondeG schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:29:
[...]
Wat heb je eigenlijk voor benefits als je tesla koppelt met Notateslaapp?
Dus heb het gedaan omdat het kon 😂😂
"Iedereen".. een paar mensen op Twitter. Valt meekarel_G_1981 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:25:
Ik maak me zorgen , iedereen krijgt de update en ik nog niet . Hoop dat het niet ligt aan die service afspraak die ik had gemaakt voor die camera anders annuleer ik die weer
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Heeft niks met de serviceafspraken te maken. Ik heb de mijne aanstaande donderdag voor de camera, ik was ook erg verbaasd dat ik de update kreeg.karel_G_1981 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:25:
Ik maak me zorgen , iedereen krijgt de update en ik nog niet . Hoop dat het niet ligt aan die service afspraak die ik had gemaakt voor die camera anders annuleer ik die weer
Als het je heeft geholpen aan deze snelle rollout van FSD, dan was het het waard. Ik wacht wel 😅Maronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:32:
[...]
Geen idee eigenlijk 😂😂 was gewoon benieuwd wat ik zag op de site als ik het deed.
Dus heb het gedaan omdat het kon 😂😂
Deze heb ik ook op HW3, is niets van FSDxtern15 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:34:
[Afbeelding]
Deze had ik een paar dagen terug ontvangen maar dus nog geen nieuwe functionaliteit. Is het zeker dat het enkel vanaf hw4 uitgerold wordt?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Je begrijpt dat 90% van de lezers hier er hun hele nacht voor zouden willen opofferen?!Maronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:36:
Het is een flinke update! Zit nu op 17%. Dacht van straks nog even rondje met de hond en dan quiz maken en rijden! Denk dat het morgen gaat worden.
Die heeft volgens mij niet fsd gekocht maar een abonnement genomen, damn ik wacht nog steedsspartacusNLD schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:40:
Berkant heeft hem binnen (X "influencer")
[Afbeelding]
Vast, maar ik heb morgen de verjaardag van mijn jongste, dus ondanks dat ik blij ben dat ik de update heb, heb ik toch een hogere prioriteit morgen!Maurice- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:40:
[...]
Je begrijpt dat 90% van de lezers hier er hun hele nacht voor zouden willen opofferen?!
Maar hij wil naar de bioscoop dus dat kan meteen dan even in de korte test worden gedaan!
Pappa, dit is niet de route naar de bioscoop!Maronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:43:
[...]
Vast, maar ik heb morgen de verjaardag van mijn jongste, dus ondanks dat ik blij ben dat ik de update heb, heb ik toch een hogere prioriteit morgen!
Maar hij wil naar de bioscoop dus dat kan meteen dan even in de korte test worden gedaan!
“Klopt!”
Tesla raadt een koppeling met Notateslaapp af dus ik denk het niet.SimondeG schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:33:
[...]
Als het je heeft geholpen aan deze snelle rollout van FSD, dan was het het waard. Ik wacht wel 😅
Hoezo moeten we 3 uur rijden naar de bioscoop???Odie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:45:
[...]
Pappa, dit is niet de route naar de bioscoop!
“Klopt!”
Ja er is een hele grote wegafsluiting!
Heerlijk! Genieten maar. Laat graag even weten hier hoe je het ervaartMaronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:46:
[...]
Hoezo moeten we 3 uur rijden naar de bioscoop???
Ja er is een hele grote wegafsluiting!
Ik merk bij mezelf dat ik, als ik er echt op let, continu kijk naar de powermeter om te zien hoe snel en vooral hoe lang ik ’m in het groen kan krijgen als ik naar een stoplicht toe rol. Een lang stuk lichtgroen werkt beter dan abrupt hard remmen en diep groen, is mijn ervaring.
PSN: FreakGIB
Putten en werkzaamheden ontwijken.Maronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:49:
Ik ben vooral volgende week maandag benieuwd! Ik ga dan naar Disneyland Parijs voor twee dagen. Wat gaat die doen zodra ik België en Frankrijk in rijdt.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik mag ook 'ome Elon' zeggen 🤪🤪GarageGoblin schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:47:
Zijn er al meerdere non-influencers gespot? Of is Maronite volgens Tesla iets bekender dan hij zelf door heeft?
Op de vluchtstrook gaan staan met de alarmlichten aan tot je bevestigt dat hij nu echt uitgezet wordt door de grensovergangMaronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:49:
Ik ben vooral volgende week maandag benieuwd! Ik ga dan naar Disneyland Parijs voor twee dagen. Wat gaat die doen zodra ik België en Frankrijk in rijdt.
Niet. Vroeger kon het. Al jaaaaaren niet meer.aaroenz0r schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:50:
How kan ik een highland forceren om opnieuw te zoeken naar een update?
Beide stuurwielknoppen inhouden voor een reset heeft niks uitgehaald.
[Afbeelding]
Wil je aub even kijken of je naast FSD ook nog de auto steer kan gebruiken
Legion 7i i9 3080 32gb
Dat kan niet.aaroenz0r schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:50:
[Afbeelding]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Opnieuw zoeken kan volgens mij niet, je kunt maar 1x per 24 uur in auto op update controleren. Ik weet alleen niet of je binnen die 24 uur toch melding kan krijgen dat er alsnog een update is.aaroenz0r schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:50:
[Afbeelding]
Zit nu op 26%, dus dat gaat het echt niet meer worden vanavond.markklok schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:52:
Voor de lucky few die hem hier mogelijk al vanavond kunnen testen.
Wil je aub even kijken of je naast FSD ook nog de auto steer kan gebruiken
[ Voor 47% gewijzigd door aaroenz0r op 11-04-2026 22:00 ]
Op de snelweg, ga dan binnen de bebouwde kom rijden zou je zeggen!
Moet wel zeggen, hoe die bochten neemt en aan komt rijden. Dan had ik mij als auto achter hem toch afgevraagd of die bejaarde z'n rijvaardigheid niet eens opnieuw moet laten testen.
[ Voor 25% gewijzigd door carpebios op 11-04-2026 22:12 ]
Hij stond op de KFC, maar de auto heeft zelf bepaald dat bij de brandstofpomp parkeren de beste optie is.
Idd! ook met dat snelweg rijden, waarbij de bestuurder het gaspedaal meerdere malen moest indrukken om 'm in de linkerbaan te krijgen. Maar we zullen het verder meemaken!carpebios schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:10:
[...]
Moet wel zeggen, hoe die bochten neemt en aan komt rijden. Dan had ik mij als auto achter hem toch afgevraagd of die bejaarde z'n rijvaardigheid niet eens opnieuw moet laten testen.
Ja en daar mag je nu op dit tijdstip toch 120/130 zou je zeggen, maar hij reed rond de 100.nicolas1993 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:15:
[...]
Idd! ook met dat snelweg rijden, waarbij de bestuurder het gaspedaal meerdere malen moest indrukken om 'm in de linkerbaan te krijgen. Maar we zullen het verder meemaken!
Volgens de Support gaat het gewoon uit als je de grens over gaat. Dan mag je het zelf doen.Maronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:49:
https://www.tesla.com/nl_...ean-countries-can-use-fsdIn welke Europese landen kan ik Full Self-Driving (Supervised) gebruiken?
Het gebruik van Full Self-Driving (Supervised) is momenteel beschikbaar in Nederland. De activering en het gebruik van deze functies in andere landen zijn afhankelijk van nieuwe ontwikkelingen en de wettelijke goedkeuring die in sommige landen meer tijd kan vergen. De beschikbaarheid van deze functies kan ook afhankelijk zijn van de voertuigconfiguratie, hardware, softwareversie, het model, de uitvoering en het modeljaar van uw auto.
Opmerking: De activering van het systeem wordt geblokkeerd in regio's waar nog geen goedkeuring is verleend. Als Full Self-Driving (Supervised) actief is en u een land binnenrijdt dat nog geen goedkeuring heeft verleend, wordt Full Self-Driving (Supervised) uitgeschakeld nadat u bent gewaarschuwd over het naderen van de grens.
Ook blijft de auto 100 rijden terwijl er 130 mag worden gereden. De chauffeur moet zelf versnellen naar 130 om op die snelheid te komen en te blijven.
Ook grappig, hij krijgt aan het einde van de rit ook nog te zien hoe goed hij heeft opgelet, net als bij de ride alongs van tesla zelf.
[ Voor 17% gewijzigd door Qoon3x op 11-04-2026 22:46 ]
Gaaf, veel plezier! Als ik de tekst lees lijkt er geen parkeren bij te zitten, dat zou wel heel jammer zijn.Maronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:12:
[Afbeelding]
Mijn M3 met HW4 zakelijke lease, aangeschaft in januari 2025 wordt op dit moment geüpdate! Ik ben benieuwd!
Ik heb donderdag pas de afspraak voor reiniging van de camera
Toch blijkbaar niet alleen de influencers!
Toen ik vorig weekend met pasen de Belgische grens over ging kwam er voor de grensovergang al de melding dat er een grensovergang komt en dat FSD niet meer beschikbaar zou zijn.Maronite schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 21:49:
Dus de melding zit er al in. Nu de FSD update zelf nog
Ik ben mijzelf al 2 dagen helemaal gek aan het maken
[ Voor 13% gewijzigd door GarageGoblin op 11-04-2026 22:37 ]
Waarom? Je gaat nog jaren en jaren hier mee rijden.GarageGoblin schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:36:
Vind het toch wel gek dat na zoveel tijd er maar 1 persoon is die de update hier heeft, zou het dan toch een foutje van Tesla zijn... jammer dat ze niet gewoon vertellen wat ze van plan zijn.
Ik ben mijzelf al 2 dagen helemaal gek aan het maken
En het nieuws is amper 24 uur bekend.
Nu blijkt dus dat ik het helemaal niet kan gebruiken(?!). Waarom dan de betaal optie? 😭
Ja, ik vroeg me dat een tijdje geleden al af of iedere VIN geregistreerd moest worden bij het RDW. Misschien gaat de uitrol daarom zo langzaam
Dat is misschien wel een interessante, @Maronite aangezien bij jou de update geinstalleerd wordt: Kan jij op https://ovi.rdw.nl iets zien aan bijzonderheden? Wat is het Typegoedkeuringsnummer dat er nu staat? Wellicht dat die veranderd is.pdidi schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:52:
[...]
Ja, ik vroeg me dat een tijdje geleden al af of iedere VIN geregistreerd moest worden bij het RDW. Misschien gaat de uitrol daarom zo langzaam
FSD update wordt geleidelijk uitgerold, er zijn er maar een paar die gemeld hebben dat ze de update binnen hebben.Knorretje- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:51:
Hier een HW3 Model Y. Toen ik las dat FSD is goedgekeurd direct in de Tesla-app gekeken. En jawel: ik kon het activeren voor 99€ /mnd. Dit dan ook direct gedaan, want super nieuwschierig.
Nu blijkt dus dat ik het helemaal niet kan gebruiken(?!). Waarom dan de betaal optie? 😭
Er wordt al 8 jaar lang een koop-optie aangeboden voor 7500,- euro, zo gek is dat bij Tesla helemaal niet.Knorretje- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:51:
Hier een HW3 Model Y. Toen ik las dat FSD is goedgekeurd direct in de Tesla-app gekeken. En jawel: ik kon het activeren voor 99€ /mnd. Dit dan ook direct gedaan, want super nieuwschierig.
Hoewel de service aantrekkelijk kan zijn voor de eerste maand, zou de noodzaak om constant alert te zijn, zelfs wanneer men zelf niet rijdt, vermoeiend kunnen worden.
Ik zou deze service alleen overwegen in situaties waarin volledig autonome rijomstandigheden gelden, waarbij tevens wettelijke toestemming is verleend voor andere activiteiten.
Het kan een interessante demonstratie zijn wanneer men met familie aan het rijden is of met vrienden die nog nooit in een Tesla hebben gezeten.
Echter, ik zie mezelf dit niet continu gebruiken.
[ Voor 19% gewijzigd door DeJurist op 11-04-2026 23:02 ]
Is er een korte handleiding beschikbaar?gjcvro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 11:58:
[...]
Het werd hier letterlijk gezegd door de ranger die de ruit schoon kwam maken. En als je niet wil wachten kun je het zelf doen, bij voorkeur met iets als een briilenpoetsdoekje, in ieder geval niets met alcohol.
Aardige man, en ik heb gevraagd of ik mee mocht kijken, vond hij wel prima en liet ook duidelijk zien wat het probleem was en hoe hij het deed.
Ik had blijkbaar mazzel, kon vorige week meteen na het weekend al een afspraak inplannen. Nu wil ineens iedereen het.
Edit: ondertussen paar pagina's terug gevonden. Mss post pinnen?
[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 11-04-2026 23:06 ]
Ik haat het om toe te geven maar ik ben wel bang dat je gelijk hebt en dat ik ook na de eerste maand “spelen” en demo’s geven aan vrienden en collega’s weer lekker terug ga naar autopilot. Nederland is erg klein en de afstanden die we afleggen vragen weinig van je als chauffeur. Eerlijk? Ik ben heel tevreden met AP en de keren dat ik EAP had in een loaner vond ik dat ik het zelf 10x beter kon.DeJurist schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:00:
De maandelijkse kosten van €99 euro zijn aanzienlijk en zullen waarschijnlijk niet rendabel zijn, tenzij men werkzaam is als taxichauffeur. Hoewel de service aantrekkelijk kan zijn voor de eerste maand, zou de noodzaak om constant alert te zijn, zelfs wanneer men zelf niet rijdt, vermoeiend kunnen worden. Ik zou deze service alleen overwegen in situaties waarin volledig autonome rijomstandigheden gelden, waarbij tevens wettelijke toestemming is verleend voor andere activiteiten.
Ik vraag me echt af hoe goed FSD moet zijn om me op dit niveau te overtuigen permanent 99 euro per maand te betalen.
En nu bij de nieuwe auto's autopilot zoals die nu gaat zal er niet meer op zitten, wat deels begrijpelijk is omdat het toch niet meer ontwikkeld wordt. De prikkel om FSD af te nemen maken ze zo wel groter omdat als je nu een 'nieuwe' Tesla koopt hij zonder FSD niet binnen de lijntjes kan rijden autonoom. Wel een gemis dat het bij de nieuwe auto's niet meer standaard erop zit.Odie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:05:
[...]
Ik haat het om toe te geven maar ik ben wel bang dat je gelijk hebt en dat ik ook na de eerste maand “spelen” en demo’s geven aan vrienden en collega’s weer lekker terug ga naar autopilot. Nederland is erg klein en de afstanden die we afleggen vragen weinig van je als chauffeur. Eerlijk? Ik ben heel tevreden met AP en de keren dat ik EAP had in een loaner vond ik dat ik het zelf 10x beter kon.
Ik vraag me echt af hoe goed FSD moet zijn om me op dit niveau te overtuigen permanent 99 euro per maand te betalen.
[ Voor 6% gewijzigd door Daniel. op 11-04-2026 23:13 . Reden: Zinsconstructie ]
Ik denk hier ongeveer hetzelfde over. Leuk om het een maandje te proberen. Maar rij stukjes binnendoor vaak net zo lief even zelf en de basic AP voor in de file / snelweg is helemaal prima as is. Vroeg met trouwens wel af of die AP ook nog op een andere software stack over wordt gezet. Dus als ie in de file dan wat minder bruusk optrekt vanuit stilstand enz. zou het helemaal mooi zijn.Odie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:05:
[...]
Ik haat het om toe te geven maar ik ben wel bang dat je gelijk hebt en dat ik ook na de eerste maand “spelen” en demo’s geven aan vrienden en collega’s weer lekker terug ga naar autopilot. Nederland is erg klein en de afstanden die we afleggen vragen weinig van je als chauffeur. Eerlijk? Ik ben heel tevreden met AP en de keren dat ik EAP had in een loaner vond ik dat ik het zelf 10x beter kon.
Ze laten er vwb het verwijderen van Autosteer idd geen gras over groeien. Ook de FSD Transfer is hiervoor aangepast:Daniel. schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:08:
[...]
En nu bij de nieuwe auto's autopilot zoals die nu gaat er af gaat, wat deels begrijpelijk is omdat het toch niet meer ontwikkeld wordt is de prikkel om het af te nemen wel weer groter geworden omdat als je nu een Tesla koopt hij zonder FSD niet binnen de lijntjes kan rijden autonoom. Wel een gemis dat het bij de nieuwe auto's niet meer standaard erop zit.
Ik ben dan wel benieuwd of je na het aflopen van het FSD abonnement nog wel Autosteer hebtAls u Full Self-Driving (Supervised) van uw huidige voertuig overzet naar uw nieuwe voertuig, heeft uw huidige voertuig alleen nog toegang tot de standaard Traffic-Aware Cruise Control-functies
Dus iedereen die al besteld, maar nog niet ontvangen heeft, zit veilig en krijgt AP?Destynx schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 20:02:
Zoals een aantal al hebben aangegeven heeft de FSD goedkeuring ook een aantal andere gevolgen gehad.
- Op nieuwe Tesla’s krijg je geen autopilot meer. Deze beschikken alleen nog over Traffic Aware Cruise Control. Tesla’s hebben standaard al lane departure assist (dat is los van autopilot) waardoor ze nog steeds aan de EU regelgeving voldoen.
- Alle demo auto’s die Tesla aanbood (snel leverbare auto’s) zijn van de website af. Er staan nog maar 2 Performance model 3’s, deze beschikken wel over autopilot.
- Occasions van Tesla hadden voorheen altijd Enhanced Autopilot om ze aantrekkelijk te maken. Sinds vandaag leveren ze dat alleen nog op HW3 auto’s. Alle nieuwere occasions (voor zover ik kan zien 2022) beschikken alleen nog over autopilot.
Als Duitsland en Frankrijk aanhaken lijkt het me wel wat voor de vakantietrektochten..DeJurist schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:00:
De maandelijkse kosten van €99 euro zijn aanzienlijk en zullen naar verwachting niet rendabel zijn, tenzij men werkzaam is als taxichauffeur.
Hoewel de service aantrekkelijk kan zijn voor de eerste maand, zou de noodzaak om constant alert te zijn, zelfs wanneer men zelf niet rijdt, vermoeiend kunnen worden.
Ik zou deze service alleen overwegen in situaties waarin volledig autonome rijomstandigheden gelden, waarbij tevens wettelijke toestemming is verleend voor andere activiteiten.
Het kan een interessante demonstratie zijn wanneer men met familie aan het rijden is of met vrienden die nog nooit in een Tesla hebben gezeten.
Echter, ik zie mezelf dit niet continu gebruiken.
Had je het dus toch goed gezienFire69 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 22:29:
[...]
2026.3.6 of 2026.3.8. Ik heb het niet goed kunnen zien, de chauffeur was me iets te snel af.
Is dit echt al bevestigd?Daniel. schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:08:
[...]
En nu bij de nieuwe auto's autopilot zoals die nu gaat zal er niet meer op zitten, wat deels begrijpelijk is omdat het toch niet meer ontwikkeld wordt. De prikkel om FSD af te nemen maken ze zo wel groter omdat als je nu een 'nieuwe' Tesla koopt hij zonder FSD niet binnen de lijntjes kan rijden autonoom. Wel een gemis dat het bij de nieuwe auto's niet meer standaard erop zit.
Dus ze nemen iets af wat bij de aanschaf inbegrepen was? Wauw. Als dat ook voor onze abonnementen gaat gelden ga ik annuleren want dat doet ook iets met de restwaarde als je een Tesla met alleen "cruise control" aanbiedt.pdidi schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:14:
[...]
Ze laten er vwb het verwijderen van Autosteer idd geen gras over groeien. Ook de FSD Transfer is hiervoor aangepast:
[...]
Het zal wel slecht slapen worden, auto hele avond uit de buurt van wifi gestaan. Net thuis. Hopen op een updeetje vannacht
Ik hoop dat we met de HW3 auto’s ook snel iets vergelijkbaars krijgen… wilde de lease van mijn ‘23 model wellicht nog met een jaar verlengen, maar wellicht toch maar naar een nieuwe kijken..
Update werd rond 21u gepushed naar de auto (via cellularTweakx schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:08:
[...]
Enjoy! Waar kreeg je een melding? En wanneer besteld?
Heb FSD origineel in 2019 aangeschaft op een m3 , eind 2024 overgezet naar een hw4 my
[ Voor 5% gewijzigd door Mrtnl op 11-04-2026 23:43 ]
Van reeds verkochte auto's word het niet weggehaald, je krijgt het alleen niet meer bij een nieuwe.Maurice- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:28:
[...]
Dus ze nemen iets af wat bij de aanschaf inbegrepen was? Wauw. Als dat ook voor onze abonnementen gaat gelden ga ik annuleren want dat doet ook iets met de restwaarde als je een Tesla met alleen "cruise control" aanbiedt.
Er staat dat als je FSD overzet naar je nieuwe auto je huidige auto alleen nog TACC heeft.gjcvro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:32:
[...]
Van reeds verkochte auto's word het niet weggehaald, je krijgt het alleen niet meer bij een nieuwe.
Als u Full Self-Driving (Supervised) van uw huidige voertuig overzet naar uw nieuwe voertuig, heeft uw huidige voertuig alleen nog toegang tot de standaard Traffic-Aware Cruise Control-functies.
[ Voor 26% gewijzigd door Maurice- op 11-04-2026 23:35 ]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik wil graag een maandje proefdraaien met FSD maar wil wel de keuze houden om daarna weer terug naar Autosteer te kunnen. Ik houd de berichten hier in de gaten,pdidi schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:14:
[
[...]
Ik ben dan wel benieuwd of je na het aflopen van het FSD abonnement nog wel Autosteer hebt
Tuurlijk, dat is niet eens een discussie..JayJavier schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:41:
Ik heb nu FSD afgesloten en als ik dat annuleer zou ik toch weer Autopilot moeten krijgen. Staat volgens mij ook op de factuur van aanschaf.
Hilary Duff 4-Life
Ja, omdat je dan fsd hebt, waarom wil je dan ook nog ap?Maurice- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:33:
[...]
Er staat dat als je FSD overzet naar je nieuwe auto je huidige auto alleen nog TACC heeft.
Als u Full Self-Driving (Supervised) van uw huidige voertuig overzet naar uw nieuwe voertuig, heeft uw huidige voertuig alleen nog toegang tot de standaard Traffic-Aware Cruise Control-functies.
Je huidige auto heeft dan geen FSD, dat zet je over naar je nieuwe auto. Je huidige auto heeft dan alleen nog TACC. Deze situatie gaat er dus vanuit dat je beide auto's houdt, waarbij je eerste auto een standaard geleverde functie (AP) verliest.gjcvro schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:50:
[...]
Ja, omdat je dan fsd hebt, waarom wil je dan ook nog ap?
Ik vind dat ook vreemd maar dat is wat er letterlijk staat.
[ Voor 23% gewijzigd door Maurice- op 11-04-2026 23:59 ]
Update downloaden, filmpje kijken, 1 vraag beantwoorden en rijden maar gereden worden.
Op wat schoonheidsfoutjes na ging het voor 95% overal goed. Smalle straatjes, wegwerkzaamheden, voorrangregels, ging allemaal goed. Wel vreemde blikken van mensen als je met 2 handen zwaaiend de bocht door gaat. 😂
Maar feitelijk heeft je huidige auto nooit ap gehad. Dus nemen ze het toch niet af? Alleen voorheen viel de auto terug op ap waarschijnlijk en nu dan inderdaad niet meer. Weet alleen niet of je dat als afpakken moet zien. Maar het is wel duidelijk dat tesla van ap af wil. Eigenlijk wel jammer, want dan blijft het ook echt helemaal stil staan.Maurice- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 23:53:
[...]
Je huidige auto heeft dan geen FSD, dat zet je over naar je nieuwe auto. Je huidige auto heeft dan alleen nog TACC. Deze situatie gaat er dus vanuit dat je beide auto's houdt, waarbij je eerste auto een standaard geleverde functie (AP) verliest.
Ik vind dat ook vreemd maar dat is wat er letterlijk staat.
Waarschijnlijk zouden ze ook vreemd kijken als je dat als passagier doet, dus of dat een maatstaf is...S4b0 schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:08:
Ik kan ook bevestigen dat het werkt.
Update downloaden, filmpje kijken, 1 vraag beantwoorden en rijden maar gereden worden.
Op wat schoonheidsfoutjes na ging het voor 95% overal goed. Smalle straatjes, wegwerkzaamheden, voorrangregels, ging allemaal goed. Wel vreemde blikken van mensen als je met 2 handen zwaaiend de bocht door gaat. 😂
abbo of fsd gekochtS4b0 schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:08:
Ik kan ook bevestigen dat het werkt.
Hilary Duff 4-Life
Moet de camera binnen niet afgeplakt zijn, of kan ik met FSD nog gewoon een beetje browsen onderweg?
Voor mensen zoals jij is er openbaar vervoer.Conifeer schreef op zondag 12 april 2026 @ 00:23:
Als ik het zo lees, krijgen al veel mensen de update. Wanneer kan ik die verwachten?
Moet de camera binnen niet afgeplakt zijn, of kan ik met FSD nog gewoon een beetje browsen onderweg?
Camera cleaning geboekt voor donderdag,dus dat is geen voorwaarde voor FSD download.
(Heb in 2019 FSD meteen aangeschaft bij M3 en in november 2025 laten overzetten naar nieuwe MY dual motor)
Matrixborden boven de snelweg herkent hij goed, rijstrook afgesloten, max snelheid en einde maatregel gaat goed. De auto geeft dan wel max 70 aan maar blijft 100 rijden, pas zodra hij bijvoorbeeld de auto van RWS nadert remt hij af. Dit had ik nog niet in een van de ridealongs gezien.
Zeker doen de S en X gewoon mee, maar die moeten wel met HW4 zijn uitgerust. Daarvoor moeten ze van 2023 of nieuwer zijn.TWST schreef op zondag 12 april 2026 @ 01:12:
Wat ik me afvraag of deze update alleen voor de 3 en Y is.
Zo ja what about S en X
Afgelopen jaar zijn er nog geen 100 S/X op kenteken gezet hier, dus dat gaat om relatief weinig voertuigen tov 3/Y.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
:strip_exif()/f/image/hdEbFhDEUDQlzwbxENCDmf8y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8b0Z39KRQJ6E24A6s0lonjq4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VjTb6aEAh0e8JomDieuNRRWn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wuww4rPNPA7jMRzILZ456cMl.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Igawux8lNS35GdxvUmtqANJV.png?f=fotoalbum_large)