• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gyrolion schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:58:
[...]

Serieus?
Ik heb net nog even snel FSD gekocht want je kan hem nog 48 uur je geld terug vragen, en om te kijken of de FSD dan actief wordt.
Maar als de koop optie is verdwenen houd ik het denk ik.
Ik heb (nog) HW3. Ik denk dat hij daarom is verdwenen. Mogelijkheid tot aanschaf van Enhanced Autopilot heb ik nog wel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zOp9uhmaS0dFHYOElOd9tjmNatE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYU146ZZAROPG1ApQ7pNHrlW.jpg?f=fotoalbum_large

• Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:12
Heb toch ook nog maar upgrade EAP naar FSD gekocht, kwartier geleden. 😆 Ben benieuwd.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
@Bulldog mag zijn bronnen wel even een schop onder de kont geven, daar klopte vrij weinig van

• patrickt35
  • Nu online
Sjors4ever schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:03:
Heb toch ook nog maar upgrade EAP naar FSD gekocht, kwartier geleden. 😆 Ben benieuwd.
Toch lekker om op een vrijdagavond 3800 euro uit te geven. 😂

• mexxer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-04 16:54
Ik heb een tesla model y uit maart 2023. Dan heb ik volgens mij ook hw3 toch?
Ik heb wel nog de optie tot kopen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TiCcqMSoNae219hSRGvPZuaAYmE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rGN9SZc7oiR3qPEZXTyAYtPU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X4irTmVU9HaPge1hjyeKK1eYw60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fIKqvWqnkSKNF8YDDDBc4tGC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door mexxer op 11-04-2026 00:08 ]

Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:03:
[...]

Inmiddels staat de video ook embedded in het bericht van RTL: https://www.rtl.nl/nieuws...euwe-functies-goedgekeurd

Die stealth grey Y is dus de mijne :*) en ze hebben dus een hoogleraar gevonden die mijn video beoordeeld haha.

Vandaar ook dat ik er een kratje bier op durfde te zetten, zou toch wat zijn dat die RTL ploeg helemaal naar mijn huis kwam rijden voor niks. Al heeft iedereen het nog wel behoorlijk spannend gemaakt.

[...]

Tijdens het nieuws hebben ze iets andere stukjes eruit geplukt, maar dat item was vergelijkbaar lang.
Leuk stukkie! :) als je ooit in de buurt van Apeldoorn bent, trakteer ik op een (alcoholvrij) biertje ;)

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:01
Ik heb fsd nu in de winkelmand. Twijfel twijfel twijfel......
Blik1984 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:06:
@Bulldog mag zijn bronnen wel even een schop onder de kont geven, daar klopte vrij weinig van
Ik ben 69% zeker dat @Bulldog ons gewoon een beetje kwam plagen.

• patrickt35
  • Nu online
Prom0 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:09:
Ik heb fsd nu in de winkelmand. Twijfel twijfel twijfel......
Ik zou het niet overhaast kopen. Kan volgende week ook nog, of eerst maandje proef voor 99 euro

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:07
Als nieuwe voertuigen al met ABBO te bestellen zijn denk ik dat uitrol heel snel gaat.

Ben benieuwd wanneer ik de optie krijg, waarschijnlijk moet ik eerst een update krijgen vanaf 2.3.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

mexxer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is dan wel bijzonder. Ik heb een HW3 '24 Y en daar zit het niet in de app. Geen idee of het er ooit wel in gestaan heeft trouwens... :D

Y'24

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:14
mexxer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iedereen met een Tesla kan (nu nog) de optie kopen. Dat kon ook altijd al.

Zonder HW4 ga je er echter niks mee kunnen.
FSD is (nu nog) overdraagbaar naar een nieuw voertuig met HW4. Dat is (los van de stoplichtherkenning die je ervoor krijgt op oude hardware) het enige voordeel van het doen van de aankoop.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:19
Benieuwd of nu met Enhanced dat summon wel fatsoenlijk gaat werken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• nicolas1993
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1twLuvkE5rAYGWTvUZlRZgw9Brw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hvMzu0PHeU9UEuxtMd4CqeQU.png?f=fotoalbum_large

Hoofdpagina nieuws!

• patrickt35
  • Nu online
Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:11:
[...]

FSD is (nu nog) overdraagbaar naar een nieuw voertuig met HW4. Dat is (los van de stoplichtherkenning die je ervoor krijgt op oude hardware) het enige voordeel van het doen van de aankoop.
Bij mij (HW3) is de koopoptie verdwenen.

• Masterchiev
Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:11:
[...]

Leuke uitzending! Grappig💪💪

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Zou het wel leuk vinden als iedereen een maandje FSD op proef krijgt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IcHiGaVFHB2kYta-MzmyW840t0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJho7OA62Cfsvr0ASb32TC6C.jpg?f=fotoalbum_large

Er is wel iets van data naar mijn auto gegaan, maar nog steeds geen wijzigingen.

Over een paar uurtjes een frisse ochtend, nieuwe ronde, nieuwe kansen

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

JoeBlack2k

I Love Hilary

carpebios schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:11:
Benieuwd of nu met Enhanced dat summon wel fatsoenlijk gaat werken.
hoe bedoel je? summon heeft nog steeds 6 meter en alle updates komen alleen in de FSD software, denk dat EAP nooit verbeterd gaat worden

Hilary Duff 4-Life

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:53
Bij mij is EAP juist verdwenen ….

• Richh
En wie het wil ervaren kan gewoon een (self service) proefritje doen blijkbaar!

https://www.tesla.com/nl_nl/drive

Deze pagina impliceert dat het in een testrit sowieso te ervaren is!

Dat impliceert dat het direct beschikbaar is voor “iedereen” lijkt me toch?!

[ Voor 28% gewijzigd door Mar.tin op 11-04-2026 00:16 ]

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:42
Ik ben ook erg benieuwd en excited. Maar het zal wel weer maanden duren tot dit uitkomt voor het gewone volk zonder fsd voor 7500 euro gekocht te hebben. Ik zit al bijna een maand of 6 update loos in m’n auto.

Ik verwacht dat het allemaal niet zo’n vaart loopt. In mijn app is niets verdwenen of toegevoegd als abonnement.

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:43
Als je op probeer FSD klikt, kun je morgenochtend al zelf proefritten met FSD plannen.

[ Voor 30% gewijzigd door nosuchuser op 11-04-2026 00:20 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:25

sanzut

It's always christmas time

Als je daarop doorklikt kan je morgen al een testrit plannen, waarbij ze dus ook FSD beloven.
Om 11 uur in Eindhoven of om 10 uir in Horst Self Service.

Dat is serieus gasgeven!

• Masterchiev
LEUK VOOR HET WEEKEND.

Je kan in Harderwijk een self driving testrit boeken met FSD. Deze voertuigen staan gewoon bij de supercharger en niet bij de dealer en dus ook geen.personeel. Kan je het alleen ervaren.

Tio van flip! Leuk voor het weekend. En ik zal maar snel zijn😂 die is zo volgeboekt. @Richh @Mar.tin
Masterchiev schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:17:
[...]

LEUK VOOR HET WEEKEND.

Je kan in Harderwijk een self driving testrit boeken met FSD. Deze voertuigen staan gewoon bij de supercharger en niet bij de dealer en dus ook geen.personeel. Kan je het alleen ervaren.

Tio van flip! Leuk voor het weekend. En ik zal maar snel zijn😂 die is zo volgeboekt. @Richh @Mar.tin
Om 10:00 morgen in deventer een rit geboekt. Kan hem altijd annuleren als mijn auto tegen die tijd zelf kan rijden :+
Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:15:
[...]

En wie het wil ervaren kan gewoon een (self service) proefritje doen blijkbaar!
Done!

• Richh
nicolas1993 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:45:
Abonnement is live!
Ook in order config allemaal te zien.[Afbeelding]
Ook grappig, de video in de configurator optie is geüpdatet naar Nederlandse verkeerssituaties.

• patrickt35
  • Nu online
Ook maar gelijk ritje geboekt. Dan mag de vrouw beslissen of we hem gaan bestellen🙃
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Xk-lh0FRbKGDPlXXqUSRwCT50Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GePqBO0hC5YMjR5G7op87KB0.jpg?f=fotoalbum_large

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:53
Dekleijn schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:14:
Is dat niet gek??

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:03

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dekleijn schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:14:
Net zoals in andere markten, waar EAP direct verdween naar FSD goedkeuring. Wat dat betreft is Tesla consistent.

Nu is het hopen dat snel dat FSD abbo beschikbaar komt :9

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:19:
[...]

Ook grappig, de video in de configurator optie is geüpdatet naar Nederlandse verkeerssituaties.
En wel grappig/ opvallend dat alle beelden gefilmd zijn op dagen met het typische grijze Nederlands winterweer

• nosuchuser
revolution-nl schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:26:
[...]

Net zoals in andere markten, waar EAP direct verdween naar FSD goedkeuring. Wat dat betreft is Tesla consistent.

Nu is het hopen dat snel dat FSD abbo beschikbaar komt :9
Op welke manier verdwijnt EAP? Als optie om te kopen of ook voor mensen die het systeem al hebben aangeschaft?
nosuchuser schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:29:
[...]

Op welke manier verdwijnt EAP? Als optie om te kopen of ook voor mensen die het systeem al hebben aangeschaft?
Als optie om te kopen

• nosuchuser
MegaCookie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:29:
[...]

En wel grappig/ opvallend dat alle beelden gefilmd zijn op dagen met het typische grijze Nederlands winterweer
Ik ben benieuwd naar footage van het gedrag van FSD bij regenachtig weer in het donker op de Nederlandse straten.

• patrickt35
  • Nu online
Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:19:
[...]

Waar ook te zien is dat de bestuurder niet zo krampachtig zijn handen bij het stuur houd.

• Prom0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:01
Z de autopilot ook beter gaan werken? Bijvoorbeeld op rotondes is het namelijk helemaal niks.
MegaCookie schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:29:
[...]

Ik zie op de Tesla FSD site een Frans California filmpje (het wordt laat, beter maar naar bed gaan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZLiaCv1xTzrp4O0ePD5adNeiJ0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L9u3svkgbyiqflov47bcpJ3M.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 11-04-2026 00:34 ]

Prom0 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:31:
Z de autopilot ook beter gaan werken? Bijvoorbeeld op rotondes is het namelijk helemaal niks.
Nee. AP gaan ze niets aan veranderen. (Doch ervaringen uit het verleden bieden geen garantie enzo) maar ik zou er niet op rekenen

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

patrickt35 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:25:
Ook maar gelijk ritje geboekt. Dan mag de vrouw beslissen of we hem gaan bestellen🙃
[Afbeelding]
Ook geboekt voor morgen >:)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:17
Ik voor zondag! Suffe vraag, ik dien mijn rijbewijs vooraf te uploaden via de app. Hoe/waar kan ik dit doen? Zie de geboekte testritafspraak ook nog niet in dexapp terug...

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Empie69 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:38:
[...]

Ik voor zondag! Suffe vraag, ik dien mijn rijbewijs vooraf te uploaden via de app. Hoe/waar kan ik dit doen? Zie de geboekte testritafspraak ook nog niet in dexapp terug...
Geen idee, zie ik morgen wel als ik bij de auto sta , bij Tesla durf ik blind op de user experience te vertrouwen :P

[ Voor 7% gewijzigd door revolution-nl op 11-04-2026 00:40 ]

Empie69 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:38:
[...]

In de app, duurt een paar minuten voor je afspraak er staat. Komt goed ;)

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:00
Hebben een “gewone” proefrit reeds geboekt staan op Zondag. Benieuwd of dat met FSD is

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Goed, wie heeft dit toegelaten op de openbare weg?

Dit slaat echt nergens op, waarom zijn wij de proef aap in EU met een al veel te druk bezocht wegen netwerk?
Het is wachten op de eerste ongelukken waarbij de bestuurder "echt op de weg aan het letten" was.

Bizar, ik zie als fietser, auto gebruiker en wandelaar al teveel mensen druk op hun telefoon in hun auto.
Dit zet een nieuw precedent, echt belachelijk dat dit wordt toegelaten.

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 11-04-2026 10:10 . Reden: Taalgebruik ]

Wear Sunscreen!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Humma Kavula schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:41:
Goed, welke mongool heeft dit toegelaten op de openbare weg?

Dit slaat echt nergens op, waarom zijn wij de proef aap in EU met een al veel te druk bezocht wegen netwerk?
Het is wachten op de eerste ongelukken waarbij de bestuurder "echt op de weg aan het letten" was.

Bizar, ik zie als fietser, auto gebruiker en wandelaar al teveel mensen druk op hun telefoon in hun auto.
Misschien je even in de materie verdiepen voordat je zulke statements neerzet. Een Tesla met FSD controleert juist of de bestuurder zijn aandacht er bij heeft, daarbij gaat het je niet eens lukken om je telefoon te gebruiken. Wie heeft er bedacht om auto's zonder zo'n controle systeem te goed te keuren?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Iemand met een leaseauto die FSD al heeft kunnen activeren?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Proef aap!? 1.5 jaar testen in Nederland, nog langer al actief in Amerika incl. druk bevolkte gebieden. Het is beproefde techniek, supervised en de bestuurder wordt gemonitord, waar heb je het over?

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 11-04-2026 00:44 ]

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:59

Ragebait? FSD is aantoonbaar veiliger dan de gemiddelde weggebruiker in markten waar het al toegestaan is. Het is nu ook wachten op de ongevallen die voorkomen zijn doordat FSD wel ingrijpt terwijl een bestuurder niet zat op te letten, maar daar zal je natuurlijk niks over lezen.

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• mexxer

Ook goed om hier een tegengeluid te horen.
Ik herinner me altijd een oud interview over de mobiele telefoon. Niemand had t nodig. Over 10 jaar weten we niet beter. Als er dan 100.000 dodelijke ongelukken zijn voorkomen door een fsd systeem VS menselijke rijcapaciteiten dan kijken we terug en zeggen we goed dat we ooit die stap gemaakt hebben

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

U heeft last van hoge bloeddruk en tourette?

Als je het nieuwsbericht even gelezen had had je gezien dat systeem verplicht met een camera controleert dat je naar de weg kijkt en dat de handen vrij zijn om het stuur over te nemen.

Dit gaat dus waarschijnlijk veiliger werken dan een appende bestuurder in een oude VW Golf...

• Destynx
Hier ook. Vanmiddag kon ik zowel FSD als EAP nog kopen (‘25 M3 Highland) maar nu alleen FSD nog. Abonnement optie heb ik ook niet.

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• Richh
Zelfrijdende Tesla's mogen de weg op in Nederland, eerste land in Europa - https://nos.nl/l/2609960

Tesla's met zelfrijdende software mogen openbare weg op in Nederland
https://www.nu.nl/economi...-weg-op-in-nederland.html

Toch wel groot nieuws, ook buiten deze Tesla bubbel.

• mexxer
Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:47:
Zelfrijdende Tesla's mogen de weg op in Nederland, eerste land in Europa - https://nos.nl/l/2609960

En ik verwacht dat de gemiddelde reactie hetzelfde gaat zijn als op de nieuwe “schijf van 5”
Veel haters. Veel ontkenners. Veel zullen alleen de risico’s zien en niet verder kijken dan hun neus lang is.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Wanneer zal het als subscriptie te activeren zijn?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:03
mexxer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:49:
[...]
En ik verwacht dat de gemiddelde reactie hetzelfde gaat zijn als op de nieuwe “schijf van 5”
Veel haters. Veel ontkenners. Veel zullen alleen de risico’s zien en niet verder kijken dan hun neus lang is.
Daar kunnen we wel zeker van zijn. De eerste <zelfcensuur> heeft zelfs zijn weg al naar dit topic gevonden.

• mexxer
Ik heb hw3. Het valt me op dat de beschrijving in de app voor het kopen van EAP en FSD hetzelfde is.
Das wel bijzonder want de prijs is dat niet.

Wat hebben mensen in de app staan die hw4 hebben?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ncEjgxPyC0vVe3ERfNBfKyAdGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHugJ7e2vge026LD4atoogpl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC48MuTs-f2BLQo96rDZQeZsnyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJEm9TBOPC0iQayTVYCtSMcu.jpg?f=fotoalbum_large

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

NTS schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:46:
[...]

U heeft last van hoge bloeddruk en tourette?

[...]

Als je het nieuwsbericht even gelezen had had je gezien dat systeem verplicht met een camera controleert dat je naar de weg kijkt en dat de handen vrij zijn om het stuur over te nemen.

Dit gaat dus waarschijnlijk veiliger werken dan een appende bestuurder in een oude VW Golf...
en veiliger dan een appende bestuurder in een nieuwe Golf ;)

Ben benieuwd of ik de driver monitoring wel kan verdragen of toch niet overschakel naar AP met het camera schuifje dicht :X

• nosuchuser
Richh schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:47:

Als ik het bericht van de RDW lees, dan is het ook echt alleen nog in Nederland.

Door de typegoedkeuring kan het rijhulpsysteem nu gebruikt worden in Nederland, met mogelijk later uitbreiding voor alle lidstaten van de Europese Unie.

Op vakantie naar het buitenland zal voorlopig nog met de huidige hulpsystemen zijn.

• Destynx
mexxer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:54:
Ik heb hw3. Het valt me op dat de beschrijving in de app voor het kopen van EAP en FSD hetzelfde is.
Das wel bijzonder want de prijs is dat niet.

Wat hebben mensen in de app staan die hw4 hebben?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hetzelfde, alleen is de optie voor EAP aanschaf zo te zien weg bij HW4 auto’s.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:22
nosuchuser schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:56:
[...]

Als ik het bericht van de RDW lees, dan is het ook echt alleen nog in Nederland.

Door de typegoedkeuring kan het rijhulpsysteem nu gebruikt worden in Nederland, met mogelijk later uitbreiding voor alle lidstaten van de Europese Unie.

Op vakantie naar het buitenland zal voorlopig nog met de huidige hulpsystemen zijn.
Andere landen mogen al wel aanhaken in afwachting van eu goedkeuring volgens mij.

• mexxer
Ik ben echt benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen hw3 en hw4. Daar wordt met geen woord over gerept in de bronnen die ik tot nu heb gezien.
Daarom druk ik niet op de koopknop

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40

Damian

Insane Obtrusion

mexxer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 01:00:
Ik ben echt benieuwd wat het verschil gaat zijn tussen hw3 en hw4. Daar wordt met geen woord over gerept in de bronnen die ik tot nu heb gezien.
Gaat er niet komen voor HW3. RDW heeft typegoedkeuring voor HW4 met FSD v14.2. Dus ook 14.3 gaat er niet snel komen gok ik zo.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Ik durf je met 99+% zekerheid te zeggen: alleen HW4.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dat zou ik met HW3 ook zeker niet doen, grote kans dat die in de nabije toekomst of nooit goedgekeurd gaat worden in de EU

• mexxer
Dank voor het weghalen van mij hoop. 🥲
Maar als je bronnen hebt die staven dat het niet zal komen dan hoor ik het graag.

[ Voor 15% gewijzigd door mexxer op 11-04-2026 01:04 ]

• RvV
  • Nu online

RvV

Ze hebben het niet voor niets uit de app verwijderd bij de helft van de HW3 users. ;)

Y'24

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:17
Davidas schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 00:43:
Iemand met een leaseauto die FSD al heeft kunnen activeren?
Nope, helaas...

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:25

sanzut

It's always christmas time

Hayte schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 23:40:
[...]

Had nét de pc uitgezet om richting bed te gaan, toch maar weer aangezwengeld ;)
Had je dat artikel al in concept klaar staan en daar alleen nog details op aanvullen of moest je dat nog vanaf nul schrijven?
Aangezien je verrast werd door de timing zal het geen embargo zijn geweest denk ik?
mexxer schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 01:03:
Dank voor het weghalen van mij hoop. 🥲
Maar als je bronnen hebt die staven dat het niet zal komen dan hoor ik het graag.
De goedkeuring is gebaseerd op V14.2.2.5 of V14.3, beide versies draaien niet op HW3.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Krijgen we nu ook toegang tot Grok eigenlijk helemaal niet gevraagd bij mijn Rit of dat er al in zit?

PSN: FreakGIB

• wouter1971
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq6GKaqW1Drvz68P_9ZB2gJhZjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8nLtM8DaLcpMcEBrfLBB2wUe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ed939yqCEr_LBscvTtTBPrs_KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n36aXomaNxg1OIjAv5Fj7T5U.jpg?f=fotoalbum_large

YEAH!! Let’s GO!

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Lease Tesla hier heeft nog niets. Ben nog steeds benieuwd hoe ze dat uberhaupt gaan regelen, maar ook daarvoor geldt: we zien het wel. Have fun met spelen :)

Edit: EAP hier, ben ook benieuwd of dat nog wijzigingen krijgt. Ik zou al blij zijn met daadwerkelijk automatische baanwisselingen ipv bevestigen met RAW.

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 11-04-2026 02:08 ]

UNOX: The worst operating system

• wouter1971
Korvaag schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 02:07:
Lease Tesla hier heeft nog niets. Ben nog steeds benieuwd hoe ze dat uberhaupt gaan regelen, maar ook daarvoor geldt: we zien het wel. Have fun met spelen :)

Edit: EAP hier, ben ook benieuwd of dat nog wijzigingen krijgt. Ik zou al blij zijn met daadwerkelijk automatische baanwisselingen ipv bevestigen met RAW.
Ik heb lease Athlon

• Korvaag
  • Nu online

• wouter1971
Gewoon in Update/Software menu ineens erbij.

• Korvaag
  • Nu online
wouter1971 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 02:11:
[...]

Gewoon in Update/Software menu ineens erbij.
Hier nog niet. Zakelijke lease overigens, geen idee wat jij hebt, maar ik zie het wel. Dit gaat vast ook in een gefaseerde uitrol. HW4 model 3 hier trouwens. Ik was van plan zondag naar m'n ouders te gaan, zou wel mooi zijn als ik het dan kan gebruiken (best stukje rijden).

• gjcvro
Korvaag schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 02:12:
[...]

Hier nog niet. Zakelijke lease overigens, geen idee wat jij hebt, maar ik zie het wel. Dit gaat vast ook in een gefaseerde uitrol. HW4 model 3 hier trouwens. Ik was van plan zondag naar m'n ouders te gaan, zou wel mooi zijn als ik het dan kan gebruiken (best stukje rijden).
Hier ook nog niet, alleen premium connectivity en eap/fsd kopen. (android mocht dat nog uitmaken. En de auto zit ook nog op 2026.2.3

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Nooooo , hier geen mogelijkheid -O- ( geen lease, EAP, HW4)
Om te janken :(

Gefeliciteerd. Het is je gegund ;)

[ Voor 3% gewijzigd door revolution-nl op 11-04-2026 02:31 ]

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:00
Volgens mij heeft het ook te maken dat sommige een recall hebben mbt het reinigen van de camera's. Ik begreep eerder van een Tesla monteur dat dit een van de vereisten zijn van RDW alvorens FSD supervised gebruikt kan worden, wellicht dat daarom niet bij iedereen (nog) zichtbaar is? Kijk even in de service-menu daar staat mogelijk dat de camera's opnieuw gereinigd moeten worden.

• gjcvro
ths1986 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 02:31:
Volgens mij heeft het ook te maken dat sommige een recall hebben mbt het reinigen van de camera's. Ik begreep eerder van een Tesla monteur dat dit een van de vereisten zijn van RDW alvorens FSD supervised gebruikt kan worden, wellicht dat daarom niet bij iedereen (nog) zichtbaar is? Kijk even in de service-menu daar staat mogelijk dat de camera's opnieuw gereinigd moeten worden.
Camera/ruit is net deze week schoongemaakt ;-)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

revolution-nl schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 02:30:
[...]

Nooooo , hier geen mogelijkheid -O- ( geen lease, EAP, HW4)
Om te janken :(

Gefeliciteerd. Het is je gegund ;)
Gelukt!
49,- euro per maand met EAP *O*

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik zag net dat ik inderdaad wel zo melding in de app heb staan. Ik heb net geabonneerd op FSD maar heb nog wel 2.3

/edit: service aanvraag ingeschoten , eerste mogelijkheid over 17 dagen

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 11-04-2026 02:52 ]

• Korvaag
  • Nu online
Toevallig maandag service hier. Regulier met ook dat schoonmaken. Vandaag nieuwe voorruit gehad (scheur) dus veel beter kan het niet worden volgens mij :P

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
Ik ook lease, maar ik zet de app in het Engels en toen zag ik opeens fsd sub erbij staan.

De vraag is kan ik nu met 2026.2.3 al fsd gebruiken dan??

• carpebios
  • Registratie: December 2008
Lease hier met HW3. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j71-4t1d4vdGu7Zsi7VHvhEXu3U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9dIC1ST0LtddiS89Z4n7dA0Z.png?f=fotoalbum_large

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:22
Wat bizar? Ik heb HW3 met FSD, maar zo te zien kun je de "FSD" optie nu huren, die de HW3 auto altijd al kon. Ik hoef geen gekkigheid te verwachten t.a.v. het supervised rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door DJustin op 11-04-2026 03:32 ]

• turbojan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:27
Heb het ook maar gelijk gedaan.

• Sevo92
turbojan schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 03:47:
[...]

Heb het ook maar gelijk gedaan.
Kan je het dan ook al meteen gebruiken?

• turbojan
Sevo92 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 03:48:
[...]

Kan je het dan ook al meteen gebruiken?
Nee dat niet, maar je krijgt bericht als de software geinstalleerd wordt. Hierna begint pas de betaling.

• Sevo92
turbojan schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 03:53:
[...]

Nee dat niet, maar je krijgt bericht als de software geinstalleerd wordt. Hierna begint pas de betaling.
Ah oke, is er al een verwachting voor wanneer dit gebeurt?

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Leuk! Ook maar meteen afgesloten.
Auto heeft al de juiste software versie.

Met een beetje geluk morgenochtend meteen proberen😃

• turbojan
Sevo92 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 03:55:
[...]

Ah oke, is er al een verwachting voor wanneer dit gebeurt?
Nee geen idee, maar belangrijk is voor mij dat na installatie pas betaling ingaat. En ik denk dat mensen met abbo afgenomen snel zullen worden geupdate'd want is geld voor tesla.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MUgmlgDVfpFLnl8vtKPFwoumpo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6Y4jaWVFnuQGrhodG04FKNKh.png?f=fotoalbum_large

HW3, MY RWD, koop, maart 2024, 2026.8.3. Koop optie is niet meer aanwezig.

Maar begreep dat het niet direct werkt als ik nu abonneer?

[ Voor 3% gewijzigd door CrashOne op 11-04-2026 04:13 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Calibra 4 life
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 16:13
Yesssss. Als een klein kind zo blij!! Abbo afgesloten. ALD lease (auto via tesla site besteld) dus Ayvens als lease mij uiteindelijk. Ben wel zelf de Lease-nemer ook. En al ik het verleden geregeld dat laden, alle aankopen en abbo’s via mijn eigen betaalmiddel (Amex) lopen en gecharged worden dood Tesla aan de leasemij. Model 3 highland ‘24

Iemand vroeg eerder namelijk of iemand al kon abonneren die de auto via een lease maatschappij heeft. Kan die persoon even niet terugvinden, dus bij deze..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mJaMUyBlUwbBSWDCeAlJZo-bPXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ne2moyKeeCK2F5p0pqWyxE8G.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Calibra 4 life op 11-04-2026 05:01 ]

• ZeRoC00L
  • Niet online
Hier ook dezelfde mogelijkheid. Model y, hw3, dus ik wacht wel even. (Athlon lease btw)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Skeps
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F07Q70ft0B2jubTHpEWY_ylpD8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1t6c3kp5RP7p65zY5v7WsSls.png?f=fotoalbum_large

Model Y RWD (via Friesland Lease) uit december 2025 hier, dag voordat de Standard werd aangekondigd besteld (mocht dit relevant zijn).
Draait nu op 2026.2.9.1 en HW4
Heel erg benieuwd naar het vervolg en hoe snel de blauwe knop straks echt beschikbaar zal zijn.

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15:42
Ik vraag me dus af of HW4 gebruikers het grijze stukje tekst niet hebben staan! Ik kan het voor 99 euro huren maar dan krijg ik dus geen fsd alleen de "eap" Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkpoBY7Vyydg2oxq59SHbMSX68A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/inBxPlUDcgR7Elf94ZDkh8NC.jpg?f=fotoalbum_large]

[ Voor 17% gewijzigd door MisterX op 11-04-2026 05:24 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 41 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.