Inhoud bestelling webwinkel ontbreekt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.056 views

• junior1981
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-02 10:53
LankHoar schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:02:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoeld als reactie op mijn reactie :+

Ga je de koop ontbinden, geld terug vragen, en daarna in gebreke stellen? Dat lijkt mij de juiste volgorde. Ik zou het zeker niet over camerabeelden enz. meer hebben, puur houden bij ontbinding. Volgens de WkoA is de zichttermijn nog niet gestart (je hebt immers geen produt), dus je kunt zo ontbinden.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet en kan..Daarom had ik ook Thuiswinkel waarborg benaderd, omdat ik begreep dat je dan ook naar een geschillencommissie kon. Maar ben hier zo niet bekend mee.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:01

LankHoar

Langharig tuig

junior1981 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:07:
[...]

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet en kan..Daarom had ik ook Thuiswinkel waarborg benaderd, omdat ik begreep dat je dan ook naar een geschillencommissie kon. Maar ben hier zo niet bekend mee.
Als eerste zul je de koop moeten ontbinden. Hier een voorbeeldbrief die je kunt gebruiken. Reageren ze daar niet op, of geven ze aan dat ze niets terug gaan betalen (grote kans van), dan kun je ze in gebreke stellen. Daar vind je hier een voorbeeldbrief voor.

Mochten ze ook daar niet op reageren, dan zou ik tegen die tijd hier weer om hulp vragen met een dagvaarding opstellen, indien je dat wilt. Want dat is dan de volgende stap.

Stappenplan:
  1. Koop ontbinden d.m.v. brief.
  2. Reactie blijf uit of is negatief? Dan in gebreke stellen d.m.v. brief.
  3. Reactie blijf uit of is negatief? Dan volgt dagvaarding.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
@junior1981 Lees goed de bovenstaande post van @LankHoar.

Dit is de enige juiste route... Zet deze stappen op de juiste manier om je geld en je krijgt je geld terug.

Al het andere kun je vergeten en zal je niet verder brengen.

Succes!!

[ Voor 13% gewijzigd door Blommie01 op 15-02-2026 20:25 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-02 13:46
Ja, daarmee kan je namelijk bewijs voeren. Dus welke drone zat in de verpakking?

How are you doing?

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review '23, '24 en '25!

@junior1981, wat je in ieder geval kan doen is de verdere communicatie doen met:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik gok dat dit topic verder naar het SF zal worden verplaatst, daar ga je ook het beste advies krijgen/vinden in ieder geval, en kun je vergelijkbare topics van andere webshops terugvinden.

Mijn reviews al gezien?

• junior1981
PeacekeeperNL schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:35:
@junior1981, wat je in ieder geval kan doen is de verdere communicatie doen met:

***members only***

Ik gok dat dit topic verder naar het SF zal worden verplaatst, daar ga je ook het beste advies krijgen/vinden in ieder geval, en kun je vergelijkbare topics van andere webshops terugvinden.
Via dat mail adres had ik de laatste keer gemaild en kreeg ik juist die laatste reactie van de mail.

• junior1981
LankHoar schreef op zondag 15 februari 2026 @ 20:13:
[...]

Als eerste zul je de koop moeten ontbinden. Hier een voorbeeldbrief die je kunt gebruiken. Reageren ze daar niet op, of geven ze aan dat ze niets terug gaan betalen (grote kans van), dan kun je ze in gebreke stellen. Daar vind je hier een voorbeeldbrief voor.

Mochten ze ook daar niet op reageren, dan zou ik tegen die tijd hier weer om hulp vragen met een dagvaarding opstellen, indien je dat wilt. Want dat is dan de volgende stap.

Stappenplan:
Ga ik daarmee aan de slag, maar die geschillencommissie etc gaat verder ook niks kunnen doen?

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Mis naast de eerdere vragen ook nog het volgende:
Pakket (met waarde) besteld bij *knip* Winkel, betekent dat er waarschijnlijk handtekening vereist op stond (*knip* Winkel doet dat snel). Is dat het geval?
Daarnaast het pakket is bezorgd op een vakantiepark (?), waren die op de hoogte en wie heeft er dan voor getekend?
De vraag lijkt me, als de bezorger gewoon zelf heeft getekend, hoe sterk staan ze dan. Maar goed, geen idee nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 13:17 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• junior1981
Ankh schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:23:
Pakket (met waarde) besteld bij *knip* Winkel, betekent dat er waarschijnlijk handtekening vereist op stond (*knip* Winkel doet dat snel). Is dat het geval?
Daarnaast het pakket is bezorgd op een vakantiepark (?), waren die op de hoogte en wie heeft er dan voor getekend?
De vraag lijkt me, als de bezorger gewoon zelf heeft getekend, hoe sterk staan ze dan. Maar goed, geen idee nu.
Het pakket is gewoon standaard verzonden, hoefde niet voor getekend te worden. Vond dit ook bijzonder gezien de waarde bijna €1100 betrof.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 13:17 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

junior1981 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:05:
[...]

Ga ik daarmee aan de slag, maar die geschillencommissie etc gaat verder ook niks kunnen doen?
Zou jezelf niet rijk rekenen met die geschillencommissie.

• junior1981
[...]

Stappenplan:
Hoorde net van mijn partner dat hij *knip* Naam winkel donderdag een formele mail had gestuurd. Met de volgende inhoud.

Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw eerdere berichtgeving blijf ik het oneens met uw standpunt dat mijn bestelling correct zou zijn geleverd.
PostNL heeft mij inmiddels bevestigd dat het pakket bij binnenkomst 1914 gram woog en bij de laatste meting vóór bezorging 1940 gram. Tevens heeft PostNL aangegeven dat bij aflevering géén nieuwe weging plaatsvindt. Het gewicht dat de bezorger in zijn handheld ziet, betreft uitsluitend de eerder geregistreerde meting en is geen actuele meting bij overdracht aan de ontvanger.
Bij ontvangst heb ik het pakket direct zelf gewogen op mijn keukenweegschaal. Het gewicht bedroeg 1235 gram. Dat is 705 gram minder dan het laatste bij PostNL geregistreerde gewicht. Een dergelijk verschil kan onmogelijk worden verklaard door ijking of afronding van meetapparatuur.
Daarnaast:
De verzenddoos was bij aflevering geopend/beschadigd.
Er ontbreken items uit mijn bestelling.
Er is geen bewijs dat het pakket bij feitelijke overdracht aan mij nog het geregistreerde gewicht had.
Het door u aangehaalde onderzoek toont uitsluitend aan dat het pakket op een eerder moment in het logistieke proces het juiste gewicht had. Dit sluit nadrukkelijk niet uit dat er nadien iets met het pakket is gebeurd. Daarmee is niet aangetoond dat ik de bestelling volledig en correct heb ontvangen.
Volgens artikel 7:11 BW blijft het risico van verlies of beschadiging bij de verkoper tot het moment van correcte levering aan de consument. Nu vaststaat dat ik de bestelling niet volledig heb ontvangen, verzoek ik u om terugbetaling van het bedrag dat betrekking heeft op de ontbrekende artikelen.
Graag ontvang ik binnen 7 dagen een inhoudelijke reactie en bevestiging van terugbetaling. Bij uitblijven daarvan zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, heb deze kwestie ook al voorgelegd aan de thuiswaarborg winkel, en de volgende stap zal de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn.
Ik vertrouw erop dat u deze kwestie alsnog zorgvuldig en correct afhandelt.
Met vriendelijke groet,

Hierop kreeg die een ontvangstbevestiging van *knip* Naam winkel waarin ze aangaven:

We hebben je klacht ontvangen en gaan deze situatie zo snel mogelijk de aandacht geven die het verdient. Op het moment is het erg druk, daarom kunnen we niet direct inhoudelijk reageren. Je hebt binnen 3 werkdagen een antwoord op je vragen, beloofd!

Met vriendelijke groet,
*knip* Naam winkel

Maar ja dat zeiden ze in een vorige mail ook dat ze een antwoord zouden geven op mijn vragen. Wat is nu het beste? Eerst daar de reactie op afwachten en dan jou stappenplan aanhouden? Of dat gewoon nu gelijk al doen?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 11:14 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

junior1981 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 22:52:
[...]

Hoorde net van mijn partner dat hij *knip* Naam winkel donderdag een formele mail had gestuurd. Met de volgende inhoud.

Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw eerdere berichtgeving blijf ik het oneens met uw standpunt dat mijn bestelling correct zou zijn geleverd.
PostNL heeft mij inmiddels bevestigd dat het pakket bij binnenkomst 1914 gram woog en bij de laatste meting vóór bezorging 1940 gram. Tevens heeft PostNL aangegeven dat bij aflevering géén nieuwe weging plaatsvindt. Het gewicht dat de bezorger in zijn handheld ziet, betreft uitsluitend de eerder geregistreerde meting en is geen actuele meting bij overdracht aan de ontvanger.
Bij ontvangst heb ik het pakket direct zelf gewogen op mijn keukenweegschaal. Het gewicht bedroeg 1235 gram. Dat is 705 gram minder dan het laatste bij PostNL geregistreerde gewicht. Een dergelijk verschil kan onmogelijk worden verklaard door ijking of afronding van meetapparatuur.
Daarnaast:
De verzenddoos was bij aflevering geopend/beschadigd.
Er ontbreken items uit mijn bestelling.
Er is geen bewijs dat het pakket bij feitelijke overdracht aan mij nog het geregistreerde gewicht had.
Het door u aangehaalde onderzoek toont uitsluitend aan dat het pakket op een eerder moment in het logistieke proces het juiste gewicht had. Dit sluit nadrukkelijk niet uit dat er nadien iets met het pakket is gebeurd. Daarmee is niet aangetoond dat ik de bestelling volledig en correct heb ontvangen.
Volgens artikel 7:11 BW blijft het risico van verlies of beschadiging bij de verkoper tot het moment van correcte levering aan de consument. Nu vaststaat dat ik de bestelling niet volledig heb ontvangen, verzoek ik u om terugbetaling van het bedrag dat betrekking heeft op de ontbrekende artikelen.
Graag ontvang ik binnen 7 dagen een inhoudelijke reactie en bevestiging van terugbetaling. Bij uitblijven daarvan zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te ondernemen, heb deze kwestie ook al voorgelegd aan de thuiswaarborg winkel, en de volgende stap zal de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn.
Ik vertrouw erop dat u deze kwestie alsnog zorgvuldig en correct afhandelt.
Met vriendelijke groet,

Hierop kreeg die een ontvangstbevestiging van *knip* Naam winkel waarin ze aangaven:

We hebben je klacht ontvangen en gaan deze situatie zo snel mogelijk de aandacht geven die het verdient. Op het moment is het erg druk, daarom kunnen we niet direct inhoudelijk reageren. Je hebt binnen 3 werkdagen een antwoord op je vragen, beloofd!

Met vriendelijke groet,
*knip* Naam winkel

Maar ja dat zeiden ze in een vorige mail ook dat ze een antwoord zouden geven op mijn vragen. Wat is nu het beste? Eerst daar de reactie op afwachten en dan jou stappenplan aanhouden? Of dat gewoon nu gelijk al doen?
Er is nu al een termijn gesteld, en die zou ik dus even afwachten. Eigenlijk is er ook al een vervolgstap gecommuniceerd, maar lijkt me dat je daar prima van kunt afwijken.

Ik weet niet zeker of dit ook al als ontbinding gezien kan worden. Een deel van die informatie staat er zeker in. Je verlangt terugbetaling van niet geleverde goederen. Dat doet overigens vermoeden dat er ook artikelen in het pakket zaten die wel geleverd zijn? Ik heb het niet over onderdelen uit de doos van de drone, maar een ander artikel (een badmuts bijvoorbeeld, om maar zo wat te noemen).

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 11:15 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Stappenplan:
Stap 1 en 2 omdraaien is logischer, omdat je de winkelier wel de kans moet geven te herstellen, dat doe je door hen in gebreke te stellen. Als dat uitblijft kun je de koop ontbinden.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 15-02-2026 23:40 ]

• junior1981
LankHoar schreef op zondag 15 februari 2026 @ 23:24:
[...]

Er is nu al een termijn gesteld, en die zou ik dus even afwachten. Eigenlijk is er ook al een vervolgstap gecommuniceerd, maar lijkt me dat je daar prima van kunt afwijken.

Ik weet niet zeker of dit ook al als ontbinding gezien kan worden. Een deel van die informatie staat er zeker in. Je verlangt terugbetaling van niet geleverde goederen. Dat doet overigens vermoeden dat er ook artikelen in het pakket zaten die wel geleverd zijn? Ik heb het niet over onderdelen uit de doos van de drone, maar een ander artikel (een badmuts bijvoorbeeld, om maar zo wat te noemen).
Het gaat hierbij om accesoires in de doos van de Drone. Denk hierbij aan opbergtas, accu's lenzen, kabels boekjes. .

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

CH4OS schreef op zondag 15 februari 2026 @ 23:38:
[...]
Stap 1 en 2 omdraaien is logischer, omdat je de winkelier wel de kans moet geven te herstellen, dat doe je door hen in gebreke te stellen. Als dat uitblijft kun je de koop ontbinden.
Je hebt gelijk, ik wissel ze om. Het staat zelfs in de linkjes die ik zelf geplaatst heb :)

Maar OP hoeft in dit geval de verkoper helemaal niet in gelegenheid te brengen te herstellen, immers kun je een beroep doen op de WKOA.
junior1981 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 23:41:
[...]

Het gaat hierbij om accesoires in de doos van de Drone. Denk hierbij aan opbergtas, accu's lenzen, kabels boekjes. .
Ik neem aan dat je die niet wilt houden, en je volledige aankoopbedrag terug? Of ga je elders de missende onderdelen bijkopen?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LankHoar schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:08:
Je hebt gelijk, ik wissel ze om. Het staat zelfs in de linkjes die ik zelf geplaatst heb :)

Maar OP hoeft in dit geval de verkoper helemaal niet in gelegenheid te brengen te herstellen, immers kun je een beroep doen op de WKOA.
Volgens mij moet je dan iets ontvangen hebben dat aan de overeenkomst voldoet.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:49:
Nee, dat hoeft niet, je kan de overeenkomst op grond hiervan ontbinden. Als er niets is ontvangen is de 14 dagen termijn nog niet begonnen in strikte zin. Er geldt een periode van 30 dagen om de overeenkomst alsnog na te komen.

Toch zou ik dat niet doen en de methode volgen van het Juridisch Loket (in gebrekestelling, indien nodig ontbinden). Tevens zou ik ook aangekondigd hebben dat de overeenkomst ontbonden wordt bij uitblijven van terugbetaling. Dat kun je alsnog doen als de termijn van 7 dagen is verlopen (enkele dagen nadat er niet uitbetaald is).

Op rechtspraak.nl kun je zoeken naar jurisprudentie (eerdere rechtszaken) van soortgelijke gevallen.
LankHoar schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:14:
Daar zou ik helemaal niet aan beginnen, dat is allemaal ruis. Het is vrij simpel: de verkoper is verantwoordelijk dat je het juiste product geleverd krijgt, en dat is niet gebeurd. Daarmee is de kous af, en het is niet aan jou om camerabeelden etc. te laten zien of iets te bewijzen.
Nee, zo simpel is het niet. Er is wel iets bezorgd. Zie uitspraken van de geschillencommissie.

• junior1981
CH4OS schreef op maandag 16 februari 2026 @ 00:49:
[...]
Dat is ook lastig want ja heb wel die doos ontvangen van de drone met bepaalde toebehoren erbij
alleen de drone zelf en de afstandbediening ontbreken

• junior1981
LankHoar schreef op zondag 15 februari 2026 @ 23:24:
[...]

Ik zag zelf dat ik ze een termijn had gegeven van 7 dagen, alleen in hun autoreply geven hun zelf binnen 3 dagen aan. Wat moet ik dan hanteren? Mijn 7 dagen of hun 3 dagen?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

mrmrmr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 04:53:
[...]

Nee, dat hoeft niet, je kan de overeenkomst op grond hiervan ontbinden. Als er niets is ontvangen is de 14 dagen termijn nog niet begonnen in strikte zin. Er geldt een periode van 30 dagen om de overeenkomst alsnog na te komen.

Toch zou ik dat niet doen en de methode volgen van het Juridisch Loket (in gebrekestelling, indien nodig ontbinden). Tevens zou ik ook aangekondigd hebben dat de overeenkomst ontbonden wordt bij uitblijven van terugbetaling. Dat kun je alsnog doen als de termijn van 7 dagen is verlopen (enkele dagen nadat er niet uitbetaald is).

Op rechtspraak.nl kun je zoeken naar jurisprudentie (eerdere rechtszaken) van soortgelijke gevallen.

[...]

Nee, zo simpel is het niet. Er is wel iets bezorgd. Zie uitspraken van de geschillencommissie.
Linksom of rechtsom heeft OP geen volledig product ontvangen, en heeft de verkoper duidelijk aangegeven hier niets mee te willen doen. Dan lijkt me dat je kunt beroepen op ontbinding, al dan niet via WKOA?
junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:24:
[...]

Ik zag zelf dat ik ze een termijn had gegeven van 7 dagen, alleen in hun autoreply geven hun zelf binnen 3 dagen aan. Wat moet ik dan hanteren? Mijn 7 dagen of hun 3 dagen?
Ik zou je eigen termijn aanhouden, komt niet op 4 dagen aan toch?

• junior1981
LankHoar schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:49:
[...]

Linksom of rechtsom heeft OP geen volledig product ontvangen, en heeft de verkoper duidelijk aangegeven hier niets mee te willen doen. Dan lijkt me dat je kunt beroepen op ontbinding, al dan niet via WKOA?

[...]

Nee klopt, was ook maar een vraag

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:50:
[...]

Nee klopt, was ook maar een vraag
Zeker, en het was ook maar een antwoord :P

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topic verplaats ik even voor je naar de plek waar het thuis hoort, het shopping forum :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-02 16:22

Saven

Administrator

*knip* Dit lokt alleen een offtopic discussie uit.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 11:17 ]

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is het noemen van de naam van de winkel niet de bedoeling. Deze heb ik dan ook uit meerdere reacties verwijderd.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• junior1981
Saven schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:07:
[Mbr] *knip* Dit lokt alleen een offtopic discussie uit. [/]
Geen idee, ik moet wel zeggen het gebeurt ook weleens dat er in een fabriek wat mis gaat,
maar ja als bijv de chauffeur het complete pakket achterover zou drukken, dan is dat ook raar toch?
Want hij heeft hem wel ingescand in zijn bus

• junior1981
Yorinn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:16:
[Modbreak] Zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat, is het noemen van de naam van de winkel niet de bedoeling. Deze heb ik dan ook uit meerdere reacties verwijderd. [/]
Excuus, maar hier kan ik niks aan doen toch? Want hij is later pas verplaatst naar dit forum dus ik kan hie rniks aan doen

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:23:
Dat is ook lastig want ja heb wel die doos ontvangen van de drone met bepaalde toebehoren erbij
alleen de drone zelf en de afstandbediening ontbreken
Dus is er niet overeenkomstig met de overeenkomst geleverd en valt het niet onder WKOA (afaik). ;) Dat gaat immers in (met zichttermijn en zo) op het moment dat je het allemaal wel ontvangen hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 16-02-2026 12:03 ]

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Nog los van dat het geen enkel verschil gaat maken, dan vraagt winkel om eerst de ontbrekende drone te retourneren voordat ze tot terugbetaling overgaan.

• mrmrmr
  • Niet online
Ankh schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:23:
Exact, dat van groot belang. Het pakket is niet aangenomen en er is niet voor getekend. Het is achtergelaten door de bezorger in een publiek toegankelijke ruimte, zonder neerzettoestemming.

Als het pakket wel was aangenomen door de ontvanger oordeelt de geschillencommissie dat de leverancier niets hoeft te vergoeden. Dat doen ze m.i. wel wat te gemakkelijk, men suggereert impliciet dat bijvoorbeeld het gewicht gecontroleerd had kunnen worden. Of dat het pakket ter plekke geopend wordt. In werkelijkheid gaat de bezorger daar niet op wachten.

https://www.degeschillenc...onder-inhoud-is-geleverd/
https://www.degeschillenc...j-consument-na-ontvangst/

Het gaat er vooral om een helder en geloofwaardig verhaal te hebben, met ondersteunend bewijs.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 13:20 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

mrmrmr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:17:
[...]

Het gaat er vooral om een helder en geloofwaardig verhaal te hebben, met ondersteunend bewijs.
Maar de bewijslast ligt toch bij de verkoper? Die hebben de keuze gemaakt om het bezorgen uit te besteden aan een bezorgdienst, maar de verantwoordelijkheid voor het zorgen dat TS het juiste product in handen krijgt ligt volledig bij de verkoper.
Is dus aan de verkoper om nu te bewijzen dat TS het product wél in handen heeft gekregen, en als de bezorger van de bezorgdienst onzorgvuldig met het pakket is omgegaan is dat het risico van de verkoper, niet van TS.
Ik heb wel vaker tijdelijk een micro webshop gedraaid en dit is als ondernemer gewoon je grootste probleem, zo nu en dan gaat er een pakketje verloren ondanks dat de bezorgdienst zegt dat er niks aan de hand is. Je klant heeft gewoon recht op hun product en tenzij je echt hard bewijs hebt dat je klant het product ontvangen heeft kun je niks anders dan een nieuw product sturen.

• mrmrmr
  • Niet online
@Oon Er is niet bestreden dat het pakket gearriveerd is en in handen is gekomen van de ontvanger. Wel of het pakket het bestelde artikel en toebehoren bevat. Het is van belang dat de TS zoveel mogelijk bewijs verzamelt over de staat waarin het aankwam.

Zoals ik al schreef is het pakket achtergelaten, de ontvanger heeft het pakket niet bij overhandiging kunnen controleren.

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:40
Oon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:25:
[...]
maar de verantwoordelijkheid voor het zorgen dat TS het juiste product in handen krijgt ligt volledig bij de verkoper.
In dit geval ligt dat weer net iets ingewikkelder m.i. aangezien TS ervoor heeft gekozen het bestelde bij de receptie van een vakantiepark te laten bezorgen en dus er dus zelf - bewust - voor heeft gekozen het in ontvangst nemen over te laten aan derden.
Persoonlijk zou ik dat al nooit hebben gedaan met een product van deze waarde.
Maar de verantwoordelijkheid van het in ontvangst te hebben genomen van een beschadigd pakket, ligt hierdoor bij TS, gezien hij het aannemen bewust uitbesteed heeft aan derden en blijkbaar niet heeft geïnstrueerd het pakket niet aan te nemen als deze beschadigd was.
Een beschadigd pakket moet je namelijk gewoon weigeren om dit soort gedoe te voorkomen..

Volgens mij heeft TS ook niet het 'stappenplan' van de winkel gevolgd verder?
Doe binnen 48 uur na de diefstal aangifte bij de politie. Stuur daarna een e-mail naar *knip* Naam winkel met het proces-verbaal. Wij regelen het daarna met de verzekeraar. Je krijgt van ons Winkeltegoed om een nieuw product te kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:08 ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:50

Felyrion

goodgoan!

henri86 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:21:
[...]

In dit geval ligt dat weer net iets ingewikkelder m.i. aangezien TS ervoor heeft gekozen het bestelde bij de receptie van een vakantiepark te laten bezorgen en dus er dus zelf - bewust - voor heeft gekozen het in ontvangst nemen over te laten aan derden.
Maar de verantwoordelijkheid van het in ontvangst te hebben genomen van een beschadigd pakket, ligt hierdoor bij TS, gezien hij het aannemen bewust uitbesteed heeft aan derden en blijkbaar niet heeft geïnstrueerd het pakket niet aan te nemen als deze beschadigd was.
Een beschadigd pakket moet je namelijk gewoon weigeren om dit soort gedoe te voorkomen..
Ook een beetje een wassen neus natuurlijk. Wat als het pakket weer (netjes) is dichtgetapet. Dat ga je niet zien. Of ga je eerst een uitgebreide unboxing doen terwijl de bezorger er nog is?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• henri86
Felyrion schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:40:
[...]

Ook een beetje een wassen neus natuurlijk. Wat als het pakket weer (netjes) is dichtgetapet. Dat ga je niet zien. Of ga je eerst een uitgebreide unboxing doen terwijl de bezorger er nog is?
Zo'n 'wat als'-situatie doet niet ter zake. TS heeft meermaals aangegeven dat het te zien was dat het pakket geopend was.

• stftweaker
Waarom kan er geen antwoord gegeven worden welke drone het is? Zolang daar geen antwoord op gegeven wordt kan er naar mijn inziens geen zinnig antwoord gegeven worden.

How are you doing?

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:43
stftweaker schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:13:
Waarom kan er geen antwoord gegeven worden welke drone het is? Zolang daar geen antwoord op gegeven wordt kan er naar mijn inziens geen zinnig antwoord gegeven worden.
Waarom is dit relevant?

Het is een zwarte, en nu?

[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 16-02-2026 15:15 ]

• renegrunn
.

[ Voor 99% gewijzigd door renegrunn op 16-02-2026 15:14 ]

• junior1981
henri86 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:43:
[...]

Zo'n 'wat als'-situatie doet niet ter zake. TS heeft meermaals aangegeven dat het te zien was dat het pakket geopend was.
Aan de onderkant, maar als die gewoon recht op neergezet word kun je het niet zien

• junior1981
henri86 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:21:
[...]

Volgens mij heeft TS ook niet het 'stappenplan' van de winkel gevolgd verder?
Doe binnen 48 uur na de diefstal aangifte bij de politie. Stuur daarna een e-mail naar knip met het proces-verbaal. Wij regelen het daarna met de verzekeraar. Je krijgt van ons knip om een nieuw product te kopen.
Ik kon geen aangifte doen volgens de politie, omdat dit een civiele zaak is. En *knip* Naam winkel heeft mij nooit geadviseerd om aangifte te doen, dus geen idee waar je deze informatie vandaan hebt?En ik heb er niet voor gekozen dat het bij de balie afgegeven mocht worden. Op het verzendlabel stond mijn naam en het adres van het park. Er is geen neerzet toestemming gegeven en er moest ook niet getekend worden. En het pakket is gewoon met de onderkant omlaag neer gezet, dus je kan op het ook ook niet zien dat die open was gemaakt. En *knip* Naam winkel gebruikt stevige vouw dozen dus het valt dan ook niet direct op. En de Drone doos is bijna net zo groot als de verzenddoos. Dus de drone doos valt er ook niet makkelijk uit.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:10 ]

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-02 13:15
Een (ongeveer) soortgelijk iets heb ik helaas ook moeten meemaken, bestelling geplaatst bij Decathlon, bezorging was netje op tijd, en allee was ik thuis, 3 keer rond het pakket gelopen om schade te constateren (betrof een wapenkluis) maar geen beschadiging te zien, pakket aanvaard, en gewacht tot er een 2e persoon kwam om deze binnen te brengen, pakket open en wat denk je, kluis ondersteboven geleverd, echter een zware beschadiging aan de bovenkant van de kluis... Je raad het al: Decathlon legt de schuld bij mij, terwijl ik in mijn eentje niet in staat was het pakket om te draaien. Kluis gaat opzich wel goed open en dicht (wel zo handig als er wapens in steken) maar ja de schade is behoorlijk zichtbaar :'(

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:51:
[...]

Ik kon geen aangifte doen volgens de politie, omdat dit een civiele zaak is. En knip heeft mij nooit geadviseerd om aangifte te doen, dus geen idee waar je deze informatie vandaan hebt?En ik heb er niet voor gekozen dat het bij de balie afgegeven mocht worden. Op het verzendlabel stond mijn naam en het adres van het park. Er is geen neerzet toestemming gegeven en er moest ook niet getekend worden. En het pakket is gewoon met de onderkant omlaag neer gezet, dus je kan op het ook ook niet zien dat die open was gemaakt. En knip gebruikt stevige vouw dozen dus het valt dan ook niet direct op. En de Drone doos is bijna net zo groot als de verzenddoos. Dus de drone doos valt er ook niet makkelijk uit.
Hoezo kun je van een civiele zaak geen aangifte op laten maken / nemen bij de politie? JIJ kunt het in dit geval waarschijnlijk niet doordat er eigenlijk niets van jou gestolen is maar *knip* Naam winkel kan dat wél!!

[ Voor 7% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:10 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• anpat
Will_M schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:54:
[...]

Hoezo kun je van een civiele zaak geen aangifte op laten maken / nemen bij de politie? JIJ kunt het in dit geval waarschijnlijk niet doordat er niets van jou gestolen is maar *knip* Winkel kan dat wél!!
Ik denk eerder omdat *knip* Winkel eigenaar is tot het aflever moment, Pakket is geaccepteerd door ontvanger/receptie en dus eigendom van ontvanger. Dus kon hij idd aangifte doen!

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:11 ]

• junior1981
3 foto's rechtop, op zijn zijkant en op de kop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdtP3eA0yGTGdmqdrTR0WwOKgj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PN6Joa31ttfTybn9W87gRPC5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3VhhtgLtnmtYuVToZTelmymmPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mXnvnNQImcO47qAK46Sw2ncJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5uS4iLSPS9_FaM0mPW-dpKDZz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOqo8CiyuewHiknyu9gcDM29.jpg?f=fotoalbum_large

• junior1981
Will_M schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:54:
[...]

Hoezo kun je van een civiele zaak geen aangifte op laten maken / nemen bij de politie? JIJ kunt het in dit geval waarschijnlijk niet doordat er eigenlijk niets van jou gestolen is maar *knip* Winkel kan dat wél!!
Ik kon geen aangifte doen volgens de politie omdat het vanuit mijn punt civiel is. En *knip* Winkel zou inderdaad degene moeten zijn die aangifte moet doen, maar deze doen dat dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:11 ]

• mrmrmr
  • Niet online
De politie wijst nogal snel aangiften af. In dit geval is er duidelijk sprake van diefstal, en dus moet de politie de aangifte gewoon opnemen. Ik zou het daarom nog een keer doen.

Dat kan online:
https://www.politie.nl/aa...van-overige-diefstal.html

Als je op het politiebureau aangifte gaat doen en men blijft weigeren, vraag dan om schriftelijke bevestiging van die weigering. Daarmee kun je bij het openbaar ministerie (OM) een klacht indienen.

• junior1981
anpat schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:59:
[...]

Ik denk eerder omdat *knip* Winkel eigenaar is tot het aflever moment, Pakket is geaccepteerd door ontvanger/receptie en dus eigendom van ontvanger. Dus kon hij idd aangifte doen!
Bezorger heeft het op de balie gezet en is weer vertrokken, dus er is niks aangenomen. En op deze manier is weigeren ook lastig. Met grote/zware pakketten bellen ze vaak eerst aan..Maar zo een klein doosje zetten ze gewoon hop neer. En klinkt misschien heel dubbel. Maar het was geadresseerd aan mijn naam, met wel het adres van het park. Dus niet eens naam van het park en vervolgens tnv, maar puur aan mij. Dus als een chauffeur het klakkeloos op een balie zet, is het toch niet aan mij overhandigd? Er was ook geen neerzet toestemming

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:12 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier heb je nú niets meer aan maar: Volgende keer weiger je zo'n pakket en laat je de bezorger dat spul gewoon mee terug nemen op het moment dat je een doos zó aangeboden krijgt.
Helaas heb je nu niet zelf het pakket in ontvangst genomen dus wordt het een érg lastig verhaal om je gelijk te kunnen gaan halen (en vooral gaan krijgen).

BOL.COM heeft ook van dat soort om-dozen (met alléén een scheurstrip als zijnde verzegeling) maar ook die kun je met wat beleid openen zonder zichtbare schade én zónder die strip te vernielen. Beetje 'Hot-Glue' om de doos vervolgens weer dicht te maken en niemand die er iets van ziet.... :(

• anpat
junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:06:
[...]

Bezorger heeft het op de balie gezet en is weer vertrokken, dus er is niks aangenomen. En op deze manier is weigeren ook lastig. Met grote/zware pakketten bellen ze vaak eerst aan..Maar zo een klein doosje zetten ze gewoon hop neer. En klinkt misschien heel dubbel. Maar het was geadresseerd aan mijn naam, met wel het adres van het park. Dus niet eens naam van het park en vervolgens tnv, maar puur aan mij. Dus als een chauffeur het klakkeloos op een balie zet, is het toch niet aan mij overhandigd? Er was ook geen neerzet toestemming
Ja bezorger zet dit bij de receptie, trekt een foto als bewijs aflevering, en vertrekt met een succes aflevering....
Jij krijgt een mail dat het is afgeleverd en dus is het helaas jouw verantwoording, *knip* Winkel is na een succesvolle aflevering niet meer de eigenaar van het pakket.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:13 ]

• mrmrmr
  • Niet online
Het geval wordt kennelijk ook elders besproken.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-02 13:05
Will_M schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:07:
[...]

Hier heb je nú niets meer aan maar: Volgende keer weiger je zo'n pakket en laat je de bezorger dat spul gewoon mee terug nemen op het moment dat je een doos zó aangeboden krijgt.
Helaas heb je nu niet zelf het pakket in ontvangst genomen dus wordt het een érg lastig verhaal om je gelijk te kunnen gaan halen (en vooral gaan krijgen).
Heb je nu niks meer aan als je gelezen had maar het pakketje was op de Bali van een vakantie park gezet dus niet direct overhandigd aan de klant.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Roos79 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:21:
[...]

Heb je nu niks meer aan als je gelezen had maar het pakketje was op de Bali van een vakantie park gezet dus niet direct overhandigd aan de klant.
Dat staat zélfs in de tekst welke je van me als 'quote' opgenomen hebt .... ALS je gelezen hád :9

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:21
mrmrmr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:18:
Het geval wordt kennelijk ook elders besproken.
Ja en bij OP lijkt wel vaker een pakketje te verdwijnen.

• mrmrmr
  • Niet online
anpat schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:16:
Ja bezorger zet dit bij de receptie, trekt een foto als bewijs aflevering, en vertrekt met een succes aflevering....
Jij krijgt een mail dat het is afgeleverd en dus is het helaas jouw verantwoording, *knip* Winkel is na een succesvolle aflevering niet meer de eigenaar van het pakket.
Volgens beschikbare informatie is het pakket niet overhandigd, de ontvanger heeft niets kunnen controleren. Het pakket is neergezet in een publiek toegankelijke ruimte zonder voorafgaande toestemming en zonder handtekening te vragen. Vergelijk dit met een flatgebouw waar de postbusruimte publiek toegankelijk is. Het model doos was aan de onderzijde te openen zonder dat het opviel wanneer de doos rechtop staat. De leverancier geeft met iconen en afbeeldingen op de doos aan dat de inhoud waardevol is. Dit allemaal samen maakt dat het zodanig handelen van zowel verzender als bezorger niet voldoende zorgvuldig was.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:13 ]

• junior1981
ahbart schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:30:
[...]

Ja en bij OP lijkt wel vaker een pakketje te verdwijnen.
Waar haal je dit vandaag als ik vragen mag? Wat als je refereert naar onderstaand Topic, dan haal
je daar ook uit dat het door een buurman veilig was gesteld. En daar ging het over een compleet
pakket wat weg was. Hier gaat het om inhoud wat uit een pakket ontvreemd is.

Probleem met Amazon

• junior1981
mrmrmr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:05:
De politie wijst nogal snel aangiften af. In dit geval is er duidelijk sprake van diefstal, en dus moet de politie de aangifte gewoon opnemen. Ik zou het daarom nog een keer doen.

Dat kan online:
https://www.politie.nl/aa...van-overige-diefstal.html

Als je op het politiebureau aangifte gaat doen en men blijft weigeren, vraag dan om schriftelijke bevestiging van die weigering. Daarmee kun je bij het openbaar ministerie (OM) een klacht indienen.
Ik zat net te kijken bij de aangifte maar nu moet ik dus eigenaar invullen, maar dat is best dubbel want officieel ben ik dat niet want ik heb niks ontvangen

• mrmrmr
  • Niet online
junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:48:
Ik zat net te kijken bij de aangifte maar nu moet ik dus eigenaar invullen, maar dat is best dubbel want officieel ben ik dat niet want ik heb niks ontvangen
Je bent momenteel bezitter en eigenaar van het pakketje. Alleen is daaruit iets ontvreemd voordat je eigenaar werd. Als je dat ergens kan aangeven lijkt me dat voldoende. Als dat niet kan, kun je beter in persoon aangifte doen bij de politie, dan kun je duidelijk aangeven dat je eigenaar zou zijn geworden als het product volledig en in goede staat afgeleverd zou zijn.

• henri86
mrmrmr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:33:
[...]

Volgens beschikbare informatie is het pakket niet overhandigd, de ontvanger heeft niets kunnen controleren. Het pakket is neergezet in een publiek toegankelijke ruimte zonder voorafgaande toestemming en zonder handtekening te vragen. Vergelijk dit met een flatgebouw waar de postbusruimte publiek toegankelijk is. Het model doos was aan de onderzijde te openen zonder dat het opviel wanneer de doos rechtop staat. De leverancier geeft met iconen en afbeeldingen op de doos aan dat de inhoud waardevol is. Dit allemaal samen maakt dat het zodanig handelen van zowel verzender als bezorger niet voldoende zorgvuldig was.
Daar is het niet mee te vergelijken.
Het is afgeleverd op het adres. Of verwacht je dat een bezorger op een vakantiepark gaat zoeken naar de persoon op het label? Want zo te lezen is het niet op het huisje van TS geadresseerd, maar gewoon op de adresgegevens van het vakantiepark. Dan is er geen neerzettoestemming nodig.
(Waarvan ik me ook nog steeds afvraag waarom het je verstanding lijkt om een bestelling van €1000+ te laten leveren :? )

[ Voor 5% gewijzigd door henri86 op 16-02-2026 17:04 ]

• henri86
junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:51:
[...]

Ik kon geen aangifte doen volgens de politie, omdat dit een civiele zaak is. En *knip* Winkel heeft mij nooit geadviseerd om aangifte te doen, dus geen idee waar je deze informatie vandaan hebt?En ik heb er niet voor gekozen dat het bij de balie afgegeven mocht worden. Op het verzendlabel stond mijn naam en het adres van het park. Er is geen neerzet toestemming gegeven en er moest ook niet getekend worden. En het pakket is gewoon met de onderkant omlaag neer gezet, dus je kan op het ook ook niet zien dat die open was gemaakt. En *knip* Winkel gebruikt stevige vouw dozen dus het valt dan ook niet direct op. En de Drone doos is bijna net zo groot als de verzenddoos. Dus de drone doos valt er ook niet makkelijk uit.
Members only:
(ook de eerste hit op google als je zoekt op '*knip* Winkel beschadigd pakket'

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:12 ]

• stftweaker
renegrunn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:14:
[...]

Waarom is dit relevant?

Ja hoor, want kleur is belangrijk. Dat er keer om keer vaag wordt gedaan om een typenummer van de drone , vind ik een rare gang van zaken. Elke vorm van feitelijk bewijs wordt niet geleverd en wordt constant hetzelfde herhaald.

Maar:
het pakket in het sorteercentrum het juiste gewicht had; feit?
kwam het pakket met correct gewicht het sorteercentrum binnen. Feit?
Het pakket was bij ontvangst circa 500 gram lichter. Gemeten door TS?
(drone + afstandsbediening) ontbrak volledig.

Dus het typenummer is wel degelijk relevant. Dus de bezorger moet dan tijdens het afhalen van het depot, en de rit. Jouw pakket voorzichtig open hebben gemaakt. De inhoud eruit hebben gehaald. Voorzichtig weer terug. En dan tegelijk zijn werk doen. Of er was al vanaf het begin een fout gewicht. Of iemand anders die het pakket in zijn of haar handen heeft gehad heeft er wat mee gedaan. Maar met het typenummer kan je al veel uitsluiten. En zal ook helpen bij aangifte :)

How are you doing?

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Volgens mij is het echte probleem hier dat niemand heeft getekend, want het was volgens dit topic een standaard verzending. Hieruit volgt; kun je bewijzen dat het pakket simpelweg is neergezet op de balie en niet aan iemand is overhandigd. Dan verschuift de schuld weg de persoon die het pakket heeft aangenomen naar de bezorgdienst en daarmee uiteindelijk weer naar de winkel.

Ik zag eerder dat er navraag werd gedaan bij de receptie maar zie geen follow up hierover.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• henri86
renegrunn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:14:
[...]

Waarom is dit relevant?

Denk dat hij doelt op dat een DJI Mini 5 + Smart Controller bijv. 600 gram weegt (incl, props, excl. accu), wat niet het verschil is tussen de gemeten gewichten (100 gram verschil op 700 gram)

[ Voor 3% gewijzigd door henri86 op 16-02-2026 17:15 ]

• mrmrmr
  • Niet online
@henri86 Het pakket is besteld door een bewoner en niet door de eigenaar van het park. De bezorger ziet dat het adres een gedeeld adres is en heeft het pakket achtergelaten op een publiek toegankelijke plek. Er heeft geen controle kunnen plaatsvinden. Dat zou wel gebeurd kunnen zijn als het pakket zou zijn bezorgd bij een afhaalpunt. Dat is van belang omdat de geschillencommissie vind dat er controle bij aanname zou moeten plaatsvinden. Er kan niet van twee walletjes gegeten worden.

In Duitsland gaat het bij sommige bezorgerbedrijven zelfs zo dat als er geen naambordje op de deur staat met de naam van de ontvanger ze het pakket niet eens willen afgeven.

• junior1981
stftweaker schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:04:
[...]

Ja hoor, want kleur is belangrijk. Dat er keer om keer vaag wordt gedaan om een typenummer van de drone , vind ik een rare gang van zaken. Elke vorm van feitelijk bewijs wordt niet geleverd en wordt constant hetzelfde herhaald.

Maar:

Dus het typenummer is wel degelijk relevant. Dus de bezorger moet dan tijdens het afhalen van het depot, en de rit. Jouw pakket voorzichtig open hebben gemaakt. De inhoud eruit hebben gehaald. Voorzichtig weer terug. En dan tegelijk zijn werk doen. Of er was al vanaf het begin een fout gewicht. Of iemand anders die het pakket in zijn of haar handen heeft gehad heeft er wat mee gedaan. Maar met het typenummer kan je al veel uitsluiten. En zal ook helpen bij aangifte :)
Het gewicht was bij binnenkomst correct en bij de laatste scan ook. Maar toch geeft PostNL zelf aan het kan dan nog steeds in het sorteercentrum zijn gebeurd of onderweg. Maar wat maakt het type nummer van de Drone voor de situatie uit? Het blijft toch hetzelfde verhaal er is een Drone en afstandsbediening ontvreemd uit mijn pakket. Dan maakt het merk en de kleur van de drone toch niks uit?

• junior1981
mrmrmr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:17:
@henri86 Het pakket is besteld door een bewoner en niet door de eigenaar van het park. De bezorger ziet dat het adres een gedeeld adres is en heeft het pakket achtergelaten op een publiek toegankelijke plek. Er heeft geen controle kunnen plaatsvinden. Dat zou wel gebeurd kunnen zijn als het pakket zou zijn bezorgd bij een afhaalpunt. Dat is van belang omdat de geschillencommissie vind dat er controle bij aanname zou moeten plaatsvinden. Er kan niet van twee walletjes gegeten worden.

In Duitsland gaat het bij sommige bezorgerbedrijven zelfs zo dat als er geen naambordje op de deur staat met de naam van de ontvanger ze het pakket niet eens willen afgeven.
Wij wonen niet op het park maar huurde daar een huisje. Maar wat nu als die aangetekend was geweest? Dan was die ook niet bij de balie toch zomaar gedropt? Ik ging er eigenlijk ook wel vanuit dat die aangetekend zou zijn..Want in het verleden ooit een koptelefoon besteld van €129 en daar moest ik voor tekenen. Dus heel raar dat zo een Drone als standaard word verzonden

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:25
stftweaker schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:04:
[...]

Maar:

Waarom vind jij het zo belangrijk wat het typenummer van het ontvreemde is?
Dat is alleen van belang voor het PV bij de politie, en eventueel voor de verzekeraar van de webwinkel. Niet voor ons, want wij gaan uit van een correcte weergave van de feiten door de OP.
Er wordt een probleem aan de kaak gesteld mbt de handelswijze van de webwinkel, wat er in het pakket zat is voor ons helemaal niet van belang.

• junior1981
jannus66 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:30:
[...]

Waarom vind jij het zo belangrijk wat het typenummer van het ontvreemde is?
Dat is alleen van belang voor het PV bij de politie, en eventueel voor de verzekeraar van de webwinkel. Niet voor ons, want wij gaan uit van een correcte weergave van de feiten door de OP.
Er wordt een probleem aan de kaak gesteld mbt de handelswijze van de webwinkel, wat er in het pakket zat is voor ons helemaal niet van belang.
Dankjewel

• mrmrmr
  • Niet online
Aangetekend is iets anders dan tekenen voor ontvangst. Aangetekend is een aparte methode van bezorging met formeel (juridisch) bewijs van verzending en bezorging. Daar zitten nadelen aan: als een pakket niet wordt opgehaald zou het eerst weken op het postkantoor blijven liggen voordat het wordt teruggestuurd naar de verzender. Bij brieven verstuurt men daarom vaak zowel aangetekend als op de normale manier. Bij pakketten is aangetekend verzenden ongebruikelijk.

Tekenen voor ontvangst is geen formeel bewijs. Er zijn ook tussenvormen waarbij wordt gecontroleerd of je de geadresseerde bent die is aangegeven op het pakket en daarbij een handtekening wordt gevraagd. Dat biedt een beter bewijs voor de verzender dat een pakket aan jou is overhandigd. Als de verzender geen handtekening heeft gevraagd, is dat bij een zending met hoge waarde niet zorgvuldig.

Heeft PostNL aangegeven of dit een zending zonder handtekeningvraag was? Dat verbaast me namelijk vanwege het bedrag en het geringe bedrag dat PostNL vraagt voor een handtekening. Heeft er echt niemand voor getekend? Als je dat niet zeker weet zou ik dat nagaan.
Je kan op Tweakers met het duimpje omhoog aangeven dat je een bericht apprecieert. "Beste antwoord" pas je toe als iemand het beste antwoord heeft gegeven op je vraag in het eerste bericht.

• henri86
mrmrmr schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:17:

De bezorger weet toch niet dat het een bewoner is en niet de medewerker die achter de receptie zit die het op zijn werk laat bezorgen?
Bezorger moet afleveren op het adres. Hij mag er van uitgaan dat de persoon daar aanwezig de besteller is en hoeft toch niet te controleren of die persoon degene is die op het verzendlabel staat (of de partner/vader/moeder/etc.)

(Ik laat ook wel eens iets op het werk bezorgen en hoewel mijn naam of t.a.v. mijn naam er op staat, gaat en hoeft de bezorger echt niet te gaan vragen naar mij bij de receptie om het af te geven. Levert het af op het adres bij wie daar aanwezig is (de receptie).

Afgezien van dat 'het natuurlijk gewoon zou moeten kunnen in een nette samenleving', vind ik het extreem onhandig gedaan van TS waarmee hij het zich in dit geval extra moeilijk heeft gemaakt.
Bij zo'n bedrag had ik in het 2-uurs tijdvak van bezorging gewoon lekker op de bezorger zitten wachten bij de receptie hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door henri86 op 16-02-2026 17:53 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:25:
[...]Dus heel raar dat zo een Drone als standaard word verzonden
Dat kun je volgens mij in de T&T al zien; dan staat er 'Voor deze zending moet getekend worden'.
Overigens, die foto's, zijn die thuis gemaakt? Want dan heb je er sowieso niks aan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yaksa schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:50:
[...]

Dat kun je volgens mij in de T&T al zien; dan staat er 'Voor deze zending moet getekend worden'.
Overigens, die foto's, zijn die thuis gemaakt? Want dan heb je er sowieso niks aan.
Ook bij dat soort zendingen heb je weer diverse gradaties. 'Tekenen voor ontvangst' wil niet méérr zeggen dan dat er op het adres van levering 'getekend' moet worden door een persoon welke de deur opent voor de vervoerder / bezorger. Zaken kunnen ook verstuurd worden met de aantekening dat er een ID verplicht is bij bezorging (gebeurd vaak vanwege andere wetgeving alleen bij online bestellingen / bezorging van bijvoorbeeld alcoholische dranken).

Zo'n verplichte legitimatie zegt vervolgens nog steeds niets over de persoon welke de bestelling zou moeten accepteren omdat hij/zij de opdrqachtgever aangaande de bestelling is (oftewel: Iemand anders met een leeftijd van 18 jaar of ouder welke 'drank' mag kopen kán zichzelf positief legetimeren en zo 'mijn' bestelling aanvaarden.

• renegrunn
henri86 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:14:
[...]

Denk dat hij doelt op dat een DJI Mini 5 + Smart Controller bijv. 600 gram weegt (incl, props, excl. accu), wat niet het verschil is tussen de gemeten gewichten (100 gram verschil op 700 gram)
Ja maar het is allemaal niet zo relevant. Leuk voor ons om Bellincatje te spelen, maar het helpt TS niet zoveel (denk ik).

@junior1981 betaald bedrag X voor product Y aan webshop Z. Helaas heeft webshop product Y niet geleverd en dus mag (moet) webshop bewijs aan kunnen leveren dat dit wel het geval zou zijn. Het risico van verlies of beschadiging ligt bij de verkoper tot het moment dat jij (of iemand namens jou) het product daadwerkelijk in bezit hebt. (art. 7:11 BW).
Een verzendbevestiging of “bezorgd”-status is niet voldoende bewijs. Maar een handtekening voor ontvangst of duidelijk bewijs van bezorging op het adres: een foto van een pakket bij een deur zonder duidelijke herkenning is al onvoldoende.

Ergo, TS hoeft niets te bewijzen en zijn gewichten en types drones helemaal niet relevant. Wel voor de webshop, uiteraard.

Overigens, jij (@henri86 ) hebt het over 100gram verschil? TS heeft het over 500 gram in de openingspost.

• junior1981
renegrunn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:47:
[...]

Ja maar het is allemaal niet zo relevant. Leuk voor ons om Bellincatje te spelen, maar het helpt TS niet zoveel (denk ik).

@junior1981 betaald bedrag X voor product Y aan webshop Z. Helaas heeft webshop product Y niet geleverd en dus mag (moet) webshop bewijs aan kunnen leveren dat dit wel het geval zou zijn. Het risico van verlies of beschadiging ligt bij de verkoper tot het moment dat jij (of iemand namens jou) het product daadwerkelijk in bezit hebt. (art. 7:11 BW).
Een verzendbevestiging of “bezorgd”-status is niet voldoende bewijs. Maar een handtekening voor ontvangst of duidelijk bewijs van bezorging op het adres: een foto van een pakket bij een deur zonder duidelijke herkenning is al onvoldoende.

Ergo, TS hoeft niets te bewijzen en zijn gewichten en types drones helemaal niet relevant. Wel voor de webshop, uiteraard.

Overigens, jij hebt het over 100gram verschil? TS heeft het over 500 gram in de openingspost.
Even niet af gaan op grammen. Maar op het T&T woog het pakket 1.94 kg en nadat ik het ontvangen had nog ongeveer 1.2 kg

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
junior1981 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:52:
[...]Even niet af gaan op grammen. Maar op het T&T woog het pakket 1.94 kg en nadat ik het ontvangen had nog ongeveer 1.2 kg
Als ik even advocaat van de duivel speel dan zegt dat juridisch gezien helemaal niks.
Het is niet dat de bezorger bij de overdracht het pakket weegt en daar een bewijsje van maakt zodat je kunt zien dat het pakket bij afgifte evenveel weegt als op het T&T.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• junior1981
Yaksa schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:53:
[...]

Als ik even advocaat van de duivel speel dan zegt dat juridisch gezien helemaal niks.
Het is niet dat de bezorger bij de overdracht het pakket weegt en daar een bewijsje van maakt zodat je kunt zien dat het pakket bij afgifte evenveel weegt als op het T&T.
Dat bedoel ik. Dan kan *knip* Winkel nog zoveel onderzoeken doen, maar er kan nooit gecontroleerd worden of het pakket bij aflevering nog hetzelfde gewicht had als bij verzending. Dus snap ook niet dat ze zo standvastig zijn met argumenten van het onderzoek.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2026 20:12 ]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb nogmaals een ronde gedaan en wéér uit meerdere reacties de naam van de winkel verwijderd. Deze mag achterwege blijven, zoals ook in het Shopping Forum Beleid staat.

Tweakers Discord

• henri86
renegrunn schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:47:
[...]

Overigens, jij (@henri86 ) hebt het over 100gram verschil? TS heeft het over 500 gram in de openingspost.
Nee, ik zeg dat bij een DJI mini 5 het gewicht van de drone+controller 100 gram minder is dan het verschil in gewicht van het pakket bij ver versturen en ontvangst (700 gram verschil, deze drone+controller - als voorbeeld - weegt krap 600 gram.)

(welke drone het is vind ik verder ook niet relevant/interessant).

• junior1981
LankHoar schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:49:
[...]

[...]

Goedemorgen,

Inmiddels weer een reactie gehad vanuit *knip* Hint naar naam winkel , dus denk dat ik nou de termijn ook niet meer hoef af te wachten toch?
*knip* Afbeeldingen met namen medewerkers (en die van jou) hoeven niet gedeeld te worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2026 10:47 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:40:
[...]

Goedemorgen,

Inmiddels weer een reactie gehad vanuit knip, dus denk dat ik nou de termijn ook niet meer hoef af te wachten toch?
Nee dit is duidelijk.

Er staan meerdere persoonlijke gegevens in het screenshot wat je post, alsook de naam van de webshop. Ik zou als ik jou was even de tekst van de inhoud van de e-mail kopiëren en plakken hier, dan voorkom je dat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2026 10:45 ]

• junior1981
LankHoar schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:44:
[...]

Nee dit is duidelijk.

Er staan meerdere persoonlijke gegevens in het screenshot wat je post, alsook de naam van de webshop. Ik zou als ik jou was even de tekst van de inhoud van de e-mail kopiëren en plakken hier, dan voorkom je dat ;)
Sorry moet nog steeds een beetje wennen aan het beleid, maar dit is dus de mail van de webshop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5hETN6rLpzQ6XiqRRM90RD6A2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhJoscpzKgUMGOAqj2TD8Otz.jpg?f=fotoalbum_large

• renegrunn
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:29:
[...]

Sorry moet nog steeds een beetje wennen aan het beleid, maar dit is dus de mail van de webshop

[Afbeelding]
Nou helder, webshop slaat deur definitief dicht.

Heb je rechtsbijstand? Dan deze inschakelen voor advies en vervolgstappen. Ook verder niet zelf meer gaan communiceren met webshop, maar uit handen geven.

Triest gebeuren en doet ook mij de volgende keer 3x nadenken wil ik bij die club wat gaan bestellen.

• junior1981
Ik heb ze dus in mijn vorige mail verzocht om terugbetaling en dat weigeren ze nu dus en ze blijven bij hun standpunt. Want is dan nu de beste vervolgstap? Ik kreeg gister 2 opties namelijk eerst koop ontbinden overeenkomst en daarna de ingebrekestelling. Maar gezien mijn vorige mail naar hun dan nog exact deze stappen volgen? Hieronder nogmaals mijn mail aan hun waar bovenstaande reactie op kwam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6gxs3-YjV-vsAJHPrGkdI1UKdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PoIU6VGBwOmcj1lsVnGUeT3h.png?f=fotoalbum_large

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Indien je rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die contacteren. Zo niet, dan zou ik de koop ontbinden middels voorbeeldbrief die ik eerder linkte. Je zou hier in kunnen opnemen dat je graag hoort wanneer ze de deels geleverde spullen willen ophalen, en je ze anders ook wel wilt afvoeren voor ze (zoiets).

Daarna kun je eens contact opnemen met het juridisch loket. Of zelf een dagvaarding opstellen. Wellicht zijn er mensen hier die kunnen helpen/nakijken.

@fopjurist komt er na ontbinding nog een stap voor dagvaarding indien het bedrijf in kwestie niet mee werkt?

• junior1981
LankHoar schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:50:
Indien je rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die contacteren. Zo niet, dan zou ik de koop ontbinden middels voorbeeldbrief die ik eerder linkte. Je zou hier in kunnen opnemen dat je graag hoort wanneer ze de deels geleverde spullen willen ophalen, en je ze anders ook wel wilt afvoeren voor ze (zoiets).

Daarna kun je eens contact opnemen met het juridisch loket. Of zelf een dagvaarding opstellen. Wellicht zijn er mensen hier die kunnen helpen/nakijken.

@fopjurist komt er na ontbinding nog een stap voor dagvaarding indien het bedrijf in kwestie niet mee werkt?
zoiets?

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik de koopovereenkomst met betrekking tot bovengenoemde bestelling volledig ontbind.

Ondanks herhaalde meldingen en uw interne onderzoeken staat vast dat ik geen correcte en volledige levering heb ontvangen. Het pakket had volgens de laatste geregistreerde meting vóór bezorging een gewicht van 1940 gram. PostNL heeft bevestigd dat bij aflevering geen nieuwe weging plaatsvindt. Bij ontvangst heb ik het pakket direct zelf gewogen; het gewicht bedroeg 1235 gram. Daarnaast was de verzenddoos geopend en ontbreken er artikelen uit mijn bestelling.

Nu correcte levering is uitgebleven, is sprake van non-conformiteit in de zin van artikel 7:17 BW. Op grond van artikel 6:265 BW ben ik gerechtigd de overeenkomst volledig te ontbinden.

Als gevolg van deze ontbinding verzoek en sommeer ik u om binnen 14 dagen na dagtekening van deze e-mail het volledige aankoopbedrag aan mij terug te betalen.

De ontvangen goederen houd ik voor u ter beschikking. Graag ontvang ik binnen dezelfde termijn bericht op welke wijze en op welk moment u deze wenst op te halen. Indien ik binnen 14 dagen geen instructies van u ontvang, ga ik ervan uit dat u afstand doet van deze goederen en behoud ik mij het recht voor deze af te voeren.

Bij uitblijven van terugbetaling en/of reactie binnen de gestelde termijn zal ik zonder nadere aankondiging verdere stappen ondernemen, waaronder het voorleggen van de kwestie aan de Geschillencommissie Thuiswinkel en/of het starten van een juridische procedure.

Ik zie uw bevestiging en tijdige terugbetaling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:00
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie en hint tevens naar de naam van de winkel

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2026 13:42 ]

• renegrunn
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:37:
[...]

zoiets?

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik de koopovereenkomst met betrekking tot bovengenoemde bestelling volledig ontbind.

Ondanks herhaalde meldingen en uw interne onderzoeken staat vast dat ik geen correcte en volledige levering heb ontvangen. Het pakket had volgens de laatste geregistreerde meting vóór bezorging een gewicht van 1940 gram. PostNL heeft bevestigd dat bij aflevering geen nieuwe weging plaatsvindt. Bij ontvangst heb ik het pakket direct zelf gewogen; het gewicht bedroeg 1235 gram. Daarnaast was de verzenddoos geopend en ontbreken er artikelen uit mijn bestelling.

Nu correcte levering is uitgebleven, is sprake van non-conformiteit in de zin van artikel 7:17 BW. Op grond van artikel 6:265 BW ben ik gerechtigd de overeenkomst volledig te ontbinden.

Als gevolg van deze ontbinding verzoek en sommeer ik u om binnen 14 dagen na dagtekening van deze e-mail het volledige aankoopbedrag aan mij terug te betalen.

De ontvangen goederen houd ik voor u ter beschikking. Graag ontvang ik binnen dezelfde termijn bericht op welke wijze en op welk moment u deze wenst op te halen. Indien ik binnen 14 dagen geen instructies van u ontvang, ga ik ervan uit dat u afstand doet van deze goederen en behoud ik mij het recht voor deze af te voeren.

Bij uitblijven van terugbetaling en/of reactie binnen de gestelde termijn zal ik zonder nadere aankondiging verdere stappen ondernemen, waaronder het voorleggen van de kwestie aan de Geschillencommissie Thuiswinkel en/of het starten van een juridische procedure.

Ik zie uw bevestiging en tijdige terugbetaling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Nee, wat ik ook voor je laatste bericht al schreef: geef het uit handen aan experts. Alles wat je nu nog gaat schrijven nu de webshop de deur heeft dicht geslagen, kun je jezelf mee benadelen.

• Xerox
  • Laatst online: 07:03
Wat @renegrunn zegt inderdaad. Stop met communiceren en zoek professionele hulp in. Alles wat je nu zegt kan ervoor zorgen dat je er slechter voor zal staan mocht het voor een rechter komen.

PSN: Redrafted

Acties:
  • Beste antwoord

• mrmrmr
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:24:
Nee, wat ik ook voor je laatste bericht al schreef: geef het uit handen aan experts. Alles wat je nu nog gaat schrijven nu de webshop de deur heeft dicht geslagen, kun je jezelf mee benadelen.
Bovenstaande tekst is inderdaad niet goed en kan de zaak schaden. Ik heb in DM een verbeterde tekst gestuurd, maar raadplegen van een jurist is beter.

Members only:

@LankHoar De volgorde van de procedure die je aangeeft is niet juist en de brief in de vorm zoals hier gepost is ook niet zo goed als jij denkt dat die is. De aangehaalde jurist is overigens niet meer aanwezig op dit forum, die zal niet hier reageren.

• junior1981
mrmrmr schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Bovenstaande tekst is inderdaad niet goed en kan de zaak schaden. Ik heb in DM een verbeterde tekst gestuurd, maar raadplegen van een jurist is beter.

***members only***

@LankHoar De volgorde van de procedure die je aangeeft is niet juist en de brief in de vorm zoals hier gepost is ook niet zo goed als jij denkt dat die is. De aangehaalde jurist is overigens niet meer aanwezig op dit forum, die zal niet hier reageren.
Met jurist bedoel je Juridisch loket?

• anpat
Nu hoop ik wel dat als TS geen rechtsbijstandsverzekering heeft deze alsnog afsluit, dit kost nog geen 10 euro per maand en kan zeker helpen in dit soort gevallen.

Quote FBTO:
Basis rechtsbijstand
€ 9,71 per maand
Niet tevreden met je aankoop? Of oneens met je ontslag? Met het basispakket ben je verzekerd voor conflicten die vaak voorkomen. Goed om te weten, je hebt een wachttijd van 3 maanden. Daarna zijn deze conflicten verzekerd.

• jm2th2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-02 12:43
mrmrmr schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Zou je de verbeterde versie ook hier kunnen delen?

• Pat911
  • Laatst online: 20-02 16:27
anpat schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:29:
Nu hoop ik wel dat als TS geen rechtsbijstandsverzekering heeft deze alsnog afsluit, dit kost nog geen 10 euro per maand en kan zeker helpen in dit soort gevallen.
Met als extra opmerking dat je een rechtsbijstandverzekering niet kan gebruiken voor zaken die al in het verleden speelden.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

*knip* off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 17-02-2026 16:12 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

• junior1981

Quote FBTO:
Basis rechtsbijstand
€ 9,71 per maand
Niet tevreden met je aankoop? Of oneens met je ontslag? Met het basispakket ben je verzekerd voor conflicten die vaak voorkomen. Goed om te weten, je hebt een wachttijd van 3 maanden. Daarna zijn deze conflicten verzekerd.
Ik heb er wel een maar puur voor de autoverzekering

• mrmrmr
  • Niet online
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:19:
Met jurist bedoel je Juridisch loket?
Het Juridisch Loket geeft gratis rechtsbijstand aan mensen met een laag inkomen. Als je inkomen te hoog is kun je daar niet terecht voor bijstand. Ze kunnen soms wel advies of een doorverwijziging geven. Ze zijn gevestigd in steden, je kan daar een afspraak maken of binnenlopen.

Een jurist kan je inhuren als je niet verzekerd bent. Dat kost wel geld, het is verstandig de hoogte daarvan tevoren helder te krijgen. Sommige rechtsbijstandverleners bieden ook een dienst aan als je niet verzekerd bent (o.a. DAS, ARAG, Achmea Rechtsbijstand). Dat kost uiteraard ook geld.

Een rechtszaak beginnen kost ook geld aan de jurist (als je die hebt), dagvaarding (€ 152) en griffierechten (€ 233). Ik heb daar in DM al links over gegeven.

Je kan eerdere uitspraken doorzoeken naar soortgelijke eerdere gevallen.

De geschillencommissie is een veel goedkopere optie. Voor zover ik weet oordelen die wel vaak in het voordeel van de leveranciers. Je kan eerdere uitspraken doorzoeken om te zien welke uitspraken al zijn gedaan in soortgelijke gevallen.
jm2th2 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:33:
Zou je de verbeterde versie ook hier kunnen delen?
Ik vind het niet verstandig om een concept publiek te maken.
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:29:
Ik heb er wel een maar puur voor de autoverzekering
Losse rechtsbijstandsverzekeringen per onderwerp zijn opgeteld vaak tamelijk duur.
Ja, dat is dan voor toekomstige kwesties. Lopende zaken kun je in principe niet verzekeren.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

*knip* Offtopic, zoals je zelf ook zei.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2026 19:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• junior1981
ik he weer een mail gehad van de webshop, nav mijn verzoek tot ontbinding van de koopovereenkomst en ze zeggen dus weer:

Bedankt voor jouw mail en het aangeven van het bezwaar. Helaas moet ik je mededelen dat *knip* Naam winkel bij het besluit blijft wat eerder is genomen en dat er geen oplossing wordt geboden. Wanneer je hier vervolgstappen in gaat ondernemen, zal *knip* Naam winkel volledige medewerking verlenen in het proces.

Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd, Johannes. Ik wens je, ondanks de situatie, voor nu een fijne avond toe.

Met vriendelijke groet,

we blijven bij ons besluit, Heb ook al herhaaldelijk de onderstaande vraag gesteld
maar die beantwoorden ze dus ook niet

Maar waarom geeft niemand mij antwoord op mijn vragen?
Op basis waarvan komen en blijven jullie bij dit besluit?
Want zoals eerder aangegeven, zelfs PostNL zegt dat zij
niet kunnen uitsluiten dat een medewerker het pakketje
heeft ontvreemd. Dit ontvreemden kan zowel in het eindproces
of tijdens de bezorging zijn gebeurt. Dus ik vind het dan ook vreemd
hoe jullie de conclusie kunnen trekken dat het pakket compleet en
onbeschadigd aan mij overhandigd is?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 18-02-2026 11:34 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sdk1985 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:06:
Volgens mij is het echte probleem hier dat niemand heeft getekend, want het was volgens dit topic een standaard verzending. Hieruit volgt; kun je bewijzen dat het pakket simpelweg is neergezet op de balie en niet aan iemand is overhandigd. Dan verschuift de schuld weg de persoon die het pakket heeft aangenomen naar de bezorgdienst en daarmee uiteindelijk weer naar de winkel.

Ik zag eerder dat er navraag werd gedaan bij de receptie maar zie geen follow up hierover.
Maar, als piet van de receptie wel had getekend; waren we dan veel verder geweest? Die controleert het pakket verder echt niet...

Veel anders dan juridische stappen kun je op dit punt niet ondernemen vrees ik.
Vanuit de leverancier bezien is hun keten sluitend. Van verzending tot bevestigde aflevering.

Ontbinding lijkt me overigens ook een lastige; dan moet je als koper toch ook het spul terugsturen, wat op dit moment niet lukt.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 18-02-2026 11:31 ]

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:10
Ik zou een programma als Kassa/radar benaderen. Dit is smullen.
Als 2e advies. Dit niet via geschillencomissie droppen, dat zijn verlengstukken van de bedrijven.. en je tekent dan voor hun bindende beslissing. Gewoon gelijk keihard dagvaarden, dikke kans dat die koelen gasten geen precident willen hebben.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien TS zich niet aan het lokale SF Beleid (Shopping Forum Beleid) wilt houden en telkens de naam van de winkel blijft noemen, na herhaaldelijke meldingen dat dit moet stoppen, doe ik dit topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.