Inhoud bestelling webwinkel ontbreekt

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.056 views

• junior1981
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-02 10:53
LankHoar schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:44:
[...]

Nee dit is duidelijk.

Er staan meerdere persoonlijke gegevens in het screenshot wat je post, alsook de naam van de webshop. Ik zou als ik jou was even de tekst van de inhoud van de e-mail kopiëren en plakken hier, dan voorkom je dat ;)
Sorry moet nog steeds een beetje wennen aan het beleid, maar dit is dus de mail van de webshop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5hETN6rLpzQ6XiqRRM90RD6A2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhJoscpzKgUMGOAqj2TD8Otz.jpg?f=fotoalbum_large

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:43
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:29:
[...]

Sorry moet nog steeds een beetje wennen aan het beleid, maar dit is dus de mail van de webshop

[Afbeelding]
Nou helder, webshop slaat deur definitief dicht.

Heb je rechtsbijstand? Dan deze inschakelen voor advies en vervolgstappen. Ook verder niet zelf meer gaan communiceren met webshop, maar uit handen geven.

Triest gebeuren en doet ook mij de volgende keer 3x nadenken wil ik bij die club wat gaan bestellen.

• junior1981
Ik heb ze dus in mijn vorige mail verzocht om terugbetaling en dat weigeren ze nu dus en ze blijven bij hun standpunt. Want is dan nu de beste vervolgstap? Ik kreeg gister 2 opties namelijk eerst koop ontbinden overeenkomst en daarna de ingebrekestelling. Maar gezien mijn vorige mail naar hun dan nog exact deze stappen volgen? Hieronder nogmaals mijn mail aan hun waar bovenstaande reactie op kwam

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6gxs3-YjV-vsAJHPrGkdI1UKdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PoIU6VGBwOmcj1lsVnGUeT3h.png?f=fotoalbum_large

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:01

LankHoar

Langharig tuig

Indien je rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die contacteren. Zo niet, dan zou ik de koop ontbinden middels voorbeeldbrief die ik eerder linkte. Je zou hier in kunnen opnemen dat je graag hoort wanneer ze de deels geleverde spullen willen ophalen, en je ze anders ook wel wilt afvoeren voor ze (zoiets).

Daarna kun je eens contact opnemen met het juridisch loket. Of zelf een dagvaarding opstellen. Wellicht zijn er mensen hier die kunnen helpen/nakijken.

@fopjurist komt er na ontbinding nog een stap voor dagvaarding indien het bedrijf in kwestie niet mee werkt?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• junior1981
LankHoar schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:50:
Indien je rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die contacteren. Zo niet, dan zou ik de koop ontbinden middels voorbeeldbrief die ik eerder linkte. Je zou hier in kunnen opnemen dat je graag hoort wanneer ze de deels geleverde spullen willen ophalen, en je ze anders ook wel wilt afvoeren voor ze (zoiets).

Daarna kun je eens contact opnemen met het juridisch loket. Of zelf een dagvaarding opstellen. Wellicht zijn er mensen hier die kunnen helpen/nakijken.

@fopjurist komt er na ontbinding nog een stap voor dagvaarding indien het bedrijf in kwestie niet mee werkt?
zoiets?

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik de koopovereenkomst met betrekking tot bovengenoemde bestelling volledig ontbind.

Ondanks herhaalde meldingen en uw interne onderzoeken staat vast dat ik geen correcte en volledige levering heb ontvangen. Het pakket had volgens de laatste geregistreerde meting vóór bezorging een gewicht van 1940 gram. PostNL heeft bevestigd dat bij aflevering geen nieuwe weging plaatsvindt. Bij ontvangst heb ik het pakket direct zelf gewogen; het gewicht bedroeg 1235 gram. Daarnaast was de verzenddoos geopend en ontbreken er artikelen uit mijn bestelling.

Nu correcte levering is uitgebleven, is sprake van non-conformiteit in de zin van artikel 7:17 BW. Op grond van artikel 6:265 BW ben ik gerechtigd de overeenkomst volledig te ontbinden.

Als gevolg van deze ontbinding verzoek en sommeer ik u om binnen 14 dagen na dagtekening van deze e-mail het volledige aankoopbedrag aan mij terug te betalen.

De ontvangen goederen houd ik voor u ter beschikking. Graag ontvang ik binnen dezelfde termijn bericht op welke wijze en op welk moment u deze wenst op te halen. Indien ik binnen 14 dagen geen instructies van u ontvang, ga ik ervan uit dat u afstand doet van deze goederen en behoud ik mij het recht voor deze af te voeren.

Bij uitblijven van terugbetaling en/of reactie binnen de gestelde termijn zal ik zonder nadere aankondiging verdere stappen ondernemen, waaronder het voorleggen van de kwestie aan de Geschillencommissie Thuiswinkel en/of het starten van een juridische procedure.

Ik zie uw bevestiging en tijdige terugbetaling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:00
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie en hint tevens naar de naam van de winkel

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2026 13:42 ]

• renegrunn
  • Laatst online: 08:43
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:37:
[...]

zoiets?

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik de koopovereenkomst met betrekking tot bovengenoemde bestelling volledig ontbind.

Ondanks herhaalde meldingen en uw interne onderzoeken staat vast dat ik geen correcte en volledige levering heb ontvangen. Het pakket had volgens de laatste geregistreerde meting vóór bezorging een gewicht van 1940 gram. PostNL heeft bevestigd dat bij aflevering geen nieuwe weging plaatsvindt. Bij ontvangst heb ik het pakket direct zelf gewogen; het gewicht bedroeg 1235 gram. Daarnaast was de verzenddoos geopend en ontbreken er artikelen uit mijn bestelling.

Nu correcte levering is uitgebleven, is sprake van non-conformiteit in de zin van artikel 7:17 BW. Op grond van artikel 6:265 BW ben ik gerechtigd de overeenkomst volledig te ontbinden.

Als gevolg van deze ontbinding verzoek en sommeer ik u om binnen 14 dagen na dagtekening van deze e-mail het volledige aankoopbedrag aan mij terug te betalen.

De ontvangen goederen houd ik voor u ter beschikking. Graag ontvang ik binnen dezelfde termijn bericht op welke wijze en op welk moment u deze wenst op te halen. Indien ik binnen 14 dagen geen instructies van u ontvang, ga ik ervan uit dat u afstand doet van deze goederen en behoud ik mij het recht voor deze af te voeren.

Bij uitblijven van terugbetaling en/of reactie binnen de gestelde termijn zal ik zonder nadere aankondiging verdere stappen ondernemen, waaronder het voorleggen van de kwestie aan de Geschillencommissie Thuiswinkel en/of het starten van een juridische procedure.

Ik zie uw bevestiging en tijdige terugbetaling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Nee, wat ik ook voor je laatste bericht al schreef: geef het uit handen aan experts. Alles wat je nu nog gaat schrijven nu de webshop de deur heeft dicht geslagen, kun je jezelf mee benadelen.

• Xerox
  • Laatst online: 07:03
Wat @renegrunn zegt inderdaad. Stop met communiceren en zoek professionele hulp in. Alles wat je nu zegt kan ervoor zorgen dat je er slechter voor zal staan mocht het voor een rechter komen.

PSN: Redrafted

Acties:
  • Beste antwoord

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
renegrunn schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:24:
Nee, wat ik ook voor je laatste bericht al schreef: geef het uit handen aan experts. Alles wat je nu nog gaat schrijven nu de webshop de deur heeft dicht geslagen, kun je jezelf mee benadelen.
Bovenstaande tekst is inderdaad niet goed en kan de zaak schaden. Ik heb in DM een verbeterde tekst gestuurd, maar raadplegen van een jurist is beter.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@LankHoar De volgorde van de procedure die je aangeeft is niet juist en de brief in de vorm zoals hier gepost is ook niet zo goed als jij denkt dat die is. De aangehaalde jurist is overigens niet meer aanwezig op dit forum, die zal niet hier reageren.

• junior1981
mrmrmr schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Bovenstaande tekst is inderdaad niet goed en kan de zaak schaden. Ik heb in DM een verbeterde tekst gestuurd, maar raadplegen van een jurist is beter.

***members only***

@LankHoar De volgorde van de procedure die je aangeeft is niet juist en de brief in de vorm zoals hier gepost is ook niet zo goed als jij denkt dat die is. De aangehaalde jurist is overigens niet meer aanwezig op dit forum, die zal niet hier reageren.
Met jurist bedoel je Juridisch loket?

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-02 13:15
Nu hoop ik wel dat als TS geen rechtsbijstandsverzekering heeft deze alsnog afsluit, dit kost nog geen 10 euro per maand en kan zeker helpen in dit soort gevallen.

Quote FBTO:
Basis rechtsbijstand
€ 9,71 per maand
Niet tevreden met je aankoop? Of oneens met je ontslag? Met het basispakket ben je verzekerd voor conflicten die vaak voorkomen. Goed om te weten, je hebt een wachttijd van 3 maanden. Daarna zijn deze conflicten verzekerd.

• jm2th2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-02 12:43
mrmrmr schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:03:
[...]

Zou je de verbeterde versie ook hier kunnen delen?

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 16:27
anpat schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:29:
Nu hoop ik wel dat als TS geen rechtsbijstandsverzekering heeft deze alsnog afsluit, dit kost nog geen 10 euro per maand en kan zeker helpen in dit soort gevallen.
Met als extra opmerking dat je een rechtsbijstandverzekering niet kan gebruiken voor zaken die al in het verleden speelden.

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

*knip* off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 17-02-2026 16:12 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

• junior1981

Quote FBTO:
Basis rechtsbijstand
€ 9,71 per maand
Niet tevreden met je aankoop? Of oneens met je ontslag? Met het basispakket ben je verzekerd voor conflicten die vaak voorkomen. Goed om te weten, je hebt een wachttijd van 3 maanden. Daarna zijn deze conflicten verzekerd.
Ik heb er wel een maar puur voor de autoverzekering

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:19:
Met jurist bedoel je Juridisch loket?
Het Juridisch Loket geeft gratis rechtsbijstand aan mensen met een laag inkomen. Als je inkomen te hoog is kun je daar niet terecht voor bijstand. Ze kunnen soms wel advies of een doorverwijziging geven. Ze zijn gevestigd in steden, je kan daar een afspraak maken of binnenlopen.

Een jurist kan je inhuren als je niet verzekerd bent. Dat kost wel geld, het is verstandig de hoogte daarvan tevoren helder te krijgen. Sommige rechtsbijstandverleners bieden ook een dienst aan als je niet verzekerd bent (o.a. DAS, ARAG, Achmea Rechtsbijstand). Dat kost uiteraard ook geld.

Een rechtszaak beginnen kost ook geld aan de jurist (als je die hebt), dagvaarding (€ 152) en griffierechten (€ 233). Ik heb daar in DM al links over gegeven.

Je kan eerdere uitspraken doorzoeken naar soortgelijke eerdere gevallen.

De geschillencommissie is een veel goedkopere optie. Voor zover ik weet oordelen die wel vaak in het voordeel van de leveranciers. Je kan eerdere uitspraken doorzoeken om te zien welke uitspraken al zijn gedaan in soortgelijke gevallen.
jm2th2 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:33:
Zou je de verbeterde versie ook hier kunnen delen?
Ik vind het niet verstandig om een concept publiek te maken.
junior1981 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:29:
Ik heb er wel een maar puur voor de autoverzekering
Losse rechtsbijstandsverzekeringen per onderwerp zijn opgeteld vaak tamelijk duur.
Ja, dat is dan voor toekomstige kwesties. Lopende zaken kun je in principe niet verzekeren.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

*knip* Offtopic, zoals je zelf ook zei.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 17-02-2026 19:12 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• junior1981
ik he weer een mail gehad van de webshop, nav mijn verzoek tot ontbinding van de koopovereenkomst en ze zeggen dus weer:

Bedankt voor jouw mail en het aangeven van het bezwaar. Helaas moet ik je mededelen dat *knip* Naam winkel bij het besluit blijft wat eerder is genomen en dat er geen oplossing wordt geboden. Wanneer je hier vervolgstappen in gaat ondernemen, zal *knip* Naam winkel volledige medewerking verlenen in het proces.

Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd, Johannes. Ik wens je, ondanks de situatie, voor nu een fijne avond toe.

Met vriendelijke groet,

we blijven bij ons besluit, Heb ook al herhaaldelijk de onderstaande vraag gesteld
maar die beantwoorden ze dus ook niet

Maar waarom geeft niemand mij antwoord op mijn vragen?
Op basis waarvan komen en blijven jullie bij dit besluit?
Want zoals eerder aangegeven, zelfs PostNL zegt dat zij
niet kunnen uitsluiten dat een medewerker het pakketje
heeft ontvreemd. Dit ontvreemden kan zowel in het eindproces
of tijdens de bezorging zijn gebeurt. Dus ik vind het dan ook vreemd
hoe jullie de conclusie kunnen trekken dat het pakket compleet en
onbeschadigd aan mij overhandigd is?

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 18-02-2026 11:34 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sdk1985 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:06:
Volgens mij is het echte probleem hier dat niemand heeft getekend, want het was volgens dit topic een standaard verzending. Hieruit volgt; kun je bewijzen dat het pakket simpelweg is neergezet op de balie en niet aan iemand is overhandigd. Dan verschuift de schuld weg de persoon die het pakket heeft aangenomen naar de bezorgdienst en daarmee uiteindelijk weer naar de winkel.

Ik zag eerder dat er navraag werd gedaan bij de receptie maar zie geen follow up hierover.
Maar, als piet van de receptie wel had getekend; waren we dan veel verder geweest? Die controleert het pakket verder echt niet...

Veel anders dan juridische stappen kun je op dit punt niet ondernemen vrees ik.
Vanuit de leverancier bezien is hun keten sluitend. Van verzending tot bevestigde aflevering.

Ontbinding lijkt me overigens ook een lastige; dan moet je als koper toch ook het spul terugsturen, wat op dit moment niet lukt.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 18-02-2026 11:31 ]

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Ik zou een programma als Kassa/radar benaderen. Dit is smullen.
Als 2e advies. Dit niet via geschillencomissie droppen, dat zijn verlengstukken van de bedrijven.. en je tekent dan voor hun bindende beslissing. Gewoon gelijk keihard dagvaarden, dikke kans dat die koelen gasten geen precident willen hebben.

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Gezien TS zich niet aan het lokale SF Beleid (Shopping Forum Beleid) wilt houden en telkens de naam van de winkel blijft noemen, na herhaaldelijke meldingen dat dit moet stoppen, doe ik dit topic op slot.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.