• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
ernstoud schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:01:
[...]
Ook weet je niet of Odido wel/niet alle klanten bericht.
Dat weten we wel, Odido licht niet all klanten in.
Hier staat dat ze betrokken personen inlichten. Dat is iets anders dan alle klanten.
Ook ben ik klant en heb geen enkel bericht gehad.
Dus dat is wel duidelijk.

Het probleem met deze wijze van communiceren is dat een klant niet weet waarom deze geen mail krijgt. Misschien is de klant niet getroffen, of misschien maakt Odido een fout bij het inlichten of, erger nog, weten ze het zelf ook niet en informeren ze alleen die mensen waarvoor ze hard bewijs hebben.

Duidelijk communiceren betekent dat je al je klanten meldt wat je weet en wat je niet weet. Een mailtje "uw gegevens zijn niet gelekt" hoort daarbij.
En als je het niet weet, zeg dat dan.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Arjantje72 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:54:
[...]
Dat zegt niks.
"voor zover wij weten" en welke deskundigen bedoelen ze?
Je vroeg om een bron die dat beweren, die gaf ik je, voor de rest mag je het zelf uitzoeken goed? ;)

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Volgens mij had ik geen klant account aangemaakt voor Odido klik & klaar.
Kan geen enkele email vinden voor de verificatie die je normaal gesproken hebt voor het aanmaken van een account.

Zou ik veiliger zijn met de gelekte gegevens, ondanks de beruchte email?

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:00
Arjantje72 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:09:
[...]

Heb je ook een bron voor je beweringen?
Ik monitor diverse hacker kanalen en heb in het white hat wereldje wel contacten. Daar is niets bekend over de dataset.

Deze twee white hats monitor ik o.a. (en anderen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8XOpdxUuRvqiNdkcLH97Wh87Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1iFmjhOjLAVmZA33J5uzaulu.jpg?f=fotoalbum_large

Hier post hij (zij?) over de recente data van Eurail die wel openbaar gepost is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5YnqgXlNsT_VYlp0KT6Th5teM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wkfhWv72qndDg72IkbBAtjrD.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien de wereldwijde aandacht voor de hack bij Odido ben ik vrij zeker dat er snel berichten komen als de dataset ergens opduikt.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Yucon schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 07:04:
[...]

Dit vind ik het vreemde. Ik ben ook klant maar ik heb geen mail gehad, ook niet in de spam folder. Wel een smsje. Ik lijk wel de enige.. zijn er nog meer hier die *geen* mail gekregen hebben?
Ok ik was misschien wat te rigoureus in die bewoording, maar toch wel veel mensen. Er zullen vast ook wat mensen geluk hebben, dat heb ik inmiddels ook al paar keer op de FP gelezen van mensen die nog niets hebben gehoord.

Zelf wel emails gehad, maar verder geen toegenomen spam of phishing. Niet dat ik dat nu teleurstellend vind, helemaal prima. Ik heb wel in aanloop tientallen gespoofde Ben emails gehad, maar dat was in december-januari. Ik weet niet of dat met dit lek te maken kan hebben gehad of dat het toeval is geweest.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 19:01:
[...]

Dit. Maargoed uit eigen ervaring weet ik dat ze daarna een email sturen, desnoods per post en nog een voicemail inspreken. Dus op zich alle onbekende nummers negeren is wel een goede manier om scammers te blokkeren.

[...]

Natuurlijk had dit ook KPN, Vodafone kunnen overkomen als zij van salesforce gebruik maken. Maar ik vind het te makkelijk om als klant dan maar te blijven waar je zit. Je kan je ongenoegen maar op een merkbare manier tonen aan een bedrijf: door hun geen winst meer te geven over hun dienstverlening of afgenomen producten. Aka stemmen met de portemonnee.

Odido is zelfs nog zo snel met hun klanttevredenheidsonderzoeken dit incident op te nemen als een van de redenen van vertrek btw.

[Afbeelding]
Dan weten ze met welke reclame ze klanten terug kunnen werven.

Ik vond deze reclame vrij pijnlijk:
Vodafone Business: Van cyberincident naar controle. Zo blijf je als bedrijf draaien.
Zojuist voor het eerst tegengekomen.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Vodafone Business adverteert al veel langer met cyber security diensten, dus dat hoeft geen campagne te zijn die slim inspeelt op de malaise bij de concurrentie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Zinloos1 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 09:57:
[...]

Bedoelde inderdaad voor het abonnement. Voor Ben krijg je blijkbaar alleen maar "een samenvatting van je contract" op de mail, daar staat de type identificatie niet in...
Weet iemand misschien hoe je als ex-Ben klant kunt achterhalen welk documentnummer je destijds opgegeven hebt? Kan dat alleen via een AVG verzoek?

Ik ben zo stom geweest om begin vorig jaar voor twee maanden een Ben sim-only te nemen, maar Ben snel weer vertrokken door de abominabele belkwaliteit/interconnects naar de netwerken van KPN en Vodafone.

Gelukkig heb ik toen een nieuw 06 nummer aangevraagd en een IBAN nummer gebruikt dat ik alleen voor 'hobby' dingen gebruik, dus dat is wellicht nog een geluk bij een ongeluk 😂 Maar ik kan dus geen AVG verzoek doen zonder in te loggen, maar daarvoor gaat er weer een SMS'je naar het inmiddels niet meer bestaande nieuwe nummer dat ik aangevraagd had...

[ Voor 9% gewijzigd door Sirhc_95 op 18-02-2026 15:07 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste