Volgens Odido en Ben zijn mijn gegevens nog steeds mogelijk gelekt. Zelfs wanneer ik telefonisch contact opneem verkondigen ze nog steeds mogelijk, terwijl al ruim een maand geleden HIBP mij meldde dat mijn gegevens daadwerkelijk zijn gelekt. Ze zijn bezig met het onderzoek. Hopelijk komt er nog iets naar buiten. Ik zie het echter somber in. Het komt namelijk niet overeen met wat ze in de mail communiceerden:
We willen altijd transparant en eerlijk zijn naar onze klanten, en we willen je informeren zodat je alert kunt zijn op eventuele ongebruikelijke activiteiten. Daarnaast willen we benadrukken dat jouw veiligheid onze hoogste prioriteit heeft.
Nogmaals, wij betreuren deze situatie enorm en zetten ons volledig in om je van alle noodzakelijke ondersteuning te voorzien.
Sinds het begin proberen ze het al te bagatelliseren en stellen ze naar mijn idee verkeerde prioriteiten. Ze stelden eerst de
beursgang uit, een dag later kwam pas de melding van het
datalek naar buiten. Het weekend daarvoor waren ze al
ingelicht, maar ze vonden het financiële belangrijker dan het informeren van klanten.
Het zal mij niets verbazen dat ze hierover weinig meer laten horen. En ik zal ook niet vreemd opkijken dat ze van naam gaan veranderen. Voornamelijk wanneer mogelijk de Autoriteit Persoonsgegevens en/of justitie negatieve zaken heeft belicht.
Maar ja, mij zijn ze sowieso kwijt. Het telefoonabonnement bij Ben is opgezegd en in augustus stap ik over met mijn vaste internetabonnement. Een datalek kan overal gebeuren, maar de communicatie hierover vind ik zwaar ondermaats.