• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:31
Zojuist per e-mail geïnformeerd over een datalek bij Odido middels een cyberaanval. Meerdere mensen deze e-mail ontvangen met verwijzing naar https://www.odido.nl/veiligheid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJm4J-yBKirC3bEFDBLAoPA6yUo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rvc2BMidyhWPHrf6RuAhZpfm.png?f=fotoalbum_large

• SanderWind
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:45
Ja, hier ook 1 ontvangen :'(

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:40
meer mensen deze mail gekregen?
Hallo,
Je ontvangt deze e-mail omdat we je uit voorzorg willen waarschuwen voor mogelijke risico’s als gevolg van een cyberaanval bij Odido. We betreuren deze situatie enorm en werken samen met externe cyberbeveiligingsexperts om hierop adequaat te reageren. Weet dat we ons inzetten om alle nodige ondersteuning te bieden. In dit bericht lees je wat er is gebeurd, om welke gegevens het gaat, wat je zelf kunt doen om jezelf te beschermen en wat Odido doet.
Wat is er gebeurd?
Odido is onlangs getroffen door een cyberaanval veroorzaakt door cybercriminelen. Op basis van het onderzoek denken we dat jouw gegevens mogelijk zijn geraakt.

Je Odido diensten zijn niet beïnvloed; je kunt veilig blijven bellen, internetten en tv kijken.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-02 14:40
dooiedodo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:56:

[...]
Yep, de "goede ervaringen" met Odido gaan nog even door. Nu begrijp ik wel dat ze de beursgang even hebben uitgesteld :+

[ Voor 26% gewijzigd door XelaRetak op 12-02-2026 12:59 ]

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
Hier geen bericht.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27

spartacusNLD

This is Sparta!!

[...]
Ja.. vrij grote lek zo te zien. Zelfs ID gegevens (niet de scan van je ID bewijs) zijn gelekt.. :|

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:31
Odido informeert je over een cyberaanval
Hallo,

Je ontvangt deze e-mail omdat we je uit voorzorg willen waarschuwen voor mogelijke risico’s als gevolg van een cyberaanval bij Odido. We betreuren deze situatie enorm en werken samen met externe cyberbeveiligingsexperts om hierop adequaat te reageren. Weet dat we ons inzetten om alle nodige ondersteuning te bieden. In dit bericht lees je wat er is gebeurd, om welke gegevens het gaat, wat je zelf kunt doen om jezelf te beschermen en wat Odido doet.

Wat is er gebeurd?
Odido is onlangs getroffen door een cyberaanval veroorzaakt door cybercriminelen. Op basis van het onderzoek denken we dat jouw gegevens mogelijk zijn geraakt.

Je Odido diensten zijn niet beïnvloed; je kunt veilig blijven bellen, internetten en tv kijken.
Wat moet ik doen?
Wees extra alert op verdachte activiteiten. Helaas komen cyberincidenten zoals deze steeds vaker voor en is geen enkele organisatie immuun. Niet elk datalek leidt tot daadwerkelijk misbruik, maar we kunnen de mogelijkheid van misbruik van jouw gegevens niet uitsluiten.

Hieronder lees je concrete situaties waarvan we je vragen om hierbij extra op te letten:

Met je naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres en rekeningnummer kunnen cybercriminelen je proberen te benaderen waarbij zij zich kunnen voordoen als iemand van Odido, je bank of een andere organisatie. Blijf daarom altijd alert op dit soort telefoontjes, sms’jes, appjes of e-mails.
Let goed op bij het openen van links in e-mails, sms’jes en appjes. Je kan een verdachte e-mail, sms of app vaak herkennen aan typefouten en onbekende afzenders. Controleer het telefoonnummer. Of wat er na het ‘@’-teken van een e-mailadres staat.
Krijg je een onverwacht telefoontje van een nummer dat je niet kent? Het kan zijn dat er echt een medewerker van je bank of een ander bedrijf belt. Je kunt dit controleren door de beller te vragen naar zijn/haar voor- en achternaam en hem/haar te vragen naar het algemene telefoonnummer van het bedrijf. Bij twijfel, zeg dat je graag eerst wilt controleren of de persoon een echte medewerker is en hang op. Controleer vervolgens op de website van het bedrijf of het nummer inderdaad klopt. Klopt het nummer? Bel dan zelf en vraag naar de medewerker die jou heeft gebeld.
Geef nooit iemand je wachtwoord of pincode.
Wees altijd alert bij het ontvangen van facturen. Cybercriminelen kunnen misbruik maken van de situatie door valse facturen te sturen die van Odido of andere partijen lijken te komen. Controleer daarom altijd zorgvuldig de herkomst en juistheid van ontvangen facturen voordat je overgaat tot betaling. Een factuur van Odido kun je bijvoorbeeld altijd in je ‘Mijn Odido’ omgeving inzien. Neem bij twijfel altijd even contact met ons op.

Om welke informatie gaat het?
Onderzoek tot nu toe laat zien dat de gelekte informatie mogelijk het volgende bevat:

Je volledige naam
Je klantnummer
Je adres en woonplaats
Je telefoonnummer
Je e-mailadres
Je IBAN (rekeningnummer)
Je geboortedatum

Wat niet is gelekt:

Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs
Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’
Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer
Je locatiegegevens – waar je was
Je factuurgegevens
Scans van identiteitsbewijzen

Waarom melden we dit?
We willen altijd transparant en eerlijk zijn naar onze klanten, en we willen je informeren zodat je alert kunt zijn op eventuele ongebruikelijke activiteiten. Daarnaast willen we benadrukken dat jouw veiligheid onze hoogste prioriteit heeft. Door dit incident kan niemand jouw mobiele locatiegegevens of je privécontacten inzien.
Hoe onderneemt Odido actie?
Odido werkt samen met externe cybersecurity experts als onderdeel van onze reactie op dit incident.

Beveiliging versterkt – Na de ontdekking van de aanval is de onbevoegde toegang tot ons systeem direct afgesloten. Odido heeft direct extra beveiligingsmaatregelen genomen.
Regelgeving & transparantie – We hebben het datalek gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP).
Ondersteuning – We willen je helpen. We hebben een speciale informatiepagina geopend. Hieronder lees je daar meer over.

Op een speciale pagina op onze websites https://www.odido.nl/veiligheid vind je meer informatie over dit incident:

Nieuwe updates zodra bekend
Veelgestelde vragen
Contactgegevens voor verdere vragen

Nogmaals, wij betreuren deze situatie enorm en zetten ons volledig in om je van alle noodzakelijke ondersteuning te voorzien.

Je bent onze klant, en je belang staat bij ons voorop.

Søren Abildgaard
CEO van Odido
Deze mail kreeg ik zojuist

[ Voor 3% gewijzigd door nasdude op 12-02-2026 13:08 ]

• MT08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-02 13:13
Volledige email mbt de lekkage:

https://mail.odido.nl/opt...06RDIGljXPhe6zNFOvh4a%2Bp

[ Voor 31% gewijzigd door MT08 op 12-02-2026 13:12 ]

• LENNRT
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-02 13:16
Ook ontvangen, ben op twee plekken klant. Heb het bericht alleen op een nieuwe aansluiting ontvangen.

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-02 13:26
mijn ouders hebben de zelfde email ontvangen, ik zit ook bij Odido en heb niks gekregen.

ik ben klant met glasvezel en mobiel

mijn ouders alleen glasvezel

ik krijg juist een email om 50 euro te krijgen als ik mensen uitnodig...

[ Voor 18% gewijzigd door maubaan op 12-02-2026 13:11 ]

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:16
Zelfde mail zojuist ontvangen (heb alleen mobiel abbo). Zo ongeveer alle gegevens die nodig zijn om telefonisch iets af te sluiten zijn gelekt. Had toch van een provider betere security verwacht.

[ Voor 7% gewijzigd door denyos op 12-02-2026 13:11 ]

Strava

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:36
Blijkbaar is er variatie in wat er gelekt is.
Bij mij staat er ook nog:

Onderzoek tot nu toe laat zien dat de gelekte informatie mogelijk het volgende bevat:

Ik heb recent een nieuw abbonnement afgesloten, dat zal daar wel mee te maken hebben.

- Spes consilium non est -

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
Ja, ik heb deze e-mail ook net binnen. Heb alleen mobiel contact bij Odido

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:27

Quad

Doof

Lekker dit..
  • Volledige naam
  • Adres en woonplaats
  • Mobiele nummer
  • Klantnummer
  • E-mailadres
  • IBAN (rekeningnummer)
  • Geboortedatum
  • Identificatiegegevens (paspoort- of rijbewijsnummer en geldigheid)
Met name mbt ID nummers, zal waarschijnlijk moeten resulteren in een nieuw paspoort/rijbewijs aanvraag.

[ Voor 15% gewijzigd door Quad op 12-02-2026 13:14 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• denyos
  • Laatst online: 21:16
Ik had dat niet in de mail staan maar las het net inderdaad ook op hun website dat die optie er ook nog is!
https://www.odido.nl/veiligheid

Welke klantdata is gelekt?
De data die gelekt is verschilt per klant maar kan mogelijk de naam, contactgegevens (NAW, telefoonnummer), geboortedatum, klantnummer bevatten en daarnaast ook emailadres, bankrekeningnummer (IBAN) en nummers van identiteitsbewijzen en geldigheidsdatum.

Strava

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Tostiee
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
In de mail geven ze aan dat ID gegevens niet gelekt zijn en als je op de pagina https://www.odido.nl/veiligheid kijkt hebben ze het er over dat ID gegevens mogelijk wel gelekt zijn

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Quad schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:13:
Lekker dit..
  • Volledige naam
  • Adres en woonplaats
  • Mobiele nummer
  • Klantnummer
  • E-mailadres
  • IBAN (rekeningnummer)
  • Geboortedatum
Met name mbt ID nummers, zal waarschijnlijk moeten resulteren in een nieuw paspoort/rijbewijs aanvraag.
Het meeste hiervan is online te vinden, danwel al eerder gehackt. Het enige waar ik me nu ''druk'' om maak is ''Identificatiegegevens (paspoort- of rijbewijsnummer en geldigheid)''.. kan je daar samen met deze andere gegevens wat mee als crimineel?

• Quad

Quad

Doof

spartacusNLD schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:16:
[...]

Het meeste hiervan is online te vinden, danwel al eerder gehackt. Het enige waar ik me nu ''druk'' om maak is ''Identificatiegegevens (paspoort- of rijbewijsnummer en geldigheid)''.. kan je daar samen met deze andere gegevens wat mee als crimineel?
Soms wel, Odido vraagt bij verificatie via telefoon ook je IBAN nummer, daar kunnen ze dus ook wat mee. Daarnaast kan je komend jaar een hele hoop telefoontjes/SMS als spam verwachten.

nggyu nglyd

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:58
Dat zal wel de reden zijn dat de beursgang niet doorging (bericht van gisteren)

nieuws: Reuters: Odido stelt beursgang uit na negatieve signalen

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:19

[...]
Dus als je die mail niet hebt gehad mag je er dan vanuit gaan dat mijn gegevens niet zijn ingezien?

• Quad

Quad

Doof

nachtwaker schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:21:
[...]

Dus als je die mail niet hebt gehad mag je er dan vanuit gaan dat mijn gegevens niet zijn ingezien?
Het kan zijn dat je de mail nog krijgt. Klanten worden binnen 24-48 uur gemaild en in sommige gevallen per SMS geïnformeerd.

nggyu nglyd

• dooiedodo
nachtwaker schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:21:
[...]

zo klinkt het wel, wel benieuwd waar dan een grens ligt eventueel.

• dooiedodo
Quad schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:13:
Lekker dit..
  • Volledige naam
  • Adres en woonplaats
  • Mobiele nummer
  • Klantnummer
  • E-mailadres
  • IBAN (rekeningnummer)
  • Geboortedatum
inprincipe is een document nummer niet iets waar iemand wat mee kan. wat mij betreft is het soweiso heel oude info

• SanderWind
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:45
Toevallig net een podcast aan het luisteren van Cyberhelden, waar het gaat over Salt Typhoon. Recent in het nieuws in Engeland over hacks bij telecomproviders.

In 2024 ook groot nieuws in Amerika en hier in NL in augustus afgelopen jaar:
https://www.rijksoverheid...-doelwit-van-salt-typhoon

Misschien is het ze nu dan toch wel gelukt?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

dooiedodo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:25:
[...]

inprincipe is een document nummer niet iets waar iemand wat mee kan. wat mij betreft is het soweiso heel oude info
Hopelijk idd alleen het nummer, en niet de BSN.

• dooiedodo
spartacusNLD schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:53:
[...]

Hopelijk idd alleen het nummer, en niet de BSN.
een telecom provider heeft niet het recht om bsn te bewaren, als dat uiteindelijk wel zo blijkt, komt er nog wel staartje

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:19

menonv

Beunhazerij?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Voor de rest wel altijd blij geweest met alle prijsstelling van Odido, zeer aggresief, maar op deze manier natuurlijk goedkoop is duurkoop...

[ Voor 2% gewijzigd door menonv op 12-02-2026 14:07 . Reden: grammatica, nog altijd moeilijk. ]

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:51
Nummer en geldigheid van paspoort of rijbewijs gegevens zijn ook buitgemaakt, vergoedt Odido de kosten voor het vervangen hiervan? Echt ongelofelijk!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Inmiddels ook FP nieuws
nieuws: Odido waarschuwt voor datalek: data miljoenen klanten gestolen bij cy...

Mail ga ik niet kregen

Jaren terug prepaid gehad. Tegoed verlopen.
Login dan zie geen prepaid meer maar je account login verwijderen kan niet. Je blijft wel mails ontvangen waar je dus nooit vanaf komt.
Odido winkel heeft ook geen rechten om alles te wissen. Ze hebben ~ voor mijn email gezet dus einde nieuwsbrief van ze. Maar inloggen blijft gewoon mogelijk.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Lord_Dain
  • Laatst online: 23:05
Schandalig. Ja, je kan als organisatie altijd gehacked worden.
Maar al die gegevens bij elkaar bewaren is echt heel slecht.
Wat moet Odido met de geldigheidsdatum van ID? en waarom zouden ze deze ID gegevens uberhaupt bewaren? Je kan een klant al identificeren aan zijn NAW + geb datum + rekeniningnummer + mobnr.
Heb je om wat voor reden die info nodig bij een nieuwe klant? Prima, maar daarna vernietigen.

Het is dat ik al opgezegd heb ... :D

edit: Zucht, blijkbaar moeten ze ID gegevens bewaren, welke ambtenaar heeft dit bedacht?
menonv schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:06:
***members only***

Voor de rest wel altijd blij geweest met alle prijsstelling van Odido, zeer aggresief, maar op deze manier natuurlijk goedkoop is duurkoop...
Ze zouden evt. verificatie in kunnen bouwen in het proces door die persoon op te bellen op het bij hen bekende nummer als er een mutatie is op een abonnement. Wat overigens bij mij, bij Odido *niet* gebeurd is :(

[ Voor 53% gewijzigd door Lord_Dain op 12-02-2026 14:28 ]

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-02 14:38
Ook dochterbedrijf Ben lijkt betrokken te zijn bij deze hack. Ik ontving zojuist een mail met dezelfde strekking vanuit Ben.

Ook is er voor Ben klanten een identieke pagina met info:
https://www.ben.nl/veiligheid

Een snelle check of er ook een "veiligheid" pagina voor tele2 en simpel klanten bestaat levert geen resultaat op. Deze dochterbedrijven van Odido vallen dus misschien wel buiten deze hack?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:45
NIet vanuit Odido nog, wel bericht vanuit Ben.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:31
... en ik heb me net aangemeld voor glasvezel 2 weken geleden na lang dubben. Daar had ik dus beter nog even mee kunnen wachten. Gatver. De mail heb ik ook al binnen, ID hebben ze niet, maar die hebben ze ook nooit gehad dus konden ze ook niet jatten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MiguelXL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-02 16:08
Lijkt erop dat Ben ook getroffen is, krijg net een email van ze.
Van Odido nog niks gehoord, terwijl ik daar ook klant ben.

• Lord_Dain
Señor Sjon schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:28:
... en ik heb me net aangemeld voor glasvezel 2 weken geleden na lang dubben. Daar had ik dus beter nog even mee kunnen wachten. Gatver. De mail heb ik ook al binnen, ID hebben ze niet, maar die hebben ze ook nooit gehad dus konden ze ook niet jatten.
Dan is de kans groot dat jouw gegevens er nog niet bijzaten. Vaak duurt het weken al dan niet maanden voor een lek boven water komt, daarna moeten ze het dichten en daarna komt het pas naar buiten.

Edit: kan mij ook niet herinneren dat ik een ID moest opgeven bij het afsluiten van het Internet contract.

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 12-02-2026 14:30 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Tostiee schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:15:
In de mail geven ze aan dat ID gegevens niet gelekt zijn en als je op de pagina https://www.odido.nl/veiligheid kijkt hebben ze het er over dat ID gegevens mogelijk wel gelekt zijn
Dat is, voor zover ik kan lezen op de FP, het verschil tussen mobiele en vaste klanten. Vaste klanten hoeven die gegevens niet te verstrekken.

• Rouwette
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:04

Rouwette

Rouwette.com

Mijn id kaart loopt “gelukkig “ eind december af. Maargoed dan nog… mijn mailadres was nog niet eerder gehackt.

https://www.rouwette.com/

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:40
Hmm, benieuwd of ik als klant tot vorige maand hier ook tussen zit....

Los daarvan: Ik zou toch verwachten dat een bedrijf met dergelijke hoeveelheden klantgegevens deze, vooral de "bijzondere" of "gevoelige" persoonsgegevens versleuteld heeft opgeslagen. Dan zou downloaden dus nauwelijks risico moeten opleveren - als ze tenminste voorzichtig met de sleutels omgaan.....

• Lord_Dain
Het nieuws van gisteren
Toeval of verband? kan me niet voorstellen dat ze niet al wisten van deze hack en dat een beursgang tegelijkertijd met dit 'nieuws' nou heel goed is voor je aandelen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Lord_Dain op 12-02-2026 14:56 ]

• DjoeC
Lord_Dain schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:55:
Het nieuws van gisteren
Toeval of verband? kan me niet voorstellen dat ze niet al wisten van deze hack en dat een beursgang tegelijkertijd met dit 'nieuws' nou heel goed is voor je aandelen ;)
Ga er maar gerust van uit dat hierover al een paar dageen crisisoverleg is geweest en dat er een crisismanagement toko is ingehuurd..... Dus het 1 kun je inderdaad niet loszien van het ander. Het beursklimaat voor Odido is inderdaad "verslechterd".

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:10
Lord_Dain schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:29:
[...]
Edit: kan mij ook niet herinneren dat ik een ID moest opgeven bij het afsluiten van het Internet contract.
Voor zover ik weet worden vooral bij het afsluiten van een mobiel abonnement ID scan's gemaakt. Dat is in Nederland verplicht om criminele activiteiten met een SIM kaart te voorkomen/beperken, zoals gebruik als burner.

Als je online een glasvezel abonnement afsluit, gebeurt de identificatie vaak via je bank (via iDIN). De provider weet dan zeker dat jij bent wie je zegt dat je bent, zonder dat er scan's van ID bewijzen gemaakt worden.

Ga je naar de winkel voor een glasvezel abonnement, dan heb je dikke kans dat je ID bewijzen wel gescand worden.

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:52
Nu begrijp ik waarom ik opeens aanmeldpogingen kreeg via microsoft authenticator, nooit eerder gekregen zonder dat ik het heb aangevraagd...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 16:36

Yucon

*broem*

ReneK schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:33:
[...]

Voor zover ik weet worden vooral bij het afsluiten van een mobiel abonnement ID scan's gemaakt. Dat is in Nederland verplicht om criminele activiteiten met een SIM kaart te voorkomen/beperken, zoals gebruik als burner.
Is het scannen verplicht, of is het tonen en controleren verplicht? In dat geval is een vinkje 'identiteit gecontroleerd door medewerker' ook al voldoende.

• DjoeC
ReneK schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:33:
[...]

Als je online een glasvezel abonnement afsluit, gebeurt de identificatie vaak via je bank (via iDIN). De provider weet dan zeker dat jij bent wie je zegt dat je bent, zonder dat er scan's van ID bewijzen gemaakt worden.

Ga je naar de winkel voor een glasvezel abonnement, dan heb je dikke kans dat je ID bewijzen wel gescand worden.
Hmm, ik heb wel ID gegevens doorgegeven voor zowel vast als mobiel, maar bij mijn weten geen scans (via belsimpel.nl en internetten.nl).

• PixelPionier
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 00:37
Odido heeft qua beveiliging de zaak toch al niet echt op orde.

In November kreeg ik meerdere mailtjes met wachtwoord reset linkjes. Dat was vreemd want mijn email adres bij Odido is uniek. Dus als iemand dat invult, dan weet diegene mijn unieke Odido adres. Daarop heb ik contact opgenomen met responsible disclosure maar het niveau van antwoorden was vrij hopeloos. Na 6x heen en weer mailen heb ik het medio december opgegeven. Ze hebben mij geen uitleg kunnen geven hoe ik die mailjtes kan ontvangen als iemand mijn mail adres niet hoort te kennen....

Een jaartje geleden vond ik zelf een security probleem. Bleek dat ze wel controleerden of er een certificaat was voor de beveiligde verbinding maar niet of dat certificaat geldig was, van de juiste server kwam, etc.etc. Ik had een proof of concept gemaakt waar ik als aanvaller de controle over nam en de niets vermoedende gebruiker dacht met Odido te maken had. Denk je dat ze dit serieus namen? Niet echt..... ik heb nog niet gezien dat het verholpen is.

Meer ga ik er maar niet publiekelijk over vertellen. Maar de awareness inzake security is by Odido niet bepaald hoog. Wat er nu gebeurd is, is daar gewoon het gevolg van.

Ik zou overigens wel graag willen weten welke hackersgroep hier achter zit. Dat maakt het wat eenvoudiger om te zien of er misbruik van gemaakt wordt. Dus als iemand daar iets over hoort, ik zie graag een DM met een tip.

[ Voor 0% gewijzigd door MisteRMeesteR op 12-02-2026 22:56 . Reden: Odido is de naam. ]

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Nou deze keuze heeft gerijpt als karnemelk :+ Ook ik heb mijn mailtje inmiddels binnen.
Yariva schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:04:
Eindstand:

Gezien ik het eerste half jaar toch nog flink ga klussen en dus geen tijd zal hebben om mijn Steam library flink uit te breiden, ik nu ook al draai op een non-IPv6 aansluiting zonder vast IP adres en dit met wat smerige container hacks / DNS record updates aanpak heb ik voor nu gekozen om een jaartje bij Odido te plakken. Eind volgend jaar is het huis klaar en kan ik de puntjes op de i zetten met een abonnement bij Netrebel welke tegen die tijd vermoedelijk ook levert in de POP hier in de buurt.

Dank allen voor het mee denken!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:50
MiguelXL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:29:
Lijkt erop dat Ben ook getroffen is, krijg net een email van ze.
Van Odido nog niks gehoord, terwijl ik daar ook klant ben.
Ik ben al lang klant bij Odido, nog uit de T-Mobile tijd. Misschien is dat mijn redding

• nachtwaker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:19
Quad schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:22:
[...]

Het kan zijn dat je de mail nog krijgt. Klanten worden binnen 24-48 uur gemaild en in sommige gevallen per SMS geïnformeerd.
Mail binnengekregen, wat een dombo’s zijn het daar. Lekker slim van ze, dit gaat ze denk ik veel klanten kosten. Ben benieuwd of er ook schadeclaims worden ingediend maar dat zullen ze denk ik wel afgedekt hebben in hun algemene voorwaarden

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
nachtwaker schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:20:
[...]

Mail binnengekregen, wat een dombo’s zijn het daar. Lekker slim van ze, dit gaat ze denk ik veel klanten kosten. Ben benieuwd of er ook schadeclaims worden ingediend maar dat zullen ze denk ik wel afgedekt hebben in hun algemene voorwaarden
Ach, dan ga je straks naar een andere aanbieder en voor je het weet is daar ook weer wat gelekt. Het leed is al geschied en je doet er toch niets meer aan.

Have you tried turning it off and on again?

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:21

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Heb mijn mail inmiddels ook binnen. Kan een afspraak gaan maken om onvrijwillig mijn rijbewijs vroegtijdig te gaan verlengen.

Ben ik even blij dat ik een alias bankrekeningnummer (Bunq) had speciaal voor abbonementsdiensten. Scheelt mij weer qua aantallen diensten waarbij ik mijn IBAN mag gaan aanpassen... Wat een feest.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• ernie4444
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:22
Wat een ballentent is het toch ook 😩

Gillend weglopen daar en nooit meer terugkomen

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:24
6+ miljoen mails verstuur je natuurlijk niet in één keer. Kan even (48 uur?) duren voordat je die binnen krijgt. Nog niet te vroeg juichen dus. Hier via Odido nog niks gehoord (dubbel klant) maar wel via Ben (waar ik klant ben geweest)

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24
Nu van 6 miljoen mensen goed geverifieerde recente gegevens op straat liggen mag het hele verificatieparadigma voor allerlei diensten wel op de schop. De geboortedatum, rekeningnummer etc is echt niet meer genoeg om mensen te identificeren. Ik ben er persoonlijk ook doorgeraakt en echt wel pislink dat het nummer van het ID bewijs hier ook bij zit. Ik vraga me af of dit betekent dat ik beter een nieuw paspoort kan gaan aanvragen. Ik denk het wel eigenlijk. En gaat Ben dat dan betalen?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:26
Hier zojuist een main ontvangen op mijn mail adres waar maar 1 abonnement op staat. Mijn normale mail nog niks gehad (staan 4 abonnementen aan gekoppeld)

• DjoeC
ernie4444 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 16:38:
Wat een ballentent is het toch ook 😩

Gillend weglopen daar en nooit meer terugkomen
Goed idee - tot ze weer de goedkoopste zijn... Ik geloof niet in weglopen om deze specifieke reden.

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:45
Vandaag een nieuwe prepaid simkaart gekocht maar hij doet het niet?

Al 2 telefoons geprobeerd,

Iemand een idee?

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 14:30:
Dat is, voor zover ik kan lezen op de FP, het verschil tussen mobiele en vaste klanten. Vaste klanten hoeven die gegevens niet te verstrekken.
In mijn - heb nooit mobiel gehad - dashboard staat dat ik allerlei gegevens niet mag wijzigen om dat ze 'conform ID' moeten zijn. Dus ik zit me nu toch hard af te vragen of ze me daarom destijds gevraagd hebben.

Vind het ook vervelend dat ze geboortedatum erbij hebben staan. Die staat inderdaad in m'n contract. Maar waarom? Vraag simpelweg m'n leeftijd :(.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
Nog geen mail of sms gekregen. :X

Ik ben al heel lang klant, al vanaf het Orange tijdperk. Ik vraag me af of Odido überhaupt mijn actuele paspoort wel heeft. Het abonnement dat ik nu heb, heb ik geloof ik ook al een jaar of tien en ik kan me niet heugen of ik destijds bij verlenging van mijn abonnement mijn paspoort of ID kaart heb moeten laten zien.

Wat als je paspoortgegevens zijn gelekt? Z.s.m. een nieuw paspoort aanvragen?

Echt niet geloven, wat een prutsbedrijf. En dit wisten ze al vanaf het weekend... :(

[ Voor 9% gewijzigd door P-Rock op 12-02-2026 18:12 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
P-Rock schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:11:
Wat als je paspoortgegevens zijn gelekt? Z.s.m. een nieuw paspoort aanvragen?
Dat is alleen je documentnummer. Dat is minder gevoelig dan bijvoorbeeld een BSN. Als je een auto huurt dan laat je die gegevens al achter.

Maar blijft natuurlijk wel vervelend (ik heb 2 Odido en 2 BEN abonnementen). Snap niet zo goed dat een dergelijk systeem aan het internet moet hangen.

[ Voor 18% gewijzigd door jongetje op 12-02-2026 18:18 ]

• P-Rock
jongetje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:17:
[...]

Dat is alleen je documentnummer. Dat is minder gevoelig dan bijvoorbeeld een BSN. Als je een auto huurt dan laat je die gegevens al achter.

Maar blijft natuurlijk wel vervelend (ik heb 2 Odido en 2 BEN abonnementen). Snap niet zo goed dat een dergelijk systeem aan het internet moet hangen.
Ik begreep van die ethische hacker op het NOS-journaal dat een combinatie van paspoort, bankgegevens, telefoon en NAW toch voor grote problemen kan zorgen, zoals bv identiteitsfraude.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:37
P-Rock schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:21:
[...]

Ik begreep van die ethische hacker op het NOS-journaal dat een combinatie van paspoort, bankgegevens, telefoon en NAW toch voor grote problemen kan zorgen, zoals bv identiteitsfraude.
Jep, kunnen zo een creditcard aanvragen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
Mijn vrouw heeft de mail helaas ontvangen, ik nog niet.. Maar ik verwacht het wel aangezien we beide op hetzelfde moment lid zijn geworden van Tele2, wat nu dus Odido is, en ook tegelijk hebben verlengd bij Odido vorig jaar.

Maar mooi is dit, ik vraag mij af of we eventuele "schade" (nieuw ID/rijbewijs) vergoed kunnen krijgen.

• P-Rock
Een paar vrienden van me zijn ook getroffen. bij de één is alles buitgemaakt en bij de ander 'slechts' de NAW, e-mail en telefoonnummer.

Het valt wel op dat het veelal mensen zijn die ook Internet van Odido afnemen.

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:33

marapuru

db.

Weet iemand om welk klanten informatie systeem het gaat? Zou het een SAAS pakket zijn? In dat geval zouden er nog wel eens veel meer bedrijven met een soortgelijke datalek melding gaan komen…

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:37
P-Rock schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 19:40:
Een paar vrienden van me zijn ook getroffen. bij de één is alles buitgemaakt en bij de ander 'slechts' de NAW, e-mail en telefoonnummer.

Het valt wel op dat het veelal mensen zijn die ook Internet van Odido afnemen.
Zeggen ze dat in de mail? Heb nog niks ontvangen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:46
Kreeg gewoon een standaard mail dat ook bij Odido op de website staat. Hier ben ik dus totaal niet blij mee. Ga me schoonzus eens navragen wat van stappen ik tegen Odido kan ondernemen. Mijn schoonzus weet wel raad, want die werkt op juridische en fraude afdeling. Dus heeft heel veel zaken al behandeld.

[ Voor 8% gewijzigd door pinokkia op 12-02-2026 20:08 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Jannong
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:24
Ik heb zojuist ook de mail gehad van Odido.
Waar ik het meeste zorgen om maak is de combinatie van de gegevens, waardoor kwaadwillende misschien Incassofraude kunnen plegen of leningen, abonnementen kunnen afsluiten op mijn naam.

Kan je Odido verantwoordelijk houden hiervoor? (AVG)

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:38
https://community.odido.n...s-de-bewaartermijn-383104 hier zegt iemand op het odido forum dat die gene al 13 jaar geen klant is en toch zijn er gegevens gelekt? Hoe zit dat nu, zolang mogen ze toch je gegevens niet bewaren? Wat ik apart vind is, ik had voor 1 maand een Ben sim only eind 2024/begin 2025. En toch krijg ik van Ben een email dat mijn gegevens zijn gelekt, ik neem aan dat die gegevens niet eindig opgeslagen staan toch?

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:38
Op het moment van het vorige bericht krijg ik nu ook een email van odido net over het lekken van gegevens.. Ben benieuwd wat hier tegen gedaan kan worden en ben benieuwd of er stappen tegen odido worden ondernomen.

• P-Rock
Waarom zijn bij sommigen wel de paspoort/ID gegevens gelekt en bij anderen weer niet. Ligt dat aan het type abonnement, of hoe zit dat??

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik ben helaas ook slachtoffer.

Het is slecht dat Odido niet opmerkt dat iemand 6,8 miljoen gegevens in 2 dagen probeert te downloaden, ik had verwacht dat ze hier wel op zouden monitoren, maar blijkbaar niet.
Ik vind ook de informatie die ze geven niet duidelijk, ik heb een mail waarin staat dat ook identiteitsbewijs en geldigheidsdatum is gelekt, terwijl mijn moeder een mail heeft gekregen waar dit niet in staat. Terwijl als je naar de webpagina over de hack gaat, staat het er wel weer bij.

Ik ben benieuwd wat Odido gaat doen, ze zitten nu enorm in een spagaat vanwege:
  1. Inversteerders die geen beursgang krijgen
  2. Slecht nieuws naar de klanten
  3. Waarschijnlijk veel klanten die Odido zullen verlaten
  4. Een grote kans op een boete van de AP, gezien de recentelijke boetes die ze al hebben gehad

[ Voor 3% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 12-02-2026 20:32 ]

Voron V0.2 | Prusa Core One+

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jannong schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 20:09:
Kan je Odido verantwoordelijk houden hiervoor? (AVG)
Ongeveer dezelfde vraag hier; is dit niet grond tot voortijdige contractbeëindiging? Ik wil eigenlijk weg bij die club.

Als zo veel gebundelde gegevens van mij en mijn gezin op straat liggen heb ik er eigenlijk geen vertrouwen meer in.

Dat zeg ik....

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:25
Je kan wel weggaan. De schade gaan mensen toch wel ondervinden van deze massale gegevenshack.

Ze hebben duidelijk liggen slapen bij Odido dat zoveel gegevens zijn ontfutseld.

[ Voor 47% gewijzigd door cc12 op 12-02-2026 20:58 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gwaihir schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:26:
[...]

Vind het ook vervelend dat ze geboortedatum erbij hebben staan. Die staat inderdaad in m'n contract. Maar waarom? Vraag simpelweg m'n leeftijd :(.
offtopic:
De reden dat je vaak naar geboortedatum en niet naar leeftijd wordt gevraagd, is dat mensen hun leeftijd verandert, en dan antwoorden ze vaak fout. Maargoed, voor het valideren van beide antwoorden zul je de geboortedatum of een afgeleide daarvan nodig hebben.
Verschrikkelijk matig dit lek. Ik ben benieuwd wat de gevolgen hiervan gaan zijn voor de manier waarop we in Nederland telefonisch identificeren.

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:06
Ik heb hem ook gekregen. Morgen voor alle zekerheid maar een nieuw rijbewijs aanvragen, dat zat er binnen een jaar toch al aan te komen. Ben ook heel benieuwd met wat voor compensatie voor deze ellende Odido denkt te gaan komen, want dit wordt nog heel lang bij ieder mailtje uitkijken.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier ook 1 van de 6+ miljoen klanten wiens gegevens nu op straat liggen. Ik gebruik voor elke dienst een uniek e-mailadres dus rommel via die weg is makkelijk te voorkomen. Maar ja, dat lost maar een fractie op. Er is zoveel gelekt. Wat ik altijd zo frappant vind in deze situaties is dat je het als klant moet doen met wat slappe excuses en een oproep tot alertheid. Foutje bedankt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ze hadden wel iets meer door het stof mogen gaan in hun communicatie. “We betreuren het” vond ik wel erg mager.

Met @S1NN3D dus.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 12-02-2026 21:13 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04:32
Nou hier ook hier eindelijk de mail.
Nieuw rijbewijs en paspoort stond al in de agenda voor volgende maand, dus dat scheelt dan weer. Maar het blijft een bizarre situatie, en de mail is laconiek naar mijn mening.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

wat ik apart vind, ik ben in december over gestapt van Odido naar Vodafone, toch krijg ik nu een email van ze.

Is er een (legale) retentie tijd om mijn gegevens in het systeem te hebben? Ik had alleen een mobiel abbo bij ze, maar zoals gezegd overgestapt.

Hadden mijn gegevens niet sowieso gewist moeten zijn?

Lastig voor allen, ben benieuwd wat de gevolgen op de lange termijn gaat zijn.

T60P Widescreen

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier ook... goed de hack is geweest. daar kunnen we niks meer aan doen... maar wat hebben criminelen eventueel aan de gegevens..

wat zouden ze kunnen doen zonder dat jij of ik dat direct merk? Phishing etc laten we even buiten schot
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Je volledige naam
    Je klantnummer
    Je adres en woonplaats
    Je telefoonnummer
    Je e-mailadres
    Je IBAN (rekeningnummer)
    Je geboortedatum

404 Signature not found

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Seesar schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:15:
wat ik apart vind, ik ben in december over gestapt van Odido naar Vodafone, toch krijg ik nu een email van ze.

Is er een (legale) retentie tijd om mijn gegevens in het systeem te hebben? Ik had alleen een mobiel abbo bij ze, maar zoals gezegd overgestapt.

Lastig voor allen, ben benieuwd wat de gevolgen op de lange termijn gaat zijn.
Op de frontpage kwam ik dezelfde vraag tegen. Blijkt een bewaartermijn van zes jaar te zijn ….

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mathy_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:13:
Nou hier ook hier eindelijk de mail.
Nieuw rijbewijs en paspoort stond al in de agenda voor volgende maand, dus dat scheelt dan weer. Maar het blijft een bizarre situatie, en de mail is laconiek naar mijn mening.
Hier ook, paspoort is bijna verlopen en rijbewijs niet bekend bij Odido naar mijn weten (te nieuw) maar zo slecht dit |:(

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:50
Seesar schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:15:
Ik las op de FP dat iemand in de Algemene Voorwaarden had gevonden dat ze je gegevens bewaren tot 2 jaar na beëindigen van je abonnement.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Gunner schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:20:
[...]

Op de frontpage kwam ik dezelfde vraag tegen. Blijkt een bewaartermijn van zes jaar te zijn ….
tja, das een lange tijd inderdaad.

enerzijds super lastig, zeker als je ID gegevens op straat liggen (bij mij blijkbaar niet), anderzijds had ik niet de illussie met de paar hacks in het verleden van aantal webwinkels (was het Bol of Coolblue?) dat mijn naam en adres niet al op straat lag.

Maakt het niet minder erg natuurlijk, maar ik was sowieso al achterdochtig.

Als ID gegevens buitgemaakt zijn, dat is wel link denk ik. Nieuw rijbewijs/Paspoort/ID kaart mag denk ik wel vergoed worden door Odido. D.w.z. het is niet onrealistich om die opnieuw aan te vragen als die gegevens echt in een database op straat liggen

T60P Widescreen

• ArcticWolf
  • Niet online
Amaze86 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:56:
[...]

Jep, kunnen zo een creditcard aanvragen.
F*ck... das waar ook :X

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
SMSfreakie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:18:
hier ook... goed de hack is geweest. daar kunnen we niks meer aan doen... maar wat hebben criminelen eventueel aan de gegevens..
Ze hebben voldoende informatie om identiteitsfraude te plegen en kunnen hiermee "namens" jou abonnementen afsluiten.

Spel en typfouten voorbehouden

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik kreeg deze zojuist ook. De toon van de email is danig in het verkeerde keelgat geschoten. 'het komt steeds vaker voor, prettige wedstrijd'.

Moet ik nu dan maar een andere rekening gaan openen en mijn geboortedatum laten wijzigen ofzo? Ongehoord dit.

Gaat de AP hier nog verdere actie op ondernemen?

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Lost het iets op als ik voortijdig mijn identiteitsbewijs verleng (zodat ik een nieuw documentnummer krijg)? Of blijft zo’n oud nummer nog een tijd geldig?

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:54
Mijn rijbewijs is pas een jaar geleden verlengd, maar de gegevens zijn helaas wel gelekt. Is het aan te raden om een nieuw rijbewijs aan te vragen?

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07
De email die ik net heb ontvangen lijkt een algemene mail, nog niet echt over mijn informatie die gehacked is. Was dat ook in de mail vanmiddag of was die meer gericht aan de persoon. Mijn email lijkt gewoon op wat op de website staat?

Mijn bankrekening gebruik ik voor niet veel naast odido, dus heb vast een nieuwe aangevraagd en ga de oude opzeggen.

Ik twijfel nog om een nieuw nummer te nemen. Heeft dat zin? Ze hebben nu wel veel informatie van me om maar zo ergens wat te kopen met achteraf betalen lijkt me?

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
Goedkoop is duurkoop blijkt maar weer. Ben echt heel benieuwd wat de consequenties voor Odido gaan zijn, want mij betreft worden ze hier flink voor gestraft. Gelukkig ben ik geen klant ‘meer’ bij Odido maar hoe ga je om met gevolgschade van mensen die straks abonnementen hebben bij bedrijven die ze zelf niet hebben aangesloten.

Ook best arrogant dat ze mensen niet gaan informeren omdat ze eerst hun eigen falen willen controleren. Je kan ook mensen eerst een mail sturen met dat ze gehackt zijn en dat ze zo spoedig mogelijk laten weten welke gegevens zijn gestolen, nu ga je eerst damage control proberen en pas na 4 dagen informeren. Inmiddels hebben criminelen al vanalles met je gegeven hebben gedaan zonder dat je er vanaf weet. Arrogantie ten top zeg.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik heb een algemene mail gekregen, niet dat iets van mijn gegevens gelekt is...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Reb87 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:29:
Lost het iets op als ik voortijdig mijn identiteitsbewijs verleng (zodat ik een nieuw documentnummer krijg)? Of blijft zo’n oud nummer nog een tijd geldig?
oude zou dan ongeldig behoren te zijn... maar ja als een bedrijf ook niet verder kijkt dan de neus lang gaat zijn helpt dat ook niet natuurlijk.. :/

ik weet geen eens meer of ik nou mn ID kaart.. of Rijbewijs heb gebruikt..

404 Signature not found

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:01
S1NN3D schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:10:
Hier ook 1 van de 6+ miljoen klanten wiens gegevens nu op straat liggen. Ik gebruik voor elke dienst een uniek e-mailadres dus rommel via die weg is makkelijk te voorkomen. Maar ja, dat lost maar een fractie op. Er is zoveel gelekt. Wat ik altijd zo frappant vind in deze situaties is dat je het als klant moet doen met wat slappe excuses en een oproep tot alertheid. Foutje bedankt.
Hier ook. Het "oude" odido email adres verwijst nu linea recta naar de spambox.
De bij hen bekende bankrekening is er eentje die ik specifiek gebruik voor automatische incasso's.
En toevallig recentelijk ook rijbewijs en ID voortijdig vervangen.

Ik denk dat er tussen die ruim 6 miljoen medeslachtoffers eenvoudiger doelwitten zitten. Maar waardeloos is het wel. Ik heb alleen K&K van ze en dat bevalt op zich goed, maar de verleiding om de hele handel terug te sturen is nu wel groot. Stelletje prutsers en nog nauwelijks verantwoordelijkheid nemen.

• ArcticWolf
  • Niet online
bvbal79 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:34:
Ik heb een algemene mail gekregen, niet dat iets van mijn gegevens gelekt is...
ik kreeg dit:
Om welke informatie gaat het?
• Je volledige naam
• Je klantnummer
• Je adres en woonplaats
• Je telefoonnummer
• Je e-mailadres
• Je IBAN (rekeningnummer)
• Je geboortedatum
• Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs
Wat niet is gelekt:
• Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’
• Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer
• Je locatiegegevens – waar je was
• Je factuurgegevens
• Scans van identiteitsbewijzen
Kyhfin schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:29:
De email die ik net heb ontvangen lijkt een algemene mail, nog niet echt over mijn informatie die gehacked is. Was dat ook in de mail vanmiddag of was die meer gericht aan de persoon. Mijn email lijkt gewoon op wat op de website staat?

Mijn bankrekening gebruik ik voor niet veel naast odido, dus heb vast een nieuwe aangevraagd en ga de oude opzeggen.

Ik twijfel nog om een nieuw nummer te nemen. Heeft dat zin? Ze hebben nu wel veel informatie van me om maar zo ergens wat te kopen met achteraf betalen lijkt me?
Nieuw nummer heeft niet heel veel nut denk ik, al bestel ik nooit iets met achteraf betalen dus geen idee of ze daar iets mee kunnen?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39
Reb87 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:29:
Oude wordt dan inderdaad ongeldig en nu vervangen voorkomt wel wat schade door potentiële identiteitsfraude. Het lijkt erop dat bedrijven wel vaker zeer laks omgaan met dit soort gegevens en ik zie twee mogelijkheden om dit wat tegen te gaan. Er bestaat een "kopie-id" app waarmee alleen de benodigde gegevens verstrekt worden. En nog een veel interessantere, verhaal de kosten voor het vernieuwen van identiteitsdocumenten op het bedrijf dat de boel lekt, incl de pasfoto's, reiskosten naar de gemeente en verloren tijd van de betrokkene. Daar moet toch wel een wet voor te verzinnen zijn?

• ArcticWolf
  • Niet online
Jezus... aanvraag voor een nieuw paspoort (zonder spoed) is 6 weken in deze gemeente 8)7

Toch maar spoed doen? ;(

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07
ArcticWolf schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:37:
[...]

ik kreeg dit:

[...]

[...]

Nieuw nummer heeft niet heel veel nut denk ik, al bestel ik nooit iets met achteraf betalen dus geen idee of ze daar iets mee kunnen?
Nee, nou de reden is niet alleen achteraf betalen, maar ook dat mijn telefoonnummet gebruikt wordt voor verificatie bij meerdere diensten. Niet dat ze mijn nummer al in handen hebben, maar het voelt niet heel fijn...

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:49
ArcticWolf schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 21:39:
Jezus... aanvraag voor een nieuw paspoort (zonder spoed) is 6 weken in deze gemeente 8)7

Toch maar spoed doen? ;(
Je weet nog niet wat er van je gelekt is toch...lijkt me nu wel voorbarig?
Pagina: 1 2 Laatste