• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:56
[quote]FRANQ schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:55:
[...]

Zit je blijkbaar ook in een KPN gebied, net als ik

[...]

zit op oude AON van vodafone van vroeger via tmobile en nu odido. Hoopte die te kunnen houden, maaer niet via freedom dus

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:34
dooiedodo schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:52:
[...]

waar haal jij die 53 euro , op 1gbit zie ik ook 69 bij freedom
Via Delta of KPN betaal je helaas een premium, daar kunnen ze ook niks aan doen.
Kalentum schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:57:
[...]

Ik wou dat Freedom een versimpeld abonnement had voor 35 euro. Ik hoef geen domeinnaam, mailadressen, f-secure dinges, 1Gb en vast IPv4 adres.
Kostentechnisch zal dat niet uitkunnen gok ik zo.

Zucht...

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
SgtElPotato schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:08:
[...]

Kostentechnisch zal dat niet uitkunnen gok ik zo.
Ja mensen dus graag geen massaclaims tegen Odido starten, ze zijn met afstand de goedkoopste op de glasvezelmarkt, voor zover ik weet. ik betaal nu met kortingen 26 euro bij Odido versus 43 bij Freedom (en na 10 maanden 53). Principes zijn duur.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 21-04-2026 14:33 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:35
Heel gek, ik ontving zojuist €17,65 van Odido zonder enige reden of aankondiging. Ik weet niet of het met de lek te maken heeft, maar ik begrijp er niets van. Ik heb niets gewijzigd of wat dan ook, het bedrag komt uit het niets. Het lijkt wel een soort compensatie. Kan iemand het verklaren, of zie ik nu iets compleet over het hoofd? (ik zal later even contact opnemen met Odido hierover).

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:34
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:28:
Heel gek, ik ontving zojuist €17,65 van Odido zonder enige reden of aankondiging. Ik weet niet of het met de lek te maken heeft, maar ik begrijp er niets van. Ik heb niets gewijzigd of wat dan ook, het bedrag komt uit het niets. Het lijkt wel een soort compensatie. Kan iemand het verklaren, of zie ik nu iets compleet over het hoofd? (ik zal later even contact opnemen met Odido hierover).
Denk dat iets meer informatie hier wel van belang is. Is het echt Odido? Komt het rekeningnummer ook van Odido af? Wat staat er in je account als je bij Odido inlogt bij je factuuroverzicht?

Zucht...

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Ik heb ook net €10,78 ontvangen. Er staat een factuurnummer bij, dat zie ik niet terug in mijn omgeving op Odido.nl.

Wat me verder opviel was dat het IBAN anders was dan het IBAN waar de automatische incasso op loopt (NL03CONA0733959717 i.p.v. NL95COBA0637055934) - al kan het best dat een bedrijf meerdere rekeningen gebruikt.

scintillating

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:40

DON PAPA

Tweaker-fan

Tc99m schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:52:
[...]
Wat me verder opviel was dat het IBAN anders was dan het IBAN waar de automatische incasso op loopt (NL03CONA0733959717 i.p.v. NL95COBA0637055934)
Dat is wel van Odido (zakelijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_CagwFI9OF6h4Y2zDy8BdlGiiRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCnFu7bTmjXEWJHhooINi7WQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Pierre_nr1
SgtElPotato schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:33:
[...]

Denk dat iets meer informatie hier wel van belang is. Is het echt Odido? Komt het rekeningnummer ook van Odido af? Wat staat er in je account als je bij Odido inlogt bij je factuuroverzicht?
Ja, het is het rekeningsnummer van Odido. @DON PAPA heeft dat net beantwoord.
En nee, bij het accountoverzicht staat niets.

Ik ben dus niet de enige, @Tc99m heeft ook een bedrag van Odido ontvangen, alhoewel het bedrag wel verschilt met die van mij. Heel vreemd dit.

[ Voor 14% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-04-2026 15:17 ]

• Tc99m
  • Nu online
[...]

Ik heb ook net €10,78 ontvangen. Er staat een factuurnummer bij, dat zie ik niet terug in mijn omgeving op Odido.nl.

Wat me verder opviel was dat het IBAN anders was dan het IBAN waar de automatische incasso op loopt (NL03CONA0733959717 i.p.v. NL95COBA0637055934) - al kan het best dat een bedrijf meerdere rekeningen gebruikt.
Oké, even iemand van Odido aan de lijn gekregen, beetje een raar gesprek volgde daaruit.

Ik heb een maand of twee geleden een paar dagen Klik&Klaar gehad omdat de glasvezelkabel in onze wijk bij werkzaamheden doormidden was gegaan en het een kleine week duurde om dat te fixen. Ik hoefde daar niet voor te betalen. Blijkbaar zorgt de manier waarop de correctie van de facturen (om ervoor te zorgen dat ik niet hoefde te betalen) in de administratie is aangemaakt dat er een credtifactuur ter hoogte van €10,78 is aangemaakt, omdat er ook voor een aantal dagen een abonnement heeft gelopen.

Tot zover logisch, maar toen ik vroeg "wat nu", was het: "niks". Ter verduidelijking: ik heb niks betaald voor Klik&Klaar (geen aansluitkosten, geen abonnementsgeld, niks). Toch krijg ik €10,78 terug, en die hoef ik - volgens de medewerker - niet terug te storten. Ik krijg - volgens hem - ook geen aanmaning o.i.d.; het is volgens hem hiermee afgehandeld. Hij raakte zelfs wat geïrriteerd toen ik dat niet direct geloofde, en eerlijk gezegd geloof ik het nog steeds niet. Ik heb zelf met financieel-administratieve systemen voor het bijhouden van abonnementen gewerkt, als dat fatsoenlijk werkt wordt dit gewoon als een openstaand bedrag geregistreerd en volgt als het goed is een correctie (incasso of aanmaning) of gaat er op zijn minst ergens een interne melding af.

Ik heb nadrukkelijk verzocht om een melding in hun systeem te maken dat ik heb gebeld en heb aangeboden terug te betalen - geen zin in een incassobureau op de stoep als dat openstaand bedrag ongemerkt open blijft staan en op een gegeven moment wordt geëscaleerd omdat Odido hun administratie en aanmaanstructuur niet op orde heeft.

scintillating

• Tc99m
  • Nu online
Zie mijn post hierboven, wellicht ook een tijdelijk en/of gratis abonnement gehad bij Odido?

Komt op mij over alsof ze de credits opsparen en op een vast moment uitkeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 21-04-2026 15:19 ]

scintillating

• Pierre_nr1
Tc99m schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:18:
[...]

Zie mijn post hierboven, wellicht ook een tijdelijk en/of gratis abonnement gehad bij Odido?
Nee, nooit

• Tc99m
  • Nu online
Dan even bellen!

En sorry voor de offtopic posts, mods. Dacht dat het mogelijk aan het lek was gerelateerd (ook gezien de post van @Pierre_nr1; blijkt het bij nader inzien niet te zijn.

scintillating

• Pierre_nr1
Tc99m schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:20:
[...]

Dan even bellen!

En sorry voor de offtopic posts, mods. Dacht dat het mogelijk aan het lek was gerelateerd (ook gezien de post van @Pierre_nr1; blijkt het bij nader inzien niet te zijn.
Ik bel morgen of overmorgen wel even, geen tijd nu.

Update : toch maar gebeld, was te nieuwsgierig. Ik heb sinds 8 maanden een Odido telefoonabonnement, deze is aangegaan met nummerbehoud. Hierdoor kreeg ik een nieuwe simkaart met tijdelijk nummer. Dat nummer heb ik nooit gebruikt, maar toch had Odido €17,65 afgeschreven(zeggen ze) in september 2025. Ik kan dat bedrag echter nergens terugvinden. Ze kwamen er vandaag achter dat ik dat bedrag nog tegoed had, en hebben het op mijn rekening gestort. Heel vaag allemaal, 8 maanden later. Ter compensatie krijg ik €10,- korting op mijn volgende factuur 8)7

Sorry mods, maar ik wilde het toch nog even verklaren.

[ Voor 46% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-04-2026 16:35 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

<>- al kan het best dat een bedrijf meerdere rekeningen gebruikt.
Dit is heel gebruikelijk. Een aparte rekening voor alle inkomende betalingen (van klanten) maakt het reconciliëren met de facturen makkelijker, en degene die toegang heeft tot de inkomende rekening kan de betalingen op de uitgaande rekening verder niet zien.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Harry720A
  • Registratie: December 2023
  • Niet online
Cooyco schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:44:
[...]ook al hebben ze jouw gegevens gelekt. Dat is ook een keuze.
Misschien zijn ze na afloop, wat dat betreft, ineens wel het braafste jongetje van de klas. Ze zullen zich toch niet een tweede keer een heel spektakel over zich heen willen krijgen wel?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:46
Hier ook geld plotseling bijgeschreven.
Heb 1 week klik klaar gehad in januari waar 25 euro voor is afgeschreven.

Nu is er opeens 9,16 bijgeschreven

Dacht dat klik klaar opzeggen in bedenktijd kosteloos was maar dan had ik 25 retour verwacht ipv 9(als het daarvoor is)

CISSP! Drop your encryption keys!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Zojuist krijg ik een inhoudelijke reactie op mijn e-mail kort na het incident.
Reactie op je verzoek
=====================

Hallo LankHoar,

Enkele weken terug terug liet je ons weten dat je een schadevergoeding wilt ontvangen naar aanleiding van het cyberincident. In deze mail komen we terug op je verzoek.

Cybersecurity is een continu proces.
------------------------------------

Handelingen op het internet brengen altijd bepaalde risico’s met zich mee. Cybersecurity is dan ook een continu proces dat voortdurende aanpassingen vereist.

Het feit dat Odido het doelwit is geworden van een cyberaanval, betekent op zichzelf niet dat er sprake is van een overtreding van wet- of regelgeving of van ander verwijtbaar handelen door Odido.

We kunnen niet aan je verzoek voldoen.
--------------------------------------

Ook op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) ontstaat geen dergelijke aansprakelijkheid.

Voor zover bij Odido bekend is, heeft zich geen materiële schade voorgedaan bij onze klanten. Gelet op het bovenstaande kan Odido niet aan je verzoek tot schadevergoeding voldoen.

Heb je nog vragen?
------------------

Vind je antwoord dan op odido.nl/service.
Je kan niet rechtstreeks replyen op deze e-mail.

Tot gauw,
Medewerker van Odido
Mijn gelekte ID/paspoort willen vervangen lijkt mij toch niet raar en weldegelijk directe schade te linken aan het incident, maar goed.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Het in bezit hebben, downloaden, bekijken en verspreiden van de data is strafbaar. Het (deels) plaatsen van de data is hier dan ook niet toegestaan. Niet de inhoud, niet de headers, niet een fractie. Het is een ontzettend grijs gebied waar wij als Tweakers ver van weg willen blijven. Zie ook nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen en review: Nee, je mag de gestolen Odido-gegevens niet downloaden, ook niet voor....

Het delen van links naar tools die de data kunnen bekijken en/of controleren of je tussen de data zit is niet toegestaan. Links delen naar de data is ook niet toegestaan. Niet hier, niet via de DM, doe het gewoon niet.

We modereren hier streng op en aangezien het ondoendelijk is om posts te blijven aanpassen, gooien we alle posts met enige verbondenheid met het bovenstaande dan ook zonder bericht in de prullenbak.

Waar dit topic voor bedoeld is:
* Nieuws/informatie betreft het lek te delen en te bespreken.
* Discussie over het lek in Salesforce, de manier waarop het tot stand is gekomen.
* De juridische kant, waar heb je recht op?
* Het effect van het lek op het bedrijf Odido.

Berichten met betrekking tot spam / post / telefoontjes en de gevolgen daarvan kan besproken worden in [Odido] [Verzameltopic] Phishing / Spam n.a.v. datalek.