• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:18

Herman

FP ProMod
jongetje schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:06:
@Herman Aangezien het meestal even duurt voordat je overgestapt bent, verwacht ik een dergelijk dip pas volgend kwartaal te zien.
De hack is 12 februari in de media gekomen. Overstappen duurde in mijn geval ong. een maand dus ik vermoed dat bij de cijfers over Q1 al wel een en ander te zien moet zijn :)
Maar ik ben ook wel benieuwd, maar ik denk dat veel mensen roepen, maar weinig het doen...
We gaan het zien :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
Herman schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:59:
Het eerste kwartaal van 2026 is inmiddels achter de rug. De komende tijd zullen de Telco's hun cijfers publiceren over resultaten en aantal abonnees over het eerste kwartaal. Dat zou ons een inkijkje moeten geven over de impact van deze datalek. Ik ben benieuwd hoe groot de impact van deze datalek is geweest en hoe groot de stroom abonnees is geweest dat Odido (om hun wanbeleid) heeft verlaten.
Ik heb zelfs nog verlengd na het lek, en ook in mijn omgeving merk ik weinig. Ook vrijwel geen last van spam of wat dan ook, althans niet meer dan normaal. Verder is de service etc gewoon prima in mijn ervaringen aan de telefoon of in de winkel.

Zucht...

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:18

Herman

FP ProMod
SgtElPotato schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:28:
[...]

Ik heb zelfs nog verlengd na het lek, en ook in mijn omgeving merk ik weinig.
De verkoper van de Telco waar ik naar ben overgestapt gaf aan dat zij fors meer aanmeldingen hadden in het filiaal. Maar goed, dat is speculeren. Vandaar mijn interesse in de kwartaalcijfers :)
Ook vrijwel geen last van spam of wat dan ook, althans niet meer dan normaal.
Een goede spamfilter houdt veel tegen. Ik maak in mijn mailbox gebruik van verschillende aliassen voor elke webshop / leverancier. Dus ik precies zien welke spam door deze lek wordt veroorzaakt. En daar wordt je niet blij van :'( Maar goed, nu gaan we bijna off topic ;)
Verder is de service etc gewoon prima in mijn ervaringen aan de telefoon of in de winkel.
Jazeker :) Alleen de wijze waarop deze hack heeft plaatsgevonden en de wijze waarop Odido ermee is omgegaan waren voor mij aanleiding om er weg te gaan. Dat is m.i. het enige echte signaal wat je als consument kunt geven. Of het bij de nieuwe Telco beter geregeld is qua beveiliging is overgens niet gezegd.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:05
Herman schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:52:
Jazeker :) Alleen de wijze waarop deze hack heeft plaatsgevonden en de wijze waarop Odido ermee is omgegaan waren voor mij aanleiding om er weg te gaan. Dat is m.i. het enige echte signaal wat je als consument kunt geven. Of het bij de nieuwe Telco beter geregeld is qua beveiliging is overgens niet gezegd.
Ik heb zeker mijn bedenkingen over de werkwijze en afhandeling. Maar ik betwijfel of het bij andere beter is en gaat zijn. Wie weet zijn die slachtoffer van de volgende hack, liggen je gegevens WEER op straat.

Als ik al die hacks bekijk waar ik in voorkom en bedenk hoe weinig last ik er van heb, het valt mee. Ik doe verder mijn best mijn identiteit te verbergen online zover mogelijk dusja.

Zucht...

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09
SgtElPotato schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:57:
[...]

Ik heb zeker mijn bedenkingen over de werkwijze en afhandeling. Maar ik betwijfel of het bij andere beter is en gaat zijn. Wie weet zijn die slachtoffer van de volgende hack, liggen je gegevens WEER op straat.

Als ik al die hacks bekijk waar ik in voorkom en bedenk hoe weinig last ik er van heb, het valt mee. Ik doe verder mijn best mijn identiteit te verbergen online zover mogelijk dusja.
Vanuit mijn werk heb ik contact met lui die hoog in de boom zitten bij andere telco, die we hier verder niet zullen benoemen. Ik weet van hen dat ze een 24/7 SOC hebben en dit ook als dienst gebruiken naar klanten en vroeg ze ook naar de manier van handelen van de concurrent Odido. Als ik hun toko vergelijk met die van Odido dan ben ik wel van overtuigd dat de kans dat er bij hen een hack zoals deze gebeurt aanzienlijk kleiner is maar ook dat ze het veel eerder zullen detecteren. De communicatie is natuurlijk altijd een ding, dat weet je pas echt als het gebeurt.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:39
Lord_Dain schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:09:
[...]

Vanuit mijn werk heb ik contact met lui die hoog in de boom zitten bij andere telco, die we hier verder niet zullen benoemen. Ik weet van hen dat ze een 24/7 SOC hebben en dit ook als dienst gebruiken naar klanten en vroeg ze ook naar de manier van handelen van de concurrent Odido. Als ik hun toko vergelijk met die van Odido dan ben ik wel van overtuigd dat de kans dat er bij hen een hack zoals deze gebeurt aanzienlijk kleiner is maar ook dat ze het veel eerder zullen detecteren. De communicatie is natuurlijk altijd een ding, dat weet je pas echt als het gebeurt.
Elk SOC dat nu niet aangeeft "wij detecteren dat" of "bij ons was dat nooit gebeurd" staat meteen negatief op t netvlies van de directie. Uiteraard doen alle anderen het beter totdat er iemand wel binnendringt EN dat naar de buitenwereld (heel belangrijk!) bekend wordt.

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:33
buglife schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 14:49:
Ik weet helaas niet hoe een inzageverzoek zonder account kan worden ingediend. Wellicht hopen dat iemand dat hier weet, anders klantenservice even benaderen? De laatste weken is de klantenservice van Ben behulpzamer dan van Odido.
persoonsgegevens@odido.nl. Of: Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag

Zelf een beroep op inzage gedaan eind februari, halverwege maart kreeg ik de reactie dat ik een formulier mag invullen; heb ik geweigerd, want mijn eerste verzoek is al rechtsgeldig.
In middels 7 weken verder, en nog geen reactie, zij hebben ook geen gebruik gemaakt om de termijn uit te stellen, dat is mogelijk onder de AVG.
Zou best begrip hebben dat zij overlopen in aanvragen, maar ze handelen nog steeds niet correct.

T.Net Creality 3D Printer Discord

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Herman schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:59:
Het eerste kwartaal van 2026 is inmiddels achter de rug. De komende tijd zullen de Telco's hun cijfers publiceren over resultaten en aantal abonnees over het eerste kwartaal. Dat zou ons een inkijkje moeten geven over de impact van deze datalek. Ik ben benieuwd hoe groot de impact van deze datalek is geweest en hoe groot de stroom abonnees is geweest dat Odido (om hun wanbeleid) heeft verlaten.
Odido deponeert alleen jaarcijfers en dan zal er dus pas iets bekend worden na publicatie van de jaarcijfers over 2026.

Cijfers van KPN en Vodafone zullen wel iets zeggen maar niet alles. Ik denk dat je moet wachten op gegevens uit marktonderzoeken.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31
Lord_Dain schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:09:
[...]
Tja, als je Odido 5 minuten voor de hack had gevraagd of hun SOC dit zou detecteren zouden ze ook ja hebben gezegd.

En als je nu aan b.v. Ziggo vraagt of ze hun klantgegevens op orde hebben zullen ze ook ja zeggen, ondanks dat ik kortgeleden na een info-vraag een reply kreeg met daarin mijn echte naam, ondanks dat ik in alle communicatie mijn roepnaam gebruik. En aangezien ik alleen bij Chello en UPC heb gezeten en nooit bij Ziggo zelf, zijn dat dus ook gegevens van minstens 10 jaar oud (en ik verwacht zelfs +/-15 jaar)

Dus dit zijn leuke praatjes totdat er een keer iets gebeurt en het blijkt dat ze ergens toch nog een gaatje open hebben gelaten.

[removed]

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste

Let op:
Het in bezit hebben, downloaden, bekijken en verspreiden van de data is strafbaar. Het (deels) plaatsen van de data is hier dan ook niet toegestaan. Niet de inhoud, niet de headers, niet een fractie. Het is een ontzettend grijs gebied waar wij als Tweakers ver van weg willen blijven. Zie ook nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen en review: Nee, je mag de gestolen Odido-gegevens niet downloaden, ook niet voor....

Het delen van links naar tools die de data kunnen bekijken en/of controleren of je tussen de data zit is niet toegestaan. Links delen naar de data is ook niet toegestaan. Niet hier, niet via de DM, doe het gewoon niet.

We modereren hier streng op en aangezien het ondoendelijk is om posts te blijven aanpassen, gooien we alle posts met enige verbondenheid met het bovenstaande dan ook zonder bericht in de prullenbak.

Waar dit topic voor bedoeld is:
* Nieuws/informatie betreft het lek te delen en te bespreken.
* Discussie over het lek in Salesforce, de manier waarop het tot stand is gekomen.
* De juridische kant, waar heb je recht op?
* Het effect van het lek op het bedrijf Odido.

Berichten met betrekking tot spam / post / telefoontjes en de gevolgen daarvan kan besproken worden in [Odido] [Verzameltopic] Phishing / Spam n.a.v. datalek.