• Cubico
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:33
SgtElPotato schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:25:
[...]

HIBP geeft dat niet aan. Ze geven alleen aan wat mogelijk gelekt kan zijn.
Sorry was andere site, datagelekt :( aangaande mijn 06

[ Voor 3% gewijzigd door Cubico op 02-03-2026 11:33 ]

Panasonic 7kW J-Series, Solar 5040Wp, 1 Marstek venus A + 1 extra accu, totaal 4,2 kW, HW P1.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01:29
Op een bij Odido onbekend e-mail adres ontving ik zojuist met als afzender “infodido@kabelfoon.nl” een phishing e-mail die erg lijkt op de e-mail die Odido op 12 februari verzond.

Alleen is er sprake van een “compensatieaanvraagformulier” op “https://aanvraagformulierodiddo.im” en daarop komt dan de vraag om inlog gegevens. Flauwekul invoeren geeft:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/edZtbdlvuLd-Ynrgi7-okcIFJvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qBnSTZZCRZ70LdEe1NY2Lvuh.png?f=fotoalbum_large

Same old story. Gebruik maken bij phishing van een recente gebeurtenis.

Kabelfoon Delta abuse is geïnformeerd.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 00:26
ernstoud schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:44:
Op een bij Odido onbekend e-mail adres ontving ik zojuist met als afzender “infodido@kabelfoon.nl” een phishing e-mail die erg lijkt op de e-mail die Odido op 12 februari verzond.

Alleen is er sprake van een “compensatieaanvraagformulier” op “https://aanvraagformulierodiddo.im” en daarop komt dan de vraag om inlog gegevens. Flauwekul invoeren geeft:

[Afbeelding]

Kabelfoon abuse is geïnformeerd.
Boven aan in midden staat aanvraagformulierodiddo.im. kleine letters maar het verraad al dat er iets niet klopt.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

[Afbeelding]

Deze heb ik ook ontvangen. Bedankt voor het melden, ik heb deze ook als phising gemeld bij mijn e-mailprovider.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:32
Wel lelijk dat caiway niet even de dmarc records fixt van hun oude, kabelfoon, domein
code:
1
2
dmarc:kabelfoon.nl   
result: v=DMARC1; p=none
edit: ah wacht, caiway.nl is hetzelfde...

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 02-03-2026 13:00 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• licon
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 02-03 13:32

[Afbeelding]

Wat is shitshow! Zo zie je maar weer hoe moeilijk mijn kennisniveau te evenaren is: zelfs met AI. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door licon op 02-03-2026 13:13 ]

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
laurens0619 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 12:57:
Wel lelijk dat caiway niet even de dmarc records fixt van hun oude, kabelfoon, domein
code:
1
2
dmarc:kabelfoon.nl   
result: v=DMARC1; p=none
edit: ah wacht, caiway.nl is hetzelfde...
Caiway is overgenomen. Het zijn tegenwoordig Delta MX servers (en spam filters).

• ernstoud
licon schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:10:
[...]

Wat is shitshow! Zo zie je maar weer hoe moeilijk mijn kennisniveau te evenaren is: zelfs met AI. _/-\o_
_O-

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:11
Wanneer kunnen we cashen? Massaclaims op de loer.
Volgende week kan ik mijn nieuwe ID kaart ophalen. Ze gaf me gelijk aan de balie om te vervangen met deze lek van het documentnummer. De oude was nog 1 jaar geldig maar ik ga geen risico's nemen.
Hack zet beursgang Odido onder druk. Ik hoop flink ook!
https://www.bnr.nl/nieuws...aclaims-liggen-op-de-loer

Als ik zo een beetje forums opzoek via Google zijn er best wel veel overgestapt.
https://www.reddit.com/r/.../hoe_nu_verder_met_odido/

[ Voor 24% gewijzigd door Draconian op 02-03-2026 13:29 ]

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:57
Lijkt mij ook wel wenselijk om, los van of Odido wel of niet de wet heeft overtreden op bepaalde momenten, als maatschappij een signaal af te geven aan bedrijven dat als zij ofwel;
- hun toegang niet op orde hebben
- waarschuwing van leveranciers negeren
- data (veel) te lang bewaren
- geen verantwoordelijkheid nemen
Je hier door de maatschappij voor gestraft wordt door een exodus van klanten. Er is voor bedrijven nu veel te weinig te verliezen. Dat mag m.i. veranderen. Wij vertrouwen jou met onze gegevens, ga hier verantwoordelijk mee om, beveilig ze en verwijder ze wanneer het kan. Of anders.

[ Voor 3% gewijzigd door BitBakker op 02-03-2026 13:31 ]

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Draconian schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:23:
Wanneer kunnen we cashen? Massaclaims op de loer.
Volgende week kan ik mijn nieuwe ID kaart ophalen. Ze gaf me gelijk aan de balie om te vervangen met deze lek van het documentnummer. De oude was nog 1 jaar geldig maar ik ga geen risico's nemen.
Hack zet beursgang Odido onder druk. Ik hoop flink ook!
https://www.bnr.nl/nieuws...aclaims-liggen-op-de-loer

Als ik zo een beetje forums opzoek via Google zijn er best wel veel overgestapt.
https://www.reddit.com/r/.../hoe_nu_verder_met_odido/
Dat documentnunmer wordt helaas zo vaak gebruikt bij verschillende diensten zoals Postnl en hotels, dat het dweilen met de kraan open is.
Het is wachten op de volgende datalek en dan kan die weer vervangen worden, wellicht is die allang eerder gelekt zonder dat je het weet.

Van weekend bv ook, Postnl punt moest perse mijn rijbewijs scannen anders kreeg ik mijn pakket niet mee, hotel zou en moest een kopie van mijn ID hebben anders konden we niet inchecken (ik was voorbereid en had thuis al een kopie gemaakt en de nodige gegevens zwart gemaakt met de Kopie app).

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Input wordt niet gewardeerd, tot zover mijn bijdrage aan dit topic.

[ Voor 95% gewijzigd door magnifor op 02-03-2026 15:07 ]

• NicoHF
  • Niet online
magnifor schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:48:
Ik heb de dataset gedownload om te zien wat er echt uitgelekt is betreft mijn data. Leuk al die websites en checkers maar trust but verify. Daarnaast heb ik ook meteen de gegevens van mijn zus opgezocht en voor ons beiden zijn de volgende gegevens uitgelekt:

- Naam
- email
- Geboortedatum
- Telnummer
- Documentnummer van ID
- Type ID
- Geldigheidsduur van ID

Het meest frappante vond ik is dat mijn zus nog stamt vanuit het tele2 tijdperk, het opgegeven ID sinds 2011 (!!!!!!!) verlopen is en dus deze gegevens minimaal 15-20 jaar zijn bewaard voor eigenlijk niks.

Had op de FP ook al aangekaart, Odido had best mogen betalen. Niet om te belonen maar juist als een straf voor Odido want wat zijn nu de consequenties voor dit bedrijf? Want AP gaat alleen achter de kleine jongens aan tegen partijen als Odido durven ze niks, OM doet niks en van de overheid hoef je ook niks te verwachten. Een simpele F-secure dealtje wat KPN en Ziggo al overigens al aanbieden zal men niks van merken, gewoon een dikke boete wat mij betreft zonder dat deze wordt doorberekend aan de klant.
Zag je geen adres erbij staan?
Volgens een bepaalde website is mijn adres en Iban niet gelekt, dus die gegevens zouden dus kunnen kloppen?

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

[Afbeelding]

Kabelfoon Delta abuse is geïnformeerd.
Script maken die continue valse maar toch voor het oog valide data invult })
Jan@h0me.nl
Piet@zlggo.com
klaar@kppn.nl

lekker hun database vol flooden met nep gegevens, waardoor de verzamelde inlog+wachtwoord voor hun ook zeer onbetrouwbaar wordt. :P

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• laurens0619
Zou leuk zijn als die data op het knip ook door shinyhunters wordt aangeboden en die loggen wie er allemaal de dataset heeft gedownload.

Krijgen die mensen straks nog een 2e ransom dreiging omdat ze anders de downloaders doorgeven aan de politie :+

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 02-03-2026 14:57 ]

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Odido had best mogen betalen. Niet om te belonen maar juist als een straf voor Odido want wat zijn nu de consequenties voor dit bedrijf?
Met deze redenatie wil je dus de criminelen belonen? :?

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23

Fido

C:\> park

MaD_co schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:52:
[...]

Script maken die continue valse maar toch voor het oog valide data invult })
Jan@h0me.nl
Piet@zlggo.com
klaar@kppn.nl

lekker hun database vol flooden met nep gegevens, waardoor de verzamelde inlog+wachtwoord voor hun ook zeer onbetrouwbaar wordt. :P
Dergelijke scripts heb ik hier standaard klaarliggen die na het aanpassen van wat variabelen (hostnaam, veldnamen, etc...) via het TOR netwerk multithreaded spammen.

• magnifor
  • Niet online
NicoHF schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:51:
[...]

Zag je geen adres erbij staan?
Volgens een bepaalde website is mijn adres en Iban niet gelekt, dus die gegevens zouden dus kunnen kloppen?
Ik ga niet willekeurige gegevens opzoeken van mensen maar bij mijn gegevens en die van mijn zus stonden geen bank of adresgegevens bij.

• magnifor
  • Niet online
Wispe schreef op maandag 2 maart 2026 @ 13:58:
[...]

Met deze redenatie wil je dus de criminelen belonen? :?
Liever dat dan een Odido die er mee wegkomt en de CEO een dikke bonus pakt einde jaar want dat zal ongetwijfeld gebeuren.

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:52
Hier nu de eerste mail binnen. Snel een compensatieaanvraagformulier invullen. want als je dit te laat doet krijg je geen compensatie.

Mooi man, hackers die compensatie aan gaan bieden :+
LET OP, Is dus een phishing mail!!!!!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TA5yu9IHohY2nH8sUsFJ07rsN4o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n22IFziC68uR6IXhE4CFTm4a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ferrox1 op 02-03-2026 14:31 ]

• Draconian
Ferrox1 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:07:
Hier nu de eerste mail binnen. Snel een compensatieaanvraagformulier invullen. want als je dit te laat doet krijg je geen compensatie.

[Afbeelding]
.

[ Voor 9% gewijzigd door Draconian op 02-03-2026 14:13 ]

• Wispe
  • Niet online
Ik heb nog steeds niets ontvangen; geen sms’jes, telefoontjes, mailtjes, etc. Volgens F-secure zijn mijn gegevens ook niet gelekt, maar ik twijfel of deze up-to-date is. Weet iemand dat toevallig?

• magnifor
  • Niet online
Ik heb de dataset gedownload om te zien wat er echt uitgelekt is betreft mijn data. Leuk al die websites en checkers maar trust but verify. Daarnaast heb ik ook meteen de gegevens van mijn zus opgezocht en voor ons beiden zijn de volgende gegevens uitgelekt:

- Naam
- email
- Geboortedatum
- Telnummer
- Documentnummer van ID
- Type ID
- Geldigheidsduur van ID

Het meest frappante vond ik is dat mijn zus nog stamt vanuit het tele2 tijdperk, het opgegeven ID sinds 2011 (!!!!!!!) verlopen is en dus deze gegevens minimaal 15-20 jaar zijn bewaard voor eigenlijk niks.

Had op de FP ook al aangekaart, Odido had best mogen betalen. Niet om te belonen maar juist als een straf voor Odido want wat zijn nu de consequenties voor dit bedrijf? Want AP gaat alleen achter de kleine jongens aan tegen partijen als Odido durven ze niks, OM doet niks en van de overheid hoef je ook niks te verwachten. Een simpele F-secure dealtje wat KPN en Ziggo al overigens al aanbieden zal men niks van merken, gewoon een dikke boete wat mij betreft zonder dat deze wordt doorberekend aan de klant.
Knip. Beschrijven hoe data geanalyseerd kan worden is dus niet de bedoeling.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 02-03-2026 14:58 ]

• mrmrmr
  • Niet online
Er lezen waarschijnlijk gewone mensen mee, dus we moeten er bij vertellen dat dit precies is wat je niet moet doen. Dit is phishing naar nóg meer gegevens zoals een wachtwoord. Nooit iets invullen vanaf een link die je krijgt via email/sms/Whatsapp etc.

Er is ook geen haast om verhaal te halen bij de echte Odido. Daar is het nog veel te vroeg voor. Er zullen wel een aantal massaclaimstichtingen op springen.

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:16

[Afbeelding]
dat ziet er al anders uit dan wat ik de eerste dag kreeg. knip. Laten we hier niet vragen om phishing links.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 02-03-2026 14:58 ]

• laurens0619
Ze bellen schijnbaar ook
https://www.rtl.nl/nieuws...ng-cybercriminelen-gebeld

zit ook een geluidsopname bij

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:52
Klopt, zitten phishing adressen achter. Maar moet eerlijk zeggen deze trappen gewone mensen echt wel in. Dus terecht dat jullie zeggen dat er op geattendeerd moet worden, ik zal deze als disclaimer toevoegen.

knip, 'link' verwijderd.

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 02-03-2026 14:59 ]

• Draconian
mrmrmr schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:21:
[...]

Er lezen waarschijnlijk gewone mensen mee, dus we moeten er bij vertellen dat dit precies is wat je niet moet doen. Dit is phishing naar nóg meer gegevens zoals een wachtwoord. Nooit iets invullen vanaf een link die je krijgt via email/sms/Whatsapp etc.

Er is ook geen haast om verhaal te halen bij de echte Odido. Daar is het nog veel te vroeg voor. Er zullen wel een aantal massaclaimstichtingen op springen.
Haha, ik zat al te zoeken waar deze mail dan zou zijn maar zag al dat het uiteindelijk phishing was.
Maar voor de leek was het wel gevaarlijk hoe deze gedeeld was hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Draconian op 02-03-2026 14:35 ]

• Fido

Fido

Ferrox1 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:30:
Klopt, zitten phishing adressen achter. Maar moet eerlijk zeggen deze trappen gewone mensen echt wel in. Dus terecht dat jullie zeggen dat er op geattendeerd moet worden, ik zal deze als disclaimer toevoegen.
De link mondt uit in een host achter cloudflare. Ik heb bij Cloudflare een abusemelding gedaan om dit offline te krijgen.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik ben zojuist gebeld door een onbekend, maar niet anoniem nummer. Het begon met beste meneer [achternaam], een jaar geleden hebben wij contact gehad over [iets onverstaanbaars] en ik wou hier even ingaan. Kloppen [een aantal gegevens] deze gegevens nog?

Na een vraag of 2 a 3 dacht ik, dit is niet best, en heb opgehangen. Ik had sterk het vermoeden dat ik gebeld werd om te verifiëren of de gelekte gegevens die bij Odido bekend waren betrouwbaar waren voor diegene.

Wat kan ik eigenlijk hieraan doen? Is het handig dit ergens te melden? Gewoon vergeten? Hoe ga je hiermee om?

• Wispe
  • Niet online
Erazzzer schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:59:
Ik ben zojuist gebeld door een onbekend, maar niet anoniem nummer. Het begon met beste meneer [achternaam], een jaar geleden hebben wij contact gehad over [iets onverstaanbaars] en ik wou hier even ingaan. Kloppen [een aantal gegevens] deze gegevens nog?

Na een vraag of 2 a 3 dacht ik, dit is niet best, en heb opgehangen. Ik had sterk het vermoeden dat ik gebeld werd om te verifiëren of de gelekte gegevens die bij Odido bekend waren betrouwbaar waren voor diegene.

Wat kan ik eigenlijk hieraan doen? Is het handig dit ergens te melden? Gewoon vergeten? Hoe ga je hiermee om?
Telefoonnummer blokkeren en verder gaan met je leven.

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:44
Wispe schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:18:
Ik heb nog steeds niets ontvangen; geen sms’jes, telefoontjes, mailtjes, etc. Volgens F-secure zijn mijn gegevens ook niet gelekt, maar ik twijfel of deze up-to-date is. Weet iemand dat toevallig?
Ik wel, 2 verschillende dreigmails dat mijn data verkocht wordt aan criminelen als ik niet binnen 24h een paar honderd in BTC overmaak.

En vandaag een telefoontje van een voor mij onbekend nummer. Ik neem niet eens de moeite om op te nemen.

• Wispe
  • Niet online
GaHard schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:06:
[...]

Ik wel, 2 verschillende dreigmails dat mijn data verkocht wordt aan criminelen als ik niet binnen 24h een paar honderd in BTC overmaak.

En vandaag een telefoontje van een voor mij onbekend nummer. Ik neem niet eens de moeite om op te nemen.
Kan ik hieruit concluderen dat F-secure up-to-date is en mijn gegevens dus niet gelekt zijn? :?

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:44
Wispe schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:08:
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat F-secure up-to-date is en mijn gegevens dus niet gelekt zijn? :?
Geen idee, heb me nog niet echt verdiept in dat pakket. Wat kan je er zoal mee ? En kan je het ook automatisch laten stoppen als dat abbo afloopt?

• Netsplit
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:01

Het nummer kan gemeld worden bij fraudehelpdesk.nl, echter zou het ook wel erg fijn zijn om een soort database te hebben waar deze nummers in staan zodat mensen kunnen zien of een nummer betrouwbaar is of niet. Hier moet dan natuurlijk een team achter zitten die trolls en dergelijke tegenhoudt, maar zou wel iets moois zijn voor de gemiddelde persoon, telefoon nummer checken, als het vaak wordt gerapporteerd dan toevoegen naar de database, beetje zoals haveibeenpwnd maar dan met telefoonnummers, dit moet dan wel een rijksoverheid project zijn en niet particulair.

• Wispe
  • Niet online
GaHard schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:11:
[...]

Geen idee, heb me nog niet echt verdiept in dat pakket. Wat kan je er zoal mee ? En kan je het ook automatisch laten stoppen als dat abbo afloopt?
Weet er niet veel van, heb het gedownload n.a.v. een post hier en totzover heeft dat ding geconcludeerd dat mijn gegevens niet zijn gelekt door Odido (wel mijn mailadres maar bij andere lekken) en dat mijn telefoon goed beveiligd is. Tegenwoordig zie ik ook groene vinkjes bij Google-resultaten om aan te duiden dat de website betrouwbaar is.

Verder niet echt in verdiept. Abo loopt voor 2 jaar, daarna geen idee. Zal vast stopgezet worden.

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:44
Wispe schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Weet er niet veel van, heb het gedownload n.a.v. een post hier en totzover heeft dat ding geconcludeerd dat mijn gegevens niet zijn gelekt door Odido (wel mijn mailadres maar bij andere lekken) en dat mijn telefoon goed beveiligd is. Tegenwoordig zie ik ook groene vinkjes bij Google-resultaten om aan te duiden dat de website betrouwbaar is.

Verder niet echt in verdiept. Abo loopt voor 2 jaar, daarna geen idee. Zal vast stopgezet worden.
Dat odido fsecure ding loopt gewoon na 2 jaar af zonder verlenging. Staat ook in je instellingen (manual renewal).

Gecensureerd.

• dooiedodo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:16
Wispe schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:14:
[...]

https://www.f-secure.com/nl/total
denk dat de scambeveiliging het meest waarde heeft hier

• Wispe
  • Niet online
dooiedodo schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:23:
[...]

https://www.f-secure.com/nl/total
denk dat de scambeveiliging het meest waarde heeft hier
Zit er bij in. Tot nu toe 0 schadelijke websites gedetecteerd en 13 advertenties geblokkeerd.

Ik wil gewoon weten of F-secure up-to-date is, want ik ben ook klant van Odido. :+

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:39

Je kunt op bijvoorbeeld https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0102540037 (nummer is een door mij geblokkeerd nummer) zien wat de status van dat nummer is. Meestal paste ik het nummer even in Google. Als het me niet aanstaat gaat het de blokkeerlijst in, soms een heel blok met de laatste 2-3-4 cijfers van het nummer.

Melden doe ik eigenlijk nooit, je blijft aan de gang en morgen gebruiken ze een nieuw nummer. Gegevens verifieeren doe ik nooit bij wazige gesprekken, zelfs niet bevestigen dat ik degene ben die ze zoeken. Ja en Nee zijn termen die makkelijk ergens in "opname" geplakt kunnen worden......

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:52
Meer overstappers naar KPN en VodafoneZiggo na datalek bij Odido
https://www.nu.nl/economi...na-datalek-bij-odido.html

[ Voor 24% gewijzigd door Superman op 02-03-2026 15:36 ]

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DjoeC schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:26:
[...]

Je kunt op bijvoorbeeld https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0102540037 (nummer is een door mij geblokkeerd nummer) zien wat de status van dat nummer is. Meestal paste ik het nummer even in Google. Als het me niet aanstaat gaat het de blokkeerlijst in, soms een heel blok met de laatste 2-3-4 cijfers van het nummer.

Melden doe ik eigenlijk nooit, je blijft aan de gang en morgen gebruiken ze een nieuw nummer. Gegevens verifieeren doe ik nooit bij wazige gesprekken, zelfs niet bevestigen dat ik degene ben die ze zoeken. Ja en Nee zijn termen die makkelijk ergens in "opname" geplakt kunnen worden......
Het heeft tegenwoordig geen toegevoegde waarde meer telefoonnummers te checken, want het nummer wat je ziet is niet het nummer waarmee ze bellen. Het is gewoon een displaynummer wat best vaak gewoon van iemand anders is die er niets mee te maken heeft.

• magwelwatminder
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:23
Voor zakelijke klanten zijn de gegevens van eindgebruikers niet gelekt.
Ondertussen kunnen wij gebruiker@werkdomein.nl in HIBP invoeren en precies zien bij wie wij geen email hebben ingevoerd in de Odido omgeving d:)b .

• Fido

Fido

Fido schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:42:
[...]

De link mondt uit in een host achter cloudflare. Ik heb bij Cloudflare een abusemelding gedaan om dit offline te krijgen.
Zojuist bevestiging terug van Cloudflare dat de link offline is gehaald.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39

Dit is iets wat ik, helaas door zakelijke ervaring, vrij vaak mee maak. Ik ben, samen met collega's, vrienden, familie, aardig getraind hierop. Ik adviseer dan ook altijd om geen informatie te delen via de telefoon, en mochten ze dat wel doen op te hangen en zelf terug te bellen naar de organisatie mocht je echt iets verwachten van ze.

Zucht...

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:12
Ik zie bij de Mozilla Monitor staan dat de "date found" voor de Odido gegevens 27 februari aangeeft, moeten/kunnen we er dan vanuit gaan dat het dus nog niet de up-to-date/volledige data set van gisteren is?
Vooralsnog staat daar dat alleen mijn IBAN, mail en telefoon nummer zijn gelekt.

• Hemingr
Net overstap van 3x mobiel en 1x glas naar de groene vrienden geregeld.

Mijn grap werd niet gewaardeerd.

"Heeft u voor mij uw rijbewijs of id nummer"

"Moment, even op het darkweb checken".

"......"

edit: (KPN medewerker kon er gelukkig daarna wel om lachen "dus nummerbehoud van Odido aanvragen?")

[ Voor 19% gewijzigd door Hemingr op 02-03-2026 16:25 ]

Gecensureerd.

• wvg321
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:10
Ik dacht dat alle klantgegevens waren gelekt, maar van mensen om mij heen hoor ik dat ze niet in het bestand voorkomen, terwijl ze wel,klant zijn bij Odido. Ik zelf sta er wel in met naam, paspoortnummer en vervaldatum, maar zonder adres of IBAN.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tjah, nadat mijn vorige mailadres was gelekt (de teller voor dat mailadres staat inmiddels op 9 volgens haveibeenpwned) heb ik 5 jaar geleden een nieuwe alias aangemaakt. Alle mail die naar het oude mail wordt gestuurd kwam automatisch in de junk terecht. Dat mailadres gebruikte ik overigens nog wel actief, m.n. voor registratie bij webshops of andere 'single use' doeleinden.
Nu is het nieuwe mailadres ook gelekt, samen met ongeveer alles waarvan de overheid je waarschuwt dat je er zuinig op moet zijn. Volgens haveibeenpwned is het volgende gelekt:
  • Bank account numbers
  • Customer service comments
  • Dates of birth
  • Driver's licenses
  • Email addresses
  • Genders
  • Government issued IDs
  • Names
  • Passport numbers
  • Phone numbers
  • Physical addresses
Wat mij opvalt is dat het volgende wordt genoemd:
  1. Government issued IDs
  2. Driver's licenses
  3. Passport numbers
Als alleen het documentnummer gelekt zou zijn, dan hoeven #1 en #2 toch niet genoemd te worden?

• wvg321
Daar staat alles wat zou kunnen zijn gelekt. Bij mij staat er ook veel meer dan er in het bestand staat.

• Tehh
  • Niet online
wvg321 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:40:
Daar staat alles wat zou kunnen zijn gelekt. Bij mij staat er ook veel meer dan er in het bestand staat.
Ah, ik dacht dat die site per mailadres zou laten zien welke data er gelekt was (niet de specifieke data natuurlijk, maar gewoon of het alleen om IBAN gaat of ook om andere dingen).

• wvg321
Gelukkig niet, er ontbreken veel gegevens en sommige klanten staan er helemaal niet in.
Ben benieuwd of Odido klanten nog persoonlijk gaat informeren over welke data gelekt is.

• Jerie
  • Niet online
Je kon vroeger (voor voice cloning) leuke geintjes uithalen met oplichters zoals opnemen 'met oom agent' of 'hallo? hallo??' en dan ophangen, of ze juist aan het lijntje houden met complete onzinverhalen. Met dat laatste tarpit (DoS) je ze want ze kunnen dan niet met een andere mark aan de slag. Je kunt het ook opnemen ter documentatie.

Na voice cloning (en het is eng hoe goed dat tegenwoordig kan, 1 zin is al voldoende) kun je beter niets zeggen. We moeten af van het gebruik dat je je voorstelt als je opneemt. Jij belt mij (onverwacht), jij zegt wie je bent en wat je van mij moet. Helaas niet zo vriendelijk en praktisch voor ZZP'ers en bedrijven, maar voor privépersonen wel.

Ik verwacht ook dat mensen die wat ruimer wonen (koopwoning, dure gemeente) wat interessantere marks zijn. Hogere marges bij targeted. Maar behalve wat pesters, zal gros wide i.p.v. targeted zijn.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• ernstoud
Fido schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:41:
[...]

Zojuist bevestiging terug van Cloudflare dat de link offline is gehaald.
Werkt nog steeds.

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Ik zie in mijn spamfilter van mijn mailserver best veel mailtjes die over Odido gaan, deze komen van niet Odido mailadressen (oa kabelfoon).
En de mailtjes zijn ook gericht aan niet Odido klanten, dus het is gewoon enorme bulk phising actie.

Er wordt dus enorm ingespeeld door allerlei partijen op dit lek.

ICE ICE Baby

• DjoeC
Jerie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:47:
Je kon vroeger (voor voice cloning) leuke geintjes uithalen met oplichters zoals opnemen 'met oom agent' of 'hallo? hallo??' en dan ophangen, of ze juist aan het lijntje houden met complete onzinverhalen. Met dat laatste tarpit (DoS) je ze want ze kunnen dan niet met een andere mark aan de slag. Je kunt het ook opnemen ter documentatie.

Na voice cloning (en het is eng hoe goed dat tegenwoordig kan, 1 zin is al voldoende) kun je beter niets zeggen. We moeten af van het gebruik dat je je voorstelt als je opneemt. Jij belt mij (onverwacht), jij zegt wie je bent en wat je van mij moet. Helaas niet zo vriendelijk en praktisch voor ZZP'ers en bedrijven, maar voor privépersonen wel.

Ik verwacht ook dat mensen die wat ruimer wonen (koopwoning, dure gemeente) wat interessantere marks zijn. Hogere marges bij targeted. Maar behalve wat pesters, zal gros wide i.p.v. targeted zijn.
Ik zou denken: Dure woning = hoge hypotheek, veel schulden. Dure gemeente = status = ik heb niks maar doe net alsof. Nee, geen goede targets. De goede targets zitten (en blijven voorlopig) in Dubai, al dan niet met hun Odido abbootje.

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:47
... We moeten af van het gebruik dat je je voorstelt als je opneemt. ...
Mag ik dat voor mij zelf uitmaken ?
Ik neem op en zeg "Met [voornaam]".

• Tehh
  • Niet online
[..]
[..]
Maar - rekening houdende met voice cloning - wat is de beste manier om op te nemen?
Kan "Hallo met wie spreek ik" nog? Of is dat al te veel tekst voor voice cloning, ook als je vervolgens niet bevestigd wie je bent?

Ik zie wel een gat in de markt voor een app die opneemt met een computerstem en die eerst gaat uitvogelen wie er aan de lijn is, dan de beller in de wacht zet en mij middels tekst laat weten wie er zou bellen. Idealiter inclusief een snelle internetzoektocht op het nummer wat getoond wordt en een samenvatting of het spam is of vertrouwd.

Zo. Een gratis business idee, wie werkt het uit? Het enige wat ik vraag is gratis gebruik de rest van mijn leven voor mij en mijn gezin. :+

• DjoeC
djmuggs schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:56:
Ik zie in mijn spamfilter van mijn mailserver best veel mailtjes die over Odido gaan, deze komen van niet Odido mailadressen (oa kabelfoon).
En de mailtjes zijn ook gericht aan niet Odido klanten, dus het is gewoon enorme bulk phising actie.

Er wordt dus enorm ingespeeld door allerlei partijen op dit lek.
Ik heb werkelijk nog 0 mails gehad die aan het lek te linken zijn (2 adressen). Alleen de "gebruikelijke" spam op andere jaren geleden al gelekte adressen. Maar, misschien kom ik nog aan de beurt?

• DjoeC
Tehh schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:58:
[...]

Maar - rekening houdende met voice cloning - wat is de beste manier om op te nemen?
Kan "Hallo met wie spreek ik" nog? Of is dat al te veel tekst voor voice cloning, ook als je vervolgens niet bevestigd wie je bent?

Ik zie wel een gat in de markt voor een app die opneemt met een computerstem en die eerst gaat uitvogelen wie er aan de lijn is, dan de beller in de wacht zet en mij middels tekst laat weten wie er zou bellen. Idealiter inclusief een snelle internetzoektocht op het nummer wat getoond wordt en een samenvatting of het spam is of vertrouwd.

Zo. Een gratis business idee, wie werkt het uit? Het enige wat ik vraag is gratis gebruik de rest van mijn leven voor mij en mijn gezin. :+
De beste manier is waarschijnlijk een asterisk server opzetten met een "bijzonder" keuze menu voor onbekende nummers.

• DjoeC
W1ck1e schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:57:
[...]

Mag ik dat voor mij zelf uitmaken ?
Ik neem op en zeg "Met [voornaam]".
Bij "met Jan" werkt dat nog wel maar bij "met Querijn" is de link met de juiste persoon al wat eenvoudiger.

• Hemingr
[...]

Kan iPhone dat niet al (misschien enkel in de US)

Gecensureerd.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
[...]

Ze moeten gewoon de voicemail inspreken maar helaas doet niet elke legitieme beller dat dan, dan kan er teruggebeld worden. En/of van te voren aangeven hoe laat ze gaan bellen via sms of e-mail. De rest niet opnemen.

• wvg321
Wat ik trouwens ook niet snap is dat wanneer ik mijn tweede mailadres invoer bij https://haveibeenpwned.com/, ik ook het odido lek te zien krijg, terwijl dit mailadres niet voorkomt in het bestand.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03
Hemingr schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:08:
[...]

Kan iPhone dat niet al (misschien enkel in de US)
Ik heb me er nooit eerder in verdiept, maar volgens de Nederlandstalige handleiding van Apple is dat dus al mogelijk.
https://support.apple.com/nl-nl/111106

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Jerie
  • Niet online
JeroenTheStig schreef op maandag 2 maart 2026 @ 09:12:
[...]

Ah op die fiets. In mijn geval is het optie 3 wat ik geimplementeerd heb. In mijn mailbox maak ik gebruik van rules om alle ongewenste mails naar de spambox te sturen. Zo is voor kwaadwillenden niet herleidbaar welke adressen gebruikt worden.
Yep, optie 3 lijkt mij de beste. Bij TCP/IP algemeen ligt het genuanceerder.

Hoe vaak heb je het probleem gehad dat iemand of een instantie bij hoog en laag beweerd je iets verstuurd te hebben, maar jij hebt het niet ontvangen?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• NicoHF
  • Niet online
magnifor schreef op maandag 2 maart 2026 @ 14:00:
[...]

Ik ga niet willekeurige gegevens opzoeken van mensen maar bij mijn gegevens en die van mijn zus stonden geen bank of adresgegevens bij.
Dat snap ik helemaal en vraag ik uiteraard ook niet om.
Daarmee kunnen we dus concluderen dan niet alle adressen en Ibans gelekt zijn.

• Jerie
  • Niet online
Soldaatje schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:13:
[...]

Ze moeten gewoon de voicemail inspreken maar helaas doet niet elke legitieme beller dat dan, dan kan er teruggebeld worden. En/of van te voren aangeven hoe laat ze gaan bellen via sms of e-mail. De rest niet opnemen.
Dit is een goeie. Ik heb voicemail juist altijd uitstaan omdat men daarna stopt met pogen, en men er van uit ging dat ik dan maar (op mijn kosten ) terug zou bellen. Echter, de tijden zijn wel aan het veranderen. Belkosten zijn bijvoorbeeld nihil. Ik spreek dan overigens niets in het pre-recorded bericht, ze mogen het nummer aanhoren ter verificatie (wat niemand doet :P het moment om gauw die slok koffie naar achteren te werken).

Maar als ik last krijg van oplichters is dit een goeie heroverweging (per telefoon heb ik dat gek genoeg nooit, terwijl mijn nummer wel in diverse pastes al stond).

• Jerie
  • Niet online
DjoeC schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:56:
[...]

Ik zou denken: Dure woning = hoge hypotheek, veel schulden. Dure gemeente = status = ik heb niks maar doe net alsof. Nee, geen goede targets. De goede targets zitten (en blijven voorlopig) in Dubai, al dan niet met hun Odido abbootje.
Hehe, ik asocieer de status BS juist met Dubai, maar OK. Hoeven ze ook niet wijzer te maken dan nodig ...

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:40:
[...]

Dit is een goeie. Ik heb voicemail juist altijd uitstaan omdat men daarna stopt met pogen, en men er van uit ging dat ik dan maar (op mijn kosten ) terug zou bellen. Echter, de tijden zijn wel aan het veranderen. Belkosten zijn bijvoorbeeld nihil. Ik spreek dan overigens niets in het pre-recorded bericht, ze mogen het nummer aanhoren ter verificatie (wat niemand doet :P het moment om gauw die slok koffie naar achteren te werken).

Maar als ik last krijg van oplichters is dit een goeie heroverweging (per telefoon heb ik dat gek genoeg nooit, terwijl mijn nummer wel in diverse pastes al stond).
Misschien wat ver gezocht, maar is zo’n ingesproken bericht dan ook niet voer voor het namaken van je stem? Je wordt er bijna paranoïde van. :(

Have you tried turning it off and on again?

• Netsplit
Gr4mpyC3t schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:45:
[...]

Misschien wat ver gezocht, maar is zo’n ingesproken bericht dan ook niet voer voor het namaken van je stem? Je wordt er bijna paranoïde van. :(
Dat hoeft dan ook niet met je eigen stem afgespeeld te worden

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Intrum Justitia heeft ook mij gevonden (datalek) met als onderwerp: *****SPAM***** Laatste aanmaning, afzender host@sanatcimenajeri.net met een betaal direct button die verwijst naar http://intrum.duckdns.org/Intrum/herinnering/
Bij het uitblijven van uw betaling zijn wij genoodzaak om te starten met een gerechtelijke procedure, met als gevolg inbeslagname.
De kosten die hieruit voortvloeien zijn geheel voor uw eigen rekening

:')

Dus blijkbaar is Intrum Justitia ook gelekt in de dataset van Odido :?

DNS heb ik ergens anders ondergebracht, evenals mijn webhosting.

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 02-03-2026 17:50 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
JukeboxBill schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:22:
[...]

Ik heb me er nooit eerder in verdiept, maar volgens de Nederlandstalige handleiding van Apple is dat dus al mogelijk.
https://support.apple.com/nl-nl/111106
In Nederland doet deze functie aanzetten niets.

• Jerie
  • Niet online
[...]

Microfoon uit en het gesprek laten beginnen met de beller aan het woord. Niet alleen wachten tot 'spreek ik met die en die' daar zou je Kenny McCormick mmhhmm op kunnen reageren (de beller heeft dan al diverse zinnen moeten maken hetgeen statistisch in je voordeel werkt). Omdat voorheen 'ja' nuttig was om op te nemen, en je dan verder kunt met wat diegene van jou moet. Let op: dit betreft niet de nummers in je contact list.

Als iemand me random op straat aanspreekt (meestal type 'teveel make-up, plastic nagels, eendimensionale parfum', enz) loop ik ook zonder iets te zeggen door. Uit zelfbescherming. Terwijl een mevrouw van in de 50 die op mij af komt fietsen die de weg vraagt, die help ik dan weer graag.

Dat met die computerstem kan zelfs pre-recorded. Met AI modellen heb je zo mooie stemmen, goed verstaanbaar. De vraag is dan of je je juridisch als iemand anders voor zou doen? Zo is er een AI voice model dat sprekend lijkt op Scarlett Johansson.

Ander probleem is vanilla Android. Opnemen vinden ze al niet OK bij Google, terwijl het juridisch onder omstandigheden in Nederland mag, en jou juridisch sterker kan laten staan indien je het gesprek van een bedrijf of instantie op hebt genomen.

Asterisk kun je veel mee, maar native draait dat niet op Android of iPhone. Kom je door te schakelen.

• Jerie
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 2 maart 2026 @ 17:45:
[...]

Bedoel je dat jij het inspreekt bij een relatie? Bijvoorbeeld een klant? Dan weet jij in ieder geval wel wie je spreekt.

Iedere keer als ik de voicemail stem van mijn vrouw hoor (van 15 jaar terug) denk ik: doe dat nou niet. Het telefoonnummer spreekt voor zich. Laat de beller maar verifiëren dat het gebelde nummer overeen komt met het te bellen nummer. Het is niet jouw probleem.

Maar je zou ook een (overduidelijk) TTS ingesproken bericht erin kunnen zetten (Meta leverde dit tijden geleden gratis, je hebt ook Elevenlabs en dat bedrijf dat Amazon overnam die modellen werken nog steeds offline op Windows en Android; zeer goede kwaliteit). Of een wachtmuziekje (rick roll al tegengekomen? :P). Een ingesproken bericht hoeft dus inderdaad niet van je eigen stem te zijn.

Als bedrijf/org snap ik dat je klantvriendelijk wilt zijn, vooral MKB. Maar het is een gepasseerd station, en denk maar niet dat men blij is met toets 1 voor dit, spreek uw postcode in na de piep, of de AI assistant probeert u te helpen. Vooral bejaarden willen gewoon een medewerker spreken.

Het kan nog ridiculer. Iets met 'slimme' bril van Meta/Ray Ban die marks met ML identificeert en vervolgens door pastes knalt. Politieagenten hebben al last van doxing, de crux zit hem in de automatisering. En de voice cloning kan onderdeel zijn van deze chain. Het is nog toekomstmuziek, maar ver weg is dit helaas niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Jerie op 02-03-2026 18:46 ]

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:34
Jerie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:27:
[...]
Ander probleem is vanilla Android. Opnemen vinden ze al niet OK bij Google, terwijl het juridisch onder omstandigheden in Nederland mag, en jou juridisch sterker kan laten staan indien je het gesprek van een bedrijf of instantie op hebt genomen.
Met een recente update heb ik op een Google Pixel 8a wel de optie gekregen om gesprekken op te nemen. Echter wel met een geautomatiseerde stem welke onmiskenbaar duidelijk maakt dat "Het gesprek wordt opgenomen", voordat de opname daadwerkelijk start.

• NicoHF
  • Niet online
Sende115 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:45:
[...]

Met een recente update heb ik op een Google Pixel 8a wel de optie gekregen om gesprekken op te nemen. Echter wel met een geautomatiseerde stem welke onmiskenbaar duidelijk maakt dat "Het gesprek wordt opgenomen", voordat de opname daadwerkelijk start.
Op de Samsung S series met Android 16 is die functie er ook!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor wat het waard is:

Na 3 weken stuntelige communicatie vanuit Odido en rustig ademhalen ben ik eens de balans gaan opmaken.

Wanneer iemand een fout maakt, en gemeende excuses wil maken, horen daar wat mij betreft een paar belangrijke elementen bij:
* spijt betuigen
* erkennen wat de fout was
* verantwoordelijkheid voor de fout nemen
* verbetering duidelijk maken.

Als voorbeeld: als mijn kleuter in de zandbak het schepje van een ander afpakt, en die ander gaat huilen, dan leer ik hem te zeggen:
"sorry dat ik je schepje afpakte, jij was daar mee aan het spelen en ik had dat niet moeten doen, hier is de schep terug en ik zal het niet meer doen"

Als ik Odido langs die meetlat leg.
* Ze "betreuren het incident". Niet hun eigen akties, niet de impact op mij, maar domweg dat het gebeurd is.
* Erkennen nergens dat ze fouten hebben gemaakt. Niet in 1e instantie dat de beveiliging wellicht tekort schoot, niet in 2e instantie dat ze misschien sommige data niet hadden moeten bewaren, helemaal niks.
* Nemen dus ook nergens verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurd. Op zijn hoogst verantwoordelijkheid voor het niet betalen.
* Hebben alleen maar heel vage verbeterplannen, of algemeenheden. "We hebben het datalek gemeld". "We schakelen externe beveiligingsexperts in". En, ja, "hier is een abonnementje voor F-Secure".

Dat laatste is op zich sympathiek, maar voelt wel heel erg als een doekje voor het bloeden, ook gezien dat het vrij laat in het proces werd aangeboden. (Kort na een "reken maar niet op compensatie" update.)

Sindsdien hoor ik trouwens wel verrassend veel superblije Odido reclames voorbij komen, alsof ze niet net de grootste hack uit de Nederlandse geschiedenis hebben doorgemaakt.

En dat terwijl ik nog heel hard zit te balen dat mijn gegevens op straat liggen!

Kortom: ik heb een superslecht gevoel gekregen bij Odido en wat zij doen maakt het er niet beter op. Dus ik heb mijn conclusies getrokken. Ik ben eens met de stofkam door mijn abonnementen bij hun gegaan. Alles dat een tandje minder kan, heb ik een tandje minder gezet: Unlimited Basis, ipv. Unlimited Snelst. Visual voicemail gestopt, multisim voor de watch gecanceld.

De mobiele abonnementen zelf lopen nog een tijdje door, maar voor de vaste lijn heb ik de omzet (Freedom Internet) maar aangevraagd.

Maakt het Odido wat uit? Geen idee, zij denken in ieder geval van niet lijkt het, want voor mij werven ze ws. drie andere met voornoemde blije reclames.

Maar ik voel me wel een stuk beter met de gedachte dat mijn geld in ieder geval minder de kant op gaat van het bedrijf met de instelling die slechter is dan van een kleuter.

"We betreuren dat het schepje niet meer in jouw handen is, je kunt niet rekenen op automatische compensatie, maar hier is een hap zand"

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Even terugkomend op die spam van Odido vandaag van die Kabelfoon - die komt op alle adressen van oude spamlijsten ook, op adressen die al zo oud zijn, die heeft Ben, T-Mobile etc nog nooit gehad.

Bijvoorbeeld die bacyryxy, geen idee waar dat ooit is ontstaan, maar ontvang er echt al 10+ jaar spam op... en wie peter.fokker is, ook geen idee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ektWco59qFcnVXMXg5PkzR_cJSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpdlUmcCwEWHOOFuNuZknUAf.jpg?f=fotoalbum_large

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:03
Was ook te mooi om waar te zijn. Bedankt voor de waarschuwing.
Ga op zoek naar andere maatregelen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Jerie
  • Niet online
Sende115 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:45:
[...]

Interessant, welke Android versie draai je? Werkt het ook op Pixel 6?

Ik snap trouwens wel waarom Google het niet standaard aanbieden. Het kan ook voor criminaliteit worden gebruikt (dat is met wel meer tooling zo, maar dat kan wel argument zijn), en er zijn jurisdicties waar het absoluut verboden is (bij ons hangt het af van factoren zoals b2c vs. b2b). Het is ook van juridisch belang of het mocht worden opgenomen. Want zo niet, kun je het niet inzetten als bewijsmateriaal. Als je dan ook nog denkt dat je juridisch sterk staat, kan het als een boemerang in je gezicht belanden.

Persoonlijk heb ik zoiets van 'hot mics gonna record' maar dat past natuurlijk niet in het straatje van Google.

Overigens, op een rooted Android kan het gewoon.

• Sende115
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:34
Jerie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:26:
[...]

Interessant, welke Android versie draai je? Werkt het ook op Pixel 6?
Android 16 met de security patch van feb. 26.
Telefoon app is versie 209.0.867286655-pixel

• Harold Finch
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hemingr schreef op maandag 2 maart 2026 @ 16:21:
Net overstap van 3x mobiel en 1x glas naar de groene vrienden geregeld.

Mijn grap werd niet gewaardeerd.

"Heeft u voor mij uw rijbewijs of id nummer"

"Moment, even op het darkweb checken".

"......"

edit: (KPN medewerker kon er gelukkig daarna wel om lachen "dus nummerbehoud van Odido aanvragen?")
Maar er wordt dus gevraagd naar een nummer dat in principe door iedereen gevonden kan worden. Wat is daarvan de zin nog? Ik vind het vooral een grap - in negatieve zin - dat er klaarblijkelijk niets is veranderd in de identificatiemethode. Zeker bij KPN zou je anders mogen verwachten.

• AlexSoze
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20:58

AlexSoze

Bedankt namens Alex

Wellicht dat mijn vraag al gesteld is hoor. Maar wat kan men momenteel doen in combinatie met het volgende van mij?

Document nummer (rijbewijs)
Geldigheid van het document
Naam
Rekeningnummer
Adres
06 nummer
email

Tevens hoor ik dat in de laatste dataset deze info niet allemaal zit (Adres, banknummer). Is het verstandig om dit document te vervangen, als is het voor de zekerheid?

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Top, gegevens van mijn vrouw zitten ook in de gelekte data.
Ze heeft geen mail ontvangen en al jaren geen Ben klant maar volgens haveibeenpwned staat ze er in. Erg netjes weer van Odido :(

Gabriël AM5

• Jerie
  • Niet online
Keypunchie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:05:

* Hebben alleen maar heel vage verbeterplannen, of algemeenheden. "We hebben het datalek gemeld". "We schakelen externe beveiligingsexperts in". En, ja, "hier is een abonnementje voor F-Secure".

Dat laatste is op zich sympathiek, maar voelt wel heel erg als een doekje voor het bloeden, ook gezien dat het vrij laat in het proces werd aangeboden. (Kort na een "reken maar niet op compensatie" update.)
Zo sympathiek is het niet, dat lijkt het misschien. Providers gaven dit al jaren terug bij een abonnement. Xs4all deed dat eind jaren 90 al. Begin jaren 00 waren ze een van de eerste met virusscanner op email, server-side. Natuurlijk, volle KPN dochter. KPN levert dan ook al tijden F-Secure bij vaste internetaansluiting.

Uiteindelijk betaal je daar natuurlijk indirect voor maar zij kopen dat in bulk in, dus staffelprijzen. Ook moet je het eerst activeren en dat doet niet iedere klant. Sommige klanten hoeven zoiets niet, hebben zoiets al, of weten niet eens dat het bestaat.
Sindsdien hoor ik trouwens wel verrassend veel superblije Odido reclames voorbij komen, alsof ze niet net de grootste hack uit de Nederlandse geschiedenis hebben doorgemaakt.
Dit helpt ook met awareness. Als jij je ringtone zou veranderen naar 'Odidoooo' dan denk je bij opnemen nu direct 'oh wacht kan scam zijn'. Zo ook als je die reclame ziet en hoort. Daarnaast moeten ze hun goede naam opnieuw opbouwen, dus werving nieuwe so ligt voor de hand :+

Mooie post btw over die opvoeding en verantwoordelijkheid nemen.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Jerie schreef op maandag 2 maart 2026 @ 18:42:

Bedoel je dat jij het inspreekt bij een relatie? Bijvoorbeeld een klant? Dan weet jij in ieder geval wel wie je spreekt.
Nee, dat ik iets inspreek voor mijn eigen voicemail. Precies wat je daarna schrijft:

“Hallo, ik ben Gr4mpyC3t en ik ben er even niet. Spreek wat in en dan bel ik je terug”

Zou me niets verbazen dat hier ten eerste een bevestiging uit te halen is dat dit echt mijn 06-nummer is, en ten tweede voer voor het namaken van mijn stem. Dat is tegenwoordig kinderspel.

Have you tried turning it off and on again?

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:20
...
We moeten af van het gebruik dat je je voorstelt als je opneemt.
...
Dan ben ik al goed bezig!
Als stotteraar heb ik moeite met de letter "M".
"Hallo, met [voornaam]." hoor je mij zeker niet zeggen bij een onbekend nummer. Dat is dan gewoon "Hallo". :+

Mi 9T Pro • CCwGTV 4K • Soundcore Motion+

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AlexSoze schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:39:
Wellicht dat mijn vraag al gesteld is hoor. Maar wat kan men momenteel doen in combinatie met het volgende van mij?

Document nummer (rijbewijs)
Geldigheid van het document
Naam
Rekeningnummer
Adres
06 nummer
email

Tevens hoor ik dat in de laatste dataset deze info niet allemaal zit (Adres, banknummer). Is het verstandig om dit document te vervangen, als is het voor de zekerheid?
Men kan je gegevens gebruiken om malafide zaken te doen en het is op zekere maten mogelijk om malafide automatische incasso's te innen van je rekening. Echter, dat laatste kost nogal wat moeite en als het massaal gebeurt dan triggeren er genoeg alarmbellen bij de banken dus dat die methode toegepast wordt is niet heel groot (en anders heb je de storneringsregelingen).

Ik verwacht dat de gemiddelde mens hier weinig tot niks van gaat merken, phising en fishing wordt misschien wat intensiever... gewoon iedere mail over bankzaken en overheidszaken negeren (waarbij je informatie moet delen). Fysieke post goed nalezen of het wel klopt wat er staat en de bankrekeningen/kenmerken die daarin worden gebruikt goed nakijken (semi-overheden en overheden hebben altijd traceerbare IBAN nummers, bv: https://www.belastingdien...gnummers-gebruiken-wij-nu).

Deze hack is voornamelijk gevaarlijk voor politici en mensen met kritische taken (politie, defensie, etc).

Het is in ieder geval niet mogelijk om bankzaken te regelen, nieuwe rekeningen te openen, geld op te nemen, geld over te schrijven of creditcards te openen met de gelekte data.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2026 20:38 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Harold Finch schreef op maandag 2 maart 2026 @ 19:39:
[...]

Maar er wordt dus gevraagd naar een nummer dat in principe door iedereen gevonden kan worden. Wat is daarvan de zin nog? Ik vind het vooral een grap - in negatieve zin - dat er klaarblijkelijk niets is veranderd in de identificatiemethode. Zeker bij KPN zou je anders mogen verwachten.
Maar waarom zou een crimineel voor de grap jouw abonnement overzetten van Odido naar KPN? :D De automatische incasso verificatie bij KPN ging bij mij alsnog via Ideal dus dan zou die crimineel z'n eigen rekening moeten gebruiken om de betaling tot stand te zetten, ook de ontvangst bevestiging van de simkaart ging via mijn adres en een code die ik moest verifiëren op de KPN website (die via SMS naar mijn huidige mobiele nummer werd gestuurd).

Ik zie even niet in waarom KPN in dit geval de verificatie methode zou moeten aanpassen er is namelijk zeer weinig kans dat hier ooit misbruik van gemaakt gaat (en kan) worden.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 02-03-2026 20:49 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:20
Vorkie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:52:
Ik wilde deze toch even delen ; mogelijke relevantie, maar ik kreeg deze zojuist in de mailbox, gezien ik mijn moeder overzet van Odido naar KPN, kreeg ik in de mail van Odido een "waarom ga je weg" onderzoeklink.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je deze mail gekregen bij het opzeggen (via Odido) of bij het overstappen (via KPN), als dat al verschillend is?
Ik wil graag de datalek opgeven als reden.

Het wordt voor mij de eerste keer dat ik van provider ga wisselen.

Mi 9T Pro • CCwGTV 4K • Soundcore Motion+

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ruiten_Wisser schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:08:
[...]

Heb je deze mail gekregen bij het opzeggen (via Odido) of bij het overstappen (via KPN), als dat al verschillend is?
Ik wil graag de datalek opgeven als reden.

Het wordt voor mij de eerste keer dat ik van provider ga wisselen.
Bij het overstappen kreeg ik deze.

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
De politie zegt de Odido data ook te hebben verwerkt in hun tool Checkjehack. Beetje vreemd is dat ze
  • nummers van identificatiebewijzen niet expliciet noemen in de lijst met gelekte data
  • zeggen dat wachtwoorden gelekt zijn en adviseren deze te wijzigen
Hoewel andere websites waar je het kan checken zeggen dat mijn mailadres gelekt is, krijg ik er via de politie geen hit uit.

[ Voor 3% gewijzigd door areyouben op 02-03-2026 21:54 ]

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:40

jvp

Het is hier al veelvuldig voorbij gekomen dat Odido haar klant “wil helpen” door F-secure aan te bieden (24 mnd geheel kosteloos). Mooi hier heb je een doekje voor het bloeden gebaar maar ik ben aan het zoeken of er nog ergens verborgen voorwaarden vermeld staan. Heeft iemand zoiets kunnen vinden? Bijvoorbeeld door gebruik te maken van F-secure compenseren wij de door ons mogelijk aangerichte schade… jullie begrijpen vast wat ik bedoel ;)

• Wispe
  • Niet online
areyouben schreef op maandag 2 maart 2026 @ 21:52:
De politie zegt de Odido data ook te hebben verwerkt in hun tool Checkjehack. Beetje vreemd is dat ze
  • nummers van identificatiebewijzen niet expliciet noemen in de lijst met gelekte data
  • zeggen dat wachtwoorden gelekt zijn en adviseren deze te wijzigen
Hoewel andere websites waar je het kan checken zeggen dat mijn mailadres gelekt is, krijg ik er via de politie geen hit uit.
Bij mij komt er ook geen hit uit, net als bij F-secure, maar bij die andere website’s wel.
Wel mail van Odido gekregen, maar geen vreemde phishingpogingen.

Heel vreemd allemaal.

• Jurgen_E
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02:33
Wispe schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:04:
[...]

Bij mij komt er ook geen hit uit, net als bij F-secure, maar bij die andere website’s wel.
Wel mail van Odido gekregen, maar geen vreemde phishingpogingen.

Heel vreemd allemaal.
Ik heb dus precies hetzelfde, knip. Jij maakt het wel heel bond door 4 tools in een zin te benoemen

Ook krijg ik tot nu toe nog geen phishing mail.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 02-03-2026 23:07 ]

• wvg321
Ik krijg bij de politie ook met mijn 2 mailadressen geen hit. Bij haveIbeenpwned komen beide adressen voor, terwijl in het daadwerkelijke bestand maar 1 van beide adressen voorkomt.

• mrmrmr
  • Niet online
Jurgen_E schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:07:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde, knip Ook krijg ik tot nu toe nog geen phishing mail.
Misschien komt dat omdat er een stuk of 4 gepubliceerde databestanden zijn geweest en dat niet iedereen alles (correct) heeft verwerkt. Logica dicteert dat een positief resultaat (iets gevonden) altijd boven een negatief resultaat gaat (niets gevonden). Je kan dus het beste HIBP vertrouwen.

Bij het parsen van bestanden kan gemakkelijk iets mis gaan, o.a. als men met regular expressions data eruit heeft gehaald.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 02-03-2026 23:06 ]

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Odido had vandaag de balls om mij per sms een link naar een enquete te sturen na contact met de klantenservice. Alle contact met de realiteit kwijt die partij.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Het in bezit hebben, downloaden, bekijken en verspreiden van de data is strafbaar. Het (deels) plaatsen van de data is hier dan ook niet toegestaan. Niet de inhoud, niet de headers, niet een fractie. Het is een ontzettend grijs gebied waar wij als Tweakers ver van weg willen blijven. Zie ook nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen.

Het delen van links naar tools die de data kunnen bekijken en/of controleren of je tussen de data zit is niet toegestaan. Links delen naar de data is ook niet toegestaan. Niet hier, niet via de DM, doe het gewoon niet.

We modereren hier streng op en aangezien het ondoendelijk is om posts te blijven aanpassen, gooien we alle posts met enige verbondenheid met het bovenstaande dan ook zonder bericht in de prullenbak.