• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:39
Tralapo schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:16:
Odido had vandaag de balls om mij per sms een link naar een enquete te sturen na contact met de klantenservice. Alle contact met de realiteit kwijt die partij.
Het bedrijf gaat aan de andere kant gewoon door.

Zucht...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:01
Tralapo schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:16:
Odido had vandaag de balls om mij per sms een link naar een enquete te sturen na contact met de klantenservice. Alle contact met de realiteit kwijt die partij.
Wat moeten ze dan doen? Alle klantencontact verbreken of al dit soort dingen blokkeren? Waarna dan iedereen weer gaat klagen dat ze nergens hun klachten kwijt kunnen?

Uiteindelijk zullen ze de boel toch draaiende moeten houden en daar horen dit soort enquêtes ook gewoon bij. En daarbij kunnen degenen die het klantencontact doen ook weinig doen aan dit lek. Die doen gewoon hun werk en mogen best beloond worden voor de shit die ze nu over zich heen krijgen.

[removed]

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
redwing schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:39:
[...]

Wat moeten ze dan doen? Alle klantencontact verbreken of al dit soort dingen blokkeren? Waarna dan iedereen weer gaat klagen dat ze nergens hun klachten kwijt kunnen?
In ieder geval niet in week 1 klanten aanmoedigen op linkjes in smsjes te klikken.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:01
Tralapo schreef op maandag 2 maart 2026 @ 23:26:
[...]

In ieder geval niet in week 1 klanten aanmoedigen op linkjes in smsjes te klikken.
Dat is hoe zo'n beetje elke partij om feedback vraagt. Als je dat een slecht idee vind moet je over al die andere partijen ook klagen.

[removed]

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
redwing schreef op maandag 2 maart 2026 @ 23:30:
[...]

Dat is hoe zo'n beetje elke partij om feedback vraagt. Als je dat een slecht idee vind moet je over al die andere partijen ook klagen.
Ik vind het dan ook altijd een slechte (en vervelende) methode.

Maar als je momenteel dagelijks in de media hoort dat je niet op linkjes moet klikken zie ik gewoon niet in waarom je dat überhaupt zou doen.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
redwing schreef op maandag 2 maart 2026 @ 22:39:
[...]

Uiteindelijk zullen ze de boel toch draaiende moeten houden en daar horen dit soort enquêtes ook gewoon bij. En daarbij kunnen degenen die het klantencontact doen ook weinig doen aan dit lek. Die doen gewoon hun werk en mogen best beloond worden voor de shit die ze nu over zich heen krijgen.
Enquêtes zijn bullshit om een klant het gevoel te geven dat het bedrijf naar ze luistert. Dit doen ze er mee:

Afbeeldingslocatie: https://p.kagi.com/proxy/printer-shredder-teamwork-v0-zxrng1zkqbj81.gif?c=MHaoEHf4JA4T1dYEo1CR0dIFc7LnL0baTC8wWoHWpSMfvFFzdFVHEkY00O2ZteQb6ClwQtW_auI9axvvUgz-NLTMvk9J4xPrCk3-MvIIDDBX87m443eLecFf_YkhFMbs078hLTpYtEZr0hsScgtbJ-OnexfbPeZcXI32Xzn5u4Wifow3Av-k6anzXRzUB-Z_

Huur techneuten in geen marketing of sales droids. Ga eens uitvinden hoe je IPv6 uitrolt. Xs kon het ook 16 jaar geleden ook (native, tunneling sinds 2002). FIDO2 keys kosten geen drol, bescherm je je werknemers en je bedrijf mee, is weer eens wat anders. Versleutel eens wat gevoelige velden in een database, sanitize je records van klanten die weg zijn die data hoef je echt niet dagelijks bij, hoeft niet eens op live/online storage. Rol monitoring uit op de clients van je helpdesk droids, die kunnen blijkbaar zo alle data leegtrekken zonder gevolgen. Hoe moeilijk kan het zijn?! Oh, en stop met SMS te gebruiken voor wat dan ook (MFA, https linkjes, enz). Het is eenvoudig te MITM'en (read, write, enz.)

Toen ik leerde dat ze geen native IPv6 hadden, had ik weg moeten zijn, maar toen zat ik nog bij Tele2 (voor de overname). Dus zelfs dan zat ik in deze dataset!

En als toetje krijg je ook nog eens te horen dat je niet mag verifiëren welke data er van jou is gelekt.

Hoe meer ik me er in verdiep, hoe vaker ik nog een steekhoudend argument tegenkom welke onderschrijft dat dit bedrijf grof nalatig is geweest. En dat het er een rommeltje is, nog steeds.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Let op:
Het in bezit hebben, downloaden, bekijken en verspreiden van de data is strafbaar. Het (deels) plaatsen van de data is hier dan ook niet toegestaan. Niet de inhoud, niet de headers, niet een fractie. Het is een ontzettend grijs gebied waar wij als Tweakers ver van weg willen blijven. Zie ook nieuws: Nieuwsblog: journalistieke afwegingen als je schrijft over cybercriminelen.

Het delen van links naar tools die de data kunnen bekijken en/of controleren of je tussen de data zit is niet toegestaan. Links delen naar de data is ook niet toegestaan. Niet hier, niet via de DM, doe het gewoon niet.

We modereren hier streng op en aangezien het ondoendelijk is om posts te blijven aanpassen, gooien we alle posts met enige verbondenheid met het bovenstaande dan ook zonder bericht in de prullenbak.