Dat is niet meer zo. Alleen als er gele kaarten worden gegeven maar dan moeten ze het heel bond maken.Quad schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:55:
[...]
Niet per se, als er 3 een penalty krijgen, gaat het brons naar winnaar B finale.
3 YC-B, in het ijshockey slechts op opstootjeCharles Hill schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:56:
[...]
Dat is niet meer zo. Alleen als er gele kaarten worden gegeven maar dan moeten ze het heel bond maken.
Wilde net zeggen dat de VS nog niet gevallen is .....
Commentator Eurosport was ook al cynisch, als er eentje valt zijn het de Amerikanen.Charles Hill schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:58:
Wilde net zeggen dat de VS nog niet gevallen is .....
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Het blijft toch een bijzonder choreografisch spel
Zou wat zijn Nederland 1,2 en 3 bij de mannen, ik ga in een stuip als dat zo is.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Op de NOS ook. Kan ook weinig anders na al hun valpartijenQuad schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:59:
[...]
Commentator Eurosport was ook al cynisch, als er eentje valt zijn het de Amerikanen.
Ben een paar keer geweest in Ahoy en Dordrecht heerlijke sfeer en mooie snelle sport.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kans acht ik toch niet geheel aanwezig.Pierre schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:00:
Zou wat zijn Nederland 1,2 en 3 bij de mannen, ik ga in een stuip als dat zo is.
nggyu nglyd
Ik betwijfel het, bij penalty krijg je gewoon geen resultaat namelijk en wordt je geschrapt uit de uitslag.Charles Hill schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:56:
[...]
Dat is niet meer zo. Alleen als er gele kaarten worden gegeven maar dan moeten ze het heel bond maken.
nggyu nglyd
Eerste finale van de avond. Kom op dames!
Werd op de NOS uitgelegd. Nederland heeft zo een keer brons gewonnen door de B finale te winnen. Er werd daarbij verteld dat dat niet meer kan tegenwoordig.Quad schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:02:
[...]
Ik betwijfel het, bij penalty krijg je gewoon geen resultaat namelijk en wordt je geschrapt uit de uitslag.
Okay, bij de relay kan het dan wel? Eurosport heeft dat er wel over namelijk.Charles Hill schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:04:
[...]
Werd op de NOS uitgelegd. Nederland heeft zo een keer brons gewonnen door de B finale te winnen. Er werd daarbij verteld dat dat niet meer kan tegenwoordig.
nggyu nglyd
NOS is zo'n beetje de SBS voor sportwedstrijden dus zou eerder Eurosport geloven.Quad schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:05:
[...]
Okay, bij de relay kan het dan wel? Eurosport heeft dat er wel over namelijk.
Zero compensation
GVD… weg medaille
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Morgen gaat het leven weer gewoon doorPatrickC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:07:
GVD… weg medaille
Zero compensation
Dat is toch wel het grote probleem dat ik met shorttrack heb… als zoiets in de finale gebeurt ben je de sjaak.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Kan niet altijd geluk hebben ^^ Wel jammer
Oh nu ook al wel. Super zonde dit, maar ja, wij doen er niets aan.Internet Janny schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:08:
[...]
Morgen gaat het leven weer gewoon door
nggyu nglyd
Of reageer dan gewoon niet als je sport niet beleefd. Het is nu zuurInternet Janny schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:08:
[...]
Morgen gaat het leven weer gewoon door
Wat boeit dat, diegene is eruit gekegeldLZ86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:10:
Wie viel d'r? Was dat Velzenboer weer?
Ik beleef sport liever zelfCharles Hill schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:10:
[...]
Of reageer dan gewoon niet als je sport niet beleefd. Het is nu zuur
Zero compensation
Brons telt hier toch niet...Charles Hill schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:11:
Geen penalty, geen plak
Ze raakte de schaats van haar voorganger.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Yup, het was weer Michelle Velzenboer.
Maar ik denk niet dat ze deze keer er veel aan kon doen. Die werd keihard in de kont van de Canadees geduwt
Maar ik denk niet dat ze deze keer er veel aan kon doen. Die werd keihard in de kont van de Canadees geduwt
Italiaanse ging ook nog bijna onderuit en verloor daardoor plek 1.Quad schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:14:
Canada kon echt met moeite op de schaatsen blijven staan.
Heel jammer dit.
Eurosport commentator geëmotioneerd.
Het is dan ook gewoon een contactsport natuurlijk.
Zoë is haar nichtjePjotrStroganov schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:15:
Eurosport commentator geëmotioneerd.
Heel zonde, bijna domme actie van Michelle.. geduld hebben en je pakt die kans later in de rit.
Ik weet niet of het door Michelle zelf komt, ze werd ontzettend hard aangeduwd.Holk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:16:
[...]
Zoë is haar nichtje
Heel zonde, bijna domme actie van Michelle.. geduld hebben en je pakt die kans later in de rit.
nggyu nglyd
Kon er weinig aan doen. Kreeg de duw vooruit en kan dan niet zomaar remmen.Holk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:16:
[...]
Zoë is haar nichtje
Veel te gretig, jammer hoor maar dat is ook de sport.
De mannen zullen hier trouwens 0 last van hebben dus dat emotionele sloeg even wat teveel door bij die commentator.
De mannen zullen hier trouwens 0 last van hebben dus dat emotionele sloeg even wat teveel door bij die commentator.
Sport = emotie. Als je die uitzet bij het kijken van dit soort evenementen mis je toch wel een stuk belevenisInternet Janny schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:12:
[...]
Ik beleef sport liever zelfHet is puur vermaak, voor mij niet zuur want ik heb er geen aandeel in.
Na de shorttrack mixed relay en 3000m dames langebaan, is dit toch wel de 3e verwachte gouden medaille die we missen. Maar zo gaat het nu eenmaal altijd op de OS, je verliest en wint onverwachte plakken. Dat maakt het sport ook wel weer mooi.
Ze kunnen behoorlijk hard remmen hoor. Duw was inderdaad fors maar had meer in controle kunnen blijvenCharles Hill schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:17:
[...]
Kon er weinig aan doen. Kreeg de duw vooruit en kan dan niet zomaar remmen.
Desalniettemin enorm zonde
Ze kunnen zeker hard remmen, als ze er de ruimte voor hebben. Maar die had ze hier niet echt. Dan zit je met de ijzers in elkaar lijkt me.Holk schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:19:
[...]
Ze kunnen behoorlijk hard remmen hoor. Duw was inderdaad fors maar had meer in controle kunnen blijven
Desalniettemin enorm zonde
Misschien moeten we niet er alles aan doen om de schuldige aan te wijzen, en accepteren dat dit soort momenten bij de sport horen
Tweakers, want die commentator is veel te emotioneelvhal schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:26:
Als er twee oud-shorttrackers min of meer zeggen dat de duw te hard was, wie moet ik dan geloven? Random Tweakers of toch die 2?
Getekend, een Tweaker
Gelukkig heb ik nog nooit een shorttrack race gezienvhal schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:26:
Als er twee oud-shorttrackers min of meer zeggen dat de duw te hard was, wie moet ik dan geloven? Random Tweakers of toch die 2? Ik kies het laatsteJammer dat het zo gelopen is maar het is niet anders
Het doel van Niels Kerstholt, iedereen naar huis met een medaille, wordt niet gehaald zo helaas. Even de 1500m nog afwachten, maar vooralsnog heeft van de dames nu alleen Xandra medailles gehaald.
Eurosport meldt ook voor deze 500m dat b finale een minieme kans op een medaille heeft.
nggyu nglyd
Theoretisch is die kans er ook, als we kaarten worden gegeven. Maar die kans is dus heel klein.Quad schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:32:
Eurosport meldt ook voor deze 500m dat b finale een minieme kans op een medaille heeft.
Anyway, daar gaan ze zometeen. Hopen dat het nu wel lukt. Zou toch jammer zijn van deze avond als het nu ook niet lukt
Dat is waar, brons is in principe binnenLZ86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:35:
Nou kijken wie van de NL er brons krijgt. De rest staat nog open
Elkaar blokken...
Zero compensation
dat was interessant
Ah jammer, geen goud. Wel mooi zilver en brons.
Het begon zo goed vanavond … maar helaas geen goud vandaag… alleen ‘maar’ zilver en brons…
De ene Canadees offert zich op voor de andere die goud haalt…
Nederland was met z’n 3en, hadden er ook eentje kunnen opofferen voor goud.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeroenvde89 op 18-02-2026 21:41 ]
Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Nee. Natuurlijk krijgt Dandjinou een straf. Maar Dubois profiteert maximaal van het beuken van de andere Canadees.
Nou, hier begin ik niet aan hoor.PatrickC schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:41:
[...]
De ene Canadees offert zich op voor de andere die goud haalt…
nggyu nglyd
Was ook niet serieus bedoeld
Moet je eens in het F1 topic kijken tijdens een race.
Neem aan dat er niks meer komt?
Zero compensation
Nu ijshockey full screen aan.
Het mooiste is hoe blij Jens is voor zijn broer, terwijl hij zelf misschien wel op meer had gehoopt. Wel jammer voor Teun!
Dit was voor Nederland de laatste kans op een gouden medaille denk ik? De 1500m gaat toch naar Stolz verwacht iedereen.
nggyu nglyd
Massastart is er ook nog (denk niet dat we kans maken daar hoor). En de 1500 meter voor vrouwen ook nog, daar is Kok wel een outsider.
Maar dit zal het inderdaad wel een beetje zijn qua goud.
Relay mannen shorttrack toch?LZ86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:50:
Massastart is er ook nog (denk niet dat we kans maken daar hoor). En de 1500 meter voor vrouwen ook nog, daar is Kok wel een outsider.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dit is nog het programma met Nederlanders;LZ86 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:50:
https://www.nu.nl/olympis...ederlanders-in-actie.html
Wellicht nog wat kansen, maar vanavond had het zeker moeten gebeuren. Zuur dat het niet één keer goud is.
Relay mannen op shorttrack zijn er ook nog. Niet de favoriet voor goud misschien, maar in shorttrack is alles mogelijk. En mass start bij de vrouwen en mannen ook nog goede kans op goud,
Jammer van de relay en helaas geen goud op de 500.
Het is wat het spelletje spannend maakt altijd kan er van alles gebeuren.
Ondanks dit mogen we super trots zijn met al die medailles op het shorttrack.
Het is wat het spelletje spannend maakt altijd kan er van alles gebeuren.
Ondanks dit mogen we super trots zijn met al die medailles op het shorttrack.
Voor de shorttrack nog relay mannen en de 1500m dames met Xandra en Suzanne (even niet scherp of we daar een derde plek voor hebben, meende slechts 2)Quad schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:48:
Dit was voor Nederland de laatste kans op een gouden medaille denk ik? De 1500m gaat toch naar Stolz verwacht iedereen.
@Holk thanks!
nggyu nglyd
We hebben nu 15 medailles… 2 minder dan in 2022… dus het moet mogelijk zijn het totaal van 2022 te gaan overtreffen. Shorttrack nog 1-3 en dan op de langebaan nog 1-4.
Niels Kerstholt zegt nu toch dat het waarschijnlijk een bewuste actie was van Canada… hij zegt nog net niet dat Canada express een penalty pakt om wat Nederlanders uit te schakelen…