Ik begeleid geen schaatsers, maar heb er wel genoeg verstand van dat ik een middellange afstand schaatser niet zou laten trainen als een marathonloper voor de 42 km marathon nee, dat zou niet echt tot resultaten leiden kan ik je wel vertellen. Daar hoef je trouwens geen fysio voor te zijn om dat te weten maar goed.
Tussen de world cups van schaatsen zitten normaal maar 1 of 2 weken rust btw dat is geen olympische spelen maar nu hadden ze dus 4 weken de tijd voor herstel. Zie je marathonlopers wel is wedstrijden 2 weken na elkaar lopen ? Nee idd dat kan niet omdat herstel van een marathon veeel langer is dan paar km schaatsen (ook al is het nog zo intensief, ik zeg niet dat het niet zwaar is he begrijp me niet verkeerd, maar het herstel is gewoon minder lang).
De timing van het OKT lijkt mij niet het probleem maar het mentale aspect kan misschien wel van invloed zijn geweest.. maarja er zijn zoveel factoren die voor de tegenvallende resultaten van vandaag gezorgd kunnen hebben dat het heel moeilijk te zeggen is wat precies het "probleem" is geweest voor deze paar dames. Misschien hadden ze ook gewoon een slechte dag..
[
Voor 44% gewijzigd door
Stylze op 07-02-2026 18:37
]