Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hele domme actie en totaal onnodig. Hoort wel weer bij de reputatie van ijshockey.Pinobigbird schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:23:
Domme actie. Vier minuten penalty
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
1: Ik zie die puck amper
2: commentaar Grueter.
EurosportLZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Ik probeer het te volgen maar loop tegen 2 dingen aan.
[ Voor 11% gewijzigd door sus op 22-02-2026 16:33 ]
1. Beter TV nodig?LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
2. Pak Eurosport
Kan je naar Eurosport?LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Is de puck daar groter dan?
Die lijken niet geheel neutraal, maar ook niet zwaar voor Canada meen ik.PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:30:
[...]
Bij HBO Max/Eurosport vonden ze van niet, maar die lijken wat op de hand van Canada…
Ik gok dat de VS de winnende maakt na ongeveer 2:30 verstreken.sus schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Overtime! Wie durft te gokken?
Waarom was een vergelijkbare actie van US maar 2 minuten? Vanwege intentie?Pinobigbird schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:23:
Domme actie. Vier minuten penalty
Canada!sus schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Overtime! Wie durft te gokken?
USA!
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 22-02-2026 16:36 ]
Doe dat nou niet wel! Gemiddeld wordt er fout gegokt in dit topic
[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 22-02-2026 16:37 ]
Ik heb het voor je aangepast! Hopelijk werkt het!Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:35:
[...]
Doe dat nou niet! Gemiddeld wordt er fout gegokt in dit topicWaarom denk je dat ik VS gok?!
Ik kijk naar een stream. ik zal eens kijken of ik Eurosport kan zien. DIe Grueter is echt horror.
Maar die puck volgens is wel lastig. Soms zie je m, maar raak ik m kwijt door de snelheid. Dan even kijken waar die gasten heenschaatsen en op elkaar inbeuken om m weer te vinden
https://www.moviemeter.nl/film/17732
Miracle
Over het Amerikaanse (amateur)
Ijshockey team dat het onverslaanbare Sovjet Unie verslaat en goud pakt in 1980
Het Sovjet Unie (profs, zoals eerder aangegeven )in de OS en was 4 olympische spelen onverslaanbaar gebleken.
Hadden het jaar daarvoor de NHL All stars met 6-0 afgedroogd
Wellicht moeten ze FoxTrax weer gaan gebruiken voor jou?LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:37:
Hahaha,
Ik kijk naar een stream. ik zal eens kijken of ik Eurosport kan zien. DIe Grueter is echt horror.
Maar die puck volgens is wel lastig. Soms zie je m, maar raak ik m kwijt door de snelheid. Dan even kijken waar die gasten heenschaatsen en op elkaar inbeuken om m weer te vinden
Wikipedia: FoxTrax
FoxTrax, bekend als de "glowing puck", was een innovatief augmented reality-systeem dat van 1996 tot 1998 door Fox Sports werd gebruikt tijdens NHL-ijshockeyuitzendingen. Het systeem maakte gebruik van speciale pucks met sensoren om een blauwe gloef en snelheidssporen op het scherm te projecteren, waardoor kijkers de puck makkelijker konden volgen.
[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 22-02-2026 16:42 ]
OT is 3x3, idd sudden deathSilentSimon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:48:
Dit is weer een sudden death idee neem ik aan?
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
3 vs 3 erg leuk maar liever gehad volle 20 min.
[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 22-02-2026 16:55 ]
Volgens mij zat je er heel dichtbij! Geld op gezet?Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:33:
[...]
Ik gok dat de VS de winnende maakt na ongeveer 2:30 verstreken.
Dat betekent, stam + t .
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
haha nee, maar ik dacht wel echt dat de VS 't zou winnen gezien het scoreverloop in alle eerdere wedstrijden van ze.Apache4u schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:57:
[...]
Volgens mij zat je er heel dichtbij! Geld op gezet?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
In ieder geval niet in Winnipeg vermoed ik…PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:54:
Die keeper van USA… die krijgt wel een standbeeld denk ik.
Mooie (spannende) finale, niet de gewenste afloop helaas. Weet wel weer waarom ik dit zo’n mooie sport vind.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Mooie 2 weken sport gezien ja 🙂Pierre schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:01:
Nou dat was het dan, we hebben weer een gat waar we invallen, tot de volgendeleuk om hier te lezen en dingen te kijken.
Nu weer verder met voetbal, zo Arsenal en vanavond Feyenoord dus sluit mooi op elkaar aan.
Maar je hebt ook nog de Paralympische spelen maar volg dat toch een stuk minder. Snap ook niet waarom ze dat niet ervoor doen, lijkt mij dat het dan wat meer aandacht krijgt.
Over 2 weken op 8 maart begint de F1 weer, daar heb ik ook zin in.Marc3l schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:20:
[...]
Mooie 2 weken sport gezien ja 🙂
Nu weer verder met voetbal, zo Arsenal en vanavond Feyenoord dus sluit mooi op elkaar aan.
Maar je hebt ook nog de Paralympische spelen maar volg dat toch een stuk minder. Snap ook niet waarom ze dat niet ervoor doen, lijkt mij dat het dan wat meer aandacht krijgt.
Maar Canada heeft het zelf volledig laten liggen tijdens de wedstrijd. Vooral het gemiste schot op open doel zo missen.
[ Voor 41% gewijzigd door Charles Hill op 22-02-2026 18:38 ]
Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Het camerawerk is ook wel briljant. Als je de puck niet ziet moet je gewoon volgen waar de camera op mikt of heen beweegt en dat weet je waar ie is!Oogje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.
Saai? De opening was zeer mooi juist. Italiaanse elegantie en klasse en verwacht in Verona hetzelfde of nog mooier.PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:05:
Nu alleen nog de Closing Ceremony… hopelijk wat boeiender dat de Opening Ceremony. Daar krijgt Klaebo dan zijn 6e goud nog even omgehangen. Maar hoogtepunt vanavond natuurlijk Jorrit en Xandra!
Het is toch wat dat het zo moet. Ik geloof niet dat ook maar één man van het Duitse bobslee team dit moet doen.
Steeds grote groepen dansers met een ander dansje… vaak wordt er een ‘verhaal’ verteld bij de opening van de Spelen. Dat miste ik deze keer. Ook dat optreden van Mariah Carey snapte ik niet… een Amerikaanse ster van weleer? Één van de hoogtepunten was dan wel weer Bocelli… dat was echt prachtig. De landen met de vlaggenparade duurde ook veel te lang, ook door de drie locaties (wel leuk bedacht, maar daardoor wel langer dan normaal). Het einde met het Olympisch vuur was ook teleurstellend… zo’n klein vlammetje… net een gelhaard. Zo’n Olympische vlam moet een flink vuurtje zijn!AMARONE schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:46:
[...]
Saai? De opening was zeer mooi juist. Italiaanse elegantie en klasse en verwacht in Verona hetzelfde of nog mooier.
De Closing Ceremony is op een prachtige locatie. Dus dat is al beter. Ben benieuwd!
Yup. Al was het maar alleen de hoogtepunten via het NHL-kanaal op YouTube of via de NHL app.Oogje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.
Ben wel benieuwd hoe het is om een wedstrijd live te zien, trouwens. Staat nog op de bucket list.
Alle sporters moeten volgens mij nog binnen komen en een plek innemen.vhal schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:38:
Mooie locatie, jammer van de half lege tribunes. Verder geloof ik dat dit niet echt mijn ding is....
Ah ja, dat zou een logische verklaring kunnen zijnd-vine schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:41:
[...]
Alle sporters moeten volgens mij nog binnen komen en een plek innemen.
Ondanks dat het jammer is dat Canada niet had gewonnen.
Is het 2e goud voor de Amerikaanse van 46 jaar ook wel historisch.
Daarbij hoort deze iconische foto
:strip_exif()/f/image/xPDhn6FV5a7vdbMnP7HBWEJU.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zat nog een triest verhaal aan vast bij de Amerikaanse ploeg.
Vorig jaar werd een ploeggenoot doodgereden.
https://www.ad.nl/olympis...en-automobilist~a344d5d5/
[ Voor 19% gewijzigd door d-vine op 22-02-2026 22:19 ]
Het is jammer dat de spelen voor een aantal sporters is uitgelopen op een deceptie. Snap het wel dat die er daarom niet bij zijn, wilde waarschijnlijk zo snel mogelijk naar huis toen het kon.Pierre schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:14:
En geen Suzanne Schulting bijzonder weer, beetje jammer, al kan ik het begrijpen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Olympic spirit, hoogtepunten en dieptepunten. Juist een dieptepunt kan ook mooi zijn om te laten zien omdat je er ook van terug kan komen.Charles Hill schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:28:
Nog even zitten kijken omdat die compilatie zou komen. Zat het valmoment van Schulting nou in de compilatie van hoogtepunten? Zag ik dat goed? Zo'n val bij shorttrack is nou niet echt een hoogtepunt. Zijn veel mooiere beelden te kiezen.
Ik zag maar één dieptepunt, en dat was die ene schuiver over het ijs.Jorah_Newstone schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:30:
[...]
Olympic spirit, hoogtepunten en dieptepunten. Juist een dieptepunt kan ook mooi zijn om te laten zien omdat je er ook van terug kan komen.
En leuk ook dat ze gewoon lekker veel sneeuw hadden, dat ziet er toch beter uit dan kale bergen.
En deze gast heeft gewoon alles gewonnen wat hij kon winnen, 6x goud. BizarCharles Hill schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:44:
4 van de 6 medailles voor Noorwegen met de 50km, bij de mannen zelfs een volledig Noors podium.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Hier ook, maar dat moet dan maar wel een wedstrijd in Canada zijn en niet hun zuiderburensebasd schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:29:
[...]
Yup. Al was het maar alleen de hoogtepunten via het NHL-kanaal op YouTube of via de NHL app.
Ben wel benieuwd hoe het is om een wedstrijd live te zien, trouwens. Staat nog op de bucket list.
Heerenveen Flyers kan ik trouwens ook aanraden, of 1 van de andere ploegen in NL
[ Voor 9% gewijzigd door Oogje op 22-02-2026 22:18 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Weet niet meer wie, maar een van de schaatsers zei al dat het in Thialf als een wereldbekerwedstrijd zou aanvoelen, zo ver van de rest van de Spelen vandaan.
[ Voor 31% gewijzigd door Bundin op 22-02-2026 22:26 ]
Het besluit is al genomen. Het wordt Turijn of Heerenveen.Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:24:
Ik mag toch hopen dat ze over 4 jaar, na de successen op de tijdelijke baan nu, niet naar Thialf gaan maar die succesvolle ijsmeester het gewoon nog eens laten opbouwen. Liever toch nog zo dicht mogelijk bij elkaar ondanks dat de drie sites al best een eind uit elkaar zijn, lijkt me leuker voor atleten en publiek.
Weet niet meer wie, maar een van de schaatsers zei al dat het in Thialf als een wereldbekerwedstrijd zou aanvoelen, zo ver van de rest van de Spelen vandaan.
https://www.bbc.com/sport...oie%20and%20Haut%2DSavoie.
Ja dat lijkt mij ook leuker inderdaad. Geen idee of ze daar ook een grote hal hebben zoals Milaan dat wel had.Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:24:
Ik mag toch hopen dat ze over 4 jaar, na de successen op de tijdelijke baan nu, niet naar Thialf gaan maar die succesvolle ijsmeester het gewoon nog eens laten opbouwen. Liever toch nog zo dicht mogelijk bij elkaar ondanks dat de drie sites al best een eind uit elkaar zijn, lijkt me leuker voor atleten en publiek.
Het enige jammere dit jaar was die nieuwe bobslee baan...zo'n lelijk gevaarte op de berg terwijl er in Turijn nog eentje lag.
Voor deze OS hebben ze de locatie van het schaatsen ook veranderd, ik hoop dat de Fransen nog iets bedenken.PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:35:
[...]
Het besluit is al genomen. Het wordt Turijn of Heerenveen.
Je hebt iets nodig van 200x100 meter, dat is niet overal beschikbaar
[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 22-02-2026 22:49 ]
PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:35:
[...]
Het besluit is al genomen. Het wordt Turijn of Heerenveen.
Klinkt alsof schaatsen gezien wordt als minder relevant voor de organisatie. Dat ze geen nieuwe hal willen neerzetten is echt heel verstandig, moeten ze zeker niet doen. Er zijn al genoeg voormalig olympisch venues die niet meer worden gebruikt. Maar die zin komt een beetje over als "schaatsen mag goedkoop elders, dan kunnen wij mooi focussen op de rest in de Alpen"."This is so that the Games in the French Alps can be as we want them to be.
Alsnog een slecht verhaal als je 't mij vraagt, gezien de successen de afgelopen weken op de "opklapbaan".
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Technisch gezien wel Frankrijk.Megupe schreef op maandag 23 februari 2026 @ 07:35:
Surfen was 2 jaar terug op een ander continent.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dan ga je die maand maar lekker naar Kardinge ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-02-2026 09:50 ]
Ja mocht het in Thialf gaan plaatsvinden ben ik er ook bij. Is zo ongeveer de enige kans om iets met OS in NL te doen.Dr. Strangelove schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:50:
Maar wel een unieke kans om de Winterspelen in eigen land te hebben zonder alle bagage die daarbij komt. Ik sta in de rij voor kaartjes. En de sfeer in Thialf is fantastisch, daar zal je geen half lege tribunes hebben tijdens de medaille ceremonies.
Dan ga je die maand maar lekker naar Kardinge ofzo
Maar is het economischer en ecologischer om Thialf te gebruiken in plaats van een tijdelijke hal? Grenoble zal toch wel een expo hal hebben zoals wij de RAI/MECC/Ahoy en Milaan dus ook.
Voor lange baan schaatsen? Thialf is samen met Hamar en Calgary 1 van de 'iconische' locaties voor het lange baan schaatsen, als je dan moet kiezen lijkt me dat stukken logischer dan naar Turijn gaan waar je ook nog eens flink minder publiek gaat trekken.Dr. Strangelove schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:23:
Qua afstand en uitstraling is Turijn wel een logischere keuze dan Thialf.
Maar om in Nederland een stuk OS winterspelen te doen, dunno. Dan voelt Turijn als een logischer locatie.
Maar laten we hopen dat het Thialf wordt. Zou cool zijn.
Op zich mee eens, maar zie nu dat er in heel Frankrijk uberhaupt niet eens 1 overdekte 400m ijsbaan is. Dan is het toch niet zo gek om 1 hal te bouwen waar je na de spelen en ook in aanloop naar de spelen met je nationale ploeg kan trainen / topsportlocatie van kan maken?Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:41:
[...]
[...]
Klinkt alsof schaatsen gezien wordt als minder relevant voor de organisatie. Dat ze geen nieuwe hal willen neerzetten is echt heel verstandig, moeten ze zeker niet doen. Er zijn al genoeg voormalig olympisch venues die niet meer worden gebruikt. Maar die zin komt een beetje over als "schaatsen mag goedkoop elders, dan kunnen wij mooi focussen op de rest in de Alpen".
Alsnog een slecht verhaal als je 't mij vraagt, gezien de successen de afgelopen weken op de "opklapbaan".
Op die manier krijg je natuurlijk nooit meer Frans schaatstalent als die allemaal in het buitenland moeten trainen.
HD4Life @ Full-HD
Willen ze wel meer Frans schaatstalent? Frankrijk is totaal geen schaatsland.Davidshadow13 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 11:55:
[...]
Op zich mee eens, maar zie nu dat er in heel Frankrijk uberhaupt niet eens 1 overdekte 400m ijsbaan is. Dan is het toch niet zo gek om 1 hal te bouwen waar je na de spelen en ook in aanloop naar de spelen met je nationale ploeg kan trainen / topsportlocatie van kan maken?
Op die manier krijg je natuurlijk nooit meer Frans schaatstalent als die allemaal in het buitenland moeten trainen.
Juist de kracht van de afgelopen olympische winterspelen was het gebruik van bestaande locaties en het opzetten van tijdelijke locaties om de kosten te drukken en de complexiteit te beperken. Waarom 100 tot 200 miljoen EUR investeren in een Olympische schaatsbaan als je daarna de exploitatie niet meer rond krijgt?
Zoek een mooie expo in de buurt van Nice en gooi er een tijdelijke ijsbaan neer.
Tsja, als je geen ijsbaan hebt zul je dat ook nooit worden natuurlijk.Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:13:
[...]
Willen ze wel meer Frans schaatstalent? Frankrijk is totaal geen schaatsland.
Juist de kracht van de afgelopen olympische winterspelen was het gebruik van bestaande locaties en het opzetten van tijdelijke locaties om de kosten te drukken en de complexiteit te beperken. Waarom 100 tot 200 miljoen EUR investeren in een Olympische schaatsbaan als je daarna de exploitatie niet meer rond krijgt?
Zoek een mooie expo in de buurt van Nice en gooi er een tijdelijke ijsbaan neer.
HD4Life @ Full-HD
Daarnaast traint elk zichzelf serieus nemende schaatser toch in Thialf of Hamar. Loubineaud zat volgens mij ook in Heerenveen.Joris748 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:13:
[...]
Willen ze wel meer Frans schaatstalent? Frankrijk is totaal geen schaatsland.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.