[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Alles klaar behalve de ijshockey finale, helaas heb ik meer te doen vanmiddag en ga ik het grootste deel missen. Go Canada!!

En iedereen in dit topic bedankt voor een enorm leuke toevoeging aan mijn beleving van de Spelen deze weken! Zonder dit topic had ik er absoluut minder lol aan gehad.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:51
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:06:
Alles klaar behalve de ijshockey finale, helaas heb ik meer te doen vanmiddag en ga ik het grootste deel missen. Go Canada!!

En iedereen in dit topic bedankt voor een enorm leuke toevoeging aan mijn beleving van de Spelen deze weken! Zonder dit topic had ik er absoluut minder lol aan gehad.
Uitslag proberen niet te zien en de herhaling kijken 😉

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:57:
[...]

Vandaag zegt het wel wat, de top 3 is nu definitief. Supermooie prestatie, boeit niet dat het maar uit twee sporten voortkomt. Dat ik het eerder minder relevant vond, was vooral omdat er nog zo veel medailles te vergeven waren in disciplines waar NL niet aan meedoet :)

En supermooi dat de Zwitsers zich naar het podium hebben kunnen bobben!
Dat het maar uit twee sporten voorkomt is heel normaal voor een land als Nederland. Beide sporten kun je beoefenen in Nederland zelf. De enige andere Olympische wintersporten waar dat ook voor geldt zijn curling ijshockey en kunstrijden. De enige kandidaat waar je misschien ooit mee zou kunnen doen voor medailles is curling. Kijk naar team GB (eigenlijk Schotland), die dat voor elkaar hebben gekregen. Kunstrijden of ijshockey zal nooit gaan lukken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• PatrickC
  • Nu online
Heeft die 2e verslaggever bij de NOS bij het curling eigenlijk wel eens curling gezien? Weet niet wat een ‘steal’ is? Of doet hij net alsof hij niets weet, zodat de wel deskundige verslaggever het aan ons kan uitleggen?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intussen heeft die partner van Marijke Groenewoud heel knap de aandacht afgeleid van haar sportieve prestaties met dat domme huwelijksaanzoek. Gun haar gewoon dat gouden moment ipv zelf de spotlights te zoeken.

Niets romantisch aan.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 22-02-2026 13:27 . Reden: Oeps ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Bundin
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:17:
Intussen heeft die partner van Renate Groenewoud heel knap de aandacht afgeleid van haar sportieve prestaties met dat domme huwelijksaanzoek. Gun haar gewoon dat gouden moment ipv zelf de spotlights te zoeken.

Niets romantisch aan.
Marijke Groenewoud. Renate Groenewold op de spelen is al 20 jaar geleden :P

In haar reactie (gelezen op nu.nl): "Ik kwam vandaag voor olympisch goud, maar nu ga ik met goud en een zilveren ring naar huis", lacht Groenewoud. "Ik ben superblij en beter dan dit kan eigenlijk niet. Het goud is mooier, maar die zilveren ring is ook heel mooi."

Ik zou het ook niet zo gedaan hebben inderdaad...

[ Voor 34% gewijzigd door Bundin op 22-02-2026 13:23 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:21:
Marijke Groenewoud. Renate Groenewold op de spelen is al 20 jaar geleden :P
Oeps :+ . Ouderdom...
In haar reactie (gelezen op nu.nl): "Ik kwam vandaag voor olympisch goud, maar nu ga ik met goud en een zilveren ring naar huis", lacht Groenewoud. "Ik ben superblij en beter dan dit kan eigenlijk niet. Het goud is mooier, maar die zilveren ring is ook heel mooi."

Ik zou het ook niet zo gedaan hebben inderdaad...
Ze kan moeilijk anders zeggen. Persoonlijk ben ik tegen elke publiek aanzoek, en hoop altijd dat er nee wordt gezegd. Zielig als een man zo onzeker en wanhopig voor aandacht is dat hij het moet doen op het hoogtepunt van haar carriere.

Beetje een huwelijksaanzoek doen als je partner een Oscar wint of zo.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

@Bundin het curlen is nog bezig hoor. Daarna door naar de ijshockey finale.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• PatrickC
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:17:
Intussen heeft die partner van Marijke Groenewoud heel knap de aandacht afgeleid van haar sportieve prestaties met dat domme huwelijksaanzoek. Gun haar gewoon dat gouden moment ipv zelf de spotlights te zoeken.

Niets romantisch aan.
Die begreep ik ook niet helemaal. Zo’n aanzoek doe je toch in de privé sfeer ipv met camera’s en pers van over de hele wereld erbij? Wellicht was hij geïnspireerd door de partner van Bowe, die ook een huwelijksaanzoek deed op deze OS… verschil was wel dat Bowe (helaas) net geen medaille won.

Bij de dopingcontrole verloor Groenewoud al meteen haar verlovingsring. Die belande met wat papieren doekjes in de afvalbak, bij het afdrogen van haar handen. Die ring hebben ze later nog wel teruggevonden.

• PatrickC
  • Nu online
Zometeen de ijshockey finale. Zin in! Hopelijk wint 🇨🇦!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14

Pierre

Van nature lui!

Zo ik ben er klaar voor, hopelijk een mooie en spannende wedstrijd. Ik hoop dat Canada wint, de USA gun ik het niet. Veel plezier allemaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:45
stefanass schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:49:
[...]

1 van de belangrijkste eisen om een sport "Olympisch" te maken is "brede beoefening"; De sport moet (op serieus niveau) in minimaal 75 landen / 4 continenten worden beoefend. Of dit ook dé reden is dat veldrijden (tot op heden) niet Olympisch is weet ik niet, maar ik vraag me af of de sport aan deze voorwaarde voldoet.Het is toch voornamelijk een Europees feestje. Dit is volgens mij ook waarom bijvoorbeeld korfbal en Amrecian/Australian football niet olympisch zijn.
Ik zou sowieso beginnen om bijzondere technieken uit te sluiten en alleen vrije stijl over te houden. Dus geen langlaufen klassieke stijl, maar ook geen rugslag, schoolslag en vlinderslag meer bij zwemmen. We hebben tenslotte ook geen 100m hinkelen of kikkersprongen bij atletiek.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• PatrickC
  • Nu online
Joris748 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:02:
[...]

Ik zou sowieso beginnen om bijzondere technieken uit te sluiten en alleen vrije stijl over te houden. Dus geen langlaufen klassieke stijl, maar ook geen rugslag, schoolslag en vlinderslag meer bij zwemmen. We hebben tenslotte ook geen 100m hinkelen of kikkersprongen bij atletiek.
Haha… dat gaat wel wat ver, maar ik vind ook dat er bij het zwemmen te veel disciplines zijn. Daardoor kon b.v. Phelps een enorm aantal medailles verzamelen.

Bij het langlaufen ‘rouleren’ ze het wel op de OS. Dit jaar waren een aantal onderdelen in de klassieke stijl, maar over vier jaar is het weer de vrije stijl. Dat vind ik dan best wel weer een goed systeem om het aantal wedstrijden per sport te beperken.

Maar vind je dan ook dat het hordelopen bij atletiek moet verdwijnen? ;)
De enige vreemde eend in de bijt bij atletiek op de 400m baan vind ik altijd de steeplechase… dat vind ik zo ‘gekunsteld’ op een atletiekbaan met die waterbak… dan zou ik lieven zien dat de cross bij het hardlopen Olympisch wordt.

• PatrickC
  • Nu online
2 minuten onderweg en het is al knokken in de ijshockey finake…let’s go!

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 22-02-2026 14:14 ]

• Joris748
PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:10:
[...]

Haha… dat gaat wel wat ver, maar ik vind ook dat er bij het zwemmen te veel disciplines zijn. Daardoor kon b.v. Phelps een enorm aantal medailles verzamelen.

Bij het langlaufen ‘rouleren’ ze het wel op de OS. Dit jaar waren een aantal onderdelen in de klassieke stijl, maar over vier jaar is het weer de vrije stijl. Dat vind ik dan best wel weer een goed systeem om het aantal wedstrijden per sport te beperken.

De enige vreemde eend in de bijt bij atletiek op de 400m baan vind ik altijd de steeplechase… dat vind ik zo ‘gekunsteld’ op een atletiekbaan met die waterbak… dan zou ik lieven zien dat de cross bij het hardlopen Olympisch wordt.
Hordenlopen mag wel blijven van mij, daarbij zoek je toch de beste techniek om het snelst over de horden te komen.

Steeple chase mag van mij ook wel vervangen worden door veldlopen … oeps, maar waarom geen veldrijden dan? :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Was nooit zo'n ijshockey fan. Ik ben veel in Amerika en vond het altijd maar moeilijk te volgen op de televisies in de sportsbars. Ik zag de sticks wel bewegen, maar de puck niet.

Moet zeggen dat het nu in 4K op een Oled (al heb ik slechts 42 inch), opeens wel een heel anders spelletje is. Waar spektakel en leuk om te zien. Enkel de hele harde schoten op doel zijn lastig te zien.

• PatrickC
  • Nu online
0-1 voor USA, terwijl Canada tot nu toe beter was…

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:50
PWM schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:18:
Was nooit zo'n ijshockey fan. Ik ben veel in Amerika en vond het altijd maar moeilijk te volgen op de televisies in de sportsbars. Ik zag de sticks wel bewegen, maar de puck niet.

Moet zeggen dat het nu in 4K op een Oled (al heb ik slechts 42 inch), opeens wel een heel anders spelletje is. Waar spektakel en leuk om te zien. Enkel de hele harde schoten op doel zijn lastig te zien.
Het kijkt makkelijk weg want het is een redelijke vlakke sport zonder bizarre tactieken.

• Bundin
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:10:
[...]

Ja, dump hordenlopen en steeple chase en ren maar door echte natuur als je obstakels wil. Of dat dan een veldlopen/cross of een trailrun moet worden.. dunno. Als het maar niet zoals skimo/veldrijden op een geprepareerd baantje met een aangelegd trapje en hellinkje wordt. Dus dan maar trailrun, gok ik, door iets ruiger en onverhard terrein.

Zwemmen inderdaad ook terugbrengen tot (veel) minder events, eventueel met roulatie. Niet per se minder afstanden, wel minder technieken. En een aantal onderdelen van atletiek met overlap schrappen, zoals bijvoorbeeld hinkstapspringen en snelwandelen. Ga maar verspringen en hardlopen.

• Bundin
  • Niet online
En dan is er nog kogelstoten, hamerslingeren, speerwerpen en discuswerpen natuurlijk. Ja het zijn allemaal andere technieken, maar is het echt allemaal nodig? Zullen we dan ook mobiel-werpen maar invoeren?

Aan de andere kant, ik geniet van de OS op tv. Te veel schrappen en ik heb minder te zien. Laat deze 4 maar :+

[ Voor 21% gewijzigd door Bundin op 22-02-2026 14:37 ]

• PatrickC
  • Nu online
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:26:
[...]

Ja, dump hordenlopen en steeple chase en ren maar door echte natuur als je obstakels wil. Of dat dan een veldlopen/cross of een trailrun moet worden.. dunno. Als het maar niet zoals skimo/veldrijden op een geprepareerd baantje met een aangelegd trapje en hellinkje wordt. Dus dan maar trailrun, gok ik, door iets ruiger en onverhard terrein.

Zwemmen inderdaad ook terugbrengen tot (veel) minder events, eventueel met roulatie. Niet per se minder afstanden, wel minder technieken. En een aantal onderdelen van atletiek met overlap schrappen, zoals bijvoorbeeld hinkstapspringen en snelwandelen. Ga maar verspringen en hardlopen.
Trailrunning zou ik wel een voorstander van zijn. Ben zelf 2 x bij de Sierre-Zinal wedstrijd in Zwitserland geweest (als toeschouwer, mijn broer deed mee 8) ). Dat is het ‘Wimbledon’ van de Golden Trail World Series, echt geweldig om te zien. Ook een erg internationaal deelnemersveld.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:36
PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:21:
0-1 voor USA, terwijl Canada tot nu toe beter was…
Ja? defensief lijkt Canada niet super en de VS maakt beter gebruik van kansen bij het heroveren van de puck.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29

sebasd

rijdt op espresso

Ik gun het Canada, en zeker McDavid (als Oilers-fan) ook veel meer dan de VS, maar over de hele linie is de VS denk ik wel wat sterker, zeker nu Canada ook nog Crosby mist.

Hopelijk doet Hellebuyck vandaag ook wat ie bij de Jets ook regelmatig doet: een foutje maken..

• Quad

Quad

Doof

Geweldige pot ijshockey nu in 2e periode.

nggyu nglyd

• cy-gor25
jeez wat een kans voor Canada

• Quad

Quad

Doof

Canada moet hier van profiteren, anderhalve minuut 5 tegen 3 situatie.

Helaas, USA goed gekeept. En weer 5vs5

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 22-02-2026 15:27 ]

nggyu nglyd

• cy-gor25
oh hopelijk worden de Tkachuks uitgesloten

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Cool de organist zit er live _/-\o_ GOAL mooi

[ Voor 12% gewijzigd door Pierre op 22-02-2026 15:39 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15

Pinobigbird

doesn't share food!

Bam, 1-1

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Quad

Quad

Doof

Eindelijk!

nggyu nglyd

• cy-gor25
Uiteraard Wilson

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
Wat een lekkere pot ijshockey!
1-1 en vlam in de pan.

Kom maar op met het 3e kwart

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:10
d-vine schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:46:
Wat een lekkere pot ijshockey!
1-1 en vlam in de pan.

Kom maar op met het 3e kwart
Ik vind het allemaal wat kinderachtig, dat gevlam in de pan. Het is leuk voor de kijkcijfers, maar het gebrek aan beheersing vind ik maar apart.

Wel een intense finale, zeg ik als incidenteel kijker.

• cy-gor25
sebasd schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:57:
Ik gun het Canada, en zeker McDavid (als Oilers-fan) ook veel meer dan de VS, maar over de hele linie is de VS denk ik wel wat sterker, zeker nu Canada ook nog Crosby mist.

Hopelijk doet Hellebuyck vandaag ook wat ie bij de Jets ook regelmatig doet: een foutje maken..
Zijn de reguliere ijshockey wedstrijden ook zo goed? Met dat tijdsverschil is het wel lastig om dat live te kijken.

• d-vine
cy-gor25 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:49:
[...]

Zijn de reguliere ijshockey wedstrijden ook zo goed? Met dat tijdsverschil is het wel lastig om dat live te kijken.
Dit is weer NHL niveau.
Sinds 2014 mogen de profs (NHL) deze OS weer meedoen en dat zie je wel.

Kan ook niet veel kijken naar soms een herhaling van een wedstrijd staat wel eens op hier.

• Quad

Quad

Doof

Wow wat een redding!

nggyu nglyd

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:07

sus

is druk :+

Zo dan! Wat een redding

• Quad

Quad

Doof

d-vine schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:02:
[...]

Dit is weer NHL niveau.
Sinds 2014 mogen de profs (NHL) deze OS weer meedoen en dat zie je wel.

Kan ook niet veel kijken naar soms een herhaling van een wedstrijd staat wel eens op hier.
Hoe bedoel je? Mochten voorheen de goede spelers niet mee doen?

nggyu nglyd

• sus

sus

Quad schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:05:
[...]

Is bij voetbal toch ook?

• Bundin
  • Niet online
[...]

Van het IOC en de landen wel, van de NHL niet. Dus waren ze er niet.

• Quad

Quad

Doof

sus schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:06:
[...]

Is bij voetbal toch ook?
Bij voetbal (mannen) gaat het om jonge elftallen, max 23 jaar. Vind ik ook wel een bijzondere regel maar goed.
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:07:
[...]

Van het IOC en de landen wel, van de NHL niet. Dus waren ze er niet.
Ah, waarschijnlijk omdat de OS midden in een seizoen van de NHL plaatsvinden?

nggyu nglyd

• d-vine
[...]

Even opgezocht voor de zekerheid

1920 t/m 1988 Amateurs
Officieel mochten alleen amateurs meedoen.
In de praktijk waren Sovjetspelers “staatsamateurs” (formeel militair of arbeider, maar fulltime ijshockey).
NHL-spelers mochten niet meedoen

1998 t/m 2014 profs NHL

2018 en 2022
NHL en IIHF kwamen financieel/verzekerings-technisch niet tot akkoord (2018)
In 2022 trok de NHL zich terug door COVID-problemen.

De NHL heeft bevestigd dat spelers weer meedoen in volgende OS

• PatrickC
  • Nu online
Canada…Hoe kun je zo’n kans missen!

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 22-02-2026 16:17 ]

• d-vine
Hij wil er maar niet in!!!

C'mon Canada

• cy-gor25
Mckinnon....beste speler en dat missen

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oh shit, 4 min PP voor de VS

[ Voor 18% gewijzigd door Apache4u op 22-02-2026 16:23 ]

Dat betekent, stam + t .

• Bundin
  • Niet online
cy-gor25 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:20:
Mckinnon....beste speler en dat missen
Dat hele afmaken is lastig tegen de VS.

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Domme actie. Vier minuten penalty

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

• d-vine
Kak...
Erg lang deze PW voor USA

• cy-gor25
Wat een idiote actie, zo geef je het wel weg

• DeKever
Is dat bewust?

• cy-gor25

• PatrickC
  • Nu online
Dat hebben die Canadezen toch knap overleefd !

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 22-02-2026 16:28 ]

• DeKever
Die actie waarvoor die 4 minuten krijgt.

• PatrickC
  • Nu online
DeKever schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:28:
[...]

Die actie waarvoor die 4 minuten krijgt.
Bij HBO Max/Eurosport vonden ze van niet, maar die lijken wat op de hand van Canada…

• Apache4u
  • Niet online
Hoeveel kansen heeft CA nodig? Niet normaal dit. De VS zullen wel winnen.

Dat betekent, stam + t .

• Joris748
Hele domme actie en totaal onnodig. Hoort wel weer bij de reputatie van ijshockey.

• PatrickC
  • Nu online
Als je bij voetbal zoveel kansen mist, dan valt de goal aan de andere kant…

• Quad

Quad

Doof

Op naar overtime, spannend!!

nggyu nglyd

• sus

sus

Overtime! Wie durft te gokken?

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:44
Ik probeer het te volgen maar loop tegen 2 dingen aan.

1: Ik zie die puck amper
2: commentaar Grueter.

• sus

sus

LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:

Eurosport :) - als ik Jeroen Gruwel hoor zap ik weg naar een andere zender

[ Voor 11% gewijzigd door sus op 22-02-2026 16:33 ]

• d-vine

1. Beter TV nodig?
2. Pak Eurosport

• Quad

Quad

Doof

Kan je naar Eurosport?

nggyu nglyd

• PatrickC
  • Nu online
Is de puck daar groter dan? :P

• Bundin
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:30:
[...]

Bij HBO Max/Eurosport vonden ze van niet, maar die lijken wat op de hand van Canada…
Die lijken niet geheel neutraal, maar ook niet zwaar voor Canada meen ik.
sus schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Ik gok dat de VS de winnende maakt na ongeveer 2:30 verstreken.

• Blik1984
  • Laatst online: 23:31
Waarom was een vergelijkbare actie van US maar 2 minuten? Vanwege intentie?

• PatrickC
  • Nu online
sus schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Canada!
USA!

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 22-02-2026 16:36 ]

• Bundin
  • Niet online
Doe dat nou niet wel! Gemiddeld wordt er fout gegokt in dit topic :D Waarom denk je dat ik VS gok?!

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 22-02-2026 16:37 ]

• PatrickC
  • Nu online
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:35:
[...]

Doe dat nou niet! Gemiddeld wordt er fout gegokt in dit topic :D Waarom denk je dat ik VS gok?!
Ik heb het voor je aangepast! Hopelijk werkt het! :P

• LZ86
Hahaha,

Ik kijk naar een stream. ik zal eens kijken of ik Eurosport kan zien. DIe Grueter is echt horror.

Maar die puck volgens is wel lastig. Soms zie je m, maar raak ik m kwijt door de snelheid. Dan even kijken waar die gasten heenschaatsen en op elkaar inbeuken om m weer te vinden

• d-vine
Voor liefhebbers van sport films

https://www.moviemeter.nl/film/17732
Miracle

Over het Amerikaanse (amateur)
Ijshockey team dat het onverslaanbare Sovjet Unie verslaat en goud pakt in 1980

Het Sovjet Unie (profs, zoals eerder aangegeven )in de OS en was 4 olympische spelen onverslaanbaar gebleken.
Hadden het jaar daarvoor de NHL All stars met 6-0 afgedroogd

• PatrickC
  • Nu online
LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:37:
Hahaha,

Ik kijk naar een stream. ik zal eens kijken of ik Eurosport kan zien. DIe Grueter is echt horror.

Maar die puck volgens is wel lastig. Soms zie je m, maar raak ik m kwijt door de snelheid. Dan even kijken waar die gasten heenschaatsen en op elkaar inbeuken om m weer te vinden
Wellicht moeten ze FoxTrax weer gaan gebruiken voor jou?
Wikipedia: FoxTrax
FoxTrax, bekend als de "glowing puck", was een innovatief augmented reality-systeem dat van 1996 tot 1998 door Fox Sports werd gebruikt tijdens NHL-ijshockeyuitzendingen. Het systeem maakte gebruik van speciale pucks met sensoren om een blauwe gloef en snelheidssporen op het scherm te projecteren, waardoor kijkers de puck makkelijker konden volgen.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 22-02-2026 16:42 ]

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

SilentSimon

Have you been hopped?

Dit is weer een sudden death idee neem ik aan?

• cy-gor25
SilentSimon schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:48:
Dit is weer een sudden death idee neem ik aan?
OT is 3x3, idd sudden death

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Kak

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

KAK

• d-vine
Kak

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

SilentSimon

Have you been hopped?

he bah

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:24
Poepzooi

• sus

sus

Aarrgghhhh

• Quad

Quad

Doof

Ohh dat was zonde.

nggyu nglyd

• PatrickC
  • Nu online
Nou, dat was snel… zonde!

• LZ86
Gatver

• cy-gor25
oh jeez, dat wordt weer een gloat momentje van Donald.

• Blik1984
  • Laatst online: 23:31
Jammer voor de Canadezen. Waren wel een slag beter de hele wedstrijd, maar vergaten het af te maken

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15

Rhapsody

In Metal We Trust

Balen, Canada heeft kansen genoeg gehad, maar hij wilde er (op 1 keer na) niet in.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• PatrickC
  • Nu online
Die keeper van USA… die krijgt wel een standbeeld denk ik.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Catenaccio wint vandaag.

• d-vine
Toch jammer die golden goal regel

3 vs 3 erg leuk maar liever gehad volle 20 min.

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 22-02-2026 16:55 ]

• PatrickC
  • Nu online
Het is wel de OS van broers en zussen die samen medailles winnen.

• Quad

Quad

Doof

Er ligt daar misschien een tand op het ijs. Oeps.

nggyu nglyd

• Apache4u
  • Niet online
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:33:
[...]

Ik gok dat de VS de winnende maakt na ongeveer 2:30 verstreken.
Volgens mij zat je er heel dichtbij! Geld op gezet?

Dat betekent, stam + t .

• Khun41
  • Registratie: November 2025
Heerlijke pot. Mooi die emotie op het eind

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wel mooi dat ze een overleden teamgenoot eren. Dat was zijn pa in het publiek.

• Bundin
  • Niet online
Sja, er is relatief weinig gescoord tegen de VS, dit zat er wel een beetje aan te komen in een OT. Helaas :/

• Bundin
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:57:
[...]

Volgens mij zat je er heel dichtbij! Geld op gezet?
haha nee, maar ik dacht wel echt dat de VS 't zou winnen gezien het scoreverloop in alle eerdere wedstrijden van ze.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Nou dat was het dan, we hebben weer een gat waar we invallen, tot de volgende :) leuk om hier te lezen en dingen te kijken.

• PatrickC
  • Nu online
USA haalt hier nu wel de dubbel in het ijshockey… 2 x finale van Canada gewonnen.

• sebasd

sebasd

rijdt op espresso

PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:54:
Die keeper van USA… die krijgt wel een standbeeld denk ik.
In ieder geval niet in Winnipeg vermoed ik…

Mooie (spannende) finale, niet de gewenste afloop helaas. Weet wel weer waarom ik dit zo’n mooie sport vind.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste