Joris748 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 14:02:
[...]
Ik zou sowieso beginnen om bijzondere technieken uit te sluiten en alleen vrije stijl over te houden. Dus geen langlaufen klassieke stijl, maar ook geen rugslag, schoolslag en vlinderslag meer bij zwemmen. We hebben tenslotte ook geen 100m hinkelen of kikkersprongen bij atletiek.
Haha… dat gaat wel wat ver, maar ik vind ook dat er bij het zwemmen te veel disciplines zijn. Daardoor kon b.v. Phelps een enorm aantal medailles verzamelen.
Bij het langlaufen ‘rouleren’ ze het wel op de OS. Dit jaar waren een aantal onderdelen in de klassieke stijl, maar over vier jaar is het weer de vrije stijl. Dat vind ik dan best wel weer een goed systeem om het aantal wedstrijden per sport te beperken.
Maar vind je dan ook dat het hordelopen bij atletiek moet verdwijnen?
De enige vreemde eend in de bijt bij atletiek op de 400m baan vind ik altijd de steeplechase… dat vind ik zo ‘gekunsteld’ op een atletiekbaan met die waterbak… dan zou ik lieven zien dat de cross bij het hardlopen Olympisch wordt.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm