Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
En nu maar stoppen met de OS.
:strip_exif()/f/image/J9jKRZQhmsR0c1a38YeyRUJy.jpg?f=fotoalbum_large)
De enige verandering die ze in de mass start zouden mogen maken is om er een team event van te maken.
[ Voor 17% gewijzigd door jan390 op 21-02-2026 17:31 ]
Zou moest Groenewoud het ooit doen voor Schouten… hopelijk komt de tijd van Kerkhoff ook nog een keertje.LZ86 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:26:
Kerkhoff wel een totale held hoor. Die heeft een partij werk gedaan voor Groenewoud
Ook de sportiviteit onderling is mooi om te zien. Wat een verademing.
Groenewoud had toen in ieder geval wel al een team-medaille. Beetje sneu voor Kerkhoff dat ze nu met lege handen naar huis kan. Wel fijn dat ze op de baan wel alle credits krijgt.PatrickC schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:27:
[...]
Zou moest Groenewoud het ooit doen voor Schouten… hopelijk komt de tijd van Kerkhoff ook nog een keertje.
[ Voor 6% gewijzigd door Marrtijn op 21-02-2026 17:32 ]
Heb nu al zin in de volgende editie
Ook wel mooi.
Bizar dat Nederland 10x goud pakt.
6x goud was al mooi dit overtreft alles.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zou het hem absoluut gunnen, maar Jens heeft 3x goud en brons en lijkt dus de eerste kandidaat.PatrickC schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:39:
Gaat Bergsma nu de vlag dragen bij de afsluitingsceremonie ?
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 21-02-2026 17:41 ]
Die droeg ‘m al bij de openingSempy schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:40:
[...]
Zou het hem absoluut gunnen, maar Jens heeft 3x goud en brons en lijkt dus de eerste kandidaat.
Alleen nog de bobslee, maar dan moeten ze wel stunten, normaal is Duitsland hier erg goed in.PatrickC schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:33:
Waar kan Italië nog medailles halen? Volgens mij hebben die niet zo veel kansen meer.
Volgens mij kan Italië Nederland niet meer voorbij, en Frankrijk ook niet. Dus dan eindigd Nederland op plek 3 op de medaillespiegel.
En vooralsnog derde met sporters, Jens van t Wout 3x goud en 1x brons. En Xandra Velzeboer ook hoog geëindigd op de ranglijst.
Gaat Nederland niet hoog eindigen. Top 10 zou heel mooi zijn. Duitsland pakt waarschijnlijk de 3 plakken.Jorah_Newstone schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:45:
[...]
Alleen nog de bobslee, maar dan moeten ze wel stunten, normaal is Duitsland hier erg goed in.
Die Duitsers staan al ver voor met meerdere sleeën, zowel bij de heren als de dames.Jorah_Newstone schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:45:
[...]
Alleen nog de bobslee, maar dan moeten ze wel stunten, normaal is Duitsland hier erg goed in.
Langlaufen vrouwen 50km klassiek misschien? Maar dat zal wel Frankrijk, Noorwegen of Zweden worden denk ik.
Over 2 weken begint F1 weer, dus dat is in ieder geval al iets.SilentSimon schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:51:
Wat een mooie spelenNu opmaken van het zwarte gat waar iedereen invalt nu zonder zoveel mooie sport op tv
Ik wil het niet jinxen maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Italie nog een plak pakt, maarja zilver is al genoeg voor de 3e positie.PatrickC schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:50:
[...]
Die Duitsers staan al ver voor met meerdere sleeën, zowel bij de heren als de dames.
Langlaufen vrouwen 50km klassiek misschien? Maar dat zal wel Frankrijk, Noorwegen of Zweden worden denk ik.
Dat zou dan met bobsleeën moeten gebeuren, maar is niet erg waarschijnlijk. Voor de rest doet Italië nergens meer aan mee. Frankrijk kan nog 1 plak winnen, maar is niet genoeg om Nederland voorbij te gaan.Jorah_Newstone schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:57:
[...]
Ik wil het niet jinxen maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat Italie nog een plak pakt, maarja zilver is al genoeg voor de 3e positie.
Edit; morgen ook nog Langlaufen 50 km massastart vrouwen Finale, doet Italië aan mee, dus als ze daarmee nog een plak winnen kunnen ze Nederland voorbij. Kan Frankrijk ook nog dichterbij komen.
Oh, en bobsleeën vrouwen nog. Ik had niet goed gekeken. Beide landen hebben dus nog wel wat kansen. Nederland zou dus nog 2 plekken kunnen zakken. Geen idee wat de tijden zijn bij bobsleeën, hoeveel kans Italië en Frankrijk nog hebben.
[ Voor 32% gewijzigd door Charles Hill op 21-02-2026 18:20 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bobslee bij de heren-4 kan nog, Italië staat 5e na 2 runs. Bij de dames staan ze 17e. In beide wint Duitsland goud, die voorspelling durf ik wel aan.Charles Hill schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:01:
[...]
Dat zou dan met bobsleeën moeten gebeuren, maar is niet erg waarschijnlijk. Voor de rest doet Italië nergens meer aan mee. Frankrijk kan nog 1 plak winnen, maar is niet genoeg om Nederland voorbij te gaan.
Edit; morgen ook nog Langlaufen 50 km massastart vrouwen Finale, doet Italië aan mee, dus als ze daarmee nog een plak winnen kunnen ze Nederland voorbij. Kan Frankrijk ook nog dichterbij komen.
Oh, en bobsleeën vrouwen nog. Ik had niet goed gekeken. Beide landen hebben dus nog wel wat kansen. Nederland zou dus nog 2 plekken kunnen zakken. Geen idee wat de tijden zijn bij bobsleeën, hoeveel kans Italië en Frankrijk nog hebben.
Vrouwen freestyle halfpipe staan geen Italiaansen of Françaises.
En dan is er morgen alleen nog de 50k cross-country. Daar doen Italiaansen mee, maar geen idee of die goed genoeg zijn. Denk het niet.
Italië kan dus nog, maar zal vooral van de bobslee afhangen. Frankrijk kan niet meer langszij komen.
Ranking is op volgorde van goud dan zilver en dan brons. Dus aantal 1e plaatsen, dan 2e plaatsen dan 3e plaatsen.LA-384 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:52:
Hoe zit dat eigenlijk met het medaille klassement? Italië heeft bijvoorbeeld veel meer medailles, maar Nederland staat er toch boven. Is een extra zilveren medaille zoveel meer "waard" dan 11 bronzen?
gaat op aantal goud. bij evenveel goud, wie het meest zilver heeft. Is dat ook gelijk wie meest brons heeft.LA-384 schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 18:52:
Hoe zit dat eigenlijk met het medaille klassement? Italië heeft bijvoorbeeld veel meer medailles, maar Nederland staat er toch boven. Is een extra zilveren medaille zoveel meer "waard" dan 11 bronzen?