Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Mooie 2 weken sport gezien ja 🙂Pierre schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:01:
Nou dat was het dan, we hebben weer een gat waar we invallen, tot de volgendeleuk om hier te lezen en dingen te kijken.
Nu weer verder met voetbal, zo Arsenal en vanavond Feyenoord dus sluit mooi op elkaar aan.
Maar je hebt ook nog de Paralympische spelen maar volg dat toch een stuk minder. Snap ook niet waarom ze dat niet ervoor doen, lijkt mij dat het dan wat meer aandacht krijgt.
Over 2 weken op 8 maart begint de F1 weer, daar heb ik ook zin in.Marc3l schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:20:
[...]
Mooie 2 weken sport gezien ja 🙂
Nu weer verder met voetbal, zo Arsenal en vanavond Feyenoord dus sluit mooi op elkaar aan.
Maar je hebt ook nog de Paralympische spelen maar volg dat toch een stuk minder. Snap ook niet waarom ze dat niet ervoor doen, lijkt mij dat het dan wat meer aandacht krijgt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maar Canada heeft het zelf volledig laten liggen tijdens de wedstrijd. Vooral het gemiste schot op open doel zo missen.
[ Voor 41% gewijzigd door Charles Hill op 22-02-2026 18:38 ]
Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Ik probeer het te volgen maar loop tegen 2 dingen aan.
1: Ik zie die puck amper
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Het camerawerk is ook wel briljant. Als je de puck niet ziet moet je gewoon volgen waar de camera op mikt of heen beweegt en dat weet je waar ie is!Oogje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.
Saai? De opening was zeer mooi juist. Italiaanse elegantie en klasse en verwacht in Verona hetzelfde of nog mooier.PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:05:
Nu alleen nog de Closing Ceremony… hopelijk wat boeiender dat de Opening Ceremony. Daar krijgt Klaebo dan zijn 6e goud nog even omgehangen. Maar hoogtepunt vanavond natuurlijk Jorrit en Xandra!
Het is toch wat dat het zo moet. Ik geloof niet dat ook maar één man van het Duitse bobslee team dit moet doen.
Steeds grote groepen dansers met een ander dansje… vaak wordt er een ‘verhaal’ verteld bij de opening van de Spelen. Dat miste ik deze keer. Ook dat optreden van Mariah Carey snapte ik niet… een Amerikaanse ster van weleer? Één van de hoogtepunten was dan wel weer Bocelli… dat was echt prachtig. De landen met de vlaggenparade duurde ook veel te lang, ook door de drie locaties (wel leuk bedacht, maar daardoor wel langer dan normaal). Het einde met het Olympisch vuur was ook teleurstellend… zo’n klein vlammetje… net een gelhaard. Zo’n Olympische vlam moet een flink vuurtje zijn!AMARONE schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:46:
[...]
Saai? De opening was zeer mooi juist. Italiaanse elegantie en klasse en verwacht in Verona hetzelfde of nog mooier.
De Closing Ceremony is op een prachtige locatie. Dus dat is al beter. Ben benieuwd!
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Yup. Al was het maar alleen de hoogtepunten via het NHL-kanaal op YouTube of via de NHL app.Oogje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.
Ben wel benieuwd hoe het is om een wedstrijd live te zien, trouwens. Staat nog op de bucket list.
Alle sporters moeten volgens mij nog binnen komen en een plek innemen.vhal schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:38:
Mooie locatie, jammer van de half lege tribunes. Verder geloof ik dat dit niet echt mijn ding is....
Ah ja, dat zou een logische verklaring kunnen zijnd-vine schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:41:
[...]
Alle sporters moeten volgens mij nog binnen komen en een plek innemen.
Ondanks dat het jammer is dat Canada niet had gewonnen.
Is het 2e goud voor de Amerikaanse van 46 jaar ook wel historisch.
Daarbij hoort deze iconische foto
:strip_exif()/f/image/xPDhn6FV5a7vdbMnP7HBWEJU.jpg?f=fotoalbum_large)
Er zat nog een triest verhaal aan vast bij de Amerikaanse ploeg.
Vorig jaar werd een ploeggenoot doodgereden.
https://www.ad.nl/olympis...en-automobilist~a344d5d5/
[ Voor 19% gewijzigd door d-vine op 22-02-2026 22:19 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is jammer dat de spelen voor een aantal sporters is uitgelopen op een deceptie. Snap het wel dat die er daarom niet bij zijn, wilde waarschijnlijk zo snel mogelijk naar huis toen het kon.Pierre schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:14:
En geen Suzanne Schulting bijzonder weer, beetje jammer, al kan ik het begrijpen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Olympic spirit, hoogtepunten en dieptepunten. Juist een dieptepunt kan ook mooi zijn om te laten zien omdat je er ook van terug kan komen.Charles Hill schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:28:
Nog even zitten kijken omdat die compilatie zou komen. Zat het valmoment van Schulting nou in de compilatie van hoogtepunten? Zag ik dat goed? Zo'n val bij shorttrack is nou niet echt een hoogtepunt. Zijn veel mooiere beelden te kiezen.
Ik zag maar één dieptepunt, en dat was die ene schuiver over het ijs.Jorah_Newstone schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:30:
[...]
Olympic spirit, hoogtepunten en dieptepunten. Juist een dieptepunt kan ook mooi zijn om te laten zien omdat je er ook van terug kan komen.
En leuk ook dat ze gewoon lekker veel sneeuw hadden, dat ziet er toch beter uit dan kale bergen.
En deze gast heeft gewoon alles gewonnen wat hij kon winnen, 6x goud. BizarCharles Hill schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:44:
4 van de 6 medailles voor Noorwegen met de 50km, bij de mannen zelfs een volledig Noors podium.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Hier ook, maar dat moet dan maar wel een wedstrijd in Canada zijn en niet hun zuiderburensebasd schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:29:
[...]
Yup. Al was het maar alleen de hoogtepunten via het NHL-kanaal op YouTube of via de NHL app.
Ben wel benieuwd hoe het is om een wedstrijd live te zien, trouwens. Staat nog op de bucket list.
Heerenveen Flyers kan ik trouwens ook aanraden, of 1 van de andere ploegen in NL
[ Voor 9% gewijzigd door Oogje op 22-02-2026 22:18 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Weet niet meer wie, maar een van de schaatsers zei al dat het in Thialf als een wereldbekerwedstrijd zou aanvoelen, zo ver van de rest van de Spelen vandaan.
[ Voor 31% gewijzigd door Bundin op 22-02-2026 22:26 ]
Het besluit is al genomen. Het wordt Turijn of Heerenveen.Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:24:
Ik mag toch hopen dat ze over 4 jaar, na de successen op de tijdelijke baan nu, niet naar Thialf gaan maar die succesvolle ijsmeester het gewoon nog eens laten opbouwen. Liever toch nog zo dicht mogelijk bij elkaar ondanks dat de drie sites al best een eind uit elkaar zijn, lijkt me leuker voor atleten en publiek.
Weet niet meer wie, maar een van de schaatsers zei al dat het in Thialf als een wereldbekerwedstrijd zou aanvoelen, zo ver van de rest van de Spelen vandaan.
https://www.bbc.com/sport...oie%20and%20Haut%2DSavoie.
Ja dat lijkt mij ook leuker inderdaad. Geen idee of ze daar ook een grote hal hebben zoals Milaan dat wel had.Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:24:
Ik mag toch hopen dat ze over 4 jaar, na de successen op de tijdelijke baan nu, niet naar Thialf gaan maar die succesvolle ijsmeester het gewoon nog eens laten opbouwen. Liever toch nog zo dicht mogelijk bij elkaar ondanks dat de drie sites al best een eind uit elkaar zijn, lijkt me leuker voor atleten en publiek.
Het enige jammere dit jaar was die nieuwe bobslee baan...zo'n lelijk gevaarte op de berg terwijl er in Turijn nog eentje lag.
Voor deze OS hebben ze de locatie van het schaatsen ook veranderd, ik hoop dat de Fransen nog iets bedenken.PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:35:
[...]
Het besluit is al genomen. Het wordt Turijn of Heerenveen.
Je hebt iets nodig van 200x100 meter, dat is niet overal beschikbaar
[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 22-02-2026 22:49 ]
PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:35:
[...]
Het besluit is al genomen. Het wordt Turijn of Heerenveen.
Klinkt alsof schaatsen gezien wordt als minder relevant voor de organisatie. Dat ze geen nieuwe hal willen neerzetten is echt heel verstandig, moeten ze zeker niet doen. Er zijn al genoeg voormalig olympisch venues die niet meer worden gebruikt. Maar die zin komt een beetje over als "schaatsen mag goedkoop elders, dan kunnen wij mooi focussen op de rest in de Alpen"."This is so that the Games in the French Alps can be as we want them to be.
Alsnog een slecht verhaal als je 't mij vraagt, gezien de successen de afgelopen weken op de "opklapbaan".