[OS2026] Olympische Spelen Milaan-Cortina 2026

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Nu alleen nog de Closing Ceremony… hopelijk wat boeiender dat de Opening Ceremony. Daar krijgt Klaebo dan zijn 6e goud nog even omgehangen. Maar hoogtepunt vanavond natuurlijk Jorrit en Xandra!

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Ik heb genoten van het ijshockey, was mooi! Intense sport om te kijken.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:18

Quad

Doof

Canadezen zijn wel de meest zure zilveren medaillewinnaars deze OS. :P

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:26
Pierre schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:01:
Nou dat was het dan, we hebben weer een gat waar we invallen, tot de volgende :) leuk om hier te lezen en dingen te kijken.
Mooie 2 weken sport gezien ja 🙂
Nu weer verder met voetbal, zo Arsenal en vanavond Feyenoord dus sluit mooi op elkaar aan.

Maar je hebt ook nog de Paralympische spelen maar volg dat toch een stuk minder. Snap ook niet waarom ze dat niet ervoor doen, lijkt mij dat het dan wat meer aandacht krijgt.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14

Pierre

Van nature lui!

Marc3l schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:20:
[...]

Mooie 2 weken sport gezien ja 🙂
Nu weer verder met voetbal, zo Arsenal en vanavond Feyenoord dus sluit mooi op elkaar aan.

Maar je hebt ook nog de Paralympische spelen maar volg dat toch een stuk minder. Snap ook niet waarom ze dat niet ervoor doen, lijkt mij dat het dan wat meer aandacht krijgt.
Over 2 weken op 8 maart begint de F1 weer, daar heb ik ook zin in.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Charles Hill
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21:51
Net de finale gekeken, vanmiddag was voetbal en ook al ellende. Verdomme, USA gewonnen

Maar Canada heeft het zelf volledig laten liggen tijdens de wedstrijd. Vooral het gemiste schot op open doel zo missen.

[ Voor 41% gewijzigd door Charles Hill op 22-02-2026 18:38 ]

• Charles Hill
Maar Nederland heeft het geweldig gedaan! Zoveel medailles en zoveel daarvan goud!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 16:32:
Ik probeer het te volgen maar loop tegen 2 dingen aan.

1: Ik zie die puck amper
Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Oogje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:03:
[...]

Daar helpt maar 1 ding tegen: heel veel ijshockey kijken, dan gaat dat steeds beter.
Het camerawerk is ook wel briljant. Als je de puck niet ziet moet je gewoon volgen waar de camera op mikt of heen beweegt en dat weet je waar ie is!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:50
PatrickC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:05:
Nu alleen nog de Closing Ceremony… hopelijk wat boeiender dat de Opening Ceremony. Daar krijgt Klaebo dan zijn 6e goud nog even omgehangen. Maar hoogtepunt vanavond natuurlijk Jorrit en Xandra!
Saai? De opening was zeer mooi juist. Italiaanse elegantie en klasse en verwacht in Verona hetzelfde of nog mooier.

• Charles Hill
https://fhm.nl/entertainm...n-plak-op-de-winterspelen

Het is toch wat dat het zo moet. Ik geloof niet dat ook maar één man van het Duitse bobslee team dit moet doen.

• PatrickC
  • Nu online
AMARONE schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:46:
[...]

Saai? De opening was zeer mooi juist. Italiaanse elegantie en klasse en verwacht in Verona hetzelfde of nog mooier.
Steeds grote groepen dansers met een ander dansje… vaak wordt er een ‘verhaal’ verteld bij de opening van de Spelen. Dat miste ik deze keer. Ook dat optreden van Mariah Carey snapte ik niet… een Amerikaanse ster van weleer? Één van de hoogtepunten was dan wel weer Bocelli… dat was echt prachtig. De landen met de vlaggenparade duurde ook veel te lang, ook door de drie locaties (wel leuk bedacht, maar daardoor wel langer dan normaal). Het einde met het Olympisch vuur was ook teleurstellend… zo’n klein vlammetje… net een gelhaard. Zo’n Olympische vlam moet een flink vuurtje zijn!

De Closing Ceremony is op een prachtige locatie. Dus dat is al beter. Ben benieuwd!

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:29

sebasd

rijdt op espresso

Oogje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 19:03:
[...]

Yup. Al was het maar alleen de hoogtepunten via het NHL-kanaal op YouTube of via de NHL app.

Ben wel benieuwd hoe het is om een wedstrijd live te zien, trouwens. Staat nog op de bucket list.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

vhal

ಠ_ಠ

Mooie locatie, jammer van de half lege tribunes. Verder geloof ik dat dit niet echt mijn ding is.... :+

Strava

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
vhal schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:38:
Mooie locatie, jammer van de half lege tribunes. Verder geloof ik dat dit niet echt mijn ding is.... :+
Alle sporters moeten volgens mij nog binnen komen en een plek innemen.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15

vhal

ಠ_ಠ

d-vine schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:41:
[...]

Alle sporters moeten volgens mij nog binnen komen en een plek innemen.
Ah ja, dat zou een logische verklaring kunnen zijn :)

Strava

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:19
Nog even terug komend op ijshockey.
Ondanks dat het jammer is dat Canada niet had gewonnen.
Is het 2e goud voor de Amerikaanse van 46 jaar ook wel historisch.

Daarbij hoort deze iconische foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_033oS0_Kmod45AzSYkoYXJO2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPDhn6FV5a7vdbMnP7HBWEJU.jpg?f=fotoalbum_large

Er zat nog een triest verhaal aan vast bij de Amerikaanse ploeg.
Vorig jaar werd een ploeggenoot doodgereden.

https://www.ad.nl/olympis...en-automobilist~a344d5d5/

[ Voor 19% gewijzigd door d-vine op 22-02-2026 22:19 ]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:08
Zo langzaam als de vlaggen bij de opening gingen, zo snel gaat het nu.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14

Pierre

Van nature lui!

En geen Suzanne Schulting bijzonder weer, beetje jammer, al kan ik het begrijpen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Charles Hill
Pierre schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:14:
En geen Suzanne Schulting bijzonder weer, beetje jammer, al kan ik het begrijpen.
Het is jammer dat de spelen voor een aantal sporters is uitgelopen op een deceptie. Snap het wel dat die er daarom niet bij zijn, wilde waarschijnlijk zo snel mogelijk naar huis toen het kon.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:45
Mag de muziek wat harder :)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Charles Hill
Heb er nu wel weer genoeg van gezien. Wel jammer dat het sporten voorbij is, maar dat maakt het ook de spelen dat het na een paar weken voorbij is.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 22:04
Jammer inderdaad dat het weer voorbij is, waren echt een super spelen, beetje emotioneel na het terugzien van de beelden.

• Charles Hill
Nog even zitten kijken omdat die compilatie zou komen. Zat het valmoment van Schulting nou in de compilatie van hoogtepunten? Zag ik dat goed? Zo'n val bij shorttrack is nou niet echt een hoogtepunt. Zijn veel mooiere beelden te kiezen.

• Jorah_Newstone
Charles Hill schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:28:
Nog even zitten kijken omdat die compilatie zou komen. Zat het valmoment van Schulting nou in de compilatie van hoogtepunten? Zag ik dat goed? Zo'n val bij shorttrack is nou niet echt een hoogtepunt. Zijn veel mooiere beelden te kiezen.
Olympic spirit, hoogtepunten en dieptepunten. Juist een dieptepunt kan ook mooi zijn om te laten zien omdat je er ook van terug kan komen.

• Charles Hill
Jorah_Newstone schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:30:
[...]

Olympic spirit, hoogtepunten en dieptepunten. Juist een dieptepunt kan ook mooi zijn om te laten zien omdat je er ook van terug kan komen.
Ik zag maar één dieptepunt, en dat was die ene schuiver over het ijs.

• Jorah_Newstone
Enorm gaaf om zo je medaile te krijgen!

• AMARONE
Complimenten voor de organisatie in Italië. Vond het echt zeer mooie spelen.

En leuk ook dat ze gewoon lekker veel sneeuw hadden, dat ziet er toch beter uit dan kale bergen.

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beste upgrade van de spelen: goed gebruik van drones. Hopelijik heeft Thialf nu gezien dat dat prima kan, ze wilden er niet aan afgelopen seizoen. De zwerm boze wespen neem ik wel op de koop toe als kijker :)

• Charles Hill
4 van de 6 medailles voor Noorwegen met de 50km, bij de mannen zelfs een volledig Noors podium.

• Jorah_Newstone
Charles Hill schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:44:
4 van de 6 medailles voor Noorwegen met de 50km, bij de mannen zelfs een volledig Noors podium.
En deze gast heeft gewoon alles gewonnen wat hij kon winnen, 6x goud. Bizar

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07

Moofnor

King of my castle

Eerlijk is eerlijk, deze legende kan Klæbo nog een puntje aan zuigen

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
sebasd schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:29:
[...]

Yup. Al was het maar alleen de hoogtepunten via het NHL-kanaal op YouTube of via de NHL app.

Ben wel benieuwd hoe het is om een wedstrijd live te zien, trouwens. Staat nog op de bucket list.
Hier ook, maar dat moet dan maar wel een wedstrijd in Canada zijn en niet hun zuiderburen :+

Heerenveen Flyers kan ik trouwens ook aanraden, of 1 van de andere ploegen in NL

[ Voor 9% gewijzigd door Oogje op 22-02-2026 22:18 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Bundin
  • Niet online
Ik mag toch hopen dat ze over 4 jaar, na de successen op de tijdelijke baan nu, niet naar Thialf gaan maar die succesvolle ijsmeester het gewoon nog eens laten opbouwen. Liever toch nog zo dicht mogelijk bij elkaar ondanks dat de drie sites al best een eind uit elkaar zijn, lijkt me leuker voor atleten en publiek.

Weet niet meer wie, maar een van de schaatsers zei al dat het in Thialf als een wereldbekerwedstrijd zou aanvoelen, zo ver van de rest van de Spelen vandaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Bundin op 22-02-2026 22:26 ]

• PatrickC
  • Nu online
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:24:
Ik mag toch hopen dat ze over 4 jaar, na de successen op de tijdelijke baan nu, niet naar Thialf gaan maar die succesvolle ijsmeester het gewoon nog eens laten opbouwen. Liever toch nog zo dicht mogelijk bij elkaar ondanks dat de drie sites al best een eind uit elkaar zijn, lijkt me leuker voor atleten en publiek.

Weet niet meer wie, maar een van de schaatsers zei al dat het in Thialf als een wereldbekerwedstrijd zou aanvoelen, zo ver van de rest van de Spelen vandaan.
Het besluit is al genomen. Het wordt Turijn of Heerenveen.
https://www.bbc.com/sport...oie%20and%20Haut%2DSavoie.

• AMARONE
Bundin schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:24:

Ja dat lijkt mij ook leuker inderdaad. Geen idee of ze daar ook een grote hal hebben zoals Milaan dat wel had.

Het enige jammere dit jaar was die nieuwe bobslee baan...zo'n lelijk gevaarte op de berg terwijl er in Turijn nog eentje lag.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:03
Voor deze OS hebben ze de locatie van het schaatsen ook veranderd, ik hoop dat de Fransen nog iets bedenken.

Je hebt iets nodig van 200x100 meter, dat is niet overal beschikbaar

[ Voor 7% gewijzigd door Kalentum op 22-02-2026 22:49 ]

• Bundin
  • Niet online
"This is so that the Games in the French Alps can be as we want them to be.
Klinkt alsof schaatsen gezien wordt als minder relevant voor de organisatie. Dat ze geen nieuwe hal willen neerzetten is echt heel verstandig, moeten ze zeker niet doen. Er zijn al genoeg voormalig olympisch venues die niet meer worden gebruikt. Maar die zin komt een beetje over als "schaatsen mag goedkoop elders, dan kunnen wij mooi focussen op de rest in de Alpen".

Alsnog een slecht verhaal als je 't mij vraagt, gezien de successen de afgelopen weken op de "opklapbaan".

• PatrickC
  • Nu online
In 1992 vonden ze het in Albertville ook niet nodig om een hal te bouwen en mochten we schaatsen op een buitenbaantje. De Fransen hebben niet zo veel met schaatsen. Ze hebben er maar eentje die echt niveau heeft, Timothy Loubineaud. Dat gaan ze in 4 jaar niet zomaar veranderen. Ik hoop ook dat ze toch besluiten in het gastland te gaan schaatsen, maar heb er een hard hoofd in.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste